Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 11:04
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 22-06-2004 @ 22:05 :
met liefde en plezier, roep maar een tijd en plaats
Zeg ik zweer je meent dat!!! bij de kruising van van dijksstraat en hobbemastraat, om 3 uur donderdag, ik maak je af!!
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 13:34
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Doe is normaal man, wat ga je doen dan? Met al jou 20 vriendjes 1 gast inelkaar trappen, stoere jongen hoor.
Kan het nu weer ontopic
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 23-06-2004 @ 12:04 :
Zeg ik zweer je meent dat!!! bij de kruising van van dijksstraat en hobbemastraat, om 3 uur donderdag, ik maak je af!!
Dat is geen verdediging en mag dus niet van de Islam, toch?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:45
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-06-2004 @ 14:34 :
Doe is normaal man, wat ga je doen dan? Met al jou 20 vriendjes 1 gast inelkaar trappen, stoere jongen hoor.
Kan het nu weer ontopic
Waarom zeg je dat...is het al een keer bij jou gebeurd? Ik sla hem zelf kapot, hij heeft volgens mij nog nooit een vechtpartij gezien.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 14:49 :
Dat is geen verdediging en mag dus niet van de Islam, toch?
Maar als die erom vraagt dan kan ik er niets aan doen. Hij moet er gewoon zijn, we gaan gewoon eerst een beetje praten...
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 23-06-2004 @ 16:45 :
Waarom zeg je dat...is het al een keer bij jou gebeurd? Ik sla hem zelf kapot, hij heeft volgens mij nog nooit een vechtpartij gezien.



Maar als die erom vraagt dan kan ik er niets aan doen. Hij moet er gewoon zijn, we gaan gewoon eerst een beetje praten...
Ga ik niet eens op in, want dan ben ik gelijk weer een racist
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 17:51
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 23-06-2004 @ 16:45 :
Maar als die erom vraagt dan kan ik er niets aan doen. Hij moet er gewoon zijn, we gaan gewoon eerst een beetje praten...
En dan vraag je je nog af, waarom sommige moslims als terroristen worden gezien?

Ik raad je aan weer een beetje normaal. Door aan de ene kant de roepen dat de Islam naastenliefde predikt en aan de andere kant dit soort dingen te roepen, maak je jezelf en -wat nog veel erger is- je geloof totaal belachelijk. Gevolg: mensen krijgen weer een slechter beeld van Islam en dan heb je de poppen nog verder aan het dansen.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:44
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Il organista schreef op 23-06-2004 @ 18:51 :
En dan vraag je je nog af, waarom sommige moslims als terroristen worden gezien?

Ik raad je aan weer een beetje normaal. Door aan de ene kant de roepen dat de Islam naastenliefde predikt en aan de andere kant dit soort dingen te roepen, maak je jezelf en -wat nog veel erger is- je geloof totaal belachelijk. Gevolg: mensen krijgen weer een slechter beeld van Islam en dan heb je de poppen nog verder aan het dansen.
Heb je helemaal gelijk in
Maar aan de andere kant, de veroorzaker was echt extreem beledigend. Niet dat ik hem zou gaan uitdagen voor een vechtpartijtje (dat win ik op mijn duimpje, met 20 broers erbij ), maar ik begrijp 'realmoslims woede wel.
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Isa schreef op 17-06-2004 @ 11:08 :
het grappige is dat jullie proberen te zeggen:kijk eens hoe slecht de torah over slaven denkt de koran is beter, terwijl de torah volgens de islam niets meer is dan de voorganger , dezelfde god ,van de Koran
Geen wonder dat je geen moslim meer bent. Je begreep er gewoon niks van.
Ook heb ik van jou nooit begrepen waarom vrouwen in naam van de Islam verkracht mochten worden, maar ik ben al lang blij dat je geen moslim meer bent. Welk geloof hang je hedendaags aan?

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:56
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 23-06-2004 @ 12:04 :
Zeg ik zweer je meent dat!!! bij de kruising van van dijksstraat en hobbemastraat, om 3 uur donderdag, ik maak je af!!
Lekker, die statiegeldprincipes van je...
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:19
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 23-06-2004 @ 19:44 :
Heb je helemaal gelijk in
Maar aan de andere kant, de veroorzaker was echt extreem beledigend. Niet dat ik hem zou gaan uitdagen voor een vechtpartijtje (dat win ik op mijn duimpje, met 20 broers erbij ), maar ik begrijp 'realmoslims woede wel.
Oh, ik snap zijn woede ook wel.

Je moet echter -als moslim net zo goed als ieder ander mens- op een beetje een normale manier met je woede omgaan en dat doet hij niet. Misschien is het voor moslims op dit forum nog wel belangrijker om niet de indruk van de 'agressieve Islamiet die je wel eventjes in elkaar slaat (of erger) als je het niet met hem eens bent'. RealMoslim werkt zulke stereotypen in de hand, hoewel ik zelf moslims net zo waardeer als anderen. Ze moeten, net als anderen, echter wel een beetje blijven nadenken.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:13
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Het is gewoon kinderachtig wat hier aan de hand is. Ik vind by the way ook dat moderators hier en daar best mogen ingrijpen.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:14
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Il organista schreef op 23-06-2004 @ 20:19 :
Oh, ik snap zijn woede ook wel.

Je moet echter -als moslim net zo goed als ieder ander mens- op een beetje een normale manier met je woede omgaan en dat doet hij niet. Misschien is het voor moslims op dit forum nog wel belangrijker om niet de indruk van de 'agressieve Islamiet die je wel eventjes in elkaar slaat (of erger) als je het niet met hem eens bent'. RealMoslim werkt zulke stereotypen in de hand, hoewel ik zelf moslims net zo waardeer als anderen. Ze moeten, net als anderen, echter wel een beetje blijven nadenken.
Ga ik volledig met je in mee.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 08:51
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
En dan vraag je je nog af, waarom sommige moslims als terroristen worden gezien?
Meen je dit? Als jullie zomaar uitschelden dan is er niks aan de hand, maar als een duivelaanbidder de profeet probeert te beledigen en ik zeg er wat van dan word ik gezien als een terorist?

Jij kijkt te veel tv. De echte teroristen zijn de Amerikanen, maar de media probeert het te verstoppen. De meeste mensen zien de Moslims niet als terroristen, alleen blinden mensen zoals jij. Islam is de snelst groeiende geloof en alleen 10 % ervan zijn Arabieren.

Citaat:
Ik raad je aan weer een beetje normaal. Door aan de ene kant de roepen dat de Islam naastenliefde predikt en aan de andere kant dit soort dingen te roepen, maak je jezelf en -wat nog veel erger is- je geloof totaal belachelijk. Gevolg: mensen krijgen weer een slechter beeld van Islam en dan heb je de poppen nog verder aan het dansen.
Jij maakt jezelf nu belachelijk, wat iemand doet heeft niks met de geloof te maken. En dit is de eerste keer dat ik dit doe, wat die duivelaanbidder doet is veel erger dan wat ik doe, hij probeert de profeet te beledigen en ik zeg er gewoon wat van. Ik heb al zo vaak niks gezegd, maar hij blijft maar beledigen, als jij dat niet kan zien dan is dat jou probleem.

Citaat:
Il organista schreef op 23-06-2004 @ 20:19 h, ik snap zijn woede ook wel.

Je moet echter -als moslim net zo goed als ieder ander mens- op een beetje een normale manier met je woede omgaan en dat doet hij niet. Misschien is het voor moslims op dit forum nog wel belangrijker om niet de indruk van de 'agressieve Islamiet die je wel eventjes in elkaar slaat (of erger) als je het niet met hem eens bent'. RealMoslim werkt zulke stereotypen in de hand, hoewel ik zelf moslims net zo waardeer als anderen. Ze moeten, net als anderen, echter wel een beetje blijven nadenken.
Jij snapt niks. Hij is gewoon stiekem, zoals jij hier nu een beetje doet, waarom zeg je niks over die gothic als wij beiden verkeerd bezig zijn. En waarom die "ZE". Die duivelaanbidder is nu verkeerd bezig, hij is diegene die niet met zijn woede kan omgaan, ik heb schijt wat hij doet of zegt, ik zeg er gewoon wat van terug, betekent niet gelijk dat ik woedend ben...is maar een forum hoor.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 09:09.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 23-06-2004 @ 12:04 :
Zeg ik zweer je meent dat!!! bij de kruising van van dijksstraat en hobbemastraat, om 3 uur donderdag, ik maak je af!!
So far voor de vredelievende moslim.


Citaat:
Jij kijkt te veel tv. De echte teroristen zijn de Amerikanen, maar de media probeert het te verstoppen. De meeste mensen zien de Moslims niet als terroristen, alleen blinden mensen zoals jij. Islam is de snelst groeiende geloof en alleen 10 % ervan zijn Arabieren.
Nee, de meeste mensen zien de fundamentalisten als terroristen, dat deze mensen meestal moslim zijn, tja..

Citaat:
veroorzaker was echt extreem beledigend
Extreem beledigend nog wel? Ik heb mensen wel ergere dingen zien zeggen, mezelf incluis. Als dat exteem was ben ik irl ultra-extreem.

Citaat:
Als jullie zomaar uitschelden dan is er niks aan de hand, maar als een duivelaanbidder de profeet probeert te beledigen en ik zeg er wat van dan word ik gezien als een terorist?
De andere wang toekeren zoals sommige vredelievende geloven voorschrijven?
Citaat:
El_Nour schreef op 23-06-2004 @ 23:13 :
Het is gewoon kinderachtig wat hier aan de hand is. Ik vind by the way ook dat moderators hier en daar best mogen ingrijpen.
Vind ik ook, als mensen gaan dreigen met de zevende laag van de hel mag er best ingegrepen worden.
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:01
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 24-06-2004 @ 09:51 :
Meen je dit? Als jullie zomaar uitschelden dan is er niks aan de hand, maar als een duivelaanbidder de profeet probeert te beledigen en ik zeg er wat van dan word ik gezien als een terorist?

Jij kijkt te veel tv. De echte teroristen zijn de Amerikanen, maar de media probeert het te verstoppen. De meeste mensen zien de Moslims niet als terroristen, alleen blinden mensen zoals jij. Islam is de snelst groeiende geloof en alleen 10 % ervan zijn Arabieren.



Jij maakt jezelf nu belachelijk, wat iemand doet heeft niks met de geloof te maken. En dit is de eerste keer dat ik dit doe, wat die duivelaanbidder doet is veel erger dan wat ik doe, hij probeert de profeet te beledigen en ik zeg er gewoon wat van. Ik heb al zo vaak niks gezegd, maar hij blijft maar beledigen, als jij dat niet kan zien dan is dat jou probleem.



Jij snapt niks. Hij is gewoon stiekem, zoals jij hier nu een beetje doet, waarom zeg je niks over die gothic als wij beiden verkeerd bezig zijn. En waarom die "ZE". Die duivelaanbidder is nu verkeerd bezig, hij is diegene die niet met zijn woede kan omgaan, ik heb schijt wat hij doet of zegt, ik zeg er gewoon wat van terug, betekent niet gelijk dat ik woedend ben...is maar een forum hoor.
Ik vind de 'De Veroorzaker' zich ook normaal moet gedragen en ook normaal na moet denken en jou niet moet beledigen. Nu tevreden? Dit had ik dacht ik al gezegd, maar ik wil het best een keertje voor je herhalen, hoor.

Op de opmerkingen 'jij snapt niets' etc. zal ik maar niet ingaan, anders wordt dit een erg vervelende discussie.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:11
Verwijderd
Jerry!

Jerry!

Jerry!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:07
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
"...en je zult merken dat zij die zeggen "Wij zijn Christenen" in genegenheid het dichtst staan bij (de Muslims)". ... (Koran,5:82)
(zeg...)"Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem." (Koran,29:46)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:04
Verwijderd
"Oordeel niet, opdat u geoordeelt zult worden."

Een quote om over na te denken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 12:33
sarai__h
sarai__h is offline
Citaat:
imène schreef op 28-06-2004 @ 11:07 :
"...en je zult merken dat zij die zeggen "Wij zijn Christenen" in genegenheid het dichtst staan bij (de Muslims)". ... (Koran,5:82)
(zeg...)"Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem." (Koran,29:46)
Nee, wij staan verder af van de Islam, en nog veel verder dan Atheïsten bv:

Onze God is niet jullie God, want Jezus is de Zoon van God waar wij in geloven. En Hij heeft het volbracht. Wij hoeven uit ons zelf niets te doen om bij God te komen, dan geloven in Hem die Hij gezonden heeft om voor onze zonden te sterven aan het kruis. Hij stond ook weer op en ging naar de Vader in de hemel waar hij nu is gezeten aan de rechterhand.

Jullie moeten uit jullie zelf veel doen om God gunstig te stemmen?
Maar God is een genadig God en dat laat je liggen wanneer je uit jezelf van alles moet doen nog.

Het leven van Jezus staat beschreven in de evangeliën van 4 discipelen. Je ziet dat mensen niet geloofden dat Hij de Messias was. En Hij werd gekruisigd.

Mensen die de Islam aanhangen geloven wel dat Jezus gekruisigd werd, maar niet dat de Zoon van God gekruisigd werd.

Maar er zijn godsdiensten die zeggen dat de god van de Islam en de god van christendom 1 zijn. Dit is een andere religie dan waarin mensen geloven in de Zoon van God die stierf voor ons.
"als losprijs voor velen".
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:01
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 23:38 :
Wat is er mis met mijn Nederlands dan? Vieze schijterd, kijk hem vluchten, kijk. Ik ken veel meer talen dan jou, dus hou je mond maar dicht. Sinds wanneer kun je aan een forum of bij het chatten zien of iemands Nederlands wel goed is of niet. Ga een varken eten of zo.
Als ik alle posts doorlees op pagina 1, zie ik Realmoslim praten over "vind je buurman belangrijker dan jezelf en hou van hem". Waarom praat je dan zo tegen iemand die het niet met jou eens is? Vanwaar die beledigende toon tegen iemand die jou er gewoon op wijst dat je je Nederlands niet altijd goed schrijft (je gebruikt immers bij alles het woordje "de" ipv 'het')?

Als je iets preekt, moet je het zelf ook nakomen. Als je wilt dat men je serieus neemt, moet je niet aankomen met ghetto-zinnen als "zie die vieze schijterd vluchten". Want is dat van je buurman houden of hem zelfs maar belangrijker vinden dan jezelf?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:11
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 23-06-2004 @ 12:04 :
Zeg ik zweer je meent dat!!! bij de kruising van van dijksstraat en hobbemastraat, om 3 uur donderdag, ik maak je af!!
Ga even Counterstrike spelen ofzo, hier heb ik geen zin in
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:23
Asklepios
Avatar van Asklepios
Asklepios is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-06-2004 @ 14:11 :
Ga even Counterstrike spelen ofzo, hier heb ik geen zin in
ghehe...wel als terrorist
__________________
If you haven't got anything nice to say about anybody, come sit next to me.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Asklepios schreef op 28-06-2004 @ 14:23 :
ghehe...wel als terrorist
Zeg dat nou niet.
Het ene lokt het andere uit.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:54
Upke
Upke is offline
Afspreken om met elkaar te vechten...? Nou stel dat Realmoslim wint, wat dan? Ik denk dat het geruzie alleen nog maar erger word. De haat word alsmaar erger en erger. Wat heb je eraan om elkaar de hersens in te slaan, door slaan verander je niet iemands mening.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 22-06-2004 @ 15:25 :
De hel zal uit 7 lagen bestaan, jij wil naar de laagste gaan he?. Zal zeker gebeuren als je zo door gaat met die dooie grapjes van jou. Als je niet eens weet wie de khalifas waren, wat kom je hier dan nog dingen beweren!!! Heb je wel die sites opgezocht die ik je heb gegeven? Al deze tijd had je het kunnen opzoeken, ik zie dat je niet serieus bent. Ga eerst leren wat de Islam is en wat een Moslim betekent.
Citaat:
Realmoslim schreef op 22-06-2004 @ 20:06 :
Gothic, Wie zegt dat jouw vraag normaal was... Vind je dit normaal, wat voor antwoord verwacht je hierop...

Lelijkerd, kom hier naar schilderswijk en dan moet je die woorden herhalen, dan gaan we zien wat er met je tabak hoofd gaat gebeuren. Eh vieze duivel aanbidder, je gaat branden, grillen...
Citaat:
Realmoslim schreef op 22-06-2004 @ 20:44 :
Wat doe ik? Wie komt hier met "geil je d'r op of zo", heb je de post van die gothic wel gezien!!!! Hij is gewoon een viezerik, een gluiperd, een drugs hoofd, zijn posts zijn stiekem, ga goed kijken.
Citaat:
Realmoslim schreef op 24-06-2004 @ 09:51 :
Jij snapt niks. Hij is gewoon stiekem, zoals jij hier nu een beetje doet, waarom zeg je niks over die gothic als wij beiden verkeerd bezig zijn. En waarom die "ZE". Die duivelaanbidder is nu verkeerd bezig, hij is diegene die niet met zijn woede kan omgaan, ik heb schijt wat hij doet of zegt, ik zeg er gewoon wat van terug, betekent niet gelijk dat ik woedend ben...is maar een forum hoor.

Citaat:
Realmoslim schreef op 23-06-2004 @ 12:04 :
Zeg ik zweer je meent dat!!! bij de kruising van van dijksstraat en hobbemastraat, om 3 uur donderdag, ik maak je af!!


zucht, mr MacCain, wanneer wordt deze eersteklas flamer gebant? in een andere topic was er ook al weinig voor nodig een een hoop gescheld op mij los te laten en ik denk niet dat het nog erg veel zal verbeteren.


gothics zijn trouwens erg aardige mensen, zou leuk zijn als er iemand hier dat zou zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2004 @ 17:05 :



gothics zijn trouwens erg aardige mensen, zou leuk zijn als er iemand hier dat zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:01
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 13:33 :

Mensen die de Islam aanhangen geloven wel dat Jezus gekruisigd werd, maar niet dat de Zoon van God gekruisigd werd.

Moslims geloven niet dat Jezus is gekruisigd.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:38
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
- Ze geloven beiden hevig in iets wat ze niet kunnen bewijzen
- Allebei kerken/moskees
- Allebei 1 god
- Het geloof wordt bij allebei gebruikt om oorlogen en moorden te rechtvaardigen
- Gelovigen hebben soms allebei de instelling van 'het geloof is goed, word alleen slecht uitgevoerd'
- Zijn allebei voor het onderdrukken van de vrouw
- Sex is een gevoelig onderwerp
- Generalisatie ook

Ik weet niet 100% zeker of ze allemaal kloppen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 28-06-2004 @ 20:01 :
Moslims geloven niet dat Jezus is gekruisigd.
Ik wel, en ik ben niet eens gelovig.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:27
sarai__h
sarai__h is offline
Ja er zijn natuurlijk tal van bewijzen, er zijn vele opgravingen gedaan. (het feit dat er een man geweest is rond die tijd die gekruisigd is zal ook te bewijzen zijn, dat die Mens de Zoon van God was, daar is geloof voor nodig, en dat geeft God als je Hem vraagt)

Maar toen Jezus gewoon op aarde rondliep, geloofden mensen niet dat het Jezus was. Pas na pinksteren waren er massabekeringen.

En moslims geloven dat Jezus gekruisigd is als profeet, niet als de Zoon van God.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:36
sarai__h
sarai__h is offline
Citaat:
Lotte schreef op 28-06-2004 @ 20:38 :
- Ze geloven beiden hevig in iets wat ze niet kunnen bewijzen
- Allebei kerken/moskees
- Allebei 1 god
- Het geloof wordt bij allebei gebruikt om oorlogen en moorden te rechtvaardigen
- Gelovigen hebben soms allebei de instelling van 'het geloof is goed, word alleen slecht uitgevoerd'
- Zijn allebei voor het onderdrukken van de vrouw
- Sex is een gevoelig onderwerp
- Generalisatie ook

Ik weet niet 100% zeker of ze allemaal kloppen.
Ik ben altijd voorzichtig met iets uit te drukken wat misschien wel niet zou kunnen kloppen.

-Kerken ontstonden automatisch, staan los van Jezus zoals hiervoor al eens gezegd is, de boodschap van Jezus was niet "sticht kerken"
-Allebei 1 god klopt, maar in het christendom heeft God een Zoon, bij de Islam heb je de profeet Mohammed, waar een engel de boodschap aan bracht waarna de Koran is geschreven. Een paar honderd jaar na Christus.
-Christendom zegt absoluut níet, onderdruk de vrouw! In de Koran staat daarintegen wel dat de vrouw de man moet volgen, en de moslim man mag geweld gebruiken wanneer de vrouw dat niet doet.
God zegt, dat de man en vrouw zijn geschapen naar Zijn evenbeeld! Naar het evenbeeld van de Schepper van hemel en aarde! Naar Hem die alle macht heeft. De man én de vrouw zijn naar Zijn evenbeeld geschapen. Dat de man als eerst geschapen werd, wil niet zeggen dat Hij geliefder is, en dat de vrouw in alles moet gehoorzamen! Laat je mening hierover niet vormen door de mensen en media om je heen!
-Sex is bij christendom geen gevoelig onderwerp. Mensen kunnen hier misschien wat afhoudend op reageren omdat het bepaalde emoties opwekt waar je misschien niet altijd op zit te wachten. Paulus was heel duidelijk toen hij zei, het is beter te trouwen dan te branden van begeerte, het is normaal dat je wacht met sex tot het huwelijk, omdat het een prachtig kado is wat God geeft voor in het huwelijk. Het is niet de bedoeling dat je het met Jan en alleman deelt. Maar ik kan me voorstellen dat dit heel moeilijk kan zijn. Christenen zijn geen super mensen maar willen wel voor God leven en vragen dagelijks om Zijn leiding en de heilige Geest om hen te vervullen.
-die laatste snap ik niet.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2004 @ 17:05 :
zucht, mr MacCain, wanneer wordt deze eersteklas flamer gebant? in een andere topic was er ook al weinig voor nodig een een hoop gescheld op mij los te laten en ik denk niet dat het nog erg veel zal verbeteren.
Als ie nog eens dergelijke shit pullt dan stuur ik wel een fb+ op hem af
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 21:36 :
*knip*
Nee, maar de bijbel keurt het verkopen van je dochter goed, evenals slavernij. Verder dien je iedereen te vermoorden die op zondag werkt. Hoe veel mensen heb jij al vermoord?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:31
sarai__h
sarai__h is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2004 @ 23:10 :
Nee, maar de bijbel keurt het verkopen van je dochter goed, evenals slavernij. Verder dien je iedereen te vermoorden die op zondag werkt. Hoe veel mensen heb jij al vermoord?
Ik vraag me af waar je deze onzin vandaan haalt?

Zondag is een rustdag ingesteld door een keizer een heel veel jaren geleden. Dit was volgens mij vooral wegens economische redenen. (maar dit weet ik niet meer zeker!) Wij hebben op zondag kerkdienst omdat Jezus Christus op die dag opstond uit Zijn graf.

Het is wel waar dat God vraagt om 1 dag in de week, op de sabbathdag (de zevende dag, juiste, zaterdag) rust te houden om Hem te aanbidden, Hij die het mogelijk maakt om die andere dagen te werken. Hij die alles schiep.

De bijbel zegt ook, God zegt ook, dat je je kinderen op moet voeden met de liefde van de Here God, en de vreze voor hem. Ontzag voor de Here God.

Dit is iets anders dan het verkopen van je dochter natuurlijk.

Ik denk ook dat je het Oude en het Nieuwe testament door elkaar haalt. Het nieuwe testament is geschreven nadat Jezus geboren was, de Messias naar Wie het Oude testament vele malen verwezen heeft die kwam om je te verlossen.

God stelde wel regels, en het volk was opstandig. God strafte daarom. Een vader straft zijn kind ook wanneer het de regels overtreedt. Uit... juist, Liefde.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 23:31 :
Ik vraag me af waar je deze onzin vandaan haalt?
  1. Exodus 21:7 "Wanneer nu iemand zijn dochter zal verkocht hebben tot een dienstmaagd, zo zal zij niet uitgaan, gelijk de knechten uitgaan."

    Leveticus 25:44 "Aangaande uw slaaf of uw slavin, die gij zult hebben, die zullen van de volken zijn, die rondom u zijn; van die zult gij een slaaf of een slavin kopen."

    Exodus 35:2 "Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."

Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 23:31 :
Zondag is een rustdag ingesteld door een keizer een heel veel jaren geleden. Dit was volgens mij vooral wegens economische redenen. (maar dit weet ik niet meer zeker!) Wij hebben op zondag kerkdienst omdat Jezus Christus op die dag opstond uit Zijn graf.
Dat zondag als heilige rustdag, komt doordat het daardoor samenvalt met de bestaande heilige dag van natuurgodsdiensten - niet omdat Jesus op die dag uit zijn graf is opgestaan.

Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 23:31 :
Ik denk ook dat je het Oude en het Nieuwe testament door elkaar haalt. Het nieuwe testament is geschreven nadat Jezus geboren was, de Messias naar Wie het Oude testament vele malen verwezen heeft die kwam om je te verlossen.
The point being...?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:02
sarai__h
sarai__h is offline
Nou ik zei ook dat onze kerk dienst heeft op zondag omdat Jezus opstond op de eerste dag, maar er zijn ook kerken die gewoon op zaterdag dienst houden, de joden doen dat sowieso he.

Mijn point was in dat laatste stukje, dat Jezus gekomen is, en dat je je niet aan regeltjes hoeft te houden om bij God te komen.
Maar ook dat God nu niet straft doordat Zijn Zoon de straf op de zonde op Zich genomen heeft.

Maar Jezus komt wel terug.

Wij hoeven elkaar ook niet te gaan straffen. Die regels in Exodus waren voor de joden toen.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
sarai_h schreef op 29-06-2004 @ 00:02 :
Mijn point was in dat laatste stukje, dat Jezus gekomen is, en dat je je niet aan regeltjes hoeft te houden om bij God te komen.
Waarom volg je dan de Bijbel? En de Kerk?

Citaat:
sarai_h schreef op 29-06-2004 @ 00:02 :
Maar Jezus komt wel terug.
Tja, deze second coming is in het leven geroepen, omdat de Joden destijds Jesus niet als de uitverkorene zouden erkennen. Voor de Joden moest de messias uit de dood zijn opgestaan en terugkomen. Aangezien dat niet erg gelukt is, verzonnen de 'theoretici' maar dat hij dat alsnog zou doen - een stukje later. Tweeduizend jaar later. Tweeduizend en een... tweeduizend en twee...tweeduizend en drie...tweeduizend en vier....tweeduizend en vijf....etcet.

Citaat:
sarai_h schreef op 29-06-2004 @ 00:02 :
Wij hoeven elkaar ook niet te gaan straffen. Die regels in Exodus waren voor de joden toen.
Eh, ok. De regels in het Heilige Boek gelden alleen voor Joden. Waarom schrappen Christenen dan die stukken niet; dat zou een hoop schelen in drukkosten.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 23:31 :
Ik vraag me af waar je deze onzin vandaan haalt?
Cute, een christen die het OT niet kent. (of nee, dat was geen uitzondering )

Ik heb het niet eens gelezen en ik weet dat (weliswaar van dit forum, maar toch).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-06-2004 @ 00:16 :
Cute, een christen die het OT niet kent. (of nee, dat was geen uitzondering )

Ik heb het niet eens gelezen en ik weet dat (weliswaar van dit forum, maar toch).
Vergeet niet dat de bijbel is geschreven in een tijd dat slavernij normaal was. De bijbel heeft nooit gezegt het goed te keuren, maar de mensen die het verhaal hebben meegemaakt en geschreven konden de wereld nou eemaal niet in 1 klap veranderen. De werkelijkheid was hard, maar niet rechtvaardig. Dat God hier niks tegen doet is met dezelfde reden waarom Hij niet tegen terreur iets doet tegenwoordig.

Dus kom niet blaten met oude culturen die nu niet meer van toepassingen zijn op onze huidige cultuur.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 09:15 :
Vergeet niet dat de bijbel is geschreven in een tijd dat slavernij normaal was. De bijbel heeft nooit gezegt het goed te keuren, maar de mensen die het verhaal hebben meegemaakt en geschreven konden de wereld nou eemaal niet in 1 klap veranderen. De werkelijkheid was hard, maar niet rechtvaardig. Dat God hier niks tegen doet is met dezelfde reden waarom Hij niet tegen terreur iets doet tegenwoordig.

Dus kom niet blaten met oude culturen die nu niet meer van toepassingen zijn op onze huidige cultuur.
Prachtig. En hoe weet je wat je dan wel en niet moet 'geloven' wat in de Bijbel geschreven staat?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 29-06-2004 @ 09:21 :
Prachtig. En hoe weet je wat je dan wel en niet moet 'geloven' wat in de Bijbel geschreven staat?
De exacte wetten die gegeven worden. Zoals de 10 geboden. Dat zijn de wetten die nageleefd moeten worden.

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 08:30.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 09:28 :
De exacte wetten die gegeven worden. Zoals de 10 geboden. Dat zijn de wetten die nageleefd moeten worden.
Ach, de tien geboden zijn helemaal geen morele gids. De eerste 4 zeggen alleen dat je in God moet geloven en de laatste 6 omvatten moralen die in iedere samenleving al gelden, ook een heidense.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-06-2004 @ 10:27 :
Ach, de tien geboden zijn helemaal geen morele gids.
Wel voor de Christenen dus. (En ik.)

Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-06-2004 @ 10:27 :
en de laatste 6 omvatten moralen die in iedere samenleving al gelden, ook een heidense.
Maar niet iedereen houd zich eraan.

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 10:54 :
Maar niet iedereen houd zich eraan.
Nee, veel christenen niet en veel anderen ook niet.

'Thou shall not steal.'

Jij hebt geen gekopieerde cd's?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-06-2004 @ 11:43 :
Nee, veel christenen niet en veel anderen ook niet.

'Thou shall not steal.'

Jij hebt geen gekopieerde cd's?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-06-2004 @ 11:43 :
Nee, veel christenen niet en veel anderen ook niet.

'Thou shall not steal.'

Jij hebt geen gekopieerde cd's?
Christenen zijn niet beter of slechter dan een mens die een ander geloof heeft of niet gelooft.

Ik heb gekopieerde cd's, zoals elke cheap ass Nederlander.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 09:28 :
De exacte wetten die gegeven worden. Zoals de 10 geboden. Dat zijn de wetten die nageleefd moeten worden.
Hé, maar die tien geboden staan toch in de Pentateuch (Deuteronomium) - het gedeelte waartoe ook Exodus behoort? Dat is het oudste gedeelte van de Bijbel. Dan zouden die geboden toch ook alleen voor de oude culturen gelden?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 29-06-2004 @ 11:54 :
Hé, maar die tien geboden staan toch in de Pentateuch (Deuteronomium) - het gedeelte waartoe ook Exodus behoort? Dat is het oudste gedeelte van de Bijbel. Dan zouden die geboden toch ook alleen voor de oude culturen gelden?
Alleen de 10 geboden zijn door God gegeven. De rest komt van de mensen zelf.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 11:59 :
Alleen de 10 geboden zijn door God gegeven. De rest komt van de mensen zelf.
Eh, hoe zit dat precies dan? De vele schrijvers van de Pentateuch hebben de tien geboden van de Heer verkregen en de rest er zelf bij geschreven?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 29-06-2004 @ 12:17 :
Eh, hoe zit dat precies dan? De vele schrijvers van de Pentateuch hebben de tien geboden van de Heer verkregen en de rest er zelf bij geschreven?
Alleen de 10 geboden zijn gegeven door God aan de mens.
Moses ontving deze geboden op den berg Sinai, en schreef ze op stenen tafelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Deel 1: De ontkrachting van het Christendom
Ketter
500 27-04-2010 00:50
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie thema kerkdienst
shy gurl
17 10-02-2005 15:10
Levensbeschouwing & Filosofie Islam?Christendom?
Silvia19
30 11-05-2004 19:55
Levensbeschouwing & Filosofie overeenkomsten Christendom, Jodendom, Islam
Wendy Lynn
7 09-12-2003 22:35
Levensbeschouwing & Filosofie Islam, christendom en engelen.
JantjePietje
19 01-04-2003 05:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.