Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2007, 16:13
wawawawa
wawawawa is offline
Hallo,

Ik wil misschien naar een kunstacademie maar ik weet nog niet welke. Ik zit voornamelijk aan de Kunstacademie Utrecht of de KABK in den Haag te denken. Het vervelende is alleen dat het onvindbaar lijkt te zijn wanneer de open dagen precies zijn en hoe ik me het beste kan orienteren. Kan iemand mij dit alsjeblieft vertellen?

Mijn beslissing om de kunstacademie te gaan doen staat trouwens nog niet vast, ik rond dit jaar het vwo af dus een WO opleiding ligt meer voor de hand, ook in verband met beroepsmogelijkheden na de studie. Ik heb begrepen dat ik via de universiteit Leiden een universitaire opleiding met de KABK kan combineren, dat zou echt super zijn alleen weet ik nog nauwelijks iets over de universiteit Leiden. De reacties zijn niet afschuwelijk positief...
En welke studies zijn er precies te combineren met keuzevakken van de beeldende kunst en kan je het beste nou het zwaartepunt op de kunstacademie leggen (ka met studie als keuzevak) of met de studie met schilderen of tekenen erbij? In hoe verre heb je dan de kunstacademie of de studie afgerond als je dit hebt gedaan?

Nou mocht er iemand zijn die een antwoord heeft op aaaal deze vragen haha alle info is welkom! Ik besef trouwens dat er wel een fatsoenlijke site is alleen lijk ik op een of andere manier over de essentiele informatie heen te kijken en ik ben niet zo happig op mensen van de studie bellen ofzo alleen als het echt niet anders kan...
alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2007, 18:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
open dag HKU
open dag KABK
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 07:14
clantestino
clantestino is offline
Hee,

Ik heb 1 jaar kunstgeschiedenis gestudeerd en 1 jaar op de kunstacademie gezeten (rietveld) waar ik nu net mee ben gestopt. Ik kan je iig vertellen dat de kunstacademie alleen al ontzettend zwaar is (vergeleken met een andere, 'boekenstudie') Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is er nog een studie naast te doen, wil je nog enigszins een leuk leven ernaast overhouden.

Ik adviseer je echt goed na te denken over wat je het liefste wil. Wil je de kunstacademie tot een succes maken moet je er namelijk met 200 procent voor gaan, voor minder doen ze het niet, en je moet echt uitmaken of jij dat wil.

Veel succes met je keuze en als je wil mag je me nog wel pm'en ofzo!
__________________
tja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.