Oud 13-08-2006, 15:08
Verwijderd
Zoals sommigen misschien al wel hebben begrepen hebben mijn vriend en ik besloten om het nog een keer te proberen, nadat het ongeveer vier maanden uit is geweest.
Ik heb zelf geen ervaring met een dergelijke situatie, vandaar dat ik dit topic open. Gewoon om verhalen te horen hoe dit soort situaties zich ontwikkeld hebben en wat jullie er van geleerd hebben, aangezien er vast wel meer mensen zijn die opnieuw een relatie zijn begonnen met hun ex-vriend(in). Zijn er echte do's en don'ts of niet, wat zijn in jouw ogen belangrijke punten wanneer je weer samen komt en wat heb je uiteindelijk dus van die 'tweede kans' geleerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2006, 15:09
Verwijderd
Oeps, verkeerde deelforum. Een fb die m even kan verplaatsen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:15
Lucky Me
Avatar van Lucky Me
Lucky Me is offline
ga maar vertellen hoeveel sex jullie gaan hebben dan zit je hier wel goed.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:21
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
nou pb Morgan zou ik zeggen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:22
Estar
Estar is offline
Het ligt eraan waarom het uit is gegaan.
Met elkaar over elkaar ergernissen uit het verleden praten en dat oplossen en voor de rest genieten van elkaar en proberen dat het deze keer wel lukt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Lucky Me schreef op 13-08-2006 @ 15:15 :
ga maar vertellen hoeveel sex jullie gaan hebben dan zit je hier wel goed.
Dat ik het per ongeluk op Seks plaats betekent niet dat ik vraag om onzin berichtjes waar ik niets aan heb. So, shut up of reageer ontopic.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:25
Verwijderd
hey ik zelf er zelf een keer ervaring mee gehad. Het is niet goed afgelopen, ondanks dat we van te voren goede afspraken gemaakt hebben over de dingen waar t eerst over uit ging. Het is ongeveer 2 a 3 maanden goed gegaan, maar daarna ging het om diezelfde dingen weer fout.
Mijn ervaringen zijn er dus niet echt goed mee, maar dat betekend niet dat het bij jullie niet goed kan gaan.

Succes drmee!

xxx psycho
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:36
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
hmm. ik weet niet waarom het uit is gegaan destijds maar ik hebt zoiets: als de breuk er 1x is dan blijft ie er ook!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 18:25
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 13-08-2006 @ 15:09 :
Oeps, verkeerde deelforum. Een fb die m even kan verplaatsen?
Maar natuurlijk

Verder OT: Ligt voornamelijk aan jullie zelf of het nog weer werkt of niet. Bij sommigen gaat het vanaf daar goed, bij anderen niet, ligt aan de problemen en ergernissen die er waren en in het geval van ergernissen of daar iets aan veranderd kan worden dan wel geaccepteerd door de ander dat iemand ook fouten maakt/ander karakter heeft/andere gewoontes heeft/whatever het probleem was.
De enige tip die ik je wel kan geven is dat als dingen uitgepraat zijn en er is een conclusie uitgekomen dat het ofwel geaccepteerd wordt, of veranderd, dat je ook zorgt dat er niet op een later moment op teruggekomen kan worden in een boze bui, dat doet meer kwaad dan goed. Moet niet blijven hangen in het verleden maar een frisse start maken.

Succes iig, ik gun het jullie
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 18:33
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
een vriend van me, die heeft t met n meisje gehad, en dat ging uit, om het 4 maanden later weer 'aan te laten gaan'. de reden dat het uitging de eerste keer was dat zij vreemd ging. later ging het alsnog uit (de tweede ronde heeft 2 jaar geduurd ofzo, eerste ronde 1 jaar, pauze 4 maanden) omdat bij beiden de verliefdheid weg was. niet vanwege het vreemdgaan maar vanwege andere problemen. Denk dan aan de problemen de de vriendin van Lester_Polfus heeft (zie correcte topic).

het kan dus wel. je moet er alleen aan werken.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 18:51
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Hoi!
In mei is het na 2 jaar uit gegaan met mijn vriendje. We zaten in een vicieuze cirkel en we kwamen er niet meer uit, het was ergernis na ergernis en het was niet meer leuk. Na een paar weken hebben we toen de knoop doorgehakt en hebben we het uitgemaakt, maar het deed ons beiden veel pijn. toen gezegd dat het tijdelijk was, definitief en elkaar nooit meer zien (hij woont in een andere stad) kon altijd nog. Na 6 weken zijn we weer bij elkaar gekomen. We hebben het in die tijd heel rustig aangepakt. Elkaar 2 weken niet gezien/gesproken. Toen was zijn moeder jarig en ik had beloofd dat ik daar heen zou gaan, toen sloegen de eerste vonkjes al weer over. Maar dat hebben we laten rusten. Na dietijd hebben we elkaar met enige regelmaat af en toe gezien en gesproken, veel gepraat. Af en toe leuke dingen gedaan. En uiteindelijk zijn we weer bij elkaar gekomen.

Doordat het uit geweest is, zijn we er achter gekomen wat we wél leuk vinden aan elkaar, en omdat we veel gepraat hebben kunnen we nu beter onze frustraties kwijt. We praten meer. We zijn nu weer 3 maanden bij elkaar (niet zo lang, maar) tot nu toe gaat het stukken beter!

Misschien ook een idee voor jou, begin rustig aan. Stapje voor stapje, dan merk je wel weer hoe de vork in de steel zit!
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:03
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Ik heb zoiets zelf nog nooit meegemaakt, maar 2 vrienden van mij hebben hetzelfde wel ervaren. Eén daarvan is mijn beste vriend dus daar hebben we toen nog regelmatig over gepraat. Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij allebei is het na de pauze ook nog in de soep gelopen, maar het ligt er natuurlijk aan waarom het precies is uitgegaan. En er zijn natuurlijk ook een hoop stellen die een dergelijke pauze als heel positief ervaren.

Je moet, zoals al gezegd is, sowieso de problemen uitpraten waarom het in eerste instantie is uitgegaan. Als dit goed lukt voor allebei dan heeft het een redelijk goede kans om weer te slagen.
Als het is uitgegaan puur door irritatie aan kleine dingetjes aan elkaar, is het meestal niet zo eenvoudig. Je kunt afspreken er niet meer op te letten of niets van te zeggen, maar uiteindelijk (net zoals bij mijn vrienden) gaat het hier toch mis. Gewoon omdat dingen die je irriteren niet zomaar even kunt veranderen, soms gaat het gewoon echt niet samen.

iig, heel veel succes ermee
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:15
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Shredder schreef op 13-08-2006 @ 19:03 :
Ik heb zoiets zelf nog nooit meegemaakt, maar 2 vrienden van mij hebben hetzelfde wel ervaren. Eén daarvan is mijn beste vriend dus daar hebben we toen nog regelmatig over gepraat. Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij allebei is het na de pauze ook nog in de soep gelopen, maar het ligt er natuurlijk aan waarom het precies is uitgegaan. En er zijn natuurlijk ook een hoop stellen die een dergelijke pauze als heel positief ervaren.
Bij Loontjuh was het geen pauze, maar het was gewoon uit geloof ik. Is wel anders denk ik zo..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:26
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Het is vooral belangrijk dat je het écht weer wil proberen, de problemen zijn uitgepraat en daarmee dus ook opgelost en behoren tot het verleden (Ouwe koeien moeten dus gewoon in de sloot blijven, zeg maar) Gewoon een soort nieuwe start. Denk ik. Heb er verder geen ervaring mee, in de omgeving ook niet echt... Sterkte iig!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:26
Verwijderd
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook zoiets van: je moet het verleden laten gaan en er niet elke keer op terug komen. Dat is sowieso dus niet mijn bedoeling. We kunnen heel goed met elkaar praten en we hebben ook regelmatig over ons, zowel individueel als in onze relatie en onze relatie an sich, gepraat, ook toen het uit was. Ik heb ook echt het gevoel dat dat allemaal uitgepraat is en vooral afgerond.
Ik heb wel geleerd dat de valkuil van goed met elkaar kunnen praten is dat je soms te vaak goed praat met elkaar en daardoor minder lol maakt. En dat is denk ik essentieel voor ons.

Het is destijds uit gegaan omdat hij het gevoel had niet klaar te zijn voor een relatie. We zijn door verschillende fases gegaan gedurende de afgelopen vier maanden, maar elke keer zochten we elkaar toch weer op. Op welke manier dan ook. Positief of negatief.

Er is geen sprake geweest van een pauze in ieder geval. We hebben altijd zoiets gehad van: pauzes, daar geloven we niet in. Het is gewoon uit. En als we bij elkaar horen dan komen we vast wel weer een keer bij elkaar.
Ook nu heb ik zoiets van: we zien wel waar deze relatie mij en ons brengt. Ik verwacht niet dat we over een x aantal jaar elkaar het ja-woord zullen geven of samen zullen wonen.
Maar voor ons beiden is deze situatie er één die we nog niet kennen. En advies inwinnen bij ervaringsdeskundigen kan natuurlijk nooit kwaad Zolang je maar bij jezelf blijft he Hahaha...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 20:41
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Twee koppels van bij mij op kot hebben dit gehad. Het ene koppel is ondertussen gaan samenwonen, en het andere is na 4 jaar (met een pauze van twee maanden dus) nog steeds bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 13-08-2006 @ 15:21 :
nou pb Morgan zou ik zeggen
Dankje

Bij ons is het dus inderdaad ook 3 maand uitgeweest, waarvan we elkaar de laatste anderhalve maand niet hadden gezien. Toen was hij het uiteindelijk zat om me helemaal niet meer te spreken (ik begon er eigenlijk net aan te wennen ) en stuurde een mailtje, hoewel we afgesproken hadden dat dat van beide kanten dus vooral niet zou gebeuren.

Na een anderhalf uur durend gesprek besloten toch maar samen te gaan eten. Eigenlijk deed ik dat alleen maar om de kleine kans dat hij toch eindelijk inzag wat hij zou missen, want ik was niet van plan vrienden te worden. Heel stom, want ik heb altijd gezegd dat ik hem niet terug wou Mezelf dus heel goed voor de gek gehouden.

Dat heb ik dus ook gezegd, die avond, dat het eenmalig was omdat ik geen zin had om te proberen vrienden te zijn terwijl ik van hem hield. En eigenlijk had hij dat ook. Die avond waren er meteen al gigantische kriebels en na tot drie uur 's nachts te praten, hebben we uiteindelijk besloten om het weer te proberen. En sindsdien gaat het eigenlijk geweldig, nu al weer eh... meer dan twee maand. Durf dus nog niets te zeggen over de lange termijn

De helft van ons 'probleem' was eigenlijk dat ik een tijd lang helemaal niet goed in mijn vel zat. Dat reageerde ik gigantisch af op hem en daar kon hij eigenlijk niet zo goed mee omgaan, terwijl hij dat zelf niet helemaal door had. Dat is eigenlijk opgelost doordát het uitging - ik heb me vreselijk gevoeld, die eerste maand vooral, maar ik heb me er wel uit weten te werken. En daardoor was de dip van daarvoor eigenlijk helemaal over.

En verder laten we elkaar wat vrijer, nu, zien elkaar iets minder. Ook wel logisch, omdat we het gewoon wat rustiger aan doen, maar de vorige keer woonden we praktisch samen vanaf het begin. Kan werken, maar niet voor ons, daar zijn we allebei teveel voor op onszelf en onze eigen tijd gericht.

Ik wacht rustig af of het deze keer wel gaat werken. Van onze ouders mag het iig niet nog een keer uitgaan
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 01:28
Verwijderd
kapot is kapot, been there done that, didnt work
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2006, 10:48
Verwijderd
Bedankt voor de reacties (again). Morgan, ik herken veel in je verhaal. Ik ben ook heel erg met mezelf aan het werk. Ik ga inmiddels naar een psycholoog en dat soort dingen. Tijdens onze relatie eerst heb ik hem als het ware meegesleept in mijn gevoel. En daar is het ook fout gegaan. Maar dat ben ik dus ook niet meer van plan Hahaha... En hij ook niet. Dus dat scheelt.

Wij zijn nu weer bijna een week bij elkaar. En ach, we zien wel waar we samen uitkomen Hoop dat het een successtory wordt, maar we zien het wel Hahaha... Ik weet in ieder geval dat het kan
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 11:30
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Het probleem van de tweede kans is volgens mij dat je het verleden achter je moet laten omdat er anders veel gezeik door kan ontstaan maar je moet het ook niet zo ver achter je laten dat problemen genegeerd worden die toen ook al enorm ter sprake waren.

Je moet de juiste balans vinden, want anders heb je constant gezeik en anders krijg je uiteindelijk alsnog gezeik omdat niks uitgepraat is.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 21:03
Verwijderd
Gelukkig is het verleden wel uitgepraat. Dat is sowieso fijn. Het is alleen een beetje manouvreren in de nieuwe situatie, heb ik het gevoel... Ik weet niet zo goed wat ik nu van hem mag en kan verwachten
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 21:31
Jones
In ieder geval samen constateren waarom het de eerste keer niet is gelukt en beseffen wat je samen anders moet doen zodat je niet weer dezelfde fouten gaat maken. Besef vooral dat het iets is wat je samen gaat doen dus dat hij er net zoveel aan zal moeten doen als jij.

En natuurlijk niet in het verleden blijven hangen anders dan wordt je samen gek
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 00:36
Verwijderd
Haha, ik zit net in zo'n breuk periode, kzou graag wat meer willen weten over de problemen die tot de breuken hebben geleid en de reden waarom het toch isopgelost, of niet.

Herken het meest bij Morgan's verhaal.

Vriendin van me had heel erg ambivalente gevoelen over relaties, met een beetje manisch-depressieve stemmingswisselingen. Wel is ze helemaal weg van mij, maar met die stemmingswisselingen kan ze niet 100% voor mij gaan.

Vandaar, nu twee weken uit elkaar, en eigenlijk vinden we het alle twee super-kut. Echter zolang zij niet weet wat ze wil komt er geen oplossing.

Aan de ene kant zou ik haar het liefst helemaal niet willen zien spreken of wat dan ook, maar zij is meer van gewoon het contact aanhouden, vrienden blijven etc.

Tsja, ik vind haar gewoon fantastisch, en zonder roze bril kan ik oprecht beweren dat zij het leukste meisje is dat ik ooit ontmoet heb. Voor minder dan 100% wil ik eigenlijk niet gaan, alleen, gezien de situatie ben ik een beetje radeloos: ik kan het niet afkappen maar ook niet herstellen.

daarom ben minstens zo nieuwsgierig naar alle ervaring en adviezen als Loontjuh
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 01:21
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 27-08-2006 @ 00:36 :
Haha, ik zit net in zo'n breuk periode, kzou graag wat meer willen weten over de problemen die tot de breuken hebben geleid en de reden waarom het toch isopgelost, of niet.

Herken het meest bij Morgan's verhaal.

Vriendin van me had heel erg ambivalente gevoelen over relaties, met een beetje manisch-depressieve stemmingswisselingen. Wel is ze helemaal weg van mij, maar met die stemmingswisselingen kan ze niet 100% voor mij gaan.

Vandaar, nu twee weken uit elkaar, en eigenlijk vinden we het alle twee super-kut. Echter zolang zij niet weet wat ze wil komt er geen oplossing.

Aan de ene kant zou ik haar het liefst helemaal niet willen zien spreken of wat dan ook, maar zij is meer van gewoon het contact aanhouden, vrienden blijven etc.

Tsja, ik vind haar gewoon fantastisch, en zonder roze bril kan ik oprecht beweren dat zij het leukste meisje is dat ik ooit ontmoet heb. Voor minder dan 100% wil ik eigenlijk niet gaan, alleen, gezien de situatie ben ik een beetje radeloos: ik kan het niet afkappen maar ook niet herstellen.

daarom ben minstens zo nieuwsgierig naar alle ervaring en adviezen als Loontjuh
(Vanuit manig Istanbul, terwijl reispartnerlief Turkse schonen versiert Ik zou elkaar een tijdje niet zien, dat werkt op zich wel goed om je gedachten op een rijtje te krijgen. Als zij bijvoorbeeld écht eerst beter aan zichzelf kan werken, maar ze is wel verliefd op jou, dan is het erg moeilijk om in jouw armen de beslissing te maken dat ze je een tijdje los moet laten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 09:25
Verwijderd
Benfatto: Laat haar eerst aan zichzelf werken! Anders kom je in de situatie waar ik in ben beland en dat wil je niet. Zij moet zichzelf even helemaal op een rijtje hebben, niet meer zogenaamd in de knoop zitten en geen twijfel meer hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-08-2006 @ 09:25 :
Benfatto: Laat haar eerst aan zichzelf werken! Anders kom je in de situatie waar ik in ben beland en dat wil je niet. Zij moet zichzelf even helemaal op een rijtje hebben, niet meer zogenaamd in de knoop zitten en geen twijfel meer hebben.
Haha, gister had ze geen twijfel anders
Echt een fantastische dag gehad (mja ik ben een romanticus, mijn mojo stond hoog en mijn plannen voor een leuke dag pakten prachtig uit :0 )

Tijd heeft ze nog zeker nodig, maar ze weet nu beter wat ze wil, wat wonderwel precies aansloot bij mijn voorkeuren

Koortom, ik ben zo blij als een teletubbie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een tweede kans
Noeleke
5 10-02-2011 14:16
Studeren Eerste bachelor en plannen voor een tweede; diploma (niet) aanvragen?
Verwijderd
8 28-06-2010 18:48
Seksualiteit problemen bij een tweede erectie krijgen
darksun
18 27-01-2010 16:59
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Altijd nog een tweede kans
Verwijderd
0 03-06-2004 21:48
De Kantine Zie jij forum als een tweede kans om een imago te ontwikkelen?
Frida
15 25-04-2002 11:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.