Oud 10-04-2003, 17:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mja, die ander is dicht, hier een nieuwe.

Mijn theorie over die Big Baddies aan het eind:

In volgorde:

* Warren
* Glory
* Adam
* The Mayor
* Drusilla
* The Master

en dan Buffy...

Dus Buffy is het begin van al het evil... ze zal haar slayer power dan wel van een slechte demon hebben ofzo :/

What do you think
__________________
<):o)
Advertentie
Oud 10-04-2003, 18:28
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
*zegt niks* *verwijst mensen naar spoiler topic*
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Oud 10-04-2003, 18:53
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
mja, dit is hier non-spoiler discussieren

over de afleveringen die geweest zijn, er zijn ook mensen die het alleen via de tv volgen
__________________
<):o)
Oud 10-04-2003, 19:02
Fransisca
Avatar van Fransisca
Fransisca is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-04-2003 @ 18:53:
mja, dit is hier non-spoiler discussieren

over de afleveringen die geweest zijn, er zijn ook mensen die het alleen via de tv volgen
Kan je je vorige post ff editen want er zijn mensen die spoiler vrij proberen te blijven.....niet dat het werkt
__________________
I'd like to test that theory!
Oud 10-04-2003, 19:09
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Fransisca schreef op 10-04-2003 @ 19:02:
Kan je je vorige post ff editen want er zijn mensen die spoiler vrij proberen te blijven.....niet dat het werkt
ze heeft niet gezegd dat buffy haar powers van een demon heeft.
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Oud 10-04-2003, 20:08
Verwijderd
*denkt aan wat Morgan zei* Ik vond dat stukje van die vampier zoo cool

"Ehm, excuse me, I'm stuck.."
Oud 11-04-2003, 01:28
Verwijderd
waaar heb je t echt over
Oud 11-04-2003, 06:08
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Fransisca schreef op 10-04-2003 @ 19:02:
Kan je je vorige post ff editen want er zijn mensen die spoiler vrij proberen te blijven.....niet dat het werkt
mja, er zitten geen spoilers is.

Het is wat ik denk dat er gaat gebeuren, gewoon random thoughts.

Mja, ik zit ook op een Buffy mailinglist, en daar wordt na elke aflevering zulk soort dingen gepost, en een review van de episode. Echt leuk
Maar verder dan een beetje chatten komen wij hier niet
__________________
<):o)
Oud 11-04-2003, 10:58
Verwijderd
Mja, ik kan niet meediscussieren want ik weet het al Maar toen ik het in het begin zag dacht ik ook even dat Buffy evil zou zijn, zelf de big bad van dit seizoen. Andere theorie was dat ze allemaal dood zijn gegaan...
Oud 11-04-2003, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-04-2003 @ 10:58:
Andere theorie was dat ze allemaal dood zijn gegaan...
Daar dacht ik meteen aan toen ik het zag...
Mja, ik vind het wel spooky dat ze met Buffy eindigden... *gaat nadenken*
Oud 11-04-2003, 22:13
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Is er niemand hier die het vertrouwen in de serie heeft verloren met dat hele Buffy/Spike gedoe? Ik word er ziek van... en ik wil de laatste afleveringen van seizoen 7 niet eens meer zien...

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 12-04-2003, 10:52
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Opgelet!

Iedereen die fan van Vincent Kartheiser is (Connor uit "Angel") moet vanavond naar Net 5 kijken. Daar komt namelijk om 18:30 uur de film "Alaska" op, waar hij in speelt.

Kijken dus!

Groetjes,

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 12-04-2003, 13:42
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
Citaat:
Is er niemand hier die het vertrouwen in de serie heeft verloren met dat hele Buffy/Spike gedoe? Ik word er ziek van... en ik wil de laatste afleveringen van seizoen 7 niet eens meer zien...
Persoonlijk vind ik dat het acteerwerk zoveel beter is geworden in de loop van de seizoenen. James laat in S7 eens even zien wattie kan. ik vind dat het daar weleens tijd voor werd.
en het hele spike/buffy gedoe was iets waar James zelf maar al te blij mee was. (op 1 aflevering S6 na dan) Spike in S7 is gewoon weg schattig. Ik wist in eerste instantie niet zo goed wat ik met hem aanmoest in S7 maar het was gewoon gelijk best lollig.(dat lachje!)
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Oud 12-04-2003, 18:45
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik wordt nog niet ´ziek` van dat Spike/Buffy gedoe, vaak vind ik het ook best leuk, maar van mij zou er voor een paar afleveringen wel weer wat anders mogen zijn (dus Buffy of Spike met iemand anders).
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 12-04-2003, 21:41
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Ripper schreef op 12-04-2003 @ 10:52:
Opgelet!

Iedereen die fan van Vincent Kartheiser is (Connor uit "Angel") moet vanavond naar Net 5 kijken. Daar komt namelijk om 18:30 uur de film "Alaska" op, waar hij in speelt.

Kijken dus!

Groetjes,

Ripper
*lol* ik wist niet zeker of ik m ging kijken... Omdat ik zo'n afschuwelijke hekel aan Connor heb was ik bang dat ik nooit meer fatsoenlijk een 'vincent-film' zou kunnen kijken... in het begin was het even inhouden (toen ie zo ontzettend connerig deed), maar viel reuze mee .

en ik vond het hele spuffy gedoe in het begin wel leuk maar later kreeg ik een beetje een hekel aan spike.. ik wil de oude spike terug...
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Oud 13-04-2003, 15:24
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
mja, ik vond dat Spuffy in seizoen 6 een beetje vies worden :/ beetje teveel lusty en dan dat vertrokken gezicht van buffy erbij :/

mja, hoe zit het nou met buffy en angel? ik dacht dat ze heel erg van angel hield, maar nu spike met ziel is...
__________________
<):o)
Oud 13-04-2003, 15:57
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
ik vind dat Spike/Buffy gedoe ook niet zo leuk, t gaat nergens over en ik vind dat in s6 dr veel teveel aandacht aan is besteed, kweet niet t wordt vervelend iig...

maar ff vraagje: dat 1e stukje van 'Lessons' in Istanbul, wat heeft dat met de rest van die episode te maken??
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Oud 13-04-2003, 15:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef op 13-04-2003 @ 14:57:
ik vind dat Spike/Buffy gedoe ook niet zo leuk, t gaat nergens over en ik vind dat in s6 dr veel teveel aandacht aan is besteed, kweet niet t wordt vervelend iig...

maar ff vraagje: dat 1e stukje van 'Lessons' in Istanbul, wat heeft dat met de rest van die episode te maken??
dat wordt duidelijk ergens in aflevering.. 11... 12? ofzo
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Ads door Google
Oud 13-04-2003, 16:02
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Qimm schreef op 13-04-2003 @ 15:59:
dat wordt duidelijk ergens in aflevering.. 11... 12? ofzo
aha ok t wordt dus nog wel duidelijk en t hefet eenfunctei...ik dacht al, wat is dit nou weer voor een loos iets? mja ik ben met downloaden niet verder gekomen dan 7x03, duurt echt zo lang en neemt zoveel ruimte in dat ik maar gestopt ben mja ik kijk t wel op tv dan, is eigenlijk ook spannender
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Oud 13-04-2003, 16:10
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef op 13-04-2003 @ 15:57:

maar ff vraagje: dat 1e stukje van 'Lessons' in Istanbul, wat heeft dat met de rest van die episode te maken??
in aflevering 2 krijg je nog zo'n vaag stukje
maar daar wordt het al iets duidelijker

als je Spike & Dru: Pretty Maids all in a row hebt gelezen dan kun je ook wel speculeren
__________________
<):o)
Oud 13-04-2003, 17:46
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Qimm schreef op 13-04-2003 @ 15:59:
dat wordt duidelijk ergens in aflevering.. 11... 12? ofzo
ik ben nu bij aflevering 10 dacht ik, ´k kan niet wachten tot ik het weet. *is nogal nieuwsgierig*
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 13-04-2003, 18:33
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
mja ik vind dat gedoe allemaal een beetje een goedkoop verhaal... ze zitten een beetje zonder ideeen denk ik
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 13-04-2003, 19:14
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-04-2003 @ 16:10:
in aflevering 2 krijg je nog zo'n vaag stukje
maar daar wordt het al iets duidelijker
oh ja? hm dat ga k s ff bekijken dan oowja ik weet t alweer, dat stukje op dat feest of wat t ook is, met dat meisje...(dit is niet echt spoileren toch?)
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones

Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 19:16.
Oud 13-04-2003, 19:18
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef op 13-04-2003 @ 19:14:
oh ja? hm dat ga k s ff bekijken dan oowja ik weet t alweer, dat stukje op dat feest of wat t ook is, met dat meisje...(dit is niet echt spoileren toch?)
lola rennt
__________________
<):o)
Oud 13-04-2003, 19:55
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-04-2003 @ 15:24:
mja, ik vond dat Spuffy in seizoen 6 een beetje vies worden :/ beetje teveel lusty en dan dat vertrokken gezicht van buffy erbij :/

mja, hoe zit het nou met buffy en angel? ik dacht dat ze heel erg van angel hield, maar nu spike met ziel is...
spike heeft al eens gezegd: you'll love each other till it kills you. (tegen buffy en angel)
en hij legt ook beetje uit waarom buffy geen relatie kan behouden met een 'gewone' gozer. zij kan niet zonder de dood.
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Advertentie
Oud 14-04-2003, 00:11
Verwijderd
Citaat:
shaya schreef op 13-04-2003 @ 19:55:
spike heeft al eens gezegd: you'll love each other till it kills you. (tegen buffy en angel)
en hij legt ook beetje uit waarom buffy geen relatie kan behouden met een 'gewone' gozer. zij kan niet zonder de dood.
Idd. Angel en Buffy is true love, blablabla. Kan niet, want Angel mag geen perfect happiness voelen en hij wil haar een normaal leven gunnen en blablabla. Dikke onzin dus, ze moeten gewoon bij elkaar zijn. *is fervente Angel-Buffy shipper*

Maarja, als Angel weg is - pech dan, makker. Spike mag dan
Oud 14-04-2003, 00:17
poesiefox
poesiefox is offline
Ik stem voor Spike, dat is pas een lekkere slechterik, die Angel is zo'n sukkel. Net een labrador.

Er is een Spkie/Buffy fanfic site waar qua sex de honden geen droog brood van lusten. Burn it all away heet het, dacht ik.

Die jongen die dat geschreven heeft, heeft talent.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 14-04-2003, 07:04
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Spike/Xander is ook wel humor als je episode 2 hebt gezien
__________________
<):o)
Oud 14-04-2003, 08:35
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-04-2003 @ 00:11:
Idd. Angel en Buffy is true love, blablabla. Kan niet, want Angel mag geen perfect happiness voelen en hij wil haar een normaal leven gunnen en blablabla. Dikke onzin dus, ze moeten gewoon bij elkaar zijn. *is fervente Angel-Buffy shipper*

Maarja, als Angel weg is - pech dan, makker. Spike mag dan
heb je wel een beetje gelijk in ja... maar als Angel ooit nog eens naar Sunnydale komt moet Spike weer oprotten
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Oud 14-04-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 14-04-2003 @ 00:17:
Ik stem voor Spike, dat is pas een lekkere slechterik, die Angel is zo'n sukkel. Net een labrador.

Er is een Spkie/Buffy fanfic site waar qua sex de honden geen droog brood van lusten. Burn it all away heet het, dacht ik.

Die jongen die dat geschreven heeft, heeft talent.
Spike is heel erg niet meer slecht, nou. Dus helaas
Oud 15-04-2003, 14:57
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 14-04-2003 @ 07:04:
Spike/Xander is ook wel humor als je episode 2 hebt gezien
spike/xander has always been fun, aslong as it was well written.

en idd na ep 2 is het erg leuk.

kent iemand stained glass? als ut toch over spike/xander gaat
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Oud 15-04-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
shaya schreef op 15-04-2003 @ 14:57:
spike/xander has always been fun, aslong as it was well written.

*denkt aan Hush*
Oud 15-04-2003, 15:03
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
jammer genoeg weinig fanfic nog te vinden over spike/xander (tenminste nu inmiddels meer denk ik na ep2 maar okay)
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Oud 15-04-2003, 16:19
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
shaya schreef op 15-04-2003 @ 15:03:
jammer genoeg weinig fanfic nog te vinden over spike/xander (tenminste nu inmiddels meer denk ik na ep2 maar okay)
helemaal niet weinig FF ik heb hier een heleboel links
als je ze wilt hebben moet je maar even roepen

Mijn favo verhaal Coming out!
heel lang, maar errug leuk
__________________
<):o)
Oud 16-04-2003, 14:34
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
is inmiddels best veel s/x, maar in het begin niet en dat vind ik nog steeds niet eerlijk. gelukkig heb ik hier 2 zines liggen met s/x!!
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Oud 16-04-2003, 16:42
Verwijderd
Als je slash S/X zoekt is My Immortal Beloved een goede. Niet alleen S/X, ook andere pairings. En Juliatheyounger heeft ook een leuke S/X geschreven, "We're not gay. We're just friends. Who have sex."

*slash-fan*
Ads door Google
Oud 16-04-2003, 18:09
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Inge13 schreef op 16-04-2003 @ 16:42:
Als je slash S/X zoekt is My Immortal Beloved een goede. Niet alleen S/X, ook andere pairings. En Juliatheyounger heeft ook een leuke S/X geschreven, "We're not gay. We're just friends. Who have sex."

*slash-fan*
jaaaa, die is goehoed, die van Juliatheyounger
dat was mijn andere favo
er zijn namelijk weinig FF naar mijn smaak, maar dat is er een, en die "coming out"
__________________
<):o)
Oud 16-04-2003, 19:51
Verwijderd
Juliatheyounger is best goed .

En Coming Out heb ik nog niet gelezen, als ik tijd heb. Morgen of zo
Oud 17-04-2003, 06:29
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
From Beneath You It Devours

jaja, we hebben een nieuwe slogan
én een overheerlijke Spike

Oe, en zag je die manier waarop Xander en Spike naar elkaar keken toen Nancy zei: "Is there anyone who hasn't slept together?"



En die vechtscene met buffy en spike in The Bronze...die had echt langer moeten duren...wow *drool*


Spike strak in pak

Oe, en dan aan het eind Spike die zegt: "(starts unzipping his pants) Get it hard; service the girl"


(en lot's of *drool* spike in this episode )
__________________
<):o)
Oud 17-04-2003, 10:21
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-04-2003 @ 05:29:
From Beneath You It Devours

iedereen die dit een zieke zin vind steekt zijn/haar hand op

*steekt hand op*

__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 17-04-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-04-2003 @ 06:29:
[B]From Beneath You It Devours
Geweldig

Citaat:
Oe, en zag je die manier waarop Xander en Spike naar elkaar keken toen Nancy zei: "Is there anyone who hasn't slept together?"
Ik moest meteen aan Julatheyounger denken
Oud 17-04-2003, 10:49
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
ik snapte iets niet...ik dacht dat Spike, aan het eind van het vorige seizoen, naar die gast ging om zn chip te laten verwijderen..en dat die demon hem daarvoor in de plaats toch zn ziel teruggaf? hij ging toch niet naar hem toe vóór zn ziel?
Oud 17-04-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
kiek schreef op 17-04-2003 @ 10:49:
ik snapte iets niet...ik dacht dat Spike, aan het eind van het vorige seizoen, naar die gast ging om zn chip te laten verwijderen..en dat die demon hem daarvoor in de plaats toch zn ziel teruggaf? hij ging toch niet naar hem toe vóór zn ziel?
Ja zeker wel voor zijn ziel Opletten he

Ik moest nog even zeggen dat ik het zo leuk vond vorige week toen Willow zei:'.... instead you go all Dumbledore on me...'
Oud 17-04-2003, 11:54
scala
scala is offline
koele aflevering
alleen wrom is spike zo...gek? hij heeft z'n ziel terug maar nu hoort hij iedereen tegen hem praten enzo? ik snap het concept ziel niet helemaal i guess..
Het einde dat spike op het kruis steunt en er rook tevoorschijn komt, heeft dat nog een betekenis? vroeg ik mij af..

was idd grappig van die nancy, toen ze erachter kwam dat iedereen 't met elkaar deed zeg maar tis ook vet vaag eigelijk

Angel is ook koel btw ik lig echt dubbel om Cordy "O god i'm SO bored" en zij maar denken dat ze hemels is en goede dingen doet en Connor is echt te gaar...cut your hair i would say
Oud 17-04-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
scala schreef op 17-04-2003 @ 11:54:
koele aflevering
alleen wrom is spike zo...gek? hij heeft z'n ziel terug maar nu hoort hij iedereen tegen hem praten enzo? ik snap het concept ziel niet helemaal i guess..
Het einde dat spike op het kruis steunt en er rook tevoorschijn komt, heeft dat nog een betekenis? vroeg ik mij af..

was idd grappig van die nancy, toen ze erachter kwam dat iedereen 't met elkaar deed zeg maar tis ook vet vaag eigelijk

Angel is ook koel btw ik lig echt dubbel om Cordy "O god i'm SO bored" en zij maar denken dat ze hemels is en goede dingen doet en Connor is echt te gaar...cut your hair i would say
Over Buffy; Spike heeft dus z'n ziel terug, en daarmee ook 'gevoel' zeg maar, dus schuldgevoelens etc... Die 'stemmen' die hij hoort, zijn de stemmen van z'n onderbewustzijn I guess... hij denkt nu niet meer alleen rationeel maar ook emotioneel... dat maakt hem zo warrig... allemaal tegenstrijdige gevoelens, die hij eerst niet had...

En met Cordy vond ik ook cool
Connor vind ik juist wel cool zo
Oud 17-04-2003, 12:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-04-2003 @ 11:01:


En met Cordy vond ik ook cool
Connor vind ik juist wel cool zo
en zij... nee wacht dit is niet het spoilertopic, toch? Laat dan maar
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 17-04-2003, 13:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
kiek schreef op 17-04-2003 @ 10:49:
ik snapte iets niet...ik dacht dat Spike, aan het eind van het vorige seizoen, naar die gast ging om zn chip te laten verwijderen..en dat die demon hem daarvoor in de plaats toch zn ziel teruggaf? hij ging toch niet naar hem toe vóór zn ziel?
Dat was dus wat wij moesten denken
Hij ging daar letterlijk heen om zijn ziel te halen, dit zegt hij ook nog eens als hij in de kerk is, op het einde:

SPIKE
Right. Girl doesn't want to be serviced. Because there's no spark. Ain't we in a soddin' engine?

(...)

SPIKE
I tried to find it, of course.

BUFFY
Find what?

SPIKE
The spark. The missing... the piece that fit. That would make me fit. Because you didn't want... (starts to cry) God, I can't... Not with you looking.

(...)

SPIKE
Angel—he should've warned me. (...) The spark. I wanted to give you what you deserve, and I got it. They put the spark in me and now all it does is burn.


The spark = Spike's ziel.
wanted to give you what you deserve, and I got it. They put the spark in me and now all it does is burn.
Zie je wel dat Spike het zelf wilde?
__________________
<):o)
Oud 17-04-2003, 14:02
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
scala schreef op 17-04-2003 @ 11:54:
koele aflevering
alleen wrom is spike zo...gek? hij heeft z'n ziel terug maar nu hoort hij iedereen tegen hem praten enzo? ik snap het concept ziel niet helemaal i guess..
Het einde dat spike op het kruis steunt en er rook tevoorschijn komt, heeft dat nog een betekenis? vroeg ik mij af..
Spike is zo gek, omdat hij nu een ziel heeft, dus schuldgevoel.
Vroeger heeft hij heel veel mensen vermoord (duh, hij was een vampier). Nu hij zijn ziel heeft, heeft hij heel veel spijt van wat hij heeft gedaan en een enorm schuldgevoel. Hij is helemaal de kluts kwijt.
Waarschijnlijk zijn het mensen die tegen hem praten, die hij vermoord heeft, die hoort hij in zijn onderbewustzijn, en daar praat hij naar terug. (daarom denken wij dat ie gek is ).

Dat Spike om het kruis gaat hangen is denk ik omdat ie zijn ziel kwijt wil. Net als in Lessons toen hij zijn hart (zijn ziel) er uit wilde snijden, wil hij nu dood, of zijn ziel kwijt, door om het kruis te gaan hangen.
__________________
<):o)
Oud 17-04-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-04-2003 @ 13:59:
Dat was dus wat wij moesten denken
Huh?! Ik dacht dat die demon 't zelfs een keer over z'n ziel had... nooit gedacht dat het om die chip zou gaan... maar k
Oud 17-04-2003, 15:41
scala
scala is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-04-2003 @ 12:01:
Over Buffy; Spike heeft dus z'n ziel terug, en daarmee ook 'gevoel' zeg maar, dus schuldgevoelens etc... Die 'stemmen' die hij hoort, zijn de stemmen van z'n onderbewustzijn I guess... hij denkt nu niet meer alleen rationeel maar ook emotioneel... dat maakt hem zo warrig... allemaal tegenstrijdige gevoelens, die hij eerst niet had...
dankje ik dacht al zoiets maar vond het toch vaagachtig maar idd hij ervaart nu emotie na zoveel eeuwen hmz zou ik missch ook gek van worden

Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-04-2003 @ 14:02:
Spike is zo gek, omdat hij nu een ziel heeft, dus schuldgevoel.
Vroeger heeft hij heel veel mensen vermoord (duh, hij was een vampier). Nu hij zijn ziel heeft, heeft hij heel veel spijt van wat hij heeft gedaan en een enorm schuldgevoel. Hij is helemaal de kluts kwijt.
Waarschijnlijk zijn het mensen die tegen hem praten, die hij vermoord heeft, die hoort hij in zijn onderbewustzijn, en daar praat hij naar terug. (daarom denken wij dat ie gek is ).

Dat Spike om het kruis gaat hangen is denk ik omdat ie zijn ziel kwijt wil. Net als in Lessons toen hij zijn hart (zijn ziel) er uit wilde snijden, wil hij nu dood, of zijn ziel kwijt, door om het kruis te gaan hangen.
Natuurlijk, schuldgevoel...idd thanks!
Ik denk niet echt dat hij drom bewust tegen dat kruis aanleunde..volgens mij is het meer onbewust als beeldelement gedaan, zeg maar de tegenstrijdigheid ervan: een vampier met een ziel die rook moet dan wat betekenen zeg maar in het verband met het kruis....
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Buffy Topic #6
Blubje
183 14-07-2006 21:15
Films, TV & Radio Wat vinden we van BtvS?
Little Phoebe
43 01-02-2004 21:14
Films, TV & Radio The Tribe IV
Noínden
500 27-09-2003 21:54
Films, TV & Radio Buffy seizoen 7 SPOILER topic [deel 2]
x-spekkie-x
73 27-07-2003 09:46
Films, TV & Radio Spike!!! Lekker????
martooh
15 14-05-2003 09:48
Films, TV & Radio Buffy
sd
35 24-03-2002 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.