Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2020, 22:07
Verwijderd
Positief dus.
Advertentie
Oud 25-04-2020, 22:18
Verwijderd
Welke test?
Oud 25-04-2020, 22:31
Verwijderd
De test die ik een pagina eerder uitvoerde.
Oud 25-04-2020, 22:38
Verwijderd
Oke!
Oud 25-04-2020, 22:56
Verwijderd
Citaat:
De test die ik een pagina eerder uitvoerde.
gekkie <3
Oud 26-04-2020, 09:00
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Vanuit maastricht is Spanje ook veel dichterbij hé!
Neem je de uitdaging aan?
Citaat:
Waarom kwam je haar dan op het station tegen? Ik denk dat ze jokte en stiekem met de trein ging.
Misschien dat ze naar het zuidelijkste puntje van nederland wilde treinen en vanaf daar lopen. Ofzo.. Maar maastricht is al redelijk zuidelijkste puntje. In mn droom wat het meer station roozendaal denk ik
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 26-04-2020, 09:10
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Helaas zijn al m'n vakantiedagen ingetrokken tot nader order! En vind ik om België heen lopen te ver om
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 26-04-2020, 09:30
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Helaas
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 26-04-2020, 13:02
Verwijderd
Pin-de-kaas.
Oud 26-04-2020, 14:45
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Pin-de-kaas.
Ik heb dit een paar keer zachtjes tegen mezelf gezegd. Ik moet er behoorlijk stoned van giechelen Pin - de - kaas hehehe
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-04-2020, 16:32
Verwijderd
Oud 26-04-2020, 19:45
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik snap het niet
Oud 26-04-2020, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het niet
Dan heb je donderdagavond/vrijdagochtend niet opgelet op WhatsApp
Oud 26-04-2020, 21:24
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dan heb je donderdagavond/vrijdagochtend niet opgelet op WhatsApp
Ik snap het LOL
Oud 27-04-2020, 11:39
Verwijderd
Ik merk dat ik veel negatiever ben over het verloop van de pandemie, hebben meer mensen dat? Ik sta er dus ook niet van te kijken dat de festivals in 2021 een vraagteken zijn.

Ik geloof niet in de herd immunity en ook niet dat als je het eenmaal hebt gehad, dat je het dan ook niet meer kan krijgen.

Meer mensen met een wat minder positieve inslag?
Oud 27-04-2020, 11:41
Verwijderd
Nee, maar ik heb een irrationeel positieve houding nodig om het voor mezelf leuk te houden.
Oud 27-04-2020, 11:47
Verwijderd
Oja, dat snap ik ook weer heel goed, want daar ben ik ook goed in! Ik heb dat gevoel altijd als ik met iemand samen ben, maar voor de rest ben ik erg realistisch en zeggen mensen huh denk je dat dat óók geannuleerd wordt?
Oud 27-04-2020, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet in de herd immunity en ook niet dat als je het eenmaal hebt gehad, dat je het dan ook niet meer kan krijgen.
Vooralsnog is er geen bewijs dat je opnieuw ziek kan worden maar slechts incidentele anecdotes waarvan de zaken grote vraagtekens opwerpen en er is wel keihard bewijs dat immuniteit gewoon op een normale manier werkt zoals gewend.

Afgelopen weekend las ik een Duits krantenbericht waarin de onderzoekers uit Oostenrijk of Duitsland een gedeelte van de asymptomatische dragers en mensen met lichte klachten kon verklaren omdat ze eerder ziek geweest zijn van een coronavirus wat er relatief dichtbij ligt. Makes sense ook.

Laatst gewijzigd op 27-04-2020 om 11:57.
Oud 27-04-2020, 11:50
Verwijderd
Maar verder denk ik inderdaad dat je gelijk hebt en dat 2021 halverwege weer naar normaal zal gaan met opening horeca enzo.
Oud 27-04-2020, 11:53
Verwijderd
Oja, dat geloof ik ook wel, maar de rest is nogal vaag nog voor me.
Oud 27-04-2020, 18:29
Verwijderd
Er is gewoon nog vrij veel te onderzoeken. Bijv over die immuniteit en eventuele vaccins, hoe goed werken die? Dus in die zin snap ik niet dat er zo veel mensen min of meer verwachten dat we de komende twee maanden maatregelen versoepelen en alles is weer bij het oude. 2020 is sowieso al verpest. Horeca gaat vast wel weer ergens open maar met vrienden gezellig dicht op elkaar tafelen in een gezellig restaurant? No way.

Meest positieve geval hebben we in 2021 een vaccin dat goed werkt. Maar dat betekent ook tot die tijd op- en afschakelen van maatregelen.
Oud 28-04-2020, 11:45
Verwijderd
Hoe zou het nu bij al die religieuze sektes zijn? Zou daar ook lekker gemoord worden door corona?
Oud 28-04-2020, 14:01
Struilhuik
Struilhuik is offline
Godsamme jongons, ik heb zoveel zin om weer eens een live toernooitje poker te spelen.
Oud 28-04-2020, 14:04
Struilhuik
Struilhuik is offline
Laatste keer voelt echt eeuwen geleden. Overigens nog een leuke fooi mee naar huis genomen toen
Oud 28-04-2020, 15:56
Verwijderd
Chill meeting gehad, tien minuten over een specifiek woord gehad. Taalkundig etc, ik won natuurlijk, maar ik had die 9 minuten graag iets anders gedaan. Masturberen ofzo.
Oud 28-04-2020, 19:17
Verwijderd
Een collega denkt dat we in de zomer weer allemaal gewoon een normaal leven leiden. Net als bij een griep.
Oud 28-04-2020, 19:39
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Chill meeting gehad, tien minuten over een specifiek woord gehad. Taalkundig etc, ik won natuurlijk, maar ik had die 9 minuten graag iets anders gedaan. Masturberen ofzo.
Kun je niet multitasken ofzo
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 28-04-2020, 19:40
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Een collega denkt dat we in de zomer weer allemaal gewoon een normaal leven leiden. Net als bij een griep.
In welke wereld leeft die collega en hoe kom ik daar?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 28-04-2020, 19:43
Verwijderd
Mjah. Ze houdt zich gelukkig wel aan de maatregelen
Oud 28-04-2020, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Kun je niet multitasken ofzo
Vent is al in aanraking geweest met instanties.
Oud 28-04-2020, 21:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Oh gristus, iemand die ik normaal heel lief vind is nu boos omdat ik me uitlaat over debielo's die in de rij gaan staan voor de IKEA.
'je kan niet voor anderen bepalen dat ze binnen moeten blijven', 'mensen zijn zelf verantwoordelijk' en 'ik vind dat kappers ook wel weer open mogen'.
De tering, ik ben binnenzitten ook zat, maar ik ga niet naar de ikea om 'ook eens even een uitje te hebben'. Geef je mening over verantwoordelijk eens lekker aan mijn vrienden die in de zorg werken, die zijn het vast heel hard met je eens dat mensen wel weer naar buiten kunnen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-04-2020, 21:59
Verwijderd
Als ze 1,5m van elkaar in de rij staan moeten ze het vooral doen. Ik vind het ook vrij achterlijk want je kan alles ook online krijgen geloof ik toch? Maar in ieder geval zag het er op de beelden allemaal normaal en alleszins redelijk uit
Oud 28-04-2020, 22:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook dingen nodig van ikea en afhalen kon niet en bezorgen pas over twee maanden maar ik wacht nog wel even.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-04-2020, 22:21
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Als ze 1,5m van elkaar in de rij staan moeten ze het vooral doen. Ik vind het ook vrij achterlijk want je kan alles ook online krijgen geloof ik toch? Maar in ieder geval zag het er op de beelden allemaal normaal en alleszins redelijk uit
Jawel, maar ik denk dat mensen te gauw gaan denken dat alles wel weer kan.
Maar sowieso, waarom the fuck ga je in de rij staan voor een ikea/bouwmarkt/action? Gewoon dat kuddegedrag maakt me boos, dat zou ik buiten het hele Coronagebeuren ook vinden.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-04-2020, 22:54
Verwijderd
Hehehe, anecdotaal maar okay; ik kom eigenlijk iedere zaterdag en zondag wel langs een bouwmarkt gefietst op m'n fietstochten want ze zitten hier langs de uitvalswegen. Als ik dan ff rustig kijk naar de kentekens, dan zie ik vooral mensen van buiten de stad. Als ik van buiten de stad zou komen omdat ik toch een paar balken zou moeten hebben, dan ging ik niet terug maar toch in die rij staan want dat kost minder tijd.

Nogmaals; dit moet denk ik allemaal wel kunnen. Juist ook om een beetje de illusie te houden dat we nog iets aan vrijheden hebben, als we dit ook wegpakken dan heb je de poppen binnen no time aan het dansen. Als het nou alleen jeuk zou opleveren zou ik zeggen; gelijk doen, maar helaas.

Ik snap je punt, maar ik denk dat het ook wel goed is om in gedachten te houden dat het leven niet zo zwart/wit is. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik nu VIJF stellen ken die een babykamer moeten gaan bouwen en dat dus al maanden aan het uitstellen zijn maar het moet toch wel echt onderhand.
Oud 28-04-2020, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook dingen nodig van ikea en afhalen kon niet en bezorgen pas over twee maanden maar ik wacht nog wel even.
Ja jij woont ook net in een nieuw huis. Nou kan iedereen zonder knoflookpers maar bepaalde dingen zijn wel vrij essentieel.
Oud 29-04-2020, 09:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik liep gisteren in de stad (van kantoor naar de tram) en de gozer die voor me liep high five-de een dude die in onze richting fietste het was waarschijnlijk een reflex van allebei, maar ook wel een beetje dom.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-04-2020, 09:23
Verwijderd
Godverdomme bas iedereen weer dat baby's ook prima in een lade van de kledingkast kunnen liggen.
Oud 29-04-2020, 09:29
Verwijderd
Of een aardappelkistje.
Oud 29-04-2020, 09:32
Verwijderd
Overigens begrijp ik Trimmie wel, maar ik word er niet zozer boos over als dat ik me echt enorm verbaas. Wtf. Je gaat toch niet in de rij staan voor de ikea? Als je al 4 maanden wacht op een nieuwe keuken (of een knoflookpers), kan die week er ook nog wel bij. Bi-zar dat mensen daar voor in de rij gaan staan. Maar goed, ik snap de aantrekkingskracht van de meubelboulevard sowieso maar matig, al helemaal op dagen waarop heel nederland lijkt uit te lopen. Dan zou ik er nog niet dood gevonden willen worden.
Oud 29-04-2020, 09:36
Verwijderd
Ennn ding ding ding het goede nieuws van de dag! Corona is airborne, nu bewezen buiten het lab!

https://www.nytimes.com/2020/04/28/h...-aerosols.html

Ok, totaal onduidelijk of het ook echt besmettelijk is op deze manier. Sterker nog, de manier hoe besmettingen zich verspreiden wekt de indruk dat het wel meevalt (als in, niet dat uitgeademde corona-lucht urenlang besmettelijk blijft). Maar toch kan nogal wat implicaties hebben in theorie.
Oud 29-04-2020, 10:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
I love ikea, maar ik ga ook echt niet in de rij staan om naar binnen te mogen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-04-2020, 10:17
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Ennn ding ding ding het goede nieuws van de dag! Corona is airborne, nu bewezen buiten het lab!

https://www.nytimes.com/2020/04/28/h...-aerosols.html

Ok, totaal onduidelijk of het ook echt besmettelijk is op deze manier. Sterker nog, de manier hoe besmettingen zich verspreiden wekt de indruk dat het wel meevalt (als in, niet dat uitgeademde corona-lucht urenlang besmettelijk blijft). Maar toch kan nogal wat implicaties hebben in theorie.
okay dus we moeten niet onbeschermd naar een ongeventileerd ziekenhuistoilet waar coronapatiënten regelmatig heengaan? dat leek me toch al common sense op het moment
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 29-04-2020, 12:03
Verwijderd
Correct.
Oud 30-04-2020, 16:37
Struilhuik
Struilhuik is offline
Jemig. Heftig virus met zoveel nieuwe/onbekende karakteristieken, waaronder volstrekte onduidelijkheid over in hoeverre mensen die COVID-19 gehad hebben dit niet meer kunnen krijgen.

Zoveel variabelen maakt dat ik nog steeds het RIVM een dikke vinger geef, voor het (van begin af aan) negeren van WHO/consensus en in het geniep voor het opbouwen van herd immunity gaat (getuige het gebrek aan tests/mondkapjes/contactonderzoek/etcetera) terwijl dat laatste misschien niet eens kan/hoeft te zijn of een hoge prijs aan mensenlevens eist, laat staan mensen met permanente longschade/longziekte.
Oud 30-04-2020, 19:04
Verwijderd
Ben ook echt fucking niet amused door degene die het mij gegeven heeft (was ik sowieso al niet), want ik heb inderdaad ook nog eens lekker andere klachten bij gekregen. Ik ben drie tot vier weken echt goed van het padje af geweest, godverdomme.

Overigens zeer fijn dat niemand niet fucking irritant handtastelijk is en shit. En collega's vragen of ik nog wat leuks ga doen etc in het weekend. Daar had sowieso al niemand een kut mee te maken, maar die 1.5m geeft aso's zoals ik ook echt wel positiviteit. Niet meer samen lunchen! Heaven!
Oud 04-05-2020, 12:17
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
De 5G complotgekkies zijn wat afgezwakt hier. Nu is het weer alle hens aan dek voor de anti-vaxxers omdat kinderen toch nog eens naar school moeten voor hun BMR-vaccin.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-05-2020, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Jemig. Heftig virus met zoveel nieuwe/onbekende karakteristieken, waaronder volstrekte onduidelijkheid over in hoeverre mensen die COVID-19 gehad hebben dit niet meer kunnen krijgen.

Zoveel variabelen maakt dat ik nog steeds het RIVM een dikke vinger geef, voor het (van begin af aan) negeren van WHO/consensus en in het geniep voor het opbouwen van herd immunity gaat (getuige het gebrek aan tests/mondkapjes/contactonderzoek/etcetera) terwijl dat laatste misschien niet eens kan/hoeft te zijn of een hoge prijs aan mensenlevens eist, laat staan mensen met permanente longschade/longziekte.
Ik blijf het roepen, voor iemand die roept dat ze de groepsimmuniteitsstrategie hebben laten vallen lijkt alles behoorlijk gericht op groepsimmuniteit.

Dat hele gezever over PPE ook "Er zijn er niet genoeg voor het medische personeel dus daarom doen we het ff niet breed" is echt prima, maar in het begin de hele tijd "naaaah levert geen fuck op" terwijl in Oostenrijk een significante daling te zien is in het reproductiegetal sinds exact de fucking dag dat het verplicht werd om ze te dragen.

God. Ver. Domme.
Oud 04-05-2020, 14:51
Struilhuik
Struilhuik is offline
Vraag me af hoeveel mensen dit in de gaten hebben, binnen het "redelijke" spectrum (dus niet bijvoorbeeld de default domme alt-right oppositie-retoriek vanuit Fvd).
Oud 04-05-2020, 15:15
Verwijderd
Over het algemeen als ik er iets van zeg word er tegen me gezegd dat ze toch echt hebben gezegd dat het niet langer de strategie is. Mooi staaltje cirkelredeneren.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.