Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 09:59
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
In Roemenië is de 12-jarige dochter van zigeunerkoning Cioaba de kerk uitgevlucht tijdens haar huwelijksceremonie. Het meisje, Ana Maria, was het niet eens met het feit dat ze was uitgehuwelijkt aan een 15-jarige jongen. Voor het huwelijk waren kosten noch moeite gespaard. Zo waren er 400 genodigden, was er een driedaags feest gepland en had de bruid een peperdure jurk aan.

Nadat Ana de kerk was uitgehold wisten familieleden van het meisje haar na een kwartier over te halen terug te keren. Na de ceremonie verdween ze zonder haar kersverse echtgenoot aan te kijken uit de kerk.



Dat is toch gewoon ziek je kind op der 12e uithuwelijken en dat dat gewoon mag in een land dat lid wil worden van de EU...
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Advertentie
Oud 29-09-2003, 10:03
Verwijderd
Zigeuners zijn geen Roemenen hoor. Sterker nog, zigeuners worden schandalig behandeld in Roemenië. Maar goed, een huwelijk tussen een twaalf- en vijftienjarige is in onze ogen niet normaal, maar de zigeunercultuur is een andere cultuur. Je kan daar als arrogante westerling niet zo maar over oordelen.
Oud 29-09-2003, 10:04
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-09-2003 @ 11:03:
Zigeuners zijn geen Roemenen hoor. Sterker nog, zigeuners worden schandalig behandeld in Roemenië. Maar goed, een huwelijk tussen een twaalf- en vijftienjarige is in onze ogen niet normaal, maar de zigeunercultuur is een andere cultuur. Je kan daar als arrogante westerling niet zo maar over oordelen.
jah okee maar je verpest wel de hele jeugd van dat kind zo toch
en als ze het er zelf niet mee eens was....
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 29-09-2003, 10:05
Verwijderd
kunnen die Roemenen dan wat doen aan dat zigeuner ongedierte? ze proberen ze al eeuwen lang te verjagen cq te verdelgen.
maarja als ze op hun 12de al beginnen te fokken
Oud 29-09-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-09-2003 @ 11:03:
Je kan daar als arrogante westerling niet zo maar over oordelen.
dat kan wel
Oud 29-09-2003, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Fennutjuh schreef op 29-09-2003 @ 11:04:
jah okee maar je verpest wel de hele jeugd van dat kind zo toch
en als ze het er zelf niet mee eens was....
Tsja, daar kun je niet veel aan doen. Dat besef moet vanzelf in de zigeunergemeenschap groeien.
Oud 29-09-2003, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 11:05:
kunnen die Roemenen dan wat doen aan dat zigeuner ongedierte? ze proberen ze al eeuwen lang te verjagen cq te verdelgen.
maarja als ze op hun 12de al beginnen te fokken
Ze zouden een tweede Auschwitz kunnen bouwen.

Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 11:06:
dat kan wel
Je kan het wel, de vraag is alleen of het ook goed is. Wie weet vinden zigeuners het wel belachelijk dat je in Nederland pas op je achttiende mag trouwen.
Oud 29-09-2003, 10:10
Verwijderd
Is dat meisje 12 jaar ?!
Oud 29-09-2003, 10:29
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 11:05:
kunnen die Roemenen dan wat doen aan dat zigeuner ongedierte? ze proberen ze al eeuwen lang te verjagen cq te verdelgen.
maarja als ze op hun 12de al beginnen te fokken
Toe maar.....

Je doet me een beetje denken aan een zekere besnorde Duitser, die zo'n 70 jaar geleden met uitspraken in deze trant veel succes had.

Zigeuners zijn mensen, geen ongedierte.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 29-09-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 29-09-2003 @ 11:29:
Toe maar.....

Je doet me een beetje denken aan een zekere besnorde Duitser, die zo'n 70 jaar geleden met uitspraken in deze trant veel succes had.

Zigeuners zijn mensen, geen ongedierte.
zoals preak al opmerkte:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Prea|K schreef op 20-09-2003 @ 21:19:
En krijgen we weer het 2de ww uitspraakje, get a life en ga wollen sokken breien slinkse stakker.
--------------------------------------------------------------------------------
Oud 29-09-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 11:39:
zoals preak al opmerkte:

*onzin*
Dwaas.
Oud 29-09-2003, 10:46
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 11:39:
zoals preak al opmerkte:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Prea|K schreef op 20-09-2003 @ 21:19:
En krijgen we weer het 2de ww uitspraakje, get a life en ga wollen sokken breien slinkse stakker.
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, zo lul je je er natuurlijk wel heel makkelijk uit. Bovendien kan ik niet breien en ben ik niet slinks maar links.

Een herhaling van de jaren dertig en veertig wil toch niemand? En wat jij zei grenst gewoon aan racisme, dat valt niet te ontkennen
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 29-09-2003, 10:51
alibabwe
alibabwe is offline
ik zou dr ook wel mee willen trouwen

Maar ja het is hun cultuur, doe je niets aan. Als EU kun je wel eisen gaan stellen aan het desbetreffende land. Maar dat gebeurt toch niet.
Oud 29-09-2003, 11:11
Waldkrieger
Avatar van Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-09-2003 @ 11:10:
Je kan het wel, de vraag is alleen of het ook goed is. Wie weet vinden zigeuners het wel belachelijk dat je in Nederland pas op je achttiende mag trouwen.
Pardon my French, maar dat vind ik van dat oeverloze gezever. Rond je 18e ben word je over het algemeen lichamelijk als geestelijk volwassen geacht, nu valt dat laatste bij velen nogal eens te bezien, maar lichamelijk gezien gaat dit nagenoeg altijd op. Trouwen, een verbintenis voor in principe het leven met iemand aangaan, zou in mijn ogen niet moeten geschieden voordat zowel de jongen als het meisje zelf bij machte is te beslissen of ze aan zoiets beginnen wil.
Daarnaast zorgen zigeuners al decennia lang voor problemen in Europa, het is gewoonweg een probleemvolk dat niks toevoegt aan het huidige Europa; ze mogen van mij flink aangepakt worden.
Oud 29-09-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 29-09-2003 @ 11:46:
Ja, zo lul je je er natuurlijk wel heel makkelijk uit. Bovendien kan ik niet breien en ben ik niet slinks maar links.

Een herhaling van de jaren dertig en veertig wil toch niemand? En wat jij zei grenst gewoon aan racisme, dat valt niet te ontkennen
zigeuners ongedierte noemen is geen racisme maar een feitelijkheid femke
Oud 29-09-2003, 12:12
Verwijderd
Waldkrieger schreef op 29-09-2003 @ 12:11:

Citaat:
Pardon my French, maar dat vind ik van dat oeverloze gezever. Rond je 18e ben word je over het algemeen lichamelijk als geestelijk volwassen geacht, nu valt dat laatste bij velen nogal eens te bezien, maar lichamelijk gezien gaat dit nagenoeg altijd op. Trouwen, een verbintenis voor in principe het leven met iemand aangaan, zou in mijn ogen niet moeten geschieden voordat zowel de jongen als het meisje zelf bij machte is te beslissen of ze aan zoiets beginnen wil.
Nu doe je dus precies wat ik aangeef. Zigeuners denken daar blijkbaar anders over en dat is hun goed recht. Er worden m.i. geen ernstige mensenrechten geschonden op deze manier, tenzij het zo is dat een kind met een volwassene moet trouwen. In dit geval was dat echter niet zo, en dan vind ik niet dat jij als westerling zo mag oordelen over een andere cultuur.

Citaat:
Daarnaast zorgen zigeuners al decennia lang voor problemen in Europa, het is gewoonweg een probleemvolk dat niks toevoegt aan het huidige Europa; ze mogen van mij flink aangepakt worden.
Zigeuners worden al decennia lang op een schandalige manier behandeld zul je bedoelen, ze worden stelselmatig in achterstandsposities gedrukt en gehouden. Ik heb een tijdje terug een documentaire gezien over zigeuners in Roemenië, en ik kan je vertellen dat die mensen zeer slecht behandeld worden.
Oud 29-09-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 13:01:
zigeuners ongedierte noemen is geen racisme maar een feitelijkheid femke
Jij bent al net zo erg als je broer
Oud 29-09-2003, 12:25
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Citaat:
alibabwe schreef op 29-09-2003 @ 11:51:
ik zou dr ook wel mee willen trouwen

Maar ja het is hun cultuur, doe je niets aan. Als EU kun je wel eisen gaan stellen aan het desbetreffende land. Maar dat gebeurt toch niet.
Zigeuners zijn stateloos. Ze komen niet uit een land en hebben dat ook niet. Ze wonen over al en nergens. Die eisen kun je gewoon niet stellen. Maar dat een 12 jarige al moet trouwen vind ik ook in en in triest. Dat kan gewoon niet. Ik heb een zusje van 11 en die zie ik over een jaar echt nog niet trouwen hoor.
Ads door Google
Oud 29-09-2003, 12:27
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-09-2003 @ 13:12:
Waldkrieger schreef op 29-09-2003 @ 12:11:



Nu doe je dus precies wat ik aangeef. Zigeuners denken daar blijkbaar anders over en dat is hun goed recht. Er worden m.i. geen ernstige mensenrechten geschonden op deze manier, tenzij het zo is dat een kind met een volwassene moet trouwen. In dit geval was dat echter niet zo, en dan vind ik niet dat jij als westerling zo mag oordelen over een andere cultuur.



Zigeuners worden al decennia lang op een schandalige manier behandeld zul je bedoelen, ze worden stelselmatig in achterstandsposities gedrukt en gehouden. Ik heb een tijdje terug een documentaire gezien over zigeuners in Roemenië, en ik kan je vertellen dat die mensen zeer slecht behandeld worden.
Helemaal mee eens. In tsjechie worden ze ook al zo slecht behandeld, terwijl ze niet meer of minder zijn dan wij hoor.
Oud 29-09-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-09-2003 @ 13:12:
Jij bent al net zo erg als je broer
dank je
Oud 29-09-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Twilight-Sympho schreef op 29-09-2003 @ 13:27:
Helemaal mee eens. In tsjechie worden ze ook al zo slecht behandeld, terwijl ze niet meer of minder zijn dan wij hoor.
over het algemeen beschouw ik criminelen als mindere mensen
Oud 29-09-2003, 13:11
Verwijderd
Ik ben het niet eens met het normen en waarden patroon van de zigeuners in dit geval
Het valt niet te ontkennen dat het een apart volkje is, maar daarom gaan we ze niet uitroeien, zoals onze rechtse vrienden voorstellen
Oud 29-09-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-09-2003 @ 14:11:
Ik ben het niet eens met het normen en waarden patroon van de zigeuners in dit geval
Het valt niet te ontkennen dat het een apart volkje is, maar daarom gaan we ze niet uitroeien, zoals onze rechtse vrienden voorstellen
nee, enkel wegjagen, dat is het voordeel van die woonwagens
Oud 29-09-2003, 13:31
Verwijderd
Hm, ziet er niet slecht uit voor een twaalfjarige.
Oud 29-09-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2003 @ 14:31:
Hm, ziet er niet slecht uit voor een twaalfjarige.
normale roemeense meisjes beginnen zo rond die leeftijd als protituee
Advertentie
Oud 29-09-2003, 13:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2003 @ 14:31:
Hm, ziet er niet slecht uit voor een twaalfjarige.
Dat vond ik ookal
Oud 29-09-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 14:33:
normale roemeense meisjes beginnen zo rond die leeftijd als protituee
Best wel memmen ook
Oud 29-09-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 14:21:
nee, enkel wegjagen, dat is het voordeel van die woonwagens
Ik heb in de afgelopen week nog ergens iets gelezen over de aanpak van de Nederlandse overheid om deze mensen zichzelf te laten vestigen
Oud 29-09-2003, 13:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2003 @ 14:35:
Best wel memmen ook
heej ze is getrouwd

Oud 29-09-2003, 13:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
*pruttel*
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.