Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2005, 19:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-03-2005 @ 20:04 :
Hoe kan het dat er een verschil is in calorieën tussen vet in voedsel en in je lichaam?
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-03-2005 @ 20:02 :
het kost dus ongeveer 20% van de energie om het vet uit het depot te halen.
Oud 23-03-2005, 19:12
suusch
Avatar van suusch
suusch is offline
Nou mijn verjaardags was een 3daagse verjaardag. Dus.
Oud 23-03-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 23-03-2005 @ 20:11 :
Dan snap ik het nog niet

Ik weet niet wat depots zijn
Oud 23-03-2005, 19:14
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-03-2005 @ 20:12 :
Dan snap ik het nog niet

Ik weet niet wat depots zijn
Opslagcellen. Het hormoon leptine weekt het vet als het ware los, ASP brengt het naar de bloedbaan.

Dat kost die 2kcal.

de·pot (het, de ~ (m.), ~s)
2 plaats waar iets bewaard wordt
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 23-03-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 23-03-2005 @ 20:12 :
Dan snap ik het nog niet

Ik weet niet wat depots zijn
gewoon het vetlaagje dat om je heen zit, dat bestaat uit vetcellen, het kost dus energie om het vet uit de cellen te halen
Oud 23-03-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-03-2005 @ 20:14 :
Opslagcellen. Het hormoon leptine weekt het vet als het ware los, ASP brengt het naar de bloedbaan.

Dat kost die 2kcal.

de·pot (het, de ~ (m.), ~s)
2 plaats waar iets bewaard wordt
Maar hoe zit het nou met die koolhydraten. Het lukt me niet echt om de hoeveelheid koolhydraten terug te dringen. Moet ik dan nog wel een refeed doen?
Oud 23-03-2005, 19:22
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-03-2005 @ 20:20 :
Maar hoe zit het nou met die koolhydraten. Het lukt me niet echt om de hoeveelheid koolhydraten terug te dringen. Moet ik dan nog wel een refeed doen?
Tuurlijk moet je refeeden, 1 dag per week eet je wat je nodig hebt.

Punt 2, je moet gewoon doen wat moet, weg met die grote hoeveelheden carbs doordeweeks je wil toch afslanken of niet. Dát stukje mentaliteit zit voor 100% tussen je oren.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 23-03-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-03-2005 @ 20:22 :
Tuurlijk moet je refeeden, 1 dag per week eet je wat je nodig hebt.

Punt 2, je moet gewoon doen wat moet, weg met die grote hoeveelheden carbs doordeweeks je wil toch afslanken of niet. Dát stukje mentaliteit zit voor 100% tussen je oren.
Maar hoe moet ik dat dan doen, minder koolhydraten?
Oud 23-03-2005, 19:28
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-03-2005 @ 20:24 :
Maar hoe moet ik dat dan doen, minder koolhydraten?
Errhm... ik snap de vraag niet

Post je schema es. Dat doe je als volgt:

Caloriebehoefte:

maaltijd1
product..............carbs..............proteine............vet....... .....kcal
product 2

maaltijd2
product

Etcetera. Liefst maken in Excel zodat je mooie rijtjes onder elkaar krijgt. Zó krijg je concreet overzicht op wat je eet.

Het is toch niet zo heel moeilijk je carbs terug te dringen. Gewoon eiwithoudende producten eten zonder al teveel koolhydraten.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 23-03-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-03-2005 @ 20:28 :

Het is toch niet zo heel moeilijk je carbs terug te dringen. Gewoon eiwithoudende producten eten zonder al teveel koolhydraten.
Heel veel mensen eten redelijk wat brood en dan zit je zo op flink wat koolhydraten (we wonen in Nederland ). Wat minder brood eten scheelt vaak al een hoop.
Oud 23-03-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-03-2005 @ 20:28 :
Errhm... ik snap de vraag niet

Post je schema es. Dat doe je als volgt:

Caloriebehoefte:

maaltijd1
product..............carbs..............proteine............vet....... .....kcal
product 2

maaltijd2
product

Etcetera. Liefst maken in Excel zodat je mooie rijtjes onder elkaar krijgt. Zó krijg je concreet overzicht op wat je eet.

Het is toch niet zo heel moeilijk je carbs terug te dringen. Gewoon eiwithoudende producten eten zonder al teveel koolhydraten.

Maar bijvoorbeeld brood, pasta, aardappelen etc. bevatten allemaal veel koolhydraten. Wat zou ik in plaats van die producten kunnen nemen?
Oud 23-03-2005, 20:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kwark. Althans, je eet ook geen vis he?

Ik krijg het ook niet voor elkaar om die koolhydraten naar beneden te krijgen, ik eet nu al regelmatiger tonijn op brood, en ik eet 500 gram magere kwark per dag, om mijn eiwitten omhoog te krijgen. Maar als je op een dag 5 boterhammen eet, en 's avonds aardappels, pasta of rijst, dan zit je al snel heel hoog. Sommige dingen zijn gewoon echt niet praktisch door te voeren.
Oud 23-03-2005, 20:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh, en iemand vroeg nog hoe vaak men zichzelf hier weegt; ik weeg me elke dag, maar schrijf het 1 keer per week op. Ik maak me dus ook niet druk als ik de ene dag een halve kilo meer weeg dan de anderen, dat trekt vanzelf wel weer bij. Ik weeg me trouwens altijd 's ochtends, na het plassen, voor het eten Dat lijkt me het meest betrouwbaar.
Oud 23-03-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 23-03-2005 @ 21:11 :
Kwark. Althans, je eet ook geen vis he?

Ik krijg het ook niet voor elkaar om die koolhydraten naar beneden te krijgen, ik eet nu al regelmatiger tonijn op brood, en ik eet 500 gram magere kwark per dag, om mijn eiwitten omhoog te krijgen. Maar als je op een dag 5 boterhammen eet, en 's avonds aardappels, pasta of rijst, dan zit je al snel heel hoog. Sommige dingen zijn gewoon echt niet praktisch door te voeren.
Kwark met wat? Als ik er suiker doorpleur om er smaak aan te geven bevat het al weer koolhydraten

Ik eet wel vis af en toe
Oud 23-03-2005, 20:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-03-2005 @ 21:13 :
Kwark met wat? Als ik er suiker doorpleur om er smaak aan te geven bevat het al weer koolhydraten
Ik eet het met een appel erdoor, zitten ook koolhydraten in, maar fruit moet je toch eten Ik at eerst alleen overdag kwark met een appel erdoor, nu eet ik 's avonds de rest van het bakje ook op, maar dan zonder iets. Ik vind het wel lekker zo, maar ik kan me voorstellen dat je er niet van houdt Anders doe je er zoetstof door, dat doet MeelFriek
Oud 23-03-2005, 20:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dan zou je misschien wat meer vis kunnen eten, in 100 gram koolvis bijvoorbeeld zitten zo'n beetje 80 kcal, 17 eiwit, 0 khdr en 0 tot 1 gram vet. Tonijn op brood vind ik dus ook erg lekker, gewoon uit zo'n blikje, zit per 100 gram ook geen khdr in, ook nauwelijks vet en zo'n 25 gram eiwitten
Oud 23-03-2005, 20:29
Mara
Mara is offline
Vandaag 1582kcal.

Net nog glas vers geperst sinaasappelsap genomen, stond niet op planning, maar 't is zó lekker en we hebben haast nooit perssinaasappelen in huis.

M'n KEV verdeling is niet goed. Komt doordat we opeens bruine bonen aten, dus véél meer koolhydraten en dus geen vlees en dus niet meer eiwitten. Beetje jammer.

Straks nog 200mL magere melk en dan ben ik klaar voor vandaag

Net gesport, ik mag in de zaal een soort ballet/turnschoentjes aan zodat ik daar mijn zolen in kan doen zodat ik niet zo'n last heb van m'n benen. Kijken of 't dan beter gaat
Oud 23-03-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 23-03-2005 @ 21:19 :
Dan zou je misschien wat meer vis kunnen eten, in 100 gram koolvis bijvoorbeeld zitten zo'n beetje 80 kcal, 17 eiwit, 0 khdr en 0 tot 1 gram vet. Tonijn op brood vind ik dus ook erg lekker, gewoon uit zo'n blikje, zit per 100 gram ook geen khdr in, ook nauwelijks vet en zo'n 25 gram eiwitten
Dank voor de tip
Oud 23-03-2005, 21:41
Verwijderd
Uiteraard is het één meer slecht dan het ander. Gebruik daarom voor het bakken en braden van oorsprong verzadigde vetten (ossewit, roomboter of kokosvet) of bij wijze van uitzondering enkelvoudig onverzadigde olie (olijfolie) - dit dan absoluut niet warmer maken dan 160 graden (smoren is beter). Hoge(re) temperaturen geven altijd meer oxidatie en kankerbevorderende stoffen. Plantaardige margarine om in te bakken is eigenlijk nooit een verstandige keuze.

http://www.kruidenvrouwtje.nl/voeding/verzadigde-vz.htm

Hoe zit dit precies? Waarom zou je niet in olijfolie en zonnebloemolie mogen bakken? En hoe kan ik weten hoe hoog de temperatuur in mijn pan is - niemand heeft toch een thermometer ingebouwd in dat ding?
Oud 23-03-2005, 21:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-03-2005 @ 22:41 :
Uiteraard is het één meer slecht dan het ander. Gebruik daarom voor het bakken en braden van oorsprong verzadigde vetten (ossewit, roomboter of kokosvet) of bij wijze van uitzondering enkelvoudig onverzadigde olie (olijfolie) - dit dan absoluut niet warmer maken dan 160 graden (smoren is beter). Hoge(re) temperaturen geven altijd meer oxidatie en kankerbevorderende stoffen. Plantaardige margarine om in te bakken is eigenlijk nooit een verstandige keuze.

http://www.kruidenvrouwtje.nl/voeding/verzadigde-vz.htm

Hoe zit dit precies? Waarom zou je niet in olijfolie en zonnebloemolie mogen bakken? En hoe kan ik weten hoe hoog de temperatuur in mijn pan is - niemand heeft toch een thermometer ingebouwd in dat ding?
Omdat die onverzadigde vetten in transvetten zouden omzetten... maar wat ik me afvraag, is of dit ook met vloeibaar olijfboter gebeurd? Want dat is wel speciaal gemaakt om mee te baken en braden. En wat is 160 graden? Hoe weet ik op hoeveel graden het fornuis staat? Is dat de kleinste vlam op het kleinste dingetje? Of wat?

Volgens mij was er ook iets over kokosvet... dat het niet werkt als de meeste verzadigde vetten vanwege een bacterie dat erin zit. En dat het dus 1 van de gezondste olieen is. Het zou ook goed zijn voor een snelle metabolism.
Oud 24-03-2005, 00:57
Verwijderd
Hmm, de laatste tijd was ik steeds zo positief, en de laatste twee dagen (al eet ik wel goed) is het net alsof ik mezelf aan het aanpraten ben dat ik aankom, terwijl dat eigenlijk onmogelijk kan. Soms wordt je toch zo zat van jezelf heh
Oud 24-03-2005, 08:16
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik merk dat ik ineens weer chocoladebehoefte heb... Gisteravond 5 paaseitjes gegeten (wel jammer, maar niet echt een ramp, ik zat nog rond de 1500 kcal). Vanmorgen ook chocoladehagelslag op mijn cracker gegeten. Ik weet niet waar deze behoefte ineens vandaan komt maar ik hoop dat ik het zoveel mogelijk kan negeren.
__________________
xxx
Oud 24-03-2005, 08:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik ben nu bij mn taille 5 cm kwijt en 1 kilo Pfft... Schiet niet heel erg op, haha.

Maar ik snap dat niet zo van het minder koolhydraten eten.. Met brood en aardappelen kan je toch ook afvallen Zelfs met vet eten val je af. En koolhydraten zijn nou niet bepaald slecht voor je. Als het langzamer gaat dan gewenst, ja jammer dan. Het zal wel kloppen, maar ik vind het wat overdreven.
Oud 24-03-2005, 08:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 24-03-2005 @ 09:16 :
Ik merk dat ik ineens weer chocoladebehoefte heb... Gisteravond 5 paaseitjes gegeten (wel jammer, maar niet echt een ramp, ik zat nog rond de 1500 kcal). Vanmorgen ook chocoladehagelslag op mijn cracker gegeten. Ik weet niet waar deze behoefte ineens vandaan komt maar ik hoop dat ik het zoveel mogelijk kan negeren.
Te weinig suiker/vet gegeten de laatste tijd. Dan krijg ik die behoefte ook heel erg.

Ik Heb zelfs een keer gehad dat ik zó weinig suiker at toen ik aan het lijnen was dat ik heel erg draaierig en misselijk werd midden in het winkelcentrum. Ik kon bijna niet meer lopen. Toen heb ik een suikerspin van mn moeder gekregen en toen ging het weer goed.
Oud 24-03-2005, 08:23
Verwijderd
Hehe, ik pas weer een beetje in mijn broeken maat 38... (Mijn favoriete spijkerbroek, whoo-hoo!)
Oud 24-03-2005, 08:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1135864

Voor de mensen die Mischa Barton met haar anorexia lichaam mooi vonden... vraag me af of ze dat nog steeds vinden als ze deze foto's zien.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 09:24 :
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1135864

Voor de mensen die Mischa Barton met haar anorexia lichaam mooi vonden... vraag me af of ze dat nog steeds vinden als ze deze foto's zien.
ze werken niet.
Oud 24-03-2005, 08:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 24-03-2005 @ 09:37 :
ze werken niet.
Moet je op bron klikken, daar kun je ze ook zien. Bij mij doen alle foto's het overgens wel...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 08:41
Verwijderd
Wie is dat mens überhaupt, wat kan ze, waarom is ze bekend en waarom staan haar foto's op internet?
Oud 24-03-2005, 08:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2005 @ 09:41 :
Wie is dat mens überhaupt, wat kan ze, waarom is ze bekend en waarom staan haar foto's op internet?
Ze speelt in The OC, een serie op net5.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 08:43
Verwijderd
nu kreeg ik ze wél open... maar eerlijk gezegd vind ik het nog meevallen...
Oud 24-03-2005, 08:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 24-03-2005 @ 09:43 :
nu kreeg ik ze wél open... maar eerlijk gezegd vind ik het nog meevallen...
Haar rug, die ribben, haar hals/nek . Dat is gewoon eng.

Daarnaast is nog niet perfect en genoeg afgevallen als je haar benen ziet. Maar wie weet werkt ze daar nog aan, tis algemeen bekend dat ze Mary Kate achterna is gegaan.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 08:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Was met de foto's van Britney en Gwyneth 'in het echt' toch ook, die waren ook verre van pretty

Wie van jullie leest er wel eens de Viva? (Ik voel commentaar aankomen van Nare Man ) Daar heb je een rubriek, 'anybody', en daar staan gewone mensen bloot op de foto, zonder hoofd, in zwart wit. Ik hou heel erg van slank, maar geregeld zie ik daar iemand met maat 36 wat ik geen mooi lijf vind, en iemand met maat 40 waar ik bijna van ga kwijlen () En net zo goed andersom, soms staan er mensen op de foto die zeggen dat ze maat 40 hebben, en dan denk ik 'hoe krijg je het er in gepropt'. Het verschilt dus gewoon écht heel erg

[edit] Ik vindt met dt

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 08:54.
Oud 24-03-2005, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 09:45 :
Haar rug, die ribben, haar hals/nek . Dat is gewoon eng.

Daarnaast is nog niet perfect en genoeg afgevallen als je haar benen ziet. Maar wie weet werkt ze daar nog aan, tis algemeen bekend dat ze Mary Kate achterna is gegaan.
ja ok, ze is mager, maar er lopen ergere gevallen over de catwalk hoor...


dat bedoelde ik maar...
Oud 24-03-2005, 10:33
Verwijderd
Wat ik bijzonder vreemd vind. Ik eet slecht, lust amper groenten, beweeg weinig, heb overgewicht enz enz. En mijn bloed is gewoon walgelijk goed. Zelfs mijn cholesterol valt mee, die is wel wat te hoog, maar mijn goede cholesterol is zo hoog dat dat eigenlijk compleet gecompenseerd wordt. Ook is mijn bloeddruk gewoon laag.
Daarentegen, mijn moeder die regelmatig vitamines neemt, veel groenten en verse dingen eet en ook lust, op haar eten let en haar voedingsstoffen en gewicht, kampt met ijzertekorten en andere probleemgevallen.

Soms is het echt verbazend.
Oud 24-03-2005, 11:07
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-03-2005 @ 09:48 :
Ik hou heel erg van slank, maar geregeld zie ik daar iemand met maat 36 wat ik geen mooi lijf vind, en iemand met maat 40 waar ik bijna van ga kwijlen () En net zo goed andersom, soms staan er mensen op de foto die zeggen dat ze maat 40 hebben, en dan denk ik 'hoe krijg je het er in gepropt'. Het verschilt dus gewoon écht heel erg
Dat is waar. Je kunt blijven lijnen en toch nooit het figuurtje krijgen dat je eigenlijk zou willen hebben.... meestal niet trouwens.

In de supermarkt zag ik dat er in de Esta van deze week een artikel staat over vrouwen en in hoeverre die zichzelf accepteren. Daaruit kwam naar voren dat het ideaalbeeld dat we tegenwoordig hebben steeds onrealistischer wordt. Het is tegenwoordig zo dat schoonheid geen optie meer is, maar iets verplichts. Ik herkende er best veel in.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 24-03-2005, 11:17
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-03-2005 @ 11:33 :
Wat ik bijzonder vreemd vind. Ik eet slecht, lust amper groenten, beweeg weinig, heb overgewicht enz enz. En mijn bloed is gewoon walgelijk goed. Zelfs mijn cholesterol valt mee, die is wel wat te hoog, maar mijn goede cholesterol is zo hoog dat dat eigenlijk compleet gecompenseerd wordt. Ook is mijn bloeddruk gewoon laag.
Daarentegen, mijn moeder die regelmatig vitamines neemt, veel groenten en verse dingen eet en ook lust, op haar eten let en haar voedingsstoffen en gewicht, kampt met ijzertekorten en andere probleemgevallen.

Soms is het echt verbazend.
Dat is echt waar, en soms is dat niet eerlijk. Ik eet heel gezond en regelmatig, en krijg gewoon niet het figuur dat ik zou willen hebben. Terwijl een vriendin van me iedere dag overleeft op geen ontbijt, een lunch van cake, frituurspul en chocolademelk plus avondeten en verder niks (soms nog chips 's avonds) en mooie verhoudingen heeft, slank is. Een klasgenootje van me eet minstens 5 keer per week een broodje kroket als lunch en blijft in maatje 34 passen.... Als ik zo ongezond zou eten zou ik ten eerste veel aankomen en er ook veel ongezonder uit gaan zien, maar zij helemaal niet. En zo blijft het altijd....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 24-03-2005, 11:37
Verwijderd
Mensen zijn nu eenmaal verschillend...frustrerend, maar je veranderd er helaas niets aan...
Oud 24-03-2005, 11:48
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
dat is zeker frustrerend..
maar ja, het is idd helaas niet anders
__________________
I'm in the forest
Oud 24-03-2005, 12:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
vet trots deze week
dinsdag 4.5 kilometer gelopen
woensdag 14 kilometer gefietst
vandaag hardgelopen!! nouja dat moet ik echt opbouwen. heb TOTAAL geen conditie, dus heb 8 minuten gerend, met veel tussenpauzes . en zometeen weer een stuk fietsen.
morgenochtend hopelijk weer rennen.

laatst op de weegschaal geweest, en ik weeg idd 79 kilo

en over die frustraties hierboven --> ja klopt, er valt alleen niets aan te doen helaas
Oud 24-03-2005, 13:19
-(L)-
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-03-2005 @ 13:15 :

laatst op de weegschaal geweest, en ik weeg idd 79 kilo
Hoe lang ben je?
Oud 24-03-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 09:24 :
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1135864

Voor de mensen die Mischa Barton met haar anorexia lichaam mooi vonden... vraag me af of ze dat nog steeds vinden als ze deze foto's zien.
<3
Oud 24-03-2005, 13:38
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-03-2005 @ 14:35 :
<3

?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 24-03-2005, 13:39
-(L)-
Bah, ik voel me de laatste tijd (vooral afgelopen week) echt dik. Vooral nu 't warmer is buiten, en ik m'n zomerkleren uit de kast heb gehaald. Ik heb me vanmorgen voor ik naar school ging 4x om gekleed, omdat ik niks echt goed vond zitten en voelde me niet prettig. Ik snap er niks van, ik was eerst net heel tevreden met mezelf nadat ik 10kg afgevallen ben. En nu zit ik al een paar maanden op 't zelfde gewicht (waar ik tevreden mee was), en nu ineens voel ik me heel dik en vind ik niks van kleren staan en heb ik het idee of ik overal op m'n lichaam een dikke laag vet heb zitten

Sorry als ik hier iemand mee kwets, aangezien zo'n soort discussie hier vorige week ook al was, maar ik wilde het gewoon ff kwijt. Nog ff wat gegevens:
Lengte: 1,82
Gewicht: 70kg
BMI: 21,1
Ik weet dus dat ik niet dik ben, maar toch voel ik me ineens zo. Misschien dat het ermee te maken heeft dat ik groot ben, en 70kg best wel 'veel' klinkt.
Ik zat er vandaag op school zelfs aan te denken om nog 2kg af te vallen, maar daar heb ik niet veel aan, aangezien je het niet ziet. Pff, ik weet het ff niet meer. Wat is jullie huidige BMI? En naar wat voor BMI streven jullie?
Oud 24-03-2005, 13:40
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 24-03-2005 @ 14:35 :
<3
Oud 24-03-2005, 13:43
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 14:39 :
Wat is jullie huidige BMI? En naar wat voor BMI streven jullie?
Lengte: 1.73

Huidig gewicht: 65 kilo
Huidig BMI: 21,7

Streefgewicht: 60 kilo
StreefBMI: 20
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 24-03-2005, 13:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 14:39 :
Bah, ik voel me de laatste tijd (vooral afgelopen week) echt dik. Vooral nu 't warmer is buiten, en ik m'n zomerkleren uit de kast heb gehaald. Ik heb me vanmorgen voor ik naar school ging 4x om gekleed, omdat ik niks echt goed vond zitten en voelde me niet prettig. Ik snap er niks van, ik was eerst net heel tevreden met mezelf nadat ik 10kg afgevallen ben. En nu zit ik al een paar maanden op 't zelfde gewicht (waar ik tevreden mee was), en nu ineens voel ik me heel dik en vind ik niks van kleren staan en heb ik het idee of ik overal op m'n lichaam een dikke laag vet heb zitten
Opzich herken ik hier wel iets van... Als ik 's ochtends wakker word, ben ik best tevreden met wat ik zie, maar zodra ik ga leven (eten, drinken) wordt m'n buik een stuk dikker en dan hangt er in mijn ogen een dikke buik over m'n broek heen... ik moet ook eigenjlijk niet naar mezelf kijken afgezien van 's ochtends, maar ja, als ik 's ochtends nog dunner word, is het gewoon niet gezond, terwijl ik elke avond het liefst nog een paar kilo zou willen afvallen...
Maar ik ga misschien nog fitnessen als het niet zo duur is, dan kan ik het misschien wat strakker krijgen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 14:39 :
Wat is jullie huidige BMI? En naar wat voor BMI streven jullie?
huidige bmi: 23.8
streef bmi: 21.5/20.5
Oud 24-03-2005, 13:55
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 14:19 :
Hoe lang ben je?
1.67.
Oud 24-03-2005, 13:55
Verwijderd
Huidige BMI: 27,7
Streef-BMI: 24
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic # 39
Gothic
500 22-03-2005 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.