Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 19:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-01-2005 @ 20:55 :
Ze boorden een gat in de wtc, omdat Amerika Engeland en Frankrijk meerdere malen landen binnen de Arabische wereld hebben aangevallen.
Die gijzelingen zijn er sinds de oorlog in Irak, toevallig hé?
en de mensen in Irak waren over het algemeen blij met de inval van amerika, helaas begon de vs zich te gedragen als een stel machtgeile personen, waardoor ook veel irakezen tegen de vs zijn geworden na de oorlog.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 20:04
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-01-2005 @ 20:57 :
en de mensen in Irak waren over het algemeen blij met de inval van amerika, helaas begon de vs zich te gedragen als een stel machtgeile personen, waardoor ook veel irakezen tegen de vs zijn geworden na de oorlog.
Ik weet niet hoor, het midden-Oosten heeft sowieso, nog voor de oorlog geen hoge pet opgehad van Amerika. Maar door de oorlog is het er zeker niet beter op geworden.

Maar dit is niet echt on-topic meer
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-01-2005 @ 21:04 :
Ik weet niet hoor, het midden-Oosten heeft sowieso, nog voor de oorlog geen hoge pet opgehad van Amerika. Maar door de oorlog is het er zeker niet beter op geworden.

Maar dit is niet echt on-topic meer
wie heeft er wel een hoge pet op van amerika
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:14
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-01-2005 @ 21:12 :
wie heeft er wel een hoge pet op van amerika
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-01-2005 @ 20:23 :
Die onthoud ik, als er weer een aanslag word gepleegd

Dit was niet generaliserend bedoeld, maar ik maak het al te vaak mee, dat ze vinden dat het wel moet.
Dat er mensen zijn die religie misbruiken om hun 'doel' te bereiken, ontken ik niet.
En het is niet zo dat ik me ga verantwoorden voor de daden van een ander die toevallig dezelfde religie aanhangt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:33
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
S. schreef op 21-01-2005 @ 22:29 :
Dat er mensen zijn die religie misbruiken om hun 'doel' te bereiken, ontken ik niet.
En het is niet zo dat ik me ga verantwoorden voor de daden van een ander die toevallig dezelfde religie aanhangt.
Net zoals groenlinks zijn excuses aanbiedt voor wat Volkert gedaan heeft
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 23:05
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 18:08 :
Haha...

Het is toch super logisch. Als een kind sterft komt hij automatisch in het paradijs.
maar opzich is het volgens het christendom ook zo, dat kinderen en geestelijk gehandicapten in de hemel komen, ook als ze niet bewust voor God en Jezus hebben gekozen.
tenminste, dat heb ik in dit topic en van een vriendin begrepen.

xxx fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 23:54
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 18:40 :
Omg wat een onzin, jij snapt dus echt niet hoe de Islam in elkaar zit, en wat rick steiner psies bedoeld
Volgens de Grote Van Dale is een moslim een belijder, aanhanger van de islam. Hoe kan er sprake zijn van een moslim voordat de islam bestond (voor 610 dus)?
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 23:57
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 19:38 :
nee.

Met de opmerking elke kind word geboren als moslim wil zeggen, dat een kind met een schone lei begint (niet met een zonde als bij de christenen) en dat kinderen automatisch in de hemel komen als ze overlijden,
Elk kind begint met een schone lei, daar is niets 'moslims' aan. Het (overigens belachelijke) idee van de erfzonde is een verhaal apart.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:21
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 00:57 :
Elk kind begint met een schone lei, daar is niets 'moslims' aan. Het (overigens belachelijke) idee van de erfzonde is een verhaal apart.
Uhm Hindoeisten geloven in kastes. joden geloven dat je moeder joods moet zijn wil jij ook joods zijn en christenen geloven in de erfzonde.

Hmm...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:23
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 00:54 :
Volgens de Grote Van Dale is een moslim een belijder, aanhanger van de islam. Hoe kan er sprake zijn van een moslim voordat de islam bestond (voor 610 dus)?
De Van Dale legt mij uit wat mijn geloof inhoudt? Islam betekent onderwerping aan God. En zowel joden als christenen onderwerpen zich ook aan God. En waren ze ook 'islamitisch'
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:23
Verwijderd
Joden 'geloven' dat niet, dat is gewoon een uitvloeisel van het simpele biologische feit dat een vader nooit zeker kan weten of een bepaald kind van hem is en een moeder kan dat wel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:26
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-01-2005 @ 01:21 :
Uhm Hindoeisten geloven in kastes. joden geloven dat je moeder joods moet zijn wil jij ook joods zijn en christenen geloven in de erfzonde.

Hmm...
Dat een kind met een schone lei begint is niet meer dan normaal, het is een neutrale uitgangspositie. Dat allerlei religies dingen verzonnen hebben waarom dit niet zo zou zijn, maakt een schone lei niet iets 'moslims'.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:31
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-01-2005 @ 01:23 :
De Van Dale legt mij uit wat mijn geloof inhoudt? Islam betekent onderwerping aan God. En zowel joden als christenen onderwerpen zich ook aan God. En waren ze ook 'islamitisch'
Ook al reken je christenen en joden tot moslims, ben je er nog niet. De eerste vormen van religie zijn al meer dan 100.000 jaar oud (bij de Neanderthalers). De mens heeft vanaf zo'n beetje zijn oorsprong al religies bedacht om de natuur te kunnen verklaren. De grotere monotheistische godsdiensten als jet jodendom, het christendom en de islam zijn hier voortvloeisels uit (na een lange evolutie).
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:32
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 01:26 :
Dat een kind met een schone lei begint is niet meer dan normaal, het is een neutrale uitgangspositie. Dat allerlei religies dingen verzonnen hebben waarom dit niet zo zou zijn, maakt een schone lei niet iets 'moslims'.
Ik vind het ook logisch hoor, maar dat wil niet zeggen dat Islam daar zich in andere religies niet van verschilt en de Islam dus meer 'logisch' maakt dan de 'andere'
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:33
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 01:31 :
Ook al reken je christenen en joden tot moslims, ben je er nog niet. De eerste vormen van religie zijn al meer dan 100.000 jaar oud (bij de Neanderthalers). De mens heeft vanaf zo'n beetje zijn oorsprong al religies bedacht om de natuur te kunnen verklaren. De grotere monotheistische godsdiensten als jet jodendom, het christendom en de islam zijn hier voortvloeisels uit (na een lange evolutie).
Ja dta krijgen we de disccusie of adam en eva wel bestaan hebben of niet naja we hadden het over bekeerde moslimas laten we het daarbij maar houden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:33
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 01:26 :
Dat een kind met een schone lei begint is niet meer dan normaal, het is een neutrale uitgangspositie. Dat allerlei religies dingen verzonnen hebben waarom dit niet zo zou zijn, maakt een schone lei niet iets 'moslims'.
Wij moslims geloven dat de Islam zo natuurlijk is voor de menselijke rede dat alle kinderen geboren worden met Fitra - het 'verlangen' om zich over te geven aan Allah. Ze worden als moslim geboren, en worden tot volgelingen van andere geloven (of geen geloof) gemaakt door hun omgeving.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:34
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 01:23 :
Joden 'geloven' dat niet, dat is gewoon een uitvloeisel van het simpele biologische feit dat een vader nooit zeker kan weten of een bepaald kind van hem is en een moeder kan dat wel.
oke mijn fout dan.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:43
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 22-01-2005 @ 01:33 :
Wij moslims geloven dat de Islam zo natuurlijk is voor de menselijke rede dat alle kinderen geboren worden met Fitra - het 'verlangen' om zich over te geven aan Allah. Ze worden als moslim geboren, en worden tot volgelingen van andere geloven (of geen geloof) gemaakt door hun omgeving.
En je bewijs hiervoor?
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:44
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 01:43 :
En je bewijs hiervoor?
Wat snap je niet aan het woord geloven?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:48
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 22-01-2005 @ 01:44 :
Wat snap je niet aan het woord geloven?
het is een atheist extremist, die hebben geen inlevingsvermogen en leven met oogkapjes
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:54
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 22-01-2005 @ 01:44 :
Wat snap je niet aan het woord geloven?
Oh ja, sorry

"Faith is the great cop-out, the great excuse to evade the need to think and evaluate evidence. Faith is belief in spite of, even perhaps because of, the lack of evidence."
Richard Dawkins
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:55
actionhank
actionhank is offline
hahaha
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:55
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-01-2005 @ 01:48 :
het is een atheist extremist, die hebben geen inlevingsvermogen en leven met oogkapjes
En dit is een ad hominem.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:57
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 01:54 :
Oh ja, sorry

"Faith is the great cop-out, the great excuse to evade the need to think and evaluate evidence. Faith is belief in spite of, even perhaps because of, the lack of evidence."
Richard Dawkins
Of je accepteert gewoon dat wij geloven en laat je je sullige citaten voor je
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 00:57
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 01:55 :
En dit is een ad hominem.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 01:00
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
actionhank schreef op 22-01-2005 @ 01:55 :
hahaha
Bart Klink, was het nou werkelijk nodig om jezelf een hart onder de riem te steken na een voor de discussie irrelevante citaat van een van je idolen te posten?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 01:01
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-01-2005 @ 01:54 :
Oh ja, sorry

"Faith is the great cop-out, the great excuse to evade the need to think and evaluate evidence. Faith is belief in spite of, even perhaps because of, the lack of evidence."
Richard Dawkins
En daar deed je 10 minuten over.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 01:13
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 22-01-2005 @ 02:00 :
Bart Klink, was het nou werkelijk nodig om jezelf een hart onder de riem te steken na een voor de discussie irrelevante citaat van een van je idolen te posten?
Je reageert hier niet op mij, maar op iemand anders.

Dat citaat verwoordt precies wat ik onder geloof versta, en jullie bewijzen dat hier:

Je gooit een claim neer en die 'geloof' je, je accepteert die dus zonder die te onderbouwen met bewijzen. Een claim zonder die te onderbouwen is krachteloos en zinloos.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 08:09
Verwijderd
Nokken met dat geshift naar elkaar, je kan ontopic reageren of niet reageren
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 21-01-2005 @ 14:31 :
Het zal nooit gebeuren dat all moslims uitgeroeid worden. Er worden wel pogingen ondernomen( palestina, irak, tsjetsjenie, enz.) Maar die slagen niet.


lol

Zie jij ergens gaskamers ofzo?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 17:50 :
Ok, dit voegt helemaal niets toe, maar toch:

HAHAHAHAAHAAAAA

HAHAHAHAHAHAHA

Rot toch op man, je gelooft het zelf toch niet
Nouja, hoe wil je anders verklaren dat mensen die nooit in aanraking zijn gekomen emt de Islam ergens in de onherbergzame gebieden van Siberie ofzo dat als ze sterven het hen niet kwalijk genomen kan worden dat ze geen moslim waren en daarmee ongelovig (ervan uitgaan dat ze ook geen leden van het Boek waren)?

Dan zouden ze in de hel belanden zonder in aanraking gekomen te zijn met de islam.
Beetje sneu dan. Dat zou namelijk betekenen dat je maar beter geboren kan worden in een land waar je wel in aanraking komt met de islam.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-01-2005 @ 20:42 :
Voordat de Islam er was waren de Joden en Christenen zeg maar de Moslims van nu. Zij waren toen diegenen die in god geloofden.
En dat doen joden en christenen nog steeds.

Nouja, de religieuzen dan niet die "op papier"
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 10:53 :
Nouja, hoe wil je anders verklaren dat mensen die nooit in aanraking zijn gekomen emt de Islam ergens in de onherbergzame gebieden van Siberie ofzo dat als ze sterven het hen niet kwalijk genomen kan worden dat ze geen moslim waren en daarmee ongelovig (ervan uitgaan dat ze ook geen leden van het Boek waren)?
Ik snap niks van deze zin. Kun je hem even herformuleren zodat hij wel klopt?

Citaat:
Dan zouden ze in de hel belanden zonder in aanraking gekomen te zijn met de islam.
Beetje sneu dan. Dat zou namelijk betekenen dat je maar beter geboren kan worden in een land waar je wel in aanraking komt met de islam.
Ja, daarom is de islam ook zo'n arrogante en imperialistische godsdienst. Zoals ik al zei, men heeft gewoon gekeken naar de andere wereldgodsdiensten en vooral goed gedacht over hoe ze ongelovigen het beste konden pesten.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 10:59 :
Ik snap niks van deze zin. Kun je hem even herformuleren zodat hij wel klopt?


Pietje wordt geboren in een onherbergzaam gebied in Siberie. Religies als jodendom, christendom en islam zijn daar niet aanwezig. Pietje gelooft niet in god. Pietje is ongelovig. Pietje wordt ouder. En op 40 jarige leeftijd sterft Pietje onder een lawine. Pietje is altijd heel lief geweest voor vrouw en kinderen en heeft hard gewerkt. Hij zou een goede moslim zijn geweest. Maar aangezien hij nooit in aanraking is gekomen met de islam is hij officieel geen moslim.

Maar god ziet hem wel als moslim. Het was zijn schuld niet dat hij niet in aanraking is gekomen met de islam. Hij is onschuldig geboren. Onschuldig als moslim. Moslim genoeg om in de hemel te komen. Hij heeft t makkelijk gehad dat ie niet voor de keuze kwam te staan: ongelovig of gelovig, moslim, christen of jood.



Citaat:

Ja, daarom is de islam ook zo'n arrogante en imperialistische godsdienst. Zoals ik al zei, men heeft gewoon gekeken naar de andere wereldgodsdiensten en vooral goed gedacht over hoe ze ongelovigen het beste konden pesten.
Mm,.. voglens mij hadden ze in de tijd van Mohammed nogal last van Christenen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 11:05 :
Pietje wordt geboren in een onherbergzaam gebied in Siberie. Religies als jodendom, christendom en islam zijn daar niet aanwezig. Pietje gelooft niet in god. Pietje is ongelovig. Pietje wordt ouder. En op 40 jarige leeftijd sterft Pietje onder een lawine. Pietje is altijd heel lief geweest voor vrouw en kinderen en heeft hard gewerkt. Hij zou een goede moslim zijn geweest. Maar aangezien hij nooit in aanraking is gekomen met de islam is hij officieel geen moslim.

Maar god ziet hem wel als moslim. Het was zijn schuld niet dat hij niet in aanraking is gekomen met de islam. Hij is onschuldig geboren. Onschuldig als moslim. Moslim genoeg om in de hemel te komen. Hij heeft t makkelijk gehad dat ie niet voor de keuze kwam te staan: ongelovig of gelovig, moslim, christen of jood.

Ja, ik snap wel wat ze bedoelen maar dat is onzin. Ik ga ervan uit dat jij ook rationeel kunt denken en dit niet opschrijft omdat je het zelf gelooft. Als Pietje volledig ongelovig de pijp uitgaat heeft hij gewoon pech. Als Pietje gelovig de pijp uitgaat heeft hij tijdens zijn leven misschien het idee gehad dat hij naar de hemel zal gaan, maar onder die lawine heeft hij evenwel pech. Point being?

Citaat:
Mm,.. voglens mij hadden ze in de tijd van Mohammed nogal last van Christenen.
Point being?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 11:23 :
Ja, ik snap wel wat ze bedoelen maar dat is onzin. Ik ga ervan uit dat jij ook rationeel kunt denken en dit niet opschrijft omdat je het zelf gelooft. Als Pietje volledig ongelovig de pijp uitgaat heeft hij gewoon pech. Als Pietje gelovig de pijp uitgaat heeft hij tijdens zijn leven misschien het idee gehad dat hij naar de hemel zal gaan, maar onder die lawine heeft hij evenwel pech. Point being?


Ik schreef dit zo op omdat ik denk dat t zo in elkaar steekt bij dat principe idd

Als Pietje gelovig de pijp uit gaatheeft hij toch geen pech?

Citaat:

Point being?
dat het ze misschien niet om de ongelovigen te doen was maar om de christenen een hak te zetten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2005 @ 17:50 :
Ok, dit voegt helemaal niets toe, maar toch:

HAHAHAHAAHAAAAA

HAHAHAHAHAHAHA

Rot toch op man, je gelooft het zelf toch niet
Als je hele topic zou doorlezen, dan had je kunnen zien dat ik gezged heb dat ik vanuit islamitische visie spreek. Volgens de islam wordt iedereen als moslim geboren.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 10:41 :


lol

Zie jij ergens gaskamers ofzo? [/B]
voor uitroeiing heb je niet altijd gaskamers nodig hoor.
Met wapens kan je net zo ver komen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 22-01-2005 @ 13:40 :
voor uitroeiing heb je niet altijd gaskamers nodig hoor.
Met wapens kan je net zo ver komen.
als er daadwerkelijk sprake was van uitroeiing, dan was er geeneen palestijn meer in leven.

In Irak en Tsjetsjenie is t wat moeilijker ivm het gebied dat niet zo gesloten is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 13:43 :
als er daadwerkelijk sprake was van uitroeiing, dan was er geeneen palestijn meer in leven.

In Irak en Tsjetsjenie is t wat moeilijker ivm het gebied dat niet zo gesloten is.
we dwalen af en vervallen weer indezelfde discussie die zo vaak gevoerd is. Daar heb ik geen zin meer in.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:03
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 11:45 :


dat het ze misschien niet om de ongelovigen te doen was maar om de christenen een hak te zetten
Waar baseer je dit op? En wie is ze?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 22-01-2005 @ 13:56 :
we dwalen af en vervallen weer indezelfde discussie die zo vaak gevoerd is. Daar heb ik geen zin meer in.
jij haalt steeds dat voorbeeld aan, kan ik daar wat aan doen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 22-01-2005 @ 14:03 :
Waar baseer je dit op? En wie is ze?
het is slechts een theorie die overeenkomt met de theorie dat er een religie opgestart zou zijn om ongelovigen dwars te liggen.

Er was in de tijd van Mohammed nogal wat rotzooi door christenen in - als ik me niet vergis - Jemen.

Ik stel hier overigens niets, tis maar een losse flodder.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 14:09 :
jij haalt steeds dat voorbeeld aan, kan ik daar wat aan doen.
we zijn beiden guilty as charged.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:17
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 14:11 :
het is slechts een theorie die overeenkomt met de theorie dat er een religie opgestart zou zijn om ongelovigen dwars te liggen.

Er was in de tijd van Mohammed nogal wat rotzooi door christenen in - als ik me niet vergis - Jemen.

Ik stel hier overigens niets, tis maar een losse flodder.
Ja, dat is het inderdaad, aangezien het overgrote deel van de pre-islamitische Arabieren polytheistisch was.

Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 22-01-2005 @ 14:17 :
Ja, dat is het inderdaad, aangezien het overgrote deel van de pre-islamitische Arabieren polytheistisch waren.
Ik zei dit want:
"The Year of the Elephant (عام الفيل `Âm al-Fîl) is estimated at 570 AD. According to early Islamic historians such as Ibn Ishaq, the Ethiopian governor of Yemen, Abraha, had built a great church in Sanaa intended to lure the Arabs away from the Kaaba; a man of Quraysh, angered by this, went to Sanaa and slipped into it in the night and defiled it. Abraha, incensed, launched an expedition against Mecca led by an elephant (and possibly with other elephants) in order to destroy the Kaaba. Several Arab tribes attempted to fight him on the way, but were defeated. As he neared Mecca, he sent them an emissary, telling them that he would not fight them if they did not resist his destruction of the Kaaba; Abdul Muttalib, the chief of Quraysh, responded that he would defend his own property, but God would defend His house, the Kaaba, and withdrew with his people. The next day, as Abraha prepared to enter the city, swarms of birds carrying small rocks came and bombarded the Ethiopian forces; each man that was hit was killed, and they fled in panic, as Abraha died a horrible death. The tribes saw this as a sign of the Kaaba's holiness."
http://en.wikipedia.org/wiki/Year_of_the_Elephant

"The Kaaba or Ka'aba, in the mosque known as Masjid al Haram in Mecca (Makkah), is one of the holy places of Islam. (...)
At the time of Muhammad, his tribe, the Quraysh was in charge of the Kaaba, which was at that time a shrine to inter-tribal Arabic pagan gods. wellicht dat Abraha daarom een kerk bouwde om die heidense arabieren van kabaa weg te krijgen? Kabaa was toen iig niet islamitisch; Mohammed was pas net geboren immers Since Mecca was in the crossroads of major international trade routes, the Kaaba and its precincts also served as a place of sanctuary for caravan pagan worship, tribal and tradesmen poetry contests, and an oracle. It is also thought that the Kaaba represented the solar system, for it housed a zodiac "machine" of daily shrines that consisted of over 360 idols, each of which was probably a symbol representing a complex astronomical relationship between each day of the year, the months, and survival rituals tied to seasonal events. Muhammad, preaching the doctrines of one God (called Allah) and the threat of the Day of Judgment, did not at first have much success in the city of Mecca, which was a teeming metropolis in its own right, filled with people from as far away as India, Mesopotamia, Egypt and Greece.

The Quraysh persecuted and harassed him continuously, and he was forced to flee to Medina. On his return from this flight, known as the the Hijra, the Kaaba was re-dedicated as a house of worship to Allah. "

En nu dus:

"According to the Quran, the Kaaba was built by the prophet Ibrahim (Abraham) and his son Ishmael"
http://en.wikipedia.org/wiki/Kaaba
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:48
GVR
GVR is offline
Bekeer de moslima's ?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:59
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 14:42 :
Ik zei dit want:
"The Year of the Elephant (عام الفيل `Âm al-Fîl) is estimated at 570 AD. According to early Islamic historians such as Ibn Ishaq, the Ethiopian governor of Yemen, Abraha, had built a great church in Sanaa intended to lure the Arabs away from the Kaaba; a man of Quraysh, angered by this, went to Sanaa and slipped into it in the night and defiled it. Abraha, incensed, launched an expedition against Mecca led by an elephant (and possibly with other elephants) in order to destroy the Kaaba. Several Arab tribes attempted to fight him on the way, but were defeated. As he neared Mecca, he sent them an emissary, telling them that he would not fight them if they did not resist his destruction of the Kaaba; Abdul Muttalib, the chief of Quraysh, responded that he would defend his own property, but God would defend His house, the Kaaba, and withdrew with his people. The next day, as Abraha prepared to enter the city, swarms of birds carrying small rocks came and bombarded the Ethiopian forces; each man that was hit was killed, and they fled in panic, as Abraha died a horrible death. The tribes saw this as a sign of the Kaaba's holiness."
http://en.wikipedia.org/wiki/Year_of_the_Elephant

"The Kaaba or Ka'aba, in the mosque known as Masjid al Haram in Mecca (Makkah), is one of the holy places of Islam. (...)
At the time of Muhammad, his tribe, the Quraysh was in charge of the Kaaba, which was at that time a shrine to inter-tribal Arabic pagan gods. wellicht dat Abraha daarom een kerk bouwde om die heidense arabieren van kabaa weg te krijgen? Kabaa was toen iig niet islamitisch; Mohammed was pas net geboren immers Since Mecca was in the crossroads of major international trade routes, the Kaaba and its precincts also served as a place of sanctuary for caravan pagan worship, tribal and tradesmen poetry contests, and an oracle. It is also thought that the Kaaba represented the solar system, for it housed a zodiac "machine" of daily shrines that consisted of over 360 idols, each of which was probably a symbol representing a complex astronomical relationship between each day of the year, the months, and survival rituals tied to seasonal events. Muhammad, preaching the doctrines of one God (called Allah) and the threat of the Day of Judgment, did not at first have much success in the city of Mecca, which was a teeming metropolis in its own right, filled with people from as far away as India, Mesopotamia, Egypt and Greece.

The Quraysh persecuted and harassed him continuously, and he was forced to flee to Medina. On his return from this flight, known as the the Hijra, the Kaaba was re-dedicated as a house of worship to Allah. "

En nu dus:

"According to the Quran, the Kaaba was built by the prophet Ibrahim (Abraham) and his son Ishmael"
http://en.wikipedia.org/wiki/Kaaba
Hieruit kun je niet opmaken dat de Arabieren Christenen waren. Historisch gezien zeer onjuist, een losse flodder zoals je het zelf al had aangegeven.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 22-01-2005 @ 14:59 :
Hieruit kun je niet opmaken dat de Arabieren Christenen waren. Historisch gezien zeer onjuist, een losse flodder zoals je het zelf al had aangegeven.
Ik zei niet dat Arabieren Chirstenen waren, maar dat er wat tumult was met Christenen. Ik heb nooit arabier aan christen gekoppeld in mijn losse flodder.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Islamitische vrouwen op de arbeidsmarkt
naamloozzz
104 26-05-2006 21:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 16:04
Levensbeschouwing & Filosofie bekeerd naar de islam
merels
199 04-10-2005 21:10
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 21:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hirsi Ali komt met een vervolg op Submission
THC1
500 02-12-2004 21:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Heeft de Islam een...
Fillastiene
100 17-04-2003 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.