Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2002, 16:42
Joseph
Joseph is offline
Dus, mijn volgende vraag:

Wie heeft met zijn/haar problemen (welke problemen? als je dat wil zeggen..) proffesionele hulp gezocht?

En heeft het een positief of negatief resultaat behaald?

Ik wil dit graag weten om zo een beter beeld te vormen van de hulpzoekenden.
Hopelijk ben ik te begrijpen

-JM-


Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2002, 16:58
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik was al 2 jaar depressief door verschillende dingen uit het verleden (lees mn verhaal).
Na 2 jaar hield ik het niet meer en ben naar de huisarts gegaan.
Die zag de ernst van de situatie in en suurde me door naar het GGZ.
Nu heb ik daar het intake gesprek gehad en heb maandag mn eerste afspraak
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 17:13
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
ik ben het nu deels aan het doen maar het helpt niet echt
niets kan me men verleden doen vergeten
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 17:32
Shackles
Shackles is offline
Ik heb nu sinds een paar maanden psychotherapie. Het is fijn om te praten enzo, maar ik merk dat mijn therapeut in precies dezelfde dingen trapt als mijn klasgenoten ed. Om dingen heenpraten, over iets anders beginnen, enz. Maar nu beginnen we ergens te komen en daar ben ik heel blij mee. Ik ben wel heel erg moe na iedere afspraak, en kan er ook heel down van worden.
Het mooie is dat ik nooit precieze klachten heb opgegeven en dat ik ook geen idee heb hoe het verder gaat. Daardoor weet ik bijna zeker dat het de goede kant opgaat.
__________________
- Crying away I am nothing but a Dramaqueen - The clouds in my mind never loose the ability to dream, and to find the spirit in You - [Indigo Ocean]
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 11:01
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik wel, zit bij een psychologe.. vooral om de zelfmoord van mn broer, maar het helpt nog geen ene reet.. ik weet zelf niet eens wat er precies mis met me is.. tis echt niet alleen dat van mn broer ofzo ik heb echt geen idee.
__________________
I'm in the forest
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 11:53
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
ik ga er waarschijnlijk wel heen, ook al is het nix voor mij..
__________________
ik ben een muisje
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 14:54
smilegirl
smilegirl is offline
ik heb eer heel erg een hekel aan mijn ouders moesten me dan ook dwingen ik had namelijk het een en ander meegamaakt maar uiteindelijk heeft het geholpen en ben ik nou weer helemaal oke.dus als het moet dan moet het mar bij de 1 helpt het en bij de ander niet
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 16:12
saxflight
saxflight is offline
Ik heb er nu net 4 maanden dagbehandeling opzitten.
En nu word ik over een week opgenomen bij een andere kliniek.

Die 4 maanden, mja ik heb er wel iets aan gehad, maar echt veel verbetering in de situatie is er niet, vandaar de opname.
Maar eigenlijk valt er over het algemeen nog niet niet veel te zeggen over 4 maandjes hulp als je al zolang met de problemen zit,
daar gaat een lange tijd overheen

Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:35
hospital food
hospital food is offline
Ben ook al weer zon 2 jaar depressief, hoewel ik depressief een zwaar woord vind omdat iedereen het overal maar gebruikt,terwijl de meesten niet eens weten hoe het is om echt depressief te zijn
maar goed.
ja, ik heb hulp gezocht.ik moest wel, want ik kon gewoon niet verder, kreeg paniekaanvallen en werd ontzettend bang voor mezelf. dat is nu bijna een jaar geleden.
ben bij een psycholoog belandt, maar m'n problemen waren te zwaar voor haar en had daar dus weinig aan.
heb me nu aangemeld voor een therapeutische gemeenschap en zie dat wel zitten. het is mijn enige hoop.
ik denk dat je met proffessionele hulp een heel eind kunt komen,maar je moet er wel zelf achter staan.
het hangt van je problemen af maar meestal is de weg erg lang....
sterkte
__________________
* don't close your eyes as I turn into dust....*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:48
Verwijderd
ik heb niet echt hulp gezocht, maar gewoon gekregen.
ik had eerst een beetje eetproblemen. viel reuze mee hoor maar goed. later werd ik depressief en dat ging steeds dieper en nu automutileer ik (ja sorry voor het rotwoord maar iets anders krijg ik er gewoon niet meer uit).
ik durf absoluut niet om hulp te vragen. maar als het echt niet meer gaat valt dat soms op en krijg ik vanzelf hulp. nou ja.
ik ben nu bij het riagg en het bevalt me wel goed. hele aardige mensen en ze zijn ook duidelijk. ik denk niet dat het aan de instelling ligt of je goede hulp krijgt, maar aan de persoon die je treft.
ik word misschien binnenkort opgenomen. dat lijkt me allemaal best wel eng enzo, maar aan de andere kant is dat dan misschien wel de weg om geholpen te worden.
sorry, het is een beetje een vaag bericht geworden geloof ik.
ff voor de duidelijkheid: de mensen bij het riagg zijn heel aardig en zijn goede hulpverleners, maar omdat ik veel moeite heb om dingen te zeggen enzo heeft het voor mij niet veel nut.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:40
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb zelf in de periode van december 1987 tot augustus 1988 diverse gesprekken gehad met een studentenpsychologe aan de TU Eindhoven. Ik kwam in eerste instantie bij haar terecht omdat ik problemen had met mijn wiskundestudie, maar we hebben het ook over mijzelf gehad.
Op een gegeven moment kwam aan het licht dat ik niet goed wist hoe ik met mijn sexuele gevoelens kon omgaan. Omdat de aard van dit probleem buiten haar vakgebied viel verwees ze me door naar een collega van haar. Met hem heb ik daar toen diverse gesprekken gehad en heb ik geleerd hoe ik alsnog op een goede manier met mijn sexuele gevoelens kon omgaan.
In oktober vorig jaar werd ik opnieuw met dergelijke problemen geconfronteerd en heb ik contact gezocht met een sexuoloog in Eindhoven. Tijdens de tweede sessie bleek dat ik er op een goede manier mee om wist te gaan, zodat verdere behandeling niet nodig was. Dankzij hem ben ik er achter gekomen dat ik in staat ben om problemen op te lossen zonder afhankelijk te hoeven zijn van professionele hulp.

[Dit bericht is aangepast door mathfreak (19-01-2002).]
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:52
Verwijderd
... ik heb nu ongeveer 2 1/2 jaar een eetstoornis, waarvoor ik inderdaad professionele hulp gezocht heb... In eerste instantie heb ik zes gesprekken met een beginnende psychologe gehad... Zij was serieus een supergoede psychologe, en heeft mij op veel vlakken kunnen helpen... Maar niet wat mijn eetstoornis betreft: Zij had hier geen ervaring mee...
Later ben ik ongeveer 12 keer naar zelfhulpgroepen gegaan, waar ik niet veel verder kwam, omdat ik niet zelf op durfde te staan en om aandacht vragen... Ik luisterde naar alles om mij heen, en wilde de andere 3 meisjes te graag helpen...

Nu ben ik weer zelf bezig met vechten, wat me beter bevalt dan de professionele hulp. Ik weet zeker dat er een psycholoog of iets dergelijks is die mij perfect zou kunnen helpen, maar ik vind meer in mijzelf dan ik een gesprek met een ander... Ik weet het, mijn bewoording is niet helemaal super, maar ~je begrijpt wat ik bedoel~

kussie geef :*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 23:20
poetrygirl
Avatar van poetrygirl
poetrygirl is offline
Ik ben al ongeveer 6 jaar depressief... ik heb pas een aantal maandjes geleden hulp gezocht...kan nog niet echt zeggen of het een positief resultaat zal hebben, maar het voelt al beter om te weten dat er iets aan gedaan gaat worden....
__________________
I hate it when people hate...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:39
flowergirl
flowergirl is offline
Ik heb prof. hulp gezocht voor mijn faalangst. Ben er halverwege mee gestopt omdat het niet echt klikte tussen mij en mijn psycholoog, toch heb ik er wel nuttige dingen van geleerd.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:57
Anesthesia
Anesthesia is offline
yup

helpt
__________________
Hail Havok! ...http://www.church-of-havok.tk...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:29
^Marije^
^Marije^ is offline
Ik ben naar een jeugdhulpzorginstelling (ofzo0 geweest. Ik had eerst zo'n soort 'intake'-gesprekje en dat ging heel leuk. Ze zouden me de er de week erop trugbellen en dat hebben ze pas twee maand later gedan. Ik had geen zin meer om er zelf achteraan te gaan en ben er door veel praten zelf uitgekomen. Ik heb dus niet zo'n goeie ervaring met dit soort instanties.
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:36
pati
pati is offline
Ben nu pas begonnen aan mijn tweede therapie voor faalangst, de eerste heeft weinig geholpen, omdat ik niet veel uitvoerde.
Het helpt alleen als je zelf ook meewerkt. Je moet die wil hebben, dan helpt het waarschijnlijk. Het duurt wel lang..
xx Pati
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 13:55
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
ik heb het syndroom van Asperger en ik kon er niet meer tegen dat alles dan zo anders is. ik heb geen prof. hulp gezocht maar wat me nu heel erg helpt is contact met lotgenoten. dat kan ik je zeker aanbevelen ;-)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2002, 14:22
mysteryyy
Avatar van mysteryyy
mysteryyy is offline
Eind vorig jaar, ben ik mensen gaan vertellen van mijn problemen ( ouders, vriendinnen). Ze waren allemaal heel steunend. Ik ben hulp gaan zoeken.
Ik heb een ontwikkelende eetstoornis, ben naar een dietiste gegaan die die diagnose stelde. ( zeg maar boulimia zonder kotsen).
Ik ben niet meer aangekomen, maar 4 kilo afgevallen in 3 maanden. Verder ben ik ook bij jeugdzorg belandt. Ik begin volgende week met individuele therapie, of dat gaat helpen........we'll see.

Sterkte allemaal
__________________
D.C
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 21:16
mystressdarkyr
mystressdarkyr is offline
ik heb hulp gezocht...
en nu ben'k opgenomen...en ze proberen me te helpen...maar hebt idee dat het niet veel zin heeft...mjah...
en 4 jaar gleden heb'k owk hulp gehad...dat hielp voor een jaar maar toen kwamt weer terug en dan veel erger...
mjah...
__________________
my tears are frozen, my heart is bleeding
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
ARTistiek Achter de Werkelijkheid
Inemine
33 09-06-2002 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.