Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2011, 16:52
Verwijderd
Ik bedoel niet vóór het sporten maar als je eenmaal spierpijn hebt. Want ik heb bijna altijd spierpijn doordat ik aan krachttraining doe. Als je spiervezels zich moeten genezen en je gaat wat spieren strekken dan hecht het zich toch moeilijker? Want als ze nog net niet sterk genoeg zijn dan kan je ze toch weer scheuren?
Ja ik neem wel wekelijks paar dagen rust maar ik wil wel dat mijn spierpijn wat sneller overgaat want het duurt soms wel een week.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2011, 12:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dit moet op het subforum sport
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 14:13
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Je doet iig iets totaal fout tijdens je krachttraining wat ervoor zorgt dat je steeds spierpijn krijgt.
Ik doe zelf ook regelmatig krachttraining, maar ik heb NOOIT spierpijn (terwijl ik er toch echt redelijke gewichten aan hang die mij toch dwingen maximaal mn best te doen mn setjes af te maken). Waarschijnlijk grijp je te snel naar de zware gewichten ipv dat je eerst je spieren opwarmt met minder gewicht. Je moet naar dat maximale gewicht wat je aankan toewerken, ipv dat je die er direct op hangt.
Over of rekken en strekken goed is of niet zijn wel behoorlijk wat onderzoeken gedaan die verschillende resultaten naar voren brengen.
qandy (was uit mn hoofd zijn nick) heeft in een eerdere discussie al eens een mooie uitleg erover gegeven, dus misschien kan hij je van wat meer info voorzien.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 10:14
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
een week lang spierpijn is niet echt gezond.
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel niet vóór het sporten maar als je eenmaal spierpijn hebt. Want ik heb bijna altijd spierpijn doordat ik aan krachttraining doe. Als je spiervezels zich moeten genezen en je gaat wat spieren strekken dan hecht het zich toch moeilijker? Want als ze nog net niet sterk genoeg zijn dan kan je ze toch weer scheuren?
Ja ik neem wel wekelijks paar dagen rust maar ik wil wel dat mijn spierpijn wat sneller overgaat want het duurt soms wel een week.
Ten eerste is spierpijn doodnormaal, tijdens het trainen maak je eigenlijk je spieren kapot, spierpijn is de tijd dat je spieren zich herstellen, je spieren herstellen zich sowieso verder dan de hoeveelheid die er al was, omdat ze niet kapot willen gaan, en dat proberen tegen te gaan door meer spieren aan te maken, na een bepaalde tijd neemt dat weer af. dus op het juiste moment trainen is dan een must.

overigens kan ik me een week spierpijn alleen voorstellen bij iemand die nog nooit gesport heeft, dat lichaam heeft dan gewoon zoveel tijd nodig te herstellen, maar als je regelmatig krachttraining doet dan zou dat niet hoeven.

En ik snap niet hoe je erbij komt dat rekken en strekken goed zou zijn voor spierpijn. vergelijk het met hoofdpijn, als je hoofdpijn hebt wil je zo min mogelijk lawaai of zonlich of wat dan ook aan je kop. je spieren zijn hetzelfde, als je spierpijn hebt willen die spieren alleen maar ontspannen, als je rekt en strekt zet je er alleen maar spanning op.

wat voor mij persoonlijk goed werkt, het is persoonlijk, anderen liggen het liefst languit op bed, maar ik ga graag rustig zwemmen bijvoorbeeld, weinig weerstand en toch lekker ontspannen bewegen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste is spierpijn doodnormaal, tijdens het trainen maak je eigenlijk je spieren kapot, spierpijn is de tijd dat je spieren zich herstellen, je spieren herstellen zich sowieso verder dan de hoeveelheid die er al was, omdat ze niet kapot willen gaan, en dat proberen tegen te gaan door meer spieren aan te maken, na een bepaalde tijd neemt dat weer af. dus op het juiste moment trainen is dan een must.

overigens kan ik me een week spierpijn alleen voorstellen bij iemand die nog nooit gesport heeft, dat lichaam heeft dan gewoon zoveel tijd nodig te herstellen, maar als je regelmatig krachttraining doet dan zou dat niet hoeven.

En ik snap niet hoe je erbij komt dat rekken en strekken goed zou zijn voor spierpijn. vergelijk het met hoofdpijn, als je hoofdpijn hebt wil je zo min mogelijk lawaai of zonlich of wat dan ook aan je kop. je spieren zijn hetzelfde, als je spierpijn hebt willen die spieren alleen maar ontspannen, als je rekt en strekt zet je er alleen maar spanning op.

wat voor mij persoonlijk goed werkt, het is persoonlijk, anderen liggen het liefst languit op bed, maar ik ga graag rustig zwemmen bijvoorbeeld, weinig weerstand en toch lekker ontspannen bewegen.
ik zeg niet dat het goed is maar ik vraag of rekken en strekken slecht is als je eenmaal spierpijn hebt. Want als je wat spieren strekt terwijl je spierpijn hebt dan kan je toch er heel wat net aangegroeide spiervezels weer scheuren? want die zijn misschien nog niet genoeg flexibel/sterk
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 09:39
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ik zeg niet dat het goed is maar ik vraag of rekken en strekken slecht is als je eenmaal spierpijn hebt. Want als je wat spieren strekt terwijl je spierpijn hebt dan kan je toch er heel wat net aangegroeide spiervezels weer scheuren? want die zijn misschien nog niet genoeg flexibel/sterk
Je krijgt juist spierpijn doordat je te veel spiertjes gescheurd hebt. Als je ze dan weer een klein beetje zou laten scheuren nadat ze beginnen met herstellen, duurt het alleen maar langer voordat alles herstelt is en heb je dus ook langer last van spierpijn
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 10:02
Verwijderd
Citaat:
ik zeg niet dat het goed is maar ik vraag of rekken en strekken slecht is als je eenmaal spierpijn hebt. Want als je wat spieren strekt terwijl je spierpijn hebt dan kan je toch er heel wat net aangegroeide spiervezels weer scheuren? want die zijn misschien nog niet genoeg flexibel/sterk
je geeft dus zelf het antwoord al
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 04:00
Verwijderd
Citaat:
je geeft dus zelf het antwoord al
Dus als ik bijvoorbeeld wakker ben geworden met spierpijn moet ik mijn lichaam dus niet effe strekken?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 09:30
Verwijderd
ik zou het niet doen, misschien is het een lekker gevoel maar ik doe het liever niet
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 11:26
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dus als ik bijvoorbeeld wakker ben geworden met spierpijn moet ik mijn lichaam dus niet effe strekken?
bingo
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 16:13
immortelle
immortelle is offline
spiergroei ontstaat door de kleine scheurtjes die je, door het trainen, in de spieren maakt en die dan weer toegroeien.

dat spierpijn is wss door het melkzuur. tijdens de training beter ademen, niet hijgen maar echt diep in en uitademen. want als je niet genoeg zuurstof hebt maken je spieren energie door melkzuur aan te maken. enkel als je goed en diep ademt krijg je genoeg zuurstof binnen. meestal adem ik mee met mijn repetities. bijvoorbeeld, naar beneden, inademen; naar boven, uitademen. sedert ik daar op let heb ik veel minder spierpijn.

en ook genoeg eiwitten en koolhydraten eten direct na de training om het spierherstel te verbeteren. vooral eiwitten

en stretchen doe ik niet veel. enkel soms na de training, om de spanning weer wat van mijn spieren te halen, zodat mijn gewrichten minder pijn doen (heb gevoelige gewrichten).

en stretchen voor de training is idd niet goed omdat je spierkracht dan vermindert.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 15:53
Ronaldkuipers
Ronaldkuipers is offline
De juiste voeding en warming up helpt dit ook voorkomen. Ik zelf doe geen hele zware krachttraining, maar combineer dit met athletiek. Misschien zou je is een spierbalsem kunnen proberen. Je kunt bijvoorbeeld Tiger Balm gebruiken na het sporten, zodat je spieren warm blijven en niet te snel afkoelen. Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic.
Verwijderd
500 23-06-2007 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.