Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2006, 17:28
Verwijderd
Bel dan gewoon, dan weet je 't
Oud 27-01-2006, 22:42
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Blush schreef op 26-01-2006 @ 17:35 :
Blush schreef op 24-01-2006 @ 14:56 :
Als je al aan de pil bent en je wil een andere pil proberen.. moet je dan per se een afspraak met je huisarts maken of is alleen bellen ook genoeg?
Dan bel je de assistente en vraag je of een telefonisch consult afdoende is wanneer je wilt switchen van pil?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-01-2006, 23:01
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 27-01-2006 @ 23:42 :
Dan bel je de assistente en vraag je of een telefonisch consult afdoende is wanneer je wilt switchen van pil?
ok
Oud 28-01-2006, 16:45
Verwijderd
Misschien een beetje een stomme vraag, maar ik ben net een week aan de pil dus ik weet het allemaal nog niet zo goed. Ik moet vanavond van half zeven uur tot twaalf weg, en ik neem de pil normaal om half acht in. Kan ik 'm dan al om half zeven innemen? en dan morgen weer gebruikelijke tijd?
Ik moet even zekerheid hoor
Oud 28-01-2006, 16:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Fliefedief schreef op 28-01-2006 @ 17:45 :
Misschien een beetje een stomme vraag, maar ik ben net een week aan de pil dus ik weet het allemaal nog niet zo goed. Ik moet vanavond van half zeven uur tot twaalf weg, en ik neem de pil normaal om half acht in. Kan ik 'm dan al om half zeven innemen? en dan morgen weer gebruikelijke tijd?
Ik moet even zekerheid hoor
Ja hoor, zolang het niet meer dan 12 uur later is, is de pil gewoon veilig. En een uurtje vroeger of later maakt helemaal niks uit
Oud 28-01-2006, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2006 @ 17:48 :
Ja hoor, zolang het niet meer dan 12 uur later is, is de pil gewoon veilig. En een uurtje vroeger of later maakt helemaal niks uit
Dankjewel, opgelucht
Oud 29-01-2006, 13:29
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik ben net 12 dagen aan de pil. Ik weet niet hoe hij heet maar hij zit in zo'n gouden stripje met glimmend groen aan de achterkant.
Ik ben begonnen met slikken op de dag dat ik ongesteld werd, zoals de huisarts zei, maar nu blijf ik dus gewoon ongesteld zoals ik dat normaal op de (ena)laatste dag ben. Al 12 dagen! Iemand enig idee waarom dat is en of dat normaal is enzovoort?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 29-01-2006, 13:30
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
En hoeveel tijd mag er voor/na een vaste tijd zitten dat je de pil normaal slikt voordat hij onbetrouwbaar wordt?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 29-01-2006, 13:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-01-2006 @ 14:29 :
Ik ben net 12 dagen aan de pil. Ik weet niet hoe hij heet maar hij zit in zo'n gouden stripje met glimmend groen aan de achterkant.
Ik ben begonnen met slikken op de dag dat ik ongesteld werd, zoals de huisarts zei, maar nu blijf ik dus gewoon ongesteld zoals ik dat normaal op de (ena)laatste dag ben. Al 12 dagen! Iemand enig idee waarom dat is en of dat normaal is enzovoort?
Microgynon 30 waarschijnlijk? Het is normaal dat als je pas aan de pil bent dat je langer ongesteld bent dan voordat je de pil ging slikken. Het kan zelfs zijn dat je deze hele strip nog ongesteld blijft. Als dit na drie maanden niet over is moet je even terug naar de huisarts om een andere pil uit te proberen (of eerder als je na een strip er nog heel veel last van hebt en het irritant vindt).

Het beste is als je de pil elke dag ongeveer rond hetzelfde tijdstip slikt, met dus zo'n 24 uur ertussen. Dit is ook voor jezelf het handigste omdat je dan een ritme krijgt. Je mag je pil dan maximaal 24 + 12 uur uitloop na de vorige innemen. Er mag dus zeker niet meer dan 36 uur tussen twee pillen zitten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-01-2006, 14:01
Verwijderd
Ik had dat ook, dat ik de hele eerste pilstrip een héél klein beetje ongesteld bleef. Gaat als het goed is over de eerste keer dat je een stopweek hebt
Oud 29-01-2006, 18:40
kusj
kusj is offline
Even een vraag.(En een heel verhaal)
Ik wil nu eigenlijk met de pil beginnen, omdat ik al een tijdje een vriend heb. Maar de voornaamste reden is omdat ik onder carnaval ongesteld ben, en ik altijd heel veel last heb als ik ongesteld ben.
Zodat ik nu al een paar jaar vaker een uitstelpil (laat) halen, Maar elke keer weer zeuren voor de uitstelpil word ik ook wel een beetje gek van. (omdat ik gewoon half doodga als ik ongesteld ben, en ik dat dus op sommige momenten écht niet kan hebben.)

Maar ik wil dus aan de pil, , zodat ik er gewoon controle over kan hebben.
Ik heb nog nooit zelf een afspraak gemaakt bij de huisarts (Ja het klinkt mischien heel kinderachtig, maar mijn ouders hebben dit nog altijd voor mij gedaan)
Ik weet dus niet hoe dat zit ivm, bezoekuren enz.
En sex is een heel gewoon beproken onderwerp in mijn familie, maar ik wil niet hebben dat ze weten dat ik aan de pil ben, (dat is mijn keuze en ik wil geen gesprekken, want ik weet genoeg over het onderwerp zelf)
Dus ik wil 1. Alleen een afspraak maken, maar ik weet niet hoe dat gaat. 2. Dat hun daar zo min mogenlijk van mee krijgen, (ja als ze later de rekening gaan krijgen kan ik het nog altijd zeggen het is geen verboden onderwerp)

En ik heb er heel goed over nagedacht.

En 3. (ja een heel verhaal met veel vragen), Ik las net dat er een pil is waarbij je meteen de eerste strip ongesteld blijft. ja dat kan ik dus het liefste niet meteen hebben he


Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, Alvast bedankt
Oud 29-01-2006, 18:47
Verwijderd
Welk effect een pil op jou heeft, kun je nooit van tevoren weten, dus er is niet zoiets al 1 pil waarbij je een maand lang ongesteld blijft, dat is altijd afwachten.

Een afspraak maken: je belt je huisarts, zegt dat je aan de pil wil, en dat je een afspraak wil maken. De assistente noemt dan een tijd en datum, of vraagt op welke dag het jou het best uitkomt. Tijdens het consult leg je uit waarom je aan de pil wil, dat je veel last hebt van de menstruatie, dan kan de dokter aangeven welke pil het best bij jou past.

Ook kun je zeggen dat je liever niet hebt dat je ouders er bij betrokken worden, maar dat is waarschijnlijk niet eens nodig, zo'n arts zal echt niet zomaar opbellen en aan je moeder navragen of ze wel weet dat haar dochter aan de pil gaat. (Hangt waarschijnlijk ook een beetje af van hoe oud je bent), maar als je zegt dat je niet wil dat je ouders 't weten, zullen ze daar niet achter komen.
De arts geeft je dan een recept, dat je meteen kunt ophalen bij de apotheek.

Rekeningen worden zelden thuisgestuurd, maar gaan rechtstreeks naar je verzekering. (Kun je ook aan de dokter vragen).

Edit: apotheekrekeningen worden meestal wél thuisgestuurd, maar dat zal ook van je verzekering/apotheek afhangen, kun je ook even navragen bij je apotheek.
Oud 29-01-2006, 18:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kusj schreef op 29-01-2006 @ 19:40 :
*knip*
Ik zou gewoon de huisarts bellen en dan vragen of je een afspraak kan maken. Dan kan de assistente je vast wel vertellen wanneer je langs kan komen. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk? Telefoonnummer staat vast wel in de telefoongids ofzo.

Als je bij de huisarts langsgaat dan mag hij of zij niets aan je ouders vertellen wegens beroepsgeheim. Het hangt af van je verzekering of je ouders er een rekening van krijgen of niet.

Tsja, de huisarts zal je een pil voorschrijven om te proberen maar je weet van tevoren nooit hoe je daarop reageert en of je dus een maand lang ongesteld bent of niet. Dat is uit proberen. Er is niet een pil waarmee dat altijd en een waarmee dat nooit gebeurt dus daar kan je van te voren niets over zeggen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-01-2006, 20:03
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Vanavond heb ik de pil geslikt door hem in mijn mond te doen en daarna mijn mond onder de kraan te houden. Nu weet ik niet zeker of ik hem ingeslikt heb of niet Heb de indruk dat hij uit mijn mond gevallen is door de druk van de waterstraal... Op zich niet zo erg omdat ik in de tweede week zit en nooit vergeet om mijn pil te nemen. Volgens de bijsluiter zou er dus geen enkel probleem zijn moest ik hem niet ingeslikt hebben. Maar er staat wel dat ik een 'vergeten' toch moet slikken wanneer ik er aan denk, maar dat gaat dus niet lukken aangezien mijn pil in de riolering belandt is.

Zou het iets uitmaken als ik nu gewoon een pil minder geslikt heb? Waarschijnlijk zetten ze dat er gewoon bij zodat je geen pil over zou hebben op het einde van de maand, niet? Iemand een idee?
Oud 29-01-2006, 20:13
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 29-01-2006 @ 21:03 :
Zou het iets uitmaken als ik nu gewoon een pil minder geslikt heb? Waarschijnlijk zetten ze dat er gewoon bij zodat je geen pil over zou hebben op het einde van de maand, niet? Iemand een idee?
Bij 'vergeten' of wat dan ook moet je wél een nieuwe slikken, anders werkt de pil niet meer goed. Je moet niet voor niks 21 dagen de pil slikken, zodat de pil goed werkt. Pak een pil uit een nieuwe strip (en benoem deze tot reservestrip) of pak er een uit je huidige strip maar vergeet niet dat je dan nog 1 pil moet slikken uit een nieuwe strip.
Oud 29-01-2006, 20:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Of pak gewoon de laatste pil van deze strip, dan begint je stopweek ook 1 dag eerder, maar dat maakt niet uit als je dan gewoon na een week weer begint.
Oud 29-01-2006, 20:28
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ja ok, maar ik ben niet 100% zeker of ik hem wel of niet ingeslikt heb hé. Maar het zou dus ook geen kwaad kunnen moest ik nu bvb. 1 pil teveel slikken? (moest ik hem dus toch ingeslikt hebben)

En als ik er nu geen extra zou slikken en de komende 7 dagen geen sex? Moet toch ook veilig zijn dan?
Oud 29-01-2006, 20:30
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
die eerste 7 dagen geld enkel voor tijdens de eerste pillen dacht ik, niet halverwege
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 29-01-2006, 20:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Een extra slikken kan geen kwaad en als je geen seks hebt kun je ook niet zwanger worden Dus dat zal dan wel veilig zijn ja. Maar als je de kans hebt om er nu gewoon nog 1 te slikken zou ik dat doen geloof ik.
Oud 29-01-2006, 20:37
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ja ok, maar 3 dagen geleden had ik wel sex. 'k Weet niet of ik daardoor nog zwanger kan worden. (in de 1ste week wel blijkbaar)

En mag dit ook: nu dus een extra pil nemen (1ste van nieuwe strip), volgende 7 dagen gewoon de pil verdernemen tot het einde van mijn strip (volgende week zondag). De maandag dan geen pil slikken (omdat ik die vandaag genomen heb) en de dinsdag gewoon verderdoen met de 'nieuwe' strip.

Want kwas eigenlijk van plan om geen stopweek te houden...en op die manier verlies ik ook geen strip...'k zal dan toch wel een 'stopweek' van een dag nemen. Maar dat mag hé?
Oud 29-01-2006, 20:41
Verwijderd
Dan zou ik die stopweek van een dag ook overslaan, en gelijk aan een nieuwe strip beginnen. Dan weet je iig zeker dat je goed zit.
Oud 29-01-2006, 20:42
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ja maar in dat geval eindig ik dan op een zaterdag...en moet ik de volgende keer op een zondag herbeginnen...en dat wil ik liever niet (want kben het nu gewoon om steeds op een maandag te beginnen)
Oud 29-01-2006, 20:47
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Weet je nog wat je wilt?

Slik een extra pil en hou een reservestrip
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 30-01-2006, 10:55
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik vroeg me iets af: de grens van diarree/overgeven is binnen 4 uur na het innemen van de pil. is het dan zo als je bv 4 uur en een kwartier na t innemen van de pil diarree hebt/overgeeft dat dit niet uitmaakt? is de pil al eerder opgenomen in je bloed, maar wordt die 4 uur aangehouden zodat je zeker bent dat de pil op is genomen?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 30-01-2006, 11:09
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 30-01-2006 @ 11:55 :
ik vroeg me iets af: de grens van diarree/overgeven is binnen 4 uur na het innemen van de pil. is het dan zo als je bv 4 uur en een kwartier na t innemen van de pil diarree hebt/overgeeft dat dit niet uitmaakt? is de pil al eerder opgenomen in je bloed, maar wordt die 4 uur aangehouden zodat je zeker bent dat de pil op is genomen?
Ja, het duurt eigenlijk ongeveer 3 uur voor de pil is opgenomen, maar het kan ook 2,5 of 3,5 zijn of nog iets meer of minder, die 4 is dus echt een uiterste
Oud 30-01-2006, 11:11
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Er staat 3-4 uur, maar ik zou niet weten of dat kwartiertje nou zou uitmaken. ALs het nog binnen die 12 uur is , zou ik er gewoon nog een voor de zekerheid extra innemen.
Oud 30-01-2006, 11:15
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Mijn vraag: Ik ben gisteren vergeten de pil in te nemen. Toen ik eraan dacht, was dat misschien wel meer dan 12 uur nadat ik hem behoor in te nemen. Ik heb hem gisteravond alsnog ingenomen. EN vanochtend heb ik hem naar behoren ook weer ingenomen. Is de betrouwbaarheid nu ook afgenomen? Want vandaag was tevens mijn laatste pil. En zaterdag voor het laatst sex gehad.

Nu staat er in de handleiding dat ik of direct moest stoppen, of meteen maand moet doorslikken... ik vind het allemaal beetje vaag, en vraag toch hier voor de zekerheid na.
Oud 30-01-2006, 11:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 30-01-2006 @ 12:15 :
Mijn vraag: Ik ben gisteren vergeten de pil in te nemen. Toen ik eraan dacht, was dat misschien wel meer dan 12 uur nadat ik hem behoor in te nemen. Ik heb hem gisteravond alsnog ingenomen. EN vanochtend heb ik hem naar behoren ook weer ingenomen. Is de betrouwbaarheid nu ook afgenomen? Want vandaag was tevens mijn laatste pil. En zaterdag voor het laatst sex gehad.

Nu staat er in de handleiding dat ik of direct moest stoppen, of meteen maand moet doorslikken... ik vind het allemaal beetje vaag, en vraag toch hier voor de zekerheid na.
Je bent de een na laatste pil vergeten en hebt die meer dan twaalf uur te laat ingenomen en je laatste pil heb je op de normale tijd ingenomen? In dat geval moet je hierna nog minstens een hele strip slikken om veilig te zijn en te blijven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-01-2006, 11:57
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ja, daar komt het wel op neer. Ik slik normaal smorgens de pil en kwam er savond laat achter, het zou net iets over de 12 uur kunnen zijn. EN toen heb ik hem alsnog ingenomen en vanmorgen ook.
Maar dat ik zaterdag sex heb gehad was dan alsnog wel veilig, of niet???
Oud 30-01-2006, 12:01
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 30-01-2006 @ 12:57 :
ja, daar komt het wel op neer. Ik slik normaal smorgens de pil en kwam er savond laat achter, het zou net iets over de 12 uur kunnen zijn. EN toen heb ik hem alsnog ingenomen en vanmorgen ook.
Maar dat ik zaterdag sex heb gehad was dan alsnog wel veilig, of niet???
Welke stripweek zit je?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-01-2006, 12:03
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
laatste, zou dus in principe vandaag mijn laatste pil slikken.
Oud 30-01-2006, 12:05
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-01-2006 @ 12:09 :
Ja, het duurt eigenlijk ongeveer 3 uur voor de pil is opgenomen, maar het kan ook 2,5 of 3,5 zijn of nog iets meer of minder, die 4 is dus echt een uiterste
ok bedankt
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 30-01-2006, 13:05
kusj
kusj is offline
Bedankt trouwens, ik heb net de afspraak voor morgenmiddag gemaakt
Alleen nu ben ik aan het twijfelen of ik niet tesnel begin enz. We hebben al een ruime tijd wat, en ik heb altijd gezegt dat ik na zown tijd wel tijd vind om wat verder te gaan, maar twijfels.
En de pil is toch al een grote stap.

Hadden jullie daar ook last van?, Maar van de andere kant denk ik pff.. het is ook niet het einde van de wereld, Heel tegenstrijdig
Oud 30-01-2006, 14:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kusj schreef op 30-01-2006 @ 14:05 :
Bedankt trouwens, ik heb net de afspraak voor morgenmiddag gemaakt
Alleen nu ben ik aan het twijfelen of ik niet tesnel begin enz. We hebben al een ruime tijd wat, en ik heb altijd gezegt dat ik na zown tijd wel tijd vind om wat verder te gaan, maar twijfels.
En de pil is toch al een grote stap.

Hadden jullie daar ook last van?, Maar van de andere kant denk ik pff.. het is ook niet het einde van de wereld, Heel tegenstrijdig
Je kan toch gewoon beginnen met de pil? Dan hoef je toch niet gelijk de dag erna seks te hebben? Ik slik al sinds mijn 13e ofzo de pil maar moest toen echt nog niet aan seks denken hoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-01-2006, 15:57
kusj
kusj is offline
Weet ik, maar de stap is nu wat sneller gemaakt
Oud 30-01-2006, 17:58
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 29-01-2006 @ 21:42 :
Ja maar in dat geval eindig ik dan op een zaterdag...en moet ik de volgende keer op een zondag herbeginnen...en dat wil ik liever niet (want kben het nu gewoon om steeds op een maandag te beginnen)
Gouden tip:
Neem 1 strip en schrijf er met stift een R op (Reserve). Of leg hem ergens apart zodat je weet dat dat je reserve-strip is.
Die strip gebruik je als je een pil door de gootsteen laat spoelen, of als je de pil een paar dagen wilt doorslikken.

Echt superhandig want dan zit je nooit meet te kutten met je 'schema', als je daaraan gewend bent
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-01-2006, 18:03
Mara
Mara is offline
Even theoretisch:

Stel, je bent jaren aan de pil. Je stopt, dan duurt het enkele weken tot maanden tot je lichaam 'zelf' weer op gang komt. Dat is een feit.

Situatie:
Je slikt al jaren de pil. Vervolgens vergeet je een pil, 1e of 2e week. Je komt er pas achter als je er wéér een moet slikken. Is de kans dan niet gigantisch klein dat het toch misgaat omdat je lichaam al zo lang 'niks meer doet' en 't ook weer lang zou duren voor je lichaam weer zou gaan 'werken'?
Oud 30-01-2006, 18:43
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2006 @ 19:03 :
Even theoretisch:

Stel, je bent jaren aan de pil. Je stopt, dan duurt het enkele weken tot maanden tot je lichaam 'zelf' weer op gang komt. Dat is een feit.

Situatie:
Je slikt al jaren de pil. Vervolgens vergeet je een pil, 1e of 2e week. Je komt er pas achter als je er wéér een moet slikken. Is de kans dan niet gigantisch klein dat het toch misgaat omdat je lichaam al zo lang 'niks meer doet' en 't ook weer lang zou duren voor je lichaam weer zou gaan 'werken'?
Ja in theorie wel, zo werkt het ook bij de meeste mensen. Gelukkig.

Toch zie je dat je wél een ovulatie kunt krijgen, als je maar 1 pil vergeet. Sterker nog, sommige vrouwen (0,2 procent ofzo), worden zelfs zwanger, zonder dat ze een pil vergeten.

Bij sommige mensen is het dus niet zo dat het lichaam langzaam 'zelf' op gang komt Maar supersnel.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-01-2006, 18:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-01-2006 @ 19:43 :
Ja in theorie wel, zo werkt het ook bij de meeste mensen. Gelukkig.

Toch zie je dat je wél een ovulatie kunt krijgen, als je maar 1 pil vergeet. Sterker nog, sommige vrouwen (0,2 procent ofzo), worden zelfs zwanger, zonder dat ze een pil vergeten.

Bij sommige mensen is het dus niet zo dat het lichaam langzaam 'zelf' op gang komt Maar supersnel.
Nee ok, uitzonderingen nagelaten natuurlijk Maar ok, dan ben ik toch wat zekerder als ik de pil een paar uur vergeten ben (toch binnen 12 uurs-grens) aangezien ik bijna 5 jaar opbouw heb
Oud 30-01-2006, 18:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2006 @ 19:48 :
Nee ok, uitzonderingen nagelaten natuurlijk Maar ok, dan ben ik toch wat zekerder als ik de pil een paar uur vergeten ben (toch binnen 12 uurs-grens) aangezien ik bijna 5 jaar opbouw heb
Ja binnen de 12uurs grens hoef je je sowieso bijzonder weinig zorgen te maken. Tenzij je elke dag je pil 11 uur te laat inneemt ofzo
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-01-2006, 18:59
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik ben toch wat extra voorzichtig geworden aangezien een kennis van mij nu een prachtige zoon heeft gekregen door de pil heen...
Oud 30-01-2006, 19:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-01-2006 @ 19:52 :
Ja binnen de 12uurs grens hoef je je sowieso bijzonder weinig zorgen te maken. Tenzij je elke dag je pil 11 uur te laat inneemt ofzo
Ik weet 't, maar 't spookt toch nog even in m'n achterhoofd 9/10x
Oud 31-01-2006, 14:28
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Ik gebruik de NuvaRing en dat werkt hetzelfde als de pil maar nou had ik een vraag over het 'doorslikken' (bij de ring is dat dan gewoon meteen een nieuwe plaatsen ipv een week wachten)

Euhm, ik wil eigenlijk de komende stopweek meteen doorgaan met de NuvaRing omdat ik totaal geen zin heb om ongesteld te worden, dit kan gewoon volgens het boekje en de fabrikant, werkt allemaal hetzelfde als de pil. Maar krijg ik dan een doorbraakbloeding als ik de stopweek één keer oversla? En weten jullie ook wanneer dat dan ongeveer zou kunnen zijn?
Ik ga namelijk 20 februari naar London en dan wil ik al helemaal niet ongesteld zijn!

Is het slim om dan deze stopweek over te slaan?
Ohja de stopweek begint dan aanstaande vrijdag rond 8 uur 's avonds
Oud 31-01-2006, 14:44
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
mcflem schreef op 31-01-2006 @ 15:28 :
Ik gebruik de NuvaRing en dat werkt hetzelfde als de pil maar nou had ik een vraag over het 'doorslikken' (bij de ring is dat dan gewoon meteen een nieuwe plaatsen ipv een week wachten)

Euhm, ik wil eigenlijk de komende stopweek meteen doorgaan met de NuvaRing omdat ik totaal geen zin heb om ongesteld te worden, dit kan gewoon volgens het boekje en de fabrikant, werkt allemaal hetzelfde als de pil. Maar krijg ik dan een doorbraakbloeding als ik de stopweek één keer oversla? En weten jullie ook wanneer dat dan ongeveer zou kunnen zijn?
Ik ga namelijk 20 februari naar London en dan wil ik al helemaal niet ongesteld zijn!

Is het slim om dan deze stopweek over te slaan?
Ohja de stopweek begint dan aanstaande vrijdag rond 8 uur 's avonds
Je kan gewoon doorringen, niet iedereen hoeft een doorbraak bloeding te krijgen als je doorringt... Toen ik nog aan de pil was, ging ik vaak voor 5 maanden door, zonder bloedingen en de dokter zei dat ik 1 van de gelukkige was

Als je vrijdag moet stoppen, haal je de oude ring eruit en doe je er GELIJK een nieuwe in, zo sla je de stopweek over en het maakt niet uit hoevaak je hem overslaat, zelfde als de pil gewoon
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 01-02-2006, 07:38
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Citaat:
dead person schreef op 31-01-2006 @ 15:44 :
Je kan gewoon doorringen, niet iedereen hoeft een doorbraak bloeding te krijgen als je doorringt... Toen ik nog aan de pil was, ging ik vaak voor 5 maanden door, zonder bloedingen en de dokter zei dat ik 1 van de gelukkige was

Als je vrijdag moet stoppen, haal je de oude ring eruit en doe je er GELIJK een nieuwe in, zo sla je de stopweek over en het maakt niet uit hoevaak je hem overslaat, zelfde als de pil gewoon
Ja, ik weet wel hoe het werkt.. Maar is de kans niet groot dat ik tóch een doorbraakbloeding krijg? Ik heb ongeveer 8 maanden de pil geslikt maar nooit doorgeslikt, eigenlijk.. En nu met de ring ook nog nooit gedaan, dus misschien krijg ik dat wel
Oud 01-02-2006, 17:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Of je een doorbraakbloeding krijgt, is niet te voorspellen.

Toch zou ik maar 'doorslikken', want als je dat niet doet, wordt je sowieso ongesteld!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 01-02-2006, 18:48
fib
Avatar van fib
fib is offline
Pil nummero 8 ben ik vergeten te slikken. Deze pil zit nog steeds in de strip .
Nu ben ik onderhand aan mn laatste pil toegekomen van de strip. Ondertussen heb ik ook nog 2 keer geslachtsgemeenschap gehad. ...

Moet ik de komende tijd maar wel een condoom gebruiken? Wat kan ik het beste doen, wanneer ben ik weer veilig?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 01-02-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 01-02-2006 @ 19:48 :
Pil nummero 8 ben ik vergeten te slikken. Deze pil zit nog steeds in de strip .
Nu ben ik onderhand aan mn laatste pil toegekomen van de strip. Ondertussen heb ik ook nog 2 keer geslachtsgemeenschap gehad. ...

Moet ik de komende tijd maar wel een condoom gebruiken? Wat kan ik het beste doen, wanneer ben ik weer veilig?
Waarom heb je je niet eerder afgevraagd wat je kon doen

Als je de vergeten pil meteen met de volgende had ingenomen, en daarna gewoon was doorgegaan en de strip had afgemaakt, was er niet aan de hand geweest. Zoals het er nu voorstaat ben je pas als je begint met de volgende pilstrip, weer beschermd tegen zwangerschap. Die 2 afgelopen keren waren dus ook onveilig. Dit staat trouwens ook duidelijk in de bijsluiter.
Oud 01-02-2006, 19:09
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 19:54 :
Waarom heb je je niet eerder afgevraagd wat je kon doen

Als je de vergeten pil meteen met de volgende had ingenomen, en daarna gewoon was doorgegaan en de strip had afgemaakt, was er niet aan de hand geweest. Zoals het er nu voorstaat ben je pas als je begint met de volgende pilstrip, weer beschermd tegen zwangerschap. Die 2 afgelopen keren waren dus ook onveilig. Dit staat trouwens ook duidelijk in de bijsluiter.
idd,

Trouwens de helft van deze vragen staan in de bijsuiter
__________________
Oud 03-02-2006, 09:54
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-02-2006 @ 18:05 :
Of je een doorbraakbloeding krijgt, is niet te voorspellen.

Toch zou ik maar 'doorslikken', want als je dat niet doet, wordt je sowieso ongesteld!
Hmm..
Ik heb nu besloten dat ik toch een stopweek neem omdat ik anders misschien wel tijdens London ongesteld word..
Dus nu heb ik een stopweek, dan een week weer de nuvaring, dan London met nuvaring, nog een week en dan weer een stopweek
Dan word ik nu maar ongesteld, maakt niet uit
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid Stoppen met Diane 35 --> geen eetlust meer, hoofdpijn?
VIC.
2 28-03-2006 14:16
Lichaam & Gezondheid ongesteld maar toch niet?
Nyai
9 22-08-2004 12:04
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.