Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 12:44
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Marloes17V schreef op 26-09-2003 @ 13:39:
ik vind het geen goed idee.
Veel landen gaan zich wel afvragen waar ze mee bezig zijn als het Vaticaan serieus kritiek gaat uiten op een bepaalde manier van oorlog voeren, maar dat weegt niet op tegen bepaalde opvattingen die het Vaticaan heeft (over bijv. seks, abortus, het geloof verspreiden en dat soort dingen).
Maar wat is er mis met dat ze andere opvattingen hebben dan jij?
Landen als Syrie, Saudi Arabia, Indonesia en Iran zijn ook lid maar hebben ook totaal andere ideeen dan de westerse leden van de VN, en niet alleen op het gebied van seks, abortus enz. maar ook op het gebied van mensenrechten en daar zal het Vaticaan dezelfde ideeen hebben als de meeste mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2003, 13:00
Marloes_temp2
Avatar van Marloes_temp2
Marloes_temp2 is offline
Natuurlijk heb je gelijk en is er niets mis met andere opvattingen, maar ik denk dat veel (westerse) landen adviezen en opvattingen van het Vaticaan misschien wel heeel erg serieus zullen nemen omdat het Vaticaan de autoriteit is op het gebied van geloof voor velen. En of dat altijd zal werken in de wereld zoals die er nu uit ziet, vol met oorlog en ellende en presidenten die niet eens weten waar ze eigenlijk mee bezig zijn, dat betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:03
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Marloes17V schreef op 26-09-2003 @ 14:00:
Natuurlijk heb je gelijk en is er niets mis met andere opvattingen, maar ik denk dat veel (westerse) landen adviezen en opvattingen van het Vaticaan misschien wel heeel erg serieus zullen nemen omdat het Vaticaan de autoriteit is op het gebied van geloof voor velen.
Dan is dat toch alleen maar heel mooi.

Citaat:
Marloes17V schreef op 26-09-2003 @ 14:00:
En of dat altijd zal werken in de wereld zoals die er nu uit ziet, vol met oorlog en ellende en presidenten die niet eens weten waar ze eigenlijk mee bezig zijn, dat betwijfel ik.
Niet geschoten is altijd mis. En de meeste presidenten weten wel waar ze mee bezig zijn hoor. Het is de vraag of een stel wijsneuzigere Europeanen die in geen 50 jaar een echte oorlog hebben gevoerd dat wel weten.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 15:36
Alexander
Alexander is offline
Hehhe... Bonifatius VIII zou sterven als gevolg van een hartaanval als hij dit zou lezen. Het Vaticaan slechts als een eenvoudig lid van een overkoepelende organisatie? Schandalig. Ieder levend wezen moet, om gered te worden, ondergeschikt zijn aan de paus!
Nou ja, vergeef me dit kleine uitstapje naar het verleden. Het lijkt me weinig kwaad kunnen om het Vaticaan lid te laten worden van de VN. Dan kun je een oogje in het zeil houden en kan men kritiek leveren op de standpunten die het Vaticaan heeft. Het zal dus de mate van discussie bevorderen, en dat kan in een moderne samenleving nooit kwaad.
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:14
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Assasin schreef op 26-09-2003 @ 14:03:
En de meeste presidenten weten wel waar ze mee bezig zijn hoor.
Wel vervelend dat dan juist de machtigste president op deze aarde daar juist absoluut geen idee van heeft.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:05
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Wel vervelend dat dan juist de machtigste president op deze aarde daar juist absoluut geen idee van heeft.

Citaat:
Assasin schreef op 26-09-2003 @ 14:03:
Het is de vraag of een stel wijsneuzigere Europeanen die in geen 50 jaar een echte oorlog hebben gevoerd dat wel weten.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:07
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Assasin schreef op 26-09-2003 @ 14:03:
Het is de vraag of een stel wijsneuzigere Europeanen die in geen 50 jaar een echte oorlog hebben gevoerd dat wel weten.
Hoe lang wij geen oorlog hebben gehad is totaal niet relevant. Het is een drogreden: 'jij hebt al lang geen oorlog meer gevoerd, dus jij weet nergens vanaf, dus jij moet je mond houden.' Je hoeft geen oorlog te hebben gehad om te zien dat Bush flink op de verkeerde weg zit. Met wapengeweld maak je de zaken namelijk meestal alleen maar erger.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Marloes17V schreef op 26-09-2003 @ 14:00:
Natuurlijk heb je gelijk en is er niets mis met andere opvattingen, maar ik denk dat veel (westerse) landen adviezen en opvattingen van het Vaticaan misschien wel heeel erg serieus zullen nemen omdat het Vaticaan de autoriteit is op het gebied van geloof voor velen. En of dat altijd zal werken in de wereld zoals die er nu uit ziet, vol met oorlog en ellende en presidenten die niet eens weten waar ze eigenlijk mee bezig zijn, dat betwijfel ik.
Niemand neemt de Paus serieus. Denk je nu werkelijk dat als het Vaticaan wil dat de Algemene Vergadering van de VN een resolutie aanneemt die abortus in heel de wereld verbiedt die resolutie er daadwerkelijk komt enkel en alleen omdat het Vaticaan dat wil? Kleine landen hebben in de VN sowieso vrij weinig te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-09-2003 @ 19:07:
Hoe lang wij geen oorlog hebben gehad is totaal niet relevant. Het is een drogreden: 'jij hebt al lang geen oorlog meer gevoerd, dus jij weet nergens vanaf, dus jij moet je mond houden.' Je hoeft geen oorlog te hebben gehad om te zien dat Bush flink op de verkeerde weg zit. Met wapengeweld maak je de zaken namelijk meestal alleen maar erger.
Ik zou willen stellen dat juist omdat Europa de laatste vijftig jaar geen oorlog heeft gevoerd recht van spreken heeft. Meer dan de criminelen uit de VS, die in bijna elk land op de wereld wel wat misdaden hebben gepleegd.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
"You and what army?"
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:03
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
whahaha die oude aap, dit is gewoon niet serieus te nemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.