Oud 10-08-2018, 17:09
Robbert297
Robbert297 is offline
Hoi!

Ik ga waarschijnlijk voor een half jaartje op kamers in Gouda (ik moet nog het een en ander regelen), terwijl mijn stage in Utrecht is. Dat is prima te doen met vervoer.
Mijn vraag is eigenlijk: is Gouda wel een leuk stadje voor studenten? Ik weet dat ik me meer zal gaan bevinden in Utrecht, maar ik vroeg me af of Gouda ook wel een beetje leuk is voor studenten.
Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2018, 17:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Elin3 Eline naamzoek, weet jij dit?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2018, 21:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Gouda is een beetje suf voor studenten, want de enige hogeschool die er zit is een reformatorische PABO. Veel studenten die op HBO of WO niveau studeren trekken dus weg uit Gouda wanneer ze gaan studeren, en dat merk je wel een beetje. Op MBO niveau zijn er wel meer scholen, maar dan heb je ook een ander type studenten.

Op het gebied van studenten verenigingingen is er niet zo veel (vooral streng Christelijk, en dat moet je maar net liggen). Maar als je vrienden in Gouda weet te maken kan je je er prima vermaken. Op de markt gezellig wat drinken bij Gewoon Gouda of Central, of als je bier-liefhebber bent bij de Gouden Eend (aanrader!). Uitgaansleven is wat beperkt, maar is wel mogelijk (Tof, Woodies, So What).

Mocht je een kerkelijke achtergrond hebben, dan is het vrij makkelijk om contacten te leggen in Gouda, er zijn onwijs veel kerken (dus altijd wel iets wat past bij jouw geloofsbeleving), vaak ook met actieve bijbelstudiegroepen en jeugdwerk. De jonge mannen uit mijn kerk gaan bijvoorbeeld regelmatig met elkaar voetballen, om maar even wat te noemen.

Sportverenigingen zijn er ook genoeg - mocht je daar interesse in hebben.

Zoek eens op Gouda Bruist, daar kan je verschillende activiteiten (festivals, workshops, concerten) vinden die plaatsvinden in Gouda. Naar die activiteiten gaan is ook een fijne laagdrempelige manier om mensen te leren kennen in Gouda.

Ik vind Gouda zelf heel chill om te wonen, omdat je met het OV binnen 20 minuten in hartje Den Haag/ Rotterdam/ Utrecht staat, maar tegelijkertijd ook binnen 10 minuten fietsen heerlijk rustig aan de Reeuwijkse Plas kan zitten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 19:46
Robbert297
Robbert297 is offline
Dankjewel voor de info!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom wil je eigenlijk in Gouda op kamers?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #162
darkfairy
478 12-04-2011 01:47
Wegwijzen & Voorstellen Jhellooo
tjeppi
3 05-03-2009 00:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 23-10-2008 20:57
De Kantine Jouw dag! #2
TopDrop
500 18-08-2007 21:39
Werk, Geld & Recht op kamers VS rijexamen
Gothic
9 22-04-2004 18:01
De Kantine Waar woon jij?
sans plomb
497 21-10-2003 15:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.