Oud 07-07-2005, 17:28
replaygirly17
replaygirly17 is offline
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden,
ben jij voor of tegen abortus en waarom?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:36
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Deze past misschien beter op wetenschap en filosofie (?)
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:38
Verwijderd
ik ben er voor..omdat sommige meiden er gewoon niks aan kunnen doen , en het is dan beter om het weg te halen als je het kind niet wil hebben of niet kan opvoeden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:39
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
dit topic is volgens mij al te vaak geweest.
maar ik ben voor..
Omdat ik vind dat iedereen vrij is z'n eigen keuzes te maken,en ik vind het wel een veilig gevoel dat als het fout gaat ik er wat aan kan doen op deze manier.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:40
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Tja, lastige vraag ...

Zelf ben ik tegen abortus (in de meeste gevallen), ik zie het eigenlijk wel als moord. Als ik ongepland zwanger zou raken van mijn vriend, dan zou ik het zeker houden, we hebben al best een tijd met elkaar, en we hebben ook een kinderwens.

Maar stel dat ik of wie dan ook verkracht zou worden en er zou een zwangerschap ontstaan, dan zou ik het wel weg laten.

Wat ik wel ontzettend fout vind is dat mensen door niet nadenken onveilige sex hebben en dan zwanger raken, morning after pil halen, en vervolgens doorgaan.

Tuurlijk is het fijn dat de middelen bestaan om de zwangerschap te eindigen, alleen denken sommige mensen er naar mij mening te makkelijk over.

Hoe sta jij er zelf tegenover replaygirly17?
__________________
niet rokers sterven ook
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:40
Verwijderd
Hoe wil je iets vermoorden wat nieteens tot zelfstandig leven vatbaar is zonder het moederlichaam?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind het geen moord en begrijp heel goed als mensen abortus plegen. Soms is dat denk ik ook beter dan het kind laten komen...

Maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik nu zwanger zou raken... Ik denk dat ik het uiteindelijk niet over mn hart zou kunnen krijgen om abortus te plegen, maar mn leven is dan wel een puinhoop Ik kan mn studie niet afmaken (denk ik), mn vriend moet nog 2 jaar studeren en voor de toekomst is het erg belangrijk dat ie die af zou maken. We zullen dus bijna geen geld hebben. Ik wil wel kostte wat kost op mezelf gaan wonen omdat ik mn kind wil verzorgen en het niet te veel op mn moeder of wie dan ook laten komen. Naja, dat zuigt allemaal enorm... En ik denk dat ik diep ongelukkig zal zijn, ondanks dat ik veel van mn kind zou houden...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:05
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik vind dat het moord is. Ten eerste vind ik dat je zelf een verantwoordelijkheid heb om als jij in de fout ben gegaan de gevolgen te ondervinden.
Bij verkrachting is het natuurlijk wel wat anders. Daarbij begrijp ik het ook beter als iemand abortus zou overwegen. Maar toch vind ik het moord. Het is een kind door God geschapen. Dus ik zou dan op zn minst het kind ter adoptie stellen i.o.d.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:09
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 07-07-2005 @ 19:05 :
Ik vind dat het moord is. Ten eerste vind ik dat je zelf een verantwoordelijkheid heb om als jij in de fout ben gegaan de gevolgen te ondervinden.
Bij verkrachting is het natuurlijk wel wat anders. Daarbij begrijp ik het ook beter als iemand abortus zou overwegen. Maar toch vind ik het moord. Het is een kind door God geschapen. Dus ik zou dan op zn minst het kind ter adoptie stellen i.o.d.

En wat als het condoom gescheurt is? En je had het niet door?
Ik zou er ook niet zo gelukkig mee zijn als ik het kind droeg van iemand die me verkracht had, hoor.
En is het niet beter dat het kind weggehaalt wordt dan dat het ongewenst is? Zo van, het is je eigen schuld dat je zwanger bent dus nu moet je t opvoeden ook?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:13
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
crackwhore schreef op 07-07-2005 @ 19:09 :
En wat als het condoom gescheurt is? En je had het niet door?
Ik zou er ook niet zo gelukkig mee zijn als ik het kind droeg van iemand die me verkracht had, hoor.
En is het niet beter dat het kind weggehaalt wordt dan dat het ongewenst is? Zo van, het is je eigen schuld dat je zwanger bent dus nu moet je t opvoeden ook?
Dan is het nog je schuld, jij heb er zelf voor gekozen om met de ander naar bed te gaan. En je weet dat er iets fout kan gaan, dus moet je ook zelf de gevolgen ondervinden.
Het is en blijft een kind en jij beslist over zijn/haar leven. En met abortus geef je hem/haar geen kans. Tuurlijk kan ik het begrijpen als mensen het niet willen, maar er bestaat ook nog bijv. adoptie e.d.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:16
Verwijderd
Ik ben voor en ik snap niet dat er nog mensen zijn die tegen zijn. Natuurlijk is het dom om zwanger te raken als je niet voor een kind kunt zorgen, maar in zoveel gevallen lijkt het me voor iedereen beter wanneer er abortus wordt gepleegd. Ik zou nooit gaan bevallen van een kind als ik het toch wilde afstaan ter adoptie. Als ik nu zwanger zou raken, zou ik zeker weten abortus laten plegen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:24
Droid
Avatar van Droid
Droid is offline
Ik ben voor abortus.
__________________
Batty: Fiery the angels fell. Deep thunder rode around their shores... burning with the fires of Orc.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 07-07-2005 @ 19:05 :
Ik vind dat het moord is. Ten eerste vind ik dat je zelf een verantwoordelijkheid heb om als jij in de fout ben gegaan de gevolgen te ondervinden.
Bij verkrachting is het natuurlijk wel wat anders. Daarbij begrijp ik het ook beter als iemand abortus zou overwegen. Maar toch vind ik het moord. Het is een kind door God geschapen. Dus ik zou dan op zn minst het kind ter adoptie stellen i.o.d.
God is geen sterk argument. Voor hetzelfde geld bestaat die hele man niet eens. Ik merk er tenminste bar weinig van.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:37
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-07-2005 @ 19:34 :
God is geen sterk argument. Voor hetzelfde geld bestaat die hele man niet eens. Ik merk er tenminste bar weinig van.
Voor jou misschien niet, maar voor mij wel.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 07-07-2005 @ 19:13 :
Dan is het nog je schuld, jij heb er zelf voor gekozen om met de ander naar bed te gaan. En je weet dat er iets fout kan gaan, dus moet je ook zelf de gevolgen ondervinden.
Het is en blijft een kind en jij beslist over zijn/haar leven. En met abortus geef je hem/haar geen kans. Tuurlijk kan ik het begrijpen als mensen het niet willen, maar er bestaat ook nog bijv. adoptie e.d.
Met andere woorden, als de moeder in de fout is gegaan, moet het kind maar gestraft worden door ongewenst op aarde te komen. Ik denk dat je hiermee heel wat kindjes ongelukkig maakt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Droid schreef op 07-07-2005 @ 19:24 :
Ik ben voor abortus.
Als de zwangerschap écht een ongeluk is en de omstadigheden dusdanig zijn dat de moeder niet goed voor een kindje kan zorgen, of het kindje geen goede toekomst kan bieden. (Bij tienermoeders bijvoorbeeld, of bij mensen die vrijwel geen geld, geen huis en een slechte of geen relatie hebben.)

Ik ben tégen abortus als soort van voorbehoedsmiddel, maar dan net te laat. Zo van 'we hebben gewoon lekker onbeschermde seks, en ben ik dan zwanger dan doen we wel een abortus'.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:48
Krieltje
Avatar van Krieltje
Krieltje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-07-2005 @ 19:44 :
Als de zwangerschap écht een ongeluk is en de omstadigheden dusdanig zijn dat de moeder niet goed voor een kindje kan zorgen, of het kindje geen goede toekomst kan bieden. (Bij tienermoeders bijvoorbeeld, of bij mensen die vrijwel geen geld, geen huis en een slechte of geen relatie hebben.)

Ik ben tégen abortus als soort van voorbehoedsmiddel, maar dan net te laat. Zo van 'we hebben gewoon lekker onbeschermde seks, en ben ik dan zwanger dan doen we wel een abortus'.
Hier ben ik het helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:02
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-07-2005 @ 19:44 :
Als de zwangerschap écht een ongeluk is en de omstadigheden dusdanig zijn dat de moeder niet goed voor een kindje kan zorgen, of het kindje geen goede toekomst kan bieden. (Bij tienermoeders bijvoorbeeld, of bij mensen die vrijwel geen geld, geen huis en een slechte of geen relatie hebben.)

Ik ben tégen abortus als soort van voorbehoedsmiddel, maar dan net te laat. Zo van 'we hebben gewoon lekker onbeschermde seks, en ben ik dan zwanger dan doen we wel een abortus'.
Mooi gezegd
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:03
Verwijderd
Ik ben tegen abortus, behalve als het gaat om levensgevaar moeder en verkrachting e.d.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:09
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-07-2005 @ 19:44 :
Als de zwangerschap écht een ongeluk is en de omstadigheden dusdanig zijn dat de moeder niet goed voor een kindje kan zorgen, of het kindje geen goede toekomst kan bieden. (Bij tienermoeders bijvoorbeeld, of bij mensen die vrijwel geen geld, geen huis en een slechte of geen relatie hebben.)

Ik ben tégen abortus als soort van voorbehoedsmiddel, maar dan net te laat. Zo van 'we hebben gewoon lekker onbeschermde seks, en ben ik dan zwanger dan doen we wel een abortus'.
klopt zo wel
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 07-07-2005 @ 19:16 :
Ik ben voor en ik snap niet dat er nog mensen zijn die tegen zijn. Natuurlijk is het dom om zwanger te raken als je niet voor een kind kunt zorgen, maar in zoveel gevallen lijkt het me voor iedereen beter wanneer er abortus wordt gepleegd. Ik zou nooit gaan bevallen van een kind als ik het toch wilde afstaan ter adoptie. Als ik nu zwanger zou raken, zou ik zeker weten abortus laten plegen.
Sluit ik me bij aan
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:39
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
sjefke schreef op 07-07-2005 @ 20:09 :
klopt zo wel
Vind ik ook
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:48
Verwijderd
Definieer moord.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Walker schreef op 07-07-2005 @ 20:48 :
Definieer moord.
moord (de ~, ~en)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven => eliminatie, manslag
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:51
Verwijderd
Abortus vind ik wel gerechtvaardigd als dat het beste is voor het kind.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-07-2005 @ 18:40 :
Hoe wil je iets vermoorden wat nieteens tot zelfstandig leven vatbaar is zonder het moederlichaam?

Ik vind abortus geen moord. Het kind is nog niet eens levensvatbaar.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:05
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik ben onvoorwaardelijk voor de mogelijkheid abortus te plegen.

Verkracht, ongelukje, bewust onbeschermde seks gehad? Maakt niet uit.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:19
Silent Moon
Avatar van Silent Moon
Silent Moon is offline
Moeilijk. Maar ik vind niet dat abortus bijv. verboden moet worden. Verder vind ik dat abortus géén moord is.
__________________
Heet me Ik
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:21
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 07-07-2005 @ 19:16 :
Ik ben voor en ik snap niet dat er nog mensen zijn die tegen zijn. Natuurlijk is het dom om zwanger te raken als je niet voor een kind kunt zorgen, maar in zoveel gevallen lijkt het me voor iedereen beter wanneer er abortus wordt gepleegd. Ik zou nooit gaan bevallen van een kind als ik het toch wilde afstaan ter adoptie. Als ik nu zwanger zou raken, zou ik zeker weten abortus laten plegen.
Jup
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:29
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Nee, al gebeurt dat wel met voorbedachten rade.

Citaat:
replaygirly17 schreef op 07-07-2005 @ 18:28 :
ben jij voor of tegen abortus en waarom?
Ik ben niet voor abortus maar ook niet tegen, het ligt aan de situatie. Het is moeilijk om erover te oordelen, want als jij zelf in zo'n situatie terecht komt, denk je er misschien anders over.

Voorkomen is altijd beter dan genezen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:57
*Supergirlll*
Avatar van *Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik ben ook niet echt voor of tegen, het hangt er echt af wat de situatie is

Als een vrouw/meisje verkracht is vind ik dat ze het recht heeft om een abortus te ondergaan, en als blijkt dat het kindje niet levensvatbaar of zwaar gehandicapt is vind ik het ook kunnen

Ik ben tegen als blijkt dat ze geen voorbehoedsmiddel heeft gebruikt en zwanger is en doodleuk een abortus pleegt. En dan vervolgens weer ***** en weer zwanger is en hetzelfde doet. Dan vind ik het gewoon echt niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-07-2005 @ 19:44 :
Ik ben tégen abortus als soort van voorbehoedsmiddel, maar dan net te laat. Zo van 'we hebben gewoon lekker onbeschermde seks, en ben ik dan zwanger dan doen we wel een abortus'.
Ik vraag me af of vrouwen zomaar even een abortus laten plagen. Zoiets doe je niet zomaar en ik kan me ook niet voorstellen dat vrouwen een abortus als een soort voorbehoedsmiddel zien.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:16
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-07-2005 @ 19:44 :
Als de zwangerschap écht een ongeluk is en de omstadigheden dusdanig zijn dat de moeder niet goed voor een kindje kan zorgen, of het kindje geen goede toekomst kan bieden. (Bij tienermoeders bijvoorbeeld, of bij mensen die vrijwel geen geld, geen huis en een slechte of geen relatie hebben.)

Ik ben tégen abortus als soort van voorbehoedsmiddel, maar dan net te laat. Zo van 'we hebben gewoon lekker onbeschermde seks, en ben ik dan zwanger dan doen we wel een abortus'.
Abortus gebruik je niet als voorbehoedsmiddel, lijkt me. Ik vind het nogal onzin om dat op te schrijven. Geestelijk is het vaak ook niet eenvoudig. En als iemand toch het argument 'we hebben gewoon lekker onbeschermde seks, en ben ik dan zwanger dan doen we wel een abortus' gebruikt dan lijkt diegene me niet bijster intelligent..

Ik ben voor abortus.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:16
Krieltje
Avatar van Krieltje
Krieltje is offline
Citaat:
Vice schreef op 07-07-2005 @ 22:00 :
Ik vraag me af of vrouwen zomaar even een abortus laten plagen. Zoiets doe je niet zomaar en ik kan me ook niet voorstellen dat vrouwen een abortus als een soort voorbehoedsmiddel zien.
ik weet niet hoe het bij andere vrouwen zit, maar ik zou het zeker niet als voorbehoedsmiddel zien. Ik denk dat als ik een abortus laat plegen ik er toch psychisch wel iets aan over houd.
Ik vind het geen gezonde gedachte dat je het helemaal niets 'voelt' als je abortus laat plegen, zowiets zou bij mij toch wel een impact hebben op de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:19
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-07-2005 @ 20:51 :
Abortus vind ik wel gerechtvaardigd als dat het beste is voor het kind.
Wanneer is het dan niet het beste voor het kind?

(Gewoon nieuwsgierigheid..)
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:36
Verwijderd
ik eigenlijk ook niet!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:02
Mara
Mara is offline
Ik ben voor.

Ik weet niet of ik 't als moord zie. Ik weet wel dat ik vind dat je de keuze moet hebben. Ten eerste natuurlijk bij gevallen zoals een verkrachting. Maar stel dat er per ongeluk iets verkeerd gaat, en jij kan dat kind absoluut geen goed leven bieden? Nee, dan kan je beter geen kind hebben. Dit kan op verschillende manieren zijn, zo kan je er bijv financieel niet goed voor zorgen. Maar ook als je nog maar 15 jaar bent, je bent in mijn ogen dan nog te jong en niet volwassen genoeg om een kind op te voeden.

En ja, met mensen die gewoon niet opletten, zwanger raken en 'even' een MAP of een abortusje doen, daar heb ik geen medelijden mee.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:05
Krieltje
Avatar van Krieltje
Krieltje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-07-2005 @ 23:02 :
Ik ben voor.
En ja, met mensen die gewoon niet opletten, zwanger raken en 'even' een MAP of een abortusje doen, daar heb ik geen medelijden mee.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:44
Verwijderd
Voor abortus. Het is aan de moeders om te beslissen of ze die paar cellen al een kind vinden, of niet.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 01:04
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Voor, als een 15 jarige zwanger word omdat ze te stom is om een condoom te gebruiken hoeft het kind daarvoor niet gestraft te worden.

En als een kind ongewenst is moet daar een reden voor zijn. Bijvoorbeeld de ouders kunnen het financieel niet halen. Ze hebben een schurft hekel aan kinderen. Wil je daar echt een kind daar laten opgroeien?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 01:19
Estar
Estar is offline
Ik ben voor abortus, het is beter een leven vroegtijdig te beeindigen in plaats van dat het kind later een slecht leven krijgt.

Zelf zou ik geen abortus kunnen plegen(tenzij bij verkrachting) omdat ik te gek ben op kinderen en mezelf gelukkig zou prijzen dat ik tenminste kinderen kan krijgen.

Maar ik vind abortus wel moord, omdat het na een paar weken al een volledig klein mensje is.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 01:23
Estar
Estar is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-07-2005 @ 19:44 :


Ik ben tégen abortus als soort van voorbehoedsmiddel, maar dan net te laat. Zo van 'we hebben gewoon lekker onbeschermde seks, en ben ik dan zwanger dan doen we wel een abortus'.
Ik denk dat je als je eenmaal een abortus hebt moeten plegen je wel 2 keer nadenkt voordat je het weer gaat doen, ik denk dat een abortus geestelijk en lichamelijk veel van je vraagd, en je hoort genoeg mensen die dat niet aankonden geestelijk..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:11
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik vind abortus geen moord. Juist omdat het in sommige gevallen gewoon geen wijsheid is, om het kindje op de wereld te zetten. Ik zou er zelf bijvoorbeeld niet aan moeten denken een kindje op de wereld te moeten zetten van een verkrachter, er voor te moeten zorgen, het lief te moeten hebben, en keihard te werken voor het nodige speelgoed en voedsel. Het lijkt me eerlijk gezegd een dagelijkse marteling. Tuurlijk heeft dat kindje zelf geen schuld, maar het herinnerd je wel continue aan een vreselijke gebeurtenis...

Daarbij zou ik ook niet graag een kind op de wereld zetten, om het vervolgens ter adoptie aan te bieden (bijvoorbeeld omdat het voor mij financieël niet haalbaar is ervoor te zorgen). Zie je al die kleine kinderen van een jaar of 3 ravotten in het peuterbadje en jij je maar afvragen of dat misschien je eigen kindje is dat er tussen zit. No way!

Ik heb er wel een tiefushekel aan wanneer mensen BEWUST onbeschermde seks hebben, zwanger blijken te zijn geraakt, en dan besluiten het niet te willen houden. Dat vind ik misbruik maken van je mogelijkheden. Een ongelukje kan gebeuren, bij iedereen! Maar als je zo enorm stom en naiëf was om te denken dat het jou toch niet zou overkomen, gadverdamme!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:14
Verwijderd
Als jij abortus moord vindt is het moord.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:23
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Voo rmij is abortus geen moord. Ik ben ook voor abortus. Je moet de keuze kunnen hebben om een kind te hebben voor de rest van je leven of niet. Een stom pilfoutje, heeft een behoorlijk groot gevolg voor je fokkin hele leven, als abortus niet mogelijk is. Daarbij komt, met bv. de pil probeer je het toch ook kunstmatig te voorkomen.
Ikwil nu wel 100 redenen op schrijven waarom ik voor ben , maar ik ben te lui. Maar voor degene niet het graag wilt weten, ben dus VOOR.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:43
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik vind het een lastige vraag..

Aan de ene kant ben ik vóór abortus, vooral bij dingen als verkrachting. Of bijv. dat je een keer écht de pil bent vergeten of het condoom per ongeluk scheurt.. Dat zijn van die gevallen van zwangerschap waar je zelf gewoon echt niets aan kunt doen.

Aan de andere kant ben ik tégen abortus, je kunt zelf de verantwoordelijkheid nemen een condoom te gebruiken, the morning after pil, gewoon de pil slikken etc. Gebruik desnoods meerdere voorbehoedsmiddelen. Waarom dan toch nog zo stom zijn dat je een abortus nodig hebt? (Maar hier heb ik het dus over die stomme tienermeisjes die het 'stoer' vinden om bewust onveilige seks te hebben.)

Of het moord is, vind ik een moeilijke vraag. Ik als persoon kan daarover dan ook niet oordelen, maar ik weet wel dat ík, als individu het niet zo beschouw. Natuurlijk heeft niemand het recht over het leven van een ander (het kind) te beslissen, laat staan als het om leven of dood gaat. Maar zo heeft die ander (het kind) dus ook niet het recht over joúw leven te beslissen.

Een kind kan je leven drastisch veranderen, en sommige mensen zijn gewoon nog niet aan die verantwoordelijkheid toe. In zo'n geval is het misschien wel zinvol abortus te plegen, niet alleen omdat het beter zou zijn voor het kind maar ook voor de moeder, als die zelf bijvoorbeeld nog een kind is. Of een kind van een verkrachting op de wereld zetten, dat blijft (in mijn ogen) een dagelijkse herinnering aan wat er is gebeurd (zoals HvJ al zegt).. in dat geval zou ik ook voor een abortus kiezen.

Er zijn altijd wel dingen waar ik echt pissig van wordt: bijvoorbeeld die meiden die het bewust onveilig doen. En dan vooral de mensen die zoiets hebben van 'ach, ik kan altijd nog abortus plegen'.. Ik zou het niet als een keuze zien, eerder als een laatste redmiddel. En ook de jongens die hun vriendin zo ver kunnen dwingen het zonder condoom of wat dan ook te doen, en haar vervolgens laten stikken als ze zwanger blijkt te zijn. Please, neem je verantwoordelijkheid. Maar goed, dat dwaalt een beetje af van het onderwerp

IIg, over het algemeen ben ik dus vóór abortus.

Ik zelf zou denk ik nooit een abortus kunnen plegen (behalve bij een verkrachting of zo).. Ik zou het mezelf nooit vergeven omdat ik alleen al zou willen zien hoe mijn kindje eruit zou zien..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:22
Yaris
Yaris is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-07-2005 @ 18:40 :
Hoe wil je iets vermoorden wat nieteens tot zelfstandig leven vatbaar is zonder het moederlichaam?
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-07-2005 @ 20:57 :

Ik vind abortus geen moord. Het kind is nog niet eens levensvatbaar.
Jammer dat hier de plank volledig wordt misgeslagen. De definitie van leven is:

le·ven1 (het ~, ~s, ~s)
1 complex van eigenschappen en functies van een organisme, zoals voortplanting, stofwisseling, groei en reageren op de omgeving, dat er voor zorgt dat dat organisme blijft voortbestaan

Pakken we de definitie moord er bij dan zou het dus moord betekenen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Yaris schreef op 08-07-2005 @ 13:22 :
Jammer dat hier de plank volledig wordt misgeslagen. De definitie van leven is:

le·ven1 (het ~, ~s, ~s)
1 complex van eigenschappen en functies van een organisme, zoals voortplanting, stofwisseling, groei en reageren op de omgeving, dat er voor zorgt dat dat organisme blijft voortbestaan

Pakken we de definitie moord er bij dan zou het dus moord betekenen.
Levensvatbaar is gewoon een medische term hoor, en een kind is pas vanaf week 24 MOGELIJK levensvatbaar. Dat is niet iets waarover je kunt discussieren.


Ik ben niet voor abortus, dat klinkt zo raar, ik promoot het niet o.i.d.
Er zijn wel omstandigheden waarin het het beste is voor het kind & moeder, dan keur ik het goed.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Yaris schreef op 08-07-2005 @ 13:22 :
Jammer dat hier de plank volledig wordt misgeslagen. De definitie van leven is:

le·ven1 (het ~, ~s, ~s)
1 complex van eigenschappen en functies van een organisme, zoals voortplanting, stofwisseling, groei en reageren op de omgeving, dat er voor zorgt dat dat organisme blijft voortbestaan

Pakken we de definitie moord er bij dan zou het dus moord betekenen.
Ja, want natuurlijk is de definitie van moord en leven absoluut bindend en volledig juridische verantwoord vastgelegd in het Van Dale-woordenboek

Verder ga ik met Roos mee. Het mag nooit een vorm van gemakszucht worden, een manier om 'foutjes' te herstellen. Maar gezien de ernst van de geestelijke gevolgen die een abortus meestal heeft op de moeder is het vrijwel uitgesloten dat het ooit gemakszucht wordt, zoals sommigen vrezen. De vrouwen die het doen, doen het ook echt als laatste redmiddel en daar gaat altijd een proces van pijnlijke en moeilijke afweging aan vooraf.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Abortusklinieken doelwit radicale christenen
achkomopzeg7
26 02-03-2005 08:54
Lichaam & Gezondheid Abortus; ja of nee?
Verwijderd
196 30-01-2004 18:42
Lichaam & Gezondheid Ziekenfonds: pil/abortus
merijn
3 24-01-2004 09:35
Lichaam & Gezondheid abortus moord?!
???
60 23-07-2003 18:36
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling Abortus is moord.
niceman1984
132 30-06-2003 19:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken Onderzoek Abortus!
Stout meisje
23 24-02-2003 07:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.