Oud 10-10-2010, 12:43
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Aangezien er altijd veel felicitatietopics voorbij komen op DK, ben ik wel benieuwd hoe de forumer zijn of haar verjaardag viert.

Dus, hoe vier jij je verjaardag? Komen er veel mensen langs of blijft het stil? Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet? Waarom wel of niet? Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad? Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad? Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad? Bak je zelf taart of koop je taart? Vier je het apart voor vrienden?

Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?

Vertel.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2010, 12:49
Verwijderd
Ik vier mijn verjaardag nooit echt. Mijn sociale omgeving weet dan ook niet wanneer ik jarig ben en dat bevalt me wel. Mijn (schoon)familie (behalve mijn vader) weet het natuurlijk wel en die komen dan langs en dan geef ik ze taart. Die bak ik altijd zelf, meestal twee verschillende. Wat ik graag krijg is geld, en boeken(bonnen) en gewoon. Leuke dingen.
Vroeger kregen we met onze verjaardag altijd een Groot Kado van 50 gulden ongeveer en meestal ook een nieuwe outfit. En je mocht kiezen wat het avondeten was. Ik gaf toen vaak kinderfeestjes, en dan gingen we zwemmen of een speurtocht doen, een disco houden en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 12:59
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben als Jehova's getuige opgevoed dus ik heb heel lang geen verjaardagen gevierd. Dit jaar heb ik voor het eerst een feest gegeven en dat was wel leuk, maar niet leuker dan elk ander feest dat ik geef. Het heeft voor mij nog steeds geen toegevoegde waarde. Wat ik wel leuk vond was dat bij m'n stamkroeg er allemaal klein vuurwerk was voor mij en ik gratis drankjes kreeg. Maar gratis drank krijg ik ook als ik niet jarig ben.

Op m'n verjaardag komen er altijd wel vrienden kadootjes droppen. Dat is van mij niet zo nodig. Ik vind het zelfs een beetje raar. Ik heb liever een spontaan cadeau. Het leukste cadeau dit jaar een plantje, het leukste cadeau allertijden is een vulpen.

Het was wel geinig om mijn verjaardag te vieren maar het was voor mijn gevoel hetzelfde als een normaal feestje. Met het grote verschil (en in mijn ogen nadeel) dat mensen je vragen wat je wil hebben. Kun je nog duidelijker zijn over het feit dat je je verplicht voelt iets voor me te halen maar dat helemaal niet vanuit jezelf doet? Ik zeg dus ook tegen iedereen dat ze alleen iets mogen halen als ze dat echt zelf willen. En als je echt iets voor me wil halen weet je ook wel wat je moet halen.

Vroeger vond ik kinderen die wel verjaardagen vierden maar zielig trouwens. Die kregen dan kadootjes en met kerst of sinterklaas. Ik kreeg heel het jaar door kadootjes en verassingen. En als ik op school vertelde dat ik een kadootje had gekregen kreeg ik altijd de vraag of ik dan jarig was geweest. Dat maakte dat ik ze nog zieliger vond, alsof ze nooit iets kregen gewoon omdat er van hun gehouden werd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 13:01
Verwijderd
Dus, hoe vier jij je verjaardag?
De laatste... 4 jaar eigenlijk nauwelijks. Er komt wat familie/vriendinnen langs, of we barbecueen, want op mijn verjaardag is het eigenlijk altijd warm weer.
Ik vind het zelf helemaal geen leuk idee dat ik weer een jaar ouder geworden ben. Ik vind het verder ook niet echt een bijzondere datum. Dus ik denk dat het vieren van m'n verjaardag alleen maar minder zal worden met de jaren.


Komen er veel mensen langs of blijft het stil?
Niet veel mensen. Ik heb een erg kleine familie, en niet echt veel vrienden. Daar komt bij dat er ook een hoop mensen op vakantie zijn als ik jarig ben.

Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?
Ik ben nogal kieskeurig, en ik ben eigenlijk met weinig dingen tevreden. Daarom vraag ik de laatste jaren eigenlijk vooral geld. Kan ik fijn zelf dingen van kopen.

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?
Weet ik niet meer. Hoewel ik op mijn 4e wel erg blij was met m'n schommel denk ik!

Bak je zelf taart of koop je taart?
Mijn moeder bakte meestal een taart, de laatste jaren koopt ze er ook weleens een volgens mij. Ik weet het niet eens echt, ik /care om taart.

Vier je het apart voor vrienden?
Niet echt, het was weleens zo dat ik het 's avonds vierde voor mijn vrienden, maar niet op een andere dag ofzo.
Hoewel ik van m'n 5e tot m'n 11e wel kinderfeestjes gaf natuurlijk. Dan gingen we naar een grote speeltuin (toen ik 6 werd) naar een groot zwemparadijs, en toen ik 11 werd heb ik een disco gegeven in de garage, dat was wel heel leuk.

Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?
Vroeger kwam er familie. Dan gingen we in de tuin zitten. Er mocht ook weleens een vriendinnetje blijven eten. (Als ze niet op vakantie waren dan)
Ik mocht kiezen wat we gingen eten, meestal was het patat, of barbecue.
Ik kreeg nooit echt dure cadeautjes.

Wat ik wél leuk vind/vond is dat ik nooit naar school moest op mijn verjaardag omdat het op 26 juli altijd vakantie is. Ik vind het dan ook een raar idee dat er mensen zijn die gewoon naar school moeten op hun verjaardag, lijkt me erg stom!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 13:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vier mijn verjaardag niet echt. Afgelopen maandag was ik jarig en ik ben wel uit eten geweest met mijn ouders, broer en schoonzusje. Maar verder heb ik er niks aan gedaan. Ik vind het vooral veel gedoe en vind het niet echt een prestatie dat er weer een jaar voorbij is gegaan. Vroeger was dat wel anders, toen was mijn verjaardag echt de meest geweldige dag van het jaar.

Doordat ik het niet vier, krijg ik ook alleen van het directe gezin en van mijn oma een cadeautje. Dat vind ik prima. Van mijn ouders krijg ik de laatste jaren steeds geld, omdat het toch lastig is om iets te kopen voor iemand van mijn leeftijd. Ik heb er gister o.a. een mooi paar schoenen van gekocht en ben daarna naar hen toe geweest om ze te laten zien en te bedanken. Dat vinden ze het leukst, als ze zien dat het niet rechtstreeks de huishoudpot in stroomt maar dat je er iets extra's van koopt. De kaartjes en smsjes die ik van vrienden en familie krijg vind ik trouwens wel weer leuk. Dat betekent dat ze even aan me hebben gedacht en dat vind ik lief. Ik probeer zelf ook regelmatig een kaartje aan mensen te sturen voor hun verjaardag.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 13:58
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Bier
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 14:27
Verwijderd
bier gok ik zo.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 14:27
Verwijderd
geen familiefeestjes
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 14:34
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik nodig mijn vrienden uit en opa's, oma en peettante+oom willen meestal ook wel even langs komen. Rest van de familie nodig ik niet uit. Taart kopen en verder zie ik wel.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 14:44
Verwijderd
Ik vier m'n verjaardag nooit echt, want dat is zo'n gedoe. Meestal krijg ik in de loop der weken alsnog cadeautjes van vrienden, dat vind ik dan altijd heel onverwacht, vooral omdat ik zelf allang vergeten was dat ik net jarig was geweest. Vroeger vierde ik het trouwens vaak nog wel, meestal in de vorm van een themafeest en in combinatie met veel bier.

Mijn ouders geven me meestal één duur cadeau, alleen weet ik meestal nog niet wat ik precies wil hebben, omdat het vaak elektronica betreft en ik me dan nog niet verdiept heb in typenummers en modellen enzo, dus wordt het kopen van dat cadeau heel lang uitgesteld. Dat vindt m'n moeder altijd heel erg, dan zegt ze dingen als 'dat kan toch niet' en 'waarom ben je zo raar'. Maar ze meent het wel goed. Verder kookt ze lekkere dingen voor me en mag ik een taart uitzoeken. Ik kies altijd een mokkataart. Er is verder geen visite, want ik houd niet van visite. Soms vier ik het wel 'voor de familie', maar dat is dan verplicht, omdat m'n ouders vinden dat het te lang geleden is geweest. Dan wordt er ergens een restaurant gereserveerd, want mijn familie past niet echt in één huis.

Ik zou wel een keer een zaal willen afhuren voor m'n verjaardag, en dan mag iedereen die ik ken/aardig vind langskomen voor bier en muziek. Dat zou ik heel grappig vinden want dan heb je allemaal groepen mensen die elkaar niet kennen. Als ik dit doe wordt het een themafeest, want themafeesten zijn leuk.

Hm, wat nog meer. Eén keer werd er een surprise party georganiseerd voor mijn verjaardag. Die vond plaats in de zomer. Ik ben in december jarig, dus de verrassing was inderdaad groot. Het was heel leuk, vooral omdat er een horde mensen uit een deur kwam waarvan ik dacht dat 't een kast was. Het bleek bij nader onderzoek een deur naar de garage te zijn.

Mijn allerleukste verjaardag ooit was toen ik iets van 5 werd. Ik speelde toen vaak Prince of Persia met mijn vader, maar ik durfde niet voorbij een bepaalde level omdat daar allemaal skeletten waren die opeens tot leven kwamen. Maar ik wilde heel graag weten hoe het zou aflopen met de prinses enzo. Toen was mijn vader de nacht voor mijn verjaardag de hele nacht opgebleven, want opslaan kon toen nog niet, om Prince of Persia helemaal uit te spelen. Zodat hij net bij de laatste level was tegen de tijd dat ik wakker werd, en ik ernaar kon kijken met koekjes en thee. Dat was het allergaafste cadeau ooit. <3
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 14:54
Verwijderd
Ik vier mijn verjaardag wel.
Iedereen bij on sin de familie trouwens.
Er wordt niet gevraagd of ze langs mogen komen, maar ze komen gewoon langs.
Tenzij ik zeg dat het niet kan bijv. De hele familie komt meestal wel. Dan is het taart eten.
Natuurlijk zelf gebakken taart en hapjes en bier/wijn.

Met mijn ene kan van de familie vind ik verjaardag vieren heel leuk, en met de andere kant niet zo.
De andere kant houdt ook op met cadeaus geven als je 18 of ouder bent, want zij geven geld en een verjaardag later krijg je het terug. Ik vind dit maar stom. Het is toch leuk om iets te ontvangen (nee ik ben helemaal niet materalistisch ingesteld hoor)

Verder komen er meestal wel wat vrienden.
Een big party hou ik meestal niet. Mijn broertje wel dus dan feest ik wel met hem mee.
Vroeger vond ik verjaardagen echt geweldig, maar de laatste jaren. Ach dat verplichte sociale gedoe mag van mij best wel overgeslagen worden Laat mij maar stappen met bier en wijn!

Edit: TS begint he
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 15:08
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik vier m'n verjaardag niet, ook niet vroeger als kind. Ik vind 'n verjaardag gewoon niet echt veel voorstellen .

Cadeautjes krijg ik altijd van m'n ouders, broers, oom en vriend. Daarnaast ook nog de 'welbekende' rode geldenvelopjes van m'n ouders, oom en oma.

Wanneer ze binnenvallen om me te feliciteren (wij Chinezen afspreken nooit 'n datum of tijd af om elkaar te bezoeken ), ligt er wel 'n stuk taart voor ze klaar hoor . Tot nu toe zijn dat altijd Hema-taarten geweest, maar voortaan kan en ga ik ze zelf bakken .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 15:12
Verwijderd
Ik doe altijd gewoon waar ik behoefte aan heb en het is ook vaak maar net hoe het uitkomt. Als ik zin heb in een feestje, geef ik een feestje. Als ik het nodig vind om de familie uit te nodigen, doe ik dat. Als ik het ook wel prima vind om gewoon een beetje taart te eten en de stad in te gaan oid, doe ik dat.
Afgelopen jaar stelde mijn verjaardag weinig voor.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 15:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik doe altijd gewoon waar ik behoefte aan heb en het is ook vaak maar net hoe het uitkomt. Als ik zin heb in een feestje, geef ik een feestje. Als ik het nodig vind om de familie uit te nodigen, doe ik dat. Als ik het ook wel prima vind om gewoon een beetje taart te eten en de stad in te gaan oid, doe ik dat.
Afgelopen jaar stelde mijn verjaardag weinig voor.
Dit is wel een goede beschrijving van mijn verjaardagen eigenlijk.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 16:42
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vier het een keer met familie en vrienden van m'n ouders, bij ouders thuis (want geen zin om al die mensen in mijn kamer te proppen). Vaak eten we samen en daarna hapjes enzo. Zaterdag is het weer zover. Eigenlijk heb ik er vaak vantevoren niet zo'n zin in, omdat ik al moe wordt bij het idee van die drukte. Maar ik wordt toch wel heel blij van kadootjes en als het eenmaal zover is vind ik het toch ook wel heel gezellig dat iedereen er is. Verder vier ik het apart met vriendinnen op mijn kamer. Dit jaar de dag na m'n verjaardag. Ik nodig ze uit om samen wat te eten en te borrelen en ik hoop dat het heel gezellig, maar niet al te laat wordt, want omg twee feestjes na elkaar. Daar moet ik drie dagen van bijkomen .
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 16:48
Verwijderd
Ieder jaar neem ik me voor om niet mijn verjaardag te vieren, want ik heb er nooit zin in. Maar twee weken voor ik jarig ben, begint er iets te kriebelen en dan denk ik: "Ik nodig twee of drie vrienden uit." Maar ja, dat zijn dan al snel mijn beste vriend, mijn beste vriendinnen, een vriendin waarvan ik vind dat ik die ook moet uitnodigen en dan nog de hele clan en dan zijn we ineens met een stuk of tien. Dit jaar gingen we weerwolven, dat was leuk.
Qua taart bakt mijn moeder meestal iets (kruidkoek, appeltaart, kokostaart, een soort zoetige clafoutis, weet ik wat) en ik kies wat we gaan eten. Dat is maar net waar ik zin in heb.

Ik vind jarig zijn echt een van de leukste dingen die er is.

Het leukste cadeau dat ik ooit heb gehad, pfoe, dat zou ik niet weten. Mijn neefje denk ik, die is een kleine week voor mijn zevende of achtste verjaardag geboren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 09:05
Verwijderd
Dus, hoe vier jij je verjaardag?
Ik vier het niet uitgebreid, ik koop gewoon een taartje en nodig wat naasten uit.

Komen er veel mensen langs of blijft het stil?

Het blijft stil, ook toen ik het nog wel vierde want ik ben jarig op 24/7 en dan is haast iedereen altijd op vakantie.

Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?
dingen die groen zijn.

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?
een naaimachine! tevens ook het enige cadeautje. En die heb ik gekregen trouwens want ik heb het nog.

Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad?

allerlei dingen voor m'n woning van m'n ouders. Niet persee het leukste cadeautje, maar wel een waar ik nog steeds plezier van heb en toen heel veel aan had.

Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad?
een of andere lelijke winterjas, donkerblauw en model jute zak.

Bak je zelf taart of koop je taart?

die koop ik bij de hema.

Vier je het apart voor vrienden?
neen.

Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?
Ik geloof niet dat ik extreem dure dingen kreeg, gewoon normaal. Vroegah nodigde mijn moeder de hele familie en wat goede vaste gasten van het café uit, dit was altijd op een zondag. Er kwam dan een taart in de vorm van het getal dat ik dat jaar was geworden. Er werd veel gezopen en volgens mij was het meer een feestje voor m'n ouders
Op mijn 'echte' verjaardag, de dag zelf, mocht ik altijd kiezen wat we gingen eten. Ik geloof dat ik nooit iets anders heb gekozen dan biefstuk/ossenhaas met patat. Mijn voorkeur ging er naar uit dat mijn vader die zou bakken, want die kan dat echt als de beste.
Uitdelen op school deed ik altijd de een-na-laatste dag van het schooljaar (of die dag daarvoor, want er was iemand op dezelfde dag jarig als ik en mijn moeder en zijn moeder gingen altijd even overleggen wie op welke dag ging uitdelen). Als je vroeg vakantie had was het best gek op begin juli al je verjaardag te vieren op school. Ik deelde altijd ijsjes uit.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 10:47
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik vier mijn verjaardag meestal twee keer. Een keer op de dag zelf, dan komen de buren meestal even langs en de opa en oma's. Andere familie komt de laatste jaren niet meer. Wat ik niet zo erg vind. Op de dag zelf doe ik het meestal rustig aan. Zoals afgelopen verjaardag hebben we 's ochtends de taart opgehaald, lekkere broodjes gegeten. Na patat gegeten te hebben (we mogen nog steeds bepalen wat je wil eten op je verjaardag), zijn we met de vrouwen uit het gezin gaan bowlen. We waren echt hilarisch slecht. 's Avonds zijn de opa en oma's langs geweest en daarna ben ik met vrienden de kroeg ingegaan.

Ik vier mijn verjaardag voor vrienden ook. Het ene jaar is dat gezellig met een paar vrienden uiteten, dit jaar heb ik in juni al mijn verjaardag gevierd samen met een andere vriendin. De laatste jaren voel ik me niet echt meer jarig op mijn verjaardag. Ik zie het altijd meer als een lekker dagje vrij met leuke dingen.

Het leukste kado dat ik heb gehad was een soort kinderlaptop waarmee je kon schrijven, spelletjes spelen. Geniaal ding was dat.

Vroeger ging het ongeveer hetzelfde zoals het nu gaat, maar dan in de kinderversie.

Qua kadootjes krijg ik altijd 10 euro van opa en oma. Van mijn ouders meestal iets wat ik nodig heb. Afgelopen verjaardag had ik laarzen gekocht voor rond de 50 euro. Meestal betalen ze dat, anders hebben ze geen idee wat ze moeten geven. Taart koop ik bij de Hema.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2010, 18:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Niet, of meteen uitgebreid met veel vrienden. De rest van de familie zie ik toch wel rond de kerst (ben zelf 20-12 jarig). Kado's zijn mooi meegenomen, maar ik heb nu de leeftijd dat je gewoon een fles drank krijgt, of een 'flauw' kado, en van de (groot)ouderlijke macht soms nog een financiele bijdrage.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 18:19
Verwijderd
Ik vier het eigenlijk alleen voor mijn schoonfamilie; mijn schoonouders, schoonzus en zwager komen altijd langs. We eten vlaai en daarna gaan we met z'n zessen aan tafel om te eten, ik kook altijd zelf. Dit jaar waren mijn ouders er ook, dus waren we met z'n achten Als ik echt een cadeauwens heb, dan krijg ik dat meestal (als gezamenlijk cadeau bijvoorbeeld), en anders gewoon geld om voor iets te sparen. Mijn schoonzus maakt vaak een soort surprise, dit jaar een grote snoeptaart <3 Erg leuk!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 18:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Komen er veel mensen langs of blijft het stil?

Ergens uit eten met wat goede vrienden, eventueel daarna nog iets drinken in mijn huis. Op een andere dag bij mijn ouders op bezoek.

Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?

CD's, DVD's en boeken, en van mijn ouders soms iets grootst, zoals een DVD-speler.

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?

Een boek vol Sherlock Holmesverhalen en het complete werk van Edgar Allen Poe.

Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad?

Ik heb toch het meest genoten van die gigantische Legokastelen die ik als kind kreeg.

Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad?

Een tijdschrift, van een vriendje. Maar daar zaten ook wel andere cadeaus bij.

Bak je zelf taart of koop je taart?

Ik koop geen taart. Mijn ouders kopen taart, of mijn moeder bakt ereen, en die krijg ik dan als ik daar op bezoek kom. Nu ja, stukken ervan.

Hoe vierde je vroeger je verjaardag?

Kinderfeestjes. Meestal met piratenthema, hoewel er geloof ik geen dresscode was. We gingen dan gewoon op speurtocht. Later (toen ik tien was) naar de film. In de puberteit gewoon een groot feest met veel drank in mijn ouderlijk huis. De ouders gingen dan op bezoek bij vrienden en ik nodigde alle vage kennisen en vrienden van vrienden uit om het goed vol te krijgen.

Kreeg je dure kadootjes van je ouders?

Soms wel, soms niet. Het varieerde van televisie tot DVD.

Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?

Ja.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Mijn allerleukste verjaardag ooit was toen ik iets van 5 werd. Ik speelde toen vaak Prince of Persia met mijn vader, maar ik durfde niet voorbij een bepaalde level omdat daar allemaal skeletten waren die opeens tot leven kwamen. Maar ik wilde heel graag weten hoe het zou aflopen met de prinses enzo. Toen was mijn vader de nacht voor mijn verjaardag de hele nacht opgebleven, want opslaan kon toen nog niet, om Prince of Persia helemaal uit te spelen. Zodat hij net bij de laatste level was tegen de tijd dat ik wakker werd, en ik ernaar kon kijken met koekjes en thee. Dat was het allergaafste cadeau ooit. <3
dat is zo verdomde aardig.. sodeju <333
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 19:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dus, hoe vier jij je verjaardag?
Met thema's. Mijn verjaardagen hebben geloof ik sinds mijn geboorte bepaalde thema's. Het komt door mijn moeder, die ermee begonnen is. Sinds ik 8 ben, mag ik elk jaar zelf een thema kiezen. Toen ik nog kind was hadden we thema's zoals lieveheersbeestjes of kikkers, en toen ik nog heel klein was Nijntje of muizen (meestal waren het dieren). De laatste jaren zijn het meer kleuren. Zo was het twee jaar geleden zwart-wit (want alto, jeweet). Dat was overigens wel een beetje het laatste themafeestje, omdat ik er vorig jaar geen zin meer in had om dingen te bedenken. Overigens werden bij de themaverjaardagen speciale slingers en frutsels gekocht in het thema. Ik doe nog wel slingers en balonnen op mijn verjaardag, maar niet meer in een speciaal thema. Zo had ik met mijn afgelopen verjaardag een spinnenslinger, zwarte, groene en gele ballonnen en gekleurde vlaggetjes. En veel bloemen. Ik hou erg van bloemen en de dag voor mijn verjaardag halen mijn moeder vaak veel bloemen die we overal in de kamer neerzetten.

Komen er veel mensen langs of blijft het stil?
Het is wel vrij druk altijd. Meestal komen 's ochtends de buurvrouwen en 's middags de tantes. De avond is voor vrienden.

Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet?
Ik ben wel enthousiast in het vieren van mijn verjaardag, ja. Ik vind het gewoon leuk, want vaak komen er mensen die ik niet zo vaak zie.

Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?
Geld en boeken/VVVbonnen, want daar kan ik tenminste wat mee.

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?
Mijn Nintendo DS, van mijn ouders. Hij was een maand van tevoren in een speciale aanbieding, en ik wist opeens wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben.

Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad?
Mijn mobiele telefoon, 5 jaar geleden. Ik kreeg voor het eerst mijn echte eigen mobiel. Ik gebruik nog steeds dezelfde.

Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad?
Dat kan ik me niet meer zo goed herinneren. Ik spaarde pluche beesten en mijn moeder zorgde er wel voor dat iedereen cadeautjes gaf die ik leuk vond. Meestal waren dat dus pluschen beesten.

Bak je zelf taart of koop je taart?
Meestal maak ik zelf wat, en vroeger deed mijn moeder dat. Ik maak vaak kwarktaart, monchoutaart met kersen en appeltaart. Afgelopen jaar heb ik een lading cakejes gebakken, daar met glazuur 16 op gespoten en geserveerd met een kaarsje in het midden. Gewoon, omdat ik dat lief vond, zo'n kaarsje.

Vier je het apart voor vrienden?
Niet echt, maar meestal is de avond wel een beetje gereserveerd voor vrienden.

Hoe vierde je vroeger je verjaardag?
Zie hierboven. Ik deed kinderfeestjes in dezelfde thema's. Mijn vader was (en is) handig met papier en ontwierp altijd een bijpassende verrassing om op school te trakteren. Het mooiste was wel op de kleuterschool, toen had mijn vader een papieren taart gemaakt van losse taartpunten. De taart was geel papier met gaatjes voor de kaas, bovenop zat een kunstig gemaakte muis van grijs en roze papier.

Kreeg je dure kadootjes van je ouders?
Vroeger niet, ik kreeg vaak dingen die mijn vader had gemaakt (poppenwieg, een poppenstapelbedje, een barbiehuis). Mijn vader is meubelmaker, dus het was altijd mooi versierd en geschilderd. De laatste jaren zijn de cadeaus wel wat duurder geworden, het was bijna allemaal elektronica.

Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?
Ja, maar patat was wel de standaard, of broodjes met soep. Ik wilde ook nooit wat anders eten.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 21:06
Verwijderd
ik vier mn verjaardag alleen nog voor familie,
feestjes voor klasgenoten/vrienden doe ik al jaren niet meer aan,
aangezien die nogal vaak uitliepen op de meest heftige ruzies en vele vriendschappen die daar kapotgingen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 21:13
Verwijderd
Dus, hoe vier jij je verjaardag?
Op de dag zelf komt er vaak familie langs, broer en zus (wonen beiden in Tilburg al op kamers). Vaak is het lekker weer, dus gaan we even in de tuin zitten, beetje kletsen, taart eten. Eigenlijk niet veel speciaals.
Komen er veel mensen langs of blijft het stil?
Redelijk wat, meestal ook nog wat vrienden die zin hebben om mee te komen.
Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet?
Middelmatig, maar meestal wel een feestje een paar weken later.
Waarom wel of niet?
Gewoon, zo overdreven hoeft het niet maar helemaal overslaan vind ik nou ook weer zoiets.
Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?
Geld, speciaal biertjes, wijn, onzin dingen van vrienden waar je eigenlijk vrij weinig mee kan, tijdschriften, boeken.

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?
Een overlevingspakket samengesteld door vrienden, toen ik 17 werd. Het was namelijk net uit met mijn vriendin waar ik 2 jaar verkering mee heb gehad. Dat was echt heel fijn om te merken dat ze er op een humoristische manier mee omgingen, en me tegelijkertijd steunden.
Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad?
Hm, waarschijnlijk speelgoed toen ik klein was.
Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad?
-
Bak je zelf taart of koop je taart?
Kopen, maar soms ook bakken. Ligt eraan of ik tijd heb.
Vier je het apart voor vrienden?
Ja.
Hoe vierde je vroeger je verjaardag?
Gewoon, op zondag familie die langskwam en een beetje kletsen en op de bank zitten. Vrij algemeen dus.
Kreeg je dure kadootjes van je ouders?
Nee, boven de 50 euro kwam het niet uit geloof ik.
Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?
Ja, dat wel. Standaard friet eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2010, 22:34
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik vier het komende vrijdag zo groot mogelijk. Bier in huis, de rest wordt evt. door anderen ingebracht i.p.v. cadeaus. Wie niets te doen heeft, PM me voor het adres.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 11:48
Verwijderd
ja maar wij kennen jou toch helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 17:36
Verwijderd
Ik ken Changshan wel!

Spoiler


Ehm OT: het verschilt per jaar. Dit jaar vierde ik het met vriendjes en vriendinnetjes in een kroegje en dat was duisentgezellig.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Ik ken Changshan wel!

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 15-10-2010, 20:57
Verwijderd
Dus, hoe vier jij je verjaardag?
Op de dag van mijn verjaardag komt er 's avonds wat familie. Overdags komen soms een paar vrienden, maar niet altijd.

Komen er veel mensen langs of blijft het stil?
Nee ik heb niet zo'n grote familie dus het is meestal redelijk stil.

Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?
Meestal krijg ik geld voor m'n verjaardag zodat ik er zelf wat van kan kopen, of ergens voor kan gaan sparen.

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?
Een leuke ketting van mijn oma!

Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad?
Ik kreeg ooit, vroeger, een soort macdonalds keuken. En dat vond ik helemaal geweldig om mee te spelen. Alleen m'n ouders vonden het wat minder.

Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad?
Toen ik een jaar of 4/5 was kreeg ik ooit 2 poppen van familie. Maar ik haatte poppen en vond het echt niet leuk om ermee te spelen dus ik vond het niet echt een leuk cadeautje!

Bak je zelf taart of koop je taart?
Vroeger bakte m'n ma altijd zelf taart, met marsepein en figuren erop. Tegenwoordig bak ik zelf een chocolade taart. Als dat niet lukt dan halen we ergens taart.

Vier je het apart voor vrienden?

Nee, als ze willen komen op m'n verjaardag dan komen ze gewoon.

Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?
Vroeger kwamen er ook overdags mensen. Ik kreeg niet echt dure cadeautjes van m'n ouders, gewoon normaal. 's Avonds mocht/mag ik altijd uitkiezen wat we gaan eten, meestal is dit iets ongezonds als pizza ofzo.
Op de basisschool mocht je altijd kaartjes uit zoeken met wat je wilde die dag. Je kon een verjaardagsmuts krijgen, door de school lopen met je klas en zingen dat je jarig was, de klas kon liedjes voor je zingen en dat soort dingen. In de pauze ging ik dan altijd iets trakteren. Dit was altijd iets anders (wel eten) en meestal met iets van de action erbij.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2010, 21:13
Allure
Allure is offline
Dus, hoe vier jij je verjaardag?
Met een paar vrienden en familie.

Komen er veel mensen langs of blijft het stil?
Eerder stil dan veel mensen, maar echt stil is het ook weer niet.

Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet?
Ik pak niet groot uit, maar ik vier het wel.

Waarom wel of niet?
Ik hou niet van grote feesten organiseren. Maar gourmetten/taart eten/koekhappen vind ik wel gezellig.

Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?
€.

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?
Een pc.

Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad?
Een pc.

Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad?
Stinkende douchegel/slechte kwaliteit make-up

Bak je zelf taart of koop je taart?
Ik koop taart.

Vier je het apart voor vrienden?
Ja.

Hoe vierde je vroeger je verjaardag?
Met familie en ik gaf kinderfeestjes.

Kreeg je dure kadootjes van je ouders?
Meestal cadeaus van rond de honderd gulden.

Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Komen er veel mensen langs of blijft het stil?
Ik geef altijd een groot feest, als het mooi weer is zitten we in de tuin bij het vuur. Er gaan dan 10 kratten bier doorheen.

Citaat:
Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet? Waarom wel of niet?
Omdat ik het een perfect excuus vind om iedereen weer eens bij elkaar te roepen.

Citaat:
Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?
Geld, gave nutteloze dingen, drank, DVD's

Citaat:
Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?
Err, geen idee, het was allemaal even leuk.

Citaat:
Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad?
Een Minitrix startset. Mijn eerste eigen treinen

Citaat:
Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad?
Kleren.

Citaat:
Bak je zelf taart of koop je taart?
Nee en nee. Ik koop een paar pakken slagroomsoesjes en frituurhapjes.

Citaat:
Vier je het apart voor vrienden?
Nee. Mijn ouders en mijn vrienden mengen prima.

Citaat:
Hoe vierde je vroeger je verjaardag?
Oma en opa en alle familie kwamen de zaterdag die het dichtstbij mijn verjaardag ligt op bezoek en dan mocht ik kiezen wat we gingen eten behalve pannekoeken want dat is lastig voor 15 mensen. En op woensdagmiddag kwamen mijn vriendjes en vriendinnetjes van de middelbare school en dan gingen we wat leuks doen.

Citaat:
Kreeg je dure kadootjes van je ouders?
Ik ging als enige met mama naar de speelgoedwinkel om het zelf uit te kiezen. Meestal was het rond de 50 gulden. Toen ik geld begon te vragen kreeg ik eerst 50 gulden en later 100. Daar kocht ik dan dure dingen voor.

Citaat:
Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 18:20
Verwijderd
Niet.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 18:48
Verwijderd
Ik hou heel erg van mijn verjaardag het liefst sta ik om 12 uur 's nachts als het zo ver is in de kroeg op de bar en zingt iedereen voor mij en de hele dag door wil ik gezelligheid en cadeautjes (al is dat niet het belangrijkste ) en feestje met vrienden dat wisselt. De ene keer gezellig met groepje vriendinnen en andere keer met heleboel mensen in mijn huis en dat ineens tot 7 uur duurt, maar iig vooral veel gezelligheid en mensen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 12:11
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Dus, hoe vier jij je verjaardag?
Met een paar vrienden en familie. Soms is het een surprise party, soms bellen ze op voorhand om te laten weten dat ze langskomen om gezellig samen te zijn op mijn verjaardag, of we gaan ergens eten.

Komen er veel mensen langs of blijft het stil?
Familie is zo'n 15 man, vrienden zo'n zes à zeven man. Niet veel dus, maar precies goed zo.

Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet?
Nope! Bij een surprise party is het wel alles erop en eraan, maar zelf organiseer ik geen groot feest ofzo.

Waarom wel of niet?
Omdat het jaarlijks is en zo speciaal is het nu ook weer niet!

Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag?
parfum, geld, van m'n ouders een laptop (maar dat gebeurde maar twee keertjes ) ... maar voornamelijk geld dus. Van goede vrienden kreeg ik eens fotoalbumachtig dagboek dat ze zelf in elkaar gestoken hebben! Mijn oom kocht me een darbouka (instrument), en het jaar nadien kreeg ik mijn eerste 'moderne' GSM van hem. Daarvoor had ik een 3310 <3

Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad?
mijn zusje kocht de album van Shakira

Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad?
laptop, fotoalbum en de surprise party op zich <3 omringd zijn door je familie en beste vrienden

Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad?
ik heb eigenlijk nooit stomme cadeaus gekregen. Meestal word er rondgevraagd wat ik graag zou willen hebben enzo

Bak je zelf taart of koop je taart?
Soms wel. Meestal een heel diner en dan wordt er zelf taart gebracht.

Vier je het apart voor vrienden?
Nee

Hoe vierde je vroeger je verjaardag?
Met familie en ik gaf kinderfeestjes.

Kreeg je dure kadootjes van je ouders?
Als kind halsketting en oorbelletjes (echt goud, want ben allergisch aan vals). Nu meestal een lekkere parfum, of iets waar ik om vroeg.

Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten?
Ik maak het zelf met mijn moeder en ik vind haar keuze op dat gebied altijd goed. Ze vraagt wel wat ik graag zou willen, maar dan laat ik de keuze aan haar over. Zij is de expert
Op restaurant kiest ieder zijn eigen bord
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoevaak geen verjaardag gevierd?
eatdrumseatcym_
10 19-07-2008 14:35
De Kantine Dit of dat?
Verwijderd
500 06-05-2008 22:58
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie verjaardag vieren
Dís
8 11-02-2006 17:26
Liefde & Relatie wat doen bij half jaar verkering?
bullitgetit
32 27-08-2004 18:41
De Kantine Ga jij iets met je verjaardag doen?
dyfelena
48 07-09-2003 14:06
De Kantine Hoe vier jij je verjaardag?
G.T.C.
28 30-05-2003 14:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.