Oud 16-08-2018, 10:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou ook echt niet zo goed weten wat ik moest eten als ik brood uit mijn dieet zou schrappen Ik heb in mijn jeugd een enorme aversie opgebouwd tegen Brinta-achtige producten en cornflakes/ cereal in combinatie met soja-melk vind ik negen van de tien keer veel te zoet en niet echt vullend. Kwark of yoghurt is een slecht idee met koemelk allergie en de soja-varianten daarvan zijn heel zoet of niet echt smakelijk...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2018, 10:13
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik vind brinta echt superrelaxed hoffel suiker er in, jamjam.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik vind brinta echt superrelaxed hoffel suiker er in, jamjam.
Ik kreeg Brinta met Nutrilon dieetmelk (want koemelkallergie) zonder ander toevoegingen. Tegen de tijd dat mini-Eline halverwege zo'n bak Brinta was, was het min of meer smakeloos beton geworden. Die dieetmelk was natuurlijk het grootste probleem, maar de structuur van Brinta vind ik ook echt heel viezig.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:17
Verwijderd
Als ik https://www.eenvoudig-afvallen.nl/vo...en-brood/41014 en o.a. https://www.eenvoudig-afvallen.nl/vo...en-brood/41778 eens naast elkaar leg, zie ik geen significant verschil. Ergens gaan wat alarmbellen rinkelen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik kreeg Brinta met Nutrilon dieetmelk (want koemelkallergie) zonder ander toevoegingen. Tegen de tijd dat mini-Eline halverwege zo'n bak Brinta was, was het min of meer smakeloos beton geworden. Die dieetmelk was natuurlijk het grootste probleem, maar de structuur van Brinta vind ik ook echt heel viezig.

Ja, maar als het echt beton wordt, gooi je er dan simpelweg niet te veel brinta in? Want dat gebeurt met normale melk op een gegeven moment ook wel.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:24
Verwijderd
Citaat:
ik vind brinta echt superrelaxed hoffel suiker er in, jamjam.
Stiekem beetje teveel suiker
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg Brinta met Nutrilon dieetmelk (want koemelkallergie) zonder ander toevoegingen. Tegen de tijd dat mini-Eline halverwege zo'n bak Brinta was, was het min of meer smakeloos beton geworden. Die dieetmelk was natuurlijk het grootste probleem, maar de structuur van Brinta vind ik ook echt heel viezig.
Kleinere bakken en dan twee achter elkaar met de melk even warm houden!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Dus eigenlijk is allison-brood een veredelde komkommer.



Ik eet op dit moment weinig brood omdat ik het niet zo interessant en weinig vullend vind. Tussendoor even snel een boterham is handig, maar verder.... Meh.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:41
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik heb trouwens altijd gazpacho uit het koelvak van de AH in de koelkast staan voor hongermomenten. Daar begin ik ook mijn dag mee. Dan om 11:30u havermout met havermelk en dan om 13:00u lunch, het liefst met salade.

De sleutel om geen honger te hebben is trouwens geen suiker(s) eten.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 11:18
Verwijderd
Extra water toevoegen aan producten en dan zeggen dat het daarom gezonder is, briljant die marketeers!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 11:23
Verwijderd
Ik snap niet hoe extra water het voller maakt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 12:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja, maar als het echt beton wordt, gooi je er dan simpelweg niet te veel brinta in? Want dat gebeurt met normale melk op een gegeven moment ook wel.
Citaat:
Kleinere bakken en dan twee achter elkaar met de melk even warm houden!
Daar had Eline van 5 natuurlijk niet zo veel over te zeggen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Daar had Eline van 5 natuurlijk niet zo veel over te zeggen
WTF Hoe dan? Toen ik vijf was kon ik gewoon tegen m'n moeder zeggen "Mag ik extra kaas" of "Mag ik een halve boterham" en dan kreeg ik dat. Tering hey
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 12:23
Verwijderd
Ik ben nooit zo van de Brinta geweest; wel vind ik yoghurt met muesli en fruit een fijn en praktisch ontbijt tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 12:25
Verwijderd
Citaat:
De sleutel om geen honger te hebben is trouwens geen suiker(s) eten.
Je weet toch wel dat dit naast niet haalbaar ook schadelijk/onwenselijk is, hm?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 12:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
WTF Hoe dan? Toen ik vijf was kon ik gewoon tegen m'n moeder zeggen "Mag ik extra kaas" of "Mag ik een halve boterham" en dan kreeg ik dat. Tering hey
Ik moest dieetmelk met Brinta vanaf het moment dat ik geen flessenvoeding meer at. Ik was sowieso al een hele moeilijke eter en ben vaak opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik niet genoeg voeding binnen kreeg. Daar mocht ik dan ook niet weg, omdat ik niet zelfstandig wilde drinken. Ik had totaal geen interesse in voedsel, dus als het aan mij lag at ik niet.

Als gevolg daarvan had ik ook weinig te zeggen over mijn eten, dat ontbijt van Brinta en dieetmelk moest er in. En wilde ik niet eten, dan werd er gevoerd. Dat hebben m'n ouders best lang volgehouden, want anders verloor ik gewicht en moest ik weer naar het ziekenhuis. Toen ik ouder werd moest ik het zelf eten, en moest ik simpelweg aan tafel zitten tot het op was. Het werd voor mij klaargemaakt en was warm op het moment dat ik er aan begon. Suiker toevoegen werd niet gedaan bij mij thuis, dus als kind had ik ook nooit bedacht dat dat kon. Ik zeurde dagelijks dat het vies was, maar ik moest nu eenmaal die dieetmelk binnenkrijgen en zonder Brinta was dat net zo vies en moest ik ook nog met veel tegenzin brood eten. Ik denk dat ik pas rond groep 5 of 6 zoveel gezeurd had dat ik brood als ontbijt mocht eten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 12:59
Verwijderd
Dan zou ik er als ouders juist werk van gemaakt hebben dat wát ze binnenkreeg in ieder geval lekker zou smaken.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 15:22
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Je weet toch wel dat dit naast niet haalbaar ook schadelijk/onwenselijk is, hm?
Ja natuurlijk.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ja natuurlijk.
Goed, goed. Met die heersende orthorexia tegenwoordig weet je namelijk maar nooit in hoeverre men dit serieus neemt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 15:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dan zou ik er als ouders juist werk van gemaakt hebben dat wát ze binnenkreeg in ieder geval lekker zou smaken.
Moest vooral zo voedzaam mogelijk zijn, en dit hield ik binnen. Zelfs bananen kwamen er direct weer uit...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 21:42
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Snap dat mensen brood wel beu zijn, brood hier smaakt allemaal naar oud karton :-(
Duits brood, dát is lekker! Lekker zurig, met allemaal kruiden erin (komijn, venkel, koriander). Hoef je niet eens beleg op te doen.
[/haubenmeise]
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 22:02
Verwijderd
Ik hou heel veel van Nederlands brood wat net van de bakker komt. Maar het is schijnbaar niet het beste idee aller tijden. Nou jah, wij mannen worden er wat, 81 mee ofzo? Vrouwen 84? Maar Duits brood <3 omgomgomg jaaaa.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.