Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2005, 21:26
Joey22
Joey22 is offline
Begon deze zomer: heb veel meegemaakt. (is een heel stukje, neem de tijd)

Eind juni had ik examens, redelijk gemakkelijk, niet zoveel blokken, maar juist het weekend voor de examens had ik een nieuwe vriendin.
Ik kende haar al een tijdje, maar werd niet echt iets, maar was met haar gaan zwemmen en was heel leuk, en van dat ging het iets verder.
Ik was smoorverliefd op haar, maar dat duurde niet lang: een week na de examens (dus 4 weken waren we uiteindelijk samen) hadden we een paar problemen (tijdens de examens spraken we dus niet zoveel af), ik nam een relatie namelijk wat serieuzer op dan haar blijkbaar.
Maar ik vond het niet zo super belangrijk, ik was wel van plan erover te gaan praten met haar, tot dat ik een berichtje kreeg dat ze niet meer verder wou.
Dat was een serieuze dip voor me, ik was echt smoorverliefd op haar, zeker dat het niet direct in mn gezicht was dat ze het uitmaakte.
Maarja, het was begin zomer, dus ik zette me erover. Heb een week gewerkt als jobstudent met 3 leuke collegas van mijn leeftijd, was heel leuk enzo, de zon scheen toen nog.
Daarna werd het nog beter: 2 weken naar frankrijk met een groep van mijn leeftijd, en mn beste vriend ging ook naar daar. Het was daar snikheet, veel zon, water (rivier), bergen en rots: echt iets voor mij. Daar leerde ik ook een waals meisje kennen, hebben een weekje iets gehad.

Na 2 weken ging ik terug naar belgie. Ik vertrok uit een stralende zon met 30° en kwam aan in een bewolkte lucht, ergens in de 15° en regen.
Ik had gelijk iets raars: ben meer dan een week zowat niet buiten geweest, had zin in totaal NIETS meer. Ik snapte totaal niet wat er gebeurde, maar toch had ik zin in niets.

Na dat gehad te hebben ging het al wat beter: belde wat vrienden op enzo, we gingen wat weg en ging weer dus.
Dan begon school weer, veel nieuwelingen op onze school, ook van de stad vanwaar ik kom (normaal niet veel, dus het was wel leuk).
Dan begon ik veel te SMSen en af te spreken met een goeie vriendin van me. Ik zal haar hier Lotte noemen Na een tijdje begon ik echt verliefd op haar te worden. Dit bleef zo tot midden oktober, uiteindelijk zijn we dankzij haar toch goeie vrienden (zelfs betere) kunnen blijven.(Misschien herinnert iemand zich een topic in liefdes & relaties van mij daarover) Een paar weken geleden kreeg ik wel weer te horen dat ze niet lang voor die tijd veel voor mij voelde. Echt ter zake deed dat niet, maar ik had toch even zin om mijn haar uit mijn kop te trekken...

Een week voor de herfstvakantie (die valt in belgie 2 weken later dan in Nederland btw) zei een vriendin van me dat ze ook iets voor mij voelde, en ik vond haar ook leuk enzo maar verder niet echt iets. Maar we bleven beter vrienden vond zij ook dus zo was het. Maar ik vond het niet leuk dat te horen, eerlijk gezegd vond ik het een soort slag in het gezicht...

Lotte dan, in diezelfde tijd, leerde iemand kennen waar ze wel wat voor voelde. Maar ik kende die persoon toevallig redelijk goed, hij was voor mij het voorbeeld wat ik NIET wil zijn: hij misbruikt meisjes, heeft zowat elke week een andere, doet er wat mee, in bed of desnoods in de bosjes, en als de ene hem niet meer aanstaat wisselt hij wel eens tussen exen. En Lotte is normaal iemand die heel erg uitkijkt wie ze datet, haar vader heeft namelijk haar moeder meerdere keren, soms voor haar ogen, bedrogen en daardoor heeft ze veel moeilijke tijden gehad. Maar nu met die gast.
Ik wist dat het slecht zou aflopen, ik probeerde zowat alles ik kon, maar het hielp niet, ze had dus verkering met hem.

Een week later leerde ik nieuw meisje kennen en het was direct goed voor elkaar. Ze woonde redelijk ver maar in de weekenden spraken we af en het was altijd heel leuk, ook via SMS & MSN.
Maar 4 weken later dan, nu een 2 weken geleden, ging ze naar fuif voor haar verjaardag (ik kon spijtig genoeg niet komen) en daar zag ze haar ex terug, van wie ze gescheiden was omdat ze verhuisde maar eigenlijk bleef ze hem graag zien. Die ex van haar is nu 18 (zij is 16) en had ondertussen zijn rijbewijs. Dan bekende ze aan mij dat ze mij eigenlijk zo graag had omdat ik haar aan haar ex deed denken. Nu heeft ze dus terug met haar ex en ik was er kapot van...

Lotte dan, op 2 dagen verschil na, maakte ongeveer hetzelfde mee: die gast vond het blijkbaar voor even niet zo leuk meer en hij ging terug naar zijn ex, en Lotte was er kapot van.
Lotte en ik waren van karakter en leven al zowat helemaal hetzelfde, en nu gebeurde dat helemaal hetzelfde, was ook erg toevallig. Dus we steunden elkaar erg in die periode, we hadden het beide moeilijk.

Na een weekje was ik er goed op, ging redelijk rap, en zij nam het (schijnbaar) ook goed op...
Dan begonnen we op school aan het hoofdstuk Liefde. Daar kreeg ik vooral dingen te horen zoals "Je beste vriend(in) is ook je beste vriend" enz. Ik had eigenlijk veel korte relaties achter de rug in die tijd, vooral doordat we elkaar niet zo super goed kenden enzo. En ik was het natuurlijk beu.
Lotte en ik praten er ondertussen over over dingen zoals hoe het zou geweest zijn moesten wij in die tijd wel iets gehad hebben (en toen kwam ik te weten dat zij nog iets met mij wou enz) en er kwam zowat niets dan goed uit die gedachten.
Met dat ik het beu was van die korte relaties te hebben, lag het voor de hand: die gevoelens kwamen terug.

Maar dat was moeilijk, het was niet echt wederzijds. Maar ik wist wel maniertjes hoe dat wel te doen was, aangezien zij dat ook niet totaal niet zag zitten (dus ze zag het eigenlijk wel zitten maar had gewoon geen gevoelens voor me). Dus we zouden meer afspreken, maar zij had het redelijk druk enzo, dus lag het moeilijk. Na de examens, 2 weken voor het einde van december, zou de vakantie toch beginnen en zouden we meer tijd hebben enzo.

Nu begon die gast weer te bellen en berichtjes te zenden naar haar. Blijkbaar was hij nu zijn ex terug beu en wil hij terug naar haar. En Lotte had nog veel gevoelens voor hem. Dus binnen een paar dagen zal het er weer van komen. Het probleem volgens haar: hij moet nog kiezen tussen haar en zijn ex. Hier ben ik al heel kwaad op haar, hij heeft haar al eens bedrogen en nu gaat ze zich gewoon geven aan hem??
Ondertussen zit ik hier met haar in mijn gedachten en het is wel moeilijk. Ben gisteren met haar naar cinema geweest samen met een vriendin van haar en maat van mij nog, en volgens hen was het echt alsof we iets hadden. We vonden het beide ook heel leuk (hoewel het een slechte film was vonden we, In Her Shoes).
Maar, ze zei dat het puur vriendschappelijk was vandaag nog, dat ze niets voor me voelde hoe intiem het ook was...
En nu, mij ziet ze niet zoveel omdat we niet naar dezelfde school gaan (wel dezelfde stad maarja) en Lotte en die gast wel.
Hier weet ik al niet goed meer wat te doen. Een vriendin van haar zegt me dat ik haar gewoon moet laten, en als ze weer bedrogen wordt haar totaal niet troosten, dan moet ze het maar voelen.
En een vriendin van mij zegt dan weer dat ik haar moet confronteren, rechtuit vragen wat ik voor haar beteken en anders haar laten kiezen tussen hem en mij.

Beide zijn voor mij zowat niet mogelijk... Zou het besterven om zo bij haar weg te gaan, bovendien zij ook denk ik, en om haar gewoon te laten gaan is het te moeilijk.

Als topje van de ijsberg: 2 meisjes van mijn school willen iets met mij hoorde ik vorige week. En toevallig 2 die ik in normale omstandigheden echt niet zo laten staan ofzo. En nu mag ik piekfijn gaan uitleggen waarom het niet gaat enzo (ik ben teer van zieltje, ga niet bruut zijn in zulke dingen zoals sommigen... )

Ondertussen hier verandert mijn humeur met alles wat gebeurt, meestal zit ik met mn hoofd tussen mn benen (niet letterlijk) en weet niet wat aan te vangen.
Voor degene die de tijd namen om alles te lezen: Gaat dit nu naar een depressie toe? (het is ook winter en ik HAAT koude, geef mij maar zomer!) Of is het gewoon een zware dip? (of vele dippen na elkaar...)
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2005, 22:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
OMG, wat hebben al die 100 meiden ermee te maken?! Je wou toch niet zeggen dat je dip door meisjes komt? Je bent nog hartstikke jong
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 02:32
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Maak je maar niet ongerust, het is gewoon een dip door omstandigheden Misschien heb je een beetje last van winterdepressies (je zit wel in de leeftijd om ze te ontwikkelen), maar daar zou ik me ook druk om maken als ik jou was. Je weet dat het weer over gaat als de krokussen de grond uit komen, en in de tussentijd kun je gewoon veel naar buiten gaan of lekker gaan sporten of zwemmen. Mocht je nou denken dat je een winterdepressie hebt: Probeer zo veel mogelijk zonlicht te vangen, een gebrek aan zonlicht is wat de winterdepressie veroorzaakt.

Succes met al je vrouwen
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 16:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Versta je dit onder 'heb veel meegemaakt'. Sorry hoor, get a life. Geef jezelf een trap onder je kont; ga leven.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:08
Joey22
Joey22 is offline
Nja, ben het niet gewend om aan-af relaties te hebben. En na ze nu gehad te hebben ben ik met mezelf tot de conclusie gekomen dat het niets voor mij is...
En nja, dit is een ingekorte versie... (zou je niet zeggen)
Is in detail veel meer gebeurt, het gaat eigenlijk gewoon om lotte, en die meiden hebben er idd mee te doen, want als ik met iemand anders ben dacht ik (gelukkig voor dat meisje) niet aan Lotte... Maar dan een paar weken later dacht ik er nog eens extra veel aan...
En die trap onder mijn kont: ik heb al eens geprobeerd maar mijn voet raakt daar niet goed

@Chloe sierre: Denk het wel... Ik denk zelf dat ik schizofreen ben. Gebeurt soms dat ik gewoon ben maar enorm slechtgezind bent maar kan er niets aan doen. Erg hé?

@BFR: Ik sport wel veel maar meestal binnen (gelukkig want ik haat koude), in de zomer zit ik daarentegen altijd buiten. Kzal het proberen, ty
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:24
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-12-2005 @ 17:36 :
Versta je dit onder 'heb veel meegemaakt'. Sorry hoor, get a life. Geef jezelf een trap onder je kont; ga leven.


Beetje bot gesteld misschien. Heb niet alles gelezen, maar het is een uitstekende remedie tegen depressies. Ik ben het er dus wel mee eens. En ik zeg dit uit ervaring.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 05-12-2005 @ 17:36 :
Versta je dit onder 'heb veel meegemaakt'. Sorry hoor, get a life. Geef jezelf een trap onder je kont; ga leven.
Hier sluit ik me bij aan.

Verder is het dom om depressief te worden doordat je veel vriendinnen een een korte tijd hebt gehad. Want dat haal ik hier nu uit. Confronteer haar, en kijk dan verder. Maar doe eerst maar eens wat aan je definitie van "veel meemaken"
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 14:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Joey22 schreef op 05-12-2005 @ 19:08 :

@Chloe sierre: Denk het wel... Ik denk zelf dat ik schizofreen ben. Gebeurt soms dat ik gewoon ben maar enorm slechtgezind bent maar kan er niets aan doen. Erg hé?
Uh wat is precies de reden dat je denkt dat je schizofreen bent?

Die pubers van tegenwoordig denken echt te snel dat ze een psychische stoornis hebben
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 14:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor het weer. En dan ook nog in combinatie met al die korte relaties is het helemaal niet zo gek dat je nu in een dip zit. Misschien helpt het om een keer naar de zonnebank te gaan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 21:39
Joey22
Joey22 is offline
@Chloe sierra: nou niet echt schizofreen, ik heb geen psychische stoornis, ik ben gewoon zot
Maar het is gewoon, dat als ik slechtgezind ben ofzo, of kwaad, dat ik eigenlijk niet kwaad ben maar als het ware mn lichaam die kwaad is, en ik kan normaal denken maar er gewoon niets aan doen om kwaad te zijn...
Is moeilijk om uit te leggen... Dan probeer ik goed gezind te worden maar dat lukt niet... Zit eigenlijk een soort van gevangen in dat... Weiiird!

@SA: deed ik gisteren. Grote boel gemaakt, had het vooral vanmorgen erg moeilijk daarmee...

& Zonnebank gaak eens proberen

En ik heb heus een leven hoor, heb geen nieuwe nodig. Maar er zijn andere, mss kleinere maar toch andere dingen die hier niet in staan die ook wat meegeholpen hebben... Vb mn ouders die ondertussen ruzie maakten, wordt je ook al niet goedgezind van, andere meid nog, vriendin van mn beste maat die gestorven is (die 4 jaar samen waren) en die ik ook goed kende die vriendin, dan die maat die serieus depressief zelfmoordneigingen nabij was
Dan nog eens dat mn examens overmorgen beginnen, stress erbij, roepende leerkrachten dat ik met mn gedachten een paar honderd kilometer verder zit, enz...
Dit is de main story maar hoor En dat ik al een maand niet kan trainen door blessure heeft er ook mee te maken
Wie heeft zin om die schop onder mn kont te komen geven?
ty btw voor reacties
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 20:45
brunett.wiekje'
brunett.wiekje' is offline
goh... je bent egt heel zielig...

Ik denk dat je dat het liefste wil horen... en je wilde ons natuurlijk duidelijk maken dat je z'n lekker ding bent dat alle meisjes je wille..

nou dat weten we dan nu en nu mag je verder je bek dicht houden en en je gaan concentreren op die twee meisjes van je..

succes nog he
__________________
crispy, shinning 'nd sparkling...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:40
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
brunett.wiekje' schreef op 07-12-2005 @ 21:45 :
goh... je bent egt heel zielig...

Ik denk dat je dat het liefste wil horen... en je wilde ons natuurlijk duidelijk maken dat je z'n lekker ding bent dat alle meisjes je wille..

nou dat weten we dan nu en nu mag je verder je bek dicht houden en en je gaan concentreren op die twee meisjes van je..

succes nog he
Je kunt je bericht nog verwijderen binnen 1440 minuten
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:35
Joey22
Joey22 is offline
Citaat:
brunett.wiekje' schreef op 07-12-2005 @ 21:45 :
goh... je bent egt heel zielig...

Ik denk dat je dat het liefste wil horen... en je wilde ons natuurlijk duidelijk maken dat je z'n lekker ding bent dat alle meisjes je wille..

nou dat weten we dan nu en nu mag je verder je bek dicht houden en en je gaan concentreren op die twee meisjes van je..

succes nog he
Gogh jij krijgt een 10 van mij voor verkeerd opvatten... Of voel je je zelf zo te goed om het goed te begrijpen? Die 2 meiden zijn juist een probleem, wil ik niets mee, maar normaal zou ik ze niet laten staan, maar nu moet ik ze mooi laten...
Ik ben heus geen lekker ding, weet zelf ook dat ik superlelijk ben, en verwacht ook niemand die zegt dat het niet zo is.
Njah, als ik zo rond me kijk schijnt het mode te zijn voor meide om een lelijke vriend te nemen, dus heb ik maar geluk

Sta echt wankel op dit moment... Ga van happy naar superkwaad, heb zware ruzie met Lotte daardoor, en omdat ik weet dat het mijn schuld is ben ik nog veel slechter gezind
Maar ik denk dat ik niet ga zakken voor mijn examen van vandaag
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie depressief? Ik weet het zelf niet meer.
trophus
58 03-05-2007 10:48
Psychologie Depressie of niet?
GVD**
17 26-01-2006 12:07
Psychologie Dood willen = depressief zijn?
MazeMouse
31 01-04-2003 17:40
Psychologie Manisch Depressief (MDS - Borderline)
Genesis
25 25-03-2002 18:08
Psychologie Weten sommige wel wat depressief zijn werkelijk is?
G-18
49 18-01-2002 00:31
Psychologie depressief.... of niet?
kizzy
5 14-01-2002 14:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.