Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 14:41
Thijs the man
Thijs the man is offline
He, Als toch al het materiaal e.d. in de golf staan, waarom zouden ze niet meteen doorstromen naar Syrië?
Veel goedkoper.
Hoe denken jullie erover people?
__________________
Mazzel mensuh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 14:54
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Het zou wel goed zijn als het zou gebeuren .
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:08
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Bush zal wel weer een kutsmoes verzinnen om ook Syrië plat te gooien.....en zoals elk rationeel denkend mens ben ik daar tegen....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:17
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Leuk, nog meer burgerslachtoffers en een midden-oosten dat steeds instabieler wordt. Voor iedere onschuldige burger die sterft komt er binnen 5 jaar een zelfmoordcommando voor in de plaats. Maar dat ziet men niet. Succes is pas op langer termijn te meten, maar dat vergeet men maar voor het gemak. Ik vraag me echt af of de VS niet ziet dat ze 11-09-2001 deels zelf hebben uitgelokt met hun buitenland-politiek. Iedere actie kent haar reactie. Evenwicht zit m niet alleen in alle mooie dingen in de wereld.

Dat jochie dat beide armen kwijt is, gezien op TV? Vermenigvuldig dat keer 1000 en je hebt je waarheid.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:12
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
ik vraag me af hoe ze die oorlog gaan rechtvaardigen.
dat irak WMD heeft is nog steeds niet bewezen en saddam hebben ze ook nog niet. dus daar loopt het al fout.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:14
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Ik vind niet dat ze het zomaar moeten doen en dat doen ze ook niet, dat weet ik zeker. Bovendien duurt het nog wel ff voordat ze daar allemaal weg zijn uit Iraqi... Ik weet niet zoveel over Syrië, maar van mij mogen ze eerst Noord-Korea van de kaart vegen...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:34
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
meelman schreef op 17-04-2003 @ 17:14:
Ik vind niet dat ze het zomaar moeten doen en dat doen ze ook niet, dat weet ik zeker. Bovendien duurt het nog wel ff voordat ze daar allemaal weg zijn uit Iraqi... Ik weet niet zoveel over Syrië, maar van mij mogen ze eerst Noord-Korea van de kaart vegen...
aangezien jij je blijkbaar zo in bush hebt verdiept kan je me vast wel een (intelligente) reden geven waarom ze irak aanvallen, of NK aan moeten vallen.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:36
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 15:54:
Het zou wel goed zijn als het zou gebeuren .
OCH Alsjeblieft get a life man!
nou weten we wel hoe machtig die idioot wel niet is, nou is t wel genoeg en laat m nu maar lekker oprotten naar zn eigen land om daar is eerst de problemen in zijn eigen land op te lossen, voordat hij zich met anderen gaat bemoeien
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 15:54:
Het zou wel goed zijn als het zou gebeuren .
Hoezo?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 17-04-2003 @ 17:12:
ik vraag me af hoe ze die oorlog gaan rechtvaardigen.
dat irak WMD heeft is nog steeds niet bewezen en saddam hebben ze ook nog niet. dus daar loopt het al fout.
Het is waarschijnlijker dat Syrie WMD's heeft dan dat Irak ze had.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:46
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-04-2003 @ 17:38:
Het is waarschijnlijker dat Syrie WMD's heeft dan dat Irak ze had.
zelfs al zouden beide landen het hebben. dat is geen geldige reden om oorlog te rechtvaardigen
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:49
Alexander
Alexander is offline
De VS zal nog niet direct Syrië aanvallen, denk ik. Men heeft nog de diplomatieke brokstukken van de Irakoorlog op te ruimen, en bovendien is Irak natuurlijk nog niet klaar. Er zal daar toch eerst iets als een macht moeten zijn voordat de Amerikanen weer fijn verder kunnen gaan. Het heeft geen zin om Syrië te "bevrijden" als tegelijkertijd Irak in een burgeroorlog of iets dergelijks vervalt.
Bovendien krijgt de VS, mochten ze direct doorstoten, echt wel het grootste deel van de wereldgemeenschap over zich heen. Oké, dat heeft ze in het verleden niet tegengehouden, maar ze hebben er geen enkel belang bij om nog meer "unwilling" te creëren.
Al met al denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen.

P.S. Hierbij doel ik natuurlijk vooral op militaire middelen; economische middelen zullen waarschijnlijk wel gebruikt worden. Nog spannender: weer, zoals Irak, de burgerbevolking laten lijden door het toeleggen van sancties
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Syrië mogelijk nieuw doelwit VS (video)

Uitgegeven: 14 april 2003 12:57
Laatst gewijzigd: 14 april 2003 21:22

WASHINGTON/LUXEMBURG/JERUZALEM -

De Amerikaanse autoriteiten bekijken volgens minister van Buitenlandse Zaken Powell of het mogelijk is economische en diplomatieke sancties tegen Syrië in te stellen.

Het land wordt er door Washington herhaaldelijk van beschuldigd het Iraakse regime van Saddam Hussein van dienst te zijn geweest, onder meer door pro-Iraakse strijders door te loodsen, Iraakse functionarissen asiel te geven en door Iraakse massavernietigingswapens over te nemen.

Syrië ontkent dit. Het heeft er via een woordvoerster van Buitenlandse Zaken in Damascus verontwaardigd op gewezen dat Israël de enige nucleaire, chemische en biologische wapens in de regio heeft. Juist dat land bedreigt zijn buren en houdt land met wapengeweld bezet, aldus de woordvoerster. Syrië zou wapeninspecties van de Verenigde Naties verwelkomen in alle landen van regio inclusief Israël, volgens Imad Moustapha, een Syrische diplomaat in Washington.

Chemische wapens

De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld was, zoals gebruikelijk, niet snel uit het lid geslagen. Na de laatste Syrische ontkenningen zei hij maandag dat de VS "hebben waargenomen" dat Syrië ruim een jaar geleden een proef heeft gedaan met chemische wapens. Massavernietigingswapens waren aanvankelijk de formele aanleiding voor de eigenmachtige Amerikaans-Britse aanval op Irak.

De Britse minister van Buitenlandse Zaken Straw heeft opnieuw bezworen dat Syrië niet de volgende is op een lijst van aan te vallen landen. Zo'n lijst bestaat niet en Syrië wordt alleen gevraagd om opheldering te geven over zijn beleid over Irak. Straws chef, premier Blair, zei maandag in Londen dat hij de verzekering had gekregen van de Syrische president Al-Assad dat die niemand uit Irak meer toelaat.

Olie op het vuur

De Europese ministers die maandag in Luxemburg bijeen zijn geweest, hebben de Verenigde Staten verzocht kalm te blijven en geen olie op het vuur in het Midden-Oosten te gooien. De felle tegenstanders van de oorlog tegen Irak, Duitsland en Frankrijk, beklemtoonden de noodzaak zich op vrede te richten. Een nieuwe confrontatie dient te worden vermeden zei de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Fischer. Zijn Franse collega De Villepin meende dat zelfdiscipline en bescheidenheid in de huidige omstandigheden duideijk noodzakelijk zijn.

De herhaalde dreigementen van de VS aan het adres van de Syriërs hebben ook voor grote beroering gezorgd in de Arabische wereld, Rusland en Turkije. De Russen vragen de Amerikanen om kalmte en minder bot taalgebruik. De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Gül waarschuwde dat deze oorlog zich tot Irak moet beperken en zich naar geen enkel ander land mag uitbreiden.

In de Arabische wereld wordt gevreesd dat de VS er niet zo over denken. Massavernietigingswapens waren uiteindelijk slechts een excuus voor een groep invloedrijke politici in de VS om een oorlog tegen Irak door te drijven. Doel van die oorlog was van meet af aan een ander regime in Bagdad neer te zetten.

Retorische vraag

De Syrische diplomaat Imad Mustapha vroeg zich in Washington ook af waarom de Amerikanen uitgerekend een zeer pro-Israëlische en met de Israëlische premier Sharon sympathiserende generaal Jay Garner als leider van Irak willen aanstellen. Het is voor veel Arabische waarnemers een retorische vraag. De Amerikaanse buitenlandse politiek is in hun ogen op één lijn gebracht met die van Israël onder de regering-Bush. Dat komt door een pro-Israëlische lobby in Washington van conservatieven zoals vice-president Dick Cheney en topfunctionarissen in het Pentagon zoals Richard Perle en Douglas Feith. Zij hameren bijvoorbeeld via het Joods Instituut voor Nationale Veiligheidsvraagstukken al lange tijd op 'regime change' in tal van Arabische landen.

Israël heeft al een lange 'verlanglijst' ten aanzien van Syrië. Dit stond in een maandag gepubliceerd interview met de minister van Defensie generaal Mofaz. Hij zei dat Syrië in de eerste plaats in Zuid-Libanon strijders van de sjiitische beweging Hezbollah moet verwijderen, wapenleveranties uit Iran via Syrische havens moet stoppen en kantoren in Damascus moet sluiten van bewegingen die zich in de bezette gebieden tegen de Israëli's keren. Maar er is meer volgens Mofaz: "We hebben een lange lijst van zaken die we denken aan de Syriërs te gaan vragen".

http://nu.nl/news.jsp?n=133831&c=23
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:55
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Alexander schreef op 17-04-2003 @ 17:49:
De VS zal nog niet direct Syrië aanvallen, denk ik. Men heeft nog de diplomatieke brokstukken van de Irakoorlog op te ruimen, en bovendien is Irak natuurlijk nog niet klaar. Er zal daar toch eerst iets als een macht moeten zijn voordat de Amerikanen weer fijn verder kunnen gaan. Het heeft geen zin om Syrië te "bevrijden" als tegelijkertijd Irak in een burgeroorlog of iets dergelijks vervalt.
Bovendien krijgt de VS, mochten ze direct doorstoten, echt wel het grootste deel van de wereldgemeenschap over zich heen. Oké, dat heeft ze in het verleden niet tegengehouden, maar ze hebben er geen enkel belang bij om nog meer "unwilling" te creëren.
Al met al denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen.

P.S. Hierbij doel ik natuurlijk vooral op militaire middelen; economische middelen zullen waarschijnlijk wel gebruikt worden. Nog spannender: weer, zoals Irak, de burgerbevolking laten lijden door het toeleggen van sancties
ja, maar bush heeft nog maar 1 jaar om zijn lijstje af te werken dus hij heeft haast.

ik vind het wel zwak van de vs dat ze nu bij de vn gaan slijmen zodat de vn de sancties tegen irak op gaan heffen. de vs kan beter uit de vn opstappen dan de vn als tioletpapier gebruiken wanneer ze dat willen.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:59
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ze moeten Volkert naar amerika sturen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Pikant detail:

" (...) het Italaanse staatsbedrijf Finmeccanica [heeft] vorig jaar voor ruim 18 miljoen euro aan controlesystemen voor tanks geleverd aan "schurkenstaat" Syrie. Dit systeem is vooral geschikt voor de modernisering van Russische tanks en is voorzien van nachtvizieren, die ook in zandstromen of bij dichte rook goed zicht geven. De levering is onderdeel van een megaorder uit 1998 ter waarde van ruim 266 miljoen euro.
Hoewel Syrie al jaren wordt beschouwd als een voedingsbodem voor terrroristen en doorgeefluik voor oorlogstuig aan Irak, werd zelfs vorig jaar nog een nieuwe bestelling ter waarde van ruim 12 miljeon Euro geaccepteerd. Weer ging het om moderne nachtvizieren en controllesystemen voor tanks. Vergelijkbare (of dezelfde?) apparatuur speede Syrie volgens de Amerikanen door aan Irak.
(...[ook handel met]: Saoedie Arabie, Koeweit, Tsjechie (beticht van leveren aan Irak), Algerije, China, Maleisie en India)
Veel van deze deals zijn, volgens Emilio Emmolo van Amnesty International, in strijd met de stregen wapenexportwet 185/90 die op dit moment behoorlijk wordt versoepeld. "De wet werd in 1990 aangenomen als reactie op de vele wapenleveranties aan zowel Irak als Iran, tijdens de 1e Golfoorlog", aldus Emmolo.
(...)
De Italiaanse regering zag haar kans schoon om de wet 185/90 ruimer te maken dan strict noodzakelijk was voor ratificatie. (...)
"Zo wordt het wel erg makelijk om ongecontroleerd, via een ander land wapentuig te exporteren. Vooral Oost=Europese landen die geen strenge criteria hanteren, zullen graag geziene tussenstations worden."


De wet 185/90 steunt 3 belangrijke pijlers, waarvan transpa\rantie niet de minst belangrijke is. Vandaar het jaarlijkse rapport met gedetailleerde gegevens.
Bovendien regelt de wet de politieke verantwoordelijkheid. Export naar landen waar mensenrechten geschonden worden en naar landen die in conflict zijn of een bedreiging vormen voor de regio dan wel bijdragen aan terroristische organisaties is verboden.
(...)
"Dat toch naar landen als Syrie India en Algerije is geexporteert geeft aan dat Berlusconi die verantwoordelijkheid niet zo nauw neemt.""



Dit wetende pleit ik voor het bombarderen van Italie voor het supporten van terroristische landen en organisaties door middel van verboden wapenhandel

(en de VS ook met hun wapens aan Israel)

Bron: Groene Amsterdammer van deze week
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:17
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 17-04-2003 @ 17:36:
OCH Alsjeblieft get a life man!
nou weten we wel hoe machtig die idioot wel niet is, nou is t wel genoeg en laat m nu maar lekker oprotten naar zn eigen land om daar is eerst de problemen in zijn eigen land op te lossen, voordat hij zich met anderen gaat bemoeien
I have a life... I am even engaged!!
Ik vind het juist wel goed dat het midduh oostuh eens een beetje wordt aangepakt... Natuurlijk, het kan niet worden omgetoverd in een westerse democratie (wat Israel trouwens wél is), een beetje aanpak kan geen kwaad. Ik weet niet of je ooit in Syria bent geweest? Maar m.i. hebben het de mensen onder het regime van syria het niet bepaald makkelijk. Hetzelfde geld voor Jordania en Libanon.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:19
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Iran rules out being a target for US military action


Thursday, April 17, 2003 - ©2003 IranMania.com


Tehran, Apr 16 - Government spokesman Abdollah Ramezanzadeh here Wednesday ruled out any threat against Iran as Washington trumpeted its allegations against Syria, accusing it of pursuing weapons of mass destruction and harboring fleeing Iraqi leaders, IRNA said.

"We don't see any threat against Iran," he told reporters. Ramezanzadeh described US approach towards Syria 'wrong', saying 'such approaches must not be used in international relations'.

"We hope the experience of bypassing the United Nations in the case of Iraq is not repeated again," the official said, referring to the US-invasion of Iraq despite UN opposition.

Asked whether the Islamic Republic had signed new defense agreements to confront prevailing threats, Ramezanzadeh said, "No discussion has been made in the government on 'defense agreement'."

He, however, said, "We have made all necessary precautions to defend the country and we will make necessary coordination with neighboring countries, if needed."

Speculation has been rife that US may set its sights on Syria first and then Iran following relatively quick gains in Iraq.

Earlier in the day, President Mohammad Khatami ruled out American threats against the Islamic Republic and advised Washington to abandon its threats against Syria.

"Our advice to the Americans is to abandon such threats," he said, adding, "We reject US threats and allegations about ourselves, and I think the same goes with Syria."

Khatami said, "Syria is different from Iraq" and defended Damascus which supported Tehran during the Iraqi-imposed war of 1980-1988 against the Islamic Republic in spite of overwhelming Arab backing.

"We've always had friendly ties with Syria and we hope to cooperate with Syria to establish peace ... in the region," he said.

Khatami ruled out a probable a US attack on Syria, saying, "It is unlikely that the United States will be able to do it, and it is unlikely that the world would allow a repetition of what happened in Iraq."

http://www.iranmania.com/News/Articl...CurrentAffairs
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2003, 17:23
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 18:17:
I have a life... I am even engaged!!
Ik vind het juist wel goed dat het midduh oostuh eens een beetje wordt aangepakt... Natuurlijk, het kan niet worden omgetoverd in een westerse democratie (wat Israel trouwens wél is), een beetje aanpak kan geen kwaad. Ik weet niet of je ooit in Syria bent geweest? Maar m.i. hebben het de mensen onder het regime van syria het niet bepaald makkelijk. Hetzelfde geld voor Jordania en Libanon.
ten eerste: als je engaged bent, so what?

ten 2e: israel democratie? tuurlijk door met tanks op mensen af te gaan...........grapjas

ten 3e; waarom moet het westerse democratische systeem perse overal zijn? is het dan zo leuk om alles achter de hand te houden??

ten 4e: ga dan alle landen aanpakken en vern** de wereld, tuurlijk ga je gang, dan ben je toch ook zo goed bezig

ten 5e: zoals ik al zei: get a life, please!
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:27
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 18:17:
I have a life... I am even engaged!!
nou gefeliciteerd. nu alleen nog get a brain

Ik vind het juist wel goed dat het midduh oostuh eens een beetje wordt aangepakt... Natuurlijk, het kan niet worden omgetoverd in een westerse democratie
*echt een héle diepe zucht*
waarom zou het tot een westerse democratie omgetoverd moeten woren. iedere land een andere cultuur en andere normen en waarden en dat is maar goed ook.

(wat Israel trouwens wél is)
shalalalalaláálalaa(lom)

een beetje aanpak kan geen kwaad.
juist wél. Als amerika hun neus niet in het midden oosten hadden gestoken waren er nu zowiezo niet zoveel problemen.

Ik weet niet of je ooit in Syria bent geweest?
nope, nog nooit. maar dat heeft er ook niet veel mee te maken. als je je ogen een beetje open houdt dan hoef je echt niet in syrie rond te lopen om te zien wat daar aan de hand is. en als je een beetje achterlijk ben dan kan je wel 100 keer naar syrie gaan zonder iets te snappen.

Maar m.i. hebben het de mensen onder het regime van syria het niet bepaald makkelijk.
m.i.? is dat een nieuwe afkorting of zo?
(De arabieren in israel hebben het wél gemakkelijk he? )

Hetzelfde geld voor Jordania en Libanon.
ow juist... en waar haal jij deze informatie vandaan?
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:31
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
whhahahahhahah,
ff kijke wat ze daar op te zeggen heeft
hehehhe
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:47
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
nou gefeliciteerd. nu alleen nog get a brain
Ik heb waarschijnlijk ietsie meer brain dan jij, maar dat ter zijde.

Citaat:
*echt een héle diepe zucht*
waarom zou het tot een westerse democratie omgetoverd moeten woren. iedere land een andere cultuur en andere normen en waarden en dat is maar goed ook.
Ik zeg niet dat het een westerse democratie moet worden, nee, ik bedoel alleen dat een ander bestuur geen kwaad kan.


Citaat:
shalalalalaláálalaa(lom)
Het is 'shalom'.

Citaat:
juist wél. Als amerika hun neus niet in het midden oosten hadden gestoken waren er nu zowiezo niet zoveel problemen.
Hahahah dat dacht je... Veel midde-ooste landen zijn stuk voor stuk schurkenstaatjes.

Citaat:
nope, nog nooit. maar dat heeft er ook niet veel mee te maken. als je je ogen een beetje open houdt dan hoef je echt niet in syrie rond te lopen om te zien wat daar aan de hand is. en als je een beetje achterlijk ben dan kan je wel 100 keer naar syrie gaan zonder iets te snappen.
dat is echt een opmerking van een nietsweter.


Citaat:
m.i.? is dat een nieuwe afkorting of zo?
(De arabieren in israel hebben het wél gemakkelijk he? )
m.i. = mijn insziens (naar mijn idee).
De arabieren in israel hebben het beter dan sommige andere arabische volken. Als ze het zo slecht hebben in Israel dan kunnen ze zo terug naar het arabische land waar ze echt vandaan komen.


Citaat:
ow juist... en waar haal jij deze informatie vandaan?
Dit heb ik met mijn eigen ogen zo gezien. Ik zou zeggen get a life kom achter die computer en tv vandaan en kijk eens hoe de wereld écht in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:50
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
ten 2e: israel democratie? tuurlijk door met tanks op mensen af te gaan...........grapjas
Israel is een democratie... maar zo lang die palestijnen niet opgef*** zijn is het leger helaas nodig.

Citaat:
ten 3e; waarom moet het westerse democratische systeem perse overal zijn? is het dan zo leuk om alles achter de hand te houden??
andere reactie

Citaat:
ten 4e: ga dan alle landen aanpakken en vern** de wereld, tuurlijk ga je gang, dan ben je toch ook zo goed bezig
pffffffffff

Citaat:
ten 5e: zoals ik al zei: get a life, please!
Volgens mij ben JIJ degene die een leven nodig heeft. Ik snap sowieso niet waarom jij het zo voor de arabische wereld opneemt....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:00
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ten 2e: israel democratie? tuurlijk door met tanks op mensen af te gaan...........grapjas
--------------------------------------------------------------------------------


Israel is een democratie... maar zo lang die palestijnen niet opgef*** zijn is het leger helaas nodig.
ja en TOT dan is het geen Democratie!



quote:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------


andere reactie


ja een westers bestuur een westerse democratie, dat wilde je toch? moet je niet terug gaan kruipen nu



pffffffffff

ja daar heb je niks op te zeggen


Volgens mij ben JIJ degene die een leven nodig heeft. Ik snap sowieso niet waarom jij het zo voor de arabische wereld opneemt....

waarom moet ik een leven nodig hebben?
ik neem het op voor die wereld, omdat ik heus wel weet wat zich daar allemaal afspeelt, al die sneaky acties van de VS en hun hulpjes, tssss, sorry maar ik hou niet zo van sneaky
en daar komt bij dat ik zelf koerdisch ben, en euhm, ja dan kun moeilijk gaan vertellen dat ik t dan voor israel moet opnemen..........
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:05
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Als je kurdish was dan had je het juist voor israel op moeten nemen daar de kurden ook worden onderdrukt en ook moeten vechten voor hun land... eat that....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 18:07
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 19:05:
Als je kurdish was dan had je het juist voor israel op moeten nemen daar de kurden ook worden onderdrukt en ook moeten vechten voor hun land... eat that....
????????????????
alles verder goed??

wie noemde de koerden dan terorristen? juist sharon!
en dan moet ik voor hem zijn?
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:18
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 19:05:
Als je kurdish was dan had je het juist voor israel op moeten nemen daar de kurden ook worden onderdrukt en ook moeten vechten voor hun land... eat that....
offtopic: sorry, maar ik heb eerder het id dat de Palestijnen onderdrukt ipv de Israëliërs...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:21
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
'palestijnen' een stelletje mediageile semi-zielige snuiters...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:23
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
het gaat hier nu om de syriers, en ik hoop echt niet dat Bush daar ook al gaat beginnen, hij mag nu eingelijk eens beginnen om zijn eigen zooi in zijn land op orde te krijgen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:24
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 19:21:
'palestijnen' een stelletje mediageile semi-zielige snuiters...
Ik moet zeggen dat ik het van een jood wel als laatst verwacht facistische taal uit te slaan.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:24
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 19:21:
'palestijnen' een stelletje mediageile semi-zielige snuiters...
kun je ook eens iets vertellen zonder je allesverblindende israël voor ogen? het begint me de keel uit te hangen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:31
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 19:21:
'palestijnen' een stelletje mediageile semi-zielige snuiters...
waarom heb jij eigenlijk nog 'shalom' in je naam? Of betekend 'sim' 'alleen op mijn voorwaarden'?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:33
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Martian schreef op 17-04-2003 @ 19:31:
waarom heb jij eigenlijk nog 'shalom' in je naam? Of betekend 'sim' 'alleen op mijn voorwaarden'?


indeed
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:49
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Thijs the man schreef op 17-04-2003 @ 15:41:
He, Als toch al het materiaal e.d. in de golf staan, waarom zouden ze niet meteen doorstromen naar Syrië?
Veel goedkoper.
Hoe denken jullie erover people?
Nee, Syrie gaan ze niet doen denk ik. Eerlijk gezegt denk ik eerder Iran... Noord-Korea durven ze niet en Iran is veel gevaarlijker, bovcendien is Iran al bijna helemaal geisoleerd. (Afghanistan, Irak, Pakistan en de Centraal Aziatische republieken ten noorden zijn in Amerikaanse "handen".
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 04:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Simshalom, verziek niet alles met dat Israel geneuzel.

Het betreft hier Syrie en de VS.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:39
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Als ze Syrië aanvallen, dan zijn ze toch wel heel erg verkeerd bezig. Ze hebben met die oorlog in Irak al weer meer haat gezaaid bij fundamentalistische groeperingen, en als ze nu ook nog tegen Syrië gaan beginnen dan wordt dat nog veel erger.

Kan iemand mij trouwens vertellen wat de werkelijke motieven voor die Amerikano's in Syrië zijn? Ze zeggen 'massavernietigingswapens' en ik dacht ook 'regime change', maar geloof ik geen *** van. De werkelijke motieven in Irak waren olie en macht. Wat zij de motieven in Syrië?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2003, 12:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 18-04-2003 @ 13:39:

Kan iemand mij trouwens vertellen wat de werkelijke motieven voor die Amerikano's in Syrië zijn? Ze zeggen 'massavernietigingswapens' en ik dacht ook 'regime change', maar geloof ik geen *** van. De werkelijke motieven in Irak waren olie en macht. Wat zij de motieven in Syrië?
Totale controle in het Midden-Oosten?

En zorgen dat ze geen Euro gebruiken, maar dollars
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 22:38
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-04-2003 @ 19:05:
Als je kurdish was dan had je het juist voor israel op moeten nemen daar de kurden ook worden onderdrukt en ook moeten vechten voor hun land... eat that....
wat een doos ben jij ook he

de enigedie onderdrukt worden zijn de palestijnen, en isreal die vecht helemaal niet voor een land, die hebben al een land!

dus wat ik ook moest eten...eet t zelf maar lekker
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 18-04-2003 @ 13:39:

Kan iemand mij trouwens vertellen wat de werkelijke motieven voor die Amerikano's in Syrië zijn? Ze zeggen 'massavernietigingswapens' en ik dacht ook 'regime change', maar geloof ik geen *** van. (...) Wat zij de motieven in Syrië?
April 18, 2003
This One's Not About Oil
Operation "Syrian Freedom"?

by URI AVNERY

No victory justifies an evil war. Quite the opposite. It just adds to the evil.

With the entry of American forces into Baghdad, opposition to the war in the US and Britain is dwindling. In other countries, too, doubts are starting to nibble away at the anti-war camp.

I find this difficult to understand.

Let's pose the question in the most provocative manner: what would have happened if Adolf Hitler had triumphed in World War II? Would this have turned his war into a just one?

Let's assume that Hitler would have indicted his enemies at the Nuremberg war crimes court: Churchill for the terrible air raid on Dresden, Truman for dropping the atom bombs on Hiroshima and Nagasaki and Stalin for murdering millions in the Gulag camps. Would the historians have regarded this as a just war?

A war that ends with the victory of the aggressor is worse than a war that ends with their defeat. It is more destructive, both physically and morally.

On the eve of the Iraq war, world public opinion found its voice as never before. This world reaction was an immensely valuable moral victory. On it the future must be built. The flame must not be allowed to die down. It must flare up into a blaze again.

It can't be stopped.

Let me repeat the Israeli joke: "It is difficult to prophesy, especially about the future."

But this time, the prophesies have come true so quickly, that even the "prophets" themselves are stunned.

After the American onslaught on Afghanistan, we said in these columns: You can't stop a military machine that has achieved such a quick and complete victory with so few losses. It will push for action again and again.

We said: the band of zealots which is in control of Washington cannot stop now, just as Napoleon and Hitler could not stop. Their inner logic will push them to attack again and again.

On the eve of the attack on Iraq we said: after this, the next targets will be Syria and Iran.

And here it comes. The shooting in Baghdad had not yet ended, while the first steps towards the attack on Syria were already being taken.

Again the same outcry: "They have chemical weapons!" (And so have the Unites States, Russia, Egypt, Israel, Britain, France and many others. Every military machine develops these weapons, even for defensive purposes.) "There is a brutal dictator out there!" "He supports terrorism!"

In a few days, we shall hear: "He butchered his own people as Saddam did with his Kurds!" (His father sure did. Assad Sr. shelled the town of Hama while bloodily putting down an Islamist rebellion.) "We must liberate the poor Syrian people from the tyrant!" And from there: "Regime change!"

It will begin with slogans, "warnings", speeches in the UN and sanctions. The most expert professionals will prepare public opinion. The American and world media (with the Israelis to the fore) will eagerly cooperate. And then the war will become "inevitable".

It already has a name: "Operation Syrian Freedom.

Americans for the Golan.

There is one important difference between "Iraqi Freedom" and "Syrian Freedom".

The American attack on Iraq had many objectives: control of the oil, creation of a permanent American base in the heart of the Arab world, revenge for the failure of the father. Furthering Sharon's interests was only one objective, and as long as Sharon kept quiet, it wasn't too obvious.

The coming American attack on Syria is quite different. It does not serve any major American interest, but it does serve (and how!) the interests of Sharon.

For those who have forgotten the developments, here is a brief reminder:

In 1967, after Syrian-Egyptian threats, the Israeli army attacked Syria (after Egypt and Jordan) and conquered the Golan Heights, which until that time were known in Israel as "the Syrian Heights". Their 160 thousand inhabitants fled (they vegetate to this day as refugees in Syria.) Their land was taken over by Israeli settlers. The Likud government has officially annexed the Heights (but not the West Bank and Gaza Strip) to Israel.

From that time, the liberation of the Golan has become a central aim for Syria. According to international law, this is occupied Syrian territory. Two Israeli Prime Ministers, Yitzhaq Rabin and Ehud Barak, as much as admitted this when they agreed to return all the Golan to Syria. The negotiations broke down in each case because of an argument about a few hundred meters. Neither Rabin nor Barak was ready to allow the Assads to "wet their feet in the sea of Tiberias".

The two lions (In Arabic, Assad means lion) acted very cautiously. After the father's failed to dislodge the Israeli army in the October 1973 war, they did not use their own military again. They found a way to fight by proxy: the Lebanese Hizbullah militia has harassed the Israeli army with pinpricks. Both Assads hoped that this would help them to get the Golan back in the end. Also, some of the Palestinian pro-Syrian (i.e. anti-Arafat) organizations are based in Damascus.

Now along comes the Bush administration, under the influence of Wolfowitz, Perle & Co., and issues an ultimatum to the Syrians: give up your chemical weapons, eliminate Hizbullah, get rid of the "terrorists".

For the Syrians this means, in effect, to give up any hope of ever getting the Golan Heights back. It also means American recognition of their annexation by Israel, in contravention of all the UN resolutions and the position of every US president up to now.

Without Iraq, Syria and Lebanon, the threat of "the Eastern front" that has been haunting the Israeli military for decades will disappear. Egypt and Jordan have already signed peace treaties. Sharon will be able to concentrate all his might against the Palestinians, who will remain alone.


Moral insanity

Sometimes, the entire character of a person is encapsulated in one single word of theirs. This happened last week to Donald Rumsfeld.

The world saw the terrible pictures of what's happening in Baghdad under the eyes of the occupation forces. Baghdad was ransacked as in the days of the Mongols. The mob did not plunder only the government buildings, without which no modern society can function, but also hospitals and museums. The wounded and the sick were left without life-saving equipment and medicines. Priceless cultural treasures from the cradle of human civilization were destroyed or plundered _ one of the worst cultural disasters in the history of mankind.

The absolute responsibility for this outrage, which has been going on for more than a week, day after day, falls on the occupier. That is what international law says, in agreement with common sense. It shows the total indifference of the planners of the war for the population they were about to "liberate". No provisions had been made to protect them from the anarchy that is to be expected when any regime collapses, no preparations for safeguarding vital public buildings and cultural treasures. A city of many millions was turned over to the mob.

When Rumsfeld was asked about it, the man who is responsible for this catastrophe declared dismissively: "When a regime falls, there is always some untidiness." Untidiness! One word that speaks volumes. About the man himself.

Pity the settlers.

Years ago, my wife and I were travelling in the west of Czechoslovakia. It was a dark, bitterly cold winter night. Suddenly, Rachel's eyes were caught by a small house, at some distance from the road, where a red light picked out a small area of snow, surrounded by utter darkness. She asked me to stop the car and struggled through the deep snow to take some pictures.

While she was busy taking photos, the door of the house burst open and a disheveled woman in dressing gown and slippers came running out. "What do you want? What are you doing here?" she demanded in a panic.

Rachel explained that she was a tourist and that the beautiful sight had captured her imagination. Gradually, the woman relaxed.

"I was afraid you were Germans who wanted to reclaim the house," she apologized.

She was a Czech from another part of the country, who as a child had moved with her family into this house after the German population had been thrown out at the end of World War II. Fifty years later, she was still living in constant fear.

I was reminded of this when I read about the Iraqi-Arab settlers, who had been brought by Saddam to Kirkuk and settled there in order to Arabize the Kurdish town. Many of the Kurdish inhabitants had been driven out. A foreign journalist happened to come across some of these Arabs in the middle of nowhere. They had fled their homes in sheer panic, in fear of Kurdish revenge. They asked the foreigner to bring the American soldiers to protect them.

Food for thought for our settlers.
http://counterpunch.org/avnery04182003.html

Wat zwart gedrukt is. De rest is ook overigens interessant om te lezen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:39
Hockey-freak99
Hockey-freak99 is offline
tuurlijk doorstoten naar syrië....daar zit ook allerlei tuig
en als ze dan toch in de buurt zijn kunnen ze meteen Iran meenemen want dat is ook een broednest van terrorisme...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hockey-freak99 schreef op 19-04-2003 @ 11:39:
tuurlijk doorstoten naar syrië....daar zit ook allerlei tuig
en als ze dan toch in de buurt zijn kunnen ze meteen Iran meenemen want dat is ook een broednest van terrorisme...
Wat is jouw definitie van terrorisme?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:50
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 18-04-2003 @ 23:38:
wat een doos ben jij ook he

de enigedie onderdrukt worden zijn de palestijnen, en isreal die vecht helemaal niet voor een land, die hebben al een land!

dus wat ik ook moest eten...eet t zelf maar lekker
choemoes-foel uit eigen keuken
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:06
Verwijderd
Ik quote mezelf uit de topic: Bush: Syrië heeft chemische wapens.

Jottem, weer een land om in het Verbond van Neo-conservatieve Amerikaanse Heilstaten© (VNAH) te stoppen. Na Afghanistan en Irak nu ook Syrië.
De Amerikanen moeten echt op hun tellen gaan passen, een tweede oorlog zonder VN-mandaat zal de VS voorgoed buiten de internationale rechtsorde plaatsen (niet dat ze dat ook maar iets interesseert). Rusland, China, Frankrijk en Duitsland moeten dan maar eens echt gaan optreden via economische sancties (dat idee heb ik al eerder geopperd maar is o zo effectief voor een land waar de economie heilig is en afhankelijk is van de ex- en import naar andere landen, met name China zou hiermee succesvol kunnen zijn, daar Amerikaanse multinationals zich graag vestigen in steden als Singapore). Overigens, raakt de geldkist van de Amerikanen nooit eens leeg? Een nieuwe oorlog zal echt veel te duur worden, naast de financiële steun die de VS al geven aan Afghanistan en Irak. Wie gaat dat betalen? Waarschijnlijk de Amerikaanse burger, en dan met name de wat minder rijke Amerikaanse burger daar Bush zo vriendelijk is geweest een belastingverlaging door te voeren die met name de hogere inkomens flink bevoordeeld, en niet de lagere. Bush zal zich moeten haasten als hij Syrië nog een lesje wil leren, want in 2004 zijn de verkiezingen en ik hoop dat de Amerikaanse burger een verstandige stem zal uitbrengen om te voorkomen dat zijn land zich in het ongeluk stort door dure oorlogen die nog meer haat zaaien, en wie haat zaait zal terrorisme oogsten.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:08
Verwijderd
SimShalom: ik ben blij dat ik weet dat niet alle Israëli's zo denken als jij. Anders zou ik een gruwelijke hekel aan Israël krijgen. En wat Gatara zegt: dit gaat over Syrië, niet over de situatie in Israël.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:16
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Hahahah dat dacht je... Veel midde-ooste landen zijn stuk voor stuk schurkenstaatjes.
owja en wat is Israël dan? he? zker volgens jou ideologie het best ontwikkelde land van de regio , ze hebben nucleare, chemische en biologische wapens, maar wat geeft dat ZIJ mogen het wel hebben en de andere omringende landen niet? hoezo dat dan? Omdat zij Israël zijn? omdat ze vriendjes zijn emt Amerika? als Israel zulke wapens mag hebben mag van mij ieder land in de regio zulke wapens hebben en nr 1 der schurkenstaten is Israël!

Citaat:
'palestijnen' een stelletje mediageile semi-zielige snuiters...
ow en wat zijn Israeliers dan?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-04-2003 @ 12:06:
Bush zal zich moeten haasten als hij Syrië nog een lesje wil leren, want in 2004 zijn de verkiezingen en ik hoop dat de Amerikaanse burger een verstandige stem zal uitbrengen om te voorkomen dat zijn land zich in het ongeluk stort door dure oorlogen die nog meer haat zaaien, en wie haat zaait zal terrorisme oogsten.
Ligt er maar aan wie zijn tegenhanger zal zijn bij de democraten (als ze nu eens slim waren stemden amerikanen eens op ANDERE partijen dan die democraten en republikeinen die bijna 1 pot nat zijn en toch alleen maar winnen door het geld dat ze in hun campagne stoppen (en gemanipuleerd worden door bedrijven,) terwijl nu net dat geld op een andere manier besteed had kunnen worden).

Als de democraten werkelijk een Afro-Amerikaanse vrouw naar voren willen brengen, vrees ik dat Bush wint.
Ik zie de revolutie van het kiezen van een afro-amerikaanse vrouw als president nog niet in de VS voorkomen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-04-2003 @ 12:08:
SimShalom: ik ben blij dat ik weet dat niet alle Israëli's zo denken als jij. Anders zou ik een gruwelijke hekel aan Israël krijgen. En wat Gatara zegt: dit gaat over Syrië, niet over de situatie in Israël.
Er is wel een verband Israel - Syrie, maar het ligt er maar aan hoe je dit verband behandelt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 12:18:
Ligt er maar aan wie zijn tegenhanger zal zijn bij de democraten (als ze nu eens slim waren stemden amerikanen eens op ANDERE partijen dan die democraten en republikeinen die bijna 1 pot nat zijn en toch alleen maar winnen door het geld dat ze in hun campagne stoppen (en gemanipuleerd worden door bedrijven,) terwijl nu net dat geld op een andere manier besteed had kunnen worden).

Als de democraten werkelijk een Afro-Amerikaanse vrouw naar voren willen brengen, vrees ik dat Bush wint.
Ik zie de revolutie van het kiezen van een afro-amerikaanse vrouw als president nog niet in de VS voorkomen.
Wie hebben ze op het oog? Oprah Winfrey? Ik hoop igg op een sterke tegenhanger natuurlijk, nog liever een Democraat dan een Republikein met neo-conservatieve wereldveroveringsplannetjes.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 12:19:
Er is wel een verband Israel - Syrie, maar het ligt er maar aan hoe je dit verband behandelt.
In deze topic zie ik het verband niet direct tussen wat SimShalom zegt en de stelling.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-04-2003 @ 12:23:
Wie hebben ze op het oog? Oprah Winfrey?
Nee. Ik weet haar naam niet meer
En ze hebben het oog laten vallen op nog een (witte) vrouwelijke kandidate.

Maar waarschijnlijk wordt het toch weer een anglo-saksische protestantse witte Amerikaanse man.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.