Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2001, 14:52
absolution
absolution is offline
Yow mannekes,
Ik zou willen een mini-ketentje kopen, maar ik weet nie echt wat er goed is en wat niet.

Wat ik wil:
- de sterkste bass die er bestaat (mag met extra externe subwoofer zijn)
- CD-RW ondersteuning
- eventueel CD-text
- veeeeel bass!!!!
- nog es veeeeeel bass!!!!
- afstandsbedieningske
- connectoren voor PC, TV, discman, enz, ...

Voor de rest maakt het mij nie veel uit, 2 boxen zijn genoeg, meer mag....
en ik had dit graag gehad voor ongeveer 10.000 bef (= ongeveer 500 gulden), mag wat meer zijn hoor...

heeft er iemand een hele goeie?

of als je iets anders weet (bvb losse versterker, CD speler, boxkes en zo voor dezelfde prijs, dan is dat ook goed!!!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2001, 14:57
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 14:58
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, in ieder geval hoort dit op Hardware & Techniek.

S&M -> H&T.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 15:17
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
absolution schreef:
Yow mannekes,
Ik zou willen een mini-ketentje kopen, maar ik weet nie echt wat er goed is en wat niet.

Wat ik wil:
- de sterkste bass die er bestaat (mag met extra externe subwoofer zijn)
- CD-RW ondersteuning
- eventueel CD-text
- veeeeel bass!!!!
- nog es veeeeeel bass!!!!
- afstandsbedieningske
- connectoren voor PC, TV, discman, enz, ...

Voor de rest maakt het mij nie veel uit, 2 boxen zijn genoeg, meer mag....
en ik had dit graag gehad voor ongeveer 10.000 bef (= ongeveer 500 gulden), mag wat meer zijn hoor...

heeft er iemand een hele goeie?

of als je iets anders weet (bvb losse versterker, CD speler, boxkes en zo voor dezelfde prijs, dan is dat ook goed!!!)

Whaaaa!

Voor 500 piek
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 15:19
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Gewoon een grappig JVC ofzo Sony stereo'tje heb hartstikke genoeg bass hoor
__________________
/...\
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 15:22
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Zo'n mini systeem geeft weinig (zeer weinig bass)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 15:22
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Ik denk als ik dit zo hoor dat je wel wat meer als 500,- piek komt uit te geven ik heb hier en versterker staan die al 1100DM kost.
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 15:27
absolution
absolution is offline
whoops
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 15:59
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
gewoon een PA versterker halen en 2 PA luidsprekers en goede cd speler: dan heb je pas bass
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 16:50
absolution
absolution is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
gewoon een PA versterker halen en 2 PA luidsprekers en goede cd speler: dan heb je pas bass

PA ?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 18:10
jge
jge is offline
is 500 echt geen typfautje?
__________________
if you were unable to wake from a dream, how would you know the difference between the real world and the dreamworld....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 18:17
Verwijderd
okay, jij wilt dus een minisetje hebben voor 500 piek met goede bas?

vergeet het maar.. dat lukt je neversnooitniet..

je zult toch echt met meer knaken moeten komen wil je een mooie, zuivere, strakke en niet-bonkende bas hebben.. persoonlijk ben ik érg gecharmeerd van de combinatie Marantz PM30 versterker met Mission 701 luidsprekers.. heerlijk fris, jong geluid vol dynamiek, bijna alle frequenties komen er sprankelend uit zonder enige vorm van vervorming op hogere volumes..

het mag dan wel een 2-weg speakersysteem zijn, maar het klinkt (en voelt!) echt zalig..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 20:23
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
IDD dobermann die combinatie is "dodelijk"
Ik heb zelf en Yamaha VSA versterker en mcFarlow Exciter's daar komt pas heftige bas en mooie hoge tonen uit maar die luidsprekers kun je niet zo maar kopen.
Je snapt het all Zelfbouw.
Ik zou je aanraden als je goede luidprekers wilt hebben moet je ze zelf bouwen als je dat kunt.
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 23:44
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Goedkope bas oplossing is gewoon een PA versterker met 2 PA speakers, dat Mission/Marantz gedoe is heel duur hoor
En niet nodig als je voor de bas gaat en niet een audiofiel bent
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 02:26
dystopia
dystopia is offline
Kweet niet precies wat wij hebben, maar wij hebben een zeer uitgebreid systeem van Macintosh dat al zo'n 25 jaar oud is (en nog steeds perfect werkt volgens m'n vader hoewel, hij wel 1 box heeft opgeblazen en daarna nog 2 kleine boxjes van 50W oid.)

Compleet met voorversterker, eindversterker, equalizer, tuner (allemaal van Macintosh), zilveren stekkers voor optimale kwaliteit, tape/recorder (geen idee welk merk, zeer oud), cd-speler (Marantz, uit 1990 da's het nieuwste) en een pick-up (element naar de klote helaas), headset (merk weet ik ff niet) en 2 boxen (van Ohm, 1 naar de klote helaas.. dat krijg je als je uitschiet bij de volumeknop van de eindversterker )

Zou niet weten wat dit allemaal waard is of heeft gekost wat ik wel weet is dat dit in vergelijking met die nieuwe stuff van *noem een merk als Philips* VEEL beter is dat hoor je duidelijk.
Ik zweer je, als ik daar de bass van open (doek normaal niet want daar krijg je echt koppijn van) zet en dan niet van eem mp3 maar van een cd (betere kwaliteit).. dan heb je pas geluid oeiii heerlijk als je ouders er niet zijn hoewel ik liever het geluid wat hoger zet dan de bass

Maak er wel 'ns een foto van als ik m'n webcam heb volgende week (als ik em koop )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 07:33
ScitzoFreak V4
ScitzoFreak V4 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
IDD dobermann die combinatie is "dodelijk"
Ik heb zelf en Yamaha VSA versterker en mcFarlow Exciter's daar komt pas heftige bas en mooie hoge tonen uit maar die luidsprekers kun je niet zo maar kopen.
Je snapt het all Zelfbouw.
Ik zou je aanraden als je goede luidprekers wilt hebben moet je ze zelf bouwen als je dat kunt.
tja, maarja, als we jou altijd moeten geloven... dan heb jij echt alles..

maar je had jezelf al eens flink verlult, bleek dus dat je niets meer als een kinds opscheppertje was.. triest.. :r
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 09:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ScitzoFreak V4 schreef:
tja, maarja, als we jou altijd moeten geloven... dan heb jij echt alles..
*grin*

Tis dus wachten op fotos

Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 09:14
absolution
absolution is offline
mja mja, wat ik dus eigenlijk bedoelde is zoiets als wat je ziet op http://www.jbl.com/home/products/pro...3030&SerId=SGR

Heeft iemand een goeie mini-keten? verscterker en zo, dat hoeft helemaal niet apart te zijn hoor...dat kost te veel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2001, 10:15
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
ScitzoFreak V4 schreef:
tja, maarja, als we jou altijd moeten geloven... dan heb jij echt alles..

maar je had jezelf al eens flink verlult, bleek dus dat je niets meer als een kinds opscheppertje was.. triest.. :r
hij verlult zich continu, negeer hem maar
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 10:34
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
absolution schreef:
mja mja, wat ik dus eigenlijk bedoelde is zoiets als wat je ziet op http://www.jbl.com/home/products/pro...3030&SerId=SGR

Heeft iemand een goeie mini-keten? verscterker en zo, dat hoeft helemaal niet apart te zijn hoor...dat kost te veel
Zoiets kun je wel krijgen voor 500,-

JVC maakt geloof ik wel fijne dingen.

Voldoet alleen niet echt aan de eisen die jij stelt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 11:28
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Uit zo'n boombox komt toch wel een beetje bass? Die zijn toch wel onder de 500,-?
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 16:15
dystopia
dystopia is offline
Locutus je woont hier vlakbij, mag ik je BeoWolf cluster en je stereoinstallatie 'ns zien? en je waterkoelingssysteem en ik wil nog een shell op je QNX bak

Je weet zelf best dat wij een mooie stereoinstallatie hebben, die wilde je nog kopen weet je wel
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 17:15
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Goedkope bas oplossing is gewoon een PA versterker met 2 PA speakers, dat Mission/Marantz gedoe is heel duur hoor
En niet nodig als je voor de bas gaat en niet een audiofiel bent

ach, op zich valt deze combinatie best mee.. ik kocht die Mission-speakers laatst in een zaak voor 250,- p/s (waren dan wel gruwelijk in de aanbieding), en die versterker heb ik niet nieuw gekocht, komt van een goede kennis af.. ('t ding is nog maar 5 jaar oud though).. die kostte me 100 piek ghe

trouwens, Marantz is 80% Philips, net als dat Lexus 80% Toyota is.. maar toch klinkt/rijdt het 100x beter


Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 17:17
Verwijderd
trouwens, als je een PC-speakersetje (ongeacht of het nou Klipsch is of Creative) of zo'n mini-setje gewend bent schrik je echt van de kwaliteit van MP3's.. je zult erachter komen dat 128kbps láng niet voldoende is voor je oren, die ineens verrast worden met eersteklas geluidsweergave
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 17:57
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
trouwens, als je een PC-speakersetje (ongeacht of het nou Klipsch is of Creative) of zo'n mini-setje gewend bent schrik je echt van de kwaliteit van MP3's.. je zult erachter komen dat 128kbps láng niet voldoende is voor je oren, die ineens verrast worden met eersteklas geluidsweergave
Yep

Same here toen ik mn Sennheiser HD570 voor 't eerst in de computer prikte

__________________
/...\
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2001, 17:59
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Cybernetic Joosie schreef:
Yep

Same here toen ik mn Sennheiser HD570 voor 't eerst in de computer prikte

Ik vind de HD570 zelf wat minder, maar hijs wel beter dan elke Creative set

Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 20:30
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ik vind de HD570 zelf wat minder, maar hijs wel beter dan elke Creative set

kheb nou n 580.. had eerst een 545, die was ook erg goed, maar die 580 klinkt nog zuiverder, meer ruimtelijker
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 15:26
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
dystopia ik wou hem niet KOPEN ik wou em STELEN en het was inderdaad en prachtig systeem enne vortex heeft toen die versterker zien staan
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 15:39
Willy
Willy is offline
JE wilt alleen maar een harde bas????? En niet perfect geluid.Koop dan zo'n goedkope BASSBUIS Was er vorge keer nog een in de aanbieding bij de kijkshop koste 99.- en geluid was redelijk en koop een redelijk versterker en cd spelertjekost niet zo duur maar als je maar een versterker neemt met genoeg vermogen voor de BASSBUIS.
Maar 500 piek is wel een beetje weinig.Dat waren alleen de speakers bij mij.
__________________
www.accesforum.tk
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 15:55
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

kheb nou n 580.. had eerst een 545, die was ook erg goed, maar die 580 klinkt nog zuiverder, meer ruimtelijker

khad een 210, toen een 280 Linear en nu een 580
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 16:19
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Mensen dit topic ging over een miniset, niet over Sennheiser koptelefoons.. blijf een beetje ontopic aub.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 16:45
vortex
vortex is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
dystopia ik wou hem niet KOPEN ik wou em STELEN en het was inderdaad en prachtig systeem enne vortex heeft toen die versterker zien staan
Die was wel heavy jah, maar dat ding van dystopia is nog ietsje bruter denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 16:46
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
dat ding van jeroen was inderdaad bruuter maateh ik heb nieuwe luidsprekers maar weet niet hoe je hier plaatjes kunt neerzetten
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 16:49
vortex
vortex is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
dat ding van jeroen was inderdaad bruuter maateh ik heb nieuwe luidsprekers maar weet niet hoe je hier plaatjes kunt neerzetten
[?IMG]http://urlvanplaatje.jpg[?/IMG]

vraagtekens weglaten
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Mensen dit topic ging over een miniset, niet over Sennheiser koptelefoons.. blijf een beetje ontopic aub.
ey audio is audio right, en iedereen was het er al vrij snel over eens dat je geen goede sound hebt (wat hij wil) voor dat geld.. nah, een beetje uitwijken en dieper op de materie ingaan mag toch wel?


Met citaat reageren
Oud 11-09-2001, 05:52
ScitzoFreak V4
ScitzoFreak V4 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
dat ding van jeroen was inderdaad bruuter maateh ik heb nieuwe luidsprekers maar weet niet hoe je hier plaatjes kunt neerzetten
in een ander topic loop je te blaten dat je zo geweldig met de opengl en directx api's om kan gaan maar hier weet je ineens niet hoe je de [ img] tags gebruikt...?

vreemd...

rofl

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2001, 13:42
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
dat is toch wel wat anders
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 11-09-2001, 17:44
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ey audio is audio right, en iedereen was het er al vrij snel over eens dat je geen goede sound hebt (wat hij wil) voor dat geld.. nah, een beetje uitwijken en dieper op de materie ingaan mag toch wel?

juist.


Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 16:02
ScitzoFreak V4
ScitzoFreak V4 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
dat is toch wel wat anders
muwhahahahaha WTF!? ROFLMAO!!!

kerel, neem van mij 1 ding aan:
jij bent echt grappig
(in negatieve zin)


Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 19:48
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
en neef van mij die programeert je van ALLES met C/openGL maar vraag hem niks over en netwerkje dan staat ie met zen bek vol tanden !
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 23:41
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
en neef van mij die programeert je van ALLES met C/openGL maar vraag hem niks over en netwerkje dan staat ie met zen bek vol tanden !
hahahahaha ijlbal
Met citaat reageren
Oud 15-09-2001, 10:32
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
???????
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Mijn zelf gemaakte game Final Tear 3
Spikey Cloud
6 16-06-2010 22:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De UK krijgt een nieuw kiesstelsel!
Joostje
6 12-05-2010 20:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De politiek in Israel & Palestina
Kitten
143 17-08-2009 10:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Yasser Arafat overleden
hhendrikxx
500 19-11-2004 00:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap was de dood van Rabin, het begin van het einde?
prrr ta li loe
250 25-10-2004 13:23
Software & Hardware [mini pc's] graag commentaar
Verwijderd
12 27-06-2004 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.