Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 09:12
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
ik kom net terug van de dokter en tot mijn verbazing heb ik een antidepressiva voorgeschreven gekregen, Seroxat. Heb net even in mijn medicijnboek gekeken en zag dat er best veel bijwerkingen zijn en dat ik dit medicijn, als het aanslaat, minstens een half jaar moet gebruiken.
Zijn er mensen die dit medicijn ook hebben geslikt en wat zijn jullie ervaringen met bijwerkingen etc.?¿?
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 09:42
elledc
elledc is offline
Tot je verbazing? Ben je bewust van jezelf dat je depressief bent of heeft ie dat zomaar voorgeschreven?
Damn, Seroxat is niet zomaar een medicijntje maar heeft inderdaad allerlei bijwerkingen. Ik zou toch eens goed nadenken alvorens die troep te gebruiken

hier is een nuttige site, te vinden bij psychologie:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=594481

Laatst gewijzigd op 22-11-2004 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:16
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Het is wel goed om naar de ervaringen van mensen met de bijwerkingen te vragen, paracetamol heeft bijvoorbeeld ook veel bijwerkingen maar de meeste bijwerkingen komen zo goed als nooit voor, dat kan met paroxetine ook zo zijn
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:49
Nyai
Nyai is offline
ik heb het gebruikt en vond het 3 keer niks.
Ik ben er ongeveer 10 kilo van aangekomen, was continu moe, en naar mijn inzien hielp het niet waarvoor ik het slikte.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:54
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
maar het moet toch goed kunnen werken. De dokter schrijft het niet zomaar ff voor. en volgens haar hadden patiënten met dezelfde klachten als ik er profijt van... Dat is dan toch ergens op gebaseerd... ik weet echt niet of ik het nou moet gaan slikken of niet.
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 12:44
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
je kan het proberen als je er meer na dan voordelen van hebt kan je er mee stoppen..tog?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:12
frozenfountain
frozenfountain is offline
mijn moeder gebruikt Seroxat en ze kwam wel een paar kilo's aan. van andere bijwerkingen heeft ze geen last. ligt aan de gevoeligheid van de persoon denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:14
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Het is wel zo dat al die anti depressiva's flinke bijwerkingen hebben, alleen daarom al zou ik ze liever niet slikken (heb ze ook ooit geslikt), werd er iig zeker niet beter op.
Slik nu zelf Sint Janskruid, weet niet waarom je die medicijnen hebt gekregen, maar Sint Janskruid heeft niet echt bijwerkingen op zich. Ik heb niet echt het gevoel dat het bij mij werkt, maar misschien duurt dat gewoon even of weet ik veel.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 14:44
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 22-11-2004 @ 14:14 :
Het is wel zo dat al die anti depressiva's flinke bijwerkingen hebben, alleen daarom al zou ik ze liever niet slikken (heb ze ook ooit geslikt), werd er iig zeker niet beter op.
Slik nu zelf Sint Janskruid, weet niet waarom je die medicijnen hebt gekregen, maar Sint Janskruid heeft niet echt bijwerkingen op zich. Ik heb niet echt het gevoel dat het bij mij werkt, maar misschien duurt dat gewoon even of weet ik veel.
ik slik de pil dus dan heeft St Janskruid wel 'bijwerkingen'.
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:31
manGo0s
Avatar van manGo0s
manGo0s is offline
Hallooo ik slik ook seroxat, nou ongeveer 3 maanden ofzo. Ik moet 1 tabletje per dag slikken, maar heb gewoon de 1e week een halve gedaan, dan went je lichaam eraan ofzo. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen gehad, dus misschien moet je dat ook maar doen zo. succes!
__________________
* Boeh *
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:35
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ja, ik heb Seroxat + Fevarin geslikt en momentaan Efexor XR. De eerste week kun je je ietwat suffig/ extra depressief voelen en een droge mond hebben. Telkens wanneer je dosis weer wordt opgeschroeft ervaar je even wat bijwerkingen. Echter, als je er baadt bij hebt, vallen die bijwerkingen in het niets.

Citaat:
utopia5:
Tot je verbazing? Ben je bewust van jezelf dat je depressief bent of heeft ie dat zomaar voorgeschreven?
Ja, seroxat (en andere anti-depressiva) worden eveneens voorgeschreven bij angststoornissen (fobiën), slaapstoornissen e.d. Ofwel, het heeft op zich wel een breed vlak

Take care of yourself
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:13
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Het werkt zeer zeker, ik nam ooit 30mg per dag (is best veel) en ik had zelfs geen last van bijwerkingen Alleen voelde ik me na 3 jaar weer aan het afzwakken en neem ik lithium, met voorlopig nog 15mg seroxat.

Ik moet seroxat nemen voor mijn depressie, maar vreemd genoeg helpt het ook tegen mijn angstdromen. Sinds ik weer op 15mg heb ik terug elke week een vreemde halfslaap angstdroom (echt zeer onaangenaam )

Voor mijn depressie helpt het, mijn angstdromen stoppen volledig wanneer ik genoeg neem. Ik had geen last van bijwerken, of kwam niet echt bij. Het is alleen nogal een vreemd gevoel in je hoofd wanneer je het een keer vergeet te nemen (ik had toen direct weer een van die dromen).

Ach ja veel succes.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 09:16
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Bijwerkingen vallen wel mee.
Ik ben er aan gewend.
En het werkt dus.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 09:56
Verwijderd
Ik heb het ook gebruikt, had veel last van bijwerkingen in het begin. Misselijkheid, duizelig, ik trilde ontzettend en moe.

Verder voelde ik me er ook niet echt beter door, heb het een hele tijd geslikt, maar ben uiteindelijk toch maar gestopt.

Hm ik lees net dat iemand er van aan is gekomen, maar daar heb ik zelf gelukkig geen last van gehad.

Succes ermee

edit; als je vragen hebt kan je natuurlijk pm-en hoor
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:09
Verwijderd
ik heb het geslikt en slik het nu weer. ik heb verder geen last van bijwerkingen maar volgens mij werkt het ook niet (sommige anderen denken daar anders over).
Ik ken wel iemand die heel erg last had van bijwerkingen tijdens het afbouwen. zij werd daar echt goed ziek van, maar ik heb niks gemerkt dus.... ik zou het gewoon proberen. niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:20
muisje1986
Avatar van muisje1986
muisje1986 is offline
Ik heb het ook geslikt. In het begin voelde ik me veel beter, ik ging dingen ondernemen, en ik zag weer positiviteit in het leven... Maar na 5 maanden ofzo ging het mis. Het ging uit met mijn vriendje.. en ik viel terug in een zware depressie.. ik voelde dat de medicijnen niet meer werkten, en toen ben ik gestopt. Tegen de wens van mijn psychiater en mijn omgeving in... Ik ben nu al meer dan een jaar clean.. als je dat zo kan noemen...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:18
Vlinderr
Vlinderr is offline
Geen idee, weet wel dat het werkt..
Mn moeder gebruikt het ook
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:32
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Mijn moeder gebruikte het ook.
Wat een troep.
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:40
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Bij mij waren er amper bijwerkingen.. afgezien van vermoeidheid en een paar kilo'tjes eraan. Heb het ruim een half jaar geslikt en het heeft mij echt geholpen in samenwerking met een superpsychologe. Was er erg blij mee in het begin, maar zeker later was ik er nog blijer mee dat ik ermee kon stoppen en daarna nog steeds positief kon denken/gelukkig kon zijn. Ik heb gewoon altijd iets tegen medicijnen slikken als je lichaam het in principe zelf ook kan, maar het was wel echt nodig bij mij. En nogmaals: mij heeft het alleen maar goed gedaan.
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Antidepressiva en andere psychische medicatie #3
coopergirl
500 28-07-2007 06:52
Psychologie Algemeen anti-depressiva (en andere medicijnen) topic #2
Storm
500 13-04-2006 10:43
Psychologie Ervaringen seroxat?
Tulpje6
19 10-09-2003 05:34
Psychologie Positieve ervaringen met anti-depressiva?
Slashy
38 29-08-2003 21:01
Psychologie stoppen met seroxat/paroxetine
Tulpje6
4 19-02-2003 14:24
Psychologie seroxat?
shy girl
15 08-10-2002 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.