Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2013, 11:26
Verwijderd
Stemlijstje hangronde #1:

Tijmen2000
deus ex machina (1)
Woyt (4)
TCO (7)
Buerp (8)
Tuttelbel (11)
Eleventhour (12)
Lieveheersbeestje (13)
WolterB (14, ovb)
Sadye (22)

Thor16
Dark Phoenix (2)
Sadye (10)
Absinthe (18)

Sadye
Rops (6)
deus ex machina (9)
Ietje (16)
.sann (19)
WolterB (21)
Quintiano (23, weet niet zeker of hij op tijd heeft gestemd)

Dark Phoenix
Thor16 (3)

Katertje
Neko* (5)

deus ex machina
Fizzle Fluffy (15)
Eleventh Hour (20)

WolterB
Lusi (17)

Nog niet gestemd:
- Katertje
- ArPos
- Quintiano
- Thijmen2000

Upgedate stemlijstje. (als ik iets verkeerds heb neergezet, ik doe dit tussen de bedrijven door, laat het weten aub!)

Laatst gewijzigd op 25-11-2013 om 19:34.
Advertentie
Oud 25-11-2013, 11:30
Verwijderd
Leg mij eens uit wat we er aan hebben als je met 7 man onder Thijmen gaat staan aan in de latere rondes? Het is vooral lekker veilig daar te staan. Idem dito geldt dit voor de alleenstemmers.

Ik hoef geen gelijkspel, al cared het mij niks wie eruit vliegt, maar een iets betere verdeling over de lijstjes betekent dat je in latere rondes meer informatie eruit haalt. Nu heb je naast dat Thijmen er terecht uitgaat een verloren ronde qua informatie.

Persoonlijk zie ik liever dat je bijvoorbeeld Thijmen langer maakt als lijstje omdat het merendeel hem eruit wil. En 1 of 2 andere ook meer stemmen krijgt om zo meer informatie te genereren voor de latere rondes.

De wolven en verrader raken vaak ook zenuwachtig als de lijstjes op het laatste moment nog veranderd omdat ze dan misschien niet meer veilig staan met hun nepstem.
Oud 25-11-2013, 11:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben het zeker met je eens dat het op deze manier een weinig informatief stemlijstje is, en zou er graag in latere rondes nog iets aan hebben. (De reden dat ik je aanviel/op je stem is dan ook niet dat je graag informatie uit de stemlijstjes haalt, maar dat je zo specifiek op Sadye zat te prikken).
Dus van mij uit hebben we er noch iets aan dat er 7 man meeschapen op Tijmen, noch dat er allerlei mensen ononderbouwd alleen staan te stemmen.
Oud 25-11-2013, 11:35
Verwijderd
Wie zijn de overige opties om te stemmen?

Thor6 omdat hij meerdere mensen onder zich heeft staan. Alhoewel ik een UC zelf geen probleem vind, ik heb dat in het verleden ook wel ooit gedaan (al kwam dat na een halve ronde al uit )

En andere optie is Sadye, vanwege haar rare, verdachte manier van spelen en twijfelachtige manier van stemmen.
Citaat:
Sadye, de eerste ronde is vaak zo random dat hij ontzettend makkelijk is. Je zit continu je stem uit te stellen. Dit kan zijn om een afspraak te maken met de wolven wie op wie stemt. Maar wat mij nog logischer lijkt om als verrader de wolven in te dekken, en zodoende af te wachten wat ze stemmen. Daarnaast kun je ook gewoon een speler zijn die er weinig van snapt.

In alle drie de gevallen lijkt mij een stem op jou geen enkel probleem.
Oud 25-11-2013, 11:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik houd van gelijke spelen of close calls, althans op papier hier want daar hebben we zeker later nog wel iets aan. Ik ga mijn stem ook nog heroverwegen de komende paar uur.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-11-2013, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het zeker met je eens dat het op deze manier een weinig informatief stemlijstje is, en zou er graag in latere rondes nog iets aan hebben. (De reden dat ik je aanviel/op je stem is dan ook niet dat je graag informatie uit de stemlijstjes haalt, maar dat je zo specifiek op Sadye zat te prikken).
Dus van mij uit hebben we er noch iets aan dat er 7 man meeschapen op Tijmen, noch dat er allerlei mensen ononderbouwd alleen staan te stemmen.
Ik vond het ook helemaal niet erg dat je op mij stemde. En begrijp het ook wel, omdat ik Sadye nu eenmaal verdacht en raar vond spelen. Maar je kent me, als ik zoiets zie wil ik echt een tegendeel zien of redelijke argumenten voordat ik haar minder verdacht ga vinden. En die heb ik nog niet gezien, en daar word ik (over)actief van
Oud 25-11-2013, 11:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zeker herken ik dat van je, en ze heeft inderdaad nog geen verdediging gegeven die haar compleet onschuldig uit de verf doet komen. Ik ben in elk geval benieuwd wat ze de komende ronden doet.
Dit kan sowieso meteen al een goede ronde worden, denk ik zo.
Oud 25-11-2013, 11:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Vorig spel werd er ook ineens heel erg gedramd op lijstjes en 'proberen gelijkspel te maken', wat een handig trucje bleek van de bad guys om gelijkspel te maken en een dorpeling te doden en de enigen die daar van profiteerden waren de wolven.

Gaan we nu echt in ronde één al precies hetzelfde doen met precies dezelfde argumenten? Alle bad guys zitten er nog in, ze zijn ongetwijfeld slim genoeg om niet met z'n allen op 1 iemand te stemmen dus de informatie die het geeft is minimaal. De enige manier waarop het wel veel informatie kan geven is als 1 iemand meer stemmen heeft en iemand met minder stemmen eruit vliegt. Maar daarop hopen in de eerste ronde is nogal ambitieus en vereist behoorlijk domme wolven.

Wel is verdeling proberen te veroorzaken en mensen tegen elkaar proberen op te zetten een typische bad guy truc (zie ook Mutant vorig spel), dus Deus ex ga ik in de gaten houden. Het is de eerste ronde, kom op zeg.

Edit: deus ex roept dat twijfelen over je stem verdacht is en switcht vervolgens zelf zijn stem. Typisch.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-11-2013, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Vorig spel werd er ook ineens heel erg gedramd op lijstjes en 'proberen gelijkspel te maken', wat een handig trucje bleek van de bad guys om gelijkspel te maken en een dorpeling te doden en de enigen die daar van profiteerden waren de wolven.

Gaan we nu echt in ronde één al precies hetzelfde doen met precies dezelfde argumenten? Alle bad guys zitten er nog in, ze zijn ongetwijfeld slim genoeg om niet met z'n allen op 1 iemand te stemmen dus de informatie die het geeft is minimaal. De enige manier waarop het wel veel informatie kan geven is als 1 iemand meer stemmen heeft en iemand met minder stemmen eruit vliegt. Maar daarop hopen in de eerste ronde is nogal ambitieus en vereist behoorlijk domme wolven.

Wel is verdeling proberen te veroorzaken en mensen tegen elkaar proberen op te zetten een typische bad guy truc (zie ook Mutant vorig spel), dus Deus ex ga ik in de gaten houden. Het is de eerste ronde, kom op zeg.
Ik vind juist het compleet tegenovergestelde. Als je continu met 1 grote groep op 1 iemand gaat dan heb je niks aan de lijstjes en moet je het 70% op gokken gaan doen wie de wolven zijn. Je mist dus een belangrijk onderdeel van het spel. En je speelt de wolven in de kaart als ze zich overal kunnen verstoppen.

Daarnaast veroorzaak ik geen verdeling maar schrijf ik neer wat ik zie. Sadye is verdacht door haar rare manier van spelen. Dat je mij in de gaten houd vind ik prima, door mijn manier van spelen moet ik het gewoon vaak goed hebben omdat ik anders verdacht wordt. Dat neem ik voor lief, maar ik kan nu eenmaal niet goed ''veilig'' en ''stil'' spelen.

Daarnaast het gedeelte ''het is de eerste ronde komop zeg''. Dus je mag de eerste ronde nog niet kijken of iemand zich verdacht gedraagt enkel random stemmen of op inactieve spelers? Ik ben in ieder geval begonnen met het spel, en schrijf mijn verdachtmakingen neer. Dat het jou niet bevalt dat Sadye verdacht is, is niet mijn probleem.

Edit: Ik heb gezegd dat ik het verdacht vindt als je dit niet duidelijk kan uitleggen. Je verdraait nu de feiten, maar je mag het best proberen hoor een hetze tegen mij beginnen.
De uitleg: Ik stemde op Thijmen als hij niet zou posten. Meerdere gingen op thymen stemmen. Ondertussen vond ik Sadye ontzettend verdacht worden wat ik in bovenstaande posts al heb uitgelegd. Zodoende is het logischer om op Sadye te stemmen omdat mijn reden daarvoor meer gegrond is én het beter is voor een evenrediger lijstje wat ik belangrijk vind in de late rondes.

Heerlijk ook het woord. ''Typisch.'' erachter. Maak ik het iemand te heet onder de voeten omdat je zo reageert?
Oud 25-11-2013, 11:59
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik had het ook wel 'hypocriet' willen noemen, hoor. Je vindt Sadye verdacht omdat ze een twijfelkont is met haar stem. Vervolgens wissel je zelf van mening en stem je toch maar op haar. Met de mededeling dat je ook wel op thijmen wilde stemmen als hij niet postte. Twijfelkont much?

Het is waar dat als iedereen op 1 iemand stemt je minder info eruit kunt halen later. Daar staat tegenover dat hoe verspreider de lijstjes zijn, hoe makkelijker het te manipuleren is door de slechteriken. Maar dat weet jij ook wel.

Ik voorspel maar vast dat je de verrader bent. Je doet veel te hard je best om mensen verdacht te maken.

Edit: mooie beredenering wel, je gaat tegen mij in dus je zal wel slecht zijn. Dus iedereen moet het met je eens zijn of ze zullen het wel te heet onder hun voeten krijgen?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-11-2013, 12:31
Verwijderd
@DP: vorig spel was ik wolf, en ik was juist helemaal niet zo blij met dat ge-gelijkspel omdat ik daardoor steeds in het verkeerde rijtje stond. Dat we toch wonnen had meer met geluk en andere omstandigheden te maken denk ik. Wat daar vooral ook misging was dat spelers er té vroeg in het spel al té veel waarde aan hechtten. Gelijkspel op papier is wel later vaak nuttig. Ik ben dan ook zeker niet tegen gelijkspel, maar stem hierbij het liefst op Thor6 om het iets meer gelijk te trekken. Sadye denk ik nog niet zoveel van.
Oud 25-11-2013, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Ik had het ook wel 'hypocriet' willen noemen, hoor. Je vindt Sadye verdacht omdat ze een twijfelkont is met haar stem. Vervolgens wissel je zelf van mening en stem je toch maar op haar. Met de mededeling dat je ook wel op thijmen wilde stemmen als hij niet postte. Twijfelkont much?

Het is waar dat als iedereen op 1 iemand stemt je minder info eruit kunt halen later. Daar staat tegenover dat hoe verspreider de lijstjes zijn, hoe makkelijker het te manipuleren is door de slechteriken. Maar dat weet jij ook wel.

Ik voorspel maar vast dat je de verrader bent. Je doet veel te hard je best om mensen verdacht te maken.

Edit: mooie beredenering wel, je gaat tegen mij in dus je zal wel slecht zijn. Dus iedereen moet het met je eens zijn of ze zullen het wel te heet onder hun voeten krijgen?
Is dat twijfelen? Volgens mij begrijp je nog niet zo goed het verschil tussen twijfelen en geen stem durven uit te brengen én beargumenteerd een stem wisselen. Je kunt hiervoor bovenstaande post lezen maar als je wilt kan ik het nog een keer uitleggen.

Dat allemaal op 1 iemand, wat jij wilt, mag jij uitleggen hoe je dan info haalt uit de lijstje. Verspreiden over een aantal mensen (en daarbij redelijk gelijkwaardige rijtjes te krijgen) is voor de wolven moeilijker. Dat jij dit nu ineens niet vind is zegt meer over jouw rol in dit spel dan over mijn rol.

Prima dat jij dit vindt. Ik zou hetzelfde tegen jou kunnen zeggen, alleen heb je er ook 1 argument voor? Ik vind Sadye zich verdacht gedragen, dat kaart ik aan met een aantal redenen, verdacht voor de rest niet zo heel veel. En nu ben ik volgens jou ineens veel mensen verdacht aan het maken en daarom de verrader??
Ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat je reactie kant noch wal raakt.
Wat mij eerder interesseert is waarom je ineens via mij Sadye wil beschermen. Dat maakt mij alleen maar benieuwder naar haar rol in dit spel omdat dit vast ook veel over jou zegt.

Ik weerleg alleen jou ''aanvalletje'' op mij met argumenten. Zodat men inziet dat het nergens op slaat.
En nee ik vind niet iemand meteen verdacht die het niet met mij eens is. Fizzle bijvoorbeeld stemt op mij, en heeft daar een prima argument voor. Ik heb haar dus ook gezegd dat ik dit prima vind omdat ze in tegenstelling tot jou wel met argumenten aankomt. Dus die stemmingmakerij van jou tegen mij vind ik veel meer verdacht.
Oud 25-11-2013, 12:53
Verwijderd
Grutjespetutjes
Oud 25-11-2013, 12:55
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
@Minke: volgens mij jij vorig spel juist helemaal niet verdacht? daarbij stond Neko* ook elke ronde in 'het verkeerde lijstje' en die was juist dorpeling. maar ik snap je punt.

@Archont: waar verdedig ik Sadye? Ik noem haar ook een wiebelkont. weer zo'n onzin beschuldiging die nergens op gebaseerd is. Jij wilde als eerste stemmen op thijmen omdat hij niet postte. Fair enough, ben ik met je eens. Toen wilde je op Sadye stemmen omdat die een wiebelkont was. Ook prima. Toen wilde je ineens dat mensen hun stemmen verdelen en maar niet teveel op Tijmen stemmen want daar haal je geen nuttige info uit. Nu ben ik verdacht omdat ik tegen je in ga.

Dat is een hoop statements binnen 24 uur.

En verder post ik dit alles mobiel dus ik kan niet goed quotes enzo meeleveren, vanmiddag rond 5 uur ben ik weer thuis en dan is dat wat makkelijker.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-11-2013, 13:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
@Minke: volgens mij jij vorig spel juist helemaal niet verdacht?
Doe je dit bewust om ons in verwarring te brengen?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-11-2013, 13:02
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Doe je dit bewust om ons in verwarring te brengen?
Ugh, mobiel internetten.

Wat ik bedoelde was: volgens mij was jij vorig spel juist helemaal niet verdacht?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 25-11-2013, 13:19
Verwijderd
Hahahaha jezus jongens wat gaat het al los Ik ben met Deus wat betreft pro-gelijkspel dus ik stem op Sadye. Ben overigens tot vanavond laat aan het werk dus kans is aanwezig dat ik tussendoor niet meer online kom.
Oud 25-11-2013, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Omdat mijn ''gevoel'' er niet vaak naast zit.
Jouw gevoel is niet mijn gevoel. Mijn gevoel, zit er meestal naast, en ik vindt erg raar dat je de eerste ronde al zo erg op mij hamert. Dat vind ik verdacht.


ik begin te twijfelen aan mijn stem. ik heb de neiging om mijn stem te wijzigen.
Oud 25-11-2013, 14:39
Verwijderd
ik heb geen verklaring voor mijn gedrag. ik doe maar wat, want er is nog niks gebeurd. Behalve dat ik me nu verdacht maak
Oud 25-11-2013, 14:41
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Ik wijzig mijn stem in Deus ex
__________________
cum hora undecima
Oud 25-11-2013, 14:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
@Sadye: Door uit te spreken dat je je verdacht maakt en dat je op deze manier opzichtig probeert je onschuld te bewijzen is voor mij juist een extra reden om je meer verdacht te gaan vinden.

Ik twijfel of ik niet mijn stem toch op jou moet zetten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-11-2013, 14:44
Verwijderd
Dat moet je zelf weten, maar ik zei alleen dat ik denk dat ik mijn stem onder Thor zet. En daar wordt erg veel ophef over gemaakt. en het is zeer verdacht dat er op gehamerd blijft worden.
Oud 25-11-2013, 14:52
Verwijderd
Ik zit toch nog met een klein vraagje, als je een PM stuurt naar de spelleider met je stem, is die dan al definitief of mag je 'm nog wijzigen? (Niet voor nu, maar voor in case that)
Oud 25-11-2013, 14:58
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
oh haha, dat moet via pm
__________________
cum hora undecima
Oud 25-11-2013, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Ik zit toch nog met een klein vraagje, als je een PM stuurt naar de spelleider met je stem, is die dan al definitief of mag je 'm nog wijzigen? (Niet voor nu, maar voor in case that)
Wijzigen mag. Ik zou toekomstige vragen gewoon naar de 2 ervaren spelleiders sturen ipv in dit topic.
Oud 25-11-2013, 15:04
Verwijderd
Tot de deadline uiteraard, en deze twee spelleiders zullen wel strict zijn erin, maar goed ook
Oud 25-11-2013, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Wijzigen mag. Ik zou toekomstige vragen gewoon naar de 2 ervaren spelleiders sturen ipv in dit topic.
Ja, mjah, wat als dat nou wolven zijn.
Oud 25-11-2013, 15:27
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Ja, mjah, wat als dat nou wolven zijn.
Wij zijn een hele hoop, maar geen wolven.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 25-11-2013, 15:29
Verwijderd
Ik las spelleden of iets dergelijks. Maar nu heb ik toch geen vragen meer haha.
Oud 25-11-2013, 18:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Stilte voor de storm


Ik heb mijn stem gewijzigd naar Sadye
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-11-2013, 18:08
Verwijderd
nou ja zeg

Alleen omdat ik twijfelde.
Oud 25-11-2013, 18:12
Verwijderd
Mijn stem gaat naar Tijmen, want inactieve spelers zijn erger, dan nieuwe spelers.
Oud 25-11-2013, 18:24
Thor6
Thor6 is offline
Hm een hoop gepraat over spreiden. Gezien de wolven niet mogen stemmen lijkt het wmb juist wel handig om (veel) te spreiden ipv 1 lange rij (tenzij iemand obvious wolf blijkt)
Oud 25-11-2013, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Hm een hoop gepraat over spreiden. Gezien de wolven niet mogen stemmen lijkt het wmb juist wel handig om (veel) te spreiden ipv 1 lange rij (tenzij iemand obvious wolf blijkt)
Klopt, vandaar dat ik ook zei dat we niet met 88 man op thijmen moesten gaan staan. Nu is er gespreid, en uit ervaring blijkt dat je het niet lukt om teveel te spreiden dat er over 2 of 3 onderstaan. Mensen hebben toch een bepaalde voorkeur. Dus nu zijn er met Thijmen en Sadye 2 gelijkwaardige rijtjes waar je later info uit kunt halen.
Oud 25-11-2013, 18:30
Verwijderd
Citaat:
nou ja zeg

Alleen omdat ik twijfelde.
En nog steeds geen duidelijk argument hiervoor aangeeft. De '''' is om goodwill te kweken? Geef eens duidelijk aan wat je doet en wilt dan schep je ook niet zoveel verwarring..
Citaat:
Mijn stem gaat naar Tijmen, want inactieve spelers zijn erger, dan nieuwe spelers.
En je kunt uiteraard ook gewoon zeggen dat je dit doet om jezelf te redden. Dat zou een veel duidelijkere en begrijpelijkere keuze zijn.
Oud 25-11-2013, 18:32
Verwijderd
Nee, ik ga niks toegeven omdat jij het wil. ik ben toch al verdacht en waarschijnlijk lig ik er toch uit. Dus het boeit me geen ene tering.
Oud 25-11-2013, 18:34
Verwijderd
Nog niet gestemd:
- Katertje
- ArPos
- Quintiano
- Thijmen2000

edit: Dit klopt toch hè? Als ik iets gemist heb zeg het even aub.

edit2: wie pakt die verdomde stemlijst de volgende rond op zich. Want een $%@werk zeg

Laatst gewijzigd op 25-11-2013 om 18:48.
Oud 25-11-2013, 18:54
Verwijderd
Ik zou het jammer vinden als Sadye er uit zou zijn. Als het een wolf zou zijn, zou ze het toch niet zo opvallend laten blijken?
Oud 25-11-2013, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het jammer vinden als Sadye er uit zou zijn. Als het een wolf zou zijn, zou ze het toch niet zo opvallend laten blijken?
Sadye is nou niet bepaald een ervaren speler, nieuwe spelers die een badguyrol krijgen gaan soms aparte dingen doen. Ik schat haar ook eerder verrader dan wolf in maar het blijft in mijn ogen verdacht gedrag.

Weetje wat het is. Ik heb haar naar mijn gevoel genoeg kansen gegeven om zich te verklaren maar ze bleef er maar omheen draaien. Dat vind ik zo apart aan de manier van spelen die je ook vaak ziet bij onervaren badguys die nu bang zijn nog iets verkeerds te zeggen en zodoende geen informatie meer willen geven.

Daarnaast is het natuurlijk nog vroeg in het spel, maar ik vond dit een van de meest opvallende dingen in de eerste ronde. Alhoewel ik absoluut niet rouwig ben als thijmen2000 eruit is, omdat je weet dat die toch niet meer meespeelt..
Oud 25-11-2013, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Ik wijzig mijn stem in Deus ex
En half 9. Nog even 1 vraag en ik wilde dit per sé na half 9 doen, dit omdat het dan lijkt als ik dit eerder doe dat ik het alleen vraag omdat je onder mij staat, maar waarom heb je gewijzigd? Je hebt hiervoor geen reden gegeven?


________________________________________________________________
Nog niet gestemd:
- Katertje
- ArPos
- Quintiano
- Thijmen2000

Nog gestemd heren?
Oud 25-11-2013, 19:32
Verwijderd
Ik heb op Sadye gestemd. Excuses voor de laat, privéproblemen. De stem of stipt op tijd of een minuut te laat en gebaseerd op het lijstje in verband met gelijkspel.
Oud 25-11-2013, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Sadye is nou niet bepaald een ervaren speler, nieuwe spelers die een badguyrol krijgen gaan soms aparte dingen doen. Ik schat haar ook eerder verrader dan wolf in maar het blijft in mijn ogen verdacht gedrag.

Weetje wat het is. Ik heb haar naar mijn gevoel genoeg kansen gegeven om zich te verklaren maar ze bleef er maar omheen draaien. Dat vind ik zo apart aan de manier van spelen die je ook vaak ziet bij onervaren badguys die nu bang zijn nog iets verkeerds te zeggen en zodoende geen informatie meer willen geven.

Daarnaast is het natuurlijk nog vroeg in het spel, maar ik vond dit een van de meest opvallende dingen in de eerste ronde. Alhoewel ik absoluut niet rouwig ben als thijmen2000 eruit is, omdat je weet dat die toch niet meer meespeelt..
Wat voor verdediging zou ik moeten geven. Het is de eerste ronde. Waar maak je je druk om. Dan stem ik maar gewoon iets, daar kan je blijkbaar niet mee leven.
Oud 25-11-2013, 19:39
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Ik kreeg van wolter een trap onder mn hol om te posten
Citaat:
4 Wolven is mij best en ik vind t fijn dat cupido nu een levende functie is, komt meer overeen met hoe ik t vaker gespeeld heb.
Curieus aldus.
Oud 25-11-2013, 19:39
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Same
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 19:40
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Ik wist niet dat ik in dit topic moest wezen

Ik stem op WolterB omdat hij mij schopt. (onzinreden random stem)
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 19:40
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Topic staat nu gebookmarked btw.
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Oud 25-11-2013, 19:43
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik wist niet dat ik in dit topic moest wezen

Ik stem op WolterB omdat hij mij schopt. (onzinreden random stem)
Citaat:
Het weerwolfspel is begonnen! De eerste hangronde is maandag om 20:30

Te laat dus, denk ik zo.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 25-11-2013, 19:43
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Hangronde 1

...Dan gaat plots het alarm. Brand!

In de kantine ontstond een geluid van Afrikaanse olifanten op drift. Thor6 sprong als eerste overeind, zwaaide met zijn mes en gooide zijn vork recht in Fizzles houten oog*. Fizzle op haar beurt gooide een glas water over Wolter heen. Die staarde haar verbaasd aan, zonder iets te zeggen. 'O,' giechelde fizzle, 'ik dacht dat er brand op jouw hoofd was.' Wolter barstte in tranen uit - niet voor niets had hij zijn broertje gewurgd... maar daarover later meer. Ietje begon aan een harde, hoge, monotone gil die ongeveer drieënveertig seconden duurde. Lusi liet van schrik een worstenbroodje uit haar handen vallen en om de chaos compleet te maken stootte Röps de tafel om.

In deze wanorde was er maar één persoon die alles in rechte banen kon leiden: Neko. Toen ze vier jaar oud was, bestuurde ze de klas als de leraar eventjes weg moest om te kopiëren. Dan dirigeerde ze twintig witharige klasgenootjes in het gelid en dwong ze hun liga’s aan haar te geven. Als er iemand niet luisterde, wees ze een onschuldig iemand aan om nog een ander onschuldig iemand aan te wijzen. Die tweede onschuldige ramde ze dan hard met het witharige hoofd tegen dat van de muiter. Met dank aan deze verdeel-en-heers-tactiek was ze binnen een half jaar de meest gevreesde leerlinge van klas 1B (of überhaupt van de hele school). Niemand was dan ook verbaasd toen ze twintig jaar later voor het gevangeniswezen koos.

Binnen enkele seconden had Neko iedereen in twee lange rijen opgesteld. 'Tweetallen pakken elkaar bij de hand!' commandeerde ze. EleventhHour giechelde zenuwachtig toen de stoere Arpos zijn hand nam. 'Straks moet ik je wel loslaten hoor,' zei hij, een beetje schuldbewust, 'anders kan ik mijn rolstoel niet duwen.' Arpos gromde iets tussen zijn tanden door en nam nog een hap van zijn boterham met kaas, die hij mee had genomen. Brandalarm oké, maar niet zonder lunch.

Na niet al te lange tijd waren alle gevangenen naar buiten gemarcheerd en naar een zwaarbewaakt weiland in de omgeving gedirigeerd. EleventhHour kreeg zijn rolstoel niet over het verpolde gras heen, dus Arpos tilde hem op en droeg hem in zijn harige zeemansarmen. O, dacht Eleventh, waarom gaat het brandalarm niet vaker? en zijn hartje smolt. Misschien, besloot hij, is Arpos toch wel leuker dan Lieveheersbeest. Lieveheersbeest mag dan wel in uniform lopen, ze heeft een naar vis stinkende pruim tussen haar benen. Bovendien zou ze me nooit opgetild krijgen.

Lusi, die naast ßuerp liep, kneep hem in de hand toen ze het weiland opliepen. 'Kijk dan,' zei ze, 'wat een blauwe lucht! En wat een mooie koe, wat een mooie, mooie koe! Het is de mooiste koe die ik ooit heb gezien! Wat een wonderen kan God toch scheppen, hè. Zeg Slurpje, ben je niet dankbaar voor alles wat Hij je geeft? Voel je je niet intens gelukkig, als je dit alles zo beziet?'
ßuerp glimlachte minzaam. 'Ja, lieve Lusi,' zei hij. 'Zo voel ik me wel vaker. Als ik naar jou kijk, bijvoorbeeld.' Hij knipoogde een haast onmerkbaar knipoogje dat Lusi deed blozen. Wolter, die van een afstandje toekeek, knarsetandde.

Neko gaf Katertje de opdracht om iedereen te tellen. De eerste keer telde hij drieëntwintig gevangenen, maar dat waren er een aantal te veel, dus het moest over. De tweede keer telde hij er vijf, maar ook dat kon overduidelijk niet kloppen. De derde keer waren het er... tsja... hij wist het niet precies, maar Absinthe zei dat ze Tijmen miste. Neko liet haar alziend oog over het troepje gevangenen gaan, en inderdaad - Tijmens vrolijke afro was nergens te bekennen. Ze besloot Quintiano en Katertje erop uit te sturen om hem te gaan zoeken.

Quintiano had een gasmasker, maar Katertje niet - die was nu eenmaal niet het bèta-, niet het gamma- en zelfs niet het delta-mannetje, meer het sigma-mannetje -, dus die beefde nogal toen ze de gevangenis ingingen.
'Tijmen!' riep Quintiano, 'Tijmen! Tiiiijjjjmen! Kom dan, Tijmen! Kom dan!'
Niemand gaf antwoord.
'Tijmen! Tijmen!' riep ook Katertje, maar nog steeds gaf niemand antwoord.
'TIJMEN!' riepen ze in koor.
Ze zochten een halfuur, maar Tijmen was spoorloos verdwenen. Toen had Quintiano een ingeving. Het was een combinatie van drie factoren:
1. Quintiano werkte al vijftien jaar in de gevangenis. Hij herinnerde zich dat er, toen hij nog maar een ukje van eenentwintig was, eens een brandinspectie was geweest. Die stelden toen vast dat het systeem verouderd was. Er was namelijk een handmatig brandalarm, waar iemand aan moest trekken. De nieuwste wetgeving vereiste een automatisch brandalarm, met rookmelders en al die shit. Bij de installatie van het nieuwe brandalarm stelden de cipiers als eis dat het precies hetzelfde zou klinken als het oude. Dat was geprobeerd, maar niet helemaal gelukt: het automatische alarm klonk ietsjes hoger dan het handmatige. Quintiano realiseerde zich opeens dat het alarm van vandaag het handmatige was geweest.
2. Er was geen brand te bekennen.
3. Vroeger, toen Quintiano nog ouders en een zusje had, las zijn moeder hem wel eens een verhaaltje voor over een weeshuis waar steeds tijdens het eten het brandalarm ging. Uiteindelijk bleek dat een van de kinderen dat expres deed. Het waarom hierachter was hem ontschoten - het was ook al lang geleden - maar het gegeven zette iets in zijn brein in werking...
'De cv-ketel!' riep hij uit. Katertje keek verstoord op.
'We zoeken Tijmen hè. Niet de cv-ketel.'
'Neenee. Tijmen is bij de cv-ketel. Daar is het brandalarm. Het oude. Het handmatige. Tijmen heeft het brandalarm aangezet.'
'Waarom zou hij dat doen?'
'Weet ik niet. Maar kom - kom...' en Quintiano was al het trapje richting de cv-ketel afgerend. Hij liep door het gangetje, zocht de lichtschakelaar, klikte mis, klikte raak, licht ging aan, Q ging de deur naar de cv-installatie door en inderdaad... daar lag Tijmen. Of beter: wat er van Tijmen over was. Hij lag, overdekt met brandwonden, onder het lek van de cv-ketel, het afgebroken handvat van het brandalarm in zijn geklauwde hand.
'Niet kijken, Kater,' fluisterde Quintiano ontzet, 'niet kijken...'

*De veiligheidsregels in de Cornelisgevangenis zijn nu eenmaal niet erg streng. Dit verklaart ook waarom het een mongooltje als .sann bijna gelukt was om te ontsnappen.

Jullie hebben Tijmen2000 opgehangen. En wat was hij? Een dorpeling. Wat vond hij van dat hele hanggebeuren? Daar zullen we misschien nooit achterkomen.

Lijst
  1. Absinthe
  2. Arpos
  3. Dark Phoenix
  4. Deus Ex Machina
  5. EleventhHour
  6. fizzle-fluffy
  7. Ietje5
  8. Katertje
  9. Lieveheersbeest
  10. Lusi
  11. Neko
  12. Quintiano
  13. Röps
  14. Sadye
  15. TCO
  16. Thor6
  17. tijmen2000 - dorpeling
  18. Tuttebel
  19. WolterB
  20. Wout
  21. ßuerp
  22. .sann

Blauw = opgehangen

De geliefden kijken elkaar binnen enkele ogenblikken voor het eerst verliefd in de ogen, want de cupido heeft geschoten! De wolven mogen gaan verzinnen wie ze op gaan peuzelen. Dat moeten ze voor morgen 20.30 aan ons laten weten.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 25-11-2013, 19:45
Verwijderd
Nou ja, dood of inactief. Potato potato.
Oud 25-11-2013, 19:45
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Mijn excuses dat ik wat later was ik zat mobiel want mn moeder ligt in t ziekenhuis
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #95.2
Dark Phoenix
500 03-12-2013 19:00
De Kantine Weerwolfspel #95
Verwijderd
242 25-11-2013 20:00
De Kantine Tribute to Quiana: Control C en ook Control V
hasseltboy
500 28-07-2005 22:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.