Oud 28-04-2013, 18:09
Verwijderd
Er zijn vast wat mensen die een naaimachine hebben en die zelf dingen maken. Daarom een topic om te showen, te praten en elkaar advies te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2013, 18:12
Verwijderd
Dit was mijn eerste project ooit op een naaimachine. Ik wilde kostuums voor larp zelf proberen te maken en hiermee ging ik de naaimachine uittesten en tegelijk iets nuttigs maken. Een kaproen is vrij simpel van vorm, ik heb ongeveer de vorm getekend en uitgeknipt en ben hem toen in elkaar beginnen te zetten. Het groen bleek te kort aan de zijkanten van het gezicht en vooraan aan de kraag en dus heb ik er zwarte stukken bij gezet.

Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:14
Verwijderd
Dit is een recentere poging tot een kaproen, mooi dik en duur linnen. Afwerking is nog niet wat het moet zijn.



Iemand vroeg hoe ik ze maakte, dus ik heb een tutorial in elkaar geflanst.Geflanst, want dat is ook precies hoe ik kaproenen maak ^^ Daar zie je ook waar de afwerking een foutje heeft.

Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Jaja Ik heb een naaimachinehoes gemaakt.

Spoiler

Dit was mijn eerste projectje met deze naaimachine. Het ding is hier en daar wat scheef, maar dat mag de pret niet drukken. De linkerzak bijvoorbeeld, die loopt iets uit. Maarja, welke gek begint dan ook meteen met een zak met diepte als je voor het eerst iets maakt met de naaimachine Een goede vriendin van mijn moeder naait al haar hele leven alle mogelijke dingen van stof, en die was er helemaal weg van en vond het knap dat ik dit had gemaakt als mijn eerste project Ik naaide voorheen eigenlijk altijd alles met de hand, door gebrek aan een goede naaimachine. Maar nu ben ik wel echt om, hoor

Zoals te zien is ook mijn afwerking hier en daar niet zoals 'ie moet zijn. Maar ja, al doende leert men!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 21:46
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Heb geen naaimachine maar maak wel eens zelf dingen, al is het qua kleding meer 'designen' en opleuken. Helemaal from scratch iets maken is me maar zelden gelukt.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 14:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben nu een tas aan het maken. Deel één is af

__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 22:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ennnn... de tas is af!

Dit is de voorkant:



Onder de klep (recht onder de grote knoop) zit een klittenbandje verstopt.

Zijkant:



Achterkant:



Details onder de spoiler.

Spoiler

Ik ben er heel blij mee
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 22:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Die naaimachinehoes is echt onwijs leuk! Like it
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 23:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dankje ^^
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2013, 23:03
Verwijderd
Wauw Miekje
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 19:17
Verwijderd
Mijn eerste tas:


Met donkergroene voering:


En bijbehorende sleutelhanger:



Versie voor ma haar moederdag:


Met zilverkleurige voering (hier een beetje wit uitslaand door de flits, de witte bloemen zijn namelijk ook zilverkleurig):


En de bijbehorende sleutelhanger:
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 17:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Leuk, Muut! Die sleutelhangers <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 18:25
Verwijderd
Er zijn er nog ^^



Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 20:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ja, ze zijn leuk Die ga ik binnenkort ook maar eens maken. Of in ieder geval iets soortgelijks. Zat het patroon bij je tas of heb je zelf gefröbelt?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 20:37
Verwijderd
Wel fuck, ik ben een idioot, ik klik op OK bij Spring naar en niet op Snel reageren.

Ooit bij therapie geleerd, is heel simpel, lapje van 1 op 2 (dus 5 op 10, 10 op 20), rechterkant naar binnen leggen met de snavel (en eventueel een kam bij kippen en een staart bij een haan), boven en zijkant dichtnaaien, omdraaien, vullen, onderkant dwars dichtnaaien, ogen erin, eventueel een ringetje erin drukken en hoppa.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 21:02
Verwijderd
verkoop je de sleutelhangers ook? (:
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 07:58
Verwijderd
Als jij er eentje wil kopen, dan mag je me een pm sturen als je met een andere account zou terugkomen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 19:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb weer een tas gemaakt Een boekentas, dit keer. Dit is de voorkant:



Details in de spoiler:

Spoiler

Persoonlijk vind ik hem erg goed gelukt en ik ben er dan ook erg blij mee
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2013, 14:44
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Leuk topic!
Ik heb van iemand een oude naaimachine gekregen voor noppes waar ik nu mee aan het leren ben.
Echt een hele oude waarbij je de garen nog compleet met de hand in de machine moet doen etc.etc. maar wel nog steeds in hele goede staat. Dus nu ben ik mezelf aan het leren om te naaien in de vakantie.

Mutant jou sleutelhangers zijn echt superleuk! ik vroeg me af waar je die ringetjes kunt kopen die je voor die sleutelhangers hebt gebruikt? zegmaar die ringetjes die in de stof zelf zitten! En hoe zet je die oogjes erin?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2013, 15:10
Verwijderd
Zo heel oud hoeven machines waar je garen met de hand moet inrijgen niet te zijn ^^ Mijn beide Singers hebben dat niet, al is de nieuwste wel een goedkoop model.

Die ringetjes haal je bij een uitgebreide fourniturenwinkel. Ze zijn er in verschillende maten en meestal in zilver en goud (kleur natuurlijk). In principe kun je ze met de hand zetten als je een hamer hebt. Ik gebruik een gaatjestang met wisselbare kopjes waarmee ik die ringetjes dichtdruk. Die tang kostte iets van 12 euro, de ringetjes zo'n 6 euro per (ik dacht 100, maar dat lijkt me veel, ik zoek het straks voor je op).

In de Aldi of de Blokker liggen ook wel eens gaatjestangen met ringetjes enzo voor een paar euro, NIET kopen, dat is brol. Ik had zo'n setje erbij aangeschaft, maar de gaatjesversie kwam niet door de stof en de ringetjes waren te zwak en duwde je zo stuk. Ik zal straks ook even naar het merk van mijn tang kijken voor je, het is vrij bekend (voor dat spul), maar ik kom er nu even niet op.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2013, 15:19
Verwijderd
Prym is het merk van de tang en de ringetjes. Ringetjes gaan zo te zien per 40 of 50, maar ik zit mobiel. Ik zag wel ideale setjes met tang en ringetjes voorbij komen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2013, 15:29
Verwijderd
Superirritant filmpje en dit is duidelijk een vernieuwde tang, want ik heb geen handig hulpstuk om die kopjes er uit te krijgen, maar dit is ze met verschillende mogelijkheden, die verschillende kopjes komen normaal bij de verschillende ringetjes, knoopjes, toestandjes die je aanschaft.

Met citaat reageren
Oud 25-06-2013, 10:46
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Thanks Mutant! Ik zal eens kijken of ze ze hier ergens hebben!
Ik heb een hoffmann naaimachine, maar aan de spelling/woorden in het boekje te zien is die toch al minstens 30 jaar oud schat ik
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Oeh leuke kleertjes!! heb je een site waar je de instructies voor bijv dat kussen vandaan haalt? ik ben nu aan het leren om met de naaimachine te werken maar wil wel makkelijk beginnen voordat ik me aan kleding ofzo ga werpen
Komt uit het topic van Sarah, maar ik wil haar topic niet kapen ^^

Probeer die kaproen eens die hier staat. En ik kan ook wel eens de beschrijving van de tas plaatsen, die is in principe ook niet moeilijk, maar daar moet je wel voor meten (en voor de handigheid een patroon knippen). Die vogels zijn ook super simpel.

Wat zijn dingen die je graag zou willen maken? Dan kan ik met je meedenken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2013, 22:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Up!

Ik heb een knuffel gemaakt:

__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2013, 13:23
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Komt uit het topic van Sarah, maar ik wil haar topic niet kapen ^^

Probeer die kaproen eens die hier staat. En ik kan ook wel eens de beschrijving van de tas plaatsen, die is in principe ook niet moeilijk, maar daar moet je wel voor meten (en voor de handigheid een patroon knippen). Die vogels zijn ook super simpel.

Wat zijn dingen die je graag zou willen maken? Dan kan ik met je meedenken.
haha late reactie van mij
Ik weet niet wat ik graag zou willen maken, ik denk dat ik lekker simpel wil beginnen met canvas tassen ofzo, ik zit nu nl nog steeds op echt het beginnersniveau omdat ik er weinig tijd voor heb, wat ik nu doe is vooral de lijntjes van geruite stofjes proberen te volgen om recht te kunnen naaien.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2013, 14:10
Verwijderd
Ik kan je wel de techniek van die tas van mij bezorgen, die is niet moeilijk. Was ons eerste project tijdens de avondschool.

En als je tassenband wil hebben, gebruik de tassenband per meter in de winkel als de laatste mogelijkheid, daar kost hij behoorlijk wat. De zwarte tas heeft 'tassenband' van een spanband, ook niet altijd goedkoop, maar vaak liggen de minder stevige versies nog wel eens in de eurobakken bij de doehetzelfzaak. Sjorbanden voor koffers heb ik een tijdje ook heel goedkoop op de kop kunnen tikken, dan is het een kwestie van de kliksystemen er af te knippen

Recht naaien is iets dat niet te moeilijk zou mogen zijn, tenzij je machine raar doet, naait die vanzelf recht. Waar je nog beter mee kunt oefenen is gewoon randjes recht naaien. Normaal staan op het ijzeren plaatje onder het voetje een aantal lijntjes, je kunt je (recht afgeknipte) stuk stof daarlangs leiden. Niet teveel trekken, gewoon begeleiden, de naaimachine doet de rest vanzelf.

Lijntjes:
Met citaat reageren
Oud 01-01-2014, 17:08
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
Leuk zo'n topic over kleding creaties.
Nog veel te weinig mensen kunnen eigen gemaakte kledingstukken warderen.

(dit was het enige topic dat ik kon vinden over het naaien van kleding)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2014, 17:38
Verwijderd
Ik denk dat genoeg mensen het zouden waarderen, maar het gewoon niet kunnen/geen tijd/zin hebben, daarnaast is het prijzig. Aan de prijs dat het in de winkel hangt, kun je het nooit zelf maken. En als je dan wat minder interesse hebt in unieke dingen, dan is de keuze snel gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 13:08
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Spoiler
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2014, 15:19
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik vind het stofje erg leuk (sterretjes!) en voor een eerste poging ziet het er netjes uit!
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2014, 23:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat Neko* zegt, ja
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Mijn eigen ontwerp laten maken door iemand HELP
Mister Boy
4 30-01-2012 19:13
De Kantine Saaitje Paddington #340
Cherry Springs
500 07-09-2008 21:50
Lifestyle wat is nieuw?
Verwijderd
500 21-10-2006 18:55
Seksualiteit Zou jij ooit sex hebben voor geld?
sweet17
123 19-10-2003 22:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.