Oud 28-06-2004, 16:03
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Hi there !

Ik woon in Zeeland en ben christelijk. Naar school draag ik een rok, ga zondag naar de kerk en mag geen seks hebben voor het huwelijk.
Veel mensen uit mijn omgeving roepen me na als ik in een rok loop of ze vloeken expres in mijn bijzijn. Zelf vind ik dit behoorlijk kinderachtig en ik snap hun reacties niet. Ik probeer hun mijn geloof niet op te leggen en ben nooit vervelend tegen ze.
Ik zit hier nogal meej, daarom de vraag: hoe zien jullie christenen ?

Kussss,
Edith
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 16:07
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik heb zelf ook een hele goede vriend die christen is. Ik heb er heel veel respect voor en ik vind het heel knap dat je je goed aan je geloof houd
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:09
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik geloof niet, krijg er soms best wel een hekel aan, maar je moet wel respect blijven hebben voor iemands keuzes.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
behoorlijk negatief moet ik toegeven.

Zelf heb ik me los gemaakt uit een zwaar religieus milieu, streng katholiek, toen ik atheist werd kwam ik ook lijnrecht tegenover veel vroegere vrienden te staan, en dat alleen maar omdat zij zo nodig een verhaaltje uit een boek moesten geloven, en ik niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:12
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Mensen die zo gelovig zijn als jij vind ik meestal nogal simpele mensen met een erg klein wereldbeeld en oogkleppen op. Ze wonen in een kleine gemeenschap waar de regels officieel strict worden nageleefd, als er dingen gebeuren die niet horen: abortus, incest enzo, worden die meestal verzwegen.

Dit is mijn visie en hij is inderdaad niet onbevooroordeeld. Ik woon zelf in een christelijk dorp en naast een dorp wat nog extremer is. Vaak zie ik zo'n hele groep meisjes met rokken aan langsfietsen naar een school die ontzettend ver weg is, maar dat is de enige school die christelijk genoeg wordt gevonden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2004 @ 17:12 :
behoorlijk negatief moet ik toegeven.

Zelf heb ik me los gemaakt uit een zwaar religieus milieu, streng katholiek, toen ik atheist werd kwam ik ook lijnrecht tegenover veel vroegere vrienden te staan, en dat alleen maar omdat zij zo nodig een verhaaltje uit een boek moesten geloven, en ik niet.
Maar als je erbij nadenkt is dat ook ongelofelijk stom,
1)het staat vol met onzin (vind ik)
2)het is ook nog eens tweeduizend jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:14
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
Ik ben zelf christen, maar ik heb die problemen die jij hebt niet. Waarschijnlijk omdat ik er niet uit ziet als een christen
Maar goed, ik zie christenen gewoon als normale mensen en ik behandel ze gewoon als elk ander persoon.
__________________
Hikikomori {T_T}
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:16
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 28-06-2004 @ 17:12 :
Mensen die zo gelovig zijn als jij vind ik meestal nogal simpele mensen met een erg klein wereldbeeld en oogkleppen op. Ze wonen in een kleine gemeenschap waar de regels officieel strict worden nageleefd, als er dingen gebeuren die niet horen: abortus, incest enzo, worden die meestal verzwegen.

Dit is mijn visie en hij is inderdaad niet onbevooroordeeld. Ik woon zelf in een christelijk dorp en naast een dorp wat nog extremer is. Vaak zie ik zo'n hele groep meisjes met rokken aan langsfietsen naar een school die ontzettend ver weg is, maar dat is de enige school die christelijk genoeg wordt gevonden.
Laat ze lekker gelovig en 'simpel' zijn, laat de rokkenmeisjes fietsen. Ze hebben je toch niets aangedaan ?
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:17
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
ik zie christenen mensen die iemand even als god beschouwen(wat verboden is). dus ze zullen volgens mijn geloof ook branden in de hel. maar misschien zijn er uitzonderingen. zoals de christenen in de tijd van jezus zullen wel naar de hemel gaan.
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:17
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 28-06-2004 @ 17:16 :
Laat ze lekker gelovig en 'simpel' zijn, laat de rokkenmeisjes fietsen. Ze hebben je toch niets aangedaan ?
doe ik ook

het is alleen een antwoord op jouw vraag hoor
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:18
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-06-2004 @ 17:13 :

2)het is ook nog eens tweeduizend jaar oud.
De evolutie-theorie dan, die mensen gaan er van uit dat de wereld meer dan xxx-miljard jaar oud is.
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
tosyali schreef op 28-06-2004 @ 17:17 :
ik zie christenen mensen die iemand even als god beschouwen(wat verboden is). dus ze zullen volgens mijn geloof ook branden in de hel. maar misschien zijn er uitzonderingen. zoals de christenen in de tijd van jezus zullen wel naar de hemel gaan.
En ik lach jou nu ook heel erg uit.
Omfg, weer zon mafkees met zijn "hel"
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 28-06-2004 @ 17:18 :
De evolutie-theorie dan, die mensen gaan er van uit dat de wereld meer dan xxx-miljard jaar oud is.
En waarom zou dat niet kunnen dan?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:19
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Citaat:
tosyali schreef op 28-06-2004 @ 17:17 :
ik zie christenen mensen die iemand even als god beschouwen(wat verboden is). dus ze zullen volgens mijn geloof ook branden in de hel. maar misschien zijn er uitzonderingen. zoals de christenen in de tijd van jezus zullen wel naar de hemel gaan.
Maar dat zou betekenen dat alleen de mensen die leefden toen Jezus op aarde was bekeerd zijn, en dat nu niemand meer bekeerd kan worden...
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:21
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-06-2004 @ 17:19 :
En waarom zou dat niet kunnen dan?
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik reageerde omdat iemand als argument aanvoerde dat de Bijbel nonsens is, omdat het 2000 jaar geleden afspeelde.
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 28-06-2004 @ 17:21 :
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik reageerde omdat iemand als argument aanvoerde dat de Bijbel nonsens is, omdat het 2000 jaar geleden afspeelde.
Ik zeg niet dat het daarom nonsens is, die tijd was toen gewoon totaal anders. 300 jaar geleden verbrande we mensen omdat we dachten dat het heksen waren, nu lach je erom, nu lach ik dus ook om de bijbel als je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:36
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ach, als men er geen enge ideeen op nahoudt, het geloof niet misbruikt of aan anderen oplegt, respecteer ik.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:39
sarai__h
sarai__h is offline
Dit bericht is voor Edith.
Ik respecteer het zeer als iedereen elkaar hier vrij in laat om op elkaar te reageren zoals hij/zij dat wenst. Als je in gesprek bent met iemand waardeer je het ook niet als iemand er telkens doorheen praat, of scheldt.

--

Ik ken niet zoveel christenen die geminacht worden om hun geloof.

In China gebeurd dit dus wel volop, mensen worden vervolgd omdat ze in Jezus geloven! Ze worden gemarteld en gedood, hier is ook de plek waar het christendom zich het snelst uitbreidt. Ken je Open Doors Edith? Ze hebben ook een website www.opendoors.nl . Zelf lees ik graag de getuigenissen van mensen en wat er precies gebeurd in China op die site.

Volgens mij worden veel christenen geminacht doordat ze zich distantïeren van culturen in Nederland, en de gangbare normen en waarden in deze culturen (veel sex met veel mensen, veel drankgebruik etc), niet overnemen. Zo kies jij ervoor geen sex te hebben voor het huwelijk, voor God.

Jezus heeft het allermeest moeten lijden, hij werd gedood, en kreeg uiteindelijk alle zonden op zich. Hij werd verlaten door Zijn Vader. Dit is het allerergste geweest.

Maar als wij delen in Zijn lijden, delen wij ook in Zijn verheerlijking!

Romeinen 8:17 Zijn wij nu kinderen, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; immers, indien wij delen in zijn lijden, is dat om ook te delen in zijn verheerlijking.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 16:46.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2004, 17:36
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Arrogante en domme mensen.
Dom omdat ze in god geloven, arrogant om het taalgebruik van ze, ik quote even iemand uit een ander topic als voorbeeld:
Citaat:
Jammer dat je je geloof losgelaten hebt, al geloof ik niet dat de Heer je los laat. Ik hoop dat je weer in God's Woord gaat lezen, Hij zal met je zijn alle dagen tot in eeuwigheid.
Nu valt dit nog mee, maar het geeft aan wat ik bedoel, altijd het verhaaltje wat jammer dat je een foute keuze hebt gemaakt. Maar god zal nog van je houden en wij zullen voor je bidden zodat je weer bij het Goede terechtkomt. Stukken beter zou zijn: jammer dat je een andere keuze hebt gemaakt, maar we bidden voor jouw geluk in jouw keuze.
Maar dat kan denk ik niet
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 17:37
sans plomb
Avatar van sans plomb
sans plomb is offline
ik heb respect voor mensen die trouw met hun geloof bezig zijn!
__________________
Love is like a pictionary
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 17:48
sarai__h
sarai__h is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 28-06-2004 @ 18:36 :
Arrogante en domme mensen.
Dom omdat ze in god geloven, arrogant om het taalgebruik van ze, ik quote even iemand uit een ander topic als voorbeeld:


Nu valt dit nog mee, maar het geeft aan wat ik bedoel, altijd het verhaaltje wat jammer dat je een foute keuze hebt gemaakt. Maar god zal nog van je houden en wij zullen voor je bidden zodat je weer bij het Goede terechtkomt. Stukken beter zou zijn: jammer dat je een andere keuze hebt gemaakt, maar we bidden voor jouw geluk in jouw keuze.
Maar dat kan denk ik niet
Nee want stel je voor dat een vader een kind heeft wat nogal eigenwijs is en telkens doet wat niet mag, papa merkt dat zijn kind het verkeerde pad op gaat en dat het gevaarlijk af kan lopen. (het kind gebruike harddrugs, bijvoorbeeld)

Wat zou een goede papa zeggen tegen zijn kind:

"ik vind het niet leuk, maar ik wens je alle geluk bij het gebruiken van harddrugs"?

Nee, een rechtvaardige papa straft het kind, opdat hij zich van zijn slechte weg afkeerd. En een medechristen bidt voor de ander.

Voor de rest snap ik niet wat je dom en arrogant vind aan gelovigen, ik denk dat je een beetje aan het generaliseren bent. Maar ik zal niet meer zulke berichten posten, ik stuur ze wel via privéberichten.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 17:54
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 28-06-2004 @ 17:19 :
Maar dat zou betekenen dat alleen de mensen die leefden toen Jezus op aarde was bekeerd zijn, en dat nu niemand meer bekeerd kan worden...
heb je ooit van islam gehoord?(laatste godsdienst en aanvulling van christendom)


waarom zijn mijn berichten verwijderd?
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 18:21
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 18:48 :
Nee want stel je voor dat een vader een kind heeft wat nogal eigenwijs is en telkens doet wat niet mag, papa merkt dat zijn kind het verkeerde pad op gaat en dat het gevaarlijk af kan lopen. (het kind gebruike harddrugs, bijvoorbeeld)

Wat zou een goede papa zeggen tegen zijn kind:

"ik vind het niet leuk, maar ik wens je alle geluk bij het gebruiken van harddrugs"?

Nee, een rechtvaardige papa straft het kind, opdat hij zich van zijn slechte weg afkeerd. En een medechristen bidt voor de ander.
Dat is omdat je van hardrugs dood kan gaan of in bijv. financiele problemen kan komen. Terwijl dat bij religie heel anders ligt, iemand die niet gelooft heeft niet een minder aangenaam leven dan een ander en het bestaan van het hiernamaals is niet bewezen. Er is dus geen duidelijke goede of slechte weg in dat geval.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 18:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
tosyali schreef op 28-06-2004 @ 18:54 :
heb je ooit van islam gehoord?(laatste godsdienst en aanvulling van christendom)


waarom zijn mijn berichten verwijderd?
Doe je het weer, dat ophemelen
Blijf is een beetje objectief
Vind je het gek dat ze verwijderd zijn? Ze sloegen nergens op.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 18:34
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 28-06-2004 @ 17:18 :
De evolutie-theorie dan, die mensen gaan er van uit dat de wereld meer dan xxx-miljard jaar oud is.
De evolutietheorie gaat niet over hoe je moet leven. Vroeger was het leven heel anders dan nu, dus zou de manier waarop je je leven nu moet leiden ook anders zijn. Je kan moeilijk nu nog heksen gaan verbranden of vrouwen het kiesrecht afnemen e.d., daarvoor zijn we te beschaafd geworden gelukkig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 18:38
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 18:48 :
Nee want stel je voor dat een vader een kind heeft wat nogal eigenwijs is en telkens doet wat niet mag, papa merkt dat zijn kind het verkeerde pad op gaat en dat het gevaarlijk af kan lopen. (het kind gebruike harddrugs, bijvoorbeeld)

Wat zou een goede papa zeggen tegen zijn kind:

"ik vind het niet leuk, maar ik wens je alle geluk bij het gebruiken van harddrugs"?

Nee, een rechtvaardige papa straft het kind, opdat hij zich van zijn slechte weg afkeerd. En een medechristen bidt voor de ander.

Voor de rest snap ik niet wat je dom en arrogant vind aan gelovigen, ik denk dat je een beetje aan het generaliseren bent. Maar ik zal niet meer zulke berichten posten, ik stuur ze wel via privéberichten.
De rol van de vader is het opvoeden van zijn kinderen. Zonder die rol kan een kind niet overleven in de maatschappij. We kunnen daarintegen wel zonder de rol van christelijke mensen, ik leid zonder hen al een goed leven omdat ik dat geleerd heb van mijn ouders. Maar ik geloof niet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 18:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 28-06-2004 @ 17:18 :
De evolutie-theorie dan, die mensen gaan er van uit dat de wereld meer dan xxx-miljard jaar oud is.

4,6 miljard jaar geleden, klopt ja. (hoewel, zeker is het niet, kijk niet op een millenium of 3 bij zulke oude dateringen).



Waar de veroorzaker op doelde is volgens mij precies die houding van "ach, je gelooft niet, kan je ook niet helpen".

Deze houding gaat er impliciet van uit dat gelovigen superieur zijn aan atheisten, geen wonder dat atheisten daar dan ook zo op reageren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 18:44
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 28-06-2004 @ 17:03 :
Hi there !

Ik woon in Zeeland en ben christelijk. Naar school draag ik een rok, ga zondag naar de kerk en mag geen seks hebben voor het huwelijk.
Veel mensen uit mijn omgeving roepen me na als ik in een rok loop of ze vloeken expres in mijn bijzijn. Zelf vind ik dit behoorlijk kinderachtig en ik snap hun reacties niet. Ik probeer hun mijn geloof niet op te leggen en ben nooit vervelend tegen ze.
Ik zit hier nogal meej, daarom de vraag: hoe zien jullie christenen ?

Kussss,
Edith
Eerst wil ik even zeggen dat ik nooit christelijke mensen kwaad zou doen omdat ze christelijk zijn.

Over het algemeen zijn christelijke mensen:
- onverdraagzaam tegenover andere mensen
- betweterig tegenover mensen die zelf hun eigen leven willen leiden
- tegenstrijdig met de grondwet
- mensen die hun geloof al vanaf de kindertijd opdringen, ik vind dat een kind zijn kindertijd spelend moet doorbrengen zonder dat het in een hokje geplaatst wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 28-06-2004 @ 19:21 :
Dat is omdat je van hardrugs dood kan gaan of in bijv. financiele problemen kan komen. Terwijl dat bij religie heel anders ligt, iemand die niet gelooft heeft niet een minder aangenaam leven dan een ander en het bestaan van het hiernamaals is niet bewezen. Er is dus geen duidelijke goede of slechte weg in dat geval.
En volgens de Christenen waar ik mee praat is die er wel in religie. Het hiernamaals bestaat en hun weg is de enige juiste om daar terecht te komen. Dat is dan ook wat ik als arrogant bestempel

Citaat:
Nee want stel je voor dat een vader een kind heeft wat nogal eigenwijs is en telkens doet wat niet mag, papa merkt dat zijn kind het verkeerde pad op gaat en dat het gevaarlijk af kan lopen. (het kind gebruike harddrugs, bijvoorbeeld)

Wat zou een goede papa zeggen tegen zijn kind:

"ik vind het niet leuk, maar ik wens je alle geluk bij het gebruiken van harddrugs"?

Nee, een rechtvaardige papa straft het kind, opdat hij zich van zijn slechte weg afkeerd. En een medechristen bidt voor de ander.

Voor de rest snap ik niet wat je dom en arrogant vind aan gelovigen, ik denk dat je een beetje aan het generaliseren bent. Maar ik zal niet meer zulke berichten posten, ik stuur ze wel via privéberichten.
Wat iemand anders zegt, je kunt niet weten dat jouw waarheid de waarheid is, je kunt er alleen van uitgaan. Helaas merk ik dat Christenen niet weten dat ze iets aannemen, wat ook logisch is als je ergens overtuigd van bent. Bij mij als atheist is het zo dat ik overtuigd ben van mijn gelijk maar ik zie niet in wat een Christen als jij eraan heeft als ik jou probeer over te halen de ware weg te volgen, mijn weg. Het enige wat dat oplevert is frustratie. We kunnen wel gezamelijk discussieren over onze gedachtes erover maar dan moet het niet zo zijn dat jij alleen tegen mij zegt dat ik het fout heb en dat je hoopt dat ik ooit nog het juiste pad zal volgen.
Verder mag je rustig zo een berichten posten, het is immers een forum, hier werd alleen mijn mening omtrent christenen gevraagd en die heb ik gegeven, waarbij toevallig jouw post als voorbeeld diende.
Over dat papa-kind voorbeeld:
- een goede vader zal het zijn kind niet verbieden maar uitleggen waarom harddrugs slecht zijn
- wat iemand anders ook zegt, harddrugs zijn slecht, dat is een feit. Het is echter geen feit dat God bestaat en dat je in de hemel komt als je volgens de bijbel leeft.

Wat ik er dom aan vind, tja het kan er bij mij gewoon niet in dat er ergens een of andere god in de hemel zit die de mensen heeft gemaakt en ik vind de mensen die daarin geloven gewoon dom. Maar ook domme mensen kunnen lief zijn
Citaat:
Waar de veroorzaker op doelde is volgens mij precies die houding van "ach, je gelooft niet, kan je ook niet helpen".
Exact.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:48
Verwijderd
Als christendom inhoudt dat je een rok moet dragen, geen sex mag hebben voor het huwelijk (of sowieso al moet trouwen), op zondag naar de kerk moet dan is het christendom belachelijk en achterhaald en heb ik geen respect voor.

Als christendom inhoudt dat je in een God gelooft maar toch een kritische houding hebt ten opzichte van de Bijbelgeschriften en ze niet letterlijk opvat, maar slechts de goede delen van de moraal gebruikt, dan heb ik er wel respect voor.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Bij Christenen krijg ik de volgende associatie






bèèèèèèèh
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 28-06-2004 @ 21:01 :
Bij Christenen krijg ik de volgende associatie

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


bèèèèèèèh
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:10
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-06-2004 @ 19:23 :
Doe je het weer, dat ophemelen
Blijf is een beetje objectief
Vind je het gek dat ze verwijderd zijn? Ze sloegen nergens op.
alsof de jouwe wel ergens op sloeg .
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:52
sarai__h
sarai__h is offline
Citaat:
MarKel schreef op 28-06-2004 @ 21:01 :
Bij Christenen krijg ik de volgende associatie

[schapen]

bèèèèèèèh
Een goede vergelijking die God ook maakt.

"Want gij waart dwalende als schapen, maar thans hebt gij u bekeerd tot de herder en hoeder van uw zielen. "
(1 Petrus 2)

"De God nu des vredes, die onze Here Jezus, de grote herder der schapen door het bloed van een eeuwig verbond heeft teruggebracht uit de doden" (Hebreeën 13)

Schapen hebben een (goede) Herder.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam. ("Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is", Bono in 'Walk on')
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:12
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
sarai_h schreef op 28-06-2004 @ 21:52 :
Een goede vergelijking die God ook maakt.

"Want gij waart dwalende als schapen, maar thans hebt gij u bekeerd tot de herder en hoeder van uw zielen. "
(1 Petrus 2)

"De God nu des vredes, die onze Here Jezus, de grote herder der schapen door het bloed van een eeuwig verbond heeft teruggebracht uit de doden" (Hebreeën 13)

Schapen hebben een (goede) Herder.
Goh, heeft die God het toch door dan
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:15
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
ik schop ze! moewahahahahahah

uhm.. nej dat meende ik niet hoor.. echt niet..

maare.. ik zie ze wel gewoon als mensen

maar dat neemt niet weg dat ik een belachelijk geloof vind
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2004, 22:51
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
mensen, een beetje vreemd maar wel ... christelijk -_-
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:35
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Ik begrijp ze wel. Ik ben er zelf ook één geweest.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:45
Verwijderd
Het zou niet mijn keuze zijn zo te leven.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 23:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef op 29-06-2004 @ 00:35 :
Ik begrijp ze wel. Ik ben er zelf ook één geweest.
Ha, hij is bekeerd!
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:31
Verwijderd
Vinden jullie dat normaal, een topic zo verkrachten?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:56
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 09:31 :
Vinden jullie dat normaal, een topic zo verkrachten?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 10:56 :
Ik vind het helemaal niet erg als men praat over Christenen. En ook niet als ze het niet eens zijn met hun levenswijze. Maar moet men nou zo kinderachtig doen door het belachelijk te maken? En Christenen dus te beledigen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:03
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 11:01 :
Ik vind het helemaal niet erg als men praat over Christenen. En ook niet als ze het niet eens zijn met hun levenswijze. Maar moet men nou zo kinderachtig doen door het belachelijk te maken? En Christenen dus te beledigen?
Kijk, dat is één van de problemen waar gelovigen (ook moslims en joden) last van hebben, imho. Ze voelen zich meteen slachtoffer, óók als je je mening oprecht bedoeld. Hoezo onverdraagzaamheid?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:03
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 11:03 :
Kijk, dat is één van de problemen waar gelovigen (ook moslims en joden) last van hebben, imho. Ze voelen zich meteen slachtoffer, óók als je je mening oprecht bedoeld. Hoezo onverdraagzaamheid?
Dus met die schapen was niet een kinderachtige voorstelling van belachelijk maken?!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:07
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 11:03 :
Dus met die schapen was niet een kinderachtige voorstelling van belachelijk maken?!
Nope, het was een beeldspraak/vorm om te duiden hoe ik Christenen zie.
Ik had net zo goed kunnen posten dat Christenen net schapen zijn. Had je net zo beledigd geweest, met of zonder plaatje.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:09
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ach troost je met de gedachte dat ik eeuwig zal branden.




grapje...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 11:07 :
Nope, het was een beeldspraak/vorm om te duiden hoe ik Christenen zie.
Ik had net zo goed kunnen posten dat Christenen net schapen zijn. Had je net zo beledigd geweest, met of zonder plaatje.
Ik zeg toch ook niet dat alle mensen die niet in God geloven naar de hel gaan? Zonder of met plaatje, dat vind jij ook niet leuk om te horen.

En je hoort het goed ja, ik zeg nooit dat soort rare dingen zoals "jij komt toch in de hel". Ben je zeer fout bezig als gelovige.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:13
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-06-2004 @ 11:11 :
Ik zeg toch ook niet dat alle mensen die niet in God geloven naar de hel gaan? Zonder of met plaatje, dat vind jij ook niet leuk om te horen.

En je hoort het goed ja, ik zeg nooit dat soort rare dingen zoals "jij komt toch in de hel". Ben je zeer fout bezig als gelovige.
Het zou me ook niks uitmaken, ik geloof namelijk niet in de hel. Ik zou oprecht lachen (let wel: niet uitlachen, maar meelijwekkend). En omdat dat niet het geval is, lach ik niet.
Afijn, je snapt me wel.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 11:13 :
Het zou me ook niks uitmaken, ik geloof namelijk niet in de hel. Ik zou oprecht lachen (let wel: niet uitlachen, maar meelijwekkend). En omdat dat niet het geval is, lach ik niet.
Afijn, je snapt me wel.
Ik snap het.


Maar je mag er wel mee rekening houden dat in deze wereld niet iedereen kan lachen om zulke grapjes.

Jij geloof iets niet, dus je maakt er grapjes over. Maar een ander geloof er wel in, hoort de grapjes, en vind dat beledigend. Dat lijkt me vanzelfsprekend, en niet echt beleefd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe sta jij in je geloof als christen?
Miekje*
285 25-11-2008 19:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic]
Verwijderd
134 19-03-2008 11:37
Liefde & Relatie mannen en vreemdgaan
Verwijderd
59 19-05-2005 16:08
Levensbeschouwing & Filosofie fanatieke christenen
Beware
130 13-07-2004 10:20
Levensbeschouwing & Filosofie waarom geloven???
Denise1988
98 03-11-2003 18:53
Levensbeschouwing & Filosofie : ‘Hoe ver mag je gaan om je vrienden te interesseren voor God?
debotjuh
79 31-08-2003 09:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.