Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 23:54
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
zo, ik heb nu de beslissing gemaakt, ik ga kappen met zuipen. Ik vind er niet meer zoveel aan als vroeger en ik heb last van de kwalijke punten van deze verslaving. Heb soms een beetje koppijn, ros er echt enorme hoeveelheden geld doorheen.... echt ongelooflijk hoeveel geld ik kan opzuipen soms. Vaak kan ik me dan ook niet echt herrineren hoevee geld er aan het begin van de avond in mijn portemonnee zat, wel kan ik me de volgende dag herrineren dat ik nog '40 euro had bijgepind die natuurlijk allemaal op gingen. Verder verspil ik echt enorme hoeveelheden tijd en vergeet ik dingen omdat ik soms een paar dagen achtereen redelijk wat zuip.

Verder heb ik eigenlijk elke dag wel zin om alcohol te drinken, als het in mijn huis staat dan ga ik het zeker opzuipen, doordeweeks af en toe een fles wijn als ik zo achter mijn pc zit. Op andere dagen een stuk van een fles sterke drank of 1/3 fles wijn. Of op een tyarasje zitten bij een paar tussenuren van school en dan zo'n 5 hoegaarden opzuipen, lekker weer in de klas gaan zitten want ik merk er toch niet zo heel veel van. 1 maal per week heb ik wel een dag dat ik uitga, en als ik uitga dan gaat er een salaris van een dag werken doorheen minstens. Als ik eenmaal zo'n 10 glazen opheb dan kan ik niet meer tellen hoeveel ik verder nog drink. Ik krijg dan steeds meer dorst en zuip mezelf zo regelmatig compleet de tering in. Erg dom toch.......


Dus ik heb besloten de komende tijd echt ff niet te gaan zuipen. Ik ga een tijdje echt stoppen en er moet echt iets speciaals zijn wil ik drinken en dan maar 2 glazen hoogstens. Dit ben ik van plan om zo'n maandje vol te houden en dan verder te kijken wat ik doe. Ik hou jullie op de hoogte.

Uiteindelijk wil ik op een normaal alcoholgebruik uitkomen, dat wil zeggen; 1 keer in de week een 5 bier drinken, en dan nog 1 keer in de week 2 glazen ofzoiets.....dat moet kunnen lukken hoor
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2002, 14:55
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
khoop voor je dat het lukt als ik het zo lees lijk je redelijk verslaafd..
success
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:13
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Mooi zo!
Goed dat je er mee stopt, want alcohol ZUIGT!!
Ik ben ook al bijna een jaar geheelonthouder, en dat bevalt goed, volhouden dus. (ik zit alleen wel met alcoholvrij bier opgescheept )
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 16:21
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ja kankerzooi is het, die drank, al mijn geld verneuk ik eraan en mijn hersenen erbij. Maar ik wil eigenlijk niet geheel stoppen maar gewoon per keer niet meer als 5 glazen drinken 1 x in de week, dat kan nog geen kwaad.
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:18
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik vind dat alleen een paar biertjes wel kan, meer dan dat doe ik liever niet teveel (of je krijgt een enorme kater of je ligt in de goot)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:15
mR. DJ
mR. DJ is offline
Ik vind het heel goed dat je stopt met dat zuipen. Zuipen is altijd fout, maar drinken kan best. Je moet alleen leren om je verstand er bij te houden!!

Van mezelf weet ik dat ik nooit zal gaan zuipen om problemen weg te werken of iets in die richting. Ik zal ook nooit verslaafd worden zoals jij dat omschrijft. De reden hier voor --> ik ben een bier LIEFHEBBER. Dat betekent dus dat ik heel erg graag een heel lekker biertje drink.
Dan neem ik bijvoorbeeld een biertje als er niemand thuis is, en dan ga ik die heel rustig opdrinken en genieten van het moment. Ik heb 1 keer gekenen hoe lang ik met 1 biertje kon doen, dat was dus bijna anderhalf uur!! Ik stond er zelf verstelt van.

Voor mij is er wat alcohol betreft nix beter als op het strand zitten met een biertje naar de zonsondergang kijken..... helemaal alleen. Dat is pas genieten!!

Misschien is het leuk om je zelf ook zulk gedrag aan te leren?? volgens mij kan ik dit gedrag nooit zomaar gekregen hebben, maar is het aan geleerd.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:51
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ja dat klopt hoor, maar ik heb een heel andere gedrag aangeleerd. Gewoon alleen maar drinken om iets te voelen, dat wil zeggen zat te worden, of op zijn minst aangeschoten, als ik ergens gratis mag zuipen dan wordt het vaak kotsen (heb een zwakke maag).

Ik ga nu dus andere manieren van drinken aanleren, gewoon voor de gezelligheid 2 of 3 glazen af en toe. das mooi jah!
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:45
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Ik vraag me af hoe het nu gaat. Lukt het? Ik ben van jouw leeftijd en drink ook best veel (student he ). Maar als ik om me heen kijk niet bijzonder veel volgens mij. Wel bovengemiddeld.
Nu zit ik bij me ouders en moet ik steeds (vroeg) werken dus zal het wel weer wat minder worden.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:09
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik gebruik helemaal geen alcohol Nee, klopt, helemaal niks, nooit
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:15
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik heb ook wel ooit de gedachte dat ik wat minder moet zuipen maarja dan heb ik ook weer de gedachte je bent maar 1 keer jong..............

kortom over een tijdje ga ik wel mindere
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 17:23
Griller
Griller is offline
meer blowen .. minder zuipen
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 17:31
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Al die lekkere biertjes, die heerlijke roes; nee sorry ik zou dat niet laten schieten.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 16:39
Elsepels
Elsepels is offline
Hee good luck hè je kan het!!!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 08:20
Zap
Zap is offline
Gee oo ee dee zet oo oo!
GOEDZO GOEDZO GOEDZO ZO!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 23:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
drank is net als drugs
je moet het gebruiken en niet misbruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 153
darkfairy
499 24-02-2010 15:17
Liefde & Relatie verwerken van je ex
divindae
112 24-10-2006 10:20
Psychologie 10 kilo aangekomen....
Tinkerbellina
64 20-10-2006 11:25
Drugs & Alcohol Het übertrüe kvlt IZSADC-topic
Kreator
501 03-05-2005 21:16
Drugs & Alcohol antibiotica
ysselsteyn
23 30-04-2004 14:20
Levensbeschouwing & Filosofie Deugt de mens?
Lucky Duck
118 12-11-2003 20:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.