Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 18:26
lieve
lieve is offline
Hi iedereen,
sinds enkele maanden kom ik heel goed overeen met een gast van 24(hij zit in het kliekje waar ik en m'n beste vriendin heel vaak mee weggaan). Zoals we zelf zeggen, lijkt het wel alsof we 'soulmates' zijn. We kunnen discusiëren over verschillende dingen, en diepzinnige gesprekken hebben, en hebben vaak over vele dingen dezelfde gedachten.En we vertellen elkaar veel over onze vorige relaties enzo.
Maar sinds enkele weken(een goei 5 weken), heb ik zo het idee dat hij meer wil dan enkele vrienden/soulmates zijn.
Dit komt vaak tot uiting in diepgaande gesprekken over liefde,trouwheid,samenwonen,...maar ook als we lekker onnozel doen. Niet enkel ik,maar ook mijn vrienden hebben dit door.
Als hij me aanraakt, is het anders dan hiervoor... ik voel gewoon dat er meer aan de hand is bij hem. Hij zit ook STEEDS naast me, Ok dit is niet abnormaal als je zogoed als soulmates voor elkaar bent, maar hij wil ook steeds alles samen met mij doen. Enzo.
Als het in ons groepje even stilletjes is, komt hij steeds voor mij met van die leuke vragen af, zoals 'Wanneer gaan we trouwen?', 'Wanneer gaan we eindelijk eens werk maken van onze eerste kindertjes?',....
In het begin dacht ik er niet verder over na dan, hij is me weer aan het plagen... maar als die persoon zo'n vragen steeds aan dezelfde persoon stelt, beginnen niet alleen de mensen in je omgeving maar jij zelf ook vragen te stellen.
Ik kan niet meteen duidelijke opmerkingen geven waardoor je overduidelijk kan zeggen, dat hij verliefd op me is. Want het is steeds de manier en het moment waarop hij zo'n dingen zegt en doet... dat het steeds doen uitblijken!

Een van m'n vriendinnen heeft hem daar eens over aangesproken, maar hij is een echte kei in het veranderen van onderwerp. En het ontwijken van bepaalde vragen!
Ik zou het zelf wel durven vragen, maar... ik denk dat als ik hem dan afwijs, we die fantastische vriendschap zouden kunnen verliezen.
Tot nu toe, probeer ik steeds op zijn vragen en opmerkingen zo komiek mogelijk op te reageren zoals altijd. Ofwel negeer ik die. En ik denk wel dat het tot nu toe werkt.

Heeft iemand anders iets in gedachten, hoe ik hem kan duidelijk maken dat ik zijn vriendschap heel erg waardeer. Maar dat ik niets meer wil????????
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 18:52
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Je hebt een goede vriend, die je als je soulmate en heel goed met hem overweg kunt. Maar jij hebt verder geen gevoelens voor hem, en je bent bang dat hij wel gevoelens voor jou ontwikkeld heeft.

Omdat je geen relatie met hem wil, ben je bang dat je je vriendschap op het spel zet als je hem hiermee confronteert.

Ik denk, naar je verhaal te horen, dat hij inderdaad verliefd op je is. Hij wil altijd bij je zijn, en hij denkt vermoedelijk elke dag continu aan je. Terwijl jij dat niet hebt.

Je kunt hem het beste een paar weken negeren. Want tijd laat zijn verliefdheid afzakken. Als hij jou heel lang niet ziet zal hij je vergeten. Daarna kun je de vriendschap wel weer oppakken. En als je geluk hebt heeft hij dan een vriendin.

Als dat niet mogelijk is is het beste wat je kunt doen hem ontwijken. Dus als hij er bij is ergens anders gaan staan. Of niet meer in gaan op zijn gesprekken en het kortaf houden.

Iets anders zou ik ook niet weten.
Dus
1. Aantal weken Negeren

of

2. Ontwijken en kortaf zijn
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:00
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Het hem gewoon recht in z'n gezicht vertellen. Als ie het dan nog niet begrijpt is niet niet al te slim, als ie het wel begrijpt en jou als net zo'n goede vriendin ziet als jij hem als vriend, zal hij er vrede mee hebben. Als hij dat niet heeft, dan weet je meteen wat je aan hem hebt als vriend.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:01
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Gewoon letterlijk zeggen? Ik snap je probleem niet echt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:02
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fatal Exception schreef op 30-06-2003 @ 19:52:

Dus
1. Aantal weken Negeren

of

2. Ontwijken en kortaf zijn
Ik denk dat je hem daar juist mee kwijtraakt omdat je dan eigenlijk een signaal geeft dat je helemaal niks meer van hem wilt weten.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:03
lieve
lieve is offline
Negeren is al geen optie, naargelang wij steeds met dezelfde vriendenkliek op stap gaan.
En ontwijken en kortaf zijn, is een optie.Vooral da kortaf zijn, daar doe ik al een tijdje m'n best in! Maar het ontwijke... ik kan het een beetje proberen te doen, maar vrees ervoor.
Mss zoude we er toch eens een gesprek over moeten hebben?!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:05
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lieve schreef op 30-06-2003 @ 20:03:
Negeren is al geen optie, naargelang wij steeds met dezelfde vriendenkliek op stap gaan.
En ontwijken en kortaf zijn, is een optie.Vooral da kortaf zijn, daar doe ik al een tijdje m'n best in! Maar het ontwijke... ik kan het een beetje proberen te doen, maar vrees ervoor.
Mss zoude we er toch eens een gesprek over moeten hebben?!
Denk het wel. Zoals ik al zei door het negeren en ontwijken geef je een signaal uit dat hij opvagt als: ze wil helemaal niets meer van me weten. Door gewoon met hem te gaan praten en te vertellen dat jij het vermoeden hebt dat hij meer wil en daaropvolgend antwoord afwachten. Geeft hij dit toe kan je rustig vertellen dat jij hem liever te vriend houdt dan meer.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:13
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Toch proberen te praten, want stel je voor dat het helemaal niet zo is, dan maak je je druk om helemaal niks.
Je kan natuurlijk ook iemand anders op hem af sturen zodat diegene hem uit probeert te horen wat hij nou precies van jou vindt. Want dingen als 'wanneer zullen we aan die kindertjes beginnen' enz, hoeven niet meteen te betekenen dattie het serieus bedoelt. Heb ik ook wel eens met een gewone vriend gehad dat we dingen smsten als 'ik mis je' 'wanneer zie ik je weer schat' enz en dat betekende ook helemaal niks, was gewoon om de lol zeg maar
Dus gewoon gaan praten, dan wordt alles duidelijk waarschijnlijk!
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:33
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Ik denk dat praten niet helpt hoor, hij gaat toch liegen en zegt dat hij niet verliefd is.

Je kunt het beste gewoon kortaf zijn en hem zo veel mogelijk ontwijken.
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:48
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fatal Exception schreef op 30-06-2003 @ 20:33:
Ik denk dat praten niet helpt hoor, hij gaat toch liegen en zegt dat hij niet verliefd is.

Je kunt het beste gewoon kortaf zijn en hem zo veel mogelijk ontwijken.
Om hem helemaal kwijt te raken lijkt me dat de beste manier. Als je hem te vriend wil houden en hij liegt erover om je maar niet kwijt te raken, gewoon alsnog zeggen dat je niet meer wil zelfs al was hij wel verliefd (wat hij dan misschien ook wel is, maar niet toe durft te geven).
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:14
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
gewoon letterlijk zeggen, als je niet 100% zeker weet of hij meer wil dan alleen vrienden kan je dat ook nog navragen.


Ik was ook hele tijd verliefd op een meisje en had wel paar van die kansloze romantische dingen gedaan, die ze achteraf niet waardeerde. Vorige week vertelde ze dat en was het voor ons beiden duidelijk wat er aan de hand was. Tenminste grotendeels duidelijk. Maarjah dit is vast een hele andere situatie dan degene waarin jij je bevind maar de oplossing zou hetzelfde kunnen zijn
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:03
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Ik ben ook een keer stiekem verliefd geworden op een goede vriendin van mij, en toen ze dat doorhad, deed ze ook korter af en ontweek ze me.

Dat was voor mij een hint dat het niet wederzijds was, maar gewoon vrienden zijn we wel gebleven.
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:03
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
owh had toch niet al gereageert...

Ehm nou kijk, je gaat het er met hem gewoon in een melige (en ook een serieuze) bui over hebben dat verliefd worden en evt. ook een relatie krijgen alleen maar vriendschappen kapot maakt (lekker radicaal) zeg dat je zijn vriendschap voor geen goud kwijt wil, enz. Zeg bijv (als hij het niet begrijpt) dat je altijd geneigt bent afstand te nemen als je weet of merkt dat iemand verliefd op je is.

spreek daarna eventueel af dat jullie nooit verliefd op elkaar worden (domme afspraak maar hij weet tenminste waar hiju aan toe is!)

Nja dan lijkt et me wel duidelijk
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:05
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
'vriendenkliek'


wtf, jij 17 vrienden van 24.. boerentown zeker
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:17
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 01-07-2003 @ 00:05:
'vriendenkliek'


wtf, jij 17 vrienden van 24.. boerentown zeker
Niet alleen maar in plattelands-noord-nederland zullen dit soort vriendschappen plaatsvinden.... dat jij als 17/18 jarige nog nooit goed bevriend bent geweest met een wat ouder meisje zegt meer iets over jou *zucht* bovendien gedragen meisjes zich over het algemeen volwassener (ze hebben een geestelijke voorsprong) en hebben dus sneller oudere mannelijke vrienden....
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:23
Ik > Jij
Avatar van Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Citaat:
never mind schreef op 01-07-2003 @ 00:17:
(ze hebben een geestelijke voorsprong) en hebben dus sneller oudere mannelijke vrienden....
offtopic: Sorry hoor, je antwoordt heel interessant, maar niet té optimistisch/feministisch worden.. zulke kortzichtige conclusies bewijzen dan namelijk meteen het tegenovergestelde..
__________________
tum tee tum..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:26
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Joshua_Love schreef op 01-07-2003 @ 00:23:
offtopic: Sorry hoor, je antwoordt heel interessant, maar niet té optimistisch/feministisch worden.. zulke kortzichtige conclusies bewijzen dan namelijk meteen het tegenovergestelde..
hehe ja ok ik ben ook wel aan het algemeniseren, maar toch merk ik heel vaak in mijn omgeving dat meisjes vaker een oudere vriend/oudere vrienden hebben. Jongens daarentegen maken er in mijn omgeving geen probleem van om met jongere meisjes om te gaan

Mja ik moest toch wel een beetje terug slaan omdat je als meisje met een 6 jaar oudere vriend meteen ingedeeld wordt in regio-boerenlandschap.....
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:47
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Dat hij de vraag van je vriendin ontwijkt zegt al genoeg
__________________
Kleine Denise
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2003, 00:10
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 30-06-2003 @ 20:02:
Ik denk dat je hem daar juist mee kwijtraakt omdat je dan eigenlijk een signaal geeft dat je helemaal niks meer van hem wilt weten.
mee eens. Daar komt nog eens bovenop dat hij zich daardoor ook niet echt fijn zal voelen, als je hem opeens volledig negeert.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:18
lieve
lieve is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 01-07-2003 @ 00:05:
'vriendenkliek'


wtf, jij 17 vrienden van 24.. boerentown zeker

Het is nu niet meteen 'the city to be', maar een boerengat is het helemaal niet.(Onze gemeente is vrij groot, maar ook vrij plattelands--> MAAR verstedelijkt steeds meer)
Maar de hoofdreden dat het leeftijdsverschil er is, komt doordat enkele maten(van m'n leeftijd) in dezelfde voetbalploeg spelen dan hij. En door af en toe te gaan kijken enzo. leer je meer mensen kennen, en natuurlijk zitten er al eens wat volwassenere mensen bij.
Maar ik moet idd wel zeggen,dat ik vaak met oudere/meer volwassen mensen optrek.(Hoe het komt weet ik ook niet)
+ het heeft wel een voordeel hoor. Die personen kunnen meestal met de auto rijden... dus moet ik nergens bijna meer met m'n fietske naartoe!

By the way, thx om me te verdedigen 'never mind'!!

En ik zal eens een klappeke doen met z'n neef, daar kom ik ook goed met overeen... naargelang hij toch niet praat met m'n beste vriendin. Tegen z'n neef zal hij wel iets verteld hebbe, nu die da nog tegen mij zeggen zodat ik zeker ben hé!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:27
Kaas
Avatar van Kaas
Kaas is offline
ik heb ook zoiets gehad.
Ik zat er uiteindelijk ook heel erg mee, hij
was smoor, maar voor mij was hij alleen een
goede vriend. Ik wist ook niet hoe ik het
moest oplossen en heb hem op een gegeven
moment heel erg gekwetst. Alles was meteen
duidelijk. ik heb hem toen ook een tijd niet
gezien en gesproken. Nu zijn we weer goede
vrienden, hij begrijpt het en weet precies wat
hij aan me heeft. Ik weet zeker dat als ik hem
duidelijk zou maken dat ik nu wel open zou
staan voor een relatie met hem, zou hij dat
ook graag willen. Hij heeft zeg maar
nog steeds een zwak voor me, maar
respecteert me nu gewoon als een goede
vriendin en niet de zijne.
veel geluk ermee
__________________
I'll be there, where ever you are...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:35
apresskier
apresskier is offline
Gewoon met hem gaan praten.. ga hem in ieder geval niet lopen negeren of zo, want daarmee maak je het probleem alleen maar groter!..

En als jullie echt zo'n goeie vriendschap hebben, moet je daar ook over kunnen praten. Maak 'm duidelijk hoe jij jullie vriendschapsband ziet. Succes ermee!
__________________
Ik hoop dat je gelukkig wordt, ik hoop dat ik me niet vergis, ik hoop dat ik gelukkig word, nu ik zie wat ik zo mis
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:51
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Offtopic: "Ik hoop dat je gelukkig wordt, ik hoop dat ik me niet vergis, ik hoop dat ik gelukkig word, nu ik zie wat ik zo mis"

ge-wel-dig... mooie sig
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Erectie-/libidoproblemen vriend.
OnderkofferMe
36 23-03-2013 15:38
Liefde & Relatie Verward maar verliefd en wil niet opgeven!
Potonga
13 28-08-2011 16:43
Liefde & Relatie Vriend is de spelbreker
loverdino
6 15-09-2010 19:00
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.