Oud 22-10-2018, 09:56
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2018, 09:59
Verwijderd
Nu nog die dikke politieke vinger in de pap amputeren.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 10:49
Verwijderd
Dat was al sinds 2015 zo:

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016...k-of-religieus

Best vreemd dat dat nu opeens groot in het nieuws komt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 10:55
Verwijderd
Ik zie daar anders wel weer een tsunami van islamisering in dat grafiekje.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Dat was al sinds 2015 zo:

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016...k-of-religieus

Best vreemd dat dat nu opeens groot in het nieuws komt.
Daar staat de helft schatje
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Daar staat de helft schatje
50.1%
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 11:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
"Godsdienst blijkt vooral een zaak van lager opgeleiden en ouderen"


huhu.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 11:56
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik was wel een beetje verrast dat er zoveel meer katholieken dan protestanten zijn in nederland
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 12:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik was wel een beetje verrast dat er zoveel meer katholieken dan protestanten zijn in nederland
Is vaak vooral de inschrijving, de katholieken zijn verder vrij passief in hun geloof, protestanten gaan in het algemeen veel vaker naar de kerk en zijn actiever en zichtbaarder met hun geloof bezig.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 12:06
Verwijderd
Er is bij de katholieken geen versplintering. 20 jaar geleden waren alle protestantse kerken samen opgeteld meer dan het katholieke blok.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 12:29
Verwijderd
Tevens:

Citaat:
De katholieken! Dat is het meest schunnige, belazerde, onderkruiperige, besodemieterde deel van ons volk! Maar die naaien er op los! Die planten zich voort! Als konijnen, ratten, vlooien, luizen. Die emigreren niet! Die blijven wel zitten in Brabant en Limburg met puisten op hun wangen en rotte kiezen van het ouwels vreten!
©Lodewijk Stegman

- Willem Frederik Hermans
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 12:48
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Er is bij de katholieken geen versplintering. 20 jaar geleden waren alle protestantse kerken samen opgeteld meer dan het katholieke blok.
ja vandaar ook mijn verbazing

bij ons in de regio worden de katholieke kerken in hoog tempo gesloten, en degene die open blijven hebben nog maar eens in de twee of vier weken een echte dienst met een officiële meneer ervoor

maar ik had inderdaad buiten limburg en brabant gerekend! blijkbaar nog 80% katholieken daar
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 14:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Is vaak vooral de inschrijving, de katholieken zijn verder vrij passief in hun geloof, protestanten gaan in het algemeen veel vaker naar de kerk en zijn actiever en zichtbaarder met hun geloof bezig.
Ik heb een tijd geleden ook ergens iets gelezen over dat het erg moeilijk is om je uit te schrijven bij de kerk als je daar bijvoorbeeld als kind door je ouders bent ingeschreven.
Een deel van de als gelovige geregistreerde mensen zal dat dus ook eigenlijk niet zijn.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 14:52
Verwijderd
Ik sta ook nog geregistreerd als gelovige, maar ben dat niet. Ik moet me nog altijd een keer uitschrijven.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 15:12
Verwijderd
Is vrij simpel maar veel mensen zijn te lui RK Kerk heeft een voorbeeldbrief op zijn site en een link naar een website die je helpt te bepalen naar welk adres je die brief moet sturen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Is vrij simpel maar veel mensen zijn te lui RK Kerk heeft een voorbeeldbrief op zijn site en een link naar een website die je helpt te bepalen naar welk adres je die brief moet sturen.
Toch is dat niet zomaar gepiept, of althans, dat was niet zomaar gepiept. Zeker niet als je verwijderd wil worden uit die databases.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Toch is dat niet zomaar gepiept, of althans, dat was niet zomaar gepiept. Zeker niet als je verwijderd wil worden uit die databases.
Mocht dat nog steeds zo zijn dan is dat een slechte zaak t.a.v. de AVG.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 21:12
Saiy
Saiy is offline
En waar heeft dat wel of niet religieus zijn dan mee te maken? Of je ingeschreven staat bij een kerk of moskee of whatever? Want dan zou de conclusie van het onderzoek beter 'steeds minder mensen staan ingeschreven bij een religieuze instantie' kunnen zijn

Ik ben zelf niet gelovig maar sta volgens mij nog wel ingeschreven bij de rk. In dat geval zou ik dus meegenomen zijn als gelovige terwijl ik mezelf absoluut niet zo zie

En ik ken een boel gelovige mensen in mijn omgeving die niet ingeschreven staan bij een kerk. Die gaan dan eens in de zoveel tijd naar iets anders toe
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2018, 21:15
Verwijderd
Citaat:
En waar heeft dat wel of niet religieus zijn dan mee te maken? Of je ingeschreven staat bij een kerk of moskee of whatever? Want dan zou de conclusie van het onderzoek beter 'steeds minder mensen staan ingeschreven bij een religieuze instantie' kunnen zijn

Ik ben zelf niet gelovig maar sta volgens mij nog wel ingeschreven bij de rk. In dat geval zou ik dus meegenomen zijn als gelovige terwijl ik mezelf absoluut niet zo zie

En ik ken een boel gelovige mensen in mijn omgeving die niet ingeschreven staan bij een kerk. Die gaan dan eens in de zoveel tijd naar iets anders toe
Jezus mens alle antwoorden op je vragen staan in het artikel en in de CBS-link.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 21:16
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Jezus mens alle antwoorden op je vragen staan in het artikel en in de CBS-link.
Nou nou nou. Snel geïrriteerd?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Nou nou nou. Snel geïrriteerd?
Wel door mensen die niet even de moeite nemen om het bronmateriaal te lezen. Luie flikker.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Mocht dat nog steeds zo zijn dan is dat een slechte zaak t.a.v. de AVG.
Het zou mij niet verbazen dat er voor het kerkelijk rattentuig een uitzondering geldt, maar dat weet ik niet en ook geen zin gehad het uit te zoeken..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2018, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Het zou mij niet verbazen dat er voor het kerkelijk rattentuig een uitzondering geldt, maar dat weet ik niet en ook geen zin gehad het uit te zoeken..
Volgens mij niet maar ik denk dat het puur om het doopregister gaat en ik vraag me af of er wel echt naleving is bij schrapping daaruit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Nou nou nou. Snel geïrriteerd?
Dat is algemeen bekend hier.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 13:24
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Wel door mensen die niet even de moeite nemen om het bronmateriaal te lezen. Luie flikker.
Jemig, opvliegerig type ben jij of niet? Lijkt me een vermoeiende karaktertrek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2018, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Jemig, opvliegerig type ben jij of niet? Lijkt me een vermoeiende karaktertrek.
Laten we je eerste post in deze topic er nog eens bijpakken:
Citaat:
En waar heeft dat wel of niet religieus zijn dan mee te maken? Of je ingeschreven staat bij een kerk of moskee of whatever? Want dan zou de conclusie van het onderzoek beter 'steeds minder mensen staan ingeschreven bij een religieuze instantie' kunnen zijn
Waarom begin je die zin met "En"? Dat doen alleen mensen die geïrriteerd zijn nadat ze iets gelezen hebben en vervolgens met een klok-klepel verhaal zitten. Vervolgens volgt er een barrage van vragen die met één klik beantwoord hadden kunnen worden.

Citaat:
Ik ben zelf niet gelovig maar sta volgens mij nog wel ingeschreven bij de rk. In dat geval zou ik dus meegenomen zijn als gelovige terwijl ik mezelf absoluut niet zo zie
Nee, staat in de link dat ze het ging om uitvragen, dus niet bij de kinderverkrachtingskerk gaan vragen hoeveel mensen er staan ingeschreven.

Citaat:
En ik ken een boel gelovige mensen in mijn omgeving die niet ingeschreven staan bij een kerk. Die gaan dan eens in de zoveel tijd naar iets anders toe
Weer een zin beginnen met En. Hoeveel communicatieproblemen heb je in je leven?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 13:40
Verwijderd
Maar nee, dat heeft niets met opvliegend te maken. Ik gebruik gewoon weinig smileys in mijn posts Vervelend om écht te moeten lezen ?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 20:47
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Dat was al sinds 2015 zo:

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016...k-of-religieus

Best vreemd dat dat nu opeens groot in het nieuws komt.
Inderdaad, volgens mij is het geen echt nieuws.

Op dit forum is het ook maar een goddeloze bende trouwens.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, volgens mij is het geen echt nieuws.

Op dit forum is het ook maar een goddeloze bende trouwens.
Dr. Peterson draait zich om in z'n graf.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:13
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Jezus mens alle antwoorden op je vragen staan in het artikel en in de CBS-link.
Maar, mis ik nu gewoon een link naar het artikel?
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018...niet-religieus
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, volgens mij is het geen echt nieuws.

Op dit forum is het ook maar een goddeloze bende trouwens.
Technocratie for teh win ouwe!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:55
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Laten we je eerste post in deze topic er nog eens bijpakken:

Waarom begin je die zin met "En"? Dat doen alleen mensen die geïrriteerd zijn nadat ze iets gelezen hebben en vervolgens met een klok-klepel verhaal zitten. Vervolgens volgt er een barrage van vragen die met één klik beantwoord hadden kunnen worden.


Nee, staat in de link dat ze het ging om uitvragen, dus niet bij de kinderverkrachtingskerk gaan vragen hoeveel mensen er staan ingeschreven.


Weer een zin beginnen met En. Hoeveel communicatieproblemen heb je in je leven?
Citaat:
Maar nee, dat heeft niets met opvliegend te maken. Ik gebruik gewoon weinig smileys in mijn posts Vervelend om écht te moeten lezen ?
Dat, in combinatie met mijn zinsopbouw, maakt dat jij niet een klein beetje geïrriteerd raakt, maar nee,het gelijk nodig vind te gaan schelden? Uiteraard staat het jou helemaal vrij te kiezen hoe jij mensen bejegenen wilt, maar persoonlijk vind ik dat nogal kinderachtig en overdreven. En dat is waarom ik jou opvliegend noem, dat heeft verder niets te maken met hoeveel smileys jij wel of niet gebruikt per post.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Dat, in combinatie met mijn zinsopbouw, maakt dat jij niet een klein beetje geïrriteerd raakt, maar nee,het gelijk nodig vind te gaan schelden? Uiteraard staat het jou helemaal vrij te kiezen hoe jij mensen bejegenen wilt, maar persoonlijk vind ik dat nogal kinderachtig en overdreven. En dat is waarom ik jou opvliegend noem, dat heeft verder niets te maken met hoeveel smileys jij wel of niet gebruikt per post.

Spoiler
Wajoo wat ben jij een dom wicht
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 23:06
Verwijderd
Daar komt weer een epistel aan van Saiy.. Allemachtig, waar zijn de mensen met internetsgogme gebleven.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 23:10
Verwijderd
He jongens, eindelijk wat leven in de brouwerij, wordt er meteen zo moeilijk gedaan
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 23:11
Verwijderd
Al moet saiy nog wat oefenen, Daniel is vermakelijker.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-10-2018, 09:57
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Inderdaad, volgens mij is het geen echt nieuws.

Op dit forum is het ook maar een goddeloze bende trouwens.
Zwaantjuuuh waar ben je
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 12:26
Stofzuiger
Stofzuiger is offline
Autisme-alert
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 16:01
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Al moet saiy nog wat oefenen, Daniel is vermakelijker.
Het is Daniël. Niet Daniel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Het is Daniël. Niet Daniel.
Nee, dat zie je verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Het is Daniël. Niet Daniel.
Naar mijn mening is dat niet zo, Daniel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 16:26
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Nee, dat zie je verkeerd.
Citaat:
Naar mijn mening is dat niet zo, Daniel.
<3
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 16:58
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Naar mijn mening is dat niet zo, Daniel.
Citaat:
Nee, dat zie je verkeerd.
Uh....for real?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Uh....for real?
Snap je het echt niet? Dat jij in dit geval de autoriteit bent over je eigen naam en het zelf mag kiezen en dat wij net doen als jij in eerdere discussies? Nee? Je ziet de analoog niet?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Uh....for real?
Is gewoon mijn mening Daniel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 17:20
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Is gewoon mijn mening Daniel.
Ach, wat gezellig. Maar ik heb ook een mening over jou. En wil je weten hoe die luid?

Laatst gewijzigd op 24-10-2018 om 17:27.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Ach, wat gezellig. Maar ik heb ook een mening over jouw. En wil je weten hoe die luid?
Daniel, "jouw" is een bezittelijk voornaamwoord. En "luid" schrijf je als stam+t. Maar dat is slechts de norm en conventie, ruimte genoeg voor eigen mening hier, Daniel, dus ga gerust door met je daar niets van aantrekken!

Voor de rest interesseert jouw mening mij niet zo veel, Daniel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 17:25
Verwijderd
Dat gezegd hebbende, Daniel, laat dat je vooral niet tegenhouden!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 17:31
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Daniel, "jouw" is een bezittelijk voornaamwoord. En "luid" schrijf je als stam+t. Maar dat is slechts de norm en conventie, ruimte genoeg voor eigen mening hier, Daniel, dus ga gerust door met je daar niets van aantrekken!
Ja sorry ik ben dyslectisch. Kan ik ook niks aan doen.
Zal volgens jouw natuurlijk weer verboden moeten zijn he. Dat iemand dyslectie heeft. Want ooeh jeej....ik heb 1 freaking spelfout gemaakt.
Laat me raden....jij ben superieur?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ja sorry ik ben dyslectisch. Kan ik ook niks aan doen.
Zal volgens jouw natuurlijk weer verboden moeten zijn he. Dat iemand dyslectie heeft. Want ooeh jeej....ik heb 1 freaking spelfout gemaakt.
Neuh, je bent vooral lui en onnozel; je hebt namelijk twee fouten gemaakt. Niet één, Daniel.

Citaat:
Laat me raden....jij ben superieur?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou je geloven?
Sadok
226 29-09-2005 10:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 21-08-2005 00:14
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 21:37
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 05:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p)
Sweet_Hadar
52 15-05-2003 15:43
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 23:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.