Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2009, 12:39
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
@ blauw engeltje, je kan wel cake maken in een broodbakmachine volgens mij (na wat googlen blijkt dat ook wel), maar je moet wel wat dingen anders doen. Even googlen mss, of iemand anders hier, ik weet het iig niet.
ik heb ook gegoegeld, maar ik kwam vooral uit op telkens hetzelfde recept, en dan moest je hem op 'stand tien' of op 'cakeprogramma' zetten, maar ik heb een doodgewoon model dat ofwel bakt, ofwel niet bakt, en je kan hem alleen op licht of donker brood zetten, je kan zelfs de duur van het bakken niet veranderen.
Advertentie
Oud 05-06-2009, 20:32
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Ik denk dat het dan niet gaat lukken eerlijk gezegd blauw engeltje.
Oud 05-06-2009, 21:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een vast contract gegeven en dan is het traditie dat je trakteert. Ik heb geen zin om iets heel uitgebreids te maken en ik wil gewoon even 's avonds snel een cake bakken. Hebben jullie nog tips voor lekkere dingen om door een cake te doen zodat het net even wat specialer wordt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-06-2009, 22:04
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik heb een vast contract gegeven en dan is het traditie dat je trakteert. Ik heb geen zin om iets heel uitgebreids te maken en ik wil gewoon even 's avonds snel een cake bakken. Hebben jullie nog tips voor lekkere dingen om door een cake te doen zodat het net even wat specialer wordt?
Je zou er wat extra ingrediënten door kunnen doen?
Bv appels, rozijnen, suiker en kaneel. Of de helft van het beslag met cacao en suiker en dan in 2 lagen in de vorm. Of 2 bananen en bakje pecannoten erdoor. Oh koekkruiden! (die voor speculaas of pepernoten, die kwam ik vandaag nog in het kastje tegen ). Dadels met walnoten en honing, maar dat lust mss niet iedereen.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 05-06-2009, 22:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vorige keer had ik er extra een zakje vanillesuiker door gedaan en dat was echt al heel lekker Ik ga met deze ideetjes in m'n hoofd eens kijken bij de bakspullen en bedenken wat me lekker lijkt. Ik kan hier wel wat mee Laat wel weten wat het geworden is, dankjewel Zou je in deze tijd van het jaar nog speculaaskruiden kunnen krijgen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-06-2009, 22:32
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Vorige keer had ik er extra een zakje vanillesuiker door gedaan en dat was echt al heel lekker Ik ga met deze ideetjes in m'n hoofd eens kijken bij de bakspullen en bedenken wat me lekker lijkt. Ik kan hier wel wat mee Laat wel weten wat het geworden is, dankjewel Zou je in deze tijd van het jaar nog speculaaskruiden kunnen krijgen?
leuk, succes!
Albert.nl zegt van wel:Verstegen Koek en speculaas, 20 gr voor 1.09.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 05-06-2009, 23:08
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Alles gedaan zoals het recept? Eiwitten goed stijf geslagen enzo?
jah en ik had een lamme arm op het laatst

ze zijn wel gelukt alleen dat met dat schokola was een geknoei geworden. Omdat ik aan de uiteinde had gedaan en toen zat dus de ene kant aan het bord gekleeft

maar iedreen vond ze erug lekker
__________________
.
Oud 13-06-2009, 20:19
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik heb net mueslibollen gemaakt!
Beetje improvisatie, beetje internet, iig heel makkelijk.

Ingrediënten

Meergranenbrood mix
fijn gehakte studentenhaver
en ik nog een paar dadels in stukjes en rozijnen die ik beide nog had, erdoor gedaan

Bereiden
Je maakt het deeg volgens gebruiksaanwijzing, doe er dan de vruchten,noten en zaden enz bij en maak er balletjes van. (ik had een half pak en 6 bollen)
Leg ze op een bakblik met plasticfolie en een vochtige theedoek erover en laat nog een half uur rijzen, liefst nog langer.
Zet de oven op 220 graden en bak de broodjes 15 minuten gaar en bruin.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 16-06-2009, 16:15
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Wowie, hoeft het maar zo kort in de oven Calyx? Anyway, ik ga het ook uitproberen bij mijn ouders, die hebben vast nog wel van die mix in de kast.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 16-06-2009, 16:21
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
. Wel even de rozijnen/dadels (gedroogd fruit dus) als je dat gebruikt laten wellen trouwens.
Misschien maak ik van de andere helft vh pak wel hartige bolletjes, dus met kaas en zongedroogde tomaatjes/kruiden enzo.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 12-09-2009, 15:39
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
UP! Want ik heb ontzettende makkelijke Pure Chocoladetaart gemaakt


Ingrediënten
* 250 g boter
* 300 ml room
* 400 g pure chocola
* 180 g suiker
* 8 eieren, losgeklopt

Bereiden
Verwarm de oven voor op 180 ºC. Bekleed een springvorm met bakpapier. Smelt de boter met de room en de chocola in de magnetron of au bain-marie. Voeg de suiker toe en roer tot hij is opgelost. Voeg het chocolademengsel toe aan de eieren. Roer alles goed door elkaar tot een egaal mengsel. Doe het mengsel in de vorm en bak ca. 40 minuten. Laat de taart in de vorm afkoelen. Haal hem dan uit de vorm en wikkel er folie omheen. Zet de chocoladetaart 2-3 uur in de koelkast om op te stijven.

benodigdheden
Springvorm (Ø 24 cm), bakpapier

Bron: Chocolade, onweerstaanbaar lekker van Eke Mariën.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 12-09-2009, 16:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Klinkt goed! Lijkt wel op Bram Bokkepoots Chocoladetaart (uit een kookboek van Roald Dahl), die was ook echt superlekker, maar enorm machtig.
Helaas heb ik geen oven
Oud 13-09-2009, 10:29
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
De taart smaakt inderdaad lekker, die van jou klinkt ook nom! Speciaal voor je verjaardag gister(A)!

Trouwens, je kunt voor 20 euro al goede oventjes kopen trouwens hoor (ter grote v/e magnetron), zo'n campingonventje, werkt prima .
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 13-09-2009, 12:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Trouwens, je kunt voor 20 euro al goede oventjes kopen trouwens hoor (ter grote v/e magnetron), zo'n campingonventje, werkt prima .
Offtopic: Ik weet het, alleen heb ik echt een kleine keuken, waardoor ik daar echt geen plek voor heb. Als ik ga verhuizen, komt er zeker een oven, tot die tijd doe ik het maar even zonder...
Oud 13-09-2009, 16:24
pieterku
Avatar van pieterku
pieterku is offline
Wie van jullie heeft een echt goed recept voor brownies? Ik ben dol op die dingen, maar ik krijg ze zelf nooit zo als die van de bakker.
Oud 14-09-2009, 18:02
Verwijderd
Voor Imène (naamzoek)

Tiramisu zoals gemaakt in Noord Italië.

Voor 4 à 5 personen neem je:
* 250 gram mascarpone (ligt vaak niet bij de vla en yoghurt, maar bij de feta e.d. in de supermarkt)
* 50-75 gram witte, fijne suiker
* 2 biologische eieren
* lange vingers
* cacaopoeder
* naar wens amaretto of iets dergelijks
* evt vanillesuiker
* espressopoeder en een Bigaletti of ander apparaatje om espresso mee te maken

Zet espresso maar gebruik maar 1/3 van de hoeveelheid water die je normaal zou gebruiken.
Splits de eieren en klop het eiwit los (evt een derde eiwit gebruiken, als het kleine eieren zijn of als je het extra luchtig wilt hebben).
Meng het eigeel met de suiker (evt vanillesuiker) en de mascarpone.
Roer het opgeklopte eiwit voorzichtig door dit mengsel.
Doe de sterkte espresso in een schoteltje/schaaltje.
Zet een glazen schaal of kom of vorm klaar.
Haal de lange vingers vliegensvlug door de espresso (niet dopen, dan vallen ze uit elkaar! en omdat de espresso zo sterk is zit er genoeg smaak aan!) en leg ze naast elkaar op de boden van de schaalt, totdat deze helemaal bedekt is.
Bedek de lange vingers met de helft van het mascarpone mengsel.
Herhaal beide stappen.
Bedek het eindresultaat met een laag cacaopoeder en zet de tiramisu minimaal 16 uur in de koelkast, om om te stijven en in te trekken. Tussen de 16 en 32 uur is 'ie het lekkerst.

Als je er alcohol in wil kan dat heel makkelijk door de lagen lange vingers met wat sterke drank te besprenkelen.

Laatst gewijzigd op 14-09-2009 om 18:44.
Oud 14-09-2009, 18:58
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Laatst voor de verjaardag van mn man drie taarten gebakken: appeltaart, kwarktaart en mon chou taart. Alle drie echt heerlijk gelukt en een middagje werk waard! Ik kan geen recepten posten ofzo want heb gewoon alles volgens een pakje gedaan .
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 14-09-2009, 21:10
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Voor Imène (naamzoek)

Tiramisu zoals gemaakt in Noord Italië.

*knip*
dankjewel schatteke
nope, ik zal gwn koffie gebruiken ipv alcohol
Oud 18-09-2009, 11:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ooh, ik heb gister een erg lekkere cake gebakken, ik zal het recept met jullie delen!

Eerst maar de kruimels, die zijn het leukst
WAT GAAT ERIN!
225g bruine suiker (ik heb ong. 110g rietsuiker en 115g donkere basterdsuiker gebruikt, in plaats van alleen maar rietsuiker, dat is lekker maar het loopt iets meer uit).
2 theelepels kaneel. (poeder, niet stokjes!)
115 fijngehakte walnoten (maar in plaats daarvan heb ik twee handjes choco chips gebruikt, ofwel twee handjes fijngehakte reep chocola. nom!)
55g koude boter, in stukjes gesneden.

EN DAN!?
Dan doe je al deze ingrediënten, behalve de boter, bij elkaar en roer je het door met vingers. Als het een beetje gemengd is doe je de boter erbij en meng je het tot het ongeveer de structuur heeft van heel zoete broodkruimels. Als het te papperig is ofzo, kun je er wat stukjes oud brood bij doen, dat absorbeert het een beetje.

EN DE CAKE DAN? WAT GAAT DAARIN?
115g boter, kamertemperatuur (nacht ervoor uit de koelkast laten!)
125g kristalsuiker (die witte)
3 eieren. Wel eieren van blije kippen gebruiken he!
215g tarwebloem. Of een ander bloem, maar wel bloem.
1 theelepel bicarbonaat van soda (ik weet niet of ze dat in nederland verkopen, baking soda? Vast wel.)
1 theelepel bakpoeder
250 ml creme fraiche (dat is meer dan een groot bekertje ja, naughty! )

EN DAN EN DAN!
Verwarm je oven maar voor op 180 graden. (celcius he)
Verder is het een goed idee om bakpapier in je taartvorm te stoppen. Die taartvorm moet zo groot zijn dat het deeg kan uitzetten tot drie keer het huidige volume. Ongeveer. Maar als je nou een te kleine taartvorm hebt, dan doe je gewoon meer bakpapier erin en laat je de randjes omhoog staan, dat is sterk genoeg om het rijzende deeg in toom te houden.

dan
met een elektrische mixer mix je de boter en de suiker tot ze één massa vormen. Je mag het ook met de hand proberen, maar dan ben je veel te lang bezig. Dus gebruik maar een mixer.

vervolgens
Doe er steeds één ei bij, waarna je goed mixt. (of roert, als je heel eigenwijs toch met de hand bent gaan roeren). Hiermee ga je uiteraard door tot alledrie de eieren erin zitten.

dan neem je een ANDERE KOM
Hierin zeef je de bloem, de soda en het bakpoeder samen. In het recept staat drie keer, maar dat vind ik onzin. Doe maar niet

daarna
doe je een derde van de 'droge' ingrediënten bij de 'natte' ingredienten, terwijl je met een pollepel voorzichtig roert. 'invouwen' noemen ze dat. Daarna doe je er een derde van de creme fraiche bij, weer goed invouwen, dan een derde van het bloemmengsel (van de oorspronkelijke hoeveelheid, niet van de overgebleven bloem, he, wijsneus! anders blijf je bezig!), dan weer een derde van de creme fraiche, afin, tot alles door elkaar zit, maar steeds goed roeren tussendoor.

nou wordt het leuk!
Doe de helft van je beslag in de taartvorm. Met bakpapier daarin natuurlijk. Als het goed verspreid is, neem je iets meer dan de helft van de "kruimels" (nootjes of chocolademengsel) en sprinkel je dat, goed verspreid, over de laag beslag. Dan bedek je dat met de rest van het beslag, afmaken met nog een laag "kruimels".

IK BEGIN HONGER TE KRIJGEN!
dan moet je nog 60 à 70 minuten wachten, een beetje afhankelijk van je oven en de grootte van de taartvorm. De cake is klaar als een sateprikker er soortvandroog uit komt. Hij zal altijd een beetje vochtig zijn als hij eruit komt, omdat de boter niet stolt in een oven van 180 graden

En mag ik hem dan meteen opeten? jajajaja?
Bijna! Eerst moet je hem vijf minuutjes laten afkoelen in de taartvorm. Dan is hij stevig genoeg om op te tillen (het is handig als je hem lekker in het bakpapier laat zitten) en hem op een ijzeren rekje te zetten zodat hij goed kan afkoelen en drogen. Het bakpapier er pas afhalen als hij helemaal stevig is geworden, zodat je hem niet uit elkaar trekt. Je mag natuurlijk wel de caramel van het bakpapier afsnoepen als het nog warm is!

en nu en nu?
Nu mag je hem opeten!!!!

Zo zag de mijne eruit
Oud 18-09-2009, 16:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
He bah, dat was wel een erg groot succes! Gisteravond om 2200 uur heb ik die cake gebakken en er zijn nou nog maar twee stukjes over
Oud 19-09-2009, 13:01
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Over hoeveel personen heb je hem verdeeld, Fizzle? In ieder geval: Je moet kookboeken gaan schrijven! enne: klinkt als een lekker recept!
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 21-09-2009, 20:51
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik ga morgen wss met een vriendin gevulde koeken maken.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 24-09-2009, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Ooh, ik heb gister een erg lekkere cake gebakken, ik zal het recept met jullie delen!

Zo zag de mijne eruit
[afbeelding]
Ik ben blij dat je hem gedeeld hebt
helaas doet onze oven het iets te goed en ik heb de bovenkant er af moeten schrapen en zag hij er dus niet zo mooi uit als die van jou maar hij is wel heel erg lekker

ik heb trouwens alleen maar basterdsuiker gebruikt, ik vind rietsuiker niet zo lekker
Oud 24-09-2009, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Ik ga morgen wss met een vriendin gevulde koeken maken.
lekker
Oud 25-09-2009, 17:01
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Hee, da's grappig, ik wilde mijn taart-die-nu-in-de-oven-staat gaan posten, blijkt dat-ie wel heel erg lijkt op de chocoladetaart van Calyx hierboven. Maar vooruit:

Goddelijke chocoladetaart
Verwarm de oven voor op 180 graden C.
1. Neem 200g pure chocolade (ik neem altijd die van Swiss, met 72% cacao) en 200 g roomboter, breek resp. snijd deze in stukjes en smelt dit in een steelpan met dikke bodem op laag! vuur. Roer af en toe en zorg dat het niet aanbrandt.
2. Als alles gesmolten is haal je de pan van het vuur en roer je er met een garde 200g suiker, 4 eieren, 2 eetlepels bloem en een snufje zout door.
3. Vet een springvorm in van +/- 20cm doorsnee en bestuif de binnenkant met wat bloem.
4. Zet de taart 30 minuten in de oven. Als de oven klaar is moet hij van buiten knapperig en van binnen nog een beetje zacht zijn: jammmmmm.

(Shit, ik bedenk net dat ik het snufje zout ben vergeten. Nouja, het zal wel niet erg zijn...)
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 26-09-2009, 09:20
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
lekker
Ze waren wel lelijk vergeleken dat plaatje daar, maar heel lekker!

Citaat:
Hee, da's grappig, ik wilde mijn taart-die-nu-in-de-oven-staat gaan posten, blijkt dat-ie wel heel erg lijkt op de chocoladetaart van Calyx hierboven. Maar vooruit:

Goddelijke chocoladetaart
Verwarm de oven voor op 180 graden C.
1. Neem 200g pure chocolade (ik neem altijd die van Swiss, met 72% cacao) en 200 g roomboter, breek resp. snijd deze in stukjes en smelt dit in een steelpan met dikke bodem op laag! vuur. Roer af en toe en zorg dat het niet aanbrandt.
2. Als alles gesmolten is haal je de pan van het vuur en roer je er met een garde 200g suiker, 4 eieren, 2 eetlepels bloem en een snufje zout door.
3. Vet een springvorm in van +/- 20cm doorsnee en bestuif de binnenkant met wat bloem.
4. Zet de taart 30 minuten in de oven. Als de oven klaar is moet hij van buiten knapperig en van binnen nog een beetje zacht zijn: jammmmmm.

(Shit, ik bedenk net dat ik het snufje zout ben vergeten. Nouja, het zal wel niet erg zijn...)
Klinkt goed! Istie lekker geworden? En gefeliciteerd natuurlijk !
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 27-09-2009, 20:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ben blij dat je hem gedeeld hebt
helaas doet onze oven het iets te goed en ik heb de bovenkant er af moeten schrapen en zag hij er dus niet zo mooi uit als die van jou maar hij is wel heel erg lekker

ik heb trouwens alleen maar basterdsuiker gebruikt, ik vind rietsuiker niet zo lekker
oei! Is hij misschien verbrand omdat je alleen basterdsuiker hebt gebruikt? volgensmij smelt dat eerder

Fijn dat hij lekker was!
Oud 27-09-2009, 21:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Over hoeveel personen heb je hem verdeeld, Fizzle?
Nou, je kunt er wel met 10 personen van eten, maar ik geloof dat mijn vader en zijn vrouw een beetje de helft hebben weggewerkt in een middag (hij is een beetje te lekker om te delen )

Citaat:
In ieder geval: Je moet kookboeken gaan schrijven! enne: klinkt als een lekker recept!
ohh, dankje!
Oud 28-09-2009, 11:31
Verwijderd
Citaat:
oei! Is hij misschien verbrand omdat je alleen basterdsuiker hebt gebruikt? volgensmij smelt dat eerder

Fijn dat hij lekker was!
zou kunnen, maar ik geef onze oven de schuld want pizza's branden bij ons ook altijd heel snel aan.
Oud 28-09-2009, 15:56
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Klinkt goed! Istie lekker geworden? En gefeliciteerd natuurlijk !
De taart was echt heerlijk geworden, ook al was ik zelfs een eetlepel bloem vergeten (ik had 1.5 keer zoveel gemaakt, maar niet 1.5 keer zoveel bloem). Iedereen wilde 'm proeven . En dankjewel .

Oh, dit is wel niet zoet, maar dit heb ik voor mijn verjaardag als avondeten gemaakt. Het moest veeeeeel langer in de oven, maar het was echt lekker avondeten . Roomkaastaart met groenten.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 16-10-2009, 18:53
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Deze brownies staan nu bij mij in de oven . M'n mams komt hier morgen en ik wilde iets lekkers voor bij de koffie. Ohja al die optional dingen heb ik er niet bij gedaan, dus gewoon lekkere chocolade brownies it will be.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 25-10-2009, 13:16
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Upje voor dit topic, want bakken is tof.
Mijn huisgenote heeft een prima recept voor appelmuffins, die we zo gaan maken! Heb er nu al zin in.

Edit: ze waren heerlijk.

Het recept:
Ingredienten voor 12 stuks:
- 3 appels
- 4 eetlepels appelstroop
- 100 gram boter
- 250 gram meel
- 0,5 zakje bakpoeder
- 2 theelepels kaneel
- 100 gram rozijnen
- 2 losgeklopte eieren
- 100 ml. karnemelk
- 3 eetlepels abrikozenjam

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Rasp 2 appels en snijd er 1 in partjes
Verwarm al roerende de boter met appelstroop tot ze gesmolten zijn.
Meng meel, bakpoeder, kaneel, rozijnen, eieren, garaspte appel, karnemelk en het botermengsel. Roer dit tot een beslag en schap het in een muffinvorm.
Steek de partjes appel in de muffins.
Bak de muffins in 25 tot 30 minuten gaar.
Laat de muffins afkoelen en bestrijk ze met jam.
__________________
Manuscripten verbranden niet.

Laatst gewijzigd op 25-10-2009 om 15:38.
Oud 25-10-2009, 14:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het wordt ook weer echt weer om iets te bakken vind ik Over twee weken komt een vriendin van me een weekendje logeren dus dan kan ik wel eens iets uit dit topic maken, heb ik gelijk mensen om het op te eten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2009, 16:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb vrijdag een (1-2 persoons) cakeje gemaakt met de magnetron. Je 'bakt' hem gewoon in een mok. Hij smaakte best goed, al kwam ik wel tot de conclusie dat je 'm het beste vrij snel na het maken op kunt eten. Als je de cake langer laat staan, dikt hij nog meer in en wordt hij wat taai.

Ingrediënten:
- 4 eetlepels bloem
- 1-2 eetlepels suiker
- 2 eetlepels cacao
- 1 ei
- 3 eetlepels melk
- 3 eetlepels boter of olie
- 1/4 theelepel vanille (of pepermunt) extract
- 1 eetlepel chocolate chips (stukjes chocolade)

Bereiding:
- Doe de bloem, suiker en cacao in een mok en roer goed door.
- Doe het ei in de mok. Mix heel goed zodat er geen klontjes bloem in het mengsel achterblijven. Schenk de melk en de olie erbij en roer goed door. Voeg het vanille extract toe.
- Zet de mok in de magnetron en verwarm 3 minuten op maximaal vermogen (1000 Watt). Wacht tot de cake stopt met rijzen en stevig wordt in de mok.
- Haal de nog warme cake uit de mok en leg hem op een bord.
Oud 31-10-2009, 09:35
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
^ Wat grappig hawahaai

Ik maak vandaag suikerbrood <3. Ik heb het volgende recept gebruikt, alleen heb ik de peer vervangen door appel en er meer kaneel bij gedaan. Oh en de helft van alle ingrediënten gebruikt.

Suikerbrood
met stukjes peer
(2 kleine broodjes)
Spoiler

550-580 g bloem
2 tl droge instant gist
75 g ongezouten boter, gesmolten en afgekoeld
2 eieren
3 el gember siroop
155 ml lauwe melk
1 tl zout
50 g gedroogde peer-stukjes, in vrij kleine stukjes
180 g suikerparels (gebruikt de grootste die je kan vinden)
1 tl kaneelpoeder

Kneed een deeg van alle ingrediënten, behalve de suikerparels en kaneel en laat het in een ingevette en afgedekte kom rijzen tot ongeveer verdubbeld. (1-2 uur)

Mix de kaneel met de suikerparels en kneed die door het deeg. Verdeel het deeg in tweeen en vorm ze tot twee deegrollen. Vet kleine langwerpige aluminiumbakjes (of andere kleine bakblikken) in en leg het deeg daarin. Dek af met ingevet plastic en laat nogmaals rijzen tot bijna verdubbeld.

Verwarm ondertussen de oven voor op 200ºC.
Bestrooi de broden met wat suiker voor ze de oven in gaan en bak ze dan ongeveer 35 tot ze goudbruin en gaar zijn. Let op met het uitnemen van de broden, de hete suiker is echt kokend heet en veroorzaakt nare brandwonden, dus pas op.

Edit: oe gister rook het hele huis, mijn huisgenootjes kwamen steeds in de keuken checken. En hij is goedgekeurd
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 01-11-2009 om 18:16.
Oud 01-11-2009, 18:15
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
^ Voor de edit:

En om te onthouden voor een volgende keer: http://yummyinmytummy.nl/zoet/chocol...chocoladecake/
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 17-01-2010, 16:29
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Up, want dat vond ik nodig

MIjn huisgenoot kwam thuis met het verzoek om twix-koekjes, dus ik ging aan de slag...

Eerst een zandtaartdeeg gemaakt en hier een laag koek van gebakken. Vervolgens hier een laag caramel overheen gedaan. Dit kwam een blikje gecondenseerde melk met suiker die ik eerst drie uur gekookt had. Daarna chocolade gesmolten en er overheen gedaan. Ik was alleen zo stom om wat margarine door de chocolade te doen waardoor deze korrelig werd .... Maar het smaakt echt superlekker

Foto's volgen nog
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 18-01-2010, 13:21
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik heb een nieuwe broodbakmachine, mét cakeprogramma
maakt heerlijke cake, maar het belachelijke is wel dat je het deeg moet maken, erin doen, en dan gaat dat machien terug mengen maar dat had ik al voorzien, en dus heb ik de mengarm er gewoon eerst uitgehaald, dat het staafje waar die op zit nog wel draait, maar het deeg niet nog een uur gemengd wordt. en dan staat het deeg een uur dus zo te staan (waarschijnlijk niet ideaal, maargoed), en dan wordt het gebakken, en dan krijg je een prachtige cake
Oud 18-01-2010, 13:22
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Up, want dat vond ik nodig

MIjn huisgenoot kwam thuis met het verzoek om twix-koekjes, dus ik ging aan de slag...

Eerst een zandtaartdeeg gemaakt en hier een laag koek van gebakken. Vervolgens hier een laag caramel overheen gedaan. Dit kwam een blikje gecondenseerde melk met suiker die ik eerst drie uur gekookt had. Daarna chocolade gesmolten en er overheen gedaan. Ik was alleen zo stom om wat margarine door de chocolade te doen waardoor deze korrelig werd .... Maar het smaakt echt superlekker

Foto's volgen nog
whoah, klinkt zalig!!
Oud 18-01-2010, 16:53
Verwijderd
Vorige week had ik een chocolami gemaakt volgens het recept op allerhande, maar ik houd niet zo van noten en extra pure chocolade, dus vandaag heb ik er een gemaakt die meer mijn smaak is.

Chocolami (á la Katja )

Smelt 75 gram melkchocolade en 50 gram pure chocolade au bain marie. Roer 75 gram margarine in blokjes gesneden erdoor tot het opgelost is. Hak 7 mariabiscuitjes en een handvol koffie-speculaas-chocoladecruesli (die kun je dus ook vervangen door gemengde noten of elitehaver of whatever) grof en roer het door het mengsel. Zet een uur in de koelkast. Schep het mengsel in de lengte op een stuk plastic folie en rol er een mooie worst van. Laat die opstijven in de koelkast (2 á 3 uur). Strooi wat poedersuiker op een plat bord of snijplank en rol de worst erdoor. Snij in plakjes, et voila:



Schattige plakjes chocolami
Oud 03-02-2010, 21:08
floortje613
floortje613 is offline
Citaat:
Ja de dadeltaart van de bagels & beans. TE lekker. Maar vind wel dat je van alles echt de helft kunt doen qua hoeveelheid, want toen mijn broer en zn vriendinnetje hem maakten hadden we echt 3 schalen (verschillende grootte, zeg maar 3 formaten overschalen)! Oh en zelf de dadels pitten vind ik lekkerder, want ontpitte dadels smaken naar mijn idee wat minder sappig?
controleer wel altijd even dadels!!! het is mij vaak genoeg gebeurd dat er stapels eitjes in zitten of zelfs al een wormpje
Oud 08-02-2010, 18:51
Verwijderd
Heeft iemand een recept voor een meloentaart? En misschien tips voor het gebruik van fruit in taarten?
Oud 08-02-2010, 20:05
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Ik heb nog wel 2 recepten die ik nog niet gepost heb! <3



En: Dadeltaart Bagels & Beans

Nodig:
* 750 gram dadels (ontpit en in stukjes gesneden)
* 400 gram roomboter
* 150 gram basterdsuiker
* 1 pakje Maria koekjes (in stukjes gebroken van ongeveer 1 cm)
* 100 gram heel-ei
* cocos als garnering

1. Boter zachtjes smelten
2. Suiker toevoegen
3. Ei met garde goed loskloppen en toevoegen; eventjes doorkoken onder voortdurend roeren
4. Dadels toevoegen en 1 minuut doorkoken
5. Koekjes toevoegen en alles door elkaar scheppen

Stort het geheel in een ingevette taartvorm en laat ongeveer 1 ½ uur afkoelen in de koelkast voordat het gesneden kan worden. De taart moet 1 ½ cm dik zijn.
Haha, dat recept kan ik ondertussen zo'n beetje dromen Net zoals de cheesecake van Bagels & Beans... Wat fijn om daar te werken zeg... Vooral omdat we allemaal 'per ongeluk' als we de taart snijden ineens een klein stukje overhouden ofzo?
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 09-02-2010, 14:51
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Heeft iemand een recept voor een meloentaart? En misschien tips voor het gebruik van fruit in taarten?
Hoe bedoel je dit? Een vlaai met meloen zegmaar?
Citroenkwarktaart met meloen?
Meloen kwarktaart met biscuitbodem?
Meloentaart?
Enz

Sorry zelf geen ervaring mee, mss heb je hier wat aan .
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 09-02-2010, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Hoe bedoel je dit? Een vlaai met meloen zegmaar?
Citroenkwarktaart met meloen?
Meloen kwarktaart met biscuitbodem?
Meloentaart?
Enz

Sorry zelf geen ervaring mee, mss heb je hier wat aan .
jaa dankje het is namelijk voor een vriendin van me en die is dol op meloen, maar ik heb geen ervaring met fruittaarten enzo. Bedankt
Oud 09-02-2010, 15:59
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik ga morgen een chocoladetaart met kaneelmousse maken voor mijn moeder, want die gaat morgen trouwen.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 09-02-2010, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ga morgen een chocoladetaart met kaneelmousse maken voor mijn moeder, want die gaat morgen trouwen.
Wat lief!
Oud 10-02-2010, 11:54
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ze is zwanger dus ze mag geen kaneel xD
Aparte slagroom maken voor mama dus
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 10-02-2010, 20:14
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
JEETJE hier word je KOTSmisselijk van zo zoet en zwaar op de maag!

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG0387A.jpg (294.7 KB, 11x gelezen)
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 17-03-2010, 18:04
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Oe, Fb af maar ik up toch het zoete baksel topic, want ik maakte Chocoladetruffels. Lekker knoeien, maar wel simpel en het smaakt heel goed en je maakt er veel mensen blij mee .



Ingrediënten:
2,5 dl room
225 g bitterzoete chocolade

* Doe de room in een pan en verwarm hem tot hij begint te dampen. Doe de chocolade in een kom, schenk de hete room erover en klop tot de chocolade is gesmolten en opgenomen door de room.
* Je maakt de truffels als volgt: zet de saus in de koelkast of een kwartiertje in de vriezer. Vorm met een eetlepel rolletjes of balletjes en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat. Werk snel, liefst met latexhandschoenen, om smelten te voorkomen. En anders leg je de balletjes even in de koelkast. Rol ze door hagelslag, cacao, poedersuiker of een suiker-kaneelmengsel. Serveer direct of bewaar ze in plastic 1-2 dagen in de koelkast.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Het grote (zoete) baksels topic 2
Hawahaai
299 14-08-2015 19:07
Eten & Drinken Cup cake hazelnoot-choco
x2pluisje2x
1 23-01-2013 16:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap onafhankelijkheid Kosovo een feit
Verwijderd
403 11-05-2009 21:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kapitalisme is inherent aan liefde
AsianDF
153 25-08-2006 12:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.