Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2012, 19:59
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Er zijn volgens mij veel mensen die een lager advies hebben gekregen dan ze eigenlijk aankunnen. Toen ik op de basisschool zat, kreeg ik Havo/Vwo advies, maar ik werd uiteindelijk toch naar de Havo gestuurd, want ik was volgens hen ''niet zelfstandig genoeg''. Inmiddels zit ik in een 2Havo/Vwo klas en het jaar is alweer afgelopen en met de cijferlijst die ik nu heb, kan ik dik naar 3Vwo toe. ik stond het hoogst van mijn klas, zei de mentor. Het is echt niet dat ik de hele tijd zat te stressen of zo, maar ik ben wel een klein beetje perfectionistisch. Een 8 staat toch mooier dan een 6 Mijn klasgenoten vroegen me hoe ik ooit op de Havo ben terechtgekomen want ik was eigenlijk het zelfstandigst van iedereen . 1 iemand zei dat het misschien komt doordat ik van (half) Marokkaans komaf , dus misschien werd ik gediscrimineerd(?), maar ik ben vrijwel zeker van ben dat dit echt niet zo is Ik denk dat een advies uiteindelijk ook niet zo veel zegt en ik geloof dat er leerlingen zijn die op de Mavo zitten die het Vwo aankunnen. Tuurlijk begrijp ik dat dat voor de meeste niet geldt.

Zijn er hier andere mensen die ook een te laag advies hebben gekregen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2012, 20:08
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Ik heb jaren geleden een vmbo/havo-advies gekregen. Na de eerste klas (vmbo/havo) toch voor vmbo gegaan.. Door tegenslagen ben ik voor het eindexamen de eerste keer gezakt voor vmbo-t, maar na de tweede keer heb ik mijn diploma behaald. Ik moest dan wel een jaartje extra, maar goed.. Sinds vandaag heb ik officieel mijn MBO4-niveau behaald. Na de zomer begin ik aan het HBO...

Ik geloof trouwens ook dat vmbo'ers het vwo aan zouden kunnen. Ligt aan de personen. Als je het écht wil; dan kan het. Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen.. Doorzettingsvermogen is de sleutel naar succes.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 22:00
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
Ik heb vorig jaar Mavo 4 gedaan en ben met mooie cijfers geslaagd, nu zit ik in 4 havo en sta er meer dan goed voor.. lees ik heb de cijfers om een overstap naar het vwo te overwegen als ik straks mijn mooie havo diploma op zak heb... maar ja dan ben ik straks 20 en kom ik van de middelbare, daar moet ik dus nog eens goed overna denken...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 16:28
Verwijderd
Gediscrimineerd omdat je half mocro bent? Die is nieuw. En als het echt zo simpel gaat dan zou je toch wel kunnen overleggen om eventueel naar VWO over te stappen?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 16:55
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik kreeg op de basisschool mavo/havo advies. Na aanleiding van een slechte cito score. Bij ons in de stad had je geen mavo/havo klas, dus ik moest naar de mavo th. Daarna was ik naar het MBO gegaan omdat ik niet wist wat ik wilde. Na 2 jaar toch maar weer havo gaan doen. 4 en 5 havo in 1 jaar, daarna 5 en 6 vwo in 1 jaar en nu zit ik op WO, waar ik tot nu toe ook alles in 1x heb gehaald.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 17:00
nightrise
nightrise is offline
Ik kreeg een vmbo advies en na veel zeuren en cito scores laten zien waar havo/vwo uitkwam.
Mocht ik uiteindelijk naar de havo vanuit 2 havo naar 3 vwo gegaan.
Ze vonden dat ik als verlegen dyslectisch meisje niet op een havo of vwo thuis hoorde.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 17:46
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Gediscrimineerd omdat je half mocro bent? Die is nieuw. En als het echt zo simpel gaat dan zou je toch wel kunnen overleggen om eventueel naar VWO over te stappen?
Ik zit nu in 2Havo/Vwo en ga volgend jaar gewoon naar 3Vwo. Toen ik in de brugklas zat, was dit eigenlijk niet mijn plan. Maar met de cijfers die ik had, kwam daar verandering in. In het begin dacht iedereen dat het niet kon; of tenminste, ikzelf dacht dat
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 17:48
RubenVWO
RubenVWO is offline
De middelbare scholen willen graag hun naam hoog houden. Ze proberen dus zoveel mogelijk 'geslaagden' te krijgen, het maakt niet uit wat voor een niveau, het is alleen belangrijk dat er veel mensen slagen. Ik zelf zit nu in 3HAVO en doe volgend jaar 4VWO, omdat ik gemiddeld een 8 sta. Als je een 7.9 staat op onze school, mag je VWO niet doen. Ze zijn bang voor een slechte naam.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 17:57
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
De middelbare scholen willen graag hun naam hoog houden. Ze proberen dus zoveel mogelijk 'geslaagden' te krijgen, het maakt niet uit wat voor een niveau, het is alleen belangrijk dat er veel mensen slagen. Ik zelf zit nu in 3HAVO en doe volgend jaar 4VWO, omdat ik gemiddeld een 8 sta. Als je een 7.9 staat op onze school, mag je VWO niet doen. Ze zijn bang voor een slechte naam.
Wat een strenge school In de klas waar ik nu in zit, blijkt dat ik er het beste voor sta, en ik sta met echt alles gemiddeld een 7.8 Bij mij op school mag je bijvoorbeeld ergens een 5 voor staan en dat dan compenseren met een zeven(tje). Dit is niet bij mij het geval hoor. Ik sta voor geen enkel vak onvoldoende
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 18:00
RubenVWO
RubenVWO is offline
Ja gemiddeld natuurlijk! Maar je mag niet voor de theorievakken lager hebben dan een 6.5
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 18:10
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Ja gemiddeld natuurlijk! Maar je mag niet voor de theorievakken lager hebben dan een 6.5
Oh, oke. Dan zouden veel mensen op mijn school een probleem hebben
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 06:20
Verwijderd
Mijn advies was goed, tenminste dat denk ik nog steeds. Wij deden twee toetsen op de basisschool, dat was een test om te kijken of er hetzelfde uitkwam, voor de NIO kwam er overduidelijk vwo uit, maar bij de Cito kwam er 'slechts' 539 uit. Ik wilde graag naar een cambridgeklas toe, dus extra engels, maar daarvoor moest ik wel een vwo-advies hebben van m'n school. Mijn moeder is dus naar de school gegaan en alleen maar daardoor heeft de school mij een vwo-advies gegeven, anders had het havo/vwo geweest en dan had ik absoluut nu op de havo gezeten en niet op het vwo, omdat ik de brugklas best wel slecht hebt gepresteerd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 12:18
Joke:D
Joke:D is offline
Ik denk dat er net zoveel mensen met een te laag advies zijn als met een te hoog advies. Als ik zie hoeveel vwo'ers bij ons op school afstromen naar de havo (ook die wel hun best doen), moeten daar wel mensen bij zitten die een te hoog advies hebben gekregen. Aan de andere kant zijn er ook een aantal 'diplomaspaarders' die met een vmbo-k of vmbo-t diploma het voor elkaar krijgen om de havo en t vwo te halen. Ieder jaar weer.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 17:34
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Er zijn ook kinderen die zich pas later 'ontwikkelen'. Het kan dus zijn dat je advies achteraf gezien dus voor jou te laag was, maar dat eigenlijk pas in de brugklas bleek dat je echt heel zelfstandig bent etc. Misschien liet je ook al iets zien in groep 8, maar was dit nieuw.

Ik heb ook wel eens gehoord dat middelbare scholen een zogenaamde boete moeten betalen voor ieder kind dat afstroomt, het lijkt me dus wenselijk voor hen dat zij kinderen op het goede niveau plaatsen en in ieder geval niet hoger doen dan wat uit de huidige resultaten blijkt om vervolgens te merken dat het het niveau toch niet aankan.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 19:37
nienny
nienny is offline
Ik join de club.

Nio toets: vmbo-kader

Omdat ik van een speciale basisschool kwam en ze me daar te verlegen/stil/terughoudend vonden, hebben ze me maar ingestroomd op vmbo-basis.
4 jaar lang heb ik dat gedaan -> vmbo-bb diploma met absurd hoge cijfers.
Toen heb ik 1 jaar kader gedaan -> vmbo-kader diploma in the pocket.
Afgelopen jaar versneld vmbo-T gedaan -> geslaagd voor vmbo-T met vijf achten en één negen.

Ik zit nu dus inderdaad met drie diploma's. Volgend jaar ga ik versneld havo doen en ik wil uiteindelijk naar de Universiteit. Slapjanuzen. Maar ach, ik kom er zo ook wel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Ik join de club.

Nio toets: vmbo-kader

Omdat ik van een speciale basisschool kwam en ze me daar te verlegen/stil/terughoudend vonden, hebben ze me maar ingestroomd op vmbo-basis.
4 jaar lang heb ik dat gedaan -> vmbo-bb diploma met absurd hoge cijfers.
Toen heb ik 1 jaar kader gedaan -> vmbo-kader diploma in the pocket.
Afgelopen jaar versneld vmbo-T gedaan -> geslaagd voor vmbo-T met vijf achten en één negen.

Ik zit nu dus inderdaad met drie diploma's. Volgend jaar ga ik versneld havo doen en ik wil uiteindelijk naar de Universiteit. Slapjanuzen. Maar ach, ik kom er zo ook wel.
Respect!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 10:29
Verwijderd
Wow inderdaad! Respect!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Wow inderdaad! Respect!

Hier sluit ik me bij aan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-07-2012, 15:31
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
ik join de club.

Nio toets: Vmbo-kader

omdat ik van een speciale basisschool kwam en ze me daar te verlegen/stil/terughoudend vonden, hebben ze me maar ingestroomd op vmbo-basis.
4 jaar lang heb ik dat gedaan -> vmbo-bb diploma met absurd hoge cijfers.
Toen heb ik 1 jaar kader gedaan -> vmbo-kader diploma in the pocket.
Afgelopen jaar versneld vmbo-t gedaan -> geslaagd voor vmbo-t met vijf achten en één negen.

Ik zit nu dus inderdaad met drie diploma's. Volgend jaar ga ik versneld havo doen en ik wil uiteindelijk naar de universiteit. Slapjanuzen. Maar ach, ik kom er zo ook wel.
wow
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 01:39
Anoniemxx
Avatar van Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Ik had dus eerst advies havo vwo drna havo ik scoorde vwo en ze stuurde me naar havo vwo

=S
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 09:45
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Ik had dus eerst advies havo vwo drna havo ik scoorde vwo en ze stuurde me naar havo vwo

=S
Dan kan je tenminste kiezen Mij werd die kans nooit gegund... ik werd gewoon naar de Havo brugklas gestuurd, maar uiteindelijk zit ga ik dit jaar gewoon naar 3Vwo zonder een jaar extra te moeten doen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 10:09
omnomnom
Avatar van omnomnom
omnomnom is offline
Opzich ben ik met de stelling eens, dat komt ook doordat de mensen die dat advies geven zelf een lage opleiding hebben.

Waar ik echter oneens mee ben is dit:
"en ik geloof dat er leerlingen zijn die op de Mavo zitten die het Vwo aankunnen"
Ik heb zelf 2 jaar havo en 2 jaar mavo gedaan, en in de brugklas waren er maar 2 mensen van de 30 die naar de havo gingen.
Tuurlijk zijn er zulke leerlingen, maar dit is eerder een uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 12:02
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Mijn Cito en docent adviseerde havo/vwo, wat opzich wel klopte. De havo met 2 vuisten in mijn neus gedaan, op vwo had ik waarschijnlijk iets moeten doen. Ik heb echter ook een extra test gedaan. Die gaf aan dat gemend theoretisch voor mij, met veel inzet en moeite, wel haalbaar was.

Wie dat bedacht heeft is dus duidelijk een mongool geweest want ook het hbo heb ik af kunnen ronden met relatief weinig uren vergeleken met de verwachte benodigde inzet.

Ook een klasgenoot destijds kreeg vmbo GT advies, die vanwege zijn cijfers doorgestroomd naar havo, en vanwege zijn cijfers doorgestroomd naar vwo.

Wat ik ook raar vind: havo/vwo klassen. Sta je gemiddeld 7,5, dan ga je naar vwo. Waarom maken ze er niet van: je zit in een vwo klas, scoor je onder de 6, dan ga je naar havo? Ik denk dat de vwo klassen dan aanzienlijk groter worden. Immers, op die leeftijd zijn mensen (uitzonderingen daar gelaten) niet geneigd om een 7,5 te halen, een 6,5 is ook een prima cijfer immers.

Ik denk dat ze vaak laag inschatten. Immers kan je beter 100 vmbo leerlingen hebben waarvan er 99 slagen en 20 havo leerlingen waarvan er 19 slagen, dan 80 vmbo leerlingen waarvan er 80 slagen en 40 havo leerlingen waarvan er 34 slagen. Die slagingspercentages wil een school niet, ook zittenblijvers niet. Het is een simpel geval van mensen dom houden om je eigen scores goed te laten lijken. Scholen zijn er professionals in. Ken scholen die hun waarde krijgen door landelijke toetsen: met als gevolg dat schoolexamens zo extreem moeilijk zijn dat daar mensen makkelijk meer dan een jaar vertraging oplopen; maar de landelijke toets is dan natuurlijk vrij makkelijk; die halen heel veel mensen; en dat is wat ze gebruiken als promotie.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 16:40
Verwijderd
Ja zeker hier ook!

Omdat ik fail angst heb (bijna weg) had ik mijn cito toets erg slecht gemaakt.
Het gevolg hiervan was dat ik ook een laag advies op de basisschool kreeg.

Het was Kader/VMBO-T.
Mijn ouders wisten dat ik veel hoger konden en zijn toen in gesprek gegaan.
Hierdoor heb ik toch een Havo advies gekregen.

Nu inmiddels 2e jaar HAVO en het gaat prima!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 19:29
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk trouwens dat algemene trend eerder is dat teveel mensen een te hoog advies krijgen. Er zijn nu een stuk meer mensen die naar havo/vwo gaan dan eerst (volgens mij was het ooit 40% oid en nu is het ruim de helft - zoiets). De schoolniveaus zelf zakken ook, waardoor je uiteindelijk dan weer wel het advies aankan dat je kreeg (want als havo/vwo makkelijker wordt, krijgen ook meer mensen dat advies). Het lijkt me een versterkend effect, want én je wilt dat je kind naar havo/vwo gaat, én de overheid en scholen willen dat die kinderen slagen, waardoor het niveau omlaag gaat, waardoor nog meer mensen erheen kunnen... enzovoort. Je ziet het ook aan de taal- en rekentoets, die werden dit jaar voor het eerst gedaan met ronduit bedroevende resultaten, waardoor hij nu officieel een paar jaar (?) later ingaat. Anyway, die toetsen moet iedereen kunnen halen, want ze zijn gemaakt per niveau en testen van 'hey, je zit op het vwo, kun je vwo-rekenen aan?' En vervolgens zijn er dus heel veel mensen (verschilt per toets en per niveau) gezakt, volgens mij was 40% een redelijk "normaal" percentage dat het niet haalde. Oftewel: jongeren op niveau X kunnen niveau X niet aan.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2013, 21:52
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
^ als het goed is, is vastgesteld dat bijvoorbeeld de havo de onderwerpen in wiskunde X, Y en Z beheersen tot een bepaalde gradatie. Daar valt weinig in te schuiven; die norm is de norm en dat past zich niet aan, zeker bij de landelijke eindtoets niet.

Ik weet toevallig dat mijn school hanteerde dat iedereen die jaar 1 succesvol wil doorkomen moet beheersen: X, Y en Z. Nu weet ik ook dat een andere opleiding dat niet hanteerde, maar die zeiden: de regel is dat minimaal 70% van de studenten jaar 1 haalt. Met als gevolg dat je in jaar 2 bent een opgevoerde bak strond zit waar mensen niks kunnen en massaaaaal afhaken omdat daar het niveau minimaal X, Y en Z moet zijn.

Ik vrees inderdaad dat je wel eens gelijk kon hebben dat het laatste wat ik zojuist verteld wordt toegepast op veel grotere schaal dan dat goed is voor het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 08:40
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Er zijn ook kinderen die zich pas later 'ontwikkelen'. Het kan dus zijn dat je advies achteraf gezien dus voor jou te laag was, maar dat eigenlijk pas in de brugklas bleek dat je echt heel zelfstandig bent etc. Misschien liet je ook al iets zien in groep 8, maar was dit nieuw.
Hier sluit ik mij wel bij aan Ik was heel onzeker (over alles) en faalangstig op de basisschool en dingen waarvan ik dacht dat ik het niet zou kunnen, deed ik niet. Zo was ik, dacht ik, heel slecht in rekenen. Toen ben ik naar vmbo gemengde leerweg gegaan, daar ging mijn beste vriendin heen en ik wilde bij haar blijven.
Op gemengde leerweg haalde ik negens voor wiskunde en ben ik naar vmbo-t gegaan. Daarna verkort mbo, niveau 3 en 4, afgerond met 9, toen hbo afgerond met 8 en toen de zomer gewerkt om mijn wiskunde op vwo-niveau te krijgen en de toelating van de premaster op de universiteit gehaald! Zonder herkansingen tot nu toe alles gehaald met zelf een 7 voor statistiek en inmiddels zie ik mijn studieloopbaan ook als meerwaarde, ik heb veel meer stage- en werkervaring, ben ambitieus en een doorzetter en daar ben ik heel trots op
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 09:13
Verwijderd
Ik had ook een te laag advies. Ik kreeg VWO-advies terwijl ik duidelijk het gymnasium aankon. Heb dan ook mijn gymnasiumdiploma met 11 vingers in de neus binnengekopt. Ik neem mijn basisschool niets kwalijk in deze, het waren toch al malloten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 11:25
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Ik denk trouwens dat algemene trend eerder is dat teveel mensen een te hoog advies krijgen. Er zijn nu een stuk meer mensen die naar havo/vwo gaan dan eerst (volgens mij was het ooit 40% oid en nu is het ruim de helft - zoiets). De schoolniveaus zelf zakken ook, waardoor je uiteindelijk dan weer wel het advies aankan dat je kreeg (want als havo/vwo makkelijker wordt, krijgen ook meer mensen dat advies). Het lijkt me een versterkend effect, want én je wilt dat je kind naar havo/vwo gaat, én de overheid en scholen willen dat die kinderen slagen, waardoor het niveau omlaag gaat, waardoor nog meer mensen erheen kunnen... enzovoort. Je ziet het ook aan de taal- en rekentoets, die werden dit jaar voor het eerst gedaan met ronduit bedroevende resultaten, waardoor hij nu officieel een paar jaar (?) later ingaat. Anyway, die toetsen moet iedereen kunnen halen, want ze zijn gemaakt per niveau en testen van 'hey, je zit op het vwo, kun je vwo-rekenen aan?' En vervolgens zijn er dus heel veel mensen (verschilt per toets en per niveau) gezakt, volgens mij was 40% een redelijk "normaal" percentage dat het niet haalde. Oftewel: jongeren op niveau X kunnen niveau X niet aan.
Daar heb je wel gelijk in. Mijn natuurkunde leraar zegt dat het niveau de laatste 30 jaar fors gedaald is. De mavo-4 van toen staat nu gelijk aan Vwo3 van nu

Ik vind dat zowat iedereen wel het Vwo aankan, hoor. Het is helemaal niet moeilijk. Je moet gewoon meer opletten en jezelf vragen stellen, meer niet.

Citaat:
Mijn Cito en docent adviseerde havo/vwo, wat opzich wel klopte. De havo met 2 vuisten in mijn neus gedaan, op vwo had ik waarschijnlijk iets moeten doen. Ik heb echter ook een extra test gedaan. Die gaf aan dat gemend theoretisch voor mij, met veel inzet en moeite, wel haalbaar was.

Wie dat bedacht heeft is dus duidelijk een mongool geweest want ook het hbo heb ik af kunnen ronden met relatief weinig uren vergeleken met de verwachte benodigde inzet.
Met mij gebeurde hetzelfde, behalve dat ik wel naar het atheneum ging. Later kreeg ik nog een NIO toets, die zogenaamd je 'intelligentie' meet Ik had vmbo advies gekregen, terwijl ik gemiddeld een 8 stond voor alle vakken op Vwo3!!!! Serieus, ik zal nooit, maar dan ook nooit nog eens zo'n intelligentietoets serieus nemen! Op het taalgedeelte scoorde ik vrij laag, terwijl dat eigenlijk het punt is waar ik beter in ben. De manier hoe die toets gedaan werd, bleeeeh! Elk onderdeel duurde ongeveer 10 minuten, soms 15. Maar hierdoor kon ik helemaal niet inplannen hoe lang ik erover moest gaan doen, en hoe lang ik de denktijd had voor elke vraag. De dag erna werd ik ook erg ziek. De griep heerste...

Dat soort momentopnamen geven een heel verknipt beeld over wat je werkelijk aankan!

Laatst gewijzigd op 06-02-2013 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 09:31
laalala
Avatar van laalala
laalala is offline
Mij gaven ze het advies VMBO-TL omdat ik 'niet kon rekenen'. Door goede cito in HAVO/VWO brugklas gekomen. Nu doe ik 5VWO (met wiskundeA).
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:12
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Bij mij was het zo dat de basisschool iedereen een te hoog advies gaf, ik geloof dat er uit mijn klas van toen maar 4 kinderen waren die niet na 1 jaar al naar een niveau lager gingen.
Dat werd waarschijnlijk gewoon gedaan om de naam van die basisschool hoog te houden en te kunnen zeggen 'kijk maarliefst 90 procent van onze leerlingen gaat naar havo of vwo' en er dan niet bij vertellen dat na 1 jaar bijna iedereen naar een niveau lager moest.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 18:30
Shenron
Shenron is offline
Ik zit nu zelf in 5 HAVO, heb allemaal goede cijfers en als ik zo door blijf ga zit ik volgend jaar op 5 VWO inshaAllah. Een advies zegt iets over jouw toen je in groep 8 zat. Je veranderd door de jaren heen, dus een advies zegt niet dat dat het hoogste niveau is dat je kan halen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 21:27
Endorsed
Endorsed is offline
Bij mij zitten er wel een paar in de klas die best HAVO mogen doen..
Citaat:
Met mij gebeurde hetzelfde, behalve dat ik wel naar het atheneum ging. Later kreeg ik nog een NIO toets, die zogenaamd je 'intelligentie' meet
Is inderdaad een IQ-Toets. Scoorde zelf ook gemiddeld(rond de 100) op ruimtelijk inzicht terwijl dit juist nu bij Natuurkunde/SK/Wiskunde mijn sterkste punt is en ik dus Wis/Na wil gaan studeren.

Laatst gewijzigd op 18-03-2013 om 21:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Serieus ijzertekort
Djeten
12 16-11-2010 22:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ouders wantrouwen cito-toets
Love & Peace
80 01-03-2007 16:23
De Kantine Weerwolfspel #23
Spelleider
500 13-10-2006 12:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sars
Gatara
108 14-05-2003 16:04
Verhalen & Gedichten Laatste advies (reacties gewenst)
JCH83
1 19-03-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.