Oud 09-02-2003, 19:13
Gomez
Gomez is offline
Bla. Ik zit de laatste tijd met een aantal dingen die ik steeds afschuif op stress maar soms loopt het uit de hand.
Ten eerste lijkt m'n fantasie soms de overhand te hebben.
Ik zie dingen waarvan ik weet dat ze niet echt zijn, zeker niet in die situatie.
Ten tweede ben ik de laatste tijd bijna obsessief bezig met de dood. Wat gebeurt er als ik doodga? Wat als (....) nu dood is? Dan kan ik er niets meer aan doen. Wat als (....) morgen doodgaat?
Ten derde ben ik bijna altijd geirriteerd en kortaf. Op sommige momenten kan ik het gewoon niet opbrengen om met iemand te praten zonder rot te doen. Achteraf snauw ik mezelf dan weer af maar dan is het al gebeurd.

Dus. Ben ik een zeurpiet, heb ik slaaptekort of moet ik toch eens psychologische raadgeving gaan zoeken?
__________________
Buurman? Ik hier?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 19:18
Verwijderd
'k weenie hoe oud je bent en/of hoe erg je je er aan stoort ed... En misschien weet jezelf al (gedeeltelijk) waar het aan ligt? Ik denk ook niet dat ik (of iemand anders hier) kan beoordelen of je een 'zeurpiet' bent of dat je een psycholoog nodig hebt, ik denk dat je dat zelf het beste kunt beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Gomez schreef:
Bla. Ik zit de laatste tijd met een aantal dingen die ik steeds afschuif op stress maar soms loopt het uit de hand.
Ten eerste lijkt m'n fantasie soms de overhand te hebben.
Ik zie dingen waarvan ik weet dat ze niet echt zijn, zeker niet in die situatie.
Ten tweede ben ik de laatste tijd bijna obsessief bezig met de dood. Wat gebeurt er als ik doodga? Wat als (....) nu dood is? Dan kan ik er niets meer aan doen. Wat als (....) morgen doodgaat?
Ten derde ben ik bijna altijd geirriteerd en kortaf. Op sommige momenten kan ik het gewoon niet opbrengen om met iemand te praten zonder rot te doen. Achteraf snauw ik mezelf dan weer af maar dan is het al gebeurd.

Dus. Ben ik een zeurpiet, heb ik slaaptekort of moet ik toch eens psychologische raadgeving gaan zoeken?
hmmm ik interesseer me ook heel veel in de dood ennuh de rest herken ik ook... je bent geen zeurpiet, maar of je slaaptekort heb kan ik niet zeggen...
je zou altijd psych raadg. zoeken als je wil, zij kunnen je meestal wel helpen
sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:26
Gomez
Gomez is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
'k weenie hoe oud je bent en/of hoe erg je je er aan stoort ed... En misschien weet jezelf al (gedeeltelijk) waar het aan ligt? Ik denk ook niet dat ik (of iemand anders hier) kan beoordelen of je een 'zeurpiet' bent of dat je een psycholoog nodig hebt, ik denk dat je dat zelf het beste kunt beoordelen.
Ik ben 18. Ik stoor me er erg genoeg aan om er een topic over te maken. Dan stoor ik me er heel erg aan.
Bla. ik denk dat ik hem zo weer weghaal.
__________________
Buurman? Ik hier?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:34
Verwijderd
nee doe dat niet... hier kun je erover praten...
en de forummers kunnen je advies geven enzo...
want ik weet zeker dat er genoeg zijn die herkenning zien in jou verhaal net als ik...
just hang in there!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Gomez schreef:
Ik ben 18. Ik stoor me er erg genoeg aan om er een topic over te maken. Dan stoor ik me er heel erg aan.
Dat kan ik van te voren niet weten, sommige mensen hoeven zich niet erg aan iets te storen om een topic te openene.
Citaat:

Bla. ik denk dat ik hem zo weer weghaal.
Waarom? Misschien herkent iemand je verhaal en kan die wel een reply geven waar je wat aan hebt. Laat hem ajb staan, hopelijk weet er iemand iets waar je wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:11
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Gomez schreef:
Ten derde ben ik bijna altijd geirriteerd en kortaf. Op sommige momenten kan ik het gewoon niet opbrengen om met iemand te praten zonder rot te doen. Achteraf snauw ik mezelf dan weer af maar dan is het al gebeurd.

Dat herken ik heel erg. Vooral bij mn ouders heb ik dit. De laatste tijd veel minder, maar doordat het al zo lang niet goed gaat tussen hun en mij, worden ze soms al boos om hoe ik 'kijk' omdat ze dan zeggen precies te weten in wat voor bui ik ben blablabla.

Dus. Ben ik een zeurpiet, heb ik slaaptekort of moet ik toch eens psychologische raadgeving gaan zoeken?
Ik zou niet zo snel zo 1 van die woorden als een conclusie nemen. Denk je niet dat er meerdere factoren een rol spelen? Ik weet niet hoe lang je slaapt, maar iets eerder naar bed gaan kan bij de meeste mensen geen kwaad.
Psychologische raadgeving, ja wanneer is dat nodig? wanneer vind je zelf dat het nodig is? Probeer het eens te bekijken alsof je iemand anders bent. Of beter gezegt, als iemand anders alles doet wat jij nu doet. Zou je vinden dat diegene dan hulp nodig heeft?
Nouja het is niet makkelijk om het zo te bekijken, bovendien is het altijd makkelijker om over een ander te oordelen omdat je vaak de gedachten van diegene niet kent. Je weet wat je doet, maar je weet ook wat je denkt, dat veranderd altijd alles. Je kijkt er bij jezelf altijd anders tegenaan dan bij anderen.
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De beste titel voor mijn verhaal
duivelaartje
74 25-05-2004 09:10
Verhalen & Gedichten [verhaal] heeft nog geen titel...
duivelaartje
32 19-05-2004 19:35
Verhalen & Gedichten De wedstrijd: stem hier op je favoriete gedicht!
xineof
49 18-05-2004 16:06
Verhalen & Gedichten [verhaal] Diamant
Maresa
8 27-03-2003 21:55
Verhalen & Gedichten Een verhaal waar ik geen titel voor weet
Vogelvrij
9 14-12-2002 18:41
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.