Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 08:30
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
heeft het soort drugs die je gebruikt, of het soort alcohol direct of indirect te maken met je iq, eq, opleidings niveau of dat soort dingen?

Ik krijg toch steeds vaker de indruk dat blowen een drug is voor.
A) hangjongeren met laag niveau van opleiding
B) bovengemiddeld inteligente jongeren.

Ook krijg ik het idee dat vaak sterke bier drinkers ook vaak slimme mensen zijn, en vodka jus mensen toch meer gemiddeld zijn.

Dit kan komen door(wat ik me bedacht)
a) Puur de scene waar je in zit, dus wat cool en normaal is bij 'de groep' waar je bij hoort
b) dat bepaalde drugs en alcohol samen gaan met je interlect.

Dus ben benieuwd of dit jullie enigzins bekend voorkomt??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2005, 08:35
Verwijderd
Bierdrinkers slim? Gast, dit dorp zit vol met lompe boeren die bier zuipen. Ik ga ff een mooi voorbeeld geven, mijn ex is bier beginnen drinken omdat de rest het dronk, hij vond het niet eens lekker. Intussen zuipt hij zich op Werchter compleet ko. Van erg veel intelligentie vind ik dat niet getuigen.
Als we dan toch over groeperingen beginnen, de intelligentere mensen die komen bij Plus en drinken in beschaafde termen wel eens wat bier, maar rode wijn is meer geliefd.

Misschien dat er een bepaald patroon in zit, maar ik denk ook dat het zit in wat je lekker vindt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 14-07-2005 @ 09:30 :
heeft het soort drugs die je gebruikt, of het soort alcohol direct of indirect te maken met je iq, eq, opleidings niveau of dat soort dingen?

Ik krijg toch steeds vaker de indruk dat blowen een drug is voor.
A) hangjongeren met laag niveau van opleiding
B) bovengemiddeld inteligente jongeren.

Ook krijg ik het idee dat vaak sterke bier drinkers ook vaak slimme mensen zijn, en vodka jus mensen toch meer gemiddeld zijn.

Dit kan komen door(wat ik me bedacht)
a) Puur de scene waar je in zit, dus wat cool en normaal is bij 'de groep' waar je bij hoort
b) dat bepaalde drugs en alcohol samen gaan met je interlect.

Dus ben benieuwd of dit jullie enigzins bekend voorkomt??
Ja.
Het eerste kan ik me redelijk in vinden. Op mijn oude school (een categoriaal gymnasium) waren er toch erg veel mensen die blowden (en dat zijn er echt meer dan je denkt), hoewel je zou verwachten dat ze dat juist niet doen, omdat ze weten dat het niet goed is.

Op mijn nieuwe school (een lyceum, vmbo+havo+vwo), zijn er juist betrekkelijk minder vwo-leerlingen die blowen, en veel meer vmbo'ers die dat wel doen.

Het ligt wel aan de scene waar je in zit. Je hebt 2 groepen die bier drinken (gymnasium):
1) de kakkers, "er gaat niets boven het genot van een biertje en een sigaar", en ga nou niet zeuren dat het niet zo is.
2) de alto's, omdat het verdomde trui is om in de Hout met een tray Export te zitten, omdat de verdomt stoere bovenbouwers dat ook doen.
Voor de rest drinken de meiden vooral wijn.

Op het lyceum zit het anders. Er zitten daar veel meer verschillende groepen, waardoor je niet echt kunt vaststellen wie wat gebruikt. Je hebt in elke klassenlaag mensen die alleen breezers drinken, alleen wijn drinken, veel bier nuttigen of veel blowen. In mijn klas alleen al, zit een edger, een kleine groep blowers, een groepje meisjes dat bij elk weekend niet meer weet wat ze heeft gedaan, een groepje dat zich elke zaterdagavond allenig opsluit op een kamertje/met paps en mams zit te scrabbelen en ik. En dat is dan 5vwo. Je hebt wel groepen, maar niet zo duidelijk als op het gymnasium. Je hebt meer culturen.

Hmmz.. mn verhaal is een beetje onsamenhangend..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:51
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
nouja, ik zit op een stedelijk gymnasium en daar zijn veel mensen die blowen en drinken, vooral de wat alternatievere mensen.

verder zie ik om mij heen allemaal verschillende soorten mensen die blowen, van uitzonderlijk dom tot uitzonderlijk slim maar zeker ook ertussenin.

daarom geloof ik niet zo dat drugs en alcohol samengaan met je intelect,dat het te maken heeft met de scene waarin je zit geloof ik wel.
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 11:05
wann
Avatar van wann
wann is offline
Hehe, ik zie eigenlijk alles gewoon wat meer verspreid zitten.

Als je hier in mijn studentenflatje komt kan dat misschien je mening beïnvloeden omdat alle lui hier én blowen (en aardig veel ook) en zuipen, en toch hun studie (WO) doen, met niet beneden-gemiddelde resultaten, voor zover ik weet.

Ik denk toch dat je over het algemeen wel veel meer mensen zou moeten bekijken dan je doorgaans zou doen om een zinnige uitspraak te kunnen doen over het gebruik.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:23
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Interlect.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:25
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
volgens mij zit het verband zo:

mensen zoeken vaak mensen op met een vergelijkbare intelligentie, dus binnen bepaalde groepen zullen mensen een redelijk vergelijkbare intelligentie hebben.

daarnaast is het zo dat het alcohol en druggebruik binnen een groep vaak ruwweg vergelijkbaar is.

dus zal er inderdaad een verband zitten tussen intelligentie en het gebruik van d&a. maar dat is niet ontzettend sterk en te gevarieerd om te kunnen zeggen 'mensen die dit en dat gebruiken zijn zo en zo slim'
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:24
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Ding is dat intelligente mensen vaak meer moeite hebben met voldoening vinden en als compensatie daarom drugs gebruiken. (dat heb ikzelf vrij vaak, maar dat wil niet zeggen dat ik intelligent ben )
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:31
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hm...

vraag ik me ineens af.... zitten hier eigenlijk mensen van de pabo?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:00
nps
Avatar van nps
nps is offline
ik weet het niet, ik denk dat drugs door alle lagen van bevolking en iq heen gebruikt word. ik zit al 3 jaar op hbo en in iedere klas waar ik zat blowden wel mensen. daarentegen merk ik wel dat met de verstokte (dagelijkse) jointrokers het minder goed gaat met school en motivatie e.d., maar dat hoef weer niet veel te zeggen over intelligentie. ik werk ook in de geestelijke gezondheidzorg en een heleboel mensen die daar lopen zijn ook wel stevig aan de wiet.
maar zoals altijd denk ik nog het meest dat het altijd maar weer aan het individu ligt. als je slim bent kan je gebruiken omdat je beseft dat de wereld kut is, en als je dom bent omdat je niet beseft wat de gevolgen ervan zijn.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:45
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
nps schreef op 14-07-2005 @ 17:00 :
als je slim bent kan je gebruiken omdat je beseft dat de wereld kut is, en als je dom bent omdat je niet beseft wat de gevolgen ervan zijn.
nogal kortzichtig hoor
als je dom bent kan je net zo goed constateren dat de wereld kut is en beskuiten te gaan blowen, ongeacht of je stilstaat bij de mogelijke gevolgen.
Als je slim bent kan je ook gaan blowen door te constateren dat je kunt blowen, hiermee je blik/geest/wereld/bewustzijn te verbreden en door rekening te houden met en verdacht te zijn op eventuele gevolgen (lees en leef je in) erop in te spelen en zo een goede balans vinden (en een reputatie opbouwen als gaer doch intelligent persoon )

Misschien werkt het gewoon simpeler.
Je hebt domme mensen en je hebt slimme mensen.
Mensen uit beider categoriën blowen.
Door te zien wat voor uitwerking blowen heeft op de persoon, zowel op korte als op langere termijn kan je iemand bij de slimme of dse domme mensen indelen
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:11
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik denk dat drank en drugs gebruik iets is voor alle lagen van de samenleving. Vergis je er niet in, dat je je verslaving kan bekostigen betekend nog niet dat je geen junk bent!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:17
Built to last
Built to last is offline
mja zit wat in, een klein beetje
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:26
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Maar stel dat mensen die vodka drinken eigenlijk slimmer zouden zijn, maar door het vodkagebruik er zoveel hersencellen zijn afgestorven dat ze weer dommer zijn dan mensen die bier drinken...


Ik drink iig wel aardig veel, liever sterke drank en ik heb net me vwo gehaald. Dus de vraag hoelang ik nog van me intelligentie kan genieten
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:26
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 14-07-2005 @ 17:45 :
nogal kortzichtig hoor
als je dom bent kan je net zo goed constateren dat de wereld kut is en beskuiten te gaan blowen, ongeacht of je stilstaat bij de mogelijke gevolgen.
Als je slim bent kan je ook gaan blowen door te constateren dat je kunt blowen, hiermee je blik/geest/wereld/bewustzijn te verbreden en door rekening te houden met en verdacht te zijn op eventuele gevolgen (lees en leef je in) erop in te spelen en zo een goede balans vinden (en een reputatie opbouwen als gaer doch intelligent persoon )

Misschien werkt het gewoon simpeler.
Je hebt domme mensen en je hebt slimme mensen.
Mensen uit beider categoriën blowen.
Door te zien wat voor uitwerking blowen heeft op de persoon, zowel op korte als op langere termijn kan je iemand bij de slimme of dse domme mensen indelen
dat zei ik ook al aan het begin van mijn post, en het is voor het gemak natuurlijk gestereo-typeerd.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:27
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 14-07-2005 @ 18:11 :
ik denk dat drank en drugs gebruik iets is voor alle lagen van de samenleving. Vergis je er niet in, dat je je verslaving kan bekostigen betekend nog niet dat je geen junk bent!
Wat is volgens jou een junk dan?
Iemand die het 'craving for the drug' ondergaat, iemand die voorbij het punt is dat ie best criminele activiteiten wil uitvoeren voor zn drugs of pas als iemand er uitziet als mijn oma?

mijn oma is trouwens al een jaar of 5 resting in peace
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:39
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
junk (de ~ (m.), ~s)
1 drugsverslaafde
2 [inf.] rommel
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik sluit me bij Zeehond aan deze keer.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2005, 19:37
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
@ Nederlandsche Programma Stichting: Ik zie het nu
Trouwens, over stereotyperingen gesproken
Waarom zijn woorden zoals junk altijd mannelijk?

maar koewa betekenis klopt t wel
1) ja, ik ben een verslaafde
2) ja, ik ben rommel gelukkig komt de poetsvrouw morgen pas
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:42
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 14-07-2005 @ 18:26 :
Maar stel dat mensen die vodka drinken eigenlijk slimmer zouden zijn, maar door het vodkagebruik er zoveel hersencellen zijn afgestorven dat ze weer dommer zijn dan mensen die bier drinken...


Ik drink iig wel aardig veel, liever sterke drank en ik heb net me vwo gehaald. Dus de vraag hoelang ik nog van me intelligentie kan genieten
Alcohol is goed voor je denkvermogen, tenminste, dat heb ik wel eens gelezen. De 'zwakke' hersencellen sterven af waardoor de 'sterke' weer sneller kunnen werken (ze worden niet meer opgehouden door de 'langzame' hersencellen).
Natuurlijk zou dit heel goed een broodje aap verhaal kunnen zijn, maar gezien alcoholische activiteiten onder studenten geen uitzondering zijn, zou t me nix verbazen als t klopt.

Betekend trouwens nog niet dat t goed is, mijn inziens. Minder hersencellen betekend namenlijk wel minder inhoud....
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:44
Verwijderd
dat is dus duidelijk wel een broodje aap, de hersencellen sterven 'at random' af.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:46
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-07-2005 @ 20:44 :
dat is dus duidelijk wel een broodje aap, de hersencellen sterven 'at random' af.
Dat denken ze misschien ja..
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 10:48
Verwijderd
Dat wat Mafheid vertelt, heb ik als grap gelezen. Zo van, als wolven achter vee aangaan, pakken ze eerst de zwakke dieren, zo wordt de kudde alleen maar sterker. Dus als alcohol aanvalt, pakt het ook eerst de zwakke cellen, dus je wordt alleen maar slimmer.

Volgens mij hakt het gewoon een flink stuk erin. En volgens mij durf ik ook al verschil te merken met nu en 5 jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 12:05
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Maar ach,
als op gegeven moment de gaten in je kop vallen van de korsakoff
dan lucht het wel lekker door als het zo'n weer is als vandaag.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 12:34
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Blowen is voor een hele hoop verschillende mensen. Je hebt hiphop, de alto's, zelfs metalheads. Daarnaast een doorsnee van allerlei substromingen, check maar eens in het vondelpark. Ik kan geen groep verzinnen waar niet geblowed wordt.

Zelfde geldt voor bier. Ja, over het algemeen is de metalstroming een soort cultus begonnen van speciaalbieren (alhoewel het natuurlijk duidelijk allemaal best wel hetzelfde smaakt...) en hebben corpsballen een tap in de woonkamer staan.

Ik begrijp je verhaal wel, maar als je het statistisch zou onderzoeken zouden de categorieen die jij als hoofdgebruiker aanwijst volgens mij nauwelijks pieken.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2005, 12:37
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Zullen we Maurice de Hond mailen?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 12:37
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
de poll bitch
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 12:38
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
het statistieken sletje
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 14-07-2005 @ 16:31 :
Hm...

vraag ik me ineens af.... zitten hier eigenlijk mensen van de pabo?

Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 16:31
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-07-2005 @ 09:35 :
Bierdrinkers slim? Gast, dit dorp zit vol met lompe boeren die bier zuipen.
Ik bedoelde niet mensen die veel bier drinken, maar sterk bier als in 7%>

zelf denk ik dat als ik dit zo lees het een combi is.
mensen van zelfde iq zoeken elkaar op, in deze scene zijn bepaalde dingen cool, die dingen worden overgenomen, en zo lijken dingen in eerste instantie met iq te maken te hebben, maar is het een scene thing.

Citaat:
Kreator schreef op 14-07-2005 @ 16:24 :
Ding is dat intelligente mensen vaak meer moeite hebben met voldoening vinden en als compensatie daarom drugs gebruiken. (dat heb ikzelf vrij vaak, maar dat wil niet zeggen dat ik intelligent ben )
Denk dat daar ook een punt zit, daarom mijn vraag ook wat voor soort drank en drugs waarbij horen.
Zo merk ik zelf dat ik bij een sterk speciaal biertje vaker een goed gesprek, dan dat als ik een pils zou drinken.


Er word trouwens wel eens gezegt dat veel grote denkers in het verleden ook aan het een of ander zaten, toeval?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Mafheid schreef op 14-07-2005 @ 20:42 :
Alcohol is goed voor je denkvermogen, tenminste, dat heb ik wel eens gelezen. De 'zwakke' hersencellen sterven af waardoor de 'sterke' weer sneller kunnen werken (ze worden niet meer opgehouden door de 'langzame' hersencellen).
Natuurlijk zou dit heel goed een broodje aap verhaal kunnen zijn, maar gezien alcoholische activiteiten onder studenten geen uitzondering zijn, zou t me nix verbazen als t klopt.

Betekend trouwens nog niet dat t goed is, mijn inziens. Minder hersencellen betekend namenlijk wel minder inhoud....

das dat verhaal dat je hersencellen met kudden buffels kon vergelijken.. doordat de zwakkere afsterven kunnen de anderen harder hollen..

ik denk dat drugs en drank door alle lagen van de bevolking gebruikt worden.. en dat het intelligentieniveau der weinig tot niets mee te maken heeft.. en dat er wel een grote invloed van je omgeving is..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:10
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Kwa blowen en bier drinken zal het denk ik niet zo heel veel uitmaken, hoewel ik vermoed dat 'intelligentere' mensen minder vaak over de grens zullen gaan. Hoewel ik intelligent wel moeilijk te definieren vind, gezien ik veel mensen die vwo hebben gedaan ook debiel vind, maarja.

Kwa psychadelica denk ik wel dat er een groot verschil in zit. De mavo-mannetjes zullen niet veel verder dan Paddo's komen en er denk ik ook minder voldoening uit halen dan de mensen met een wat breder intellect. Je bent namelijk toch op avontuur in je eigen geest, en ik denk dat er in de geest van een intelligenter persoon toch wat meer te beleven is; De wereld is groter, er zijn meer mogelijkheden en de fantasie reikt wat verder.

Wat betreft de grote denkers: Ontzettend veel filosofen, schrijvers, muzikanten en kunstenaars waren niet vies van verschillende soorten drugs. Het schijnt zelfs dat je nog nooit echt een boek uit eind 1800 hebt gelezen als je geen opium hebt gerookt (quote die ik ooit ergens heb gelezen).
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 01:24
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ik denk dat het iets wat kortzichtig is om drugs/alcohol gebruik aan intelligentie te koppelen. Het is wel zo dat mensen met een lager IQ misschien wat gemakkelijker aan drugs beginnen. Mensen met een hoger IQ zullen (vooral harddrugs dan) het misschien eerder laten staan vanwege de gevaren.

Bij blowen weet ik het niet, volgens mij blowt iedereen wel een keer of meer. Ik denk niet dat dit door intelligentie beïnvloed wordt.

Voor alcohol geldt volgens mij precies hetzelfde. Bijna iedereen drinkt alcohol, ongeacht de hoogte van het IQ. Wat je wel vaak ziet bv is dat wijn en whiskey/cogac puur meer door mensen met een hoger IQ wordt gedronken.

Bij harddrugs is het erg verschillend denk ik. De meeste mensen met een hoger IQ, die niet al te veel problemen hebben en enige weerstand tegen verslavingen hebben zullen niet snel aan de heroïne e.d. gaan.
Maar van cocaïne is het bekend dat het veel door rijken (en dus vaak hoger opgeleiden) wordt gebruikt (Er zijn pas nog sporen gevonden in het EU parlement geloof ik).
En van XTC weet ik dat een hoop medestudenten dit ook gewoon gebruiken. Veel proberen het wel stil te houden, omdat er tegenwoordig zo'n taboe op rust, maar dat neemt niet weg dat een hoop het gebruiken tijdens een avondje uit, een feest of festival. Dus ook dat heeft niet zoveel met IQ te maken. Hoewel het wel zo is volgens mij dat mensen met een hoger IQ meer mate betrachten. Maar XTC is echt zo’n drugs waar je ‘uitgroeit’als je ouder bent.
__________________
You will now my name is the Lord when I lay my vengeance upon you!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 11:33
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 16-07-2005 @ 21:10 :
Ik weet dat jij absint drinkt, waar valt die onder, dat drankje is voor mij een beetje een vreemd gebied, volgens mij is het echt een denkers drankje, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer het gevoel dat je wel heel cool bent als je het drinkt
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 11:38
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 17-07-2005 @ 02:24 :
Ik denk dat het iets wat kortzichtig is om drugs/alcohol gebruik aan intelligentie te koppelen.
is te snel oordelen niet kortzichtig

Citaat:
Boris_Beer schreef op 17-07-2005 @ 02:24 :

Maar van cocaïne is het bekend dat het veel door rijken (en dus vaak hoger opgeleiden) wordt gebruikt (Er zijn pas nog sporen gevonden in het EU parlement geloof ik).
Opleiding vind ik eerder bij een scene horen dan bij intelligentie
En als het in het EU parlement is gevonden zie ik het eerder zo dat coca vooral populair is bij irritante mensen(erg grote scene trouwens )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.