Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2006, 10:29
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Mijn vraag is: ik heb onlangs mijn rijbewijs gehaald en iemand heeft mij aangeboden om in zijn auto te rijden af en toe. Die auto is gewoon verzekerd en gekeurd enzo, dus niets mis mee.

Alleen wil ik nu weten of ik wel verzekerd ben als ik een ongeluk zou krijgen. Krijgt diegene de schade dan vergoed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2006, 10:31
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ligt aan je verzekering. In principe wel geloof ik.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 10:33
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Wat voor verzekering moet je dan hebben?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 10:36
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Dat durf ik niet te zeggen. Daarvoor kun je misschien beter even surfen naar een site van een verzekeraar en een beetje gaan pluizen...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 10:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-04-2006 @ 11:29 :
Mijn vraag is: ik heb onlangs mijn rijbewijs gehaald en iemand heeft mij aangeboden om in zijn auto te rijden af en toe. Die auto is gewoon verzekerd en gekeurd enzo, dus niets mis mee.

Alleen wil ik nu weten of ik wel verzekerd ben als ik een ongeluk zou krijgen. Krijgt diegene de schade dan vergoed?
de verplichte wa-verzekering dekt in ieder geval wel de schade aan anderen (als jij een ongeluk veroorzaakt).

of hij zijn schade (schade aan zijn auto) vergoed krijgt, hangt van zijn verzekering af. (Wa, Wa-plus of All-Risk). Dat zul je aan hem moeten vragen.

overigens kan het wel naar worden als je de auto van een ander total loss rijdt, aangezien jij dan in principe daar voor aansprakelijk gehouden kan worden. Is hij echter allrisk verzekerd, dan zal het geen problemen opleveren.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 10:50
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-04-2006 @ 11:47 :
de verplichte wa-verzekering dekt in ieder geval wel de schade aan anderen (als jij een ongeluk veroorzaakt).

of hij zijn schade (schade aan zijn auto) vergoed krijgt, hangt van zijn verzekering af. (Wa, Wa-plus of All-Risk). Dat zul je aan hem moeten vragen.

overigens kan het wel naar worden als je de auto van een ander total loss rijdt, aangezien jij dan in principe daar voor aansprakelijk gehouden kan worden. Is hij echter allrisk verzekerd, dan zal het geen problemen opleveren.
Nee all risk is ie zeker niet verzekerd. Mja, daarom vroeg ik het me af. Je hoort zo vaak dat familieleden in elkaar auto rijden, maar nu twijfel ik om het zelf te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 14:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1383626
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wel verrot als je schade veroorzaakt in de auto van een ander en diegene is niet all-risk verzekerd.
Dan moet je dat nog gaan betalen ook...
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 20:38
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-04-2006 @ 18:56 :
Wel verrot als je schade veroorzaakt in de auto van een ander en diegene is niet all-risk verzekerd.
Dan moet je dat nog gaan betalen ook...
Het is een wat oudere auto dus dat scheelt
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 20:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-04-2006 @ 21:38 :
Het is een wat oudere auto dus dat scheelt
hoe oud is 'een wat oudere auto' ?

als je een auto van tien jaar oud compleet moet vergoeden, zit je nog op pakweg 2500 euro.

daarnaast, plaatwerk is voor een nieuwe auto niet duurder als voor een oude auto, en het tarief van de schadehersteller ook niet.

overigens rij ik regelmatig in de auto van een ander (enkel wa+ verzekerd), dat gaat prima, maar het argument 'het is een oude auto' lijkt me wat al te simpel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 21:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-04-2006 @ 21:46 :
overigens rij ik regelmatig in de auto van een ander (enkel wa+ verzekerd), dat gaat prima.
Jij bent rij-instructeur en ik heb nog geen week m'n rijbewijs. Bij wie zou de kans groter zijn dat je schade veroorzaakt?
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 21:08
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-04-2006 @ 22:00 :
Jij bent rij-instructeur en ik heb nog geen week m'n rijbewijs. Bij wie zou de kans groter zijn dat je schade veroorzaakt?
Ach, ik reed na 1,5 week in de auto van mijn baas, omdat ik de boodschappen weg moest brengen. Nou, ik deed het van angst bijna in mijn broek
Gezellig, in een bmw rijden van een ander... haha
Maar goed; het was een diesel dus dat was wel fijn

Maarré ontopic; je moet er niet vanuit gaan dat je geen ongeluk maakt En inderdaad, het hangt gewoon van zijn verzekering af. En tja, als jij dan een ongeluk maakt en hij is WA-verzekerd, dan is het wel zo netjes om dat zelf te betalen (vind ik dan) en dan maakt het tenslotte niet uit of jij in een andermans auto rijd of je rijdt je eigen WA-verzekerde auto total-loss (ja, voor je gevoel is dat van een ander vervelender denk ik )
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 21:17
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-04-2006 @ 21:46 :
hoe oud is 'een wat oudere auto' ?

als je een auto van tien jaar oud compleet moet vergoeden, zit je nog op pakweg 2500 euro.

daarnaast, plaatwerk is voor een nieuwe auto niet duurder als voor een oude auto, en het tarief van de schadehersteller ook niet.

overigens rij ik regelmatig in de auto van een ander (enkel wa+ verzekerd), dat gaat prima, maar het argument 'het is een oude auto' lijkt me wat al te simpel.
Ik geloof dat ze hem voor 500 euro hebben overgenomen incl APK
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 08:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Rachel schreef op 08-04-2006 @ 22:08 :
Ach, ik reed na 1,5 week in de auto van mijn baas, omdat ik de boodschappen weg moest brengen. Nou, ik deed het van angst bijna in mijn broek
Gezellig, in een bmw rijden van een ander... haha
Maar goed; het was een diesel dus dat was wel fijn
Wha, dat lijkt me eng ja.

Citaat:
En tja, als jij dan een ongeluk maakt en hij is WA-verzekerd, dan is het wel zo netjes om dat zelf te betalen (vind ik dan) en dan maakt het tenslotte niet uit of jij in een andermans auto rijd of je rijdt je eigen WA-verzekerde auto total-loss (ja, voor je gevoel is dat van een ander vervelender denk ik )
Tuurlijk maakt dat wel uit. Het is niet jouw auto, niet jouw verzekering. Je bent afhankelijk van andermansverzekering en je hebt daar totaal geen invloed op.
Als iemand zegt: "Leen mijn auto maar even" voor een klein stukje, dan ga je toch niet vragen hoe diegene verzekerd is? Maar stel er gebeurt wat en het is een dure auto, dan kan dat wel erg duur worden. Ik neem geen eigen auto omdat ik daar het geld niet voor (over) heb, dusja.
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 10:10
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-04-2006 @ 22:00 :
Jij bent rij-instructeur en ik heb nog geen week m'n rijbewijs. Bij wie zou de kans groter zijn dat je schade veroorzaakt?
point taken.

bij jou is die kans misschien wel minder groot; misschien ben jij wel voorzichtiger omdat je nog wat minder zelfvertrouwen hebt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Gta - 5 Auto weg?
IGiveYouAdvice
2 24-09-2013 15:55
Verhalen & Gedichten Herfst met een vleugje Oostenrijk
NadeHAVO
4 05-11-2012 10:40
Verkeer & Vervoer hoe vaak lenen jullie je auto uit?
phoxetis
38 24-09-2007 19:19
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40
ARTistiek dag uit het leven van een straatveger in amsterdam
de wijze jodokus
9 06-01-2002 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.