Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 14:23
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb ff een vraag over het tijdstip voor het innemen van pil:

Je neemt je pil altijd rond hetzelfde tijdstip in maar als je net een stopweek hebt gehad, kan je dan ook veranderen van tijdstip zonder dat de pil onveilig word? Alvast bedankt!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 27-05-2004, 21:25
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Hoe komt het eigenlijk dat je aankomt van de pil? Komt dat omdat je meer eetlust hebt of omdat je meer vocht vast houdt ofzo?
Oud 28-05-2004, 10:39
druiveke
druiveke is offline
enkele vragen :$


*bij welke antibiotica's moet je oppassen voor je pil?

*wanneer je veranderd van pil, dan neem je je oude pil zijn strip, dan je maandstonden en nadien een nieuwe strip van de niuewe pil?
ben je dan direct beschermd?

*heeft iemand HARMONET? opmerkingen over?
Oud 28-05-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 27-05-2004 @ 15:23 :
Ik heb ff een vraag over het tijdstip voor het innemen van pil:

Je neemt je pil altijd rond hetzelfde tijdstip in maar als je net een stopweek hebt gehad, kan je dan ook veranderen van tijdstip zonder dat de pil onveilig word? Alvast bedankt!
Op zich, maar niet als het nieuwe tijdstip meer dan 12 uur later is dan het vorige tijdstip. Als je toch meer dan 12 uur wilt verlaten, dan kun je dat beter in etappes doen

Citaat:
Hoe komt het eigenlijk dat je aankomt van de pil? Komt dat omdat je meer eetlust hebt of omdat je meer vocht vast houdt ofzo?
Allebei . Je kunt meer vocht vasthouden, en daardoor in het begin een paar kilo aan komen, het kan gebeuren dat je lichaam zich aan wil passen aan de nieuwe hormoonconcentratie in het bloed, waardoor je ook in het begin een paar kilo aan kunt komen, maar bij de mensen die meer dan een paar kilo aankomen, is het vrijwel altijd zo dat ze meer eetlust krijgen en dus gewoon meer eten (het kan wel gebeuren dat je een 'verkeerde pil' hebt, die niet bij je lichaam past, waardoor dat 'aanpassen aan de nieuwe concentratie hormonen' een beetje uit de hand loopt... maar dat komt maar weinig voor). Het kan trouwens ook zijn dat je helemaal niet aan komt door de pil, de meeste meisjes komen 1 a 2 kilo aan als ze er mee beginnen.

Citaat:
*bij welke antibiotica's moet je oppassen voor je pil?

Bij antibiotica waarbij in de bijsluiter staat dat het de werking van de pil kan verminderen, en bij antibiotica waarbij je huisarts of apotheker zegt dat het de werking van de pil kan verminderen ze laten je heus niet zomaar zelf bepalen of je het wel tegelijk kunt gebruiken!
t is trouwens enkelvoud antibioticum, meervoud antibiotica

Citaat:
*wanneer je veranderd van pil, dan neem je je oude pil zijn strip, dan je maandstonden en nadien een nieuwe strip van de niuewe pil?
ben je dan direct beschermd?
Volgens mij wel, maar dat weet ik niet zeker
Oud 28-05-2004, 18:04
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-05-2004 @ 12:43 :
Op zich, maar niet als het nieuwe tijdstip meer dan 12 uur later is dan het vorige tijdstip. Als je toch meer dan 12 uur wilt verlaten, dan kun je dat beter in etappes doen
Nee, dit is veel slimmer:
Als je stopweek is afgelopen, begin je gewoon een (half) dagje eerder met de pil, precies op het tijdstip dat je wilt aanhouden
Dan duurt je stopweek een paar uur korter, maar dat beinvloedt de werking van de pil natuurlijk niet


Ik denk, als je nu om de 25 uur (i.p.v. 24) een pil neemt, dat dat niet veilig is. Want dan krijg je minder hormonen binnen per tijdseenheid )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 28-05-2004, 18:06
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
druiveke schreef op 28-05-2004 @ 11:39 :
*wanneer je veranderd van pil, dan neem je je oude pil zijn strip, dan je maandstonden en nadien een nieuwe strip van de niuewe pil?
ben je dan direct beschermd?
Ja, BEHALVE als een van de twee pillen een mini-pil is. Die zijn veel lichter, dus dan ben je niet 100% beschermd als je wisselt. Maar ik weet niet of dan nou is bij "minipil --> gewone pil" of andersom (ik denk het laatste, dus van gewone pil naar mini-pil).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-05-2004, 10:00
druiveke
druiveke is offline
mag je onmiddelijk bij je eerste pil je pil doorslikken? (vakantie)
of moet je eerst enkele maanden het gewoon doen?
Oud 30-05-2004, 10:08
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik dacht van wel jah.. anders een opzoeken in je bijsluiter Of een telefoontje naar je huisarts plegen
Het kan wel zijn dat je nog wat lichte bloedingen hebt of buikpijn, maar je lichaam moet nog wennen aan de pil, dit is dus normaal
Oud 30-05-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
druiveke schreef op 30-05-2004 @ 11:00 :
mag je onmiddelijk bij je eerste pil je pil doorslikken? (vakantie)
of moet je eerst enkele maanden het gewoon doen?
Dat mag gewoon, maar de kans is wel groot dat je lichaam nog niet gewend is aan de pil en dat je dus last krijg van spotting tussen door.
Oud 30-05-2004, 22:27
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Ik heb even een vraagje, als je de pil doorslikt gelden dan dezelfde regels wanneer je een pil vergeet? Of kun je dan helemaal geen ovulatie krijgen omdat je nog niet ongesteld bent geweest??
Oud 31-05-2004, 09:45
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Als je de pil doorslikt dan begin je na je oude strip, direct aan een nieuwe strip, eentje per dag.. zonder de tussenstopweek dus

Volgens mij krijg je dus geen ovulatie, want je wordt ook niet ongesteld, het is dus veilig (of was dat je vraag niet? )
Oud 31-05-2004, 11:12
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 31-05-2004 @ 10:45 :
Als je de pil doorslikt dan begin je na je oude strip, direct aan een nieuwe strip, eentje per dag.. zonder de tussenstopweek dus

Volgens mij krijg je dus geen ovulatie, want je wordt ook niet ongesteld, het is dus veilig (of was dat je vraag niet? )
Jah dat was mn vraag..Ik ben namelijk de pil vergeten maar pas in mijn 2de strip...Dus eigenlijk in de vijfde week dat ik de pil achtereenvolgens slik...

In de gebruiksaanwijzig staat hier niks over in maar er staat wel dat de pil vergeten in de eerste week het gevaarlijkst is...Dus dan zal de pil vergeten in de vijfde week wel 'niks' voorstellen toch?
Oud 31-05-2004, 11:48
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
In dat geval is het volgens mij toch nog onveilig.. het is eigenlijk net hetzelfde als met je eerste strip.. alleen neem je er nu twee na elkaar in.
Normaalgezien is het altijd onveilig als je je pil vergeet, maar in de eerste week het meest, de 2e iets minder, en in de 3e week het minst.. wat niet wil zeggen dat je niet zwanger kan geraken natuurlijk! Als ik jou was zou ik toch op voorzichtig spelen nu.. maar dat wist je natuurlijk al
Oud 31-05-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 31-05-2004 @ 12:12 :
Jah dat was mn vraag..Ik ben namelijk de pil vergeten maar pas in mijn 2de strip...Dus eigenlijk in de vijfde week dat ik de pil achtereenvolgens slik...

In de gebruiksaanwijzig staat hier niks over in maar er staat wel dat de pil vergeten in de eerste week het gevaarlijkst is...Dus dan zal de pil vergeten in de vijfde week wel 'niks' voorstellen toch?
Je moet de pil minimaal 3 weken slikken, dus 21 dagen achtereen. Wanneer je daarna door gaat, ben je hoe dan ook veilig. Vergeet je hem? Dan kan je een stopweek beginnen of de pil alsnog innemen. Moet niets uitmaken voor de veiligheid.
Oud 31-05-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 31-05-2004 @ 12:48 :
In dat geval is het volgens mij toch nog onveilig.. het is eigenlijk net hetzelfde als met je eerste strip.. alleen neem je er nu twee na elkaar in.
Normaalgezien is het altijd onveilig als je je pil vergeet, maar in de eerste week het meest, de 2e iets minder, en in de 3e week het minst.. wat niet wil zeggen dat je niet zwanger kan geraken natuurlijk! Als ik jou was zou ik toch op voorzichtig spelen nu.. maar dat wist je natuurlijk al
Dat is natuurlijk onzin, wanneer je geen stopweek in last, maar dus de pil doorslikt, hoef je niet weer met de pil de ovulatie tegen te houden, je lichaam is daar namelijk niet eens mee aan het beginnen. Dat komt pas ná je stopweek. De eerste week en de vierde week van de pil zijn níet gelijk aan elkaar.
Oud 31-05-2004, 12:08
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Volgens mij heb je mijn post misbegrepen.. ik bedoelde dat het nog altijd niet veilig is.. ook al vergeet je het dus (in principe hier) de 5e week.. ik bedoelde dus niet dat deze 2 week gelijk staat aan de 5e week.. of heb ik jou nu misverstaan..?

Ik bedoelde in elk geval dat het nu niet zo is..omdat het 'maar' in de 5e week is..dat alles veilig is..
Oud 31-05-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 31-05-2004 @ 13:08 :
Volgens mij heb je mijn post misbegrepen.. ik bedoelde dat het nog altijd niet veilig is.. ook al vergeet je het dus (in principe hier) de 5e week.. ik bedoelde dus niet dat deze 2 week gelijk staat aan de 5e week.. of heb ik jou nu misverstaan..?

Ik bedoelde in elk geval dat het nu niet zo is..omdat het 'maar' in de 5e week is..dat alles veilig is..
Als je er een vergeet en hem de volgende dag gelijk inneemt, of een stopweek begint, is er helemaal niets aan de hand en is dús alles wel veilig.
Oud 31-05-2004, 12:42
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Dus in je 2e strip mag je zowieso 1 vergeten,en de dag erna toch innemen samen met de andere..en dan ben je nog altijd veilig..?

weeral bijgeleerd vandaag..
Oud 31-05-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 31-05-2004 @ 13:42 :
Dus in je 2e strip mag je zowieso 1 vergeten,en de dag erna toch innemen samen met de andere..en dan ben je nog altijd veilig..?

weeral bijgeleerd vandaag..
Zo is het mij wel verteld ja.
Oud 01-06-2004, 15:16
druiveke
druiveke is offline
gebruikt er iemand 'harmonet'?

wat vinden jullie ervan?
Oud 01-06-2004, 20:52
floortje87
floortje87 is offline
Wanneer ben je precies beschermd tegen zwangerschap?
na het slikken van 1 pil of de hele strip of 3 dagen??
Oud 01-06-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
floortje87 schreef op 01-06-2004 @ 21:52 :
Wanneer ben je precies beschermd tegen zwangerschap?
na het slikken van 1 pil of de hele strip of 3 dagen??
Als je met de pil begint op de 1ste dag van je menstruatie, ben je meteen veilig. Als je later begint, dan ben je vanaf de eerste pil van de tweede strip veilig.
Als je een maal veilig bent, en je blijft de pil netjes slikken, blijf je altijd veilig, dus ook in je stopweek.
Oud 02-06-2004, 17:27
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb even een vraagje mbt doorslikken van de pil.

Ik dacht altijd dat je gewoon door kon slikken, geen stopweek dus, maar beginnen met een nieuwe strip meteen, maar ik hoorde laatst dat dat best wel slecht is als je dat vaak doet.
Weet iemand hier meer van?
__________________
Be all you can be
Oud 02-06-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
sientjuh schreef op 02-06-2004 @ 18:27 :
Ik heb even een vraagje mbt doorslikken van de pil.

Ik dacht altijd dat je gewoon door kon slikken, geen stopweek dus, maar beginnen met een nieuwe strip meteen, maar ik hoorde laatst dat dat best wel slecht is als je dat vaak doet.
Weet iemand hier meer van?
Ik dacht zelf ook altijd dat het niet goed was...maar er schijnen huisartsen te zijn die dat aanraden als mensen heel zwaar ongesteld zijn, zodat ze er dan minder vaak last van hebben. Lijkt me niet dat het dan heel schadelijk zal zijn...
Oud 02-06-2004, 17:40
Verwijderd
Doorslikken kan helemaal geen kwaad, alleen kan je op den duur last van (licht) bloed verlies krijgen. In de VS is het continu slikken van de pil heel normaal, er zijn daar dus ook meisjes die helemaal niet meer (of heel af en toe een heel klein beetje) ongesteld zijn.
Oud 02-06-2004, 18:29
kliwie
kliwie is offline
ik heb een vraagje. ik ben een poos geleden (2 maanden geleden als ik het goed heb) begonnen met de pil. ik heb toen meteen na de eerste strip doorgeslikt (tja het was vakantie) ik heb toen een week extra van de nieuwe strip gehad, eerst wilde ik de hele strip doorslikken maar omdat ik telkens een beetje ongesteld werd dacht ik nouja dan stop ik nu wel een week. maar toen had ik na die week dus nog op die strip pillen voor 2 weken. die heb ik geslikt, en na de twee weken ben ik gestopt. nu had ik dus maandag ongesteld moeten worden, maar dat ben ik niet geworden. kan het zijn dat dit komt omdat ik maar twee weken heb geslikt en dat het er dus gewoon nog niet uitkomt, of denken jullie dat ik maar beter even naar de dokter kan om te kijken of ik niet per ongeluk zwanger ben. want ik weet eigenlijk ook niet precies hoe het zit als je dus telkens een beetje ongesteld bent maar wel gewoon slikt, kun je dan zwanger raken. oke dit was een heel verhaal ik hoop dat het een beetje duidelijk is?
liefs Jennifer
Oud 02-06-2004, 18:32
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
kliwie schreef op 02-06-2004 @ 19:29 :
ik heb een vraagje. ik ben een poos geleden (2 maanden geleden als ik het goed heb) begonnen met de pil. ik heb toen meteen na de eerste strip doorgeslikt (tja het was vakantie) ik heb toen een week extra van de nieuwe strip gehad, eerst wilde ik de hele strip doorslikken maar omdat ik telkens een beetje ongesteld werd dacht ik nouja dan stop ik nu wel een week. maar toen had ik na die week dus nog op die strip pillen voor 2 weken. die heb ik geslikt, en na de twee weken ben ik gestopt. nu had ik dus maandag ongesteld moeten worden, maar dat ben ik niet geworden. kan het zijn dat dit komt omdat ik maar twee weken heb geslikt en dat het er dus gewoon nog niet uitkomt, of denken jullie dat ik maar beter even naar de dokter kan om te kijken of ik niet per ongeluk zwanger ben. want ik weet eigenlijk ook niet precies hoe het zit als je dus telkens een beetje ongesteld bent maar wel gewoon slikt, kun je dan zwanger raken. oke dit was een heel verhaal ik hoop dat het een beetje duidelijk is?
liefs Jennifer
er dus een mogelijkheid dat je zwanger bent? ik zou de dokter bellen, want je hebt de pil maar 2 weken geslikt en dan is de pil absoluut niet veilig...
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 02-06-2004, 19:18
Verwijderd
Je moet de pil altijd minimaal 3 weken slikken om veilig te zijn, 2 weken is dus echt te kort.. Beetje dom wel hoor..
Oud 02-06-2004, 22:33
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik neem mijn laatse pil altijd in op donderdag en ik word dan zondagavond ongesteld en dan neem ik de eerste pil dus weer in op vrijdag en dan hoort je ongesteldheid gewoon direct op te houden toch? Maar ik merkte dus dat ik zondag nog een klein beetje ongesteld was. Ik weet niet of dit door de pil komt maar ik kan het natuurlijk altijd vragen...... Alvast bedankt!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 02-06-2004, 22:42
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 02-06-2004 @ 23:33 :
Ik neem mijn laatse pil altijd in op donderdag en ik word dan zondagavond ongesteld en dan neem ik de eerste pil dus weer in op vrijdag en dan hoort je ongesteldheid gewoon direct op te houden toch? Maar ik merkte dus dat ik zondag nog een klein beetje ongesteld was. Ik weet niet of dit door de pil komt maar ik kan het natuurlijk altijd vragen...... Alvast bedankt!
Hoezo hoort je ongesteldheid meteen op te houden wanneer je weer met een nieuwe strip begint? Dat 'hoort' niet per sé zo hoor.
Oud 03-06-2004, 11:04
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Sorry hoor, dat dacht ik.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 03-06-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 03-06-2004 @ 12:04 :
Sorry hoor, dat dacht ik.
Dan weet je nu dat het niet erg is
Oud 03-06-2004, 14:01
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb vorige maand doorgeslikt omdat ik op reis ging, en ben nu met m'n tweede strip bezig (ben dus tussendoor nie ongesteld geworden). Nu moet ik volgende week weer ongesteld worden, maar eigenlijk komt me dat weer nie uit. Kan ik nu nog een strip doorslikken of niet? Of kan ik het ook zo doen dat ik nu bijv. nog 2 of 3 dagen langer slik, dan mijn stopweek inlas, en dan weer verder ga met slikken. Of is dit laatste soms helemaal niet mogelijk?
__________________
Kun je het lezen???
Oud 03-06-2004, 14:42
Verwijderd
Je mag zo lang doorslikken als je wil, tenzij je er last van krijgt (buikpijn bijvoorbeeld). Dus het is geen probleem om nog een strip door te slikken
Oud 03-06-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 03-06-2004 @ 15:01 :
Ik heb vorige maand doorgeslikt omdat ik op reis ging, en ben nu met m'n tweede strip bezig (ben dus tussendoor nie ongesteld geworden). Nu moet ik volgende week weer ongesteld worden, maar eigenlijk komt me dat weer nie uit. Kan ik nu nog een strip doorslikken of niet? Of kan ik het ook zo doen dat ik nu bijv. nog 2 of 3 dagen langer slik, dan mijn stopweek inlas, en dan weer verder ga met slikken. Of is dit laatste soms helemaal niet mogelijk?
Je moet minimaal altijd 3 weken de pil slikken, langer slikken mag altijd. Dus 4 weken kan, maar 3 weken en 3 dagen ook. Zolang het maar niet korter is dan 3 weken.
Daarnaast mag een stopweek niet langer dan 7 dagen duren.

Dus je kan heel goed met je menstruatie schuiven.

Let er wel op dat er een kans is dat je last van (licht) bloed verlies kan krijgen tijdens het doorslikken. Het hoeft niet, maar het kan wel. Dat kan overigens geen kwaad, 't is alleen vervelend.
Oud 04-06-2004, 07:04
floortje87
floortje87 is offline
Maar je bent toch ook beschermd tegen zwangerschap wanneer je op de eerste dag van je menstruatie begint te slikken????
klopt dit dan wel???
Maar je onder breekt je ongesteldheid dan toch is dat wel oke?
Oud 04-06-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
floortje87 schreef op 04-06-2004 @ 08:04 :
Maar je bent toch ook beschermd tegen zwangerschap wanneer je op de eerste dag van je menstruatie begint te slikken????
klopt dit dan wel???
Maar je onder breekt je ongesteldheid dan toch is dat wel oke?
Wanneer je voor het eerst de pil gaat slikken, en je begint dan op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je meteen veilig.
Maar zodra je veilig bent en je slikt de pil altijd minimaal 3 weken en je stopweken duren nooit langer dan 7 dan, dan blíjf je veilig. Verder is de pil niet ongezond wanneer je hem goed slikt, dus je ongesteldheid onderbreken is gewoon ok.
Oud 04-06-2004, 12:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik had deze vraag gesteld aan het begin van dit topic, maar niemand heeft gereageerd, dus nu nog een keertje...
Citaat:
HaWaHaai schreef op 21-05-2004 @ 13:52 :
Even een nieuwsgierig vraagje. Ik slik een driefasenpil en heb dus 3 verschillende pilletjes: 6 gele, 5 bruine en 10 witte.
In de gebruiksaanwijzing wordt steeds gesproken over een 'week' (bij bijv. wat te doen bij pil vergeten). Is een week dan 7 dagen, of is een week 1 kleur pilletjes?
Oud 04-06-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 04-06-2004 @ 13:23 :
Ik had deze vraag gesteld aan het begin van dit topic, maar niemand heeft gereageerd, dus nu nog een keertje...
Een week lijkt me 7 dagen.
Oud 05-06-2004, 18:07
mar87
mar87 is offline
ff vraagje

ik neem de pil altijd direct smorgens, dus meestal zonder dat ik iets gegeten heb dus op een lege maag. En heel vaak smiddags ofzow na het warme eten ben ik gewoon misselijk, maar ook wel eens gewoon zomaar misselijk. Kan dit komen doordat ik smorgens direct de pil al slik op een lege maag. Of maakt het niets uit en zijn het gewoon de bijwerkingen.
Oud 05-06-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
mar87 schreef op 05-06-2004 @ 19:07 :
ff vraagje

ik neem de pil altijd direct smorgens, dus meestal zonder dat ik iets gegeten heb dus op een lege maag. En heel vaak smiddags ofzow na het warme eten ben ik gewoon misselijk, maar ook wel eens gewoon zomaar misselijk. Kan dit komen doordat ik smorgens direct de pil al slik op een lege maag. Of maakt het niets uit en zijn het gewoon de bijwerkingen.
Moet niets uitmaken. En die misselijkheid lijkt me niet iets dat met de pil te maken heeft
Misschien moet je 's ochtends steviger ontbijten, zodat je 's middags/ 's avonds je eten makkelijker kan verteren. Ontbijt brengt je spijsvertering weer opgang, dus is daarom best belangrijk. Als ik 's ochtends niet of nauwelijks ontbijt, word ik ook vaak misselijk later op de dag.
Oud 06-06-2004, 03:34
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Sorry als deze vraag al geweest is, zal ongetwijfeld wel......maar ik zit met het volgende probleem.
Ik heb donderdagavond met iemand sex gehad maar we hebben het niet veilig gedaan...
ik ben ongeveer anderhalve week begonnen met het slikken van de pil..Donderdag heb ik dus not-safe-sex gehad Maar het probleem is dus dat ik pas de 2e dag ben begonnen met het slikken van de pil......
Hij is niet in me klaargekomen maar is de kans groot dat ik zwanger ben?
XXXXXXXXXXXX
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Oud 06-06-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Babette schreef op 06-06-2004 @ 04:34 :
Sorry als deze vraag al geweest is, zal ongetwijfeld wel......maar ik zit met het volgende probleem.
Ik heb donderdagavond met iemand sex gehad maar we hebben het niet veilig gedaan...
ik ben ongeveer anderhalve week begonnen met het slikken van de pil..Donderdag heb ik dus not-safe-sex gehad Maar het probleem is dus dat ik pas de 2e dag ben begonnen met het slikken van de pil......
Hij is niet in me klaargekomen maar is de kans groot dat ik zwanger ben?
XXXXXXXXXXXX
Als je op de 2e tot de 5e dag van je menstruatie begint met de pil, is hij als het goed is na een week veilig, en dan is er dus niets aan de hand
Oud 06-06-2004, 12:35
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-06-2004 @ 12:22 :
Als je op de 2e tot de 5e dag van je menstruatie begint met de pil, is hij als het goed is na een week veilig, en dan is er dus niets aan de hand
Maar ik ben voor het eerst begonnen met de pil. Dan moet je lichaam er toch ook nog aan wennen enzo? Is het dan ook na een week al veilig?
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Oud 06-06-2004, 13:30
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ja hoor! Maar wel voorzichtiger zijn he, de volgende keer
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 06-06-2004, 14:14
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Citaat:
WPWW schreef op 06-06-2004 @ 14:30 :
Ja hoor! Maar wel voorzichtiger zijn he, de volgende keer
Ik weet t
Ik zal voorzichtiger zijn
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Oud 06-06-2004, 18:56
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Ik had ff een vraagje, ik weet niet of tie al ergens is geweest..

Als ik me laaste pil heb geslikt van de strip voor mijn stopweek, dan duurt het altijd best lang voor dat ik eindelijk ongesteld word, is dat normaal?

en nog een vraagje, kan ik eerder beginnen met de pil dan de gebruikelijke dagen in de stopweek, en als dat kan, stop je dan ook met je periode? en is dat slecht?
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 06-06-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 06-06-2004 @ 19:56 :
Ik had ff een vraagje, ik weet niet of tie al ergens is geweest..

Als ik me laaste pil heb geslikt van de strip voor mijn stopweek, dan duurt het altijd best lang voor dat ik eindelijk ongesteld word, is dat normaal?

en nog een vraagje, kan ik eerder beginnen met de pil dan de gebruikelijke dagen in de stopweek, en als dat kan, stop je dan ook met je periode? en is dat slecht?
Wat is 'best lang'? Een dag of 5 is volgens mij vrij normaal.

Je stopweek mag max. 7 dagen zijn, korter kan volgens mij. Je moet dan iig gewoon één strip slikken. Je stopt dan niet meteen, maar volgens mij meestal wel binnen een dag of 2/3. Volgens mij kan het niet echt kwaad, 't kan wel zo zijn dat je lichaam wat van slag raakt (dat je periode bv. niet of niet volledig stopt), denk ik.
Oud 06-06-2004, 19:09
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-06-2004 @ 20:04 :
Wat is 'best lang'? Een dag of 5 is volgens mij vrij normaal.

Je stopweek mag max. 7 dagen zijn, korter kan volgens mij. Je moet dan iig gewoon één strip slikken. Je stopt dan niet meteen, maar volgens mij meestal wel binnen een dag of 2/3. Volgens mij kan het niet echt kwaad, 't kan wel zo zijn dat je lichaam wat van slag raakt (dat je periode bv. niet of niet volledig stopt), denk ik.
vorige x was het 5 dagen, terwijl het normaal als ik stop met de pil, dat het anderhalve dag uurde voordat ik ongesteld werd..maar als het normaal is, is er niks aan de hand dus

nu ben ik dus donderdag gestopt met me laaste pil, en ben nog niet ongesteld, maar kan ik dan gewoon de pil alvast bijv dinsdag of woensdag al slikken en dat ik dan in ut weekend bijv niet ongesteld ben of is dat niet goed, of stopt dat je periode niet?
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 06-06-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 06-06-2004 @ 20:09 :
vorige x was het 5 dagen, terwijl het normaal als ik stop met de pil, dat het anderhalve dag uurde voordat ik ongesteld werd..maar als het normaal is, is er niks aan de hand dus

nu ben ik dus donderdag gestopt met me laaste pil, en ben nog niet ongesteld, maar kan ik dan gewoon de pil alvast bijv dinsdag of woensdag al slikken en dat ik dan in ut weekend bijv niet ongesteld ben of is dat niet goed, of stopt dat je periode niet?
Bij mij duurt het altijd tussen de 3 en 5 dagen...al jaren en ik heb nog geen kinderen, volgens mij kan het dus niet zoveel kwaad.

Ik denk niet dat je van te voren kan voorspellen hoe je lichaam er op reageert...maar er is wel een (grote?) kans dat het na een dag of wat gewoon stopt.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Welke soort pil gebruiken jullie?
Missy_X
21 30-04-2003 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.