Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 19:55
Verwijderd
Ik loop nu stage. In een relatief korte tijd (3 maanden), moeten er veel opdrachten gedaan worden.
Nou heb ik een begeleidster die erg precies is, en alles tot in de puntjes goed wil hebben. Verder begeleidt ze mij wel erg prettig, dus dat is het probleem niet.

Het probleem is meer; ik heb het idee dat ik alleen nog maar met mijn stage bezig ben; overdag 8 uur stage lopen (totaal 2 uur reizen), daarna kom ik thuis, boodschappen doen eten koken, en dan zit ik de hele avond nog aan opdrachten te werken. Het lijkt dus alsof mijn leven daar nog maar uit bestaat.

Natuurlijk overdrijf ik het nu deels; ik spreek ook nog met vrienden af, ga naar mijn moeder toe, ga af en toe nog sporten, forum af en toe , maar toch ergens blijf ik continu bezig met over mijn stage en opdrachten nadenken.

Het lijkt dus wel of mijn relaxe leven van naar school gaan en op kamers wonen, en geheel verdwenen is, en dat ik continu met mijn stage en opdrachten hiervoor bezig ben.

Is dit normaal? En zo ja wat doe je eraan om toch een beetje relax te blijven?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2005, 19:58
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
klinkt bekend. Waarom zijn stages vaak zo ver weg ? die twee uur reizen schelen echt veel. Sterkte drmee iig.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:58
Verwijderd
Toen ik stage liep werkte ik ook gewoon vijf dagen per week, acht uur per dag en vaak zelfs nog een flinke uitloper tot na achten. Ik woonde dan wel op vijf minuten fietsen van mijn stageplek, maar toch. Ik denk dat je aan het werk zelf weinig kunt veranderen. Dat je er twee uur voor moet reizen is lullig, maar op zichzelf natuurlijk niet het probleem van jouw stageplaats.

Wat je eraan kunt doen? Ik weet het niet. Ik zou gewoon die stage uitzitten. Je weet nu in elk geval hoeveel tijd fulltime werken in beslag neemt bij een dergelijke plek (weet niet waar je stage loopt en of je daarin verder wilt). Plan dingen gewoon goed, leg uit aan je vrienden dat je soms moe bent en afspraken meer in het weekend moet concentreren. Leven is trouwens ook gewoon slavenarbeid. Maar daar hebben we allemaal last van.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:05
Verwijderd
Nee dat reizen is lastig, maar eigenlijk vind ik het minder erg dan verwacht. Het is vooral het idee dat ik van Nijmegen naar Vught moet reizen iedere dag. Natuurlijk ''verlies'' je wel tijd die je anders leuk had kunnen benutten.
Verder is het zo dat ik om half 7 de trein moet hebben, en dus echt op tijd moet gaan slapen. Eet ik dus bij mensen, dan moet ik vroeg weer naar huis, om naar bed te gaan .

Verder denk ik dat een fulltime baan toch anders is; immers je komt thuis en bent echt klaar, geen dingen meer die je nog af moet hebben.
Dat het leven slavenarbeid is vind ik niet eens zo erg, ik merk dat ik eigenlijk wel van werken hou! Alleen al die extra school dingen die erbij komen, dat is dan jammer .

Verder is het lastige dat ik in het weekend ook stage moet lopen (maar ja ben dan daarvoor wel weer door de weeks vrij). Daarnaast, ik ga normaal in het weekend bijna altijd terug naar mijn moeder, omdat mijn vriend daar woont. Dan is het helemaal vermoeiend, en blijven er dingen op mijn kamer, hier in Nijmegen liggen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-05-2005 @ 21:05 :
[...]
Verder denk ik dat een fulltime baan toch anders is; immers je komt thuis en bent echt klaar, geen dingen meer die je nog af moet hebben.
[...]
Vaak blijf je werk mee naar huis nemen. Of 't nu papierwerk is of dat je er gewoon in je hoofd mee bezig bent, dat is heel normaal.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Geneeskunde kent een 2-jarige stage van 60 uur per week + thuisstudie in je eigen tijd, en dan kan het ook nog eens aan de andere kant van het land zijn.
Oh ja 0 euro per uur.

Dus volgens mij kan het nog erger
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-05-2005 @ 21:25 :
Vaak blijf je werk mee naar huis nemen. Of 't nu papierwerk is of dat je er gewoon in je hoofd mee bezig bent, dat is heel normaal.
Ja natuurlijk, maar dat is toch heel anders dan wanneer je naast dat je met dingen in je hoofd bezig bent, ook nog stageopdrachten moet maken?!
Verder zal het voor mij later weinig papierwerk zijn; maar des te meer wat er in mijn hoofd meekomt; mwah dat leer je ook wel van je afzetten!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 29-05-2005 @ 21:47 :
Geneeskunde kent een 2-jarige stage van 60 uur per week + thuisstudie in je eigen tijd, en dan kan het ook nog eens aan de andere kant van het land zijn.
Oh ja 0 euro per uur.

Dus volgens mij kan het nog erger
Tsjaa ik ben niet voor niks geen geneeskunde gaan doen!
Verder een huisgenoot loopt nu haar coschappen, en als ik haar verhalen hoor, dan heb ik niet te klagen .
Maar ja zij had er ook voor kunnen kiezen hbo-v te gaan doen ...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-05-2005 @ 21:47 :
Ja natuurlijk, maar dat is toch heel anders dan wanneer je naast dat je met dingen in je hoofd bezig bent, ook nog stageopdrachten moet maken?!
Verder zal het voor mij later weinig papierwerk zijn; maar des te meer wat er in mijn hoofd meekomt; mwah dat leer je ook wel van je afzetten!
Mijn moeder doet al jaren werk dat in je hoofd blijft hangen - en waar ze dan ook nog eens nauwelijks over kan praten thuis omdat 't vertrouwelijke informatie is - en ze moet vaak verslagen thuis schrijven over de bewoners en de gang van zaken op 't werk. Best zwaar, maar abnormaal is het absoluut niet. Stage lijkt me niet zwaarder dan dat, 'k kan me voorstellen dat het belangrijk is dat je bij sommige opleidingen hard leert werken en dingen van je af leert zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 23:08
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Het is gewoon een kwestie van wennen aan een nieuw leven. Ik loop ook stage (al 7 1/2 maand) en dat is gewoon ook 5 dagen per week, gemiddeld 8 1/2 uur werken met daarbij een half uurtje pauze.
Zoals je zelf wel weet moet je vervolgens nog alles thuis regelen (boodschappen doen, eten klaarmaken etc etc). Maar het is dus echt gewoon een kwestie van wennen, want als je dat werk zou gaan doen dan moet je ook al die dingen doen.
Helaas ben ik zelf totaal nog niet gewend aan het rhytme

Wat doe ik om relaxed te blijven? Gewoon wat drinken met vrienden, sporten enzo. Gewoon ff m'n aandacht op wat anders vestiggen. Nu moet ik zeggen dat ik geen opdrachten meer moet doen als ik thuis ben (alleen in het weekend een vak voorbereiden dat ik nog volg (ben ik wel weer een heel weekend mee bezig)) en tja, eigenlijk moet ik misschien wel aan m'n verslag werken, maar dat komt wel als ik m'n stage heb afgerond.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 01:37
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-05-2005 @ 21:05 :
Verder denk ik dat een fulltime baan toch anders is; immers je komt thuis en bent echt klaar, geen dingen meer die je nog af moet hebben.
Denk dat maar. Er zijn genoeg banen waarbij je altijd werk thuis moet doen, niet zozeer omdat mensen je dat opdragen, maar gewoon omdat jouw taak dan zo omvangrijk is dat je alleen aan je werkuren niet genoeg hebt. Daar komt nog eens bij dat veel van de wat hogere banen vaak verplichtingen uit éducation permanente hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 07:22
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
ik had dit ook tijdens mijn stage.
ik heb 2 maanden stage gelopen bij de koninklijke marechaussee in den haag en in die twee maanden was ik alleen maar met mijn stage bezig.
ik stond sochtends op, ging naar stage, ik kwam thuis, ik ging eten en ik ging naar bed.
in het weekend sliep ik alleen maar, dus ik was echt doodmoe na die 2 maanden.

daarbij zat ik in die periode net op kamers dus daar kwam ook nog veel "stress" met zich mee.

die 2 maanden lijken zo kort maar ik vond het zo zwaar dat ik nu nog steeds vind dat die 2 maanden de zwaarste uit m'n leven tot nu toe waren. ik kreeg in die periode ook nog een blindedarmontsteking dus het was echt een fijna perioden


grote tip van mij voor jou: ga aftellen per week of per dag
probeer zoveel mogelijk te ontspannen en die stage duurt niet eeuwig
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-05-2005 @ 02:37 :
Denk dat maar. Er zijn genoeg banen waarbij je altijd werk thuis moet doen, niet zozeer omdat mensen je dat opdragen, maar gewoon omdat jouw taak dan zo omvangrijk is dat je alleen aan je werkuren niet genoeg hebt. Daar komt nog eens bij dat veel van de wat hogere banen vaak verplichtingen uit éducation permanente hebben.
Het ligt aan de baan natuurlijk. Kijk mijn vader was (toen hij nog leefde), altijd aan het werk. Maar als verpleegkundige ligt dat toch anders...
Als ik kijk naar collega's op mijn stage, die zoeken heel af en toe thuis iets uit voor patienten, maar echt niet dagelijks ofzo hoor!
Natuurlijk heb je wel eens bij of herscholing, maar bij sommige banen is dat toch een stuk minder dan bij anderen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:03
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Dat reizen maakt het voor jou misschien een beetje lastig, omdat jij dan geen tijd hebt om aan je opdrachten te werken.

Ik herken het wel een beetje. Ik weet niet welke opleiding jij doet, zelf doe ik de PABO. Jij hebt een stage van 3 maanden, mijn stage is verspreid. Ik heb op dit moment zeg maar een week stage, dan een paar weken school, dan weer een weekje stage etc.

Ik moet mijn lessen dus ook voorbereiden en herken me wel een beetje in jouw verhaal. Ik denk dat het vooral ook een kwestie is van goed plannen. Ik ben om 8 uur 'smorgens op mijn stage en voor 5 uur eigenlijk nooit thuis. Ik woon op mezelf dus jah.. eten, wassen en alle andere huishoudelijke taakjes liggen dan nog op je te wachten. 's Avonds trek ik me terug in mijn werkkamer en dan ben ik van 7 tot 10 alleen maar aan het voorbereiden. Als i kdan rond half 9 al klaar ben, dan werk ik nog even door aan opdrachten die ik op andere dagen ga uitvoeren. Dan heb je die vast klaar! En dan heb je morgen misschien weer tijd om weer aan andere opdrachten te werken.

Ik denk dat je op een gegeven moment zult merken dat ls je veel van dezelfde soort opdrachten je hebt, je als het ware een routine opbouwt. En dan gaat het voorbereiden ook steeds sneller.

Nogmaals ik weet niet welke opleiding jij doet want het kan heel anders zijn als bij mij.. maar ik probeer het in ieder geval op deze manier aan te pakken.

Daarbij heb ik nog het geluk dat k ee nvroege vogel ben.. in de zomer meestal wel rond een uur of 6 wakker. Dus ik zit in het weekend ook vaak 's morgens aan me voorbereidingen.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:35
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 30-05-2005 @ 13:03 :
Ik ben om 8 uur 'smorgens op mijn stage en voor 5 uur eigenlijk nooit thuis. 's Avonds trek ik me terug in mijn werkkamer en dan ben ik van 7 tot 10 alleen maar aan het voorbereiden.
..in de zomer meestal wel rond een uur of 6 wakker. Dus ik zit in het weekend ook vaak 's morgens aan me voorbereidingen.
Wat moet je dan wel niet allemaal voorbereiden?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:09
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mja, dat heb ik ook wel een beetje gehad. Op de stageplaats 36 tot 40 uur werken, dan naar huis (met de bus, duurde meestal drie kwartier of zo), thuis snel eten, want 's avonds had ik in die tijd ook nog op diverse avonden een bijbaantje. Er bleef weinig tijd over (behalve in de weekenden als ik niet aan mijn stageverslag werkte) maar het is zeker normaal ja. Het enige verschil is, dat ik 's avonds niet meer met mijn stage bezig was (maar in die tijd werkte ik wel) en ik woonde in die tijd nog thuis dus boodschappen doen en koken hoefde ik ook amper te doen.
Mja, gewoon nix aan te doen. Maar stip het gewoon bij het afrondend besprek met je begeleidster gewoon aan dat je het toch vrij zwaar vond qua tijd (hoe leuk het ook daarnaast is). Dan kunnen ze daar meer rekening mee houden bij de volgende stagiair(e).
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 10:01
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 30-05-2005 @ 13:35 :
Wat moet je dan wel niet allemaal voorbereiden?
Mijn lessen. Ik zit vol met ideeen dus dat is het probleem niet. Maar men (mijn school) wil dat ik alles netjes uitwerk enzo en dat ik serieus werk aan mijn ontwikkeling als leerkracht.

Dus iedere week moet je ook weer gaan evalueren wat je geleerd hebt, hoe je er beter in kan worden blablabla.

Verder, materiaal bij elkaar zoeken, je plan uitwerken.

Gaat een hoop tijd in zitten als je het goed wil doen hoor.. trust me
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 10:08
Verwijderd
Het wisselt bij mij erg per stage...ik ben wel altijd minstens twee uur reistijd kwijt en dan natuurlijk de tijd dat ik op m'n stage ben en de opdrachten die ik moet maken ed. Omdat ik vrij weinig les heb, probeer ik mijn stage te spreiden over meerdere dagen (zo loop ik nu 3 tot 4 dagen tot van op z'n vroegst half 9 tot max. half 4 stage). Boodschappen doen we altijd in het weekend en soms haal ik nog iets in m'n middagpauze of na m'n stage ofzo. 's avonds werk ik idd aan opdrachten, in het weekend en op andere momenten dat ik geen stage loop en niet naar school hoef ook. Om een beetje 'relaxed' te blijven zorg ik dat ik op tijd begin en dus niet extreem hoef te haasten aan het eind en zodat ik de mogelijkheid heb als ik dat wil even wat anders te gaan doen (dus bv. als de zon schijnt naar buiten gaan ipv iets af te moeten maken omdat ik er te laat mee ben). En in het weekend probeer ik geen twee volle dagen met stage/school bezig te zijn, maar ook leuke dingen te doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-05-2005, 15:02
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 31-05-2005 @ 11:01 :
Mijn lessen. Ik zit vol met ideeen dus dat is het probleem niet. Maar men (mijn school) wil dat ik alles netjes uitwerk enzo en dat ik serieus werk aan mijn ontwikkeling als leerkracht.

Dus iedere week moet je ook weer gaan evalueren wat je geleerd hebt, hoe je er beter in kan worden blablabla.

Verder, materiaal bij elkaar zoeken, je plan uitwerken.

Gaat een hoop tijd in zitten als je het goed wil doen hoor.. trust me
Toevallig doe ik ook de pabo en ik vind wel dat jij er heel veel tijd in stopt. Mijn situatie is trouwens wel wat anders dan die van jou.

Ik sta drie dagen voor de klas en probeer na schooltijd de lessen voor de volgende dag voor te bereiden. Materiaal zoeken en plannen uitwerken doe ik vaak op mijn vrije dag. Verder denk ik altijd vooruit. Evalueren doe ik via een logboek dat ik bespreek met mijn hoge school en met mijn begeleider op de basisschool. Verder evalueren we kort na iedere dag. Het scheelt wel dat ik niet elke les meer helemaal hoef uit te werken.

Maar goed, zo doet iedereen het weer anders natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 17:35
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Hmm, voorwaarden van mijn stages voor bedrijven zijn dat deze mij alle tijd en mogelijkheden geven om tijdens werktijden aan mijn opdrachten te werken

Hebben jullie zoiets niet??

(ok, ik denk ook niet dat ik op mijn strepen zou gaan staan hoor. Ze zijn wel heel hard nodig, die stages )
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 31-05-2005 @ 18:35 :
Hmm, voorwaarden van mijn stages voor bedrijven zijn dat deze mij alle tijd en mogelijkheden geven om tijdens werktijden aan mijn opdrachten te werken
Van mijn stagebegeleidster moeten we dat in onze eigen tijd doen (stagebegeleidster is dus degene van school, niet van stage), dus ja, dan houdt het een beetje op.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 10:46
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 31-05-2005 @ 16:02 :
Toevallig doe ik ook de pabo en ik vind wel dat jij er heel veel tijd in stopt. Mijn situatie is trouwens wel wat anders dan die van jou.

Ik sta drie dagen voor de klas en probeer na schooltijd de lessen voor de volgende dag voor te bereiden. Materiaal zoeken en plannen uitwerken doe ik vaak op mijn vrije dag. Verder denk ik altijd vooruit. Evalueren doe ik via een logboek dat ik bespreek met mijn hoge school en met mijn begeleider op de basisschool. Verder evalueren we kort na iedere dag. Het scheelt wel dat ik niet elke les meer helemaal hoef uit te werken.

Maar goed, zo doet iedereen het weer anders natuurlijk.
Jah verschilt denk ik ook per school. Bij mij op school hechten ze echt heel erg aan zelfreflectie en evaluatie en daar moet ik nog meer tijd in stoppen dan het voorbereiden van mijn lessen. Anders gaat er een dikke rode streep doorheen en kan ik fluiten naar mijn studiepunten.

En ik ben dan nog vrij laks he. Er zijn echt een aantal mensen in mijn klas.. op mijn school.. die echt 24/7 aan school werken, zeker in stageweken.

Maar okay jij gebruikt je vrije dag dus voor dat soort dingen. Ik heb dat niet dus ik moet het na school doen. Maar ik probeer inderdaad ook zoveel mogelijk vooruit te werken wanneer dat kan. Heb je ook nog een namiddag en avond lekker de tijd voor jezelf . Die momenten komen ook genoeg voor gelukkig. Je moet alleen voor jezelf de balans zoeken denk ik. En dat is me nu toch wel aardig gelukt geloof ik
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 20:46
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 01-06-2005 @ 11:46 :
Je moet alleen voor jezelf de balans zoeken denk ik. En dat is me nu toch wel aardig gelukt geloof ik
En dat is belangrijk, vind ik. Balans vinden in studie en andere zaken.

Dit lijkt me namelijk niet echt de bedoeling. Omg.
Citaat:
LoeLoe schreef op 01-06-2005 @ 11:46 :
Er zijn echt een aantal mensen in mijn klas.. op mijn school.. die echt 24/7 aan school werken, zeker in stageweken.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Qamra schreef op 31-05-2005 @ 18:35 :
Hmm, voorwaarden van mijn stages voor bedrijven zijn dat deze mij alle tijd en mogelijkheden geven om tijdens werktijden aan mijn opdrachten te werken

Hebben jullie zoiets niet??

(ok, ik denk ook niet dat ik op mijn strepen zou gaan staan hoor. Ze zijn wel heel hard nodig, die stages )
Volgens mij is dat verschillend per school en stageplek. Ik werkte tijdens mijn werktijden wel aan mijn verslag, maar die garantie gaf de school niet.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 31-05-2005 @ 18:35 :
Hmm, voorwaarden van mijn stages voor bedrijven zijn dat deze mij alle tijd en mogelijkheden geven om tijdens werktijden aan mijn opdrachten te werken

Hebben jullie zoiets niet??

(ok, ik denk ook niet dat ik op mijn strepen zou gaan staan hoor. Ze zijn wel heel hard nodig, die stages )
Ja wij hebben dat ook wel; maar vaak is het gewoon niet mogelijk om aan mijn opdrachten te gaan werken.
Ik loop stage in een psychiatrische instelling, en zoals bekend is er niet al te veel geld in de zorg. Met als gevolg dat ik soms (een tijdje) alleen op de afdeling sta (--> er is dan wel iemand op de andere afdeling die als het ware bij ons hoort). Daarnaast, soms moet ik gewoon meehelpen, omdat het anders niet rond komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2005, 22:20
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel...
en dan ook nog die blijvende angst dat ik het misschien niet haal........

maja dit is werken denk ik dan....
zo gaat het later worden...
Maarja ik (raar geval) heb dan weer zoiets:
hej ik kan weer vanalles erbij leren, wat leuk

maja k ben een beetje een raar geval
en liefste zou ik ook meer vrije tijd willen hebben
maar ja, ik voel me ook wel lekker als ik vroeg op de fiets zit naar t station anders lig k toch alleen maar in bedje
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 08:56
Saraï_h
Saraï_h is offline
Ik loop zelf ook 2 dagen per week stage, en moet nog ongeveer 18 opdrachten doen in zes dagen tijd. Ik word zelf ook erg goed begeleid door een topleraar, en dat maakt het al helemaal dat ik non-stop met m'n stage bezig ben.

Ik probeer elke twee weken een keer te koken voor vrienden, of om iemand mee te nemen om iets te gaan doen. Zo gaat mijn aandacht van mijzelf naar iemand anders, en dat helpt echt.

Daarnaast werk ik 4 dagen dus dat scheelt ook. Dan moet je je aandacht wel op iets anders richten.

Soms helpt alles van je afschrijven aan het einde van de dag je ook. Dan sluit je het daarmee af.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 10:01
Wawl
Wawl is offline
Ik sluit de werkdagen redelijk goed af van mijn vrijetijd.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic - 172
Verwijderd
500 14-08-2015 09:41
Studeren ICT-beheer op MBO-4.
Severus
5 03-01-2010 10:23
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe sta jij in je geloof als christen?
Miekje*
285 25-11-2008 19:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 20:06
Liefde & Relatie Hoeveel weten jullie van elkaar?
Verwijderd
42 21-02-2006 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.