Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 20:43
Experiment
Experiment is offline
Ik wil zaterdag uitgebreid voor mijn vriendje gaan koken, alleen... ik heb niet erg veel geld. Mijn plan is om een driegangenmenu te maken voor ongeveer 5 euro p.p. Iemand suggesties voor goedkope, maar toch culinair verantwoorde gerechten? Dus niet gewoon spaghetti bolognese ofzo, wel iets speciaals.

De enige no-go's zijn witte en bruine bonen, paddestoelen en aubergine.

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 03-03-2006, 17:21
Verwijderd
Voorgerecht: pittige paprikasoep (groentebouillon + tomatenpuree + stukjes paprika + veel paprikapoeder + peper)
Hoofdgerecht: aardappelpannenkoekjes (geraspte gekookte aardappel + ei + zout+peper+kruiden naar smaak+kleingesneden ui+ stukjes spek of kaas; bakken als een soort pannenkoekjes) met gegrillde tomaten (tomaten halveren, kruiden erop, kaas erop, paar minuten onder de grill)
Nagerecht: kant en klaar ijs

Kan vast wel voor minder dan 5 euro per persoon
Oud 05-03-2006, 22:01
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
ik wil een leuk recept voor een niet al te zware maar wel lekkere chocoladetaart!

iemand?
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 05-03-2006, 22:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Iets van chocolade mousse gebruiken misschien?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 05-03-2006, 22:25
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MTpower schreef op 05-03-2006 @ 23:22 :
Iets van chocolade mousse gebruiken misschien?
wat moet ik er dan mee doen?
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 10-03-2006, 17:01
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Een recept voor een roomsaus voor spaghetti ( wil spaghetti met zeevruchten saus maken ) Liefst zonder kaas of dergelijke ...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 12-03-2006, 13:47
Badaboem
Badaboem is offline
Citaat:
ik wil een leuk recept voor een niet al te zware maar wel lekkere chocoladetaart!
alle lekkere chocolade taarten liggen zwaar op de maag
Oud 23-03-2006, 19:09
Verwijderd
ik heb een heerlijk recept voor lasagne, heel makkelijk en vettt lekker (dat zeggen de huisgenoten iig)

Lasagne met broccoli, ham en mozzerella
voor 4 personen

2 mozzerella bolletjes a 125gr (euroshopper volstaat, ong 67 cent)
750 gr brocolli
1 duobakje hamblokjes 250gr (euroshopper volstaat, kost geen drol, net zo lekker)
1 pot pastasaus 600gr (euroshopper voor nog geen 1,20 euro. Heinz als je geldpest hebt)
lasagne bladen
75 gram gemalen kaas
ovenschaal 2 liter, ingevet

- verwarm de oven voor op 200 graden
- maak de broccoli schoon en verdeel hem in kleine roosjes
- kook de brocolli in 2 min gaar, en giet af
- mozzerella in kleine blokjes snijden
- doe mozzerella, brocolli, hamblokjes en pastasaus in een kom, en meng dit geheel goed.
- doe een laagje mengsel, laagje lasagnebladen, mengsel, bladen tot het mengsel op is. Op het laatste laagje mengsel strooi je de gemalen kaas
- lasagne in de oven in 30 min gaar laten worden

jummmieeeee
Oud 24-03-2006, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 05-03-2006 @ 23:01 :
ik wil een leuk recept voor een niet al te zware maar wel lekkere chocoladetaart!

iemand?
Je kunt misschien 2 lagen biscuitdeeg maken (per laag 4 eieren, 100 gram suiker, 100 gram bloem; eieren en suiker samen mixen, dan de bloem er doorheen scheppen, in een taartvorm gieten, ik geloof 30 minuten bakken; het is dat spul wat ook onder slagroomtaarten zit) en er dan chocolademousse uit een pakje tussen doen? En nog wat chocolademousse erop smeren en hagelslag erover heen strooien. Dat is niet zwaar en wel lekker, en ook makkelijk.
Oud 18-04-2006, 18:19
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Weet iemand hoe ik creatief én gezond iets met shoarma kan klaarmaken? Gewoon standaard shoarma op een bord met sla en aardappelpuree begint een beetje te vervelen, alsook de gewrapte shoarmabroodjes (zoals een tortilla).

Kan ik het bijvoorbeeld met kaas combineren? Ik ben namelijk een echte kaaskop.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 20-04-2006, 12:57
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Severus schreef op 18-04-2006 @ 19:19 :
Weet iemand hoe ik creatief én gezond iets met shoarma kan klaarmaken? Gewoon standaard shoarma op een bord met sla en aardappelpuree begint een beetje te vervelen, alsook de gewrapte shoarmabroodjes (zoals een tortilla).

Kan ik het bijvoorbeeld met kaas combineren? Ik ben namelijk een echte kaaskop.
Wij deden altijd shoarma door de hutspot.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 22-04-2006, 23:17
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 20-04-2006 @ 13:57 :
Wij deden altijd shoarma door de hutspot.
Bedankt voor de tip - maar hutspot krijg ik niet door mijn keel.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 22-05-2006, 12:30
Verwijderd
Niet door de lasagna smaakt niet echt lekker

Maar probeer anders zelf een kapsalon te maken

*ff zoekt*
Oud 22-05-2006, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 23-04-2006 @ 18:14 :
aluminium bak met erin:
Shoarma
Frietjes
Sla, tomaat, komkommer
Knoflooksaus
Sambalsaus

Met erop:
laagje kaas

Dan in de oven paar minuten, kaas smelt, en voilá uw eten is klaar
Oud 25-05-2006, 21:14
Verwijderd
Pizza met shoarma is een classic.
Oud 14-06-2006, 20:42
Debbelien
Avatar van Debbelien
Debbelien is offline
Wie heeft er een goed recept voor Tzaziki?

Ik heb laatst een prutje gemaakt van geraspte komkommer, knoflook, dille en griekse yoghurt maar het smaakte echt vies. Zuur en bitter Dus misschien heeft iemand een recept die zeker slaagt?
Oud 14-06-2006, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Debbelien schreef op 14-06-2006 @ 21:42 :
Wie heeft er een goed recept voor Tzaziki?

Ik heb laatst een prutje gemaakt van geraspte komkommer, knoflook, dille en griekse yoghurt maar het smaakte echt vies. Zuur en bitter Dus misschien heeft iemand een recept die zeker slaagt?
http://forum.scholieren.com/showthre...9#post20631579
Oud 14-06-2006, 20:48
Debbelien
Avatar van Debbelien
Debbelien is offline
Dankje... Maar ik geloof dat ik hetzelfde recept heb gebruikt
Oud 27-06-2006, 11:44
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Heeft iemand een recept voor een lekkere zoet-zuur saus?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 03-07-2006, 17:39
Verwijderd
Ik heb nog wel een lekker recept:

Het meeste doe ik op gevoel, maar ik heb geprobeerd wat richtlijnen voor hoeveelheden aan te geven.

Benodigde ingrediënten voor 2 personen (zelf eet ik deze hoeveelheden in m'n eentje ):

+/- 250 gram woknoedels
+/- 250 gram kipfilet
Een halve (flinke) broccoli
2 sjalotjes of kleine (rode) uitjes

4 tenen knoflook
een stukje verse gember
3 theelepels sambal badjak
5 eetelepls ketjap manis
4 eetlepels wokolie (of olijfolie)
een lepel pindakaas
gedroogde chilipepers
" koriander (ketoembar)
" komijn
" citroengras (sereh)
" pittig kerriepoeder of kurkuma
" paprikapoeder
" kokos
kokoscreme

bereidingswijze:

Meng de specerijen in een bak (ong. een theelepel van elk), pers de ontvelde knoflook, snij de geschilde gember (héle kleine stukjes), doe de ketjap, gedroogde kokos, kokoscreme, sambal, pindakaas en ongeveer 4 geplette chilipepers erbij. Dit is de marinade.

Snij de kipfilet in flinke dobbelstenen en doe deze in de marinade. Het is het lekkerste als je dit een dag vantevoren maakt en dit een nachtje in afgesloten bak in de koelkast laat staan. Dit is echter niet noodzakelijk.

Kook de woknoedels een ietsje korter dan op het pakje staat en giet dit af. Snij ondertussen de broccoli in stukjes en was deze. Snij ook der sjalotjes fijn.


Verwarm onder tussen een wok of hapjespan met een beetje olie. Bak hierin de sjalotjes glazig. Doe de kip met marinade erbij (als deze in de koelkast heeft gestaan moet je dit er ongeveer een uurtje van te voren uithalen). Laat dit een tijdje sudderen op halfhoog vuur. Doe de broccoli en gekookte noedels erbij als de kip net nog niet gaar is. Schep alles om (dit is een vervelend karweitje) en laat het op laag vuur met een deksel op de pan nagaren tot de broccoli beetgaar is.

Eet smakelijk!

Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 20:03.
Oud 04-07-2006, 10:47
Eesje
Eesje is offline
met dit weer krijg ik heel veel zin in van die heerlijke vlaamse wafels
het probleem is alleen dat we geen wafelijzer hebben.. maar ik dacht dat je ze misschien wel in een tosti-ijzer kunt bakken? heeft iemand ervaring?? of kun je ze ook op een andere manier bakken?
Oud 07-07-2006, 19:48
sandelaaatjuh
sandelaaatjuh is offline
Hoi, mijn zusje wil voor haar verjaardagsfeest een rijstevlaai maken. Nu ben ik niet echt een keukenprinses en zij ook niet, maar toch willen we er zelf eentje maken. Nu zoek ik dus een recept dat niet al te moeilijk is. Ik had gehoord dat je desertrijst hier goed bij kunt gebruiken. Iemand een idee?
Oud 21-07-2006, 16:24
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ik ben dr vanavond achtergekomen dat ik tonijn lust! (dacht nooit vis te lusten vandaar)
En kzag ook nog eens dat het maar 90kcal per 100gr is dus mooi meegenomen!
Iemand ideeen voor een recept waar tonijn in zit? Ik zat zelf te denken aan een salade met koude volkoren pasta en tomaat ofzo, maar wat voor kruiden zijn daar lekker bij?
Oud 21-07-2006, 16:28
Verwijderd
ik denk dat wafels bakken in een tosti-ijzer wel lukt, maar dan is de structuur natuurlijk wel iets anders. Maak eerst een kleine hoeveelheid beslag, dan hoef je niet veel weg te gooien als het toch niet kan .

Tonijn uit blik kan goed door salades en pastasalades of door tomatensaus of een andere groentensaus. Tonijnsteak is overal wel lekker bij
Welke kruiden er lekker bij zijn, ehm, volgens mij kunnen alle tuinkruiden er wel mee.
Oud 21-07-2006, 18:11
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
dankje voor je reactie

hoe maak je een tonijnsteak eigenlijk?
Oud 21-07-2006, 18:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Die maak je niet, die koop je
Oud 21-07-2006, 21:05
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ik dacht dat je dat ook wel van tonijn uit blik kon maken
Oud 21-07-2006, 21:52
Klaasklever
Klaasklever is offline
Ik ben eigenlijk helemaal niet into koken, maar ik wil er wel eens mee beginnen. Ik zoek iets wat niet al te moeilijk is, maar wat toch goed smaakt. Het mag best simpel zijn, maar het liefst niet zoiets als hutspot (niet dat dat niet lekker is, maar dat is weer té simpel )

Eisen: Geen gesmolten kaas. Champignons mogen wel, liever niet.

Ik vind zelf van die wereldmix-achtige dingen erg lekker, maar de eerste keer koken zonder een dom doosje gebruiken is natuurlijk een veel leukere binnenkomer. Pasta ben ik zelf niet zo'n fan van, maar als jullie iets lekkers weten, let me know
Oud 21-07-2006, 22:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 21-07-2006 @ 22:05 :
ik dacht dat je dat ook wel van tonijn uit blik kon maken
Tonijn uit blik is wel even iets heel anders dan tonijnsteak. Tonijnsteak kan je kopen in de diepvries bij oa de Lidl, even bakken in een grilpannetje, beetje champignons, paprika en tomaatjes erbij grillen, beetje kruiden over strooien en klaar Heerlijk

Tonijn uit blik is vooral lekker door een salade, op een (zelfgemaakte) pizza, door de pasta, oid. Wat ik vaak doe is een blikje tonijn met champignons en spinazie ombouwen tot een pastasaus en dat dan eten met spirelli, heerlijk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-07-2006, 22:31
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Klaasklever schreef op 21-07-2006 @ 22:52 :
Ik ben eigenlijk helemaal niet into koken, maar ik wil er wel eens mee beginnen. Ik zoek iets wat niet al te moeilijk is, maar wat toch goed smaakt. Het mag best simpel zijn, maar het liefst niet zoiets als hutspot (niet dat dat niet lekker is, maar dat is weer té simpel )

Eisen: Geen gesmolten kaas. Champignons mogen wel, liever niet.

Ik vind zelf van die wereldmix-achtige dingen erg lekker, maar de eerste keer koken zonder een dom doosje gebruiken is natuurlijk een veel leukere binnenkomer. Pasta ben ik zelf niet zo'n fan van, maar als jullie iets lekkers weten, let me know
Ik heb het juist geleerd door met domme doosjes te beginnen, en daarna gewoon steeds meer van mezelf in de gerechten te stoppen. Als ik nu nog van die pakjes koop gebruik ik ze meestal voor heel andere dingen dan dat ze eigenlijk bedoeld waren. Het is wel een makkelijke manier om met koken te beginnen als je het eerder weinig gedaan hebt.
Dingen als nasi, bami of pastagerechten zijn wel makkelijk, én lekker. Recepten staan overal op internet. ;p
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 31-07-2006, 13:37
Verwijderd
Weet iemand hoe je doodnormale hollandsche yoghurtdressing maakt? Ik namelijk niet, en ik wil het wel graag weten .
Oud 02-08-2006, 11:31
LarsM
Avatar van LarsM
LarsM is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 27-02-2004 @ 12:32 :
Courgetteschotel

- pakje bladerdeeg
- 2 courgettes
- 1 pakje belegen geraspte kaas
- 3 verschil. paprika\'s
- 1 doosje champignons (deze laat ik weg)
- 1 blikje ananas
- zout, zwarte peper en oregano

(evt. fèta en/of mozeralla) (ik gebruik mozarella)

Gasoven op stand 5 voorverwarmen.
Een springvorm invetten en beleggen met het bladerdeeg.
Groenten snijden en wokken met een heel klein beetje olijfolie. Tijdens het wokken het zout, peper en oregano toevoegen naar smaak. Niet door laten koken, want anders wordt het helemaal slap en vies...
Alles heel goed uit laten lekker in een vergiet en vervolgens het vervolgens overscheppen in de springvorm (om en om: Laag groenten laag kaas).
De bovenkant afmaken met strookjes overgebleven bladerdeeg (net als bij appeltaart).
30 à 45 minuten in de oven...et voilà!







Dit recept stond in het topic vegarecepten
@ Adrenaline : heel m\'n gezin is er weg van
Dit ga ik denk ik eens maken. Maar dan met gehakt erdoorheen
Oud 06-08-2006, 11:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Eesje schreef op 04-07-2006 @ 11:47 :
met dit weer krijg ik heel veel zin in van die heerlijke vlaamse wafels
het probleem is alleen dat we geen wafelijzer hebben.. maar ik dacht dat je ze misschien wel in een tosti-ijzer kunt bakken? heeft iemand ervaring?? of kun je ze ook op een andere manier bakken?
Kan wel denk ik, als jouw tosti-ijzer een beetje diep is, zodat het beslag niet wegloopt.
Ik zou hem wel megagoed schoonmaken vantevoren, anders smaakt-ie nog een beetje naar kaas ofzo

Zo'n wafelijzer is trouwens ook niet zo duur, lijkt me.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 06-08-2006, 11:31
Verwijderd
nee een vriendin heeft er 1 en die was vd blokker gloof ik. 15 euro ofzo?
Oud 08-08-2006, 14:14
_charlotjeh_
Avatar van _charlotjeh_
_charlotjeh_ is offline
mijn moeder heeft een hersenschudding
en nu zou ik haar graag willen verrassen met iets klaar te maken van dessert ofzo maar we hebben niet zo heel veel speciale dingen in huis. wel de basisingrediënten dus als iemand een idee heeft...
__________________
If Someone Took Everything You Live For... How Far Would You Go To Get It Back?
Oud 08-08-2006, 17:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Lief van je. Let er wel op dat mensen met een hersenschudding misselijk kunnen zijn/worden.
In de Allerhande stond een recept van warme nectarines uit de oven met wat ander fruit. Dat leek me wel lekker.

Of als je wat chocolade in huis hebt, kan je dat smelten in de magnetron (regelmatig even omroeren), en er dan wat fruit indippen en op een bordje leggen. Dat ziet er wel leuk uit, en is heel makkelijk.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 08-08-2006, 18:09
Verwijderd
chocola smelten gaat makkelijker (evt. met een klein beetje boter) in een pannetje, want dan kun je de hele tijd roeren. In de magnetron gaat bij mij altijd de suiker karameliseren en dan is het niet echt lekker meer.
Oud 09-08-2006, 23:10
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Weet iemand hier hoe ik forel kan bereiden? Bakken dan maar hoe moet dat enz?
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Oud 10-08-2006, 07:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
en pappiotte, forel filet schoonmaken, peper, zouten, op fijngesneden groente leggen, beetje olie en citroensap erop en in alluminium folie, die dicht vouwen en garen in de oven.

Als je hem wilt bakken, eerst op de huidkant daarna de andere kant, als je wilt kijken of hij gaar is, gewoon met een mes stukje open prikken en kijken of hij niet meer glazig is.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 10-08-2006, 10:49
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-08-2006 @ 08:18 :
en pappiotte, forel filet schoonmaken, peper, zouten, op fijngesneden groente leggen, beetje olie en citroensap erop en in alluminium folie, die dicht vouwen en garen in de oven.

Als je hem wilt bakken, eerst op de huidkant daarna de andere kant, als je wilt kijken of hij gaar is, gewoon met een mes stukje open prikken en kijken of hij niet meer glazig is.
Hij is al schoongemaakt. Moet ik nog meer dan?? En als ik em in de oven doe op hoeveel graden en hoe lang? en welke groenten. Het is een verse forel zelf gevangen
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Oud 13-08-2006, 14:10
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Hallo,

'k heb beloofd aan mijn vriend dat ik hem na zijn herexamen zal verwennen met een uitgebreid avondmaal. Aperitief met hapjes, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert dus.

Als voorgerecht ga ik de gevulde paprika's van op dit forum proberen. Dus ik ontbreek nog

- aperitief + hapjes
- hoofdgerecht
- dessert

vereisten: ik ben geen keukenprinses, dus niet té moeilijk. Hij lust niet echt vis, dus liefst vlees of gevogelte.

Het etentje gaat door op mijn studentekamer, en daar heb ik een fornuis met 4 platen en een oven.

Alvast bedankt!
Oud 13-08-2006, 15:25
Verwijderd
- aperitief + hapjes

hapjes: olijven, toastjes met kaas, rauwe groenten met dip

- hoofdgerecht

Lasagne! Is wel even werk, maar terwijl het in de oven staat kan je de andere dingen klaarmaken.

- dessert

fruitsalade, chocolademousse, ijs, milkshake, wat je maar lekker vindt!
Oud 13-08-2006, 16:08
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Lasagne is juist heel snel gemaakt. Alleen die saus maken met wat groenten en gehakt, even stapelen met voorgekookte bladeren, kaas erop en klaar Heb je binnen 15 minuutjes gedaan.

Als je op www.ah.nl/kookschrift zoekt, krijg je allemaal leuke ideetjes.
Bijvoorbeeld hier een overzicht van hapjes:
http://www.ah.nl/allerhande/kookschr...Hapje&cuisine=
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 13-08-2006, 18:56
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
^^^^

bedankt voor de site hierboven, daar vind ik wel iets op Lasagne zal het toch niet worden, dat is nogal 'gewoon', en ik eet dat eigenlijk zelf niet zo overdreven graag.
Oud 13-08-2006, 19:41
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Hoofdgerecht met kip:

Nodig:
kip
slagroom
zo'n zakje met poeder voor uiensoep

mik alles bij elkaar in een ovenschaal, laat de kip gaar worden in de oven en klaar

de hoeveelheid kip en slagroom moet je in hoeveelheden doen die je zelf lekker vind
Slagroom overigens NIET stijf kloppen, dit moet je samen met de uienmix roeren als saus zegmaar.

Dan moet je natuurlijk nog wel iets van groente doen, maar dit is echt lekker
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 15-08-2006, 21:38
XIII
Avatar van XIII
XIII is offline
Als je geen zin hebt in gewone wentelteefjes:

- Suikerbrood
- Ei
- Melk
- Kaneel
- Roomboter

Ei en melk door elkaar klutsen, suikerbrood helemaal in onderdompelen en opbakken met wat roomboter. Daarna serveren met kaneelijs, slagroom, wat vers fruit en kaneel eroverheen. Zum lekker <3
Oud 18-08-2006, 08:40
Verwijderd
Citaat:
XIII schreef op 15-08-2006 @ 22:38 :
Als je geen zin hebt in gewone wentelteefjes:

- Suikerbrood
- Ei
- Melk
- Kaneel
- Roomboter

Ei en melk door elkaar klutsen, suikerbrood helemaal in onderdompelen en opbakken met wat roomboter. Daarna serveren met kaneelijs, slagroom, wat vers fruit en kaneel eroverheen. Zum lekker <3
Dat klinkt erg goed, alleen is het behoorlijk calorierijk volgens mij
Oud 18-08-2006, 12:05
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
O Rly schreef op 18-08-2006 @ 09:40 :
Dat klinkt erg goed, alleen is het behoorlijk calorierijk volgens mij
Niet in vergelijking met gewone wentelteefjes, suikerbrood is helemaal niet calorierijk, er zit alleen meer suiker in (duh). Verder hoef je natuurlijk helemaal geen roomboter te gebruiken.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 29-08-2006, 17:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
XIII schreef op 15-08-2006 @ 22:38 :
Als je geen zin hebt in gewone wentelteefjes:

- Suikerbrood
- Ei
- Melk
- Kaneel
- Roomboter

Ei en melk door elkaar klutsen, suikerbrood helemaal in onderdompelen en opbakken met wat roomboter. Daarna serveren met kaneelijs, slagroom, wat vers fruit en kaneel eroverheen. Zum lekker <3
Oh, dat klinkt echt superlekker <3
Oud 05-09-2006, 21:43
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Hey,

ik ben op zoek naar een heel kleine maaltijd. Binnenkort komt m'n vriendin naar mij toe, maar dan is het behoorlijk laat, dan heeft ze al wat gegeten, maar dat moet dan snel snel. Dus wil ik iets klaar maken. Het moet niet moeilijk zijn wel lekker.
Ik dacht iets aan wat kleine hapjes, tappa's ofzo. Heeft iemand wat inspiratie. Het moet geen zwaar eten zijn, lekker weghappen en met een glaasje wijn bijvoorbeeld

iemand een idee? ik hoor het graag!
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.