Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2002, 10:53
dand
dand is offline
Voor school moet ik een enquete houden en ik heb besloten die over geloof in god te houden. Ik weet dat school stom is maar het zou fijn zijn als je mij zou willen helpen door antwoorden te geven op de enquete.

Geslacht m/v
Leeftijd:
Opleiding:
Ben je gelovig of niet:
Land van herkomst:
Godsdienst ouder:


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:

2. Sinds wanneer ben je gelovig?:

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:

5. Waarom denk je dat God bestaat?:

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2002, 11:57
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Geslacht v
Leeftijd:18
Opleiding: universitair
Ben je gelovig of niet: nee
Land van herkomst: België
Godsdienst ouder: katholiek


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:

2. Sinds wanneer ben je gelovig?:

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:

5. Waarom denk je dat God bestaat?:

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: niet veel, ik geloof dus niet, maar ik heb wel een zekere bewondering voor mensen die wel geloven

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: nee

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: huh

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er geen God bestaat?: weet ikniet, ik herinner me wel dat ik in het tweede (basisonderwijs) al vond hoe loos die eucharistievieringen waren.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is? dat ben ik altijd wel denkik, maar misschien het meest als ik iets heel moois zie in de natuur, dat kan toch niet door iemand gemaakt zijn?

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: euhm neej denk ik niet, mn ouders zijn dus katholiek, de meeste vrienden beweren dat ze wel in 'iets' geloven en enkelen zijn nog gelovig. ik ken maar een paar mensen die net als ik in absoluut nix geloven.


zo goed?
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 11:59
Naz
Naz is offline
Citaat:
dand schreef:


Geslacht m/v m
Leeftijd: 15
Opleiding: vwo
Ben je gelovig of niet: ja
Land van herkomst: nederland
Godsdienst ouder: Christelijk (katholiek protestants)


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:
M'n geloof komt het meest in de buurt bij het katholieke geloof, maar met veel aspecten van het geloof ben ik het oneens, daarom heb ik er meer een eigen geloof van gemaakt

2. Sinds wanneer ben je gelovig?:
eigenlijk me hele leven al, maar k ging er pas zelf over nadenken op me 11e

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:
half, zie vraag 1

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:
nee

5. Waarom denk je dat God bestaat?:
Ik zie hem als degene die alles gecreerd heeft, het gehele universum etc, ergens is dit universum begonnen en ik denk dat god dit gedaan heeft, ik zie god btw wel anders dan het katholieke geloof, ik geef er een meer vrijere uitleg over

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:
Nou ik probeer me wel een beetje aan de normen en waarden te houden van het geloof. Maar voor de rest heeft het niet echt invloed, er word bij mij op school vrij nuchter over gedaan.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:
Nee , tis nl een eigen geloof, ik zou hem misschien wel aanpassen als ik dingen uit andere geloven ook geloof, niet persé over goden, maar bijvoorbeeld normen en waarden

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:
K ben nogal filosofisch ingesteld, dus ik zou wel over bepaalde dingen nadenken en voor sommige dingen iets als een "sterkere macht"als verklaring geven

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:
om eerlijk te zijn, k ben nog steeds niet 100% zeker, dat ben ik pas als ik dood ben

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?
btje cliché maar in moeilijke tijden, zoals toen me tante overleed, maar das hele dubbel, dan voel ik het aan de ene kant heel sterk de andere kant noujuist niet

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:
op school is het gemengd, vele godsdiensten, dus daar niet. Enne het lijkt me sterk dat nog iemand een "Naz geloof" heeft
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 12:00
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
dand schreef:
Geslacht m/v M
Leeftijd:
18
Opleiding:
vwo
Ben je gelovig of niet:
niet
Land van herkomst:
nederland
Godsdienst ouder:
gereformeerd


6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:

Ik denk wel dat ik beinvloed ben door de godsdienst van mijn familie qua normen en waarden, maar daar dat vind ik zelf niet erg (anders had ik er wel iets aan gedaan)
7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:

Misschien, weetnogniet, ik weet nu ook niet of er misschien een god bestaat of niet... (zit overigens meer in de richting van hij bestaat niet)
8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:

Ja misschien wel, als je je gaat bedenken hoe alles om je heen tot stand is gekomen: de wereld, de bomen, de bloemen, de zon, de mensen, ja ik denk wel dat ik dan in iets hogers zou kunnen geloven, misschien
9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:

Sinds mijn 17e ofzow dat ik echt gestopt ben met alles rondom godsdients, ik was al wel eerder zoekend naar de zin, het nut, de basis enz van het geloof, maar ik vond niets en verder kon ik de redenen van anderen nu ook niet echt aanvaarden, dus ben ik van de godsdienst afgestapt...
10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?

Wanneer ik in gesprek ga met iemand die wel gelooft...
11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:

Sommigen wel, sommigen niet...
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 13:07
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Geslacht: V
Leeftijd: 17
Opleiding: Havo
Ben je gelovig of niet: Niet
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Rooms Katholiek

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Ik ben Rooms Katholiek maar merk er weinig van. Alleen met kerst zit ik af en toe in de kerk.. verder niet. Mensen om me heen zijn ook niet echt gelovig geloof, en zo wel: ik merk er niks van.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Nee lijkt me niet..

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Ehm, ja waarom niet?

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Nou vroeger dacht ik er niet eens over na en vond ik het allemaal wel best geloof. Denk van een jaartje of 12 ofzo. Het lijkt me sterk dat er een god bestaat.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is: Als er vervelende dingen gebeuren bijv..

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Mja naja meeste zijn Rooms Katholiek, maar gaan net zo vaak naar de kerk als ik zeg maar

Astu..

XxX
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:13
metalgirl
Avatar van metalgirl
metalgirl is offline
Geslacht: v
Leeftijd: 17
Opleiding: 5 atheneum
Ben je gelovig of niet: niet
Land van herkomst:Nederland
Godsdienst ouder:Rooms Katholiek

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou? Geen. Iedereen mag zelf uitmaken wat hij/zij wel of niet geloofd. Ik heb er geen last van. Zolang er mij niks opgedrongen wordt vind ik het oké.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven? Misschien als ik me in een bepaalde godsdienst zou verdiepen. Ik weet vrij weinig van verschillende godsdiensten.

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft? Je moet er natuurlijk wel wat vanaf weten voordat je "gelooft", maar of dat nou is omdat iemand je er wat over vertelt of dat je er op een andere manier mee in aanraking komt, dat maakt niet uit.

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat? Rond de tijd dat mijn klasgenootjes het vormsel deden en ik niet. Toen besefde ik daar ook helemaal geen behoefte aan had, alleen wel jammer dat ik de kadootjes misliep

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is? Als je hoort over oorlogen, moorden, ernstige ziektes en sterfgevallen. Een "god" zou dit voorkomen.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet? De meeste mensen om mij heen zijn wel gelovig.
__________________
Let's set sail for seas of passion...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:23
Sask!a
Avatar van Sask!a
Sask!a is offline
Geslacht: V
Leeftijd: 16
Opleiding: havo
Ben je gelovig of niet: Ja (bij) gelovig
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Christendom (katholiek)


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: het is geen godsdienst, maar een natuurreligie, Wicca.

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: sinds mijn geboorte katholiek opgevoed, maar sinds vorig jaar met wicca bezig

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: nee, wicca heeft geen geschriften

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: met de god van het christendom nooit, tenzij je bidden contact noemt. Met het goddelijke van de wicca elke dag. Ik geloof namelijk dat het goddelijke overal in zit (bloemen, lucht, water)

5. Waarom denk je dat God bestaat?: er moet toch iets verantwoordelijk zijn voor alles op aarde

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Veel, ik denk er de hele dag bij na, mijn normen en waarden stammen er van af. Die van mensen om mij heen hebben niet zoveel invloed op me.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: ja, want ik ben nu ook geswitcht van katholiek naar wicca.

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Ja, over wicca had niemand me vertelt, heb het zelf ontdekt.

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: hmmm, mijn ouders hebben me altijd geleerd dat "GOD" bestond, dus ik nam het gewoon aan, ook toen ik heel jong was. Je denkt dan dat je ouders gelijk hebben, dus je neemt aan dat er een god bestaat. Bij het wicca is niet 1 god, maar meerdere en ik vind alles goddelijk....

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? In moeilijke tijden, als je bid en je gebeden worden verhoord.
Soms denk ik wel eens dat er niets is aangetoond van eht bestaan van (een) god, dus dnek ik dat ik maar niet moet geloven.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Ik ken wel een paar wiccans, maar de meeste mensen hebben een ander geloof.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Succes er mee!!!

Liefs Saskia
__________________
~*~Wees nooit een tweedeklas versie van iemand anders, maar altijd een eersterangs van jezelf~*~
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:47
sase
Avatar van sase
sase is offline
Vrouw
15 jaar
3 gymnasium
ja, wel gelovig
Amerika
katholiek, nu athiestisch

1) gereformeerd-achtig
2) sinds m'n 8e of 9e
3) ja
4) ik voel zijn aanwezigheid maar ik heb nooit met hem gepraat
5) ik voel Hem in mijn leven
6) ik gedaag me anders doordat k gelovig ben
7) nee, ik zou niet niet in God kunnen geloven
8) nee, dat is onmogelijk
9) Sinds de eerste keer dat ik heb gebeden
10) als ik iets heel moois zie, een mooie landschap, of een nieuwe baby ofzo
11)m'n vriend, maar verder niemand. M'n ouders en zussen zijn niet gelovig

Geslacht m/v
Leeftijd:
Opleiding:
Ben je gelovig of niet:
Land van herkomst:
Godsdienst ouder:


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:

2. Sinds wanneer ben je gelovig?:

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:

5. Waarom denk je dat God bestaat?:

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen
om je heen op jou?:

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan
geloven?:

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God
bestaat?:

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God
is:?

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij
of juist niet?:
__________________
To see her is to love her, love but her, and love forever
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:11
dand
dand is offline
Alvast hardstikke bedankt voor de antwoorden.
xjes
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 19:00
jimmyO
jimmyO is offline
Geslacht m
Leeftijd: 18
Opleiding: HAVO
Ben je gelovig of niet: Ja
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Christendom


*OPMERKING: Voor mij is het geen Godsdienst, maar realiteit. Godsdienst klinkt zo van; een religieus groepje. En voor de realiteit hoef je niet 'religieus' te zijn.

(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:
Christendom

2. Sinds wanneer ben je gelovig?:
Moeilijk te zeggen. Hou het maar op eind 2001.

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:
Ik geloof dat de Bijbel God's woord is en dat dat boek een stuk van waarheid bezit en geen enkel stuk bedrog. Ik denk dat jij dat bedoelt, maar je formulering klinkt zo van; De bijbel is God.

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:
Ik geloof dat elke keer als ik bid en bijbel lees ik contact heb. De vraag is, wat jij onder contact verstaat. En nu bedoel ik niet te zeggen dat het gewoon maar een theorie is. Ik voel hem in m'n hart, soms lopen de tranen over m'n wangen als ik bid. En verder heeft hij me door wat meer privé dingen laten weten dat Hij er is en luistert. (en antwoord)

5. Waarom denk je dat God bestaat?:
Ik kan je wel wat bewijzen aanvoeren dAt Hij bestaat, maar dat beantwoord nog niet de vraag waarom Hij bestaat. Eerlijk gezegt weet ik niet waarom.

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:
Niets. Ik heb niets aan een Godsdienst. Ik heb alleen maar iets aan HEM: God, Jezus, de Heilige Geest. Bij Hem kan ik al m'n zorgen, problemen en gedachten kwijt. Hij vervuld me soms ook van ongelofelijke Liefde. Die liefde haal je niet uit een Godsdienst; je kan het alleen door Hem ontvangen.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:
Never nooit niet!

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:
Ligt eraan welke God. Ik ken maar één God. En wat versta jij onder 'iemand'? Ik geloof dat God ook een 'iemand' is? Als God ook niet tegen me sprak en ook mensen niet, dan lijkt me het moeilijk om ten eerste al zoiets te verzinnen!

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:
Moeilijk te zeggen; laten we het maar op eind 2001 houden.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (g)een God is:?
Wanneer Hij Zijn Liefde door me heen laat stromen. Dat is echt een ervaring dat onmogelijk van deze aarde kan zijn.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:
Nogmaals; ik geloof niet in een godsdienst. En veel mensen om me heen ook niet. Waar ik wel in geloof is Jezus, maar dat heeft dus niet betrekking op deze vraag.
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 19:32
Verwijderd
Geslacht v
Leeftijd: 17
Opleiding: gymnasium
Ben je gelovig of niet: Nee
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Euh... atheist en... euh... iets?

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:

Ik kan me er mateloos aan irriteren... maar dat doe ik dan vaak ook wel weer expres. Ik zet me tegen alle godsdiensten af, dus eigenlijk hebben ze een negatieve invloed op mij...

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:

Nee, of er moet plotseling een god zijn die mij de waarheid verteld. Nooit meegemaakt, en *bright light* dat gaat ook niet gebeuren. Dus, nee.

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:

Uh... vast niet, dan had je het nooit kunnen weten.

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:

Sinds ik vijf was

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?

Toen ik logisch kon nadenken en de hele bijbel en al dat gelul voor geen meter klopte.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:

Nee, om de een of andere vreemde reden lullen ze allemaal elkaar na en geloven ze in 'iets hogers'.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 19:33
Verwijderd
Citaat:
jimmyO schreef:
verhaal
Als je gelooft in een god, is het een godsdienst. Kom je niet omheen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
dand schreef:
Voor school moet ik een enquete houden en ik heb besloten die over geloof in god te houden. Ik weet dat school stom is maar het zou fijn zijn als je mij zou willen helpen door antwoorden te geven op de enquete.

Geslacht m/v V
Leeftijd: 18
Opleiding: VWO
Ben je gelovig of niet: tja... ja en nee
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Jodendom


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: Ik ben joods

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: officieel al mijn hele leven, maar eigenlijk pas sinds ik in staat ben na te denken.

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: Deels. In de torah staan hele wijze dingen, maar ook dingen waar ik het absoluut niet mee eens ben.

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: Niet dat ik weet.

5. Waarom denk je dat God bestaat?: Ik weet niet of God bestaat.

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Het is soms heel interessant om met katholieke/protestantse/islamitische mensen te praten over de verschillen en overeenkomsten tussen deze religies. Soms word ik er wijzer van als ik hoor wat voor rare gebruiken zij hebben. Met andere joodse mensen voel ik mij meer een, omdat zij natuurlijk weten hoe het is, en hoe er door anderen tegen het joodse geloof wordt aangekeken.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Het boeddhisme spreekt mij erg aan, maar ik zou nooit zelf boeddhist worden.

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Zou kunnen, maar is mij nog niet gebeurd.

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Daar ben ik nog niet van overtuigd.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? zie 9

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Ik ken veel joodse mensen, ook buiten mijn familie, en het is en blijft een wereldgodsdienst. Dus ja.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 00:08
bambykill
bambykill is offline
Citaat:
dand schreef:
Voor school moet ik een enquete houden en ik heb besloten die over geloof in god te houden. Ik weet dat school stom is maar het zou fijn zijn als je mij zou willen helpen door antwoorden te geven op de enquete.

Geslacht m
Leeftijd: 20
Opleiding: Havo
Ben je gelovig of niet: Zo zou je het kunnen stellen
Land van herkomst: Ned
Godsdienst ouder: Niks


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: Elfjes

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: sinds 5 jaar ofzo

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: geloof niet dat ie er zijn

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: zoiets, maar niet met god

5. Waarom denk je dat God bestaat?: God bestaat niet

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Mijn godsdienst of beter geloof heeft best veel invloed op mij, ik kan bij andere mensen best wel als een idioot overkomen maar kan me eigenlijk niet veel boeien.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan
geloven?: Nee, uitgesloten

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Nou, eh, ja dus

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel God bestaat?: Ja sorry, denk niet dat god bestaat. 'k praat wel met iets (this een meiske) Maar ik zie het niet als een god.) Ik zie haar meer als een opperelf ofzoiets

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er eenGod is:? Als ik met sterren of manen lul en antwoord denk te krijgen door een vallende ster.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet? Niemand:
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 09:50
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Geslacht: v
Leeftijd: 20
Opleiding: 1e jaar Grafische Kunsten, Sint-Lucas
Ben je gelovig of niet: neen
Land van herkomst: Belgie
Godsdienst ouder: atheist


6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:
> Weinig of laat maar zeggen geen invloed, maar heb veel respect voor gelovigen in God.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?
> Neen, ik ben ook zodanig opgevoed dat het voor mij onmogelijk is te geloven in een godsdienst.

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:
> Neen, dit zou niets veranderen.

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:
> Als ik kind was geloofde ik in God, we gingen met school naar de kerk etc en voor mij was geloven in God een troost, een veilig gevoel, ik had een bijbeltje liggen op mijn nachtkast. Maar dat was mede onder invloed van de school. Nu heb ik mijn standpunt gevormd en er bestaat geen God.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is?
> Vroeger als ik verdrietig of bang was om iets, zocht ik troost in mijn geloof, en richtte ik mij naar 'God'. Nu doe ik dat helemaal niet meer, ik ben er van overtuigd dat er geen God is.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?
> De meeste, zeg maar allemaal, die ik ken zijn atheist, ik ben in zo'n milieu opgegroeid waar de aanwezigheid van een God niet hoeft en waar het geloof in God onzin blijkt te zijn.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 15:44
Beowulf
Beowulf is offline
Citaat:

Geslacht M
Leeftijd: 25
Opleiding: MBO - V
Ben je gelovig of niet: niet op de christelijke manier
Land van herkomst: De Nederlanden
Godsdienst ouder: nada


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: Asatru (Asa= de Aesir tru= het ware geloof) Het ware geloof in de Aesir...de goden van de oorspronkelijke Noord-Europese cultuur

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: 1997

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: jazeker

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: welke van de velen?

5. Waarom denk je dat God bestaat?: in mij, in alles wat leeft

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: het leid mijn leven

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Nee...dat is onmogelijk

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: ja

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Nog niet...daarom blijf je dus geloven

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Nee niemand behalve mijn broeder
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 18:55
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Als je gelooft in een god, is het een godsdienst. Kom je niet omheen.
Nou okay, van mij mag je het een Godsdienst noemen, maar ik geloof niet in een Godsdienst; als dat maar duidelijk is. Je kan misschien wel zeggen dat ik een 'Godsdienst aanhang'. Maar zo ervaar ik het dus totaal niet.
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:59
dribble
dribble is offline
Citaat:
dand schreef:
Voor school moet ik een enquete houden en ik heb besloten die over geloof in god te houden. Ik weet dat school stom is maar het zou fijn zijn als je mij zou willen helpen door antwoorden te geven op de enquete.

Geslacht v
Leeftijd: 14
Opleiding: havo 2
Ben je gelovig of niet: jah
Land van herkomst: nederland
Godsdienst ouder: christendom


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: Christendom

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: het is me vanaf mn geboorte meegegeven, maar eigenlijk pas toen ik er echt over na ging denken.

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: ja zeker. Ik geloof in de Bijbel.

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: Als ik bid voel ik contact met mijn God. In het verleden heb ik dingen meegemaakt waarin ik heb gemerkt dat hij er was.

5. Waarom denk je dat God bestaat?: Ik geloof dat hij de wereld heeft gemaakt enz enz. Daarom..?

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Mijn godsdienst heeft redelijk veel invloed op mij. In sommige dingen betrek ik mijn geloof.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Nee, omdat ik overtuigd ben van wat ik geloof.

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: euhm, ja. Ik denk wel dat je zelf een soort geloof kan ontwikkelen, met daarin hoe jij denkt dat het is. God of niet, enz

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: sinds dat ik heb gevoeld dat hij er is.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? Week zo niet

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Niet iedereen, maar er zijn er een paar die dat wel doen.
__________________
** Somewhere deep inside of me, I have to find the child I used to be... **
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2002, 17:01
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Geslacht: m
Leeftijd: 17
Opleiding: Zit in gymnasium 5
Ben je gelovig of niet: Nee
Land van herkomst: Gelderland
Godsdienst ouders: Geen


(Antwoorden als je gelovig bent)

<knip>

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:

Vrij weinig

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:

Nee

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:

Nee

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er geen God bestaat?:

Sinds ik het een belachelijk idee vind, sinds groep 6 ofzo...daarvoor heb ik er nooit zo over nagedacht.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er geen God is:?

Als ik wakker ben.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:

Ja, de meeste mensen die ik ken zijn ook atheist.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 17:34
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
dand schreef:

Geslacht m
Leeftijd: 18
Opleiding: HBO
Ben je gelovig of niet: Niet religieus gezien
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Officieel christelijk, maar beide niet meer dan in naam.


(Antwoorden als je gelovig bent)

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:
Weinig tot geen, gezien ik niet niet geloof, maar ook niet wel geloof.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:
Ik denk van niet, maar je weet maar nooit

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:
Jawel, als je een levendige fantasie hebt

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:
Van beide ben ik niet overtuigd

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?
Zie vorige vraag

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:
In mijn vriendenkring ben ik vrij uniek. Iedereen is atheist.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 17:44
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Geslacht m/v m
Leeftijd: 18
Opleiding: heo
Ben je gelovig of niet: niet
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: katholiek


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:

2. Sinds wanneer ben je gelovig?:

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:

5. Waarom denk je dat God bestaat?:

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:24
Wijze vrouw
Avatar van Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Geslacht v Leeftijd:
Opleiding: VWO
Ben je gelovig of niet: beetje
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Katholiek


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: Katholiek en ook een beetje van andere godsdiensten bij elkaar gegooid. Dus aangepast katholiek

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: Sinds mijn geboorte, later een tijdje niet, en nu weer een beetje wel.

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: Ik geloof in de bijbel als inspiratiebron. Ik ga die absoluut niet fundamentulistisch lezen!

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: Ja, als je bid sta je in contact met God, en eigenlijk ook in de rest van je leven. Maar ik heb nog nooit iets als een mystieke ervaring ofzo gehad.

5. Waarom denk je dat God bestaat?: Ik geloof in God als de kracht in jezelf en anderen. Niet echt in een oud mannetje met een baard. Eigenlijk heb ik gene idee waarom ik geloof. Het is gewoon ene soort met vertrouwen, denk ik

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Niet zoveel. De mensen om mij heen en ik ook zijn niet zo heel erg gelovig. Ze uitten het in ieder geval niet echt duidelijk.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Geen idee, ik vind dat alle godsdiensten een beetje op elkaar lijken. In iedergeval is het grondbeginsel meestal hetzelfde

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Ja, maar dan weetje niet dat het een GOd is. Je gelooft dan op je eigen manier

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Ben ik eigenlijk nog steeds niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? Anders zou God wel iets tegen 11 september ofzo gedaan hebben of aan alle oorlogen in de wereld. Maar ik denk eigenlijk toch wel dat hij bestaat

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:Geen idee, waarschijnlijk zijn zij hetzelfde opgevoed, veel mensen zijn trouwens niet eens gelovig om mij heen. Ze zeggen in iedergeval van niet.

Zo goed geholpen?
__________________
* Voer eendjes geen oorlog * Bij genialen ben ik vaag (????) *
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:45
waaromniet?
waaromniet? is offline
Geslacht: m
Leeftijd: 19
Opleiding: VWO diploma
Ben je gelovig of niet: Ik geloof in veel dingen ja
Land van herkomst: Curaçao
Godsdienst ouder: Uhh eentje gereformeerd en een katholiek, beide niet meer gelovig.

1. Wat is je godsdienst?: Bierisme en Michielisme

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: Uhh jaartje of 3/4 in de eerste, m'n hele leven in de 2e

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: Wat is oud

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: Ik bén mijn god

5. Waarom denk je dat God bestaat?: Ik denk, dus ik ben.

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Redelijk wat

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Wie weet...

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Ja

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Sinds uhh weet ik eigenlijk niet

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is?: Geen idee eigenlijk, nooit bewust mee bezig

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Helaas niet
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:52
Verwijderd
Geslacht v
Leeftijd: 20
Opleiding: pabo
Ben je gelovig of niet: half
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Nederlands hervormd / -


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:

2. Sinds wanneer ben je gelovig?:

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:

5. Waarom denk je dat God bestaat?:

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Ik ben er in geïnteresseerd, ik probeer m'n eigen beeld er van te vormen, dan heb ik dus veel aan de ideeën/godsdiensten van anderen. De godsdienst van anderen heeft soms een beetje invloed op me.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Ik geloof niet in 'een godsdienst' en ik denk ook niet dat ik dat ooit zal gaan doen.

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Ja.

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Ik ben er (nog) niet van overtuigd.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? Nooit.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Ik geloof niet in 'een godsdienst', dus nee.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:55
2young2live
2young2live is offline
Geslacht v
Leeftijd: 16
Opleiding: havo
Ben je gelovig of niet: nope
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: katholiek




(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: ehm...het houdt me wel bezig, kan je lekker discussieren

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: denk t niet, ik ben nogal zeker van m'n zaak

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: ja

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: kzou niet weten, ik denk niet dat er opeens zo'n klik was van "jah, god bestaat niet" maar ik ben trouwens helemaal nergens overtuigd van...ik vermoedt dat god niet betaat..

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? als er oorlog is enzo...of natuurrampen

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: nee, ik heb me eigen 'geloof' die voor zover ik weet niemand anders in mijn buurt heeft...
__________________
lopend met de fiets en heen weer terug
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2002, 14:07
DehlanD
DehlanD is offline
Geslacht m/v: Man
Leeftijd: 17
Opleiding: VWO
Ben je gelovig of niet: Ja, ik ben gelovig
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Geen


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:
Wicca (Natuurreligie)

2. Sinds wanneer ben je gelovig?:
Altijd al.

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:
Er zijn geen geschriften...

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:
Ja. De God en de Godin ervaar je in alles wat je om je heen ziet.

5. Waarom denk je dat God bestaat?:
Een gevoel wat ik altijd al heb gehad. Een connectie met de natuur, je voelt gewoon dat er meer moet zijn.

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:
Mijn eigen godsdienst vrij veel. Mijn godsdienst bepaald min of meer mijn wereldbeeld. De godsdienst van anderen, dat wisselt. Soms veel, omdat zij mijn geloof niet accepteren. Maar meestal weinig, omdat wij zelf zeer ruimdenkend zijn en elk ander geloof accepteren.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:
Mogelijk, maar ik verwacht het niet. Maar je kan het natuurlijk nooit van tevoren weten

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:
Dat is met mijn huidige geloof min of meer aan de hand. Vroeger wist ik nooit waar ik in geloofde, alleen *dat* ik geloofde. Pas toen ik min of meer toevallig boeken tegenkwam, kon ik er een naam aan geven.

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:
Voor zolang ik mij kan herinneren.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?
Wanneer ik buiten in de natuur ben. Dan voel je gewoon dat er meer moet zijn.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:
Niet. Voor zover ik weet ben ik de enige in mijn omgeving. Maar iedereen accepteerd het wel.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:21
Built to last
Built to last is offline
Geslacht m
Leeftijd: 20
Opleiding: mbo
Ben je gelovig of niet: nee
Land van herkomst: nederland
Godsdienst ouder: geen




(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Geen, ik erger me er alleen soms maar aan.

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: NEE

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: NEE

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Sinds altijd.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? die is er niet .punt

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:JA
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 15:33
Belladonna
Avatar van Belladonna
Belladonna is offline
Citaat:
dand schreef:

Geslacht m/v: v
Leeftijd: 15 (bijna)
Opleiding:VWO
Ben je gelovig of niet: ja
Land van herkomst: nederland
Godsdienst ouder: geen


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: Wicca

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: eigelijk al mijn hele leven, maar k wist pas een jaar geleden dat wicca bijna hetzelfde was

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: nou zijn d'r nie owso?

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: niet direct wel indirect

5. Waarom denk je dat God bestaat?: omdat er wel wat moet zijn en omdat alle leven op aarde ergens kracht uit moet halen. en t moet allemaal ergens vandaan komen.

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: of ze weten het niet, en als ze het wel weten doen sommige lullig (vooral mijn familie) maar op school vinden ze het juist normaal

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Nee want dit heb ik ongeveer altijd al geloofd

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: ja, en dan pas later achter komen dat het ook nog een naam heb

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: ± sinds mijn 8ste toen t allemaal verder begon te ontwikkelen, qua geloof van mij

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? Soms denk ik: nou waarom laat alles en iedereen me in de steek, is er dan helemaal niemand die me kan helpen, en dan heb ik het wel es zwaar om te blijven denken dat de god wel wil helpen

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: niet dus
__________________
in samenwerking met scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:29
berteltje
berteltje is offline
Geslacht V
Leeftijd: 15
Opleiding: Gymnasium
Ben je gelovig of niet: Nee
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: geen


(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: geen

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: nee, ben ik te realistisch voor

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: ja

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: altijd er al van overtuigd geweest dat God niet bestaat, maar pas vanaf mn 10e ofzo echt over na gaan denken

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? als er een ramp gebeurt, als ik mensen om mij heen veel verdriet hebben, als iemand aan een ongeneeslijke ziekte lijdt, dat soort dingen

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: sommige zijn net als ik niet gelovig, anderen wel
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 17:09
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Geslacht m/v
Leeftijd:17
Opleiding:havo
Ben je gelovig of niet: niet in een specefieke godsdienst
Land van herkomstederland
Godsdienst ouderorspronkelijk christendom, maar ze geloven er niet zo in.


(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: geen specefieke

2. Sinds wanneer ben je gelovig?: Denk misschien al wel mijn hele leven. Geen idee eigenlijk

3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:-

4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: -

5. Waarom denk je dat God bestaat?: Geen idee, is er gewoon.

(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)

6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:

7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:misschien

8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:ja, dan moet ik zelf achter dingen van die godsdienst komen, maar of ik daar zin in heb is het tweede.

9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:Geen idee. Er is voor mij wel een god, meerdere goden, maar niet zoals deze in heilige boeken of in godsdiensten worden beschreven. Ik heb daar mijn eigen ideeën bij.

10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? Geen idee eigenlijk, denk wanneer ik me kut voel en er niet uit kom. Dan heb ik soms echt zoiets van is er wel een god.

11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Nou nee, hoe kan dat nou als ik zelf niet eens weet waar ik in geloof.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij?
DBZ
88 07-08-2009 17:32
Levensbeschouwing & Filosofie wat geloof jij?waarom? door wie/wat heb je dat geloof leren kennen?
Ma.vl
6 06-08-2009 18:13
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen aan gelovigen
Juli-tje
35 23-02-2006 19:31
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof jij? Zo ja wat dan?
Verwijderd
101 14-11-2004 09:25
De Kantine Geloof jij nog in Vrede?
Verwijderd
98 12-11-2004 15:31
Levensbeschouwing & Filosofie Wat zou jij doen?
LaResistance
25 26-05-2004 12:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.