Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 10:03
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Poggy schreef op 15-05-2007 @ 10:53 :
Ook even een vraag; maakt het nog uit als je eigelijk bijna altijd de stopweek met 1 of 2 dagen inkort? Merk dat ik dat nogal vaak doe namelijk
Dat maakt niks uit .
__________________
Keep on rockin'
Oud 15-05-2007, 10:04
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Jude schreef op 15-05-2007 @ 10:34 :
Vraagje. In mijn eerste week ben ik een pil vergeten, en wel seks gehad, maar maar heel even zonder condoom. Niet 100% veilig dus. Nu moet ik nog twee pillen van de strip slikken en ik ben opeens heel zenuwachtig dat het mis is gegaan. Ik wil graag zo snel mogelijk duidelijkheid en nu al stoppen om te kijken of ik ongesteld word. Kan dat, of kan ik het beste gewoon de strip afmaken om het niet nog ingewikkelder te maken voor mijn lichaam?
Als ik jou was zou ik gewoon die twee dagen nog even doorslikken.
Daarna kun je, zodra je eigenlijk ongesteld moet worden (afhankelijk van jouw lichaam, een paar dagen) een test doen.
Als je nu eerder stopt weet je als je niet ongesteld wordt nog niet of het daardoor komt. Je lichaam kan dan inderdaad sowieso een beetje in de war raken.
__________________
Keep on rockin'
Oud 15-05-2007, 10:07
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Dankje. Ik voel me zo stom.
__________________
coffee and tv
Oud 15-05-2007, 10:29
Verwijderd
Ik heb ook een vraag; afgelopen woensdag heb ik mijn laatste pil geslikt en ik zou dus allang ongesteld moeten zijn. Dat ben ik volgens mij niet geworden, ik heb wel af en toe donkerbruine/zwarte afscheiding. Is dit dan een klein beetje heel donker bloed en ben ik toch ongesteld maar heel licht? Kan het zijn dat mijn lichaam het 'gewoon' een keer overslaat, of moet ik me zorgen gaan maken en naar de huisarts stappen?
Oud 15-05-2007, 12:20
maarkjt
maarkjt is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-05-2007 @ 11:02 :
Zoals Anika al zei kun je de stopweek prima door laten gaan.
Als je de doorbraakbloeding zat bent, kun je op elk moment dat je wil al stoppen. Dan zet het door in ongesteldheid.
Je hebt namelijk geen echte 'stopweek' meer als je de pil doorslikt. Dan kun je op elk moment stoppen en hoef je niet per se een strip helemaal af te maken.
Dan is ie dus nog wel veilig als je zomaar stopt tijdens een doorbraakbloeding?

Ik moet er nu nog 3 slikken en dan heb ik mijn normale stopweek, die wil ik graag aanhouden ivm met de dag dat ik ongesteld word. Maar als je een doorbraakbloeding hebt gehad, word je dan nog wel gewoon ongesteld in je officiele stopweek?
Oud 15-05-2007, 14:35
Anika
Citaat:
maarkjt schreef op 15-05-2007 @ 13:20 :
Dan is ie dus nog wel veilig als je zomaar stopt tijdens een doorbraakbloeding? (1)

Ik moet er nu nog 3 slikken en dan heb ik mijn normale stopweek, die wil ik graag aanhouden ivm met de dag dat ik ongesteld word. Maar als je een doorbraakbloeding hebt gehad, word je dan nog wel gewoon ongesteld in je officiele stopweek?(2)
1: Ja, maar alleen als je daarvoor wel al een hele strip achter elkaar geslikt hebt. En dat is bij jou het geval, dus je kunt gewoon stoppen.
2: Ja, maar het kan soms een beetje minder zijn. Niets om je zorgen over te maken in ieder geval.
Oud 15-05-2007, 14:56
maarkjt
maarkjt is offline
Citaat:
Anika schreef op 15-05-2007 @ 15:35 :
1: Ja, maar alleen als je daarvoor wel al een hele strip achter elkaar geslikt hebt. En dat is bij jou het geval, dus je kunt gewoon stoppen.
2: Ja, maar het kan soms een beetje minder zijn. Niets om je zorgen over te maken in ieder geval.
thanks voor je antwoorden, ik ben weer helemaal opgelucht
Oud 16-05-2007, 19:06
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Iemand hier die microgynon 50 slikt? Ik wil namelijk even weten of je er dan veel bijwerkingen van hebt gehad. Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen vandaag, omdat ik dan minder doorbraakbloedingen heb hopelijk.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-05-2007, 10:04
telefoontje
telefoontje is offline
Citaat:
Jinna schreef op 15-05-2007 @ 11:29 :
Ik heb ook een vraag; afgelopen woensdag heb ik mijn laatste pil geslikt en ik zou dus allang ongesteld moeten zijn. Dat ben ik volgens mij niet geworden, ik heb wel af en toe donkerbruine/zwarte afscheiding. Is dit dan een klein beetje heel donker bloed en ben ik toch ongesteld maar heel licht? Kan het zijn dat mijn lichaam het 'gewoon' een keer overslaat, of moet ik me zorgen gaan maken en naar de huisarts stappen?
ik heb dat ook aan het begin van mijn ongesteldheid, waarschijnlijk zal je binnen een paar dagen wel ongesteld worden
Oud 17-05-2007, 13:38
Black Soul
Black Soul is offline
Ik heb een vraagje,
ik heb nog nooit een 'echte' doorbraakbloeding gehad (in die 3 jaar dat ik nu de pil slik), wel af en toe wat bloedverlies maar niet echt meer dan dat. Maar nu denk ik dat ik er eentje heb:
-ik ben als het ware wel "ongesteld" maar de kleur bloed is anders (heel vies donker, beetje bruin, is dit oud bloed?)
-ik heb de pil niet doorgeslikt ofzo dus ik zie eigenlijk niet in waarom ik nu een doorbraakbloeding zou hebben
Mijn vraag is dus: is dit wel echt een doorbraakbloeding of is er iets anders aan de hand?
__________________
dracula is sexy
Oud 17-05-2007, 14:42
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 17-05-2007 @ 14:38 :
Ik heb een vraagje,
ik heb nog nooit een 'echte' doorbraakbloeding gehad (in die 3 jaar dat ik nu de pil slik), wel af en toe wat bloedverlies maar niet echt meer dan dat. Maar nu denk ik dat ik er eentje heb:
-ik ben als het ware wel "ongesteld" maar de kleur bloed is anders (heel vies donker, beetje bruin, is dit oud bloed?)
-ik heb de pil niet doorgeslikt ofzo dus ik zie eigenlijk niet in waarom ik nu een doorbraakbloeding zou hebben
Mijn vraag is dus: is dit wel echt een doorbraakbloeding of is er iets anders aan de hand?
Over het algemeen is het bloed bij een doorbraakbloeding geen vers bloed, dus is het wat bruiner. Een doorbraakbloeding komt soms voor op het moment dat je normaal een eisprong zou hebben, omdat op dat moment je lichaam en je baarmoeder iets gevoeliger is voor veranderingen in de hormoonspiegel. Een doorbraakbloeding kan wel duren totaan je volgende menstruatie dus misschien is het handig om ietsje eerder je stopweek in te lassen, dan ben je er na je stopweek vanaf.

Wacht dat in ieder geval even af, dan kan je altijd nog langs de huisarts, want zoals ik al zei, waarschijnlijk is er niets aan de hand.
__________________
Recht voor je raapje!

Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 14:45.
Oud 17-05-2007, 15:34
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 17-05-2007 @ 15:42 :
Over het algemeen is het bloed bij een doorbraakbloeding geen vers bloed, dus is het wat bruiner. Een doorbraakbloeding komt soms voor op het moment dat je normaal een eisprong zou hebben, omdat op dat moment je lichaam en je baarmoeder iets gevoeliger is voor veranderingen in de hormoonspiegel. Een doorbraakbloeding kan wel duren totaan je volgende menstruatie dus misschien is het handig om ietsje eerder je stopweek in te lassen, dan ben je er na je stopweek vanaf.

Wacht dat in ieder geval even af, dan kan je altijd nog langs de huisarts, want zoals ik al zei, waarschijnlijk is er niets aan de hand.
Ben ik nog wel veilig dan?
__________________
dracula is sexy
Oud 17-05-2007, 16:16
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 17-05-2007 @ 16:34 :
Ben ik nog wel veilig dan?
Ja hoor, je bent wel veilig, als je alle pillen goed hebt ingenomen Waarom je nu opeens zo'n doorbraakbloeding krijgt, is moeilijk te zeggen. Bijna elke vrouw heeft dat zo nu en dan wel eens. Mocht je het nu elke maand hebben, dan zou ik je aanraden om van pil te wisselen. Maar als je het 1x hebt, is er niks om je zorgen om te maken
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-05-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
telefoontje schreef op 17-05-2007 @ 11:04 :
ik heb dat ook aan het begin van mijn ongesteldheid, waarschijnlijk zal je binnen een paar dagen wel ongesteld worden
Ja maar dat is dus niet zo. Dat bericht typte ik op dinsdag, één dag voordat ik dus weer aan een nieuwe strip begon. Nu ben ik dus helemaal niet ongesteld geworden maar ik weet niet of ik me zorgen moet maken.
Oud 17-05-2007, 18:33
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Jinna schreef op 17-05-2007 @ 17:58 :
Ja maar dat is dus niet zo. Dat bericht typte ik op dinsdag, één dag voordat ik dus weer aan een nieuwe strip begon. Nu ben ik dus helemaal niet ongesteld geworden maar ik weet niet of ik me zorgen moet maken.
Hoeveel maanden ben je al aan de pil? Is je menstruatie daarvoor altijd stabiel geweest? Is het tijdens je pilgebruik altijd stabiel geweest? Welke pil gebruik je? Zijn er nog bijzondere gebeurtenissen, zoals pil vergeten, ziekte, laag gewicht?

Het kan zijn dat de pil in jouw geval zo 'goed' werkt dat je menses zo'n beetje is stilgevallen. Het kan (zoals je zelf al bedacht had) een keer overslaan.
Het enige grote risico is dat je nu zwanger bent als je ergens in de afgelopen maand onveilig bent geweest. Maar dat lijkt me sterk want daar heb je 't al niet over.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 18-05-2007, 19:05
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Kan het zijn dat je pil op een gegeven moment niet meer 'sterk' genoeg is om zwangerschappen te voorkomen?
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Oud 19-05-2007, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 17-05-2007 @ 19:33 :
Hoeveel maanden ben je al aan de pil? Is je menstruatie daarvoor altijd stabiel geweest? Is het tijdens je pilgebruik altijd stabiel geweest? Welke pil gebruik je? Zijn er nog bijzondere gebeurtenissen, zoals pil vergeten, ziekte, laag gewicht?

Het kan zijn dat de pil in jouw geval zo 'goed' werkt dat je menses zo'n beetje is stilgevallen. Het kan (zoals je zelf al bedacht had) een keer overslaan.
Het enige grote risico is dat je nu zwanger bent als je ergens in de afgelopen maand onveilig bent geweest. Maar dat lijkt me sterk want daar heb je 't al niet over.
Ik denk dat ik ongeveer een jaar aan de pil ben, mijn menstruatie is redelijk stabiel en ik heb geen last van ziekte of ondergewicht, de pil ben ik nooit vergeten en ik gebruik microgynon 30.

Ik ben zeker niet onveilig geweest. Ik hoop dat ik het gewoon een keer heb overgeslagen, maar ik wist niet of dat wel mogelijk is. In ieder geval bedankt voor de info .
Oud 19-05-2007, 22:47
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Door mijn medicijngebruik is mij door mijn dokter ooit verteld dat de pil bij mij nooit veilig zijn zal... (In de mate die word beloofd in de bijsluiter, 100% veilig bestaat natuurlijk niet). Met andere woorden.. ik zal ALTIJD een condoom moeten gebruiken, omdat de kans anders groot is dat ik zwanger word. Nu ik erover nadenk heb ik bijna het idee dat de pil slikken gewoon eigenlijk weinig zin heeft?

Ik ben al eens aan de pil geweest en dit was echt alles behalve een success. Ik had regelmatig bloedingen.. er was geen dag dat ik onvoorbereid naar school oid kon, er was altijd wel wat bloed te vinden.

Ik zit er nu over te denken om over te stappen op een ander anti-conceptie middel ik zou alleen niet zo weten welke. Dit omdat ik de pil echt beu ben... continue " ongesteld" zijn is ook geen pretje. Nu wil ik binnenkort naar de huisarts gaan maar ik vroeg me af of er mensen zijn met een soortgelijk probleem en wat voor anti-conceptie middel gebruiken jullie dan?
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Oud 19-05-2007, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Poor twisted me schreef op 19-05-2007 @ 23:47 :
Door mijn medicijngebruik is mij door mijn dokter ooit verteld dat de pil bij mij nooit veilig zijn zal... (In de mate die word beloofd in de bijsluiter, 100% veilig bestaat natuurlijk niet). Met andere woorden.. ik zal ALTIJD een condoom moeten gebruiken, omdat de kans anders groot is dat ik zwanger word. Nu ik erover nadenk heb ik bijna het idee dat de pil slikken gewoon eigenlijk weinig zin heeft?

Ik ben al eens aan de pil geweest en dit was echt alles behalve een success. Ik had regelmatig bloedingen.. er was geen dag dat ik onvoorbereid naar school oid kon, er was altijd wel wat bloed te vinden.

Ik zit er nu over te denken om over te stappen op een ander anti-conceptie middel ik zou alleen niet zo weten welke. Dit omdat ik de pil echt beu ben... continue " ongesteld" zijn is ook geen pretje. Nu wil ik binnenkort naar de huisarts gaan maar ik vroeg me af of er mensen zijn met een soortgelijk probleem en wat voor anti-conceptie middel gebruiken jullie dan?
hmm dan zou ik sowieso iets zonder hormonen pakken want door je medicatie zou dat waarschijnlijk toch niet helemaal werken en volgens internet heb je dan alleen nog een koperspiraaltje... www.anticonceptie.nl is ook fijn om op te kijken want daar staat vanalles op...
succes ermee
Oud 20-05-2007, 18:57
malii
malii is offline
Ik zie hier trouwens nog niemand die hetzelfde probleem heeft als ik!

toen ik begon ben ik 4 weken lang ongesteld geweest.

en 3 week geleden vergat ik 1x de pil, en ben nu nog steeds ongesteld!!!

Niemand die dit ook heeft?
Oud 20-05-2007, 19:23
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
malii schreef op 20-05-2007 @ 19:57 :
Ik zie hier trouwens nog niemand die hetzelfde probleem heeft als ik!

toen ik begon ben ik 4 weken lang ongesteld geweest.

en 3 week geleden vergat ik 1x de pil, en ben nu nog steeds ongesteld!!!

Niemand die dit ook heeft?
Dit klinkt als doorbraakbloedingen. Die komen het vaakst voor wanneer een vrouw net begint met de pil. Ze houden meestal aan tot de stopweek. Misschien dat de pil die je nu gebruikt iets te licht voor je is als je ook al na 1 gemiste pil een doorbraakbloeding krijgt.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 20-05-2007, 20:01
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Poor twisted me schreef op 19-05-2007 @ 23:47 :
Door mijn medicijngebruik is mij door mijn dokter ooit verteld dat de pil bij mij nooit veilig zijn zal... (In de mate die word beloofd in de bijsluiter, 100% veilig bestaat natuurlijk niet). Met andere woorden.. ik zal ALTIJD een condoom moeten gebruiken, omdat de kans anders groot is dat ik zwanger word. Nu ik erover nadenk heb ik bijna het idee dat de pil slikken gewoon eigenlijk weinig zin heeft?

Ik ben al eens aan de pil geweest en dit was echt alles behalve een success. Ik had regelmatig bloedingen.. er was geen dag dat ik onvoorbereid naar school oid kon, er was altijd wel wat bloed te vinden.

Ik zit er nu over te denken om over te stappen op een ander anti-conceptie middel ik zou alleen niet zo weten welke. Dit omdat ik de pil echt beu ben... continue " ongesteld" zijn is ook geen pretje. Nu wil ik binnenkort naar de huisarts gaan maar ik vroeg me af of er mensen zijn met een soortgelijk probleem en wat voor anti-conceptie middel gebruiken jullie dan?
Is het vanwege de stof in je medicijnen of vanwege bijwerkingen van je medicijnen? Bij is de Nuvaring bijvoorbeeld wel helemaal veilig en de gewone pil niet...
Oud 22-05-2007, 11:28
Verwijderd
Citaat:
malii schreef op 20-05-2007 @ 19:57 :
Ik zie hier trouwens nog niemand die hetzelfde probleem heeft als ik!

toen ik begon ben ik 4 weken lang ongesteld geweest.

en 3 week geleden vergat ik 1x de pil, en ben nu nog steeds ongesteld!!!

Niemand die dit ook heeft?
Dat eerste heeft ongeveer 20 % van de meisjes/vrouwen die met de pil begint. En dat tweede is inderdaad een doorbraakbloeding door het vergeten, sommige mensen zijn daar erg gevoelig voor. Het gaat bij de volgende strip vanzelf over.
Oud 22-05-2007, 16:00
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik ben ongeveer een kleine maand gestopt met mijn pil. En nu sinds een week heb ik enorme last van mijn tepels. Ze doen echt pijn.

Ik ben niet zwanger, heb overlaatst nog gewoon mijn regels gehad, en sinds ik gestopt ben met de de pil heb ik ook geen seks meer gehad.

Kan dit met het stoppen van de pil te maken hebben? Of kan dit geen verband hebben? Of weet iemand raad?

Alvast bedankt!
Oud 22-05-2007, 16:42
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
ik heb nogal een specifieke vraag,

ik ben afegelopen zaterdag mijn pil vergeten (yasmin) het was de eerste van de 3e week. toen ik zondagavond mijn pil van zondag wou nemen, zag ik dat ik die van zaterdag was vergeten en heb ik die alsnog genomen, ik heb er dus meteen 2 tegelijk genomen.
pas daarna ging ik in de bijsluiter kijken ( onder t moto eerst denken dan doen )
en zag ik dat ik eigelijk óf had moeten stoppen (waarvoor t dus al te laat was) en meteen een stopweek had moeten inlassen en daarna gewoon zoals normaal 1 hele strip nemen, óf dat ik doorslik en de stopweek oversla.
Dit laatse kan ik dus nog doen, maar doe ik liever niet, omdat ik dan tijdens mijn volgende strip waarschijnlijk doorbraakbloedingen krijg ( en t voordeel van de pil was altijd dat mn bloedingen volledig als geplanned gingen)

ik heb (de bewuste) zaterdagavond voor t laatst seks gehad, zoals altijd zonder condoom.

mijn vraag is, kan ik niet ook gewoon mijn strip afmaken (dan slik ik vrijdag mn laatste pil) en wel n stopweek inlassen. maar dat ik in die tussen tijd alleen met condoom of geen seks heb?
dat ik nu die paar daagjes volledig beschermd ben snap ik, maar t zijn n paar dagen en mn stopweek, dus dat valt wel te overzien

ook is mijn vraag, of afgelopen zaterdag dan niet onveilig was...
Oud 23-05-2007, 15:58
Niempie
Niempie is offline
Ik neem mijn pil altijd rond 1 uur 's nachts in als ik naar bed ga. Zo ook vannacht, maar vanochtend ontdekte ik dat ik veel dunnere ontlasting had als normaal. Dat was rond kwart voor 9 ofzo.

Ik weet dat een pil 3-4 uur nodig heeft om opgenomen te worden door je lichaam. Dat zou dan dus rond een uur of 5 vanochtend zijn geweest. Hoe kan ik nou zeker zijn dat mijn darmen niet toen al van slag waren? Of maakt dat verder niet zo veel uit zolang je geen diarree hebt of over geeft?
Oud 23-05-2007, 16:10
Verwijderd
De pil wordt opgenomen in je dunne darm. Dunnere ontlasting wordt veroorzaakt doordat er in je dikke darm minder vocht uit wordt gehaald. Alleen bij erge diarree of bij een opname-stoornis (bv. coeliakie, cystische fibrose, Crohn, etc, allemaal chronische ziektes) heeft het invloed op de pil
Oud 23-05-2007, 16:26
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 22-05-2007 @ 17:42 :
ik heb nogal een specifieke vraag,
(...)
Die zaterdag was je in ieder geval veilig. Het duurt een paar dagen voor je lichaam echt reageert op hormoonschommelingen. Als je je pil de dag erna hebt ingenomen is er ook niets aan de hand, mits je nog 7 dagen doorslikt. Je kan dus voor de zekerheid je stopweek 1 of 2 dagen later inlassen en dan de volgende keer weer iets eerder (zodat je weer op een hele strip uitkomt).

Stop je wel op vrijdag, dan loop je niet zozeer tijdens je stopweek het hoogste risico, maar vooral aan het eind van je stopweek en in week 1. Dan moet je die dagen dus veilig doen.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 23-05-2007, 19:53
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 23-05-2007 @ 17:26 :
Die zaterdag was je in ieder geval veilig. Het duurt een paar dagen voor je lichaam echt reageert op hormoonschommelingen. Als je je pil de dag erna hebt ingenomen is er ook niets aan de hand, mits je nog 7 dagen doorslikt. Je kan dus voor de zekerheid je stopweek 1 of 2 dagen later inlassen en dan de volgende keer weer iets eerder (zodat je weer op een hele strip uitkomt).

Stop je wel op vrijdag, dan loop je niet zozeer tijdens je stopweek het hoogste risico, maar vooral aan het eind van je stopweek en in week 1. Dan moet je die dagen dus veilig doen.

thnx a lot


ik heb altijd gedacht dat wanneer je je stopweek eerder inlaste je niet meer beschermd was tijdens je stopweek , maar ik ga je plan opvolgen
Oud 23-05-2007, 22:38
gewoonik
gewoonik is offline
ik ben vrijdag begonnen met een nieuwe strip, na een stopweek. alleen heb ik die nacht overgegeven, weet niet goed hoeveel uur later. zaterdag heb ik gewoon de volgende pil ingenomen en ik heb niet meer moeten overgeven.
ik neem aan dat t nu niet veilig is, maar is dat deze hele maand?
en kan dit überhaupt wel?
er staat kijk bij vergeten en dan staat er neem deze zo snel mogelijk alsnog in, maar dat kan dus niet....en dan zou ik de eerste 7 dagen een condoom moeten gebruiken.
is dit ook zo bij overgeven?
Oud 24-05-2007, 05:50
Verwijderd
Je weet het niet goed, maar misschien wel ongeveer? Als je binnen 4 uur overgeeft is het een probleem, maar anders niet. Als het ongeveer na vier uur was weet je natuurlijk nog niets
Maar de pil is dan vanaf het vergeten 7 dagen onveilig, ook als je hem niet alsnog neemt (alleen is de onveiligheid dan iets groter). Maar pas op: in de eerste week is hij ook met terugwerkende kracht onveilig, 7 dagen vóór het overgeven. Dit omdat sperma een tijdje in de baarmoeder kan overleven (in de praktijk 3-5 dagen, maar voor de zekerheid wordt de grens op 7 gezet). Dus als je in de 7 dagen voor het overgeven seks hebt gehad, is het verstandig om in je aankomende stopweek een zwangerschapstestje te doen. Maak je niet té druk hierover, want de werking van de pil is nu niet nul, alleen minder dan 99,97 %, maar doe het testje wel, ook weer voor de zekerheid.
Oud 24-05-2007, 09:58
gewoonik
gewoonik is offline
volgens mij was het rond de 4 uur later, daar schiet ik dus niks mee op.
maar de 7 dagen ervoor is t dus ook onveilig. dan moet ik eens gaan nadenken..
dankjewel
Oud 24-05-2007, 10:25
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben lekker suf bezig. Heb gisterochtend de pil van woensdag genomen van de ene kant van de strip. En 's avonds was ik dat alweer vergeten en nam ik de goede kant van de strip.

Kan het kwaad om 2 pillen per dag te slikken? Als ik mijn strip nu afmaak kom ik er één tekort, hoe op te lossen?
Oud 24-05-2007, 10:39
Verwijderd
Kan geen kwaad. En na afloop van deze strip er een uit een reservestrip nemen of doorslikken.
Oud 24-05-2007, 11:40
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Of gewoon een dag eerder stoppen dan normaal, ook geen probleem.
Denk er dan wel aan dat je de stopweek wel weer op tijd begint.
__________________
Keep on rockin'
Oud 24-05-2007, 13:31
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Hey, ik neem al meer dan 2 jaar Mercilon. Is het normaal dat met de tijd mijn "menstruatie" nog steeds minder wordt?

Bvb. vorig jaar nog moest ik op sommige dagen tampax super gebruiken, maar de laatste maanden kom ik toe met mini.

En normaal begint het steeds ongeveer tussen de woensdag 21u en de donderdagochtend 9u (dus ik zou ze nu normaalgezien moeten hebben) maar het is al bijna 15u en nog altijd niets...

Is dit normaal? Want ik ben altijd redelijk snel bang dat ik toch zwanger ga worden...Nochtans heb ik altijd de pil goed geslikt (varieert wel over 6 uur, maar dat kan geen kwaad neem ik aan?)
Oud 24-05-2007, 13:32
Verwijderd
ja ik heb er geen 'officiele informatie' over maar bij mij wordt het ook steeds minder en korter. Nu is het sowieso normaal dat tussen je 15e en 30e menstruaties geleidelijk minder hevig worden, maar ik heb wel het gevoel dat langdurig de pil slikken daar in mee speelt.
Oud 24-05-2007, 21:39
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Even een vraagje, niet dat ik mij (veel) zorgen maak, maar toch.
Vorige week woensdag ongesteld geworden (later dan normaal) & normaal is het zaterdag over.
Momenteel ben ik het nog een beetje & dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad.

Kan dat dan zomaar een keer voorkomen of....?
(Zelf denk ik dat het een keer kan, maar ik slik nu ongeveer 5 jaar de pil en ik heb dit nooit gehad. Tevens heb ik ook last van buikkrampen etc.)
Oud 25-05-2007, 18:00
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
sinds vandaag de nuvaring
Oud 25-05-2007, 22:31
Fagyi
Fagyi is offline
Citaat:
Even een vraagje, niet dat ik mij (veel) zorgen maak, maar toch.
Vorige week woensdag ongesteld geworden (later dan normaal) & normaal is het zaterdag over.
Momenteel ben ik het nog een beetje & dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad.

Kan dat dan zomaar een keer voorkomen of....?
(Zelf denk ik dat het een keer kan, maar ik slik nu ongeveer 5 jaar de pil en ik heb dit nooit gehad. Tevens heb ik ook last van buikkrampen etc.)
Wat is later dan normaal? Een week, of slechts 1 of 2 dagen?
Als het slechts 1 of 2 dagen of zelfs enkele uren betreft dan hoef je je geen zorgen te maken. Vooral niet als je bloeding ook gelijk is aan de voorgaande keren.
De buikkrampen die je nu plotseling hebt kan ik niet zo 1,2,3 verklaren, maar het lijkt mij niet iets om je zorgen over te maken. Miss heb je de laatste tijd meer stress? Dat kan alles verklaren (ook dat je later bent).
Anyhoe, het lijkt me niet iets om je zorgen over te maken als voor de rest alles wel normaal is.

Groetjes, een co-assistent
Oud 25-05-2007, 23:04
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 20-05-2007 @ 21:01 :
Is het vanwege de stof in je medicijnen of vanwege bijwerkingen van je medicijnen? Bij is de Nuvaring bijvoorbeeld wel helemaal veilig en de gewone pil niet...
Uitgelegd door mijn dokter: De medicijnen die ik slik zorgen ervoor dat de pil zijn werk niet goed kan doen.. dus ik zou zeggen door een stof in m'n medicijnen.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Oud 26-05-2007, 18:12
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Fagyi schreef op 25-05-2007 @ 23:31 :
Wat is later dan normaal? Een week, of slechts 1 of 2 dagen?
Als het slechts 1 of 2 dagen of zelfs enkele uren betreft dan hoef je je geen zorgen te maken. Vooral niet als je bloeding ook gelijk is aan de voorgaande keren.
De buikkrampen die je nu plotseling hebt kan ik niet zo 1,2,3 verklaren, maar het lijkt mij niet iets om je zorgen over te maken. Miss heb je de laatste tijd meer stress? Dat kan alles verklaren (ook dat je later bent).
Anyhoe, het lijkt me niet iets om je zorgen over te maken als voor de rest alles wel normaal is.

Groetjes, een co-assistent
1 dagje later.
Ja, dat zou best wel eens kunnen als ik er eens goed over na ga denken.

Nu valt het allemaal weer wel mee etc. maar het voelt nog niet 100% goed
Oud 28-05-2007, 12:26
Fiepeltje
Fiepeltje is offline
Vraagje,
Ik ben de laatste pil van mijn eerste week vergeten, ik begon op zaterdag en ben die van vrijdag vergeten.
Nou ja vergeten, ik neem normaal mijn pil rond 10u 's ochtends en nu heb ik de pil van vrijdag om 22:45 's avonds geslikt. Dat is drie kwartier later dan de 12 uu die er voor staat om nog veilig te zijn.
Moet ik me nu zorgen maken? Scheelt die drie kwartier echt zoveel?
Oud 28-05-2007, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Fiepeltje schreef op 28-05-2007 @ 13:26 :
Vraagje,
Ik ben de laatste pil van mijn eerste week vergeten, ik begon op zaterdag en ben die van vrijdag vergeten.
Nou ja vergeten, ik neem normaal mijn pil rond 10u 's ochtends en nu heb ik de pil van vrijdag om 22:45 's avonds geslikt. Dat is drie kwartier later dan de 12 uu die er voor staat om nog veilig te zijn.
Moet ik me nu zorgen maken? Scheelt die drie kwartier echt zoveel?
Omdat het de allerlaatse dag van de eerste week was en maar drie kwartier bovenop de 12 uur te laat, hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken. De grenzen van 7 dagen en 12 uur zijn getrokken omdat ergens een grens gelegd moest worden, in feite is het zo dat het vergeten geleidelijk minder erg wordt naarmate de eerste week vordert en dat de werking geleidelijk afneemt naarmate je meer te laat bent. Dus het was wel 1e week en meer dan 12 uur, maar eigenlijk maakt het niet zo veel uit.
Oud 28-05-2007, 12:32
Fiepeltje
Fiepeltje is offline
Oke dank jewel!
Zoiets vermoedde ik zelf eigenlijk ook al, maar het is wel geruststellend omdat nog even van een ander te horen
Oud 28-05-2007, 12:36
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Eigenlijk zou ik de pil nog 2 dagen moeten slikken; dan begint mijn stopweek. Normaal duurt het dan nog enkele dagen voor ik ongesteld bent.

Ik ben nu echter al ongesteld geworden, zo'n 5 dagen eerder dan 'normaal' dus. Ik heb geen seks gehad, ben geen andere pil gaan slikken en ben hem ook niet vergeten te slikken. Waar kan het dan aan liggen?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 28-05-2007, 18:34
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Breg schreef op 28-05-2007 @ 13:36 :
Eigenlijk zou ik de pil nog 2 dagen moeten slikken; dan begint mijn stopweek. Normaal duurt het dan nog enkele dagen voor ik ongesteld bent.

Ik ben nu echter al ongesteld geworden, zo'n 5 dagen eerder dan 'normaal' dus. Ik heb geen seks gehad, ben geen andere pil gaan slikken en ben hem ook niet vergeten te slikken. Waar kan het dan aan liggen?
Doorbraakbloeding?
Heb je toevallig meerdere strips achter elkaar geslikt? Ook als het niet zo is kan het je lichaam af en toe te lang duren. Heb je even pech deze keer, maar na je stopweek is het gewoon weer over.
Pas als het vaak gebeurt zou ik me zorgen gaan maken.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 29-05-2007, 15:02
knir
Avatar van knir
knir is offline
Hey, ik ben deze strip 2x een pil vergeten, beide in week 2, en begin nu net aan week 3. Seks staat pas weer voor 22 juni in de planning (haha i know, maar dan zie ik mijn vriend weer). Is het dan veilig qua zwangerschap om het zonder condoom te doen? ben even in de war..
__________________
i am not a nugget
Oud 29-05-2007, 15:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Dat is veilig, want dan zit je alweer in de nieuwe strip.
(Als je dus gewoon een stopweek houdt nu na deze strip).
__________________
Keep on rockin'
Oud 29-05-2007, 15:30
knir
Avatar van knir
knir is offline
yess! bedankt!
__________________
i am not a nugget
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Liefde & Relatie Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ?
Zottuh
66 10-09-2004 17:00
Lichaam & Gezondheid Ja, de afspraak staat definitief genoteerd!
*Cayenne*
218 24-06-2004 07:20
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid de pil
een meiske
2 18-05-2004 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.