Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2006, 21:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-07-2006 @ 22:38 :
Dit topic is voor advies puur op eten gericht, voor alle gevoelens daaromheen is psychologie meer geschikt. (Dus, wil je een heel gericht lijstje van wat je op een dag moet eten kan dat hier, wil je praten over een eetstoornis kan dat op psych.)
Ok bedankt (ookal was t nie aan mij gericht)
Oud 13-07-2006, 21:45
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-07-2006 @ 22:38 :
Dit topic is voor advies puur op eten gericht, voor alle gevoelens daaromheen is psychologie meer geschikt. (Dus, wil je een heel gericht lijstje van wat je op een dag moet eten kan dat hier, wil je praten over een eetstoornis kan dat op psych.)
Inderdaad, bedankt.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 13-07-2006, 21:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
You're very welcome
Oud 20-07-2006, 06:45
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
hallo, ik heb even een vraagje. De laatste tijd eet ik veel minder, sport ongeveer elke dag een uur en drink veel water..maar ik val niets af ik weet wel dat ik met het warme weer vocht vasthou, maar dit kan toch nooit zo veel schelen??
iemand een verklaring waarom er geen gewicht afgaat wat wel zou moeten lijkt me..?
Oud 20-07-2006, 09:19
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Dat hangt er vanaf hoeveel "veel minder" is. Als je echt heul weinig eet, gaat je lichaam op de spaarstand en slaat het dus alle energie op die je binnenkrijgt.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-07-2006, 10:02
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 20-07-2006 @ 07:45 :
hallo, ik heb even een vraagje. De laatste tijd eet ik veel minder, sport ongeveer elke dag een uur en drink veel water..maar ik val niets af ik weet wel dat ik met het warme weer vocht vasthou, maar dit kan toch nooit zo veel schelen??
iemand een verklaring waarom er geen gewicht afgaat wat wel zou moeten lijkt me..?
Het ligt er maar net aan wat je minder eet, hoe je stofwisseling is, hoe zout je eet, wat voor soort sport je doet, noem maar op...
Maar ik ken het ook, 30km per dag fietsen, 3x per week atletiek, ongeveer 1100 kcal per dag en toch amper afvallen
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 20-07-2006, 10:04
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Je zou idd denken dat je af zou vallen als je minder zou eten, maar als het veel te weinig wordt, schiet je ook niet veel op.
Ik eet zelf ook niet bepaald veel (max 1200kcal per dag) en sport veel, maar ik heb wel om de 2 a 3 uur een eetmoment en eet gevarieerd en nog wel de goede vetten (denk aan pindakaas, 20+ en 30+ kaas enz) en ik denk dat ik hierdoor af blíjf vallen.
Als je echt 800kcal per dag zou eten en maar 3 eetmomenten per dag zou hebben, dan lijkt heb me logisch dat je lichaam niet optimaal verbrandt. Je moet je lichaam regelmatig energie toe blijven dienen.
Oud 20-07-2006, 10:41
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
1200 kcal is erg weinig! Maar haal je dat echt als je wel pindakaas eet? (dat is al gauw 100 kcal per boterham!)
Per dag moet je eigenlijk 6 eetmomenten hebben, zonder je aantal kcal te verhogen.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 20-07-2006, 10:51
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
ik denk als ik dit zo hoor dat ik inderdaad te weinig eet..maar een aantal jaar terug heeft dit bij mij super gewerkt.
Ik zal hieronder opnoemen wat ik tegenwoordig eet:

- ontbijt 2 plakjes ontbijtkoek (rond 7uur)
- rond 10 uur zo'n pakje droge crackers/sultana
-12 uur 1 boterham met beleg en weer zo'n pakje crackers
-rond 4/5uur koekje/sultana oid
-rond 6 uur avondeten normale portie

en heel soms nog rond 8/9uur maar laatste tijd niet meer.

is dit echt té weinig of kan het ermee door?

sport ongeveer uurtje per dag (crosstrainen, situps etc)
Oud 20-07-2006, 11:16
Mara
Mara is offline
Dat is véél en véél te weinig.
Oud 20-07-2006, 11:28
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 20-07-2006 @ 11:41 :
1200 kcal is erg weinig! Maar haal je dat echt als je wel pindakaas eet? (dat is al gauw 100 kcal per boterham!)
Per dag moet je eigenlijk 6 eetmomenten hebben, zonder je aantal kcal te verhogen.
ik eet per dag maar max 1 boterham met pindakaas en gebruik dan 10gr dus zoveel is dat niet verder eet ik kipfilet, 20+kaas en komkommerspread als beleg, niet bepaald veel calorien dus
Ik had eerder 5 eetmomenten (ontbijt, 10uur, lunch, 3uur, avondeten) maar nu met vakantie 4 (10uur, lunch, 3uur, avondeten)
ik weet dat max 1200kcal erg weinig is, maar zo kan ik het wel volhouden in mn hoofd (hoger voelt aan als 'teveel' en 'aankomen') dus doe ik het maar zo.

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 11:48.
Oud 20-07-2006, 11:32
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 20-07-2006 @ 11:41 :
1200 kcal is erg weinig! Maar haal je dat echt als je wel pindakaas eet? (dat is al gauw 100 kcal per boterham!)
Per dag moet je eigenlijk 6 eetmomenten hebben, zonder je aantal kcal te verhogen.
6 eetmomenten? Ik heb helemaal niet zes keer per dag honger of zin in eten. Dan eet ik liever 3 keer per dag en dan een beetje meer...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 20-07-2006, 11:47
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 20-07-2006 @ 12:32 :
6 eetmomenten? Ik heb helemaal niet zes keer per dag honger of zin in eten. Dan eet ik liever 3 keer per dag en dan een beetje meer...
voor je stofwisseling is het beter meerdere eetmomenten per dag te hebben. dus beter 6x per dag een kleinere maaltijd dan 3x per dag een grote maaltijd.
Oud 20-07-2006, 11:51
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
liek88 schreef op 20-07-2006 @ 12:47 :
voor je stofwisseling is het beter meerdere eetmomenten per dag te hebben. dus beter 6x per dag een kleinere maaltijd dan 3x per dag een grote maaltijd.
Ik dacht dat je lichaam ook momenten nodig heeft dat je niets eet, om alles te kunnen verteren en verbranden...
Mij lijkt als je zes keer per dag iets eet, dat je zowat constant aan het eten bent.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 20-07-2006, 12:11
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
Het lijkt ook wat weinig oke, maar wat moet er nog meer bij dan? Ontbijt gaat er bij mij om 7uur niet fatsoenlijk in, veel te vroeg. En ik heb de rest van de dag niet echt honger, pas rond het avondeten..en ik wil nog wel s de neiging hebben tot het eten van chocola..dus dat zijn ook weer extra calorieën he
Oud 20-07-2006, 12:26
Mara
Mara is offline
Niet miepen over dat ontbijt, gewoon eten. Wennen, klaar. Niet zeggen dat dat niet zo is, ik heb 't zelfde gehad, boel mensen die ik ken ook en we eten nu allemaal ontbijt. Klaar.

Geen honger? Gewenning. Je moet niet eten met gevoel, maar met verstand.
Oud 20-07-2006, 12:53
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 20-07-2006 @ 12:51 :
Ik dacht dat je lichaam ook momenten nodig heeft dat je niets eet, om alles te kunnen verteren en verbranden...
Mij lijkt als je zes keer per dag iets eet, dat je zowat constant aan het eten bent.
Nouja ik hou zelf dus 4x aan (laatste eetmoment om 5uur)
Zes keer vind ik ook nogal vaak.
Maar om de 2 a 3 uur een eetmoment is gewoon echt goed voor je stofwisseling omdat ie telkens weer wordt aangezet tot verbranden en zo verbrand je je eten dus optimaal.
Oud 20-07-2006, 13:02
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 20-07-2006 @ 12:32 :
6 eetmomenten? Ik heb helemaal niet zes keer per dag honger of zin in eten. Dan eet ik liever 3 keer per dag en dan een beetje meer...
Als je eet op het moment dat je honger hebt, ben je te laat. Je stofwisseling is dan laag en veel van wat je eet wordt dan in vet omgezet. Je moet de honger dus voor zijn.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 20-07-2006, 13:03
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 20-07-2006 @ 13:11 :
Het lijkt ook wat weinig oke, maar wat moet er nog meer bij dan? Ontbijt gaat er bij mij om 7uur niet fatsoenlijk in, veel te vroeg. En ik heb de rest van de dag niet echt honger, pas rond het avondeten..en ik wil nog wel s de neiging hebben tot het eten van chocola..dus dat zijn ook weer extra calorieën he
chocola is 550 kcal per 100 gram. Ontzettend veel dus!
En ontbijten moet gewoon. Dat helpt je stofwisseling op gang. Als je niet ontbijt, draait je lichaam op een laag pitje en gaat je eerste maaltijd daarna al bijna volledig naar de reserves.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 20-07-2006, 13:05
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
liek88 schreef op 20-07-2006 @ 13:53 :
Nouja ik hou zelf dus 4x aan (laatste eetmoment om 5uur)
Laatste eetmoment om 5 uur is ook niet echt handig, ik ga er even van uit dat je niet rond 7 uur al in bed ligt..

mijn dag:

0615 opstaan
0630 eetmoment
1000 eetmoment
1230 eetmoment
1500 eetmoment
1700 eetmoment
2030 eetmoment
0000 slapen
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 20-07-2006, 13:20
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 20-07-2006 @ 14:05 :
Laatste eetmoment om 5 uur is ook niet echt handig, ik ga er even van uit dat je niet rond 7 uur al in bed ligt..

veel later nog wat eten vind ik erg moeilijk, op vakantie is het me wel gelukt (bij het hotel kon je ook pas vanaf 7uur dineren) maar dan bleef het ook alleen maar bij veel rauwkost en wat eitwitten (stukje kipfilet bv), 's avonds/'s nachts gingen we uit dus die energie had ik ook nog wel ff nodig. Nu ik weer thuis ben zie ik het nut er niet van in om om 7uur ook nog een eetmoment te hebben. Dat is meestal de tijd dat ik ga sporten. En nu ik thuis ben eet ik om 5uur weer een warme maaltijd (dus niet alleen sla en een stukje kip zoals op vakantie) met volkoren pasta/macaroni/zilverviesrijst erbij (max300kcal totaal).
Met die 4 eetmomenten ben ik veel afgevallen dus geen reden om het gaan te veranderen denk ik dan toch?
(zodra school weer begint heb ik er om half8 een eetmoment bij, dus dan 5 eetmomenten op een dag, calorien blijven dan overigens wel gelijk)

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 13:27.
Oud 20-07-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Tigratjuh schreef op 20-07-2006 @ 13:11 :
Het lijkt ook wat weinig oke, maar wat moet er nog meer bij dan? Ontbijt gaat er bij mij om 7uur niet fatsoenlijk in, veel te vroeg. En ik heb de rest van de dag niet echt honger, pas rond het avondeten..en ik wil nog wel s de neiging hebben tot het eten van chocola..dus dat zijn ook weer extra calorieën he
Eet dan makkelijk ontbijt, zoals brinta of yoghurt met muesli. Dat moet toch lukken. Desnoods neem je een glas drinkontbijt.
Oud 20-07-2006, 19:59
Verwijderd
Met deze warmte heb ik echt totaal geen trek in eten. Ik eet net zo makkelijk niet, en pas echt als ik begin met eten heb ik trek. Wat zijn nou echt lekkere dingen voor met deze warmte?
Oud 20-07-2006, 20:24
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
IJsjes Ik heb ook geen trek in eten, voer verder ook niks uit dus ik vind het ook niet zo erg om nu weinig te eten. Komt vanzelf wel weer goed als het wat koeler wordt.

Verder zou je wat lichte dingen kunnen proberen als je toch iets wilt eten, salade, crackers, zoiets.
Oud 20-07-2006, 21:23
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
liek88 schreef op 20-07-2006 @ 14:20 :
met volkoren pasta/macaroni/zilverviesrijst erbij (max300kcal totaal).
Volkoren pasta maximaal op 300kcal? Dat is bij 'kale' pasta maar 80 gram ofzo :\ kleine hapjes dus.
Op zich, als je afvalt is er inderdaad weinig reden tot veranderen, toch is 6 eetmomenten voor je stofwisseling optimaal. Wil je een optimale stofwisseling of ben je tevreden met wat je nu doet? Het blijft een ieder-voor-zich-kwestie
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 20-07-2006, 21:24
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Anneka schreef op 20-07-2006 @ 20:59 :
Met deze warmte heb ik echt totaal geen trek in eten. Ik eet net zo makkelijk niet, en pas echt als ik begin met eten heb ik trek. Wat zijn nou echt lekkere dingen voor met deze warmte?
Salades dingen op basis van ijsbergsla of mais ofzo doen het altijd goed met dit weer icm daarmee kun je zelfs je nodige aardappelen en vlees wegwerken
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 20-07-2006, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 20-07-2006 @ 22:23 :
Volkoren pasta maximaal op 300kcal? Dat is bij 'kale' pasta maar 80 gram ofzo :\ kleine hapjes dus.
Op zich, als je afvalt is er inderdaad weinig reden tot veranderen, toch is 6 eetmomenten voor je stofwisseling optimaal. Wil je een optimale stofwisseling of ben je tevreden met wat je nu doet? Het blijft een ieder-voor-zich-kwestie
er is wel reden voor verandering, want ze moet helemaal niet afvallen
Oud 20-07-2006, 22:02
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 20-07-2006 @ 22:23 :
Volkoren pasta maximaal op 300kcal? Dat is bij 'kale' pasta maar 80 gram ofzo :\ kleine hapjes dus.
Ik neem dan altijd 60gr droge volkoren macaroni/fusilli/pasta. Geen idee hoeveel het weegt als het gekookt is. In combinatie met groente en vlees/kip/vegatarisch iets vind ik het een behoorlijk grote maaltijd lijken maargoed miss zie ik dat dan anders. (ik eet uit kleine bordjes en gebruik klein bestek dus kan zo 3 keer opscheppen)
Een avondmaaltijd van 300kcal lijkt me toch genoeg?

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 22:04.
Oud 20-07-2006, 22:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nee, minimaal rond de 500 is in principe normaal.
Oud 20-07-2006, 22:10
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Pff nou ik heb bij 300 al een vol gevoel
Oud 20-07-2006, 22:24
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
liek88 schreef op 20-07-2006 @ 23:10 :
Pff nou ik heb bij 300 al een vol gevoel
Dat lijkt me sterk, ik denk dat je dat jezelf hebt aangepraat.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-07-2006, 22:57
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 20-07-2006 @ 14:02 :
Als je eet op het moment dat je honger hebt, ben je te laat. Je stofwisseling is dan laag en veel van wat je eet wordt dan in vet omgezet. Je moet de honger dus voor zijn.
Meestal ben ik de honger ook voor, aangezien ik gedurende de dag eigenlijk nooit honger heb. Als ik bijvoorbeeld om 13:00 m'n middageten pak, heb ik pas tegen zessen weer honger. En wij eten thuis de laatste tijd meestal om half zes.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 20-07-2006, 23:08
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
liek88 schreef op 20-07-2006 @ 23:10 :
Pff nou ik heb bij 300 al een vol gevoel
Ik heb geen idee hoeveel caloriën ik eigenlijk eet tijdens het avondeten. Het heeft me nooit echt bezig gehouden, omdat ik er alleen maar gefrustreerd door raakte.
Het enige wat ik weet, is dat ik alles bij elkaar zo'n 300 gram avondeten eet (normaal gesproken dan).

~ Vegetarische burger (100 gram).
~ (Volkoren)pasta (70 gram).
~ Groente (80 gram).

Meestal dan nog een waterijsje toe...

Maar als ik dat gegeten heb, zit ik ook echt vol.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 21-07-2006, 09:40
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Roosje schreef op 20-07-2006 @ 23:24 :
Dat lijkt me sterk, ik denk dat je dat jezelf hebt aangepraat.
nou ik heb gewoon wel echt genoeg gehad als ik een vegaburger, 200gr groente en een portie gekookte aardappelen/volkoren pasta/macaroni heb gehad.
Lijkt me niet meer dan logisch toch.
Oud 21-07-2006, 11:56
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-07-2006 @ 22:25 :
er is wel reden voor verandering, want ze moet helemaal niet afvallen
Ik weet niet waar haar gewicht is, kan k zo snel effe niet vinden
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 11:59
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Roosje schreef op 20-07-2006 @ 23:24 :
Dat lijkt me sterk, ik denk dat je dat jezelf hebt aangepraat.
Een "vol" gevoel komt niet van de caloriën. Het kan dus heel goed dat je bij verkeerd eten te weinig caloriën binnenkrijgt en wel een vol gevoel hebt.

Voorbeeldje: 100gr magere kwark vult aardig, 25 gram havermout niet. Dat terwijl in 25 gram havermout al bijna 2x zoveel caloriën zitten als in 100gr magere kwark.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 12:00
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 20-07-2006 @ 23:57 :
Meestal ben ik de honger ook voor, aangezien ik gedurende de dag eigenlijk nooit honger heb. Als ik bijvoorbeeld om 13:00 m'n middageten pak, heb ik pas tegen zessen weer honger. En wij eten thuis de laatste tijd meestal om half zes.
Dan nog ben je te laat. Je lichaam stelt zich op dat late eten in (aangezien je dat waarschijnlijk iedere dag doet) en verbrandt tussen 13.00 en 17.30 veel minder. Als je om 15.00 een eetmoment neemt, zal de verbranding hoger zijn.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 12:02
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 21-07-2006 @ 12:59 :
Een "vol" gevoel komt niet van de caloriën. Het kan dus heel goed dat je bij verkeerd eten te weinig caloriën binnenkrijgt en wel een vol gevoel hebt.

Voorbeeldje: 100gr magere kwark vult aardig, 25 gram havermout niet. Dat terwijl in 25 gram havermout al bijna 2x zoveel caloriën zitten als in 100gr magere kwark.
aan wat ik eet is toch niks verkeerd??
Oud 21-07-2006, 12:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Jawel, het is te weinig, 50 gram pasta is niet genoeg. Maar dat weet je best.
Oud 21-07-2006, 12:04
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ik bedoelde meer de producten...
(tis 60gr (ongekookt) trouwens dat scheelt nogal )

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 12:07.
Oud 21-07-2006, 12:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat scheelt 35 kcal op een bordje pasta. Fact is nou een keer dat je een bepaald aantal kcal binnen moet krijgen en dat 300 kcal voor avondeten in principe te weinig is. Maar dit soort dingen weet je allemaal wel en voor die discussie is dit topic ook niet zo geschikt.

Overigens wil ik in het algemeen nog even benadrukken dat dit topic óók niet geschikt is om al te veel door te gaan op (eetpatronen van) mensen met een eetstoornis.
Oud 21-07-2006, 12:08
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 21-07-2006 @ 00:08 :
Ik heb geen idee hoeveel caloriën ik eigenlijk eet tijdens het avondeten. Het heeft me nooit echt bezig gehouden, omdat ik er alleen maar gefrustreerd door raakte.
Het enige wat ik weet, is dat ik alles bij elkaar zo'n 300 gram avondeten eet (normaal gesproken dan).

~ Vegetarische burger (100 gram).
~ (Volkoren)pasta (70 gram).
~ Groente (80 gram).

Meestal dan nog een waterijsje toe...

Maar als ik dat gegeten heb, zit ik ook echt vol.
vegaburger 100gr -> 159 kcal
volkorenpasta 70gr -> 200 kcal
groente 80gr -> 20 tot 30 kcal
waterijsje 135gr -> 100 kcal

Net onder de 500 kcal dus
Overigens is 80 gram groente véél te weinig. Het is erg gezond en er zit vrijwel niets in aan caloriën. Daar kun je dus wat nuttigs mee Ga daar eens op 200 gram zitten en laat dat ijs weg. (Mocht je een gezonde verandering willen )
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 12:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Milan, je hebt droge pasta gerekend, als ze op 300 gram avondeten uitkomt zal het ws. gaan om gekookte pasta? Iig, ga er maar niet teveel op door, daar is psych beter geschikt voor, daar loopt al een topic over eetstoornissen.
Oud 21-07-2006, 12:14
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
liek88 schreef op 21-07-2006 @ 13:02 :
aan wat ik eet is toch niks verkeerd??
Even uitgaand van deze post:

Citaat:
liek88 schreef op 11-07-2006 @ 21:29 :

Avondeten (hoteltijd) vanaf 7uur
- Ijsbersla met tomaat en komkommer
- een stukje kipfilet of kalkoenfilet als dat er ligt bij het buffet anders 2 plakken milner 20+ die ik voor de zekerheid meeneem in een zakje.
'salade' -> max 50 kcal
kipfilet 125 gr -> 190 kcal (mits je een hele kipfilet eet)
kalkoen 125 gr -> 100 kcal

Je eet dus tussen de 150 en 240 kcal in je avondmaaltijd. Ik heb een dusdanig extreem lage stofwisseling, dat dietisten er van schrokken en mij direct naar het ziekenhuis doorverwezen ivm mogelijke schildklier of hormonale problemen en ik heb een avondmaaltijd van 260kcal. Om je even een idee te geven.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 12:16
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-07-2006 @ 13:12 :
Milan, je hebt droge pasta gerekend, als ze op 300 gram avondeten uitkomt zal het ws. gaan om gekookte pasta?
Ik kon het uit de calorietabel moeilijk opmaken, maar ik heb even gekeken wat bij niet-volkorenproducten het verschil was en vervolgens dat toegepast op volkorenpasta (wat overigens amper verschilt maakt). Maar het is inderdaad een moeilijke berekening.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 12:18
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 21-07-2006 @ 13:14 :
Even uitgaand van deze post:



'salade' -> max 50 kcal
kipfilet 125 gr -> 190 kcal (mits je een hele kipfilet eet)
kalkoen 125 gr -> 100 kcal

Je eet dus tussen de 150 en 240 kcal in je avondmaaltijd. Ik heb een dusdanig extreem lage stofwisseling, dat dietisten er van schrokken en mij direct naar het ziekenhuis doorverwezen ivm mogelijke schildklier of hormonale problemen en ik heb een avondmaaltijd van 260kcal. Om je even een idee te geven.
dit was wat ik als avondeten at op vakantie, ik wilde wel volkoren pasta ofzo erbij eten maar dat hadden ze niet (alleen maar witte troep) dus at ik smorgens bij het ontbijt een sneetje brood extra. nu eet ik weer een warme avondmaaltijd met volkoren pasta erbij en kom ik uit rond de 300kcal. (zie E&D)
Vandaar maargoed wat bloem zei.. ff genoeg hierover in dit topic Ik hoef er zelf persee ook niet teveel over door te gaan
Dankje iig voor al je reacties

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 12:21.
Oud 21-07-2006, 12:25
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Je kunt beter "troep" eten dan te weinig! Eet dan liever 's avonds een sneetje brood extra. Je kunt namelijk niet aan je ontbijt gaan compenseren voor je gemissen van die avond.

Maar goed, afsluitend dan maar graag gedaan hoor
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 21-07-2006, 12:32
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
I know I know maar nu weer thuis en mn eigen producten dus gaat weer beter zo
Oud 21-07-2006, 12:50
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Het lijkt de laatste tijd wel alsof ik een dikkere buik heb gekregen. Als ik van de zijkant naar mezelf kijk, zie ik gewoon dat mn buik 'bol' staat. Ik bedoel dus niet dikker door vet, want mn buik is wel gespierd Ik heb niet echt een opgeblazen gevoel en ik drink ook genoeg met dit weer, dus een vochtophoping kan het ook niet zijn? Ik wil graag weten wat het is en wat ik ertegen kan doen, want het ziet eruit alsof ik een dikke buik heb
Oud 21-07-2006, 13:00
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Staat er wel spanning op die buikspieren dan?
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49
Lichaam & Gezondheid (belangrijk!) Vraag en nog wat kijk maar!
*Amm*
2 13-09-2006 17:58
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding-en-gezondheid topic deel 13
moon
2 21-06-2006 17:15
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #9
Bloem
500 03-01-2006 14:11
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.