Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 21:12
Verwijderd
Ik heb vaak last van mijn gewrichten. Opzich niet echt erg, maar vaak wel een beetje irritant.
Ik heb dit vooral als er veel temperatuurswisselingen zijn; bijvoorbeeld wanneer het ineens erg koud of warm is. Ik heb hier al een aantal jaren last van hoor.
Waar ik dan vooral zeurende pijn krijg is in mijn polsen. De pijn is dus niet atlijd aanwezig! Daarnaast kan ik ook gewoon alles bewegen, maar het voelt gewoon irritant!
Nou had ik dit gister in mijn enkel, dat vond ik toch wel irritant lopen. Niet dat ik dan helemaal niet meer kan lopen hoor, maar het is gewoon een heel irritant gevoel.

Weet iemand wat dit kan zijn? Mijn moeder zegt al jaren dat het geen kwaad kan, dat zij dat ook altijd gehad heeft. Nou ja opzich prima... maar ik dacht mss is het wel iets heel simpels wat ik zo kan verhelpen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:13
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Volgens mij hebben meer mensen dat.
Misschien dat het helpt als je je gewrichten met (tijger)balsem insmeert? Ik weet niet hoor, tis maar een ideetje.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:15
Verwijderd
Lastig om zo te zeggen wat het zou kunnen zijn...als je wilt weten wat het is, kun je misschien het beste eens met je huisarts overleggen?

(Ik weet niet of het 'normaal' is...ik heb het zelf ook (als heb ik wel constant pijn), maar bij mij komt het van fibromyalgie en cvs.)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 11:37
Smoozy
Avatar van Smoozy
Smoozy is offline
Toen ik klein was heb ik ook altijd last gehad van mij gewrichten, dat is door het groeien aardig overgegaan. Toen ik een jaar of 15 (?) was, was het in de winter nog niet over. Ook kreeg ik toen bulten op mn handen en voeten, mn huisarts dacht dat het wratten waren en stipte ze aan. Het enige wat dat deed was veel pijn en vooral veel bloed, geen wratten dus. Doorgestuurd naar de dermatoloog. Dit een bult van mn vinger gesneden bleek het een ontsteking te zijn. Het jaar daarop (weer winter) kwam ik huilend thuis van de pijn etc. mijn moeder dacht meteen aan reuma, weer naar de dermatoloog, bloedtest gedaan, reuma uitgesloten. Nu ehmm zo'n 6 jaar verder zijn ze er eindelijk achter wat ik heb, een erg extreme vrom van winterhanden. Daar ben je mee gezegend, want als het vriest kan je niks ("mam kan je me aankleden").

Dit is niet om je bang te maken maar ze kunnen tegen woordig vanalles snel uitsluiten. Het kan ook zijn dat je gewrichten wat versleten zijn. Maar is de pijn niet draagelijk en heb je dus last met temperatuurswisselingen kan het nooit kwaad een bloedtest te laten doen!

Succes!!
__________________
Cannibals don't eat clowns because the taste funny
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 12:50
Verwijderd
Zoiets kan vanalles zijn. Om te testen of het een ziekte is kun je altijd een bloedtest laten doen via de dokter natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:25
Verwijderd
Om hiermee naar de dokter te gaan vind ik een beetje overbodig denk ik.
Ik ben niet echt iemand die om elk wiswasje bij de huisarts aanklopt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:30
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Zou k wel doen Dan kunnen ze iig een paar dingen uitsluiten, zoals reuma enzo.. Is niet altijd in je bloed te zien, maar vrijbetrouwbaar..
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:32
Verwijderd
Als je er nu pas één dag last van had, dan was het een beetje onzin om naar de huisarts te gaan. Als je er al jaren last van hebt, vind ik dat niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 21:02
Verwijderd
Ja dat is mss waar. Als ik de volgende keer een keer bij de dokter ben, zal ik het wel eens vragen.
Verder ik heb het wel al redelijk lange tijd, maar opzich wordt het niet erger ofzo he!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 21:21
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2005 @ 22:15 :
Lastig om zo te zeggen wat het zou kunnen zijn...als je wilt weten wat het is, kun je misschien het beste eens met je huisarts overleggen?

(Ik weet niet of het 'normaal' is...ik heb het zelf ook (als heb ik wel constant pijn), maar bij mij komt het van fibromyalgie en cvs.)
Mijn moeder had er ook last van en de dokter adviseerde haar om een tijdje polsbanden (gewoon van die elastische) te dragen als ze last had. Dit helpt niet tegen de pijn, maar zorgt wel dat je je polsen stijf en op de goede manier gebruikt, of iets dergelijks.
Maar je huisarts kan je als het goed is precies uitleggen wat jij er in jouw geval aan kan doen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 14:25
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Ik heb dat ook. En mijn dokter heeft vastgesteld dat ik het Hypermobiliteitssyndroom heb. Naar de dokter gaan kan nooit kwaad. Gewoon doen.
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Sann kan wel een saaingerschap gebruiken #1879
Verwijderd
500 25-11-2013 12:17
De Kantine Saainder Man #1689
Macrador
500 11-08-2012 23:24
Lichaam & Gezondheid Diabetes
Verwijderd
18 21-06-2011 20:51
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Psychologie gevolgen van altijd pijn hebben
damaetas
13 08-06-2002 07:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.