Oud 27-12-2013, 16:08
Verwijderd
Hoezo worden die eigenlijk gepermd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2013, 16:54
Verwijderd
Oh jongens. Ik heb lang getwijfeld of ik überhaupt zou reageren, maar waar zijn we mee bezig? Nadat ik forumbaasaf ben, nu zo'n jaar, was mijn forumplezier helemaal weg. Ik lees af en toe mee en post nooit meer iets, maar een aantal dingen maken me keer op keer echt aan het lachen. Het forum stroomt leeg. Steeds meer forumers gaan weg vanwege de sfeer die er hangt en het feit dat het forum dood loopt, en er wordt nog steeds aan regeltjes vast gehouden. Waarom wordt er moeilijk gedaan dat Korreltjezout, met één post, zijn ban ontduikt? Misschien is het eens handig om naar de leden te gaan kijken in plaats van alleen maar naar de regels te kijken. Het forum stroomt leeg jongens. Kijk eens naar je leden, anders blijft er helemaal niks meer over..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 17:09
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Kikaa, ik vind het jammer dat je geen forumbaas meer bent. Zelfde voor alle andere forumbazen die 'recent' gestopt zijn die wel zelf na konden denken trouwens.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 17:21
Verwijderd
Goed, misschien niet helemaal zoals het zou moeten horen/het graag gezien zou worden, maar ik wil toch iets zeggen: niet alle forumbazen hebben dezelfde mening. Zeker ex-forumbazen weten dat maar al te best, met een 'team' van 25 mensen zijn er altijd verschillende meningen en ideeën. Er is verdeeldheid, maar ook wat KIET uitdraagt is de mening van meerdere personen. We hebben wel de afspraak dat we elkaar niet zomaar voor 'de bus gooien', dus die ontevredenheid onderling proberen we uit te vechten op Admin. En ik denk dat het bij genoeg forumbazen wringt die nu graag willen reageren omdat ze zich niet kunnen vinden in het beeld over forumbazen dat ze nu op hun bord krijgen.

En daarnaast is er best wel stom toeval in het spel geweest, want als er door een andere persoon één minuut eerder was gereageerd, was er voor jullie niets om over te vallen en hadden we de poppen sowieso nog steeds op Admin aan het dansen. Zo verschillend denken ook forumbazen (+) dus.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 17:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
We hebben wel de afspraak dat we elkaar niet zomaar voor 'de bus gooien', dus die ontevredenheid onderling proberen we uit te vechten op Admin.
Citaat:
En ik denk dat het bij genoeg forumbazen wringt die nu graag willen reageren omdat ze zich niet kunnen vinden in het beeld over forumbazen dat ze nu op hun bord krijgen.
Citaat:
En daarnaast is er best wel stom toeval in het spel geweest, want als er door een andere persoon één minuut eerder was gereageerd, was er voor jullie niets om over te vallen en hadden we de poppen sowieso nog steeds op Admin aan het dansen. Zo verschillend denken ook forumbazen (+) dus.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 17:41
Verwijderd
Mutant, de klokkenluider
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 17:49
Verwijderd
Voor de bus gooien is wat mij betreft hier namen komen noemen en wijzen dat die en die het niet eens zijn met zus en zo en hullie. Uitspreken dat er een deel van het team niet eens is met een ander deel van het team, líjkt me iets dat jij ook nog zelf had kunnen bedenken.

Maar waarschijnlijk dat 'voor de bus gooien' ook nog voor verschillende interpretaties vatbaar is
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Kikaa, ik vind het jammer dat je geen forumbaas meer bent. Zelfde voor alle andere forumbazen die 'recent' gestopt zijn die wel zelf na konden denken trouwens.
Dank je.

Citaat:
Goed, misschien niet helemaal zoals het zou moeten horen/het graag gezien zou worden, maar ik wil toch iets zeggen: niet alle forumbazen hebben dezelfde mening. Zeker ex-forumbazen weten dat maar al te best, met een 'team' van 25 mensen zijn er altijd verschillende meningen en ideeën. Er is verdeeldheid, maar ook wat KIET uitdraagt is de mening van meerdere personen. We hebben wel de afspraak dat we elkaar niet zomaar voor 'de bus gooien', dus die ontevredenheid onderling proberen we uit te vechten op Admin. En ik denk dat het bij genoeg forumbazen wringt die nu graag willen reageren omdat ze zich niet kunnen vinden in het beeld over forumbazen dat ze nu op hun bord krijgen.

En daarnaast is er best wel stom toeval in het spel geweest, want als er door een andere persoon één minuut eerder was gereageerd, was er voor jullie niets om over te vallen en hadden we de poppen sowieso nog steeds op Admin aan het dansen. Zo verschillend denken ook forumbazen (+) dus.
Ik weet ook wel dat niet alle forumbazen dezelfde mening hebben, maar ik weet wel dat er in het team niet gewaardeerd wordt als er een uitgesproken mening buiten Admin gegooid wordt. Want ja: we zijn een team, dus we moeten als team naar buiten komen. Waarom? Ik weet van een aantal forumbazen dat ze het niet eens zijn met het beleid. Waarom zouden ze dat niet openbaar mogen gooien? En ik zal geen namen noemen, maar van een forumbaas kreeg ik zojuist een pm met dat degene blij was dat iemand eindelijk eens iets openlijk zei. Een beetje triest vind ik dat. Niet van degene, maar het feit dat het schijnbaar niet gewaardeerd wordt dat er een mening gegeven wordt vanuit het fbteam. Schijnbaar mogen forumbazen nog steeds niet vrijuit praten. En waarom niet? Wat is er erg aan? Ik kan zo ook wel zeggen dat KIET en WolterB, bij wijze van spreken, een andere mening hebben. Misschien is het juist fijn als leden dat ook weten. Leden hebben nu alleen maar een hele negatieve mening over het fbteam. Iets wat al speelde toen ik forumbaas was en waar forumbazen ook wat tegen wilde doen, maar ik zie nog steeds niet wat er tegen gedaan is. Sterker nog: het wordt alleen maar erger. En in de tijd dat ik forumbaas was kon ik de leden gelijk geven, maar nu al helemaal. Ik vermoed dat het alleen maar beter gaat werken als forumbaas openlijk kunnen/mogen zeggen wat ze denken. Nu denk ik bij wijze van spreken dat WolterB maar een eikel is, terwijl je als je hem beter kent, weet wat er in zijn hoofd omgaat. Daardoor ga je een persoon alleen maar meer waarderen en zie je hem niet als een ‘fbteam’. Als je begrijpt wat ik bedoel. Niks tegen WolterB overigens, die weet wel dat ik zijn mening zeer waardeer.

En verder. Nu ik toch bezig ben. Ik ben nu een normaal lid, maar in de tijd dat ik forumbaas was zijn er een hoop dingen beloofd en er is helemaal niks van terecht gekomen. Ja, een nieuw anti-pestbeleid. Super leuk enzo, maar wat hebben we eraan? Er zijn misschien twintig vaste leden op onzin. Leuk dat er een nieuw anti-pestbeleid is, maar ik vermoed dat we daar weinig aan hebben. En die paar seksvragen op seksualiteit zijn ook super leuk en leerzaam, maar uh, daar heb je geen anti-pestbeleid voor nodig hoor. Misschien is dat wel een beetje verspilde energie die makkelijk ergens anders in gestoken had kunnen worden, namelijk in de mening van de leden. Misschien is regels soepeler maken een optie. Als voorbeeld die clone van Yno. Waarom in godsnaam Korreltjezouts ban verlengen omdat hij onder Yno één post maakt? Je kan natuurlijk zeggen dat er regels zijn om het geheel in bedwang te houden, maar kom op, het forum is niet als jaren terug. Dat handje forumers kan je ook wel met wat lossere regels in bedwang houden. Op deze manier jaag je alleen maar de leden weg. Nog even en het forum bestaat echt niet meer en dat is niet wat we willen. Sterker nog: op een facebookgroep wordt er al van alles gepost over wat normaal in Hoi gepost zou kunnen worden. Super leuk natuurlijk, maar dit soort dingen hadden beter op het forum gekund. Maar ja. Het forumplezier wordt zo steeds minder.

EDIT: Ook nog iets over forumbazen. Er zijn een aantal nieuwe forumbazen (wat ik overigens waardeer: nieuwe mensen), maar van een deel daarvan had ik nog nooit gehoord. Volgens mij zijn ze nou ook niet zo heel erg actief. Niet alleen de nieuwe overigens, maar ook een deel van de oudere forumbazen is volgens mij nauwelijks actief meer. Misschien is het eens een idee om het fbteam op te schonen en er een aantal mensen uit te gooien die toch niet actief zijn. Ik kan zo een aantal forumbazen opnoemen die nauwelijks actief zijn. Waarom 25 forumbazen aanhouden terwijl het forum vrijwel dood is? Dan zit je ook niet meer met het probleem dat eerst iedereen zijn mening moet geven. Misschien wordt er dan in een half jaar beslist in plaats van in een jaar..

En ik kom nu ontzettend zuur over waarschijnlijk, zo bedoel ik het absoluut niet. Ik wil alleen een realistisch beeld scheppen hoe het forum er op dit moment voor staat.

Laatst gewijzigd op 27-12-2013 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 19:03
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Amen!
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 19:11
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Voor de bus gooien is wat mij betreft hier namen komen noemen en wijzen dat die en die het niet eens zijn met zus en zo en hullie. Uitspreken dat er een deel van het team niet eens is met een ander deel van het team, líjkt me iets dat jij ook nog zelf had kunnen bedenken.

Maar waarschijnlijk dat 'voor de bus gooien' ook nog voor verschillende interpretaties vatbaar is
Jaja, blabla, kusje.

Wat ik bedoel is dat KIET nu zijn (en die van de mensen die het met hem eens zijn dan) mening keihard doordramt, publiekelijk als opinie van de forumbazen afdoet en elke vorm van gesprek erover afsluit door het topic dicht te gooien. En de rest mag niet reageren, openlijk hun mening geven of zich verdedigen tegen de - zeer terechte - conclusie dat 'het forumbazen team' dit blijkbaar vindt. Het punt is dat hij JULLIE voor de bus gooit, niet andersom. En dan kun je achteraf wel posten 'ja maar we hebben heus wel andere meningen hoor', feit blijft dat KIET de deur dicht heeft geslagen, degene is die het heeft afgedaan als jullie mening en jullie reputatie weer een stukje omlaag heeft geholpen. Niet wij. En de forumbazen die dit frustreert mogen niks zeggen. Zoals altijd. En zoals altijd gaat er niks tegen gebeuren, en volgende keer zal hij het gewoon weer doen.

Voorspellinkje: dit topic gaat nog even door, jullie gaan 'het er over hebben' en 'er over nadenken' en 'het bespreken op Admin'. Waarbij jullie niet meer posten in dit topic. Net zolang totdat mensen het maar weer opgeven iets besproken te krijgen en het topic stilvalt bij gebrek aan reacties van het fb-team, jullie op Admin besluiten 'dat wij het blijkbaar toch niet meer zo belangrijk vinden' of 'toch maar aan het rellen waren' en er niks aan / mee doen. Totdat de volgende discussie op BZ begint en dan begint het weer van vooraf aan. Dat is immers de samenvatting van elke beleidsdiscussie van de afgelopen 2 jaar ofzo.

En ondertussen zullen wel weer een zooi forumers en een paar forumbazen uit frustratie stoppen omdat er toch niet tegenin te gaan valt en het makkelijker is om zelf op te stappen dan proberen iets veranderd te krijgen hier. Komt bekend voor, hm? Dat is immers hoe het ook al jaren lang gaat.

Ik hoop oprecht dat de forumbazen die het niet met KIETs handelen eens zijn het eens openlijk posten, in plaats van het op Admin te posten en zich ondertussen kapot te frustreren met hoe het gaat. En de forumbazen die het wél ermee eens zijn dat ook eens openlijk posten. Dan kunnen we misschien eens een echt gesprek hebben en dan gebeurt er misschien eens iets mee.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]

Laatst gewijzigd op 27-12-2013 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 19:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Deel van het probleem nu is ook dat ik enorm drukke irl weken gehad heb, inclusief allerlei diensten en nu ziek op de bank lig. Dat helpt niet natuurlijk.
Er zijn vanuit het hoofdkantoor wel ideeën en plannen over het forum, maar wegens mijn drukte en die van Jon schiet dat nog niet zo op. Ik hoop dat als ik opgeknapt ben we daar weer echt verder mee kunnen. Ik weet dat er een hoop mis is, maar ik probeer mijn best te doen, ook al is het nu wat traag en ook vrij onzichtbaar. Het is afgelopen jaar allemaal een beetje rottig verlopen, door de overspannenheid van Simon en daarna zijn overlijden is heel erg veel blijven liggen. De wil en ideeën zijn er en daar komt binnenkort wel wat van. Uiteraard krijgen leden er ook een stem in. Ik ben niet doof.

Naar de kwestie van de colonnes bij een aangevraagde ban zal ik kijken, maar niet nu.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 01:43
Verwijderd
Citaat:

Naar de kwestie van de colonnes bij een aangevraagde ban zal ik kijken, maar niet nu.
Lol @ dark phoenix
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 01:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gast, ze ligt met koorts op bed.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 02:05
Verwijderd
Had alleen ffsnel door de rest gescand maar idd een ongepaste reactie van me. Sterkte ieke!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Nadat ik forumbaasaf ben, nu zo'n jaar, was mijn forumplezier helemaal weg.
Je mist de "macht"?

Maar mee eens verder, snap ook niet waarom er zo moeilijk over wordt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 10:44
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Citaat:
Had alleen ffsnel door de rest gescand maar idd een ongepaste reactie van me. Sterkte ieke!
Start dan de discussie niet. De tering.
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Start dan de discussie niet. De tering.
Wat?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 11:59
Verwijderd
Er is toch geen regel dat je topic jezelf wat moet schelen hoop ik, beterlock?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2013, 12:37
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Maar wat is nu het antwoord op de OP?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 14:15
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Maar wat is nu het antwoord op de OP?
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 21:11
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Citaat:
Er is toch geen regel dat je topic jezelf wat moet schelen hoop ik, beterlock?
Onzin, soit, maar als je hier een discussie start dan ga je toch niet zomaar scannen, dan zorg je ervoor dat je gewoon normaal antwoord kan geven. Zet jezelf niet weg als een baby.
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 22:06
Verwijderd
Mijn ''gewoon normale'' antwoord is dat het belachelijk is dat ontduiking van een zelf aangevraagde ban wordt bestraft. Ben benieuwd naar de reactie van de forumbazen hierop.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 22:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Of je hem nou zelf hebt aangevraagd of niet, een ban is een ban en die ontduiken is niet de bedoeling. Daarom.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 22:22
Verwijderd
En waarom wordt daar geen onderscheid in gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 22:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omdat een ban een ban is en er gelden voor een aangevraagde ban en een 'straf'ban dezelfde regels. Waarom zou je überhaupt een ban aanvragen als je hem toch tot in den treure kunt ontduiken?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2013, 23:11
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Of je hem nou zelf hebt aangevraagd of niet, een ban is een ban en die ontduiken is niet de bedoeling. Daarom.
Waarom niet? Wat is het probleem er van?

Citaat:
Omdat een ban een ban is en er gelden voor een aangevraagde ban en een 'straf'ban dezelfde regels.
Waarom? Behalve dan 'omdat dat zo is', wat is de reden ervoor? Waarom zou je dat willen hanteren? Waarom is het een probleem als iemand een vrijwillig aangevraagde ban ontwijkt? Ik snap waarom het een issue is als iemand een opgelegde ban ontwijkt, dat is duidelijk. Maar waarom is het een probleem als de ban vrijwillig was?

Citaat:
Waarom zou je überhaupt een ban aanvragen als je hem toch tot in den treure kunt ontduiken?
Waarom zou je iemand er voor willen afstraffen dat hij op een normale manier op je forum wil posten?

Ik vind zelf aangevraagde bans dom, het ontwijken er van ook en de regel maakt me dus op zich verder ook niet zoveel uit. Maar ik ben wel heel benieuwd waarom je dit vindt en roept, want de oorspronkelijke reden dat banontduiking strafbaar werd gemaakt had niks met vrijwillige bans te maken (die mocht je in die tijd nog niet eens aanvragen). Wat is momenteel, met de huidige activiteit op het forum, nog het praktisch nut van deze regel volgens jou?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 23:13
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Omdat een ban een ban is en er gelden voor een aangevraagde ban en een 'straf'ban dezelfde regels. Waarom zou je überhaupt een ban aanvragen als je hem toch tot in den treure kunt ontduiken?
Nounou in den treure Ik maakte even gauw een post of twee in dat meet topic

niet dat die extra dag mij echt iets uitmaakt verder ik had wel gedacht dat dat ging gebeuren want dat staat in de regels enzo, maar in den treure?!
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 23:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Waarom niet? Wat is het probleem er van?

Waarom? Behalve dan 'omdat dat zo is', wat is de reden ervoor? Waarom zou je dat willen hanteren? Waarom is het een probleem als iemand een vrijwillig aangevraagde ban ontwijkt? Ik snap waarom het een issue is als iemand een opgelegde ban ontwijkt, dat is duidelijk. Maar waarom is het een probleem als de ban vrijwillig was?


Waarom zou je iemand er voor willen afstraffen dat hij op een normale manier op je forum wil posten?

Ik vind zelf aangevraagde bans dom, het ontwijken er van ook en de regel maakt me dus op zich verder ook niet zoveel uit. Maar ik ben wel heel benieuwd waarom je dit vindt en roept, want de oorspronkelijke reden dat banontduiking strafbaar werd gemaakt had niks met vrijwillige bans te maken (die mocht je in die tijd nog niet eens aanvragen). Wat is momenteel, met de huidige activiteit op het forum, nog het praktisch nut van deze regel volgens jou?
Waarom waarom waarom, ik heb geen antwoorden, want ik was er niet bij toen dat bedacht werd. Ieke (naamzoek) heeft dit zo gezegd en ik neem aan/hoop dat ze op jouw vragen een passend antwoord kan vinden, want ik heb ze niet.
Citaat:
Nounou in den treure Ik maakte even gauw een post of twee in dat meet topic

niet dat die extra dag mij echt iets uitmaakt verder ik had wel gedacht dat dat ging gebeuren want dat staat in de regels enzo, maar in den treure?!
Dat was niet over jou persoonlijk, maar gewoon in het algemeen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 08:56
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom waarom waarom, ik heb geen antwoorden, want ik was er niet bij toen dat bedacht werd. Ieke (naamzoek) heeft dit zo gezegd en ik neem aan/hoop dat ze op jouw vragen een passend antwoord kan vinden, want ik heb ze niet.
Dat lijkt me sterk, aangezien ik net zoals jij geen "passend antwoord" kan vinden op de vraag waarom deze regel er is, los van autisme onder de forumbazen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 12:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Excuses voor de late reactie.

Het bannen op aanvraag is destijds een hele heftige discussie geweest, een deel was voor, maar een ander deel vond het niet het probleem van de fb's dat mensen niet weg konden blijven. Soort compromis was dat er 1 mogelijkheid was, een hele maand en het zou voldoen aan dezelfde eisen als een gewone ban. Wat heb je ook aan een zelf aangevraagde ban als je hem de hele tijd ontduikt en dat is dan ook zonde van ons werk. Alleen de duur is daarna ooit aangepast naar 2 weken.

Het lijkt me in ieder geval dat de regel voor clones bannen bij een aangevraagde ban aangepast moet worden. Wat ons betreft wordt het nu dat je na een aangevraagde ban je clones terug kan krijgen, stuur even een pm naar een van de +en en die zal het voor je regelen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 15:43
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wat fijn.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Wat fijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware clone cd&nero tegelijk; impossible
boehoe
4 04-03-2003 18:23
Films, TV & Radio Anders: LOTR of Attack of the clones?
JediJoel
1 04-12-2001 11:11
Software & Hardware Clone cd
Verwijderd
7 08-11-2001 18:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.