Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2010, 15:57
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Om maar even te beginnen met een voorbeeld:

Stel: Je houdt een presentatie waarbij tijd erg belangrijk is. De leraar houdt goed bij hoe laat je bent begonnen en ook hoe laat je eigenlijke presentatie klaar is. De tijd die je moet halen is 20 minuten maar helaas kom je tot 15. "helaas" zegt de leraar, daar loop je wat puntjes mis.
Maar een week later heeft iemand anders een presentatie. Deze presentatie duurt maar 10 minuten maar de leraar vergeet de tijd op te schrijven en iedereen stelt wat vragen. Na de vragen herinnert de leraar dat de tijd ook meegenomen moet worden en hij neem de tijd van de vragen ook nog mee. Uiteindelijk heeft je klasgenoot volgens de leraar een presentatie gehouden die wel 20 minuten duurde.

Wat zou je doen in zo'n geval? Zou je naar de leraar gaan en vragen hoe het nou zit? Maar eigenlijk schiet je er niet zo veel mee op want regels zijn regels en je presentatie duurde maar eigenlijk 15 minuten. Maar is het niet oneerlijk?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2010, 19:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik zou zeker de discussie met de leraar aangaan om te vragen om op eenzelfde manier te beoordelen, of dat nu altijd met of altijd zonder vragen is maakt me dan niet zo uit.

meestal wil zo'n leraar daar niet in mee waarna ik in volgorde de volgende dingen probeer;
een collega van de leraar die goed bij de leerlingen ligt (en andersom) om advies vragen en vragen of hij namens de klas zijn collega om verduidelijking wil vragen.
sorteert dat geen effect dan ga ik naar het sectorhoofd, nu is dat bij ons een kreng waarbij de heks uit het oosten van Oz een lievertje is dus dat werkt ook niet waarna de laatste actie binnen school is het aankaarten bij de leerlingenraad.
nu luistert daar ook niemand naar bij ons op school en zo is het al meer dan eens voorgekomen dat afzonderlijke leerlingen en groepen leerlingen verschillende dingen bij de inspectie voor onderwijs hebben neergelegd, sindsdien wordt de school meer gecontroleerd op onvolkomendheden maar tot op heden kondigt de inspectie altijd hun bezoeken aan waardoor ook dit maar erg beperkt effect heeft.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 20:48
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Zonder vragen de tijd noteren is eigenlijk officieel en mensen kunnen er alleen maar van achteruit gaan. Voor je gevoel is het oneerlijk maar je klasgenoten hebben er wel voordeel van.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 12:56
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Mja e.e.a ligt er bij mij dan aan de volgende zaken; hoe moeilijk is het voor mijn klasgenoten een behoorlijke presentatie in elkaar te draaien (eigenlijk mag dit geen factor zijn vind ik maar ik kan best aardig opschieten met m'n klas)
en ten 2e en belangrijker, heb ik met aftrek alsnog een goede voldoende, zo ja dan neig ik mezelf alle moeite te sparen.

wat vind je zelf?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ethiek: Een (onterechte) voldoende of rechtvaardigheid?
AvansB4
10 05-06-2013 09:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.