Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2009, 19:24
boe-1986
Avatar van boe-1986
boe-1986 is offline
pfff. kan het zelf nog niet geloven.
zoals misschien gemerkt gaat het niet echt lekker met me. daar sloeg ik vanacht een beetje in door. zal niet opschrijven wat ik allemaal precies gedaan heb, maar het komt er op neer dat ik mee kon naar het politiebureau. daar een psychiater te zien kreeg, en vervolgens ben opgenomen op de gesloten afdeling (vrijwillig).
nou had ik halverwege de middag spijt er van dat ik daarnaar toe was gegaan en ging een heel plan bedenken om daar weer weg te komen. had geen uitgang, en kon dus niet zomaar even naar buiten.
heb ik een gesprek aangevraagd met de dienstdoende arts, om te vragen of ik met ontslag kon gaan.
ik kon merkwaardig genoeg rustig blijven tijdens dat gesprek. kon de goeie man blijven aankijken. ik had de hele middag nagedacht over goeie argumenten om daadwerkelijk ook met ontslag te gaan. gewoon een kwestie van zeggen wat hun graag horen.
mocht gaan.
nou is dit iets wat ik wel regelmatiger doe als ik opgenomen ben. en op de een of andere gekke manier mag ik ook altijd gaan. terwijl ik er ondertussen volgens mij wel bekend om moet staan dat ik, als ik mijn zinnen ergens op gezet heb, hele mooie verhalen kan lullen.
ze trappen er iedere keer weer in. op zich zijn het meestal wel andere psychiaters elke keer. omdat het vrijwel altijd in de avond uren gebeurd. maar dan nog. ze zouden ondertussen wel ergens een notitie ergens moeten hebben in mijn dossier dat als ik onverwacht eerder met ontslag wil, dat ik dan niet te vertrouwen ben.

stelletje goed gelovige sukkels
__________________
ik word er wel es mismoedig van, dat ik, wat ik voel niet zeggen kan.
Advertentie
Oud 04-07-2009, 19:30
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
of je kan gewoon heel goed verhalen bedenken als je iets echt wilt . net zoals ik.
maar je hebt gelijk dat ze toch ergens op moeten schrijven dat als dat gebeurd ze echt moeten kijken of alles klopt enzo
Oud 04-07-2009, 20:06
light fighter
light fighter is offline
Heeft niks met goed gelovig te maken. Je hebt hier alleen jezelf mee en die psychiater zal er waarschijnlijk niet mee zitten
Oud 04-07-2009, 23:22
Verwijderd
Als je ergens vrijwillig zit kan je toch ook weg wanneer je wilt, goed verhaal of niet? Of zie ik dat nou verkeerd? Dan pas ik even mijn definitie van vrijwillig aan.
Oud 05-07-2009, 09:47
Verwijderd
jij zou dus eigenlijk gedwongen op een gesloten afdeling moeten zitten
Oud 05-07-2009, 09:55
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Heeft niks met goed gelovig te maken. Je hebt hier alleen jezelf mee en die psychiater zal er waarschijnlijk niet mee zitten
Wat light fighter zegt dus.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 05-07-2009, 10:35
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Je hebt er inderdaad alleen jezelf mee, heeft niets met die psychiaters te maken.
En verder, wat is in godsnaam het nut van deze topic?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 05-07-2009, 11:51
Verwijderd
Stoer zeg!
Oud 05-07-2009, 12:35
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
vrijwillig is vrijwillig, als jij zegt dat je wil gaan mag dat..
ben t eens met de rest..
en tis inderdaad heeeeeel stoer dat jij dit regelmatig kan flikken.. applaus!
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 05-07-2009, 13:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Denk je nou echt dat de psychiaters jou geloven? De enige naïeveling ben jij toch echt zelf.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 05-07-2009, 13:35
TheConfidant
Avatar van TheConfidant
TheConfidant is offline
Ja, dat heb ik ook altijd met de huisarts - die is ook goedgelovig. Ik zeg dan altijd 'Oh dokter, ik heb me toch zo'n pijn in m'n voet'. En hij kijken, hè? Niks natuurlijk. Dus ik kan gewoon weer weg. Maar ondertussen had ik ontzettende pijn in me rug! Ha! Gefopt!

Ook met m'n leraar trouwens. Ik vraag hem om hoofdstuk 12 uit te leggen. Ik alles herhalen, beetje doorvragen. 'Ja, je hebt het helemaal begrepen', zegt-ie dan. Maar eigenlijk begreep ik gewoon niks van hoofdstuk 9. Oké, ik begrijp nu nog steeds niks van hoofdstuk 9, maar dat weet hij natuurlijk niet! haha Echt komisch.
__________________
It was fucking obvious that cunt was gonna fuck some cunt..
Oud 05-07-2009, 20:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, wat is je punt? Dat de link tussen strafrecht en geestelijke gezondheidszorg in Nederland geënt is op het Recht op Eigen Domheid?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-07-2009, 07:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
vrijwillig is vrijwillig
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 06-07-2009, 11:08
Verwijderd
Ze is weer opgenomen, dit keer met een IBS.
Oud 07-07-2009, 14:54
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Tja, dat zag ik ook altijd gebeuren op een opname afdeling. Mensen die zeiden: "Ha, die arts heb ik eens flink genept!" kwamen gewoon met een IBS terug... En weet je, het is ook zo doelloos om jezelf voor de gek te houden.

Maar aan de andere kant snap ik haar ook wel. Ik heb ook zovaak psychiaters genept, maar ben d'r alleen maar slechter door geworden.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 08-07-2009, 15:40
Verwijderd
Snap het nut van deze topic niet echt.
Maar zoals al gezegd is, heb je alleen jezelf ermee.

Daarnaast denk ik dat dit misschien ook wel een schreeuw om hulp is, die ze blijkbaar toch nodig heeft.
Oud 10-07-2009, 08:24
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Snap het nut van deze topic niet echt.
Maar zoals al gezegd is, heb je alleen jezelf ermee.

Daarnaast denk ik dat dit misschien ook wel een schreeuw om hulp is, die ze blijkbaar toch nodig heeft.
Goh, hoe doordacht
Ik snap niet waarom iedereen zo toehapt en erop reageert. Heeft iemand er uberhaupt over nagedacht dat ze psychotisch of weet-ik-wat-anders kan zijn en daarom zo'n bericht post?
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 10-07-2009, 09:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Idd, helemaal met Metallica eens!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Ads door Google
Oud 10-07-2009, 12:28
Sanne(F)
Sanne(F) is offline
Handig zeg, om een psychiater voor de gek te houden. Die beste man denkt zijn werk goed gedaan te hebben doordat hij vertrouwt heeft op jouw verhaal, zit je hem gewoon vet te neppen! Wat sneu voor die man... Is die IBS nou eigenlijk niet wat je het liefste wilt?
Oud 10-07-2009, 13:59
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Idd, helemaal met Metallica eens!
Juist.

Eigenlijk zou dit topic gewoon gesloten moeten worden. Het topic heeft naar mijn idee daardoor ook weinig èchte discussie waarde. En dat bedoel ik niet negatief, maar ik denk dat het een vrij impulsief topic was.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 10-07-2009, 18:45
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Eigenlijk zou dit topic gewoon gesloten moeten worden. Het topic heeft naar mijn idee daardoor ook weinig èchte discussie waarde. En dat bedoel ik niet negatief, maar ik denk dat het een vrij impulsief topic was.
Ik denk ook dat dat beter is
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 12-07-2009, 13:35
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Juist.

Eigenlijk zou dit topic gewoon gesloten moeten worden. Het topic heeft naar mijn idee daardoor ook weinig èchte discussie waarde. En dat bedoel ik niet negatief, maar ik denk dat het een vrij impulsief topic was.
Dat heb ik allang voorgesteld op M&M maar daar twijfelden ze over of deze topic niet toch nog relevant en discussiewaardig zou zijn.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 12-07-2009, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Goh, hoe doordacht
Ik snap niet waarom iedereen zo toehapt en erop reageert. Heeft iemand er uberhaupt over nagedacht dat ze psychotisch of weet-ik-wat-anders kan zijn en daarom zo'n bericht post?
Jup, en al die negatieve reacties van de omgeving doen het niet beter.
Oud 12-07-2009, 23:05
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Dat heb ik allang voorgesteld op M&M maar daar twijfelden ze over of deze topic niet toch nog relevant en discussiewaardig zou zijn.
Ik heb geprobeerd te reageren op M&, maar om de een of andere reden kan dit niet.... Maar ik blijf bij mijn mening dat dit topic dicht kan, dit topic leidt niet tot een zinvolle discussie, maar enkel tot negatieve reacties. Daarbij genomen heeft de topicstarter dit topic niet in een heldere en bewuste staat geopend. Lijken me redenen genoeg om het te sluiten
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 13-07-2009, 14:56
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Dat en ze reageert niet eens. Maarja slotje maakt ook weinig uit, dit zinkt vanzelf wel.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Advertentie
Oud 13-07-2009, 17:47
Verwijderd
ze reageert niet omdat ze opgenomen is.
Oud 13-07-2009, 22:46
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Ik vraag me af of er bij (vrijwillige) opname standaard medicijnengebruik zit, of dat je ook een tijdje daar kan vertoeven om sortement tot rust te komen op een non-intervention manier.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Oud 13-07-2009, 23:04
Verwijderd
Het kan, maar meestal wordt er wel medicatie voorgeschreven. Op dit moment heeft ze alleen zo nodige medicatie.
Oud 14-07-2009, 12:33
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hier gaat verder weinig positiefs meer uit komen dus het topic gaat op slot.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.