Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2005, 15:29
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb dinsdag tentamen formele brief. Hij telt dus al mee voor 6 vwo. Nou was mijn vraag of jullie misschien nog tips hebben hoe je die brief goed, en met zo min mogelijk fouten kan schrijven.

Ik heb vier keer geoefend met een brief, en ik merk dat de fouten vooral zaten bij grammatica en zinsbouw. Ook neem ik de briefconfensies nog een paar keer goed door en van die standaardzinnen.

Maar omdat Engels zeker niet mijn sterkte vak is en ik het liefste hiervoor wel een 5 wil halen, tips?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2005, 15:51
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-12-2005 @ 16:29 :
Ik heb dinsdag tentamen formele brief. Hij telt dus al mee voor 6 vwo. Nou was mijn vraag of jullie misschien nog tips hebben hoe je die brief goed, en met zo min mogelijk fouten kan schrijven.

Ik heb vier keer geoefend met een brief, en ik merk dat de fouten vooral zaten bij grammatica en zinsbouw. Ook neem ik de briefconventies nog een paar keer goed door en van die standaardzinnen.

Maar omdat Engels zeker niet mijn sterkte vak is en ik het liefste hiervoor wel een 5 wil halen, tips?

Alvast bedankt.
Aangezien je vooral fouten maakt in de grammatica en de zinsbouw zou ik daar in ieder geval de nodige aandacht aan besteden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 23:22
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 18-12-2005 @ 16:51 :
Aangezien je vooral fouten maakt in de grammatica en de zinsbouw zou ik daar in ieder geval de nodige aandacht aan besteden.
Tip van de dag!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 00:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
zuster schreef op 19-12-2005 @ 00:22 :
Tip van de dag!
Wat is er anders nog aan toe te voegen? Briefmodel e.d. zijn nog suggesties voor te doen, maar grammatica is gewoon een kwestie van domweg beheersen.

Check trouwens altijd de zelfstandig naamwoorden met de werkwoorden en denk twee keer na of je de juiste vorm gebruikt voor het onderwerp van de zin.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 00:33
Barry K
Barry K is offline
Als je niet sterk bent in grammatica, maak het jezelf dan vooral niet te moeilijk !!!

Als er in een opdracht staat dat je iets in een bepaalde richting moet schrijven, dan zit daar nog best veel speling tussen.
Houd niet te veel (wel genoeg natuurlijk) precies aan wat er gezegd wordt in het nederlands..

Je zou altijd eerst een zin kunnen geven die je goed weet te zeggen, en daarna pas naar het werkelijke dat je wilt zeggen... deze stap is misschien makkelijker dan gelijk de hele zin.

Succes
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 13:36
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Barry K schreef op 19-12-2005 @ 01:33 :
Als je niet sterk bent in grammatica, maak het jezelf dan vooral niet te moeilijk !!!

Als er in een opdracht staat dat je iets in een bepaalde richting moet schrijven, dan zit daar nog best veel speling tussen.
Houd niet te veel (wel genoeg natuurlijk) precies aan wat er gezegd wordt in het nederlands..
Hi dank je! Ik blijk vaak wel eens iets te 'nederlands' te schrijven, omdat ik te letterlijk wil opschrijven wat ik denk. Ik ga het me denk ik maar niet te moeilijk maken en niet teveel gaan prutsen met present continious en dat soort dingen. Beetje simpel houden en er niet teveel omheen kletsen, maar me gewoon aan het minimum houden. Heb ik tijd over, dan schrijf ik er gewoon nog iets meer bij.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 15:34
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-12-2005 @ 14:36 :
Heb ik tijd over, dan schrijf ik er gewoon nog iets meer bij.
Tijd over is ongeveer het slechtste argument om een brief langer te maken dan nodig is. Als je hebt gezegd wat je wilt zeggen, en je hebt je aan het aantal woorden gehouden dan is het gewoon klaar. Je loopt dan alleen maar het onnodige risico extra fouten te maken.

iig succes er mee!!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:32
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, daar heb je wel gelijk in ja..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 18:54
*naso*
Avatar van *naso*
*naso* is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 18-12-2005 @ 16:51 :
Aangezien je vooral fouten maakt in de grammatica en de zinsbouw zou ik daar in ieder geval de nodige aandacht aan besteden.
ja precies!!!
IK heb het al gehad..en had een 7.4
je moet ook opletten dat je dingen niet herhaalt, niet te makkelijk Engels, weet niet welk niveau je doet..ik doe vwo..je niveau moest ook een beetje hoog zijn, niet te makkelijke zinnen en woorden gebruike enzo...verder valt het hartstikke mee!!! succes!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:11
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zit in 5 vwo, maar mijn woordenschat is vaak niet het probleem. Ik ken net zoals in het nederlands, bij engels best veel woorden en synoniemen. Maar ze in een zin stoppen is dus wel even een stuk lastiger, vind ik. Ik merk dat ik vaak de zinnen op dezelfde manier opbouw en dat ga ik dus proberen te voorkomen. Maar ondertussen ook niet te nederlands worden. Ach, ik ga gewoon heel nauwkeurig werken en niet te moeilijk doen.

Dank voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 15:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
En, hoe ging het?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [EN] tips voor tentamen brief schrijven
brands
4 27-06-2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.