Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2006, 23:15
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Met een vertaling in de hand en een faq die mij uitlegt hoe alles werkt ben ik eindelijk begonnen aan FF XII en ik kan slechts zeggen: was het maar oktober (vermoedelijk de eu releasemaand). Wat ziet het er gaaf uit en wat is de gameplay vet. Terwijl ik eigenlijk dat deels realtime helemaal niet zag zitten.
Kijken er al mensen naar uit? Zijn er andere gekken die em al spelen?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2006, 23:20
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Met een vertaling in de hand en een faq die mij uitlegt hoe alles werkt ben ik eindelijk begonnen aan FF XII en ik kan slechts zeggen: was het maar oktober
haha, ik zie je al zitten daar.

Zijn de japanse voice acting skills wel cool? Ik erger me altijd aan dat statische engels ( Alleen Metal gear solid , en Eternal darkness zijn goed gedaan). Tenzij het echt in een komisch festijn eindigt ( zoals Shenmue )
__________________
''Immigants! I knew it was them! Even when it was the bears, I knew it was them."
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 00:28
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
zolang hij beter is dan FFX vind ik alles prima
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 09:03
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Ben wel benieuwd!

Sowieso heb ik geen enkele FF gespeeld (behalve FF 7 op de PS).
Trouwens, welke FF raden jullie aan voor op de PS2 ?
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 09:19
Q
Avatar van Q
Q is offline
FFX op de PS2 vind ik best wel saai eigenlijk, heb ooit wel ns FFnogiets (rond 2001) op de PC gedaan die ik redelijk leuk vond alleen mn PC wat minder. Ik heb weinig intresse in XII denk ik, zal waarschijnlijk weer een vast verhaal zijn dat je moet volgen wat ik behoorlijk beperkt vind.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 10:25
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
40/40 van de famitsu sprak me erg aan.

real time daarintegen juist weer helemaal niet.


Maar er naar uit kijken doe ik dan weer wel
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 20:46
Rareware
Avatar van Rareware
Rareware is offline
Ik kijk er ook wel naar uit. Reviews trek ik mij toch niks van aan.

Ach en dat het "real time" is. Er zit toch wel een wait mode functie op.

Tot die tijd nog genoeg andere rpg's waar ik mij heel goed mee ga vermaken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:18
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Menahem schreef op 18-04-2006 @ 10:03 :
Ben wel benieuwd!

Sowieso heb ik geen enkele FF gespeeld (behalve FF 7 op de PS).
Trouwens, welke FF raden jullie aan voor op de PS2 ?
FF X en FF X-2 zijn de enige FF's tot nu toe voor de PS2; daarvan is FF X-2 geen *echte* FF. Je kan natuurlijk ook 7, 8 of 9 voor de PS1 kopen en die op de PS2 spelen (wel bedenken dat je ook een PS1 memory card nodig hebt! ) maar dan zit je opgescheept met PS1 kwaliteit. Niet dat dat erg is; tenzij je erg van eye candy houd.

Van FF 7, 8, 9 en 10 is het denk ik echt persoonlijke smaak welke je het leukst vind.

Persoonlijk vond ik 10 leuk omdat 't grafisch mooi is; maar 't verhaal was wat minder. 7's graphics is heel slecht maar 't verhaal weer heel goed. 9 vind ik er tussen in zitten; goede gfx en een redelijk goed verhaal. FF 8 heeft ook wel een redelijk verhaal, maar het hele 'draw' systeem van FF 8 vind ik niks.

Als ik jou was en ik echt de behoefte heb om 'een' FF te spelen, zou ik op i'net gewoon een beetje lezen over de verscheidene FF's en degene die me het meest aanspreekt kopen/spelen.

En je kan FF 6 en eerder gewoon met ROM/NES/ZSNES spelen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:55
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vind alleen de FF's voor de Snes leuk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:10
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Ik vind alleen de FF's voor de Snes leuk.
Final fantasy 3 ( 6 op de playstation) was geniaal. en Chrono trigger ook wel, maar dat is geen FF.

Verder vond ik alle Final Fantasies wat flauwtjes, behalve FF7 en FF9. Vooral FF9 sprak me erg aan.


Though, niets tipt aan A link to the past hihi.
__________________
''Immigants! I knew it was them! Even when it was the bears, I knew it was them."
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:16
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
FFX en VII zijn fenomenaal.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 23:30
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik raad aan de vrager Final Fantasy Tactics aan, er bestaat geen betere final fantasy, alhoewel 12 erg in de buurt komt.

De japanse voice acting is tot nu toe vrij sterk, maar heb vandaag niet kunnen spelen wegens verjaardag moeder. Maar vannacht ga ik wel weer ff .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 19:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
FF7, alhoewel je je even over de graphics heen zal moeten zetten. Of wachten op de Ps3 remake

FF12 lijkt me erg gaaf; vooral dat gambit systeem. Persoonlijk vind ik realtime wel een goede oplossing; anders speelden we over 20 jaar nogsteeds turn-based FF games.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 20:16
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik vond het TB-systeem van X het beste. Tactiek
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 21:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Idd was wel relax, kon je tenmiste tussendoor even eten of zo.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 22:09
Verwijderd
Yup en het was makkelijk om andere characters van ap te voorzien.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 23:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En dat switchen kosten je ook niks
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 14:18
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik hoop nog steeds op Tactics 2.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2006, 17:24
Verwijderd
Ik moet nog steeds deel 10 spelen, en jammer dat 11 aan Europa voorbij is gegaan

Tactics 2, als die gaat komen dan wil ik hem echt hebben (ook al heb ik geen spelcomputer ).

Persoonlijk vond ik 7 het beste deel. Dat komt voornamelijk omdat ik hiermee de FF-serie heb leren kennen. Op een gedeelde tweede plaats komen FF6 en FF9. Daarna 4, 5, 3, 1, 8, 2.

Oh, en Tactics mag een apart 1e plaatsje houden.
MysticQuest een apart laatste plaatsje.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 17:42
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
N00dles schreef op 28-04-2006 @ 18:24 :
Ik moet nog steeds deel 10 spelen, en jammer dat 11 aan Europa voorbij is gegaan
?

11 ligt al ruimschoots een jaar in de winkel? Alleen word (werd?) die in europa gelijk al met de eerste 2 uitbreidingen verkocht.

Of mis ik nou wat?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 16:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nou ja, ik tel FF11 niet eens mee want het blijft een MMORPG en dat trekt me niet echt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 28-04-2006 @ 18:42 :
?

11 ligt al ruimschoots een jaar in de winkel? Alleen word (werd?) die in europa gelijk al met de eerste 2 uitbreidingen verkocht.

Of mis ik nou wat?
Hm, voorbijgegaan is eigenlijk niet het goede woord. Maar het kwam iig veel later uit dan in Japan en de VS, als ik me niet vergis. Waardoor de gekte dus al een beetje uitgewaaid was...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:41
Verwijderd
Mwah, deel 11 heeft hier geloof ik ook niet bepaald veel faam gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 07:37
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Amerika en Japan is het anders een succes, maja niet zo groot als WoW natuurlijk.

Enigste leuke was dat zowel pc als ps 2 gebruikers in dezelfde wereld zaten.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 08:18
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-05-2006 @ 08:37 :
Enigste leuke was dat zowel pc als ps 2 gebruikers in dezelfde wereld zaten.
En nu dus ook Xbox 360.

Anyway ik heb FF 11 wel maandenlang gespeeld en vond het geweldig. FF 12 hebben ze geloof ik naar FF 11 gekeken voor oa. het battle systeem ed. Alleen je moet er de tijd voor hebben om het te spelen.

Maar als je WoW al geruime tijd hebt gespeeld weet ik niet of je nog energie wil steken in FF 11; ik weet dat ik 't andersom iig wel heb. Geruime tijd FF 11 gespeeld en had/heb dus geen zin meer in WoW.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2006, 08:19
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Trouwens n00dles je wist allang dat die er was.

http://forum.scholieren.com/showthre...8#post13477648

Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 10:37
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline


MMORPG's heb ik dus echt helemaal geen tijd voor, af en toe een paar uur in een RPG steken kan nog wel.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 01-05-2006 @ 09:19 :
Trouwens n00dles je wist allang dat die er was.

http://forum.scholieren.com/showthre...8#post13477648

Ja, natuurlijk wist ik dat. (Al was ik dat topic alweer vergeten )

Maar mijn woordkeuze 'voorbij gegaan' was gewoon niet goed ;o
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 10:39
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik kan serieus niet wachten.

Het schijnt echt fenomenaal te zijn. Alle reviews die ik heb gezien zijn 9+. Naast het vechtsysteem is het verhaal erg goed, heb ik begrepen. Naast de characters toch wel het belangrijkste ingredient van een FF spel. FF is immers gewoon story-telling
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:06
Pleister
Avatar van Pleister
Pleister is offline
Ik zit er ook op te wachten, het schiet maar niet op....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 17:22
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Is er al een europese release date bekend dan? Ik had even gegoogled maar kon alleen de amerikaanse vinden, dat voor oktober geplanned staat. Beginpost staat EU maar dat heb ik dus nergens kunnen vinden :'-(
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 17:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Waarschijnlijk pas in Q1 van 2007, maar ik zie vrijwel overal dat er vanuit wordt gegaan dat de europese tegelijk wordt uitgegeven met de amerikaanse.

Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien ze dit nooit doen. De gangbare release is Japan, EU, VS. Nu doen ze dus Japan, VS, EU.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 07:56
Verwijderd
Gangbaar is eerst Eu, dan VS? Volgens mij is het over het algemeen toch andersom?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 08:07
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ach VS heb ik wel zin in, lekker een mooie iso op mijn HDD zetten
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 08:26
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Morridin schreef op 26-06-2006 @ 08:56 :
Gangbaar is eerst Eu, dan VS? Volgens mij is het over het algemeen toch andersom?
Bij Squaresoft/Square-enix meestal niet. FFX is bijvoorbeeld eerst in de EU uitgegeven.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 10:56
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-06-2006 @ 09:26 :
Bij Squaresoft/Square-enix meestal niet. FFX is bijvoorbeeld eerst in de EU uitgegeven.
Pardon?

Voor zover mijn brakke geheugen me kan herinneren heeft EU als laatste FF-X gekregen; Toen Japan en Amerika FF-X al hadden, moest Europa geduldig wachten op de international versie! (De originele FF-X zoals die in Japan uit kwam hebben wij zelfs nooit gehad)

Een snelle google vertelt me:

Japan: July 2001
America: December 2001
Europe: May 2002

Daarnaast; FF X-2 en DQ8 is Europa ook altijd als laatste aan de beurt geweest. Van andere Squaresoft titles zou ik het niet weten. Ow jawel. FF 7 (!) kwam ook eerst in Amerika uit, daarna pas in Europa.

Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 10:59.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2006, 12:49
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Ik vond deel 10 zo dramatisch dat ik hier weinig meer van verwacht eigenlijk. Op die manier kan ie alleen nog maar meevallen, me dunkt.

Overigens is deel 6 nog steeds mijn favoriet. Wellicht dat dat komt omdat ik een jaar of wat terug meer van het genre hield dan ik dat tegenwoordig doe. Het is alweer een jaar of wat geleden dat ik een RPG gespeeld heb namelijk.
__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 12:53
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
@ Marcade:

Dan baseer ik me op foute gegevens.

Ik vond FFX eerlijk gezegd een fantastisch deel. Beetje makkelijk, maar het verhaal sprak me aan, evenals dat de characters nu eindelijk (een beetje) afweken van het standaard stille, stoere held gelul (=irritante puber met issues).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 13:12
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Kan gebeuren. Maar ik weet wel 100% zeker dat we FF-X als laatste kregen; ik was een van de vele die daar toen ook met smacht op wachtte. (Net zoals FF 12 nu)

Ik heb me ook vermaakt met FF-X, het verhaal; de karakters; gewoon ook omdat 't grafisch mooi was; de filmpjes; de muziek; de aeons; het battle systeem

Wat ik minder aan FF-X vond was de ietwat brakke voice acting en het sphere grid en het einde (voor zover ik dat heb meegekregen); en het gebrek van een world map.

Ik kan niet wachten op FF-12 omdat ik oa. ook FF 11 online heb gespeeld en delen van FF-12 daarop gebaseerd is. Het feit dat je nu, net als DQ8 echt in de wereld rondloopt en de beesten ziet lijkt me alleen al geweldig.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 14:14
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Leuke game, maar ik ben niet veel verder gekomen dan de eerste stad. =(
Ik hou niet zo van guides om door het spel heen te rennen. Japans met engelse subs had ik wel gespeeld, trouwens. De gameplay is tenminste zeer verfrissend en de graphics (alhoewel ik er nooit op let) geweldig. En de muziek klinkt ook weer wat beter.

Ben erg benieuwd, eerlijk gezegd.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 08:05
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
"Final Fantasy XII verschijnt op 31 oktober in de VS. Naar we verwachten zal het spel ergens begin 2007 pas in Europa op de markt komen"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 08:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dan speel ik hem 31 Oktober ook al de VS versie.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 08:31
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Marcade schreef op 29-06-2006 @ 09:05 :
"Final Fantasy XII verschijnt op 31 oktober in de VS. Naar we verwachten zal het spel ergens begin 2007 pas in Europa op de markt komen"
Ugh, stelletje ei-hoofden.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 08:36
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-06-2006 @ 09:18 :
Dan speel ik hem 31 Oktober ook al de VS versie.
Stomme vraag: Kan dat dan? Ik dacht dat Europese PS2's alleen EU-spellen ondersteunen? Omgebouwd ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 08:47
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-06-2006 @ 09:36 :
Stomme vraag: Kan dat dan? Ik dacht dat Europese PS2's alleen EU-spellen ondersteunen? Omgebouwd ofzo?
Klopt wat je zegt; Jolt heeft idd. een omgebouwde PS2. (dat is nou wel duidelijk na 'tig posts over zijn HDD en weet ik veel wat -_-; )

Anyway ik ga ook speciaal voor FF XII een chip erin proppen; geen zin om te wachten tot 2007
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 09:22
Verwijderd
Ik verblijf over enkele maanden een tijd bij Marcade.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 10:35
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 29-06-2006 @ 10:22 :
Ik verblijf over enkele maanden een tijd bij Marcade.
-_-; ? Mag best; maar in ruil voor verblijf was je en kook je en ruim je m'n kamer op en doe je boodschappen terwijl ik aan 't werk ben.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 14:04
Maxic
Avatar van Maxic
Maxic is offline
Citaat:
Carn schreef op 27-04-2006 @ 20:33 :
FF7, alhoewel je je even over de graphics heen zal moeten zetten. Of wachten op de Ps3 remake

FF12 lijkt me erg gaaf; vooral dat gambit systeem. Persoonlijk vind ik realtime wel een goede oplossing; anders speelden we over 20 jaar nogsteeds turn-based FF games.

Ik ben weer FF 7 aan het spelen en het viel me juist heel erg mee hoe het eruitzag. Ik zag het daarvoor alleen over mijn broer z'n schouder

Verder is FF5 ook heel goed, met dat 'job system' dan moet je idd gewoon ff Zsnes downloaden

Vanaf 8 ken ik ze ook niet echt meer
__________________
Do You Prefer Love, Or Monkeys?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 15:21
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Voor wie FF7 op de PC speelt; moet is even http://forums.qhimm.com/ checken als diegene 't nog niet kent. Daar zijn ze bezig FF7 ietsjes beter eruit te laten zien; door low-res modellen te vervangen met high-res modellen, en resolutie te verhogen etc.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 29-06-2006 @ 11:35 :
-_-; ? Mag best; maar in ruil voor verblijf was je en kook je en ruim je m'n kamer op en doe je boodschappen terwijl ik aan 't werk ben.
Moet ik ook je 'din plezieren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Eindlijst goeie games PS2.
Koning
52 29-03-2008 00:31
Games Welk spel speel jij momenteel / welk spel heb jij als laatst uitgespeeld?
Menahem
479 19-10-2007 15:32
Games Ik kan niet wachten topic:(
m3tr01dm1nd3d
51 12-08-2006 22:12
Games Nieuwe Final Fantasy XII trailer
Levitating Nun
21 31-05-2004 11:26
Games E3 2004
Titus
27 11-05-2004 23:40
Games The Cube
NeoZero
26 28-04-2004 09:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.