Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 16:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik woon op dit moment nog thuis, maar ik ga in augustus/september op kamers. Nu sta ik ingeschreven in Gouda, maar dan moet ik ingeschreven staan in Utrecht om m'n uitwonende studiefinanciering te krijgen...

Nu zei m'n moeder laatst dat je rijexamen moet doen in de plaats waar je ingeschreven staat... Weet iemand of dat klopt? Want anders moet ik heeeel snel m'n rijbewijs gaan halen, want het lijkt me niet fijn en handig om in een nieuwe stad opeens rijexamen te doen, ik ben Gouda gewoon gewend...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2004, 16:40
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Nee, dat is complete onzin!

Je mag examen doen in de plaats die jij wilt!! Zowiezo zijn niet alle plaatsen in Nederland afrij-plaatsen!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:42
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Snufje schreef op 21-04-2004 @ 17:40 :
Nee, dat is complete onzin!

Je mag examen doen in de plaats die jij wilt!!
Idd
Citaat:
Voor de praktijkexamens heeft het CBR ruim vijftig examenplaatsen, verspreid over heel Nederland. Meestal wordt het examen afgenomen in de examenplaats dicht bij jouw woonplaats. Maar je mag ook op andere CBR-locaties examen doen.
Bron: http://www.cbr.nl
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:59
Sithan
Sithan is offline
Ik kreeg de keuze om in amsterdam of in Haarlem af te rijden, en aangezien ik niet in 2 gemeentes sta ingeschreven, is het dus niet waar wat je moeder zegt.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ten eerste, je mag examen doen waar je maar wilt. Al doe je het in Maastricht terwijl je in Leeuward'n woont... Maar je moet wel een uittreksel uit het persoonsregister hebben van de plaats waar je staat ingeschreven. Dat lijkt me overigens niet zo'n probleem.

Rijden in een omgeving die je goed kent kan ook zo z'n nadelen hebben. Voor je examen maakt het niet uit en voor je lessen is het juist fijn om veel onverwachtse dingen tegen te komen (eenrichtingswegen, plotselinge straatjes van rechts, blinde drempels, onoverzichtelijke kruispunten etc.)...

Kortom, gewoon doen wat je het handigst uitkomt qua tijd en ruimte.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Dat is mooi... M'n moeder wist dat het toen zij rijexamen deed verplicht was... Tot nog niet zo lang geleden was het wel zo dat je examen moest doen in de plaats waar je ingeschreven staat...

Maar het is fijn te horen dat dat nu niet meer zo is ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 09:05
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Ja dikke onzin, hier in Almere kan je bijvoorbeeld nieteens rijexamen doen omdat het geen examengebied is... ik moest naar Harderwijk of Hilversum
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 10:59
Verwijderd
Ik rijles in waalre en moet op in eindhoven, en er zijn ook mensen uit eindhoven die bij mij in het dorp rijlessen dus het is allemaal onzin. Dit is mede zo geregeld zodat er enige concurentie is, want anders zou je wel bij die ene rijschool in je dorp MOETEN en die kan dan 50 euro vragen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Christian86 schreef op 22-04-2004 @ 11:59 :
Ik rijles in waalre en moet op in eindhoven, en er zijn ook mensen uit eindhoven die bij mij in het dorp rijlessen dus het is allemaal onzin. Dit is mede zo geregeld zodat er enige concurentie is, want anders zou je wel bij die ene rijschool in je dorp MOETEN en die kan dan 50 euro vragen.
Denk niet dat dat de reden waarom er weinig CBR's zijn, daar is (naar mijn idee) gewoon een prijsafspraak gemaakt onderling hoeveel het afrijden kost.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:01
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Alleen het feit al dat er niet in alle gemeenten CBR examenplaatsen zijn, maakt die hele stelling van je moeder flauwekul (no offence). En wat is tot voor kort? Ik heb 18 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald in Leidschendam en woonde in Zoetermeer: 2 totaal verschillende gemeenten en had verder dan een rij-examen helemaal niets met Leidschendam.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Eerste stap
Verwijderd
25 30-03-2003 21:22
Liefde & Relatie Hoe raak je nou als jongen, het beste in contact met een meisje
Pioneer3006
39 22-11-2002 17:34
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.