Oud 24-05-2019, 14:00
Kattenmeisje
Kattenmeisje is offline
Mijn vriend is half italiaans en heeft een voornaam die op zijn frans-nederlands geschreven is namelijk André.
Hij is vernoemd naar zijn opa de hete Andries.

Hij vindt die naam niet mooi en wil er een Italiaanse draai aan geven ( komt zijn moeder vandaan ) en wil Andrea gaan heten ( is in Nederland overwegend een meisjes naam in Italie een jongens naam ).

Nu heeft hij wel eens geinformeerd er naar via zo'n site waar ze je kan helpen hier mee ( gaat via aan advocaat en rechter ) kosten 1300 euro intotaal om het officieel te maken in het bevolkings register.

Wie weet hoeveel kans er is dat de rechter hier in mee gaat en hij officieel zijn voornaam mag gaan veranderen?

En heeft hier verder ervaring mee en wil vertellen hoe het allemaal precies gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2019, 15:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan ook gewoon alleen je roepnaam veranderen en het in officiële documenten zo laten, dan kost het je niets. Ik heet officieel Daniëlle maar mijn ouders hebben me Dana genoemd maar dat staat behalve in het geboortekaartje verder nergens.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2019, 16:50
Verwijderd
Ik heb ook totaal andere namen dan mijn voornaam. In publicaties bijv staat deze naam ook, in mijn officiële documenten niet. Is een beetje lastig op het vliegveld bv, omdat ik dan naar een andere naam moet luisteren. Maar niemand kijkt er van op dat ik een hele andere naam heb. Het is gewoon een paar keer een keuze maken. Eén van mijn broers heeft hetzelfde, maar die kiest er bijv dan wel weer voor om zijn officiële namen te gebruiken bij publicaties.

Waarom begint je vriend zich niet gewoon Andrea te noemen, en schrijft op documenten ook Andrea ipv André? Overigens vind ik Andreas mooier.

Ik ken meerdere personen die het zo hebben aangepakt en de oude naam klonk dan al heel snel vreemd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Beschouwing democratie
Little Sister
8 29-10-2006 21:36
Psychologie Naam veranderen
Sterretje*
28 29-04-2004 15:45
Software & Hardware [cgi in c geschreven] Hoe doe ik variabelen van een pagina lezen en daarna weergeven?
G.T.C.
5 07-12-2003 11:04
De Kantine Voornaam
Vogelvrij
66 21-01-2003 15:28
ARTistiek Inkt voor een Spreuk (of: de magie van kleuren). Deel 1.
metzondernix
5 23-08-2001 22:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.