Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2007, 19:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ha, ik heb vandaag voor het eerst ook weer op valtaf ingevuld nav de discussie over verhoudingen ekv, en kom vandaag op 25/52/21. Hoera. En 2% lucht, kennelijk.

Vanaf morgen ga ik weer naar school op rottige tijden, raar om dan weer eten te "plannen".
Oud 29-08-2007, 11:34
Verwijderd
ik heb de Thaise en de Nepalese keuken ontdekt zooooooo lekker
lijkt me ook erg gezond - klopt dit of ben ik om de tuin geleid?


- Methuus, ge moet ne keer meegaan!! vijf euro voor een dagschotel, en écht superlekkah... *kwijl*
Oud 29-08-2007, 13:02
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
ik heb de Thaise en de Nepalese keuken ontdekt zooooooo lekker
lijkt me ook erg gezond - klopt dit of ben ik om de tuin geleid?


- Methuus, ge moet ne keer meegaan!! vijf euro voor een dagschotel, en écht superlekkah... *kwijl*
hoe kan de thaise keuken ofzo ongezond zijn? thaise mensen eten het toch elke dag
Oud 29-08-2007, 13:16
Verwijderd
Citaat:
hoe kan de thaise keuken ofzo ongezond zijn? thaise mensen eten het toch elke dag
lol ok, truetrue
Oud 29-08-2007, 15:10
Verwijderd
en Thai zijn in elk geval (gemiddeld) niet dik
Wat je hier eet in een Thais restaurant, is natuurlijk niet hetzelfde als wat Thai elke dag eten, net zoals dat Nederlanders en Belgen ook niet elke dag een restaurant-diner klaarmaken. Maar de keer dat ik Thais at in een restaurant was het vooral rijst/mie met groenten en noten en rundvlees en vis en sojasaus en kruiden en specerijen, en daar is niets ongezonds aan.

Laatst gewijzigd op 29-08-2007 om 15:33.
Oud 29-08-2007, 15:24
Verwijderd
voornamelijk plantaardige vetten ook, heb ik de indruk, en da's toch goed hé? kokosmelk enzo ipv melk/room ... ?
Oud 29-08-2007, 15:29
Verwijderd
Citaat:
hoe kan de thaise keuken ofzo ongezond zijn? thaise mensen eten het toch elke dag
Wat een beredenering...er zijn ook genoeg mensen die elke dag patat, chips en B&J-ijs eten, dat maakt het toch ook niet gezond?

Als je kijkt naar wat Thais eten meestal bevat, dan lijkt het me niet super ongezond.
Oud 29-08-2007, 20:22
dennis018
dennis018 is offline
ik vroeg me af... is het ongezond als je veel veel peper eet? (ja ik ben niet zo echt zuinig met de zwarte peper)

ik doe gebruik sochtends en smiddags peper om mn brood op smaak te brengen (peper rosbief^^) en doe volgens mn zusje een halfe pot zwarte peper op mn halfe avond eten.. ik hou gewoon van wat gekruider eten...
Oud 29-08-2007, 21:00
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Volgensmij niet, alleen lijkt het me dat je darmen het niet zo heel fijn vinden.

Alhoewel bij mijn stage ook een jongen er elke dag 4/6 zakjes (van de kleine zakjes die je in kantines kan krijgen) alleen al op de boterham deed, en in de soep ook nog 2..

(en dat de 3 maanden die ik er zat en de andere 3 maanden dat een klasgenoot er zat..)

Ik heb hem nooit horen klagen
__________________
Oud 29-08-2007, 23:30
Verwijderd
Citaat:
ik vroeg me af... is het ongezond als je veel veel peper eet? (ja ik ben niet zo echt zuinig met de zwarte peper)

ik doe gebruik sochtends en smiddags peper om mn brood op smaak te brengen (peper rosbief^^) en doe volgens mn zusje een halfe pot zwarte peper op mn halfe avond eten.. ik hou gewoon van wat gekruider eten...
ok *herkenning*

tip: zwarte of gemengde peper vijzelen (dus niet malen, maar met de vijzel stampen), een of twee teentjes knoflook en olijfolie -> papje maken dus
dan op de boterham
en een plakje kaas erboven


hééérlijk
Oud 30-08-2007, 07:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
en Thai zijn in elk geval (gemiddeld) niet dik
Wat je hier eet in een Thais restaurant, is natuurlijk niet hetzelfde als wat Thai elke dag eten, net zoals dat Nederlanders en Belgen ook niet elke dag een restaurant-diner klaarmaken. Maar de keer dat ik Thais at in een restaurant was het vooral rijst/mie met groenten en noten en rundvlees en vis en sojasaus en kruiden en specerijen, en daar is niets ongezonds aan.
Citaat:
Wat een beredenering...er zijn ook genoeg mensen die elke dag patat, chips en B&J-ijs eten, dat maakt het toch ook niet gezond?

Als je kijkt naar wat Thais eten meestal bevat, dan lijkt het me niet super ongezond.
Bwoah, kan tegenvallen hoor. Ik vond ook dat 't Chinese eten vrij gezond was maar volgens m'n diëtiste is dat ook niet al te gezond wegens veel gebakken en gefrituurd en van wat ik van de Thaise keuken ken, leek me dat niet al te veel te verschillen van Chinees...

Maar goed, ik kan 'n verkeerd beeld hebben van Thais eten hé.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 30-08-2007, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Bwoah, kan tegenvallen hoor. Ik vond ook dat 't Chinese eten vrij gezond was maar volgens m'n diëtiste is dat ook niet al te gezond wegens veel gebakken en gefrituurd en van wat ik van de Thaise keuken ken, leek me dat niet al te veel te verschillen van Chinees...

Maar goed, ik kan 'n verkeerd beeld hebben van Thais eten hé.
Ik ken de Thaise keuken amper, maar er is ook zat Chinees eten dat wel vrij gezond is, omdat het niet gefrituurd is ed, ik verwacht dat dat met Thais eten net zo zou zijn.
Oud 30-08-2007, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Bwoah, kan tegenvallen hoor. Ik vond ook dat 't Chinese eten vrij gezond was maar volgens m'n diëtiste is dat ook niet al te gezond wegens veel gebakken en gefrituurd en van wat ik van de Thaise keuken ken, leek me dat niet al te veel te verschillen van Chinees...

Maar goed, ik kan 'n verkeerd beeld hebben van Thais eten hé.
ik denk dat ge een verkeerd beeld hebt van Thais eten de beschrijving die Sarah gaf was wel redelijk accuraat.
Oud 31-08-2007, 07:55
Verwijderd
Ik doe ook weer mee met afvallen
Ben in de periode jan-juni 15 kilo afgevallen (van 95 naar 80). Op dit moment zit ik weer op 81. Mijn streef is richting de 72.
Mijn bovenlichaam is relatief smal,maat 38 op dit moment. Maar ik ben een fijne peer en heb vet op het onderste deel van mn buik, mn heupen en mn bovenbenen.
Om alles strakker te krijgen fiets ik en zwem ik. Weet iemand of dit ook daadwerkelijke zinvol is?

bmi op dit moment: 23.41
Streefbmi: 20.8 (eigenlijk ongeveer 21)
Doel: -9 dus..
Oud 31-08-2007, 10:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Succes Ave!
Knap dat je al zoveel bent afgevallen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-09-2007, 10:26
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Okeej. Ik ga ook meedoen met afvallen. Ben sinds een week aan het hardlopen, vind het geweldig, maar val inderdaad nog niet af. Heb ook maar besloten dat ik 1x in de week mag wegen en niet 3x op een dag

Voor januari moet er toch aardig wat af kunnen zijn... toch?
Oud 01-09-2007, 14:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Hangt er vanaf hoeveel je nu weegt hé.


Vandaag nog opmerking gehad van kameraad die ik al 'n kleine maand niet had gezien dat 't al goed te merken is. Zit dan ook al op -8kg, op iets meer dan 6 weken...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 02-09-2007, 12:19
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Hangt er vanaf hoeveel je nu weegt hé.


Vandaag nog opmerking gehad van kameraad die ik al 'n kleine maand niet had gezien dat 't al goed te merken is. Zit dan ook al op -8kg, op iets meer dan 6 weken...
Zoveel al! Wauw, dat vind ik echt knap..
Ondanks het lopen heeft mijn vakantie me 4 extra kilo's opgeleverd. Die er hopelijk net zo snel weer vanaf gaan als dat ze erbij zijn gekomen
__________________
Oud 02-09-2007, 13:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Zoveel al! Wauw, dat vind ik echt knap..
Ondanks het lopen heeft mijn vakantie me 4 extra kilo's opgeleverd. Die er hopelijk net zo snel weer vanaf gaan als dat ze erbij zijn gekomen
Er moeten er nog 'n 16-tal af hoor, maar 't zit erin dat ik tegen Kerstmis m'n geplande gewicht ga behalen.

Wat betreft jouw extra kilo's: normaal gezien gaan ze er wel sneller af dan je andere kilo's, maar ik zou toch op 'n 3 weken rekenen...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 02-09-2007, 14:55
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Ik doe ook mee!
Ik ben een aantal weken geleden 8 kilo afgevallen, van 82 naar 74 kilo, bij een lengte (of gebrek aan lengte ) van 1.69m. Ik heb toen een borstverkleining geahd, waardoor ik niet meer mocht sporten, en ik mijn dieet ook heb laten versloffen. Inmiddels weeg ik weer 76 (valt me nog mee is die 7 weken).
Mijn streefgewicht is tussen de 65 en 68, afhankelijk van hoe goed het gaat..
Ik wil dit gewicht bereiken door weer voldoende water te drinken, ongezonde tussendoortjes te laten staan, weinig tot geen alcohol te drinken, en weer 3 keer in de week te gaan sporten.
Ik zie er tegenop, maar als ik zie hoe mijn lichaam nu al veranderd is (na het lijnen en de borstverkleining) weet ik dat ik er gewoon voor moet gaan, het is de moeite waard!
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 02-09-2007, 17:55
Verwijderd
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie valkuilen zijn? is dat 'gewoon' te veel opscheppen? is dat alcohol? niet sporten? snoep? chocola? hartige dingen? doorslaan omdat je toch al een slechte dag had? te weinig kennis over hoe het moet?

mag dat trouwens wel in dit topic?
Oud 02-09-2007, 19:34
Mara
Mara is offline
Niet sporten, en koekjes
Oud 02-09-2007, 20:25
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie valkuilen zijn? is dat 'gewoon' te veel opscheppen? is dat alcohol? niet sporten? snoep? chocola? hartige dingen? doorslaan omdat je toch al een slechte dag had? te weinig kennis over hoe het moet?

mag dat trouwens wel in dit topic?

de mijne toch echt chocola, hartige dingen en doorslaan bij een slechte dag... hm, geen wonder dat ik iets te zwaar ben..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 02-09-2007, 20:35
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Te weinig bewegen en te weinig gezond eten.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 02-09-2007, 20:48
Black Soul
Black Soul is offline
Te weinig bewegen/doorslaan bij een slechte dag/emotie-eten
__________________
dracula is sexy
Oud 02-09-2007, 20:49
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
wel sporten, maar ben een emotionele eter.
Oud 02-09-2007, 22:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie valkuilen zijn? is dat 'gewoon' te veel opscheppen? is dat alcohol? niet sporten? snoep? chocola? hartige dingen? doorslaan omdat je toch al een slechte dag had? te weinig kennis over hoe het moet?

mag dat trouwens wel in dit topic?
Weinig sporten, chips en chocola.
En als ik iets heb (een zak chips, een reep/doos chocola) moet het meestal ook op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-09-2007, 00:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Weinig sporten, chips en chocola.
En als ik iets heb (een zak chips, een reep/doos chocola) moet het meestal ook op.
Vooral dat ja.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 03-09-2007, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Te weinig bewegen/doorslaan bij een slechte dag/emotie-eten
Citaat:
wel sporten, maar ben een emotionele eter.
dat dus ik sport/beweeg tegenwoordig wel, maar heb al heel snel het gevoel dat ik een 'slechte' dag heb (terwijl dat vaak niet eens zo is) en dan sla ik door.
met name 's avonds kan ik me moeilijk inhouden. en zodra ik zielig ben dan moet er chocola in, uiteraard.

ik ben nog steeds op zoek naar manieren om dat tegen te gaan. ik mag van mezelf sowieso een stukje chocola (o.i.d.) 's avonds. als ik mezelf dat ga verbieden is het hek van de dam (?), en verder ga ik proberen komkommer ofzo te snacken. maar echt lekker is dat helemaal niet
Oud 03-09-2007, 09:03
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
En als ik iets heb (een zak chips, een reep/doos chocola) moet het meestal ook op.
ook dat ja
__________________
dracula is sexy
Oud 03-09-2007, 09:26
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Bij mij is vooral 's avonds na 8-en. Dat is mijn valkuil. Ik kan een hele dag goed lijnen en dan 's avonds onwijs veel trek hebben en dan dus gaan snacken. Niet handig...
Oud 03-09-2007, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Bij mij is vooral 's avonds na 8-en. Dat is mijn valkuil. Ik kan een hele dag goed lijnen en dan 's avonds onwijs veel trek hebben en dan dus gaan snacken. Niet handig...

dat heb ik dus ook ja. dat is deels gewoonte, en deels doordat ik dan soms overdag te weinig heb gegeten...
het helpt mij wel echt om bij het avondeten veel rauwkost en groente te eten, dat vult. en gun jezelf 's avonds nog iets lekkers
Oud 03-09-2007, 09:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bij mij is vooral 's avonds na 8-en. Dat is mijn valkuil. Ik kan een hele dag goed lijnen en dan 's avonds onwijs veel trek hebben en dan dus gaan snacken. Niet handig...
Misschien kun je bij het diner nog wat meer eten.
En ik heb me ook aangeleerd om om 20.00 uur nog 1 of 2 stuk(s) fruit te pakken. Scheelt ook een hoop


Ik zat vanmorgen op -4 woehoe
Ik besef wel dat het begin altijd het makkelijkst gaat, maar het is wel erg fijn
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-09-2007, 18:38
dennis018
dennis018 is offline
ehmm, ik heb best het gevoel vandaag vrij veel gegeten te hebben (zwaar baquetteje bij la place... en direct derna een grote bak nachos met saus in de bios) heb nu net mn avond eten op..
en heb wel zin in een bakje volle vla... maar zou dat niet teveel worden??

morgen weer lunchen bij la place, en savonds gebak (Verjaardag van iemand)
is zon lunch bij la place eigenlijk gezond? (nja stokbroodje met zalm, soort kruidenboter en sla.. klinkt gezond...)

Ontbijt
1 ham/kaas tosti (=2 boterhammen)
1 glas halfvolle melk
Lunch bij La place
1 baquette rijkelijk belegd met gerookte zalm, sla en een soort kruidenboter
In de bios (zat eigenlijk vol, maar was zo gezellig)
1 grote bak nachos met salsa saus
Diner
rijst met kapucijners/prei/mosterd mix en een kalfsoester


Oud 03-09-2007, 18:40
Verwijderd
Hoe vaak hebben wij dit soort vragen al wel niet voor jou beantwoord?
Oud 03-09-2007, 19:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
ehmm, ik heb best het gevoel vandaag vrij veel gegeten te hebben (zwaar baquetteje bij la place... en direct derna een grote bak nachos met saus in de bios) heb nu net mn avond eten op..
en heb wel zin in een bakje volle vla... maar zou dat niet teveel worden??

morgen weer lunchen bij la place, en savonds gebak (Verjaardag van iemand)
is zon lunch bij la place eigenlijk gezond? (nja stokbroodje met zalm, soort kruidenboter en sla.. klinkt gezond...)

Ontbijt
1 ham/kaas tosti (=2 boterhammen)
1 glas halfvolle melk
Lunch bij La place
1 baquette rijkelijk belegd met gerookte zalm, sla en een soort kruidenboter
In de bios (zat eigenlijk vol, maar was zo gezellig)
1 grote bak nachos met salsa saus
Diner
rijst met kapucijners/prei/mosterd mix en een kalfsoester


Oh pleur op.
Oud 03-09-2007, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Hoe vaak hebben wij dit soort vragen al wel niet voor jou beantwoord?
Lees idd de reacties van alle vorige keren maar terug. En sla het meteen op in een bestandje voor de volgende keren dat je de vraag wilt stellen (en kijk dan ook in dat bestandje).
Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar ik blijf niet herhalen.
Oud 03-09-2007, 19:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Mag ik even vragen, als relatieve nieuwkomer hier, wat er aan de hand is met Dennisje?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 03-09-2007, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Mag ik even vragen, als relatieve nieuwkomer hier, wat er aan de hand is met Dennisje?
Hij heeft een eetstoornis/is herstellende daarvan en stelt graag tientallen keren dezelfde vraag. Waar hij iedere keer hetzelfde antwoord op krijgt. Wat hij dus beter gewoon op kan slaan voor de volgende keer dat hij het zich weer afvraagt.
Oud 03-09-2007, 19:20
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Hij heeft een eetstoornis/is herstellende daarvan en stelt graag tientallen keren dezelfde vraag. Waar hij iedere keer hetzelfde antwoord op krijgt. Wat hij dus beter gewoon op kan slaan voor de volgende keer dat hij het zich weer afvraagt.
Ok, dan zat ik vrij goed met wat ik dacht dat er aan de hand was.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 03-09-2007, 19:25
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik vroeg me af wat 'gezonde' alcoholsoorten zijn. Ik probeer een beetje op mijn lijn te letten, maar nu heb ik een vrijgezellenfeest zaterdag. Naar een paar weken alcoholvrij te zijn wil ik wel graag wat drinken. Wie weet er iets wat zo 'gezond' mogelijk is.

Normaal drink ik altijd graag apfelkorn-cassis. Wijn en bier lust ik niet. Sangria overigens wel. Maar dat hebben ze niet overal.
Oud 03-09-2007, 19:25
Verwijderd
@dennis018: Ik (en ik denk anderen ook) begrijp trouwens best dat het onderdeel uitmaakt van je probleem, maar je helpt jezelf en anderen er niet meer door heel vaak die vraag te stellen. Neem het advies wat je alle andere keren is gegeven ter harte: schrijf het antwoord op je vraag op en lees het door als je het nodig hebt.
Oud 03-09-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Wie weet er iets wat zo 'gezond' mogelijk is.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, omdat de grootte van de glazen afhangt van wat er in gaat?

Je kunt toch gewoon één of twee drankjes nemen? Dat lijkt me niet zo'n probleem...dat wordt het pas als je tien alcoholische dingen op een avond naar binnen werkt (bij wijze van spreke).
Oud 03-09-2007, 19:34
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik vroeg me af wat 'gezonde' alcoholsoorten zijn. Ik probeer een beetje op mijn lijn te letten, maar nu heb ik een vrijgezellenfeest zaterdag. Naar een paar weken alcoholvrij te zijn wil ik wel graag wat drinken. Wie weet er iets wat zo 'gezond' mogelijk is.

Normaal drink ik altijd graag apfelkorn-cassis. Wijn en bier lust ik niet. Sangria overigens wel. Maar dat hebben ze niet overal.
De slechte zijn voornamelijk de mix-drankjes en de zoetere aperitieven etc... Voor de rest, tja. 'n Paar zware bieren, daar ben je even zat van als van 10 pinten, maar er zitten wel minder calorietjes in... Op internet is er wel 'n lijst te vinden hoor, met wat in welke drank zit.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 03-09-2007, 19:38
dennis018
dennis018 is offline
Sorry dat ik zon moeilijke ben

Als ik zo ga lunchen op een dag, en direct derna een XXL bak nachos uit gezelligheid neem.. dan ga ik nog welis twijfelen
en dan savonds wel trek krijg in volle vla .. volle vla is lekker maar ook veel calorieen..
Dan weet ik niet of het gretigheid is dat ik het allemaal eet... of dat het abnormaal veel is... en of je ervan zal aankomen of dat het normaal is of miss dat het juist heel normaal is..

en morgen ga ik weer lunchen bij la place en later op de dag aan de gebak (verjaardag)...

Maar heb besloten 1x met een lostaande (of hoeje dat ook noemt) dietiste te gaan praten.. en hopelijk gaan die twijfels dan weg.
Oud 03-09-2007, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Maar heb besloten 1x met een lostaande (of hoeje dat ook noemt) dietiste te gaan praten.. en hopelijk gaan die twijfels dan weg.
Dat is een goede beslissing.

Vraag haar of ze dingen op papier kan zetten (of doe het zelf), dan kan je het nalezen als je toch nog eens twijfelt.
Oud 04-09-2007, 15:43
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Ik zit met het volgende: de scholen zijn weer begonnen!
Dat houd in dat ik mijn eetritme van de afgelopen 2 maand weer moet bijstellen, want om 's ochtends in de pauze een boterham & fruit te eten vind ik te veel..
Ook vind ik 4 boterhammen erg moeilijk (ben dan de hele pauze bezig met broodeten)
Iemand tips, want nu gaat het niet zo goed (eet igg 2 boterhammen + 1 tussendoortje op een dag te weinig )
Dit is de eetlijst die ik zou moeten eten:
Ontbijt:
2 boterhammen met halvarine + 2x beleg
200 gram halfvolle yoghurt
Tussendoor:
1 stuk fruit
1 tussendoortje
Lunch:
4 boterhammen met halvarine + 4x beleg
Tussendoor:
1 stuk fruit
1 tussendoortje
Diner:
3 opscheplepels aardappels, pasta etc.
3 opscheplepels groente
1 vleesvervanger
1 toetje (yoghurt, vla, pudding etc.)
Tussendoor:
1 tussendoortje

Ook moet ik nog 3 kilo aankomen, maar hoe ik dat ga doen weet ik helemaal niet, want op dit moment heb ik dus al moeite met mijn normale eetlijst...
Oud 04-09-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Dat houd in dat ik mijn eetritme van de afgelopen 2 maand weer moet bijstellen
Wat was je eetritme de afgelopen twee maanden?

Ik denk dat het misschien ook een beetje een kwestie van wennen is.

Moet een tussendoortje per se een boterham zijn?
Anders kan je misschien bv. fruit en een liga of sultana eten oid?
Oud 04-09-2007, 17:24
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Ik zit met het volgende: de scholen zijn weer begonnen!
Dat houd in dat ik mijn eetritme van de afgelopen 2 maand weer moet bijstellen, want om 's ochtends in de pauze een boterham & fruit te eten vind ik te veel..
Ook vind ik 4 boterhammen erg moeilijk (ben dan de hele pauze bezig met broodeten)
Iemand tips, want nu gaat het niet zo goed (eet igg 2 boterhammen + 1 tussendoortje op een dag te weinig )
Dit is de eetlijst die ik zou moeten eten:
Ontbijt:
2 boterhammen met halvarine + 2x beleg
200 gram halfvolle yoghurt
Tussendoor:
1 stuk fruit
1 tussendoortje
Lunch:
4 boterhammen met halvarine + 4x beleg
Tussendoor:
1 stuk fruit
1 tussendoortje
Diner:
3 opscheplepels aardappels, pasta etc.
3 opscheplepels groente
1 vleesvervanger
1 toetje (yoghurt, vla, pudding etc.)
Tussendoor:
1 tussendoortje

Ook moet ik nog 3 kilo aankomen, maar hoe ik dat ga doen weet ik helemaal niet, want op dit moment heb ik dus al moeite met mijn normale eetlijst...
Kan me voorstellen dat het op school idd lastiger is...Maar misschien kun je het eten wat opschuiven, zo bijvoorbeeld:
Ontbijt: 3 bth + yoghurt
Tussendoor: pakje sultana's
Lunch: 3 bth
Tussendoor: tussendoortje
Diner: wat jij schreef
Tussendoor: tussendoortje
En dan kun je dat ene stuk fruit bij de lunch nemen, of anders s'avonds nog, rond half 10 of bij je tussendoortje.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 04-09-2007, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg me af wat 'gezonde' alcoholsoorten zijn. Ik probeer een beetje op mijn lijn te letten, maar nu heb ik een vrijgezellenfeest zaterdag. Naar een paar weken alcoholvrij te zijn wil ik wel graag wat drinken. Wie weet er iets wat zo 'gezond' mogelijk is.

Normaal drink ik altijd graag apfelkorn-cassis. Wijn en bier lust ik niet. Sangria overigens wel. Maar dat hebben ze niet overal.
Als je mixjes drinkt, gebruik dan light frisdrank. Kroegen zullen alleen waarschijnlijk geen cassis light hebben, maar bacardi cola of vieux cola is dan wel een optie. Als je bij iemand thuis gaat drinken, kun je natuurlijk zelf een fles cassis light kopen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #21
flyaway
500 10-03-2008 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.