Oud 07-06-2002, 20:27
Verwijderd
mensen,
ik ben een beetje van streek want het vliegtuigje dat is neergestort is 500 meter bij mijn huis vandaan. Ik voel me bedreigd op de plek waar ik woon en ik voel me klote.
waarom wordt er een vliegveld gebouwd 500 meter van een woonwijk af en waarom bestaan er vliegshows. Wat is er nou leuk aan vliegtuigen zien neerstorten? ik vind het overbodig risico. Mijn vader en broertje stonden erbij te kijken en gelukkig was er al brandweer bij. Het vliegtuigje vatte meteen vlam maar was door de brandweer in 15 sec uitgeblusd. Ik haat vliegshows...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 20:53
Verwijderd
Wat er leuk is aan een neerstortend vliegtuig? Geen idee. Maar dat was ook niet de bedoeling Ben er overigens ook wel een beetje van geschrokken, want ik had er nog naartoe gewild, maar dat is 2,5 uur rijden hiervandaan, dus dat ging niet door.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 22:57
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik heb laatst voor mijn ogen gezien hoe mijn vriend en een auto een frontale botsing hadden. Ik zou hypocriet wezen mocht ik nu extreem voorzichtig fietsen... Je moet je echt ni onvelig voelen. Een vliegshow is sowieso ietsje linker, maar ook daar zijn veiligheidsmaatregelen. Ik heb ook die Russische straaljager gezien die de grond in ging op zo'n show! (op tv) Op shows gaat er helaas vaker iets mis dan bij gewone lijnvluchten.

Ik hoop echt niet dat "Ik haat vliegshows..." voortkomt uit een heftige emotie van vlak na de crash...

REIE
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 23:39
@pie
@pie is offline
ga verhuizen?

dit soort shit gebeurt, en vliegvelden bestaan omdat mensen het leuk vinden om te vliegen, of om vliegtuigen te zien vliegen op shows

natuurlijk is het vervelend voor jou, maar er zal geen vliegshow minder om gegeven worden
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 00:35
Verwijderd
Wat er leuk is aan vliegtuigen te zien neerstorten?

Waarom kijk je actiefilms?

Right back atcha
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:13
Geurternaut
Geurternaut is offline
Was het vliegveld er niet eerder dan de woonwijk. En vliegtuigen, wat is er mis mee. De piloot had alleen een gebroken been en voor de rest waren er geen dodon. Maar dagelijks vallen er wel 3 of meer doden in het verkeer, en toch is het de normaalste zaak van de werelnd dat je in de auto stapt.........

Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:14
Geurternaut
Geurternaut is offline
Sorry van de typefouten
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Acey schreef:
mensen,
ik ben een beetje van streek want het vliegtuigje dat is neergestort is 500 meter bij mijn huis vandaan. Ik voel me bedreigd op de plek waar ik woon en ik voel me klote.
waarom wordt er een vliegveld gebouwd 500 meter van een woonwijk af en waarom bestaan er vliegshows. Wat is er nou leuk aan vliegtuigen zien neerstorten? ik vind het overbodig risico. Mijn vader en broertje stonden erbij te kijken en gelukkig was er al brandweer bij. Het vliegtuigje vatte meteen vlam maar was door de brandweer in 15 sec uitgeblusd. Ik haat vliegshows...
Ik woon in Amsterdam, enig idee waar Schiphol ligt? Al die vliegtuigen vliegen hier constant over. Er wonen hier 800000 mensen...het is nou eenmaal zou. Geldt ook voor jouw leefomgeving, alhoewel bij jullie zou er nog iets aan te doen zijn.

Je had je echter meer bezorgd moeten maken over de inzittende...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 00:57
miep
Avatar van miep
miep is offline
hoeveel dooie?
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 10:49
Wijze vrouw
Avatar van Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Er gebeuren wel vaak ongelukken met vliegshows he?
__________________
* Voer eendjes geen oorlog * Bij genialen ben ik vaag (????) *
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 11:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
De piloot is de oom van de vriend van m'n zusje. Hij is F16 vlieger, en had erop gestaan zijn F16 helm te dragen (normaal draag je in een dergelijk vliegtuig alleen een headset). Die helm heeft z'n leven gered.

De brandweer heeft trouwens een ontzettend grove fout gemaakt. Ze zijn meteen gaan blussen, omdat ze niet verwachtten dat ie nog in leven was/in het vliegtuig zat. Ze hebben kennelijk erg weinig geleerd van de herculesramp.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 11:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
miep schreef:
hoeveel dooie?
Er zat maar een persoon in het vliegtuig (stuntvliegtuig, duh ), en die heeft het ternauwernood overleefd. Geen 'dooien' dus, hoop dat je niet teleurgesteld bent
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
De piloot is de oom van de vriend van m'n zusje. Hij is F16 vlieger, en had erop gestaan zijn F16 helm te dragen (normaal draag je in een dergelijk vliegtuig alleen een headset). Die helm heeft z'n leven gered.

De brandweer heeft trouwens een ontzettend grove fout gemaakt. Ze zijn meteen gaan blussen, omdat ze niet verwachtten dat ie nog in leven was/in het vliegtuig zat. Ze hebben kennelijk erg weinig geleerd van de herculesramp.
Verstandig van hem, pfff die man zal wel diep zijn gaan nadenken na dit ongeluk...

En ook weer zo'n typisch staaltje Nederlandse hulpverlening hoor; gelijk blussen (dat wist ik overigens nog niet) zonder te controleren of er nog iemand in leven was
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:46
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Acey schreef:
mensen,
ik ben een beetje van streek want het vliegtuigje dat is neergestort is 500 meter bij mijn huis vandaan. Ik voel me bedreigd op de plek waar ik woon en ik voel me klote.
waarom wordt er een vliegveld gebouwd 500 meter van een woonwijk af en waarom bestaan er vliegshows. Wat is er nou leuk aan vliegtuigen zien neerstorten? ik vind het overbodig risico. Mijn vader en broertje stonden erbij te kijken en gelukkig was er al brandweer bij. Het vliegtuigje vatte meteen vlam maar was door de brandweer in 15 sec uitgeblusd. Ik haat vliegshows...
ze bouwen wegen ed nog wel dichterbij dan 500 meter van een woonwijk af... Zulke dingen gebeuren, en die piloot koos er zelf voor om mee te doen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:


ze bouwen wegen ed nog wel dichterbij dan 500 meter van een woonwijk af... Zulke dingen gebeuren, en die piloot koos er zelf voor om mee te doen.
Maar niet om neer te storten. Het was een mechanisch defect BTW, het vliegtuig vertikte het om op te trekken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Verstandig van hem, pfff die man zal wel diep zijn gaan nadenken na dit ongeluk...
Zacht uitgedrukt, hij komt waarschijnlijk in de WAO. Zijn voeten zijn heel erg beschadigd.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:54
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Maar niet om neer te storten. Het was een mechanisch defect BTW, het vliegtuig vertikte het om op te trekken.
nee, maar hij kiest er wel voor iets risicovollers te doen (net zoals mensen die auto gaan rijden)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 22:09
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik ben een beetje van streek, er reed net een auto langs mijn huis.

REIE

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2002, 09:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

nee, maar hij kiest er wel voor iets risicovollers te doen (net zoals mensen die auto gaan rijden)
Ja en, betekend dat dan dat het niet erg is dat een piloot neerstort? Is het niet erg als een agent wordt neergeschoten? Die doet ook iets 'risicovols'.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 15:12
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Ja en, betekend dat dan dat het niet erg is dat een piloot neerstort? Is het niet erg als een agent wordt neergeschoten? Die doet ook iets 'risicovols'.
Ik heb niet gezegd dat het dan niet erg is, alleen dat de persoon in kwestie wel wist dat hij een hoger risico ging lopen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 15:35
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
autodropje schreef:


nee, maar hij kiest er wel voor iets risicovollers te doen (net zoals mensen die auto gaan rijden)
Beetje bullshit, dan is alles namelijk risico vol want als je lopend bent kan je ook worden aangereden door een auto.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:06
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Wijze vrouw schreef:
Er gebeuren wel vaak ongelukken met vliegshows he?
Oh?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:07
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:


Beetje bullshit, dan is alles namelijk risico vol want als je lopend bent kan je ook worden aangereden door een auto.


Daarom staat er ook iets risicovollers
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 11:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Ik heb niet gezegd dat het dan niet erg is, alleen dat de persoon in kwestie wel wist dat hij een hoger risico ging lopen.
En hoe is dat dan relevant? Je doet het in ieder geval voorkomen alsof die persoon er zelf om gevraagd heeft, en dat is natuurlijk de grootste onzin. Het is absoluut niet minder erg dan wanneer iemand door een vrachtwagen wordt aangereden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:54
@pie
@pie is offline
Citaat:
Chimera schreef:
En hoe is dat dan relevant? Je doet het in ieder geval voorkomen alsof die persoon er zelf om gevraagd heeft, en dat is natuurlijk de grootste onzin. Het is absoluut niet minder erg dan wanneer iemand door een vrachtwagen wordt aangereden.
de argumentatie lijkt inderdaad op discriminatie

wens m veel succes!
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2002, 13:54
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
En hoe is dat dan relevant?
Dat je als piloot weet dat het risico dat er wat gebeurd bij stuntvliegen hoger ligt als bij een blokje omlopen. Hij koos ervoor dat risico te nemen, prima, heb ik geen problemen mee. Maar als er dan wat gebeurd moet je niet doen alsof dat ineens heel vreemd is (stuntvliegen is imho een behoorlijk gevaarlijke bezigheid, dus zo vreemd is een ongeluk dan niet)

Citaat:
Je doet het in ieder geval voorkomen alsof die persoon er zelf om gevraagd heeft, en dat is natuurlijk de grootste onzin.
Zo doe ik helemaal niet, mensen vragen zelf niet snel om een ongeluk. Maar hij vroeg wel zelf om meer risico of wou je dat ontkennen? (btw of het de grootste onzin was dat die persoon er zelf om vroeg kun jij nooit zeker weten, tenzij je die piloot was, maar dat terzijde)

Citaat:
Het is absoluut niet minder erg dan wanneer iemand door een vrachtwagen wordt aangereden.
Zeg ik dat dan?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 13:56
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:


Beetje bullshit, dan is alles namelijk risico vol want als je lopend bent kan je ook worden aangereden door een auto.
Dat is het toch ook? (verder zie waaromniet?)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 03:15
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Er zat maar een persoon in het vliegtuig (stuntvliegtuig, duh ), en die heeft het ternauwernood overleefd. Geen 'dooien' dus, hoop dat je niet teleurgesteld bent
ik ben teleur gesteld in jouw trieste gedrag
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:02
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Als die orions na den helder zouden gaan was je woonwijk daaro toch niet meer
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.