Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2016, 14:20
beargrylls8482
beargrylls8482 is offline
Hoe denken jullie over naturisme? Er rust een grote taboe op naaktheid en het wordt meteen gekopoeld aan seksualiteit. Volgens mij komt dit puur door opvoeding en omgeving. De staat en de media stellen bepaalde standaarden. Als mens wordt je raar aangekeken als je niet naar zo'n standaard leeft. Hoe meer ik erover nadenk hoe logischer ik het zou vinden als mensen vaker naakt waren. Natuurlijk is kleding tegen kou etc. Maar voor de rest zie ik er het nut niet echt van in. Juist intiem gekleed zijn zegt meer dan helemaal naakt zijn.
Ikzelf ben van mening dat het minder bevooroordeeld moet worden en dat mensen het niet meteen moeten koppelen aan seks. Naturistische mensen zijn heel respectvol tegenover iedereen en vaak ook een stuk aardiger. Dit komt ook door een stukje openheid omdat niemand iets te verbergen heeft. En naakt is iedereen gelijk. Mensen proberen geen status te laten zien met bepaalde merken of wat dan ook.
Ik hoor jullie meningen allemaal graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2016, 16:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik denk niet dat naakt iedereen gelijk is. Natuurlijk draag je geen (merk)kleding, maar er bestaat nog steeds een verschil in persoonlijke verzorging, lichaamsbouw, beharing. Genoeg redenen waar mensen die dat willen je nog steeds op kunnen afrekenen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-04-2016, 19:26
beargrylls8482
beargrylls8482 is offline
Klopt maar dat gebeurt dus een stuk minder dan door 'normale' mensen. Door je in zekere zin zo kwetsbaar op te stellen en verwacht dat anderen je respecteren ga je zelf de anderen ook respecteren. Onder naturisten is er een stuk minder sprake van racisme sexisme en al dat soort onderscheiden.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2016, 20:28
Eeuwigestudent
Eeuwigestudent is offline
Zelfde hoor ik ook altijd van mensen die naar de sauna gaat; "ja als je daar eenmaal bent dan let niemand op elkaar, het is allemaal heel normaal"
Maar na afloop kunnen ze wel precies vertellen hoe het er allemaal uit zag..

Ik denk niet dat je perse minder beoordeelt wordt.. Ja je draagt geen kleding waarop je beoordeelt kan worden, maar daarnaast zie je wel weer meer lichaam van iemand dat nu niet verstopt kan worden onder kleding. Dus dat valt een beetje tegenover elkaar weg..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2016, 04:44
Verwijderd
Citaat:
Onder naturisten is er een stuk minder sprake van racisme sexisme en al dat soort onderscheiden.
Is dit eigen ervaring of is er ook echt onderzoek naar gedaan?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2016, 07:58
beargrylls8482
beargrylls8482 is offline
Met een onderzoek kom je daar niet echt achter. Maar ik weet uit eigen ervaring dat de mensen een stuk respectvoller zijn tegen elkaar maar ook hun omgeving. En er is verschil in af en toe naar de sauna en een echte naturist. Nudisten zijn gewoon naakt omdat ze dat fijn vinden. Naturisten ook maar hebben nog meer redenen. Ze stellen de natuur centraal en je hoort volgens hen ieder levend wezen te respecteren enzo. Het zijn dus niet zomaar naaktrecreanten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2016, 21:32
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
ik loop thuis bijna altijd bloot en ga graag naar het naaktstrand. lekker vrij niks in de weg. (geeft me vrij gevoel)

maar beoordelen doen naturisten als de beste! ik mag zo niet de meeste naturisme campings op... omdat ik vol piercings zit ook op de plaatsen die normaal wat minder zon zien. tattoo's heb ik dan niet maar daar houden ze ook niet zo van...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 16:59
beargrylls8482
beargrylls8482 is offline
Jij bent dan eerder een nudist dan een naturist. Bij naturisten wordt het inderdaad minder snel getolereerd. Maar naturisme is ook een manier van denken en een way of live. Naakt zijn komt daar nog bij maar is niet het hoofdaspect. Nudisten vinden het gewoon fijn om naakt te zijn meer niet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 17:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
maar beoordelen doen naturisten als de beste! ik mag zo niet de meeste naturisme campings op... omdat ik vol piercings zit ook op de plaatsen die normaal wat minder zon zien. tattoo's heb ik dan niet maar daar houden ze ook niet zo van...
Lijkt me in tegenspraak met:

Citaat:
Naturistische mensen zijn heel respectvol tegenover iedereen en vaak ook een stuk aardiger. Dit komt ook door een stukje openheid omdat niemand iets te verbergen heeft. En naakt is iedereen gelijk.
en

Citaat:
Klopt maar dat gebeurt dus een stuk minder dan door 'normale' mensen. Door je in zekere zin zo kwetsbaar op te stellen en verwacht dat anderen je respecteren ga je zelf de anderen ook respecteren. Onder naturisten is er een stuk minder sprake van racisme sexisme en al dat soort onderscheiden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 17:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Verder is het onderscheid tussen naturisme en nudisme nogal gekunsteld. Zelfs de Nederlandse Federatie van Naturistenverenigingen (NFN) zegt letterlijk dat slechts "sommigen" dit onderscheid maken.

Nog even afgezien van de hele discussie of je als naturist dan ook vegetariër of veganist moet zijn en of je wel/geen alcohol mag drinken. Daar wordt ook zo wisselend over gedacht dat je niet kunt spreken van "dat is wel een naturist" en "dat is geen naturist".

Ik vind het een beetje een non-discussie. Noem je gewoon zelf zoals je wil en daarmee klaar.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 19:19
Verwijderd
Ik heb heel wat naturistencamping bezocht, en mijn conclusie is dat het gewoon net mensen zijn Sommigen kunnen heel denigrerend praten over 'textielcampings' en de mensen die daar naartoe gaan, totaal geen begrip voor niet-naturisten hebben.
En anderen zijn inderdaad veel opener, oordelen niet zo snel.
Ik denk niet dat het naakt zijn ervoor zorgt dat mensen opener en toleranter worden; eerder dat mensen die graag bloot op campings lopen met anderen sowieso al wat opener zijn dan mensen die dat niet doen. Wat niet wil zeggen dat mensen die liever kleding dragen per se meer gesloten zijn...

Ik zelf ben niet preuts, vind het ook totaal niet gek om tussen naakte mensen rond te lopen en douches te delen etc. Maar ik vind kleding gewoon prettiger. Als het warm is, is lekkere dunne kleding veel fijner dan niks, veel koeler. En als het koud is, is kleding ook prettiger
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 21:51
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Jij bent dan eerder een nudist dan een naturist. Bij naturisten wordt het inderdaad minder snel getolereerd. Maar naturisme is ook een manier van denken en een way of live. Naakt zijn komt daar nog bij maar is niet het hoofdaspect. Nudisten vinden het gewoon fijn om naakt te zijn meer niet.
camping elsendorp mag ik niet op de regels..

heb in sauna's ook afkeurende blikken en daar ga ik dus al helemaal niet meer heen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Mens deel van de natuur?
TMLWKY
10 05-09-2008 22:28
Verhalen & Gedichten Natuur-lijk
Ruby Blue
2 12-03-2006 19:57
Flora & Fauna Wat betekent de natuur voor jou?
DigitalWorld
20 29-01-2005 11:08
Verhalen & Gedichten Natuur.
Sjoerd
3 07-10-2004 14:29
Flora & Fauna natuur
lamahangen
2 07-08-2004 16:59
Flora & Fauna Natuur van slag door hoge temperaturen
Gatara
13 06-02-2004 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.