Oud 12-03-2011, 22:57
Noeleke
Avatar van Noeleke
Noeleke is offline
Nou? Nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2011, 22:59
Verwijderd
dit hoort op sport
en waarvoor bedoel je?
Gespierder worden? Zwabberende bovenarmen voorkomen? Sterkere botten krijgen?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 09:36
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
ik betwijfel het. als je echt breder wil worden moet je toch echt naar de sportschool en een schema laten maken gebaseerd op jouw bouw en lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 09:39
Verwijderd
Opdrukken is alleen een oefenig die je lekker snel doet. Hoe vaker hoe meer kans op spieren. Maar of je er echt breder van wordt ben ik nog niet achter gekomen. Ik zou 2 keer per week 1 uur per keer naar de sportschool gaan en zo ga je denk ik wel op een rambo lijken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 09:51
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Opdrukken is alleen een oefenig die je lekker snel doet. Hoe vaker hoe meer kans op spieren. Maar of je er echt breder van wordt ben ik nog niet achter gekomen. Ik zou 2 keer per week 1 uur per keer naar de sportschool gaan en zo ga je denk ik wel op een rambo lijken.
Precies, ik ga ook 2 keer per week ongeveer 1,5 tot 2 uur naar de sportschool (heel soms 3 keer, maar dan 1 uur per keer), en daar word je zeker een stuk breder van.

Sportschool is een aanradertje om breder te worden.. :up:
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 09:54
Verwijderd
Wel een tip voor de sprortschool. Je moet al jongen van 14 15 16 niet zwaarder wegen dan 66 want dan wordt een uurtje sporten best zwaar. Begin rustig en als je meer aankan dan kan je langer sporten. Hier train je je uithoudings vermogen ook mee
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 11:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Uh ja, het werkt zeker. Je wordt er sterker van, en je gaat het ook zien in je armen.

Een ding dat je er niet mee kan bereiken is enorm gespierde armen. Op een bepaald punt houdt de groei op en train je slechts uithoudingsvermogen (of explosiviteit met een paar aanpassingen).

Maar volgens mij is overdreven veel juist een minpunt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 11:29
Verwijderd
Ja maar als je eerst gaat opdrukken en je doet het dan een tijd niet meer. Dan kan je het nog maar een par keer. En is je kracht ineens weer weg?!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 12:29
Verwijderd
Je moet er wel aan wennen dat je een tijdje niet hebt opgedrukt. Als veel vet gaat eten en andere ongezonde zooi kan het wel eens zijn dat je minder gespierd bent dan eerst.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 13:16
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Ik zou 2 keer per week 1 uur per keer naar de sportschool gaan en zo ga je denk ik wel op een rambo lijken.
Denk je? Ik dacht dat 3 keer per week een vereiste was.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:03
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
Ja maar als je eerst gaat opdrukken en je doet het dan een tijd niet meer. Dan kan je het nog maar een par keer. En is je kracht ineens weer weg?!
volgens mij verdwijnen spieren niet zo snel als je ze even niet gebruikt...

maar idd als je het een tijdje niet doet gaat het langzaam minder worden
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Denk je? Ik dacht dat 3 keer per week een vereiste was.
Als je met 2 keer per week begint dan kan je altijd daarna 3 keer proberen. om te beginnen zou ik 2 doen. Zo kan je lichaam er aan wennen. Niet iedereen kan namelijk 3 keer per week aan als ze voor het eerst in de sportschool sporten
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 17:26
swaggaboii
swaggaboii is offline
ik doe gewoon 2 keer per dag, als je iets van een ipod/ipad/iphone hebt moet je gewoon de app 100pushups kopen, dat zeggen ze dat je er bijvoorbeeld 35 in de avond moet doen en de volgende avond 50 enzo, zo bouw je in 6 weken op naar 100 pushups
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 20:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dit hoort op sport
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 21:12
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ik doe gewoon 2 keer per dag, als je iets van een ipod/ipad/iphone hebt moet je gewoon de app 100pushups kopen, dat zeggen ze dat je er bijvoorbeeld 35 in de avond moet doen en de volgende avond 50 enzo, zo bouw je in 6 weken op naar 100 pushups
Die app hoef je niet te kopen, want als je 100 push ups in 6 weken googled (of iets in die richting) kom je vanzelf op een site uit die zo'n schema voor je heeft (gratis).

Of opdrukken nou echt helpt. Tja dat ligt eraan wat je doelen zijn. Als je het leuk vindt om een beetje op te drukken en voornamelijk uithoudingsvermogen te trainen (van je armen dus niet geschikt als conditie training!) kan je er zeker mee beginnen. Hoe vaker je het doet des te makkelijker het echter wordt. Dan moet je het op een gegeven moment zwaarder kunnen maken en dat is niet echt mogelijk met pushups aangezien je alleen je lichaamsgewicht gebruikt. Je kan wel met je voeten op een stoel gaan en dergelijke om de hoek iets te veranderen maar echt veel zwaarder maken kan niet.
Als je echt gespierd wilt worden zul je alsnog met gewichten moeten gaan trainen --> als je geen ervaring heb om met gewichten te trainen kan je beter in de sportschool beginnen. Zoek wel een goede sportschool die (als je breder wilt worden) gericht is op krachttraining en je daar dus mee kan helpen (van die health center gevallen werken daar over het algemeen niet echt goed voor ).
2 a 3 keer per week max een uurtje naar de sportschool zal het (met de juiste begeleiding) moeten doen. Veel langer dan een uur in de sportschool zijn om te trainen heeft ook geen nut, want dan doe je of te veel oefeningen die je licht uitvoert of je geeft jezelf tussen de sets door te veel pauze. Beiden gaan niet meehelpen aan optimale groei van je spieren en het zou natuurlijk zonde zijn om juist doordat je er meer tijd in stopt het resultaat minder is dan wanneer je het korter doet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 16:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Uh ja, het werkt zeker. Je wordt er sterker van, en je gaat het ook zien in je armen.

Een ding dat je er niet mee kan bereiken is enorm gespierde armen. Op een bepaald punt houdt de groei op en train je slechts uithoudingsvermogen (of explosiviteit met een paar aanpassingen).

Maar volgens mij is overdreven veel juist een minpunt.
Dit, volgens mij kan je al vrij 'veel' bereiken met een goed schema en bepaalde variaties. En het kost je geen drol.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 17:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je kan wel met je voeten op een stoel gaan en dergelijke om de hoek iets te veranderen maar echt veel zwaarder maken kan niet.
Handen op de stoel, of handen op grond en juist de voeten daarop scheelt wel een dwarsstraat hoor.

Daarna kan je ook nog naar links omlaag, de volgende normaal, de derde naar rechts omlaag, proces herhalen enzovoorts.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 19:04
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Handen op de stoel, of handen op grond en juist de voeten daarop scheelt wel een dwarsstraat hoor.

Daarna kan je ook nog naar links omlaag, de volgende normaal, de derde naar rechts omlaag, proces herhalen enzovoorts.
Ik zeg toch ook dat je het wel wat zwaarder kan maken .
Feit is gewoon dat je er geen serieus breed lichaam aan over gaat houden EN dat je ook andere spieren moet trainen dan alleen de spieren die je traint met opdrukken om een beetje breed/gespierd te worden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2011, 19:28
Noeleke
Avatar van Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
Dit, volgens mij kan je al vrij 'veel' bereiken met een goed schema en bepaalde variaties. En het kost je geen drol.
Ervaring mee? Want ik houd er wel van om gewoon even tussendoor wat te doen, dus geen hele onderneming om naar de sportschool te gaan, maar gewoon als ik zin heb 's ochtends een blokje om te hardlopen (wel met regelmaat natuurlijk), of even tussendoor wat opdrukken als ik ergens 10 minuutjes op moet wachten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 20:43
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ervaring mee? Want ik houd er wel van om gewoon even tussendoor wat te doen, dus geen hele onderneming om naar de sportschool te gaan, maar gewoon als ik zin heb 's ochtends een blokje om te hardlopen (wel met regelmaat natuurlijk), of even tussendoor wat opdrukken als ik ergens 10 minuutjes op moet wachten.
In dat geval is het natuurlijk nooit slecht om even op te gaan drukken ofzo. Het punt is dat je opdrukken niet kunt vergelijken met een goede training in de sportschool. Als je het gewoon leuk vindt om te doen is het natuurlijk geen probleem, maar een echt monster ga je er natuurlijk niet van worden.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 22:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
het is een prima training. Maar zoals al gezegd is, het is geen super-spierballenkweek-oefening. Je gebruikt overigens ook veel andere spieren, voor je bovenlichaam is het een uitstekende, gratis workout.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 20:30
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
en je kan het zwaarder maken door iets op je rug te leggen natuurlijk
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 11:47
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Opdrukken help niet brah, beter ga je naar een sportschool en heavy ass squat's maken
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Opdrukken help niet brah, beter ga je naar een sportschool en heavy ass squat's maken

Ik neem aan dat dit een zeer slechte troll is
Zoniet: Gast jij hebt echt de ballen verstand van training
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:04
Verwijderd
Ps: de beste pushups zijn die op kettlebells
http://4.bp.blogspot.com/_EwDKwqiiEs...Kettlebell.jpg
Ook het zwaarste maar het stimuleert nagenoeg al je buikspieren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2011, 14:25
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:

Ik neem aan dat dit een zeer slechte troll is
Zoniet: Gast jij hebt echt de ballen verstand van training
u mad?

Ik heb meer verstand van trainen dan jij brah, en opdrukken helpt niet, opdrukken zuigt.

Beter ga je naar de gym en train je je hele lichaam.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:50
Verwijderd
Citaat:
u mad?

Ik heb meer verstand van trainen dan jij brah, en opdrukken helpt niet, opdrukken zuigt.

Beter ga je naar de gym en train je je hele lichaam.
Jep...troll
iig, ter illustratie wat je allemaal wel niet aanpakt met goede pushups
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:51
Chestbrah
Chestbrah is offline
doe dan op zijn minst chest dips man, verder wat zyzz zegt.
Dat verhaal over opdrukken op kettlebells slaat ook nergens op, je verhoogt je torso hiermee waardoor de weerstand minder is. Doe dan op zijn minst weighted pushups met je benen op een bankje
jesus christus!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:55
Verwijderd
Mods, doe hier wat aan
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:55
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Jep...troll
iig, ter illustratie wat je allemaal wel niet aanpakt met goede pushups
[afbeelding]
En jij denkt dat je met beetje opdrukken het zelfde effect krijgt als je met heavy ass weights gaat bankdrukken?

Om met opdrukken iets te voelen moet je zeker 60+ herhalingen maken anders kun je net zo goed niet opdrukken.

Met zoveel herhalingen train je op uithoudingsvermogen, dus veel zul je niet groeien.

Voor massa moet je tussen de 6 en 12 herhalingen blijven, als je dat met opdrukken doet heb je er als nog nog aan omdat de weerstand te laag is.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:58
Chestbrah
Chestbrah is offline
Een goede manier van pushups zijn scapula pushups.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 21:31. Reden: erge/niet nuttige deel van post verwijdert
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 21:27
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Mods, doe hier wat aan
Hoezo? Ze gaan (ookal mag het qua taalgebruik wat netter) in op het onderwerp en geven hun mening (precies wat de TS wilt).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 21:30
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
En jij denkt dat je met beetje opdrukken het zelfde effect krijgt als je met heavy ass weights gaat bankdrukken?

Om met opdrukken iets te voelen moet je zeker 60+ herhalingen maken anders kun je net zo goed niet opdrukken.

Met zoveel herhalingen train je op uithoudingsvermogen, dus veel zul je niet groeien.

Voor massa moet je tussen de 6 en 12 herhalingen blijven, als je dat met opdrukken doet heb je er als nog nog aan omdat de weerstand te laag is.
Er zit een verschil tussen de doelen die iemand heeft die gaat bankdrukken en iemand die gaat opdrukken .
Daarnaast kunnen mensen die niet zo'n beest zijn als jij niet allemaal moeiteloos 60+ keer opdrukken. Voor mensen die net een beetje beginnen met krachttraining heeft het zeker weten nog nut als ze max. een stuk of 20x op kunnen drukken. Op een gegeven moment zijn ze gewoon te erg gegroeid en zal (om verdere groei te blijven stimuleren) er met gewichten gesjouwd moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 21:36
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Er zit een verschil tussen de doelen die iemand heeft die gaat bankdrukken en iemand die gaat opdrukken .
Daarnaast kunnen mensen die niet zo'n beest zijn als jij niet allemaal moeiteloos 60+ keer opdrukken. Voor mensen die net een beetje beginnen met krachttraining heeft het zeker weten nog nut als ze max. een stuk of 20x op kunnen drukken. Op een gegeven moment zijn ze gewoon te erg gegroeid en zal (om verdere groei te blijven stimuleren) er met gewichten gesjouwd moeten worden.
Iemand die gaat opdrukken heeft als doel om iets gespierder te worden. Met bankdrukken kun je hetzelfde doel hebben.

Uit eigen ervaring en uit ervaring van andere mensen krijg je van opdrukken amper massa (zo goed als niks).

Als een beginner 20x kan opdrukken zal hij daarmee al helemaal niet groeien, met 20 herhalingen train je namelijk op uithoudingsvermogen, en niet op kracht of massa.

Verder is het ook heel erg belangrijk dat je je benen traint wilt je een goede bovenlichaam hebben.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 21:41
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Iemand die gaat opdrukken heeft als doel om iets gespierder te worden. Met bankdrukken kun je hetzelfde doel hebben.

Uit eigen ervaring en uit ervaring van andere mensen krijg je van opdrukken amper massa (zo goed als niks).

Als een beginner 20x kan opdrukken zal hij daarmee al helemaal niet groeien, met 20 herhalingen train je namelijk op uithoudingsvermogen, en niet op kracht of massa.

Verder is het ook heel erg belangrijk dat je je benen traint wilt je een goede bovenlichaam hebben.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe ik mijn lichaam moet trainen hoor (topsport --> genoeg tijd in de gym doorgebracht)

De vraag in dit topic was niet hoe je het snels massa kan gainen, maar of opdrukken nou wel of niet helpt. Het antwoord daarop is ja opdrukken helpt als je meerdere keren wilt kunnen opdrukken dan je nu kan helpt het om vaak zo veel mogelijk keer op te drukken. Nee het helpt niet als je een zieke bodybuilder wilt worden. Daarom zeg ik dat er 2 verschillende doelen zijn. Met opdrukken kan je iets sterker worden in je armen/bovenlichaam, terwijl je met bankdrukken serieuzere resultaten kan berijken. Dat wilt niet zeggen dat iedereen ook het doel voor ogen heeft om een beest te worden of het geld niet willen/kunnen uitgeven aan een sportschool.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 21:49
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Je hoeft mij niet te vertellen hoe ik mijn lichaam moet trainen hoor (topsport --> genoeg tijd in de gym doorgebracht)

De vraag in dit topic was niet hoe je het snels massa kan gainen, maar of opdrukken nou wel of niet helpt. Het antwoord daarop is ja opdrukken helpt als je meerdere keren wilt kunnen opdrukken dan je nu kan helpt het om vaak zo veel mogelijk keer op te drukken. Nee het helpt niet als je een zieke bodybuilder wilt worden. Daarom zeg ik dat er 2 verschillende doelen zijn. Met opdrukken kan je iets sterker worden in je armen/bovenlichaam, terwijl je met bankdrukken serieuzere resultaten kan berijken. Dat wilt niet zeggen dat iedereen ook het doel voor ogen heeft om een beest te worden of het geld niet willen/kunnen uitgeven aan een sportschool.

Wat voor sport deed je dan als ik vragen mag?

Maar zullen we maar de conclusie trekken dat je op opdrukken maar heel weinig kan bereiken?
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2011, 22:00
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wat voor sport deed je dan als ik vragen mag?

Maar zullen we maar de conclusie trekken dat je op opdrukken maar heel weinig kan bereiken?
1) Een behoorlijk lijstje, maar voor topsport zie mijn nick (en als je een beetje thuis bent in amerikaanse sporten weet je vast ook wel hoeveel daarin gebruik wordt gemaakt van de sportschool)
2) Nog steeds afhankelijk van wat je ermee wilt bereiken. Voor mensen die als doel hebben om 50x op te kunnen drukken is opdrukken zelf daar natuurlijk een perfecte training voor. Wil je echt breed worden zul je natuurlijk wat anders moeten gaan doen dan opdrukken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 22:04
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Opdrukken is alleen een oefenig die je lekker snel doet. Hoe vaker hoe meer kans op spieren. Maar of je er echt breder van wordt ben ik nog niet achter gekomen. Ik zou 2 keer per week 1 uur per keer naar de sportschool gaan en zo ga je denk ik wel op een rambo lijken.
Van opdrukken ga je niet breed worden, je word breed door je hele lichaam te trainen, je rug, schouders en traps geven je juist de 'breede' look.

Citaat:
Wel een tip voor de sprortschool. Je moet al jongen van 14 15 16 niet zwaarder wegen dan 66 want dan wordt een uurtje sporten best zwaar. Begin rustig en als je meer aankan dan kan je langer sporten. Hier train je je uithoudings vermogen ook mee
Bullshit eerste klas. Gewicht maakt niks hoelang je het vol kan houden. Heeft te maken met discipline en doorzettingsvermogen.

Citaat:
Ja maar als je eerst gaat opdrukken en je doet het dan een tijd niet meer. Dan kan je het nog maar een par keer. En is je kracht ineens weer weg?!
Je zal het wel voelen dat je opeens iets minder sterk bent. Wat je lichaam niet nodig heeft word afgebroken.

Dus als jij normaal altijd trainde en je gainde flink wat spieren en je stopt met trainen dan heeft jouw lichaam de spieren niet meer nodig, dus worden ze afgebroken.

Citaat:
Je moet er wel aan wennen dat je een tijdje niet hebt opgedrukt. Als veel vet gaat eten en andere ongezonde zooi kan het wel eens zijn dat je minder gespierd bent dan eerst.
Wat is dat voor bullshit? Als je geen verstand hebt moet je niet dit soort onzin gaan vertellen.

Vetten heb je nodig, en nee je wordt van vet eten niet vet. En je word er ook niet minder gespierd door.

Zie het zo, een auto heeft olie nodig om te blijven draaien. De functie van de olie is om te zorgen dat alles gesmeerd blijft. Vetten zorgen ervoor dat de gewrichten van een mens soepel kunnen bewegen. Maar ook zorgen gezonde vetten ervoor dat je makkelijker afvalt.

Citaat:
Denk je? Ik dacht dat 3 keer per week een vereiste was.
Nee, je kan zelfs 7x per week gaan trainen. Hangt ervan af wat jouw doel/leeftijd is maar ook hoeveel tijd je hebt.

Citaat:
volgens mij verdwijnen spieren niet zo snel als je ze even niet gebruikt...

maar idd als je het een tijdje niet doet gaat het langzaam minder worden
Hangt er ook van af hoelang je traint, bij mannen zoals Jay, Phil, Ronnie hun trainen al zowat hun halve leven. Dan zul je ook veel makkelijker spieren vast houden als je eventjes niet traint.

Citaat:
ik doe gewoon 2 keer per dag, als je iets van een ipod/ipad/iphone hebt moet je gewoon de app 100pushups kopen, dat zeggen ze dat je er bijvoorbeeld 35 in de avond moet doen en de volgende avond 50 enzo, zo bouw je in 6 weken op naar 100 pushups
Je groeit in de rust, dat wilt zeggen dat als je hebt getraind je de komende 48 uur (hangt er ook van af hoe je hebt getraind) rust moet pakken.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 22:09
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Je spreekt jezelf tegen
Eerst zeg je dat je 7x in de week naar de sportschool kan gaan, terwijl je daarna zegt dat je na je training 48 uur rust nodig hebt

EDIT: Het zou je sieren om je toon een beetje beleefd te houden (HINT HINT)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 22:14
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Je spreekt jezelf tegen
Eerst zeg je dat je 7x in de week naar de sportschool kan gaan, terwijl je daarna zegt dat je na je training 48 uur rust nodig hebt
Je hebt ook nog cardio he En dat was ik vergeten bij te zetten, je moet na je training minimaal 48 uur rust pakken voor de getrainde spiergroep.

Dus, je traint bijv op maandag je borst dan zou je op dinsdag je benen kunnen trainen. en op woensdag zou je dan weer je borst kunnen trainen.

Let op: als je in een sportschool traint, kun je veel uitgebreider trainen en als je dus een spier veel zwaarder belast heeft de spier langer de tijd nodig om te herstellen.

Zo kan het zelfs zijn dat een spier 4/5 dagen nodig heeft om te herstellen.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 22:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar zullen we maar de conclusie trekken dat je op opdrukken maar heel weinig kan bereiken?
Nee, want die stelling geldt alleen als je vanuit onzekerheid over je mannelijkheid, enorm wilt bodybuilden. Voor de meeste sporten heb je er meer aan dan oefeningen puur voor spiermassa.

En dat doen niet veel mensen. De vraag hier was of opdrukken helpt. Het antwoord op die vraag is ja.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 22:21
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Nee, want die stelling geldt alleen als je vanuit onzekerheid over je mannelijkheid, enorm wilt bodybuilden. Voor de meeste sporten heb je er meer aan dan oefeningen puur voor spiermassa.

En dat doen niet veel mensen. De vraag hier was of opdrukken helpt. Het antwoord op die vraag is ja.
Waarom perse door je onzekerheid? Er zijn zat topsporters die bodybuilding naast hun sport doen, bijv bij MMA.

Aan opdrukken alleen heb je niet genoeg aan voor de meeste sporten. Anders zouden de meeste atleten wel allemaal gaan opdrukken ipv Olympisch lifts doen.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 23:03
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Opdrukken is alleen een oefenig die je lekker snel doet. Hoe vaker hoe meer kans op spieren. Maar of je er echt breder van wordt ben ik nog niet achter gekomen. Ik zou 2 keer per week 1 uur per keer naar de sportschool gaan en zo ga je denk ik wel op een rambo lijken.
Nog iets vergeten.

@vetgedrukte deel, van alleen trainen ga je niet op Rambo lijken. Daarvoor moet je voeding perfect op orde zijn en je moet ook voldoende rust nemen.

Heb je dat allemaal op orde dan ga je als nog niet op Rambo lijken of je moet aan de AAS gaan.

Spoiler
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 23:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom perse door je onzekerheid? Er zijn zat topsporters die bodybuilding naast hun sport doen, bijv bij MMA.
Dat lijkt me sterk. Vechtsporten vereisen explosiviteit, geen dikke spieren.

Doet me denken aan vorig jaar.. Ik heb eenmaal serieus gespard met zo'n bodybuild-figuur die kwam proeftrainen, maar ik heb nog nooit zo'n pannenkoek voor me gehad. Traag, niet mobiel, geen stootkracht ondanks dat hij duidelijk alles dat hij had erin gooide, vier lowkicks (met scheenkappen nog wel) en hij moest al gaan zitten. Ik wilde hem op zijn plek zetten omdat hij daarvoor zonder inhouden op een paar lichte beginners in had geslagen en ook niet luisterde naar waarschuwingen, maar dat ik hem zo snel aan het hinken zou krijgen had ik niet verwacht omdat ik niet eens de hardste trapper ben in de les, en hij was echt zichtbaar zwaarder dan ik.


Zo trainen voor een vechtsport lijkt me een goed recept om alles te verliezen.
Citaat:
Aan opdrukken alleen heb je niet genoeg aan voor de meeste sporten.
No shit? Wie had dat ooit kunnen denken?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 23:13
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Dat lijkt me sterk. Vechtsporten vereisen explosiviteit, geen dikke spieren.

Doet me denken aan vorig jaar.. Ik heb eenmaal serieus gespard met zo'n bodybuild-figuur die kwam proeftrainen, maar ik heb nog nooit zo'n pannenkoek voor me gehad. Traag, niet mobiel, geen stootkracht ondanks dat hij duidelijk alles dat hij had erin gooide, vier lowkicks (met scheenkappen nog wel) en hij moest al gaan zitten. Ik wilde hem op zijn plek zetten omdat hij daarvoor zonder inhouden op een paar lichte beginners in had geslagen en ook niet luisterde naar waarschuwingen, maar dat ik hem zo snel aan het hinken zou krijgen had ik niet verwacht omdat ik niet eens de hardste trapper ben in de les, en hij was echt zichtbaar zwaarder dan ik.
No shit? Wie had dat ooit kunnen denken?
Zucht.. Want met bodybuilding kun je niet explosief trainen?

Kijk maar is naar de meeste vechtsporten. Zo wat iedereen doet naast hun sport ook bodybuilding om zwaarder en sterker en sterker te worden.

Maar dat verhaaltje van jou is wel heel erg leuk en aardig, maar wat verwacht je van een bodybuilder die voor massa gaat en geen vechtsport erbij doet? Dan word je dus langzamer.

Een vriend van mij doet trouwens boksen, en daarnaast doet hij ook bodybuilding om zwaarder en sterker te worden, en ondanks dat hij er wel heel erg lomp en langzaam uit ziet is hij toch heel erg snel.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 08:56
Brocules
Brocules is offline
Citaat:
Je spreekt jezelf tegen
Eerst zeg je dat je 7x in de week naar de sportschool kan gaan, terwijl je daarna zegt dat je na je training 48 uur rust nodig hebt

EDIT: Het zou je sieren om je toon een beetje beleefd te houden (HINT HINT)
je kan best 7x per week naar de sportschool met een juiste split, dan kom je al snel op een pull/push out... year round is het weer niet aan te raden. Zo houd je ook 48uur rust voor je weer dezelfde training doet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 10:00
Brocules
Brocules is offline
als ik 1 oefening zo mogen kiezen die ideaal is voor vechtsporten: snatches!
hell yeah
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 10:50
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
als ik 1 oefening zo mogen kiezen die ideaal is voor vechtsporten: snatches!
hell yeah
Idd, dat is ook de reden dat zowat alle sporters op professioneel niveau Olympisch lifts doen.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine 30 day shred - deel 2
Verwijderd
500 09-05-2013 16:20
Psychologie Wie ben jij?
gewoonmax
60 22-02-2007 16:52
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
Psychologie Geestelijke ervaring van jaarwisseling...
Marc S
138 04-01-2002 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.