Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 18:23
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2005 @ 19:18 :
Ik heb dat wel eens (vaak). Maar ik zou niet weten wat je er tegen kunt doen...misschien rustiger eten oid...? Of je maaltijd in tweeën verdelen oid (eerst de ene helft eten, even wachten en dan de andere helft)?
ik heb het niet meer door als ik vol zit, en mn ouders letten erg op wat ik eet. de maaltijd die ik net op was ook echt een 1,5 persoons portie (vis voor 2 personen, groente voor 1,5, maar geen pasta/rijst). En ik moet dat gewoon opeten..
Oud 24-01-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 24-01-2005 @ 19:23 :
ik heb het niet meer door als ik vol zit, en mn ouders letten erg op wat ik eet. de maaltijd die ik net op was ook echt een 1,5 persoons portie (vis voor 2 personen, groente voor 1,5, maar geen pasta/rijst). En ik moet dat gewoon opeten..
Misschien bespreken met je ouders? Dat je het wel op wilt eten, maar dan bv. in twee keer oid?
Oud 24-01-2005, 18:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook weer slecht bezig

Vandaag gegeten:
9.00 uur: twee boterhammen met honing en een met niets, kopje thee

13.00 uur: drie kaaskroketjes, zilvervliesrijst en worteltjes en champignons en een kersenyoghurtje

17.00 uur: handje pepernoten

18.30 uur: 100 gram tortellini en twee boterhammen zonder beleg.

Verder vandaag nog drie kopjes thee gedronken, misschien vanavond nog een appel en wat drinken.

Misschien handig voor anderen: als ik 's middags warm eet in plaats van 's avonds dan zit ik 's middags veel langer vol en 's avonds heb ik toch al niet meer zo'n honger na het eten omdat ik iig een uur voor ik naar bed ga niets meer wil eten en dan heb ik er ook geen trek meer in.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-01-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-01-2005 @ 19:29 :
Misschien handig voor anderen: als ik 's middags warm eet in plaats van 's avonds dan zit ik 's middags veel langer vol en 's avonds heb ik toch al niet meer zo'n honger na het eten omdat ik iig een uur voor ik naar bed ga niets meer wil eten en dan heb ik er ook geen trek meer in.
Als ik thuis ben doe ik het ook meestal om die reden...maar ik ben jammer genoeg maar weinig thuis tussen de middag...en bovendien heb ik toch altijd snel weer honger, dus veel helpen doet het niet.
Oud 24-01-2005, 18:51
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Maakt het eigelijk veel uit of je nu slasaus, halfvette mayonaise of gewone mayonaise en dergelijke eet. Ik eet meestal 1x per dag een slaatje (+-2 koffielepels mayo ofzo bij) en ik vind het eerlijk gezegd nogal zonder om daarvoor dan 3 verschillende potten dressing te kopen.
Oud 24-01-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 24-01-2005 @ 19:51 :
Maakt het eigelijk veel uit of je nu slasaus, halfvette mayonaise of gewone mayonaise en dergelijke eet. Ik eet meestal 1x per dag een slaatje (+-2 koffielepels mayo ofzo bij) en ik vind het eerlijk gezegd nogal zonder om daarvoor dan 3 verschillende potten dressing te kopen.
Ik denk wel dat dat uitmaakt...'t scheelt vaak behalve in de calorieen ook flink in de vetten (staat vaak wel op het etiket, ff naar kijken dus ). (Al weet ik sowieso niet of het slim is om elke dag mayonaisse te eten... Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten. )
Oud 24-01-2005, 19:24
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Nee maar de ene keer staat er slasaus, dan weer vinaigrette, dan weer mayonaise, ... Daarom dat ik meestal er niets opdoe of enkel wat mayonaise. Vind het zonde om zoveel dingen te kopen die niet opraken en dus maar slecht staat te worden. Maar ik zal eens op zoek gaan naar een beter alternatief voor mayonaise
Oud 24-01-2005, 19:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
wij hebben yogonaise, dat is minder vet dan gewone...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-01-2005, 20:01
Verwijderd
Ik heb net ff een hele kitkat opgegeten, 4 van die reepjes, 262 calorien, 14 gram vet. Hoera Vette sneeuwstorm hier, k'zat bij mn vriend opgesloten.... (sneeuw tot over mn hoofd voor de deur) Nah goed, wij zaten daar dus al sinds gistermorgen... dus zijn we gaan lopen naar de universiteit die hier best vlakbij is... LOL. Ik ben gek, maar goed, ik had dus een kitkat bij me en die heb ik maar opgegeten want ik moet ook nog terug lopen en ik had dus honger, k'moet toch op wat teren

Vandaag dus:
12:00 Schaaltje cinnamon oatmeal, banaan, thee
14:00 Oatmeal-to-go, thee
16:00 Kitkat, water
18:00 Opgebakken aardappels, mais, klein stuk biefstuk
20:00 1/2 kopje pisatche nootjes, 1/2 grapefruit, thee
22:00 8 kleine ranch rijstwafels

Al met al vond ik het vandaag niet geweldig slecht, kon niet sporten want alles is dicht, maar door de sneeuw ploeteren heeft wel aardig wat verbrand dacht ik zo?
Anyway, wat vinden jullie d'r van?

Laatst gewijzigd op 24-01-2005 om 20:22.
Oud 24-01-2005, 20:14
Verwijderd
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier, en ben van plan vanaf nu echt serieus te gaan lijnen, dus mijn eerste goede voornemen is om elke dag bij te houden wat ik eet en om dat hier te posten, dat zal hopelijk ook helpen ter motivatie.
Ik ben 17, 1,65 meter en weeg nu 77 kilo, wat een lichte schatting is, onze weegschaal is niet helemaal betrouwbaar, het kan ook iets minder zijn. (Misschien goed om eens een betrouwbare te kopen jaja ).
Maar 77 is dus duidelijk te veel, aangezien mijn BMI ook 28,28 is and way over the top. Hij slaat op www.voedingscentrum.nl al ver in het oranje vakje door.
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 12e al ontevreden over mijn gewicht, wat achteraf wel meeviel, gezien foto's en feiten. Maar duidelijk is dat ik het afgelopen jaar écht slecht ben bezig geweest en wel 10 kilo ben aangekomen. Dit is vooral duidelijk te zien aan buik, billen, (boven)benen.
Opzich ben ik redelijk in vehrouding, en ik denk dat 'dun' mij ook niet zou staan, maar overal een paar kilo vanaf zou me zeker mooier staan.
Om te beginnen is mijn eerste streefgewicht 67 kilo, - 10 kilo dus, wat volgens de 'wijzen' dan nog een iets te hoog BMI zou zijn, namelijk 24,61.
Maar als ik 66 kilo zou wegen zou ik dan weer wel uit de 'gevarenzone' zijn, dus onzin. Ik vind 10 kilo een mooi symbolisch getal, en aangezien ik een jaar geleden rond de 67/68 kilo schommelde en toen perfecte vormen had gaan we hier maar eens mee beginnen.

Weten jullie trouwens iets over de betrouwbaarheid van die BMI rekenkunde en wat dat nou écht zegt, want met mijn echt te hoge BMI nu (28,28 dus) lijkt het in het uiterlijke beeld allemaal wel mee te vallen. Duidelijk is dat ik hier en daar wat vet heb zitten wat beter zou staan als het weg was, maar ik ben nou niet bepaald een modder vet varken. (Uiteindelijk volgens mijzelf, met behulp van oordelen van anderen.) Kan het kloppen dat de een gewoon meer spiermassa heeft o.i.d. en dat je BMI dan hoger kan uitvallen? Dit omdat ik echt altijd al stevige spieren heb (gehad).
Niet dat ik mijn overgewicht nu probeer goed te praten, want ik wil ook zeker serieus afvallen, maar toch ben ik gewoon niet écht echt vet dik, dus vind het vreemd dat dit al zo op de rand van 'ernstig overgewicht' ligt.

Mijn 'bij nader in zien toch wel mooie figuur' - van vorig jaar had ik te danken aan 2 uur sporten binnen de sportschool (fitness/bodyshaping/bodypump) en 2 uur dans (moderne dans/jazz) per week. Wat dit jaar is terug gelopen naar 1 uur sporten per week. I.v.m. studeren en minder tijd en blabla.. hier zal ik gewoon echt tijd voor moeten vrijmaken, minstens 2 uur intensief sporten per week. (dansen gaat helaas toch niet door i.v.m. onregelmatig lesrooster. )
En door vreetbuien die voort kwamen uit waarschijnlijk emotionele strubbelingen is mijn gewicht ook zeker toegenomen.
Hier ben ik persoonlijk de laatste tijd erg mee bezig geweest en dit gaat sowieso al de goed kant op...
Verder natuurlijk een regelmatig eetpatroon wat jullie dan hier zullen terugvinden.
Met hoop op zegen en veel zin en moed hoop ik dat het gaat lukken.

Jullie ook allemaal veel succes gewenst.
Liefs,
Jantine
Oud 24-01-2005, 20:33
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
04.00: 20gram musli met 125 ml magere melk
06.00 : een handje musli
(examens ...)
12.00 : sla met 125 gram rode biet, een bruine boterham, 2 koffielepels mayonaise en een sinaasappel en 125gram magere yoghurt
(verwacht)
14.30 : glas magere melk
17.30 : 150gram gegrild rundergehakt, 125 gram princessen, sla, tomaten, komkommer,...
19.00 bruine boterham
20.00 glas magere melk

Ik heb hierbij nog een tas thee met 1 klotje suiker , een mager yoghurtje en een halve liter cola light gegeten/gedronken.
Valt best mee denk ik
Oud 24-01-2005, 20:41
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Na mijn etensgewoontes volledig overhoop te hebben gegooid.
Vraag ik me af hoe ik dat het beste weer kan opbouwen?
De afgelopen anderhalf maand heb ik nogal een beetje aangeklooid. Dagen dat ik niets at, dagen alleen avondeten...
En ja ik weet dat dit niet goed is.
Maar hoe kan ik het beste dat nu weer omhoog gaan brengen.

Ow ja, ik ben 18 jaar, 1m71, en 70kg.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Oud 25-01-2005, 10:59
kliwie
kliwie is offline
wat ik vandaag heb gegeten en ga eten

Ontbijt
5 x Muesli zonder suiker - 1 eetlepel (10 g)
1 x Mandarijn - 1 stuks (65 g)
1 x Yoghurt, mager - 1 bakje (150 ml)

Lunch
2 x Volkorenbrood - 1 snee (35 g)
2 x Kaas 20+ - per snee (20 g)
1 x Rookvlees - per snee (20 g)

Diner
4 x Macaroni met ham en kaas - 1 opschepl. (50 g)
0,5 x Erwtensoep met vlees - 1 bord (250 g)

Tussendoortjes
0,5 x Jam, halva light - per snee (15 g)
1 x Sinaasappel - 1 stuks (120 g)
1 x Roggebrood, donker - 1 snee (50 g)
1 x Melk, mager - 1 glas (150 ml)
1 x Kaas 40+ - per snee (20 g)
3 x Edammerkaas 40+ - 1 blokje (10 g)
4 x Kwark, mager - 1 eetlepel (15 g)
1 x Melk, mager - 1 glas (150 ml)


Totaal 1352.5 kcl 40.5 gr. vet
Oud 25-01-2005, 11:06
Verwijderd
@kliwie: Je eet behoorlijk wat kaas, yoghurt, melk en kwark...misschien kan je daarvan iets vervangen door wat anders? Het totaal aan kcal vind ik wel erg weinig voor iemand die nog in de groei is.
Oud 25-01-2005, 11:31
kliwie
kliwie is offline
ja ik heb inderdaad veel kaas gegeten. ik ga straks een tosti maken, vandaar, en ik heb een stuk kaas gegeten... ja stom ik weet het ik kon me op een of andere manier niet inhouden. en ik heb een half roggebroodje met kaas gehad.

misschien kan ik anders beter morgen die tosti eten en dan vanmiddag als lunch gewoon magere vleeswaren? is dat misschien beter? denk het wel he...
Oud 25-01-2005, 15:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag eindelijk weer eens een goede dag. Ik heb boodschappen gedaan en weer wat gezonds in huis gehaald.

Vandaag gegeten:
9.00 uur: twee boterhammen met honing en een met niets

12.30 uur: bakje cruesli met magere yoghurt, twee boterhammen zonder beleg en een mandarijntje

16.00 uur: pakje Sultana naturel en twee glazen siroop met spuitwater.

Rond 18.00 uur ga ik kip curry met rijst en appelmoes eten en nog een appel of een mandarijntje vanavond.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-01-2005, 15:26
Verwijderd
Vraagje, ms dat iemand het hier weet, ik voel me soms nadat ik s'ochtends m'n vitaminen neem heel even gigantisch misselijk... de laatste twee week ongeveer. Ik neem mn multi-vitamine altijd na het ontbijt en een paar minuten daarna voel ik me de 1 uit de drie dagen even heel erg misselijk... (ongeveer 5 a 10 mnuten oid) heeft dat met die vitamine te maken?
Oud 25-01-2005, 15:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-01-2005 @ 16:26 :
Vraagje, ms dat iemand het hier weet, ik voel me soms nadat ik s'ochtends m'n vitaminen neem heel even gigantisch misselijk... de laatste twee week ongeveer. Ik neem mn multi-vitamine altijd na het ontbijt en een paar minuten daarna voel ik me de 1 uit de drie dagen even heel erg misselijk... (ongeveer 5 a 10 mnuten oid) heeft dat met die vitamine te maken?
Ik denk niet met die vitaminen opzich omdat dat veel langer duurt voor het opgenomen is in je lichaam. Ik denk zelf dat het aan het laagje ligt wat om je vitaminepillen zit want dat is wel zo snel opgelost. Misschien eens een idee om een ander merk te proberen waar misschien ander materiaal omzit?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-01-2005, 15:37
Verwijderd
Da's een idee.. ik gebruik nou 'One-a-Day', best duur... 7.33E voor een potje van 90 geloof ik, maar ik heb die dus gekozen omdat daar alle vitaminen in zitten die ik nodig heb enz. en sommige andere merken hadden niet alles wat ik zocht. Ik denk dat ik maar een klein potje ofzo van een ander merk ga proberen dan, om te kijken of dat verschil maakt... de misselijkheid kan ik mee leven op zich, maar het is echt vreselijk irritant om van te voren te weten 'Ik ga zo hartstikke misselijk worden'
Oud 25-01-2005, 16:01
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-01-2005 @ 16:22 :
Vandaag eindelijk weer eens een goede dag. Ik heb boodschappen gedaan en weer wat gezonds in huis gehaald.

Vandaag gegeten:
9.00 uur: twee boterhammen met honing en een met niets

12.30 uur: bakje cruesli met magere yoghurt, twee boterhammen zonder beleg en een mandarijntje

16.00 uur: pakje Sultana naturel en twee glazen siroop met spuitwater.

Rond 18.00 uur ga ik kip curry met rijst en appelmoes eten en nog een appel of een mandarijntje vanavond.
ik vind eigenlijk dat je nog steeds weinig eet, en toen ik je zag had ik niet het idee dat je moest afvallen, dus ik snap het eigenlijk niet zo goed...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-01-2005, 16:10
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Owkeej dan, ik ben nu al vanaf eind nov. 2004 bezig met lijnen. Sinds die tijd kijk ik eigenlijk al iedere dag mee met de lijntopics en ik moet zeggen, het stimuleert me echt. Ik heb eigenlijk nooit over mezelf verteld dus bij dezen...

Eerst wat gewone gegevens:
Lengte: 1.65 m
StartGewicht (toen ik begon met lijen nov.): 61kg
Mijn gewicht op dit moment:51 kg
Al afgevallen dus:10 kg
Streefgewicht: 48 kg

Nu moeten jullie niet meteen denken dat dit streefgewicht te laag is, ik heb namelijk altijd rond de 48 kg gewogen. Tot mei 2004, vnaf toen moest ik namelijk een zware dosis prednison slikken (wat ik nu nog steeds doe) ik weet niet of het bij jullie bekend is maar een van de bijwerkingen van dit medicijn is dat je er erg dik van wordt. De eerste maanden dat ik dit medicijn slikte heb ik er nogal aan toegegeven, je krijgt namelijk vreselijke honger en ik at echt alles wat ik tegenkwam. Vandaar dus dat ik zoveel ben aangekomen. Maar in nov. zag ik zelf echt in waar ik mee bezig was (veel mensen, zelfs mijn arts zeiden ook dat ik nogal was aangekomen) en ben drastisch aan de lijn gegaan. Ben nu dus al 10 kg kwijt en ben daar echt heel blij meej.

Owjah, ik doe niet alleen aan de lijn ik ga ook sinds 3 weken 2x per week naar de sportschool. Dit is voor mij heel at omdat ik altijd een hekel had aan sport maar ik doe nu cardio-fitness en dat vind ik moet ik zeggen heel leuk.

Hoop jullie een beetje voldoende te hebben ingelicht en als jullie vragen hebben mag dat natuurlijk altijd.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 25-01-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
BlueAngel schreef op 25-01-2005 @ 17:10 :
Owkeej dan, ik ben nu al vanaf eind nov. 2004 bezig met lijnen. Sinds die tijd kijk ik eigenlijk al iedere dag mee met de lijntopics en ik moet zeggen, het stimuleert me echt. Ik heb eigenlijk nooit over mezelf verteld dus bij dezen...

Eerst wat gewone gegevens:
Lengte: 1.65 m
StartGewicht (toen ik begon met lijen nov.): 61kg
Mijn gewicht op dit moment:51 kg
Al afgevallen dus:10 kg
Streefgewicht: 48 kg

Nu moeten jullie niet meteen denken dat dit streefgewicht te laag is, ik heb namelijk altijd rond de 48 kg gewogen. Tot mei 2004, vnaf toen moest ik namelijk een zware dosis prednison slikken (wat ik nu nog steeds doe) ik weet niet of het bij jullie bekend is maar een van de bijwerkingen van dit medicijn is dat je er erg dik van wordt. De eerste maanden dat ik dit medicijn slikte heb ik er nogal aan toegegeven, je krijgt namelijk vreselijke honger en ik at echt alles wat ik tegenkwam. Vandaar dus dat ik zoveel ben aangekomen. Maar in nov. zag ik zelf echt in waar ik mee bezig was (veel mensen, zelfs mijn arts zeiden ook dat ik nogal was aangekomen) en ben drastisch aan de lijn gegaan. Ben nu dus al 10 kg kwijt en ben daar echt heel blij meej.

Owjah, ik doe niet alleen aan de lijn ik ga ook sinds 3 weken 2x per week naar de sportschool. Dit is voor mij heel at omdat ik altijd een hekel had aan sport maar ik doe nu cardio-fitness en dat vind ik moet ik zeggen heel leuk.

Hoop jullie een beetje voldoende te hebben ingelicht en als jullie vragen hebben mag dat natuurlijk altijd.
Knap van je dat je al zoveel bent afgevallen! Maar je zei dat je in november drastisch aan de lijn bent gegaan. Ik weet niet waar ergens in november, maar dat is dus minder dan 3 maanden geleden. Hoe drastisch heb je dan wel niet gelijnd als je 10 kg bent afgevallen in minder dan 3 maanden?

En met een gewicht van 48 kg bij een lengte van 1.65 heb je een BMI van 17,63, en dit is echt te weinig! Met 51 kg zit je op 18,71 en dat is 'net op het randje'. Ik zou je dus eerder aanraden 3 kilo aan te komen dan om (nog) 3 kilo af te vallen...
Oud 25-01-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-01-2005 @ 17:23 :

En met een gewicht van 48 kg bij een lengte van 1.65 heb je een BMI van 17,63, en dit is echt te weinig! Met 51 kg zit je op 18,71 en dat is 'net op het randje'. Ik zou je dus eerder aanraden 3 kilo aan te komen dan om (nog) 3 kilo af te vallen...
Daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Oud 25-01-2005, 17:12
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ontbijt : 40gram musli met 125 ml magere melk , een banaan en een appel (heb maar eens wat meer genomen omdat ik weer zo vroeg op moest)

12.30 : gekookte bonen (50gram ongekookt ofzo), geroosterde bruine boterham (30gram) , zacht gekookt ei, sinaasappel.
(beetje veel tijd tussen maar ik zat op school en kon dus niet eten)

14.30 : glaasje glühwein

16.30 : 100gram rode biet, 2 tomaten en 1 ui in 1 koffielepel olijfolie en azijn

17.30 : 150 gram kalkoenfilet (in 1 koffielepel olijfolie) en 1 pannenkoek (20gram bloem, 1 eiwit, 1 koffielepel suiker, beetje zout en 1 kleine eetlepel olijfolie)

straks als ik honger heb mss nog wat magere melk of yoghurt
Oud 25-01-2005, 17:21
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Sophie schreef op 24-01-2005 @ 21:14 :
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier, en ben van plan vanaf nu echt serieus te gaan lijnen, dus mijn eerste goede voornemen is om elke dag bij te houden wat ik eet en om dat hier te posten, dat zal hopelijk ook helpen ter motivatie.
Ik ben 17, 1,65 meter en weeg nu 77 kilo, wat een lichte schatting is, onze weegschaal is niet helemaal betrouwbaar, het kan ook iets minder zijn. (Misschien goed om eens een betrouwbare te kopen jaja ).
Maar 77 is dus duidelijk te veel, aangezien mijn BMI ook 28,28 is and way over the top. Hij slaat op www.voedingscentrum.nl al ver in het oranje vakje door.
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 12e al ontevreden over mijn gewicht, wat achteraf wel meeviel, gezien foto's en feiten. Maar duidelijk is dat ik het afgelopen jaar écht slecht ben bezig geweest en wel 10 kilo ben aangekomen. Dit is vooral duidelijk te zien aan buik, billen, (boven)benen.
Opzich ben ik redelijk in vehrouding, en ik denk dat 'dun' mij ook niet zou staan, maar overal een paar kilo vanaf zou me zeker mooier staan.
Om te beginnen is mijn eerste streefgewicht 67 kilo, - 10 kilo dus, wat volgens de 'wijzen' dan nog een iets te hoog BMI zou zijn, namelijk 24,61.
Maar als ik 66 kilo zou wegen zou ik dan weer wel uit de 'gevarenzone' zijn, dus onzin. Ik vind 10 kilo een mooi symbolisch getal, en aangezien ik een jaar geleden rond de 67/68 kilo schommelde en toen perfecte vormen had gaan we hier maar eens mee beginnen.

Weten jullie trouwens iets over de betrouwbaarheid van die BMI rekenkunde en wat dat nou écht zegt, want met mijn echt te hoge BMI nu (28,28 dus) lijkt het in het uiterlijke beeld allemaal wel mee te vallen. Duidelijk is dat ik hier en daar wat vet heb zitten wat beter zou staan als het weg was, maar ik ben nou niet bepaald een modder vet varken. (Uiteindelijk volgens mijzelf, met behulp van oordelen van anderen.) Kan het kloppen dat de een gewoon meer spiermassa heeft o.i.d. en dat je BMI dan hoger kan uitvallen? Dit omdat ik echt altijd al stevige spieren heb (gehad).
Niet dat ik mijn overgewicht nu probeer goed te praten, want ik wil ook zeker serieus afvallen, maar toch ben ik gewoon niet écht echt vet dik, dus vind het vreemd dat dit al zo op de rand van 'ernstig overgewicht' ligt.

Mijn 'bij nader in zien toch wel mooie figuur' - van vorig jaar had ik te danken aan 2 uur sporten binnen de sportschool (fitness/bodyshaping/bodypump) en 2 uur dans (moderne dans/jazz) per week. Wat dit jaar is terug gelopen naar 1 uur sporten per week. I.v.m. studeren en minder tijd en blabla.. hier zal ik gewoon echt tijd voor moeten vrijmaken, minstens 2 uur intensief sporten per week. (dansen gaat helaas toch niet door i.v.m. onregelmatig lesrooster. )
En door vreetbuien die voort kwamen uit waarschijnlijk emotionele strubbelingen is mijn gewicht ook zeker toegenomen.
Hier ben ik persoonlijk de laatste tijd erg mee bezig geweest en dit gaat sowieso al de goed kant op...
Verder natuurlijk een regelmatig eetpatroon wat jullie dan hier zullen terugvinden.
Met hoop op zegen en veel zin en moed hoop ik dat het gaat lukken.

Jullie ook allemaal veel succes gewenst.
Liefs,
Jantine
Haii!
Ten eerste goed dat je er nu wat aan wil doen.
Toevallig ben ik even lang en even zwaar als jou, ook zelfde bmi en alles, en ook eigenlijk precies dezelfde achtergrond (wat je hier dus vertelt, verder weet ik het natuurlijk niet )

Mijn lichaam is ook goed in verhouding zeg maar, en het lijkt bij meer dat ik wat breder ben dan écht dik ofzo. Maargoed, het gaat nu ff niet over mij.

Verstandig dat je hierje eten gaat neerzetten, kan je tips krijgen en wat meer gemotiveerd raken.

Heel veel succes en als je vragen hebt : vraag maar raak

liefs,..
Oud 25-01-2005, 17:29
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Ok, ik ben dan weer ook lekker op weg, behalve wat foutjes ja

7.00
volkoren boterham pindakaas
volkoren boterham bramenjam
beker halvolle melk

10.00
doosje orange tictacs

12.00
0,35 l milkshake aardbei
pakje sultana's

15.30
2 volkoren boterhammen monchou + rookvlees

17.00
2,5 burrito's (hoe erg/goed is dit?)
schaaltje komkommers
schaaltje yoghurt/chocoladevla

Nou, ik vond m'n ontbijt wel goed, en die tictacs maken ook niet uit, is voor mij een goede snoepvervanger en maar 60 kcal. Nou, dat gene wat door moest gaan voor mijn 'lunch' was dus klote , en toen maar om half 4 gegeten, wat wel goed was vond ik En m'n avondeten, ach, ik weet niet hoe slecht het is, maar het was wel lekkerrrr!

Ohja, de tijden zijn dus beetje verrot omdat ik op school projectweek heb en allemaal, ja, projecten moet doen. Dus moest ik vandaag schaatsen en alles was hectisch, dus eten ging niet zo lekker. Maar dus, uiteindelijk nog 2 uur geschaatst (of een poging tot ). Lekkkere beweging, met al dat vallen en opstaan ook nog behoorlijk intensief. Na het eten van half 4 heb ik nog ergens wat energie vandaan gehaald en heb ik een half uur lang gerent/gewandeld. Lekkere beweging vandaag dus.

Al met al.. ben ik wel tevreden
Oud 25-01-2005, 17:33
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 25-01-2005 @ 17:10 :
Owkeej dan, ik ben nu al vanaf eind nov. 2004 bezig met lijnen. Sinds die tijd kijk ik eigenlijk al iedere dag mee met de lijntopics en ik moet zeggen, het stimuleert me echt. Ik heb eigenlijk nooit over mezelf verteld dus bij dezen...

Eerst wat gewone gegevens:
Lengte: 1.65 m
StartGewicht (toen ik begon met lijen nov.): 61kg
Mijn gewicht op dit moment:51 kg
Al afgevallen dus:10 kg
Streefgewicht: 48 kg

Nu moeten jullie niet meteen denken dat dit streefgewicht te laag is, ik heb namelijk altijd rond de 48 kg gewogen. Tot mei 2004, vnaf toen moest ik namelijk een zware dosis prednison slikken (wat ik nu nog steeds doe) ik weet niet of het bij jullie bekend is maar een van de bijwerkingen van dit medicijn is dat je er erg dik van wordt. De eerste maanden dat ik dit medicijn slikte heb ik er nogal aan toegegeven, je krijgt namelijk vreselijke honger en ik at echt alles wat ik tegenkwam. Vandaar dus dat ik zoveel ben aangekomen. Maar in nov. zag ik zelf echt in waar ik mee bezig was (veel mensen, zelfs mijn arts zeiden ook dat ik nogal was aangekomen) en ben drastisch aan de lijn gegaan. Ben nu dus al 10 kg kwijt en ben daar echt heel blij meej.

Owjah, ik doe niet alleen aan de lijn ik ga ook sinds 3 weken 2x per week naar de sportschool. Dit is voor mij heel at omdat ik altijd een hekel had aan sport maar ik doe nu cardio-fitness en dat vind ik moet ik zeggen heel leuk.

Hoop jullie een beetje voldoende te hebben ingelicht en als jullie vragen hebben mag dat natuurlijk altijd.
tja ik denk ook dat je streefgewicht te laag is. ik kan ook wel zeggen dat ik weer 45 kilo wil wegen omdat ik dat 2 jaar geleden ook woog (om maar wat te noemen) maar het is niet de bedoeling dat ik dat dan ook weer ga wegen, je ontwikkeld jezelf en je groeid, ik denk dat je je niet te erg op dit gewicht moet focussen, als ik jou was zou ik stoppen met lijnen voor het te laat is, voordat je door gaat slaan, je zult namelijk merken dat die laatste kilootjes het zwaarst zijn, je zult boos op jezelfs worden en misschen uit frustraties dingen doen die je liever niet zou willen... als je snapt wat ik bedoel.

maargoed ik denk dat je niet moet blijven lijnen en dat je nu moet stoppen
Oud 25-01-2005, 17:51
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Ghallowwwwwwww iedereen die op mijn bericht heeft gereageerd,

ik was al bang dat jullie dit soort dingen zouden gaan zeggen, maar toch weet ik zeker dat 48 kg bij mij past. Toen ik een paar jaar geleden erg ziek was (had een darmziekte maar dat wisten ze niet) ben ik van 56kg naar 39 gegaan, en jah dan zeg ik van dat is te weinig, toen was ik echt te dun gewoon lelijk. Ik weet zeker dat ik ga stoppen bij die 48 kg. Ik heb iedereen (vrienden en familie) verteld waar ik mee bezig ben en ze staan volledig achter me, hoewel ze wel zeggen dat het nu ook wel genoeg kan zijn.

Verder vroeg sneeuwvlokje wanneer ik dan was begonnen met lijnen en dat is dus 29 nov. om precies te zijn. 2 maanden dus. Met dat drastich lijnen bedoel ik dat ik eerst 1000kcl per dag had en nu 800 kcl.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 25-01-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 25-01-2005 @ 18:21 :
Haii!
Ten eerste goed dat je er nu wat aan wil doen.
Toevallig ben ik even lang en even zwaar als jou, ook zelfde bmi en alles, en ook eigenlijk precies dezelfde achtergrond (wat je hier dus vertelt, verder weet ik het natuurlijk niet )

Mijn lichaam is ook goed in verhouding zeg maar, en het lijkt bij meer dat ik wat breder ben dan écht dik ofzo. Maargoed, het gaat nu ff niet over mij.

Verstandig dat je hierje eten gaat neerzetten, kan je tips krijgen en wat meer gemotiveerd raken.

Heel veel succes en als je vragen hebt : vraag maar raak

liefs,..
Ah, fijn een zelfde geval.. Wat is jouw streefgewicht en wat zijn je eetplannen? (Ik kon het in dit en het vorige lijntopic nergens vinden, je zal al wel langer 'meedoen' hier? )
Wat ik vandaag heb gegeten:

08:30 Bakje magere yoghurt met muesli en een appel.
10:30 Mandarijn.
12:30 2 Boterhammen met boterhamworst en een glas halfvolle melk.
14:00 1 fruitkick (liga) + een kop thee
17:30 Kiptandorie (rijst/ei/kip)
18:30 Mandarijn.
En ik heb tussendoor 2,5 flesje water gedronken (1,25 liter)

En voor de rest van de avond.. geen idee, niets waarschijnlijk want ik voel me prima zo.
Oud 25-01-2005, 17:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 25-01-2005 @ 18:51 :
Ghallowwwwwwww iedereen die op mijn bericht heeft gereageerd,

ik was al bang dat jullie dit soort dingen zouden gaan zeggen, maar toch weet ik zeker dat 48 kg bij mij past. Toen ik een paar jaar geleden erg ziek was (had een darmziekte maar dat wisten ze niet) ben ik van 56kg naar 39 gegaan, en jah dan zeg ik van dat is te weinig, toen was ik echt te dun gewoon lelijk. Ik weet zeker dat ik ga stoppen bij die 48 kg. Ik heb iedereen (vrienden en familie) verteld waar ik mee bezig ben en ze staan volledig achter me, hoewel ze wel zeggen dat het nu ook wel genoeg kan zijn.

Verder vroeg sneeuwvlokje wanneer ik dan was begonnen met lijnen en dat is dus 29 nov. om precies te zijn. 2 maanden dus. Met dat drastich lijnen bedoel ik dat ik eerst 1000kcl per dag had en nu 800 kcl.
Je bent hartstikke verkeerd bezig en ik snap niet dat mensen hierachter staan.

Je streefgewicht is te weinig. "Eerst woog ik ook zoveel" ja, ik woog ooit 35 kilo, maar ik ben ouder geworden. Je moet niet zoveel wegen als je eerst woog. Je bent nu 17. Je begon met lijnen toen je 16 was. Toen was je al aangekomen. Stel dat je 48 kg woog toen je 15 was. Dat kan je gewoon niet vergelijken, je bent een echte vrouw aan 't worden en dat betekent gewoon wat meer vet!

Verder is 800kcal veel te weinig. Je vernietigt je lichaam. Leuk, dan ben je heel mager en je lichaam is kapot. Maar dan heb je wel je doel bereikt!
Oud 25-01-2005, 17:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sophie schreef op 25-01-2005 @ 18:52 :
Ah, fijn een zelfde geval.. Wat is jouw streefgewicht en wat zijn je eetplannen? (Ik kon het in dit en het vorige lijntopic nergens vinden, je zal al wel langer 'meedoen' hier? )
Wat ik vandaag heb gegeten:

08:30 Bakje magere yoghurt met muesli en een appel.
10:30 Mandarijn.
12:30 2 Boterhammen met boterhamworst en een glas halfvolle melk.
14:00 1 fruitkick (liga) + een kop thee
17:30 Kiptandorie (rijst/ei/kip)
18:30 Mandarijn.
En ik heb tussendoor 2,5 flesje water gedronken (1,25 liter)

En voor de rest van de avond.. geen idee, niets waarschijnlijk want ik voel me prima zo.
Ik vind 't te weinig. Eet wat meer brood, skip de boterhamworst en de liga.
Oud 25-01-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
BlueAngel schreef op 25-01-2005 @ 18:51 :

Verder vroeg sneeuwvlokje wanneer ik dan was begonnen met lijnen en dat is dus 29 nov. om precies te zijn. 2 maanden dus. Met dat drastich lijnen bedoel ik dat ik eerst 1000kcl per dag had en nu 800 kcl.
Dat is dus hartstikke slecht, en veel en veel te weinig! Je lichaam heeft meer nodig dan dat, en als je straks weer normaal eten gaat, zit je gewicht er zo weer aan...

edit: *wat meelfriek dus net allemaal zei*
Oud 25-01-2005, 17:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Is dat lekker? Yoghurt gecombineerd met chocoladevla? Lijkt mij heel smerig.
Oud 25-01-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-01-2005 @ 18:57 :
Is dat lekker? Yoghurt gecombineerd met chocoladevla? Lijkt mij heel smerig.
Ja dat is lekker
Oud 25-01-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-01-2005 @ 18:55 :
Ik vind 't te weinig. Eet wat meer brood, skip de boterhamworst en de liga.
Hmja, daar zat ik ook al over te denken. Maar aangezien ik niet zo van zoet hou, wat zou een goede vervanger zijn voor op brood? Droog brood eten gaat me een beetje te ver.
Oud 25-01-2005, 18:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-01-2005 @ 18:57 :
Ja dat is lekker
Zure yoghurt?
Oud 25-01-2005, 18:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sophie schreef op 25-01-2005 @ 18:58 :
Hmja, daar zat ik ook al over te denken. Maar aangezien ik niet zo van zoet hou, wat zou een goede vervanger zijn voor op brood? Droog brood eten gaat me een beetje te ver.
Rookvlees vind ik zelf érg lekker, ook mager. Kip/kalkoenfilet kan ook. Ook kan je fruit (bijv banaan) op brood doen. Ik weet niet of je light jam te zoet vindt? Magere 20+ kaas kan ook, of bijv. komkommer. De mogelijkheden zijn eindeloos
Oud 25-01-2005, 18:00
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Sorry maar ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Ik begon met lijnen toen ik 17 was, ben nu nog 17. En die 48 kg woog ook toen ik 17 was, die 61 kg is iets van het laatste half jaar.

Verder denk ik dat je me eerst moet zien voordat je zo over mij kunt oordelen, ik ben niet dik neej, ook niet echt mollig maar die 3 kilo kunnen er best af en als je me echt zou zien zou je ook zeggen dat dit echt geen kwaad kan, en hiermee bedoel ik niet dat je me dik of mollig zult vinden maar gewoon zoals ik het zeg het kan niet kwaad. Het past bij mij echt.

Ik voel me best aangevallen op dit moment en dat mag je weten.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 25-01-2005, 18:00
Verwijderd
juist vlees op brood kan heel mager zijn worstsoorten en spek zijn vet, de rest van de vlees-op-brood soorten niet, om het even heel ruw in te delen.
Oud 25-01-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-01-2005 @ 18:54 :
Je bent hartstikke verkeerd bezig en ik snap niet dat mensen hierachter staan.

Je streefgewicht is te weinig. "Eerst woog ik ook zoveel" ja, ik woog ooit 35 kilo, maar ik ben ouder geworden. Je moet niet zoveel wegen als je eerst woog. Je bent nu 17. Je begon met lijnen toen je 16 was. Toen was je al aangekomen. Stel dat je 48 kg woog toen je 15 was. Dat kan je gewoon niet vergelijken, je bent een echte vrouw aan 't worden en dat betekent gewoon wat meer vet!

Verder is 800kcal veel te weinig. Je vernietigt je lichaam.
Oud 25-01-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Sophie schreef op 25-01-2005 @ 18:58 :
Hmja, daar zat ik ook al over te denken. Maar aangezien ik niet zo van zoet hou, wat zou een goede vervanger zijn voor op brood? Droog brood eten gaat me een beetje te ver.
tonijn (uit blik, in water, niet olie)
smeerkaas
sandwichspread
Oud 25-01-2005, 18:01
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Sophie schreef op 25-01-2005 @ 18:52 :
Ah, fijn een zelfde geval.. Wat is jouw streefgewicht en wat zijn je eetplannen? (Ik kon het in dit en het vorige lijntopic nergens vinden, je zal al wel langer 'meedoen' hier? )
Wat ik vandaag heb gegeten:

08:30 Bakje magere yoghurt met muesli en een appel.
10:30 Mandarijn.
12:30 2 Boterhammen met boterhamworst en een glas halfvolle melk.
14:00 1 fruitkick (liga) + een kop thee
17:30 Kiptandorie (rijst/ei/kip)
18:30 Mandarijn.
En ik heb tussendoor 2,5 flesje water gedronken (1,25 liter)

En voor de rest van de avond.. geen idee, niets waarschijnlijk want ik voel me prima zo.
Streefgewicht is eerst 70 (ronde getallen), en daarna zie ik wel verder

Maar je ontbijt is te mager, daar kan gerust een boterham bij. Of misschien wel twee. Boterhamworst is vrij vet dacht ik, zou je beter kunnen vervangen door achterham/rookvlees/filet americain of iets ander magers.

Liga is ook niet optimaal, liever nog een boterham rond dat tijdstip. Verder ziet het er prima uit. Als je trek krijg 's avonds kan je nog wel een cracker me mager beleg eten oid.
Oud 25-01-2005, 18:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 25-01-2005 @ 19:00 :
Sorry maar ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Ik begon met lijnen toen ik 17 was, ben nu nog 17. En die 48 kg woog ook toen ik 17 was, die 61 kg is iets van het laatste half jaar.

Verder denk ik dat je me eerst moet zien voordat je zo over mij kunt oordelen, ik ben niet dik neej, ook niet echt mollig maar die 3 kilo kunnen er best af en als je me echt zou zien zou je ook zeggen dat dit echt geen kwaad kan, en hiermee bedoel ik niet dat je me dik of mollig zult vinden maar gewoon zoals ik het zeg het kan niet kwaad. Het past bij mij echt.

Ik voel me best aangevallen op dit moment en dat mag je weten.
Je eet 800 kcal op een dag? Dat is echt niet normaal. Weet je niet dat 1200 kcal het minimum is?
Oud 25-01-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
BlueAngel schreef op 25-01-2005 @ 19:00 :
*****
Meid je bmi is dan veels te laag, het is nou al behoorlijk laag, je wordt vrouw, je heupen worden breder (bij de meesten) je borsten groeien nog... er veranderd een hele boel, je kunt niet zomaar weer wegen wat je een jaar geleden woog. Besides, de manier waarop je dit gewicht al verloren hebt is compleet op de verkeerde manier.
Oud 25-01-2005, 18:06
Verwijderd
Oke, dankjullie wel voor de tips, daar heb ik wat aan.
Oud 25-01-2005, 18:16
Verwijderd
Ik vind het zoooo moeilijk nu, kan alleen maar aan snoepen denken. ik heb heel netjes gegeten vandaag, alleen een stukje chocola gehad.. . maar nu heb ik zooooo'n zin in koekjes enzo. het weekend ging ook al niet goed . ik sla zondag het wegen over, stel het een weekje uit, kan ik het een beetje corrigeren.
Oud 25-01-2005, 18:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
z0pje schreef op 25-01-2005 @ 19:16 :
Ik vind het zoooo moeilijk nu, kan alleen maar aan snoepen denken. ik heb heel netjes gegeten vandaag, alleen een stukje chocola gehad.. . maar nu heb ik zooooo'n zin in koekjes enzo. het weekend ging ook al niet goed . ik sla zondag het wegen over, stel het een weekje uit, kan ik het een beetje corrigeren.
Als je zin hebt in chocola neem dan optimel chocolade vla. Best lekker. Niet teveel natuurlijk maar heb je ook niet nodig je zit zo vol.
Oud 25-01-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-01-2005 @ 19:00 :
Zure yoghurt?
Nouja zuur, gewoon magere of halvolle yoghurt met een beetje chocolade vla, dat at ik nl ook wel eens...
T'is wat anders, maar ik vind het wel lekker.
Oud 25-01-2005, 18:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-01-2005 @ 17:01 :
ik vind eigenlijk dat je nog steeds weinig eet, en toen ik je zag had ik niet het idee dat je moest afvallen, dus ik snap het eigenlijk niet zo goed...
Hmm, leuk dat je dat zegt Ik hoef eigenlijk ook niet af te vallen maar ik wil voor mezelf gewoon drie kilo afvallen. Dan is mijn bmi nog 22 dus nog goed.

Toch vind ik zelf niet dat ik vandaag te weinig gegeten heb. Wat zou ik dan meer moeten eten?

Heb uiteindelijk dit gegeten (ook handig voor de rest die nog tips willen geven):

9.00 uur: twee boterhammen met honing, een met niets

11.30 bakje cruesli met magere yoghurt, twee boterhammen zonder beleg en een mandarijntje

16.00 uur: pakje Sultana naturel en twee glazen siroop met spuitwater.

18.00 uur: rijst met kip curry en appelmoes en magere frambozenkwark.

Vanavond nog een mandarijntje en drinken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-01-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-01-2005 @ 19:19 :
Als je zin hebt in chocola neem dan optimel chocolade vla. Best lekker. Niet teveel natuurlijk maar heb je ook niet nodig je zit zo vol.
mja, ik was op school en op school zijn er alleen maar ongezonde dingen te krijgen, heel naar. en ik heb niet echt het beste moment gekozen om serieus te beginnen met afvallen. beetje een ruzie-weekend was het. maar goed, ik ga gewoon door, ik wil toch echt netjes leren eten.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.